Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

FOA søger redaktionschef til Fagbladet FOA

Jobbet som redaktionschef på Fagbladet FOA kræver en veludviklet nyhedsnæse, flair for gennemarbejdet og visuel magasinjournalistik samt en solid forståelse for den gode histories potentiale og rækkevidde på tværs af kanaler.

Vi søger en ambitiøs og journalistisk uddannet redaktionschef med erfaring fra et lignende ledende job – gerne i et større mediehus.

Du bliver ansvarlig for at sikre FOAs medlemmer stærke, inspirerende og troværdige historier, der også kan sætte medlemmernes behov på dagsordenen i andre medier.
Dine primære opgaver bliver at skrue et godt trykt fagblad sammen (oplag 185.900) samt at sørge for, at historierne både kan begynde og leve videre bl.a. på fagbladetfoa.dk, i nyhedsbrevet og på sociale medier.
Det sker i tæt samarbejde med bl.a. chefredaktøren, nyhedsredaktøren, redaktionssekretæren, redaktionens reportere, de grafiske designere og de faste freelancere.
Det trykte Fagbladet FOA udkommer otte gange årligt – og til næste år seks gange årligt. Hver gang kommer bladet i fire versioner til forskellige medlemsgrupper.
Du kommer til at stå i spidsen for og redigere to af de fire trykte udgaver.
Du kommer indimellem også til selv at fungere som skrivende journalist.
Du skal tænde på løbende at styrke Fagbladet FOAs brand, indhold og visuelle udtryk, og du bliver som chefkonsulent en del af FOA Kommunikations ledelsesgruppe.

Vi forventer, at du:

  • har dokumenteret ledelses- og redaktionel erfaring
  • har journalistisk tæft og er sikker i valget og vinklingen af historier
  • kan uddelegere og bevare overblikket og humøret – også når bølgerne går højt
  • kan skabe begejstring og trivsel på holdet, coache og give feedback
  • kan begå dig i en politisk styret organisation – og kan samarbejde på tværs med bl.a. talspersoner og eksperter
  • er en dygtig magasin-snedker med sans for både indhold og design
  • har blik for såvel det store otte-siders tema med nyhed, case, reportage og guide som de små, finurlige elementer, der binder bladet sammen
  • er idérig, velskrivende og hurtig på tasterne, når du selv skal være fagbladsreporter
  • er en teamplayer, der kan lytte, skære igennem og afslutte dine opgaver til tiden.

Vi tilbyder:
FOA Kommunikation, som Fagbladet FOA er en del af, er centralt placeret i FOAs forbundshus på Staunings Plads i København.
Vi er godt 30 kommunikationsfaglige i enheden, og vores arbejdsmiljø er kendetegnet ved højt til loftet og hjælpsomhed.
Vi beskæftiger os med bl.a. blad, web, nyhedsbreve, pressearbejde, sociale medier, design og publikationer.

Løn- og ansættelsesvilkår iht. intern overenskomst med en månedlig grundløn på løntrin 50.

Der er tilknyttet en pensionsordning på 14 %, et ferietillæg på 3 %, og vi optjener 7 ugers ferie om året.

Ansøgningen
Yderligere oplysninger fås hos nyhedsredaktør Signe Højgaard 46 97 24 19/20 24 72 80 eller hos ansv. chefredaktør Gitte Hejberg på 46 97 24 58/24 82 67 50.

Vi holder ansættelsessamtaler i uge 25 og 26.

Stillingen er til besættelse 1. august.

Ansøgning (mærket ’Redaktionschef’) samt CV uploades gennem FOA elektroniske rekrutteringssystem senest 17. juni 2019 kl. 9.00.
 
 
 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330028263Phoenix-08be0ba812019-05-21T00:00:00FOA søger redaktionschef til Fagbladet FOAJobbet som redaktionschef på Fagbladet FOA kræver en veludviklet nyhedsnæse, flair for gennemarbejdet og visuel magasinjournalistik samt en solid forståelse for den gode histories potentiale og rækkevidde på tværs af kanaler.

Vi søger en ambitiøs og journalistisk uddannet redaktionschef med erfaring fra et lignende ledende job – gerne i et større mediehus.

Du bliver ansvarlig for at sikre FOAs medlemmer stærke, inspirerende og troværdige historier, der også kan sætte medlemmernes behov på dagsordenen i andre medier.
Dine primære opgaver bliver at skrue et godt trykt fagblad sammen (oplag 185.900) samt at sørge for, at historierne både kan begynde og leve videre bl.a. på fagbladetfoa.dk, i nyhedsbrevet og på sociale medier.
Det sker i tæt samarbejde med bl.a. chefredaktøren, nyhedsredaktøren, redaktionssekretæren, redaktionens reportere, de grafiske designere og de faste freelancere.
Det trykte Fagbladet FOA udkommer otte gange årligt – og til næste år seks gange årligt. Hver gang kommer bladet i fire versioner til forskellige medlemsgrupper.
Du kommer til at stå i spidsen for og redigere to af de fire trykte udgaver.
Du kommer indimellem også til selv at fungere som skrivende journalist.
Du skal tænde på løbende at styrke Fagbladet FOAs brand, indhold og visuelle udtryk, og du bliver som chefkonsulent en del af FOA Kommunikations ledelsesgruppe.

Vi forventer, at du:
  • har dokumenteret ledelses- og redaktionel erfaring
  • har journalistisk tæft og er sikker i valget og vinklingen af historier
  • kan uddelegere og bevare overblikket og humøret – også når bølgerne går højt
  • kan skabe begejstring og trivsel på holdet, coache og give feedback
  • kan begå dig i en politisk styret organisation – og kan samarbejde på tværs med bl.a. talspersoner og eksperter
  • er en dygtig magasin-snedker med sans for både indhold og design
  • har blik for såvel det store otte-siders tema med nyhed, case, reportage og guide som de små, finurlige elementer, der binder bladet sammen
  • er idérig, velskrivende og hurtig på tasterne, når du selv skal være fagbladsreporter
  • er en teamplayer, der kan lytte, skære igennem og afslutte dine opgaver til tiden.

Vi tilbyder:
FOA Kommunikation, som Fagbladet FOA er en del af, er centralt placeret i FOAs forbundshus på Staunings Plads i København.
Vi er godt 30 kommunikationsfaglige i enheden, og vores arbejdsmiljø er kendetegnet ved højt til loftet og hjælpsomhed.
Vi beskæftiger os med bl.a. blad, web, nyhedsbreve, pressearbejde, sociale medier, design og publikationer.

Løn- og ansættelsesvilkår iht. intern overenskomst med en månedlig grundløn på løntrin 50.

Der er tilknyttet en pensionsordning på 14 %, et ferietillæg på 3 %, og vi optjener 7 ugers ferie om året.

Ansøgningen
Yderligere oplysninger fås hos nyhedsredaktør Signe Højgaard 46 97 24 19/20 24 72 80 eller hos ansv. chefredaktør Gitte Hejberg på 46 97 24 58/24 82 67 50.

Vi holder ansættelsessamtaler i uge 25 og 26.

Stillingen er til besættelse 1. august.

Ansøgning (mærket ’Redaktionschef’) samt CV uploades gennem FOA elektroniske rekrutteringssystem senest 17. juni 2019 kl. 9.00.
 
 
 
 

2019-06-17T11:52:56.140 Jobbet som redaktionschef på Fagbladet FOA kræver en veludviklet nyhedsnæse, flair for gennemarbejdet og visuel magasinjournalistik samt en solid forståelse for den gode histories potentiale og rækkevidde på tværs af kanaler. Vi søger en ambitiøs og journalistisk uddannet redaktionschef med erfaring fra et lignende ledende job gerne i et større mediehus. Du bliver ansvarlig for at sikre FOAs medlemmer stærke, inspirerende og troværdige historier, der også kan sætte medlemmernes behov på dagsordenen i andre medier. Dine primære opgaver bliver at skrue et godt trykt fagblad sammen (oplag 185.900) samt at sørge for, at historierne både kan begynde og leve videre bl.a. på fagbladetfoa.dk, i nyhedsbrevet og på sociale medier. Det sker i tæt samarbejde med bl.a. chefredaktøren, nyhedsredaktøren, redaktionssekretæren, redaktionens reportere, de grafiske designere og de faste freelancere. Det trykte Fagbladet FOA udkommer otte gange årligt og til næste år seks gange årligt. Hver gang kommer bladet i fire versioner til forskellige medlemsgrupper. Du kommer til at stå i spidsen for og redigere to af de fire trykte udgaver. Du kommer indimellem også til selv at fungere som skrivende journalist. Du skal tænde på løbende at styrke Fagbladet FOAs brand, indhold og visuelle udtryk, og du bliver som chefkonsulent en del af FOA Kommunikations ledelsesgruppe. Vi forventer, at du: har dokumenteret ledelses- og redaktionel erfaringhar journalistisk tæft og er sikker i valget og vinklingen af historierkan uddelegere og bevare overblikket og humøret også når bølgerne går højtkan skabe begejstring og trivsel på holdet, coache og give feedbackkan begå dig i en politisk styret organisation og kan samarbejde på tværs med bl.a. talspersoner og eksperterer en dygtig magasin-snedker med sans for både indhold og designhar blik for såvel det store otte-siders tema med nyhed, case, reportage og guide som de små, finurlige elementer, der binder bladet sammener id rig, velskrivende og hurtig på tasterne, når du selv skal være fagbladsreporterer en teamplayer, der kan lytte, skære igennem og afslutte dine opgaver til tiden. Vi tilbyder: FOA Kommunikation, som Fagbladet FOA er en del af, er centralt placeret i FOAs forbundshus på Staunings Plads i København. Vi er godt 30 kommunikationsfaglige i enheden, og vores arbejdsmiljø er kendetegnet ved højt til loftet og hjælpsomhed. Vi beskæftiger os med bl.a. blad, web, nyhedsbreve, pressearbejde, sociale medier, design og publikationer. Løn- og ansættelsesvilkår iht. intern overenskomst med en månedlig grundløn på løntrin 50. Der er tilknyttet en pensionsordning på 14 , et ferietillæg på 3 , og vi optjener 7 ugers ferie om året. Ansøgningen Yderligere oplysninger fås hos nyhedsredaktør Signe Højgaard 46 97 24 19 20 24 72 80 eller hos ansv. chefredaktør Gitte Hejberg på 46 97 24 58 24 82 67 50. Vi holder ansættelsessamtaler i uge 25 og 26. Stillingen er til besættelse 1. august. Ansøgning (mærket Redaktionschef ) samt CV uploades gennem FOA elektroniske rekrutteringssystem senest 17. juni 2019 kl. 9.00.11jobnet08be0ba8100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-17T00:00:000000https://foa.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=7bf0ea4d-8f88-4f51-bb74-2f0bf26a007a0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3531098FOA11Staunings Plads 11607København VDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent764634JobNet4992882499288210021-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=08be0ba8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=08be0ba8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=08be0ba8&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=08be0ba8&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonFOA søger redaktionschef til Fagbladet FOA1Dansk3Læse/ tale245108Journalist14Media361844749noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330087195SoMe Manager til BanedanmarkRobot Vi søger en skarp digital storyteller, som skal være med til at øge vores synlighed og tilstedeværelse på tværs af medier og digitale platform. Banedanmark er en hjørnesten i Danmarks grønne infrastruktur og hos os er du med udviklingen af fremtidens jernbane med til at bygge fremtidens Danmark. Vi ønsker at højne kendskabet til vores rolle i samfundet, hvad vi arbejder med og står for. Derfor skal vi løbende kommunikere om indsatser og resultater. Det gør vi ved at være åbne, offensive og synlige og ved at skabe relevant indhold på tværs af medier og kanaler. Som ny SoMe Manager spiller du en væsentlig rolle i den indsats. Du bliver en del af en spændende styrelse, som tiltrækker sig stor opmærksomhed fra både politikere og borgere. På daglig basis skal du holde snor i kommentarsporet, producere indhold og opdyrke historier og vinkler til vores kanaler. Tempoet i hverdagen kan være højt med korte frister, og du får et stort ansvar for at sørge for indhold, der fænger og historier, der spiller digitalt. Du refererer til Kommunikationschefen og bliver en del af Kommunikationsafdelingen med 20 engagerede og dygtige kollegaer. I Kommunikationsafdelingen servicerer vi pressen døgnet rundt. Vi rådgiver om kommunikation og presse og arbejder med sociale medier, events og kampagner. Vi sørger for, at naboerne langs banen får besked i god tid, når vi arbejder på banen, holder borgermøder, arbejder med visuel identitet og vores digitale platforme internt og eksternt. Om jobbet Din primære opgave bliver at producere indhold til vores digitale kanaler særligt tekst, billeder og video. Du vil som regel være udførende på opgaverne, men også være ansvarlig for planlægning og community management. Derfor arbejder du tæt sammen med husets pressefolk, grafiker og kommunikationskolleger, og du får også rig muligheder for at samarbejde med vores mange dygtige fagfolk. Du har det overordnede ansvar og overblik over vores forskellige Social medie-kanaler. Du opsætter og eksekverer kampagner, publicerer indhold og følger op på performance og dataafrapportering, og ikke mindst sikrer du, at spørgsmål og kommentarer bliver besvaret. Endelig kan du også komme til at spille en rolle i driften og udviklingen af vores øvrige digitale kanaler, fx hjemmesider og intranet. Stillingen kræver en vis fleksibilitet, da vi ofte arbejder med korte deadlines og du af og til skal med ud i sporet rundt omkring i landet. Om dig Vi forestiller os, at du: Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund som fx journalist, cand.mag., cand.comm. eller lignende. Er kreativ og skriver godt i både korte og lange formater. Tænker i vinkling og gode historier og kan omsætte fx komplicerede tal- eller proceshistorier til korte visuelle formater. Har erfaring med at planlægge, optage og redigere budskabsvideoer og videoreportager til sociale medier. Er udadvendt, nysgerrig og iderig og kan planlægge sammenhængende fortælleforløb. Er god til at samarbejde, er en holdspiler og en god kollega, der tager ansvar og følger dine opgaver til dørs. Du kan dine målgrupper på fingerspidserne og kan opsætte annoncer på Facebook, der rammer de rigtige segmenter. Har indgående kendskab til måleværktøjer, og ved nok om, hvordan digitale løsninger virker teknisk. Har erfaringer med at skabe digitale fortællinger, der skaber reach og engagement på sociale medier, og kaster dig begejstret over nye digitale tools, som kan løfte brugernes oplevelser. Løn og ansættelsesforhold Hvis du er akademiker, ansættes du i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. Hvis du er journalist, ansættes du i forhold til overenskomsten for journalister i staten. Ansøgning og kontakt Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Kommunikationschef Katja Dahlberg. For at søge stillingen klikker du på linket Søg stillingen og følger instruktionerne. Du skal vedhæfte CV, ansøgning og eksamenspapirer.Vi søger en skarp digital storyteller, som skal være med til at øge vores synlighed og tilstedeværelse på tværs af medier og digitale platform.

Banedanmark er en hjørnesten i Danmarks grønne infrastruktur og hos os er du med udviklingen af fremtidens jernbane med til at bygge fremtidens Danmark.

Vi ønsker at højne kendskabet til vores rolle i samfundet, hvad vi arbejder med og står for. Derfor skal vi løbende kommunikere om indsatser og resultater. Det gør vi ved at være åbne, offensive og synlige og ved at skabe relevant indhold på tværs af medier og kanaler. Som ny SoMe Manager spiller du en væsentlig rolle i den indsats.

Du bliver en del af en spændende styrelse, som tiltrækker sig stor opmærksomhed fra både politikere og borgere. På daglig basis skal du holde snor i kommentarsporet, producere indhold og opdyrke historier og vinkler til vores kanaler. Tempoet i hverdagen kan være højt med korte frister, og du får et stort ansvar for at sørge for indhold, der fænger og historier, der spiller digitalt.

Du refererer til Kommunikationschefen og bliver en del af Kommunikationsafdelingen med 20 engagerede og dygtige kollegaer. I Kommunikationsafdelingen servicerer vi pressen døgnet rundt. Vi rådgiver om kommunikation og presse og arbejder med sociale medier, events og kampagner. Vi sørger for, at naboerne langs banen får besked i god tid, når vi arbejder på banen, holder borgermøder, arbejder med visuel identitet og vores digitale platforme internt og eksternt.

Om jobbet

Din primære opgave bliver at producere indhold til vores digitale kanaler – særligt tekst, billeder og video. Du vil som regel være udførende på opgaverne, men også være ansvarlig for planlægning og community management. Derfor arbejder du tæt sammen med husets pressefolk, grafiker og kommunikationskolleger, og du får også rig muligheder for at samarbejde med vores mange dygtige fagfolk.

Du har det overordnede ansvar og overblik over vores forskellige Social medie-kanaler. Du opsætter og eksekverer kampagner, publicerer indhold og følger op på performance og dataafrapportering, og ikke mindst sikrer du, at spørgsmål og kommentarer bliver besvaret. Endelig kan du også komme til at spille en rolle i driften og udviklingen af vores øvrige digitale kanaler, fx hjemmesider og intranet.

Stillingen kræver en vis fleksibilitet, da vi ofte arbejder med korte deadlines og du af og til skal med ud i sporet rundt omkring i landet.

Om dig

Vi forestiller os, at du:

  • Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund som fx journalist, cand.mag., cand.comm. eller lignende.
  • Er kreativ og skriver godt i både korte og lange formater.
  • Tænker i vinkling og gode historier og kan omsætte fx komplicerede tal- eller proceshistorier til korte visuelle formater.
  • Har erfaring med at planlægge, optage og redigere budskabsvideoer og videoreportager til sociale medier.
  • Er udadvendt, nysgerrig og iderig og kan planlægge sammenhængende fortælleforløb.
  • Er god til at samarbejde, er en holdspiler og en god kollega, der tager ansvar og følger dine opgaver til dørs.
  • Du kan dine målgrupper på fingerspidserne og kan opsætte annoncer på Facebook, der rammer de rigtige segmenter.
  • Har indgående kendskab til måleværktøjer, og ved nok om, hvordan digitale løsninger virker teknisk.
  • Har erfaringer med at skabe digitale fortællinger, der skaber reach og engagement på sociale medier, og kaster dig begejstret over nye digitale tools, som kan løfte brugernes oplevelser.
Løn og ansættelsesforhold

Hvis du er akademiker, ansættes du i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Hvis du er journalist, ansættes du i forhold til overenskomsten for journalister i staten.

Ansøgning og kontakt

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Kommunikationschef Katja Dahlberg. For at søge stillingen klikker du på linket "Søg stillingen" og følger instruktionerne. Du skal vedhæfte CV, ansøgning og eksamenspapirer.

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43København Ø2019-09-10T00:00:002019-10-01T00:00:00
330087114Tilrettelægger til videnskabs- og teknologiområdet i DR Nyheder, Aktualitet og DistrikterRobot Facebook er på vej med en ny kryptovaluta, terrorister bruger det mørke internet som 4chan og 8chan til at kommunikere på og ny teknologi kan bruges til at aflytte vores samtaler. Videnskab og teknologi er i stigende grad en væsentlig del af vores samfund og forandrer vores arbejds- og privatliv. Derfor udvider DR Nyheder, Aktualitet og Distrikter nu dækningen af området og søger en tilrettelægger, der i tæt samarbejde med vores nyansatte korrespondent, skal sikre, at vi finder, prioriterer og formidler historier om udviklingen til danskerne Som tilrettelægger er det et krav, at du kender og forstår DR s mange formater og platforme, som du sammen med korrespondenten skal udkomme på. Det er desuden helt afgørende, at du arbejder struktureret og kan have mange bolde i luften på samme tid og også er klar til at omstille dig, hvis der pludselig opstår en historie inden for viden og teknologi, som vi skal rykke på. Du skal søge stillingen, hvis: Du kan producere velfortalte og indsigtsfulde indslag til tv og evner at fortælle kreativt med billeder og ord Har viden og indsigt i videnskabs- og teknologiområdet Det er din ambition at gøre viden- og tech-stoffet spændende og nærværende for seere, lyttere og netbrugere i hele Danmark. Du skal have lyst og ambitioner om også at udkomme på digitale medier og i nye formater Er enormt struktureret, god til at samarbejde og kan arbejde med både korte og lange deadlines i en omskiftelig hverdag Til gengæld får du masser af faglige udfordringer og gode kolleger i et ambitiøst, men behageligt arbejdsklima. Videnskabs- og teknologiredaktionen er en del af en af Danmarks bedste erhvervsredaktioner, Erhverv Økonomi, der har hjemme i både København og Århus. Redaktionen leverer nyheder, perspektiv og baggrund i radioaviserne, P1 Morgen, TV-A, 21 Søndag og på dr.dk og sociale medier. Desuden sender vi også hver uge P1-programmet Følg Pengene . Der er tale om en fastansættelse med tiltrædelse 1. november eller snarest derefter. Hvis du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte redaktionschef på E Ø Mikkel Worsøe Andersen på mkq@dr.dk. DR ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordrer vi kvinder og mænd uanset alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge. Vi ser frem til at modtage din ansøgning, dit cv og relevante eksamenspapirer. Stillinger i DR søges udelukkende elektronisk. Du søger ved at klikke på Søg stillingen i højre side. Ansøgningsfristen er 20. septemberFacebook er på vej med en ny kryptovaluta, terrorister bruger det mørke internet som 4chan og 8chan til at kommunikere på og ny teknologi kan bruges til at aflytte vores samtaler. Videnskab og teknologi er i stigende grad en væsentlig del af vores samfund og forandrer vores arbejds- og privatliv. Derfor udvider DR Nyheder, Aktualitet og Distrikter nu dækningen af området og søger en tilrettelægger, der i tæt samarbejde med vores nyansatte korrespondent, skal sikre, at vi finder, prioriterer og formidler historier om udviklingen til danskerne

Som tilrettelægger er det et krav, at du kender og forstår DR’s mange formater og platforme, som du sammen med korrespondenten skal udkomme på. Det er desuden helt afgørende, at du arbejder struktureret og kan have mange bolde i luften på samme tid – og også er klar til at omstille dig, hvis der pludselig opstår en historie inden for viden og teknologi, som vi skal rykke på.

Du skal søge stillingen, hvis:

  • Du kan producere velfortalte og indsigtsfulde indslag til tv og evner at fortælle kreativt med billeder og ord
  • Har viden og indsigt i videnskabs- og teknologiområdet
  • Det er din ambition at gøre viden- og tech-stoffet spændende og nærværende for seere, lyttere og netbrugere i hele Danmark.
  • Du skal have lyst og ambitioner om også at udkomme på digitale medier og i nye formater
  • Er enormt struktureret, god til at samarbejde og kan arbejde med både korte og lange deadlines i en omskiftelig hverdag


Til gengæld får du masser af faglige udfordringer og gode kolleger i et ambitiøst, men behageligt arbejdsklima.

Videnskabs- og teknologiredaktionen er en del af en af Danmarks bedste erhvervsredaktioner, Erhverv & Økonomi, der har hjemme i både København og Århus.

Redaktionen leverer nyheder, perspektiv og baggrund i radioaviserne, P1 Morgen, TV-A, 21 Søndag og på dr.dk og sociale medier. Desuden sender vi også hver uge P1-programmet "Følg Pengene".

Der er tale om en fastansættelse med tiltrædelse 1. november eller snarest derefter.

Hvis du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte redaktionschef på E&Ø Mikkel Worsøe Andersen på mkq@dr.dk.

DR ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordrer vi kvinder og mænd uanset alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, dit cv og relevante eksamenspapirer. Stillinger i DR søges udelukkende elektronisk. Du søger ved at klikke på ”Søg stillingen” i højre side.

Ansøgningsfristen er 20. september

DANMARKS RADIO DR-ByenKøbenhavn S2019-09-10T00:00:002019-09-20T00:00:00
330090987Kommunikationschef til DIISRobot Dansk Institut for Internationale Studier (DIIS) søger en erfaren og driftsikker kommunikationschef. Stillingen er central for udvikling og rådgivning omkring formidlingen af DIIS forsknings- og analyseresultater, der omfatter en bred kreds af store og brændende emner i en verden i hastig forandring. Jobbet DIIS er en meget formidlende organisation, hvor vi arbejder aktivt for at sikre, at forskningen stilles til rådighed for vores målgrupper. Vi arbejder samtidig for, at vores uafhængige forskning kan indgå som en del af grundlaget for politiske beslutninger. DIIS Kommunikationsafdeling har ansvaret for en lang række kommunikationsprodukter og arbejder med forskningsformidling og -publikation, konferencer og events, forskningsbiblioteksvirksomhed samt kommunikation om det Dansk-Arabiske Partnerskabsprogram. Som kommunikationschef får du dermed personaleansvar for en velfungerende afdeling med engagerede medarbejdere med forskellige formidlingsfaglige baggrunde. Som kommunikationschef vil du i det daglige være faglig sparringspartner for såvel din afdeling som DIIS direktør og forskere. Som medlem af DIIS ledelsesgruppe vil du tillige indgå i et tæt samarbejde med direktøren og de andre enhedsledere for at sikre et fortsat højt fagligt niveau i kommunikationsarbejdet. Din vigtigste funktion bliver at understøtte forskningen og kommunikationsudviklingen på DIIS. Med ansvaret for DIIS eksterne kommunikation vil du være med til at sætte dit fingeraftryk på DIIS kommunikative strategiske retning de næste år i vores kommende kommunikationsstrategi. Derudover vil du i samarbejde med andre dele af instituttet bidrage til at udvikle den interne kommunikation. Som kommunikationschef får du det overordnede ansvar for: at lede den daglige drift af DIIS eksterne kommunikation (publikationer, arrangementer, bibliotek mv.), at binde DIIS mange forskellige kommunikationsindsatser sammen til en helhed, proaktivt arbejde for at profilere DIIS i offentligheden og hos beslutningstagere, at støtte forskere i redigeringsarbejdet af akademiske publikationer, herunder som redaktør, at bidrage effektivt til at give brugerne adgang til DIIS viden og forskning i forskellige formater og på forskellige platforme, at rådgive om og proaktivt udvikle instituttets mediehåndtering mv., at håndtere de administrative opgaver, der er forbundet med afdelingens arbejde. Din profil Vi forventer, at du har solid erfaring med ledelse fra en fagprofessionel vidensorganisation gerne fra forskningsverdenen. Det er en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i en international kontekst. Faglige kvalifikationer Kommunikationsuddannelse på kandidatniveau, alternativt en uddannelse som journalist Solid ledelseserfaring for min. 5 medarbejdere Erfaring med at sikre effektiv projektstyring, herunder ift. kontrakter, leverancer og budgetter Forståelse for de særlige muligheder og dilemmaer ifm. formidling af forskningsbaseret viden Erfaring med produktion af publikationer og eller afholdelse af seminarer og konferencer Godt kendskab til udvikling af hjemmesider og intranet dog ikke nødvendigvis teknisk viden Interesse for udvikling af nye kommunikationsformer herunder på sociale medier samt nye formater for vidensbaserede events Stærke sproglige kompetencer mundtligt og skriftligt på såvel dansk som engelsk Bredt fagligt netværk primært i Danmark, men også gerne internationalt. Personlige kvalifikationer Vi forventer, at du som person: har stort overblik, herunder evner at planlægge og prioritere, er udadvendt og har en positiv indstilling til dit arbejde og dine kolleger, har et godt blik for kollegers og medarbejderes faglige kompetencer og udviklingspotentialer, er lyttende og inkluderende i din ledelsesstil og tilgang til resten af instituttet, er kreativ og idérig, men samtidig formår at følge processer og opgaver i mål til tiden, er ansvarsbevidst og prioriterer kvalitetssikring af produkter, har helhedsforståelse og tager beslutninger med øje for organisationens samlede behov, har analytisk sans og et strategisk mindset. Vi tilbyder et alsidigt og ansvarsfuldt job i en organisation med et unikt, stærkt og tværfagligt vidensmiljø, mulighed for dagligt at arbejde med helt aktuelle, internationale problemstillinger, et arbejdsmiljø, hvor mangfoldighed, tillid, inddragelse og respekt for hinandens fagligheder er grundstenen i samarbejdet, en god work-life-balance, hvor der selvfølgelig i perioder kan være stort træk på dig og dine kolleger, men hvor man i høj grad vil kunne forudse og planlægge opgaveløsningen, inspirerende kolleger og en uformel og humoristisk omgangstone, kontinuerlig kompetenceudvikling af vores medarbejdere også vores ledere. Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen som kommunikationschef er ledig til besættelse snarest muligt, dog senest 1. januar 2020. Stillingen forventes indplaceret som chefkonsulent med personaleansvar iht. den relevante overenskomst for akademikere i staten. Grundlønnen vil dermed udgøre 558.729 kr. pr. år 46.560 kr. pr. md. (april 2019-niveau) ekskl. pension. Herudover vil der være mulighed for at forhandle et individuelt kvalifikationstillæg afhængigt af erfaring og kompetencer. Ansøgning Ansøgningen skal inkludere følgende elementer: CV Motiveret ansøgning, herunder din konkrete ledelseserfaring og syn på ledelse En vision for DIIS kommunikationsarbejde de næste tre år (max 3 sider) Dokumentation for relevant uddannelse Ansøgningen inkl. ovenstående bilag skal være os i hænde senest torsdag den 26. september 2019, kl. 12. Stillingen kan kun søges gennem vores e-rekrutteringssystem på linket til højre. Samtaler forventes gennemført den 9. oktober 2019. Bemærk venligst, at det er muligt, at der undervejs i ansøgningsprocessen vil blive gennemført personlighedstests. Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen, uanset alder, køn, seksuel orientering, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold. Yderligere oplysninger om stillingsindholdet fås ved henvendelse til direktør Kristian Fischer på krif@diis.dk. Spørgsmål om ansøgningsprocessen, løn, ansættelsesvilkår mv. kan rettes til hr@diis.dk.Dansk Institut for Internationale Studier (DIIS) søger en erfaren og driftsikker kommunikationschef. Stillingen er central for udvikling og rådgivning omkring formidlingen af DIIS’ forsknings- og analyseresultater, der omfatter en bred kreds af store og brændende emner i en verden i hastig forandring.

Jobbet

DIIS er en meget formidlende organisation, hvor vi arbejder aktivt for at sikre, at forskningen stilles til rådighed for vores målgrupper. Vi arbejder samtidig for, at vores uafhængige forskning kan indgå som en del af grundlaget for politiske beslutninger. DIIS’ Kommunikationsafdeling har ansvaret for en lang række kommunikationsprodukter og arbejder med forskningsformidling og -publikation, konferencer og events, forskningsbiblioteksvirksomhed samt kommunikation om det Dansk-Arabiske Partnerskabsprogram. Som kommunikationschef får du dermed personaleansvar for en velfungerende afdeling med engagerede medarbejdere med forskellige formidlingsfaglige baggrunde.

Som kommunikationschef vil du i det daglige være faglig sparringspartner for såvel din afdeling som DIIS’ direktør og forskere. Som medlem af DIIS’ ledelsesgruppe vil du tillige indgå i et tæt samarbejde med direktøren og de andre enhedsledere for at sikre et fortsat højt fagligt niveau i kommunikationsarbejdet. Din vigtigste funktion bliver at understøtte forskningen og kommunikationsudviklingen på DIIS. Med ansvaret for DIIS’ eksterne kommunikation vil du være med til at sætte dit fingeraftryk på DIIS’ kommunikative strategiske retning de næste år i vores kommende kommunikationsstrategi. Derudover vil du i samarbejde med andre dele af instituttet bidrage til at udvikle den interne kommunikation.

Som kommunikationschef får du det overordnede ansvar for:

  • at lede den daglige drift af DIIS’ eksterne kommunikation (publikationer, arrangementer, bibliotek mv.),
  • at binde DIIS’ mange forskellige kommunikationsindsatser sammen til en helhed,
  • proaktivt arbejde for at profilere DIIS i offentligheden og hos beslutningstagere,
  • at støtte forskere i redigeringsarbejdet af akademiske publikationer, herunder som redaktør,
  • at bidrage effektivt til at give brugerne adgang til DIIS’ viden og forskning i forskellige formater og på forskellige platforme,
  • at rådgive om og proaktivt udvikle instituttets mediehåndtering mv.,
  • at håndtere de administrative opgaver, der er forbundet med afdelingens arbejde.
Din profil

Vi forventer, at du har solid erfaring med ledelse fra en fagprofessionel vidensorganisation – gerne fra forskningsverdenen. Det er en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i en international kontekst.

Faglige kvalifikationer

  • Kommunikationsuddannelse på kandidatniveau, alternativt en uddannelse som journalist
  • Solid ledelseserfaring for min. 5 medarbejdere
  • Erfaring med at sikre effektiv projektstyring, herunder ift. kontrakter, leverancer og budgetter
  • Forståelse for de særlige muligheder og dilemmaer ifm. formidling af forskningsbaseret viden
  • Erfaring med produktion af publikationer og/eller afholdelse af seminarer og konferencer
  • Godt kendskab til udvikling af hjemmesider og intranet – dog ikke nødvendigvis teknisk viden
  • Interesse for udvikling af nye kommunikationsformer – herunder på sociale medier samt nye formater for vidensbaserede events
  • Stærke sproglige kompetencer – mundtligt og skriftligt – på såvel dansk som engelsk
  • Bredt fagligt netværk – primært i Danmark, men også gerne internationalt.
Personlige kvalifikationer

Vi forventer, at du som person:

  • har stort overblik, herunder evner at planlægge og prioritere,
  • er udadvendt og har en positiv indstilling til dit arbejde og dine kolleger,
  • har et godt blik for kollegers og medarbejderes faglige kompetencer og udviklingspotentialer,
  • er lyttende og inkluderende i din ledelsesstil og tilgang til resten af instituttet,
  • er kreativ og idérig, men samtidig formår at følge processer og opgaver i mål til tiden,
  • er ansvarsbevidst og prioriterer kvalitetssikring af produkter,
  • har helhedsforståelse og tager beslutninger med øje for organisationens samlede behov,
  • har analytisk sans og et strategisk mindset.
Vi tilbyder

  • et alsidigt og ansvarsfuldt job i en organisation med et unikt, stærkt og tværfagligt vidensmiljø,
  • mulighed for dagligt at arbejde med helt aktuelle, internationale problemstillinger,
  • et arbejdsmiljø, hvor mangfoldighed, tillid, inddragelse og respekt for hinandens fagligheder er grundstenen i samarbejdet,
  • en god work-life-balance, hvor der selvfølgelig i perioder kan være stort træk på dig og dine kolleger, men hvor man i høj grad vil kunne forudse og planlægge opgaveløsningen,
  • inspirerende kolleger og en uformel og humoristisk omgangstone,
  • kontinuerlig kompetenceudvikling af vores medarbejdere – også vores ledere.
Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen som kommunikationschef er ledig til besættelse snarest muligt, dog senest 1. januar 2020.

Stillingen forventes indplaceret som chefkonsulent med personaleansvar iht. den relevante overenskomst for akademikere i staten. Grundlønnen vil dermed udgøre 558.729 kr. pr. år / 46.560 kr. pr. md. (april 2019-niveau) ekskl. pension. Herudover vil der være mulighed for at forhandle et individuelt kvalifikationstillæg afhængigt af erfaring og kompetencer.

Ansøgning

Ansøgningen skal inkludere følgende elementer:

  • CV
  • Motiveret ansøgning, herunder din konkrete ledelseserfaring og syn på ledelse
  • En vision for DIIS’ kommunikationsarbejde de næste tre år (max 3 sider)
  • Dokumentation for relevant uddannelse
Ansøgningen inkl. ovenstående bilag skal være os i hænde senest torsdag den 26. september 2019, kl. 12. Stillingen kan kun søges gennem vores e-rekrutteringssystem på linket til højre. Samtaler forventes gennemført den 9. oktober 2019. Bemærk venligst, at det er muligt, at der undervejs i ansøgningsprocessen vil blive gennemført personlighedstests.

Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen, uanset alder, køn, seksuel orientering, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold.

Yderligere oplysninger om stillingsindholdet fås ved henvendelse til direktør Kristian Fischer på krif@diis.dk. Spørgsmål om ansøgningsprocessen, løn, ansættelsesvilkår mv. kan rettes til hr@diis.dk.

Dansk Institut for Internationale StudierKøbenhavn Ø2019-09-17T00:00:002019-09-25T00:00:00
330088409Editorial Planner and Copy WriterRobot Do you want to make the world a little bit safer? Are you excited about the possibilities of video technology? Do you want to work for a company that invests in professional development as well as personal well-being? Then we d love to hear from you. A BETTER WORLD THROUGH VIDEO TECHNOLOGY Milestone Systems is a leading supplier of video management solutions (VMS). We ve designed and developed VMS software since 1998, when we were founded in a basement in Copenhagen. Today, we re around 800 people across 25 countries, with a partner count exceeding the 8,000 mark. We ve become a global heavyweight because we have the best products and the best people. Milestone VMS is used to keep cities and people safe. It s used to monitor endangered species. And it s used to protect the environment. This is how we make a difference, and the story we need your help to bring to life. HELP US MAKE THE WORLD SEE Because we constantly push the envelope of what we do, not two days are the same at Milestone. We re an ambitious group of engineers, developers, designers, testers, marketeers, and salespeople. We care deeply about our work and each other. And we re out to change the world. After all, our purpose is to make the world see . YOUR MISSION, SHOULD YOU CHOOSE TO ACCEPT IT As a member of the Global Communications team, you ll be responsible for researching, finding, planning, creating, writing and publishing content across all our platforms, in other words you will work as an in-house journalist. You ll be our Editor in Chief of our global editorial calendar, and you ll make sure that we have fresh stories to tell. Every day. In a normal week we publish 5 times. You ll liaise with the entire Milestone organization and can expect strong support from your fellow storytellers in Global Communications. You will: Monitor and analyze our activities on social media Ensure balance and diversity in our story mix - from feel good stories to strategic opinion pieces Participate in and report from events Interview partners and customer Give input to social media strategies and ensure alignment with editorial media strategies. As our department copy writer: Pen thought leader articles on platform economy, innovation, video technology, and company culture but also do copy at everyday social media activities Perform close collaborations with Marketing on long term (strategic and tactic) planning and executing on partner communications activities Copy and translate our Employer Value Proposition into engaging stories that convey what it is we offer new colleagues Drive, engage, and publish our monthly newsletter to tens of thousands of partners worldwide the Partner Business Update. Work across our entire marcom group, interfacing and aligning projects with a wide range of functions and stakeholders. Proof reading of copy that is generated in Global Communications Be a part of building our new Newsroom, an online media portal PLEASED TO MEET YOU We ll be spending a lot of time together, so it s vital that you share our vision and embrace our culture. If we were to profile you, we d say that you have: Minimum 10 years of experience working for international companies Experience in the high-tech industry A background in communications or journalism Excellent business and creative writing skills Excellent communication skills in English, both written and oral Outstanding digital and social media skills You re a fast thinker with an abundance of ideas. You love to create, you have your ducks in a row, and you know how to roll with the punches. And of course, a reliable team player. You ll report to the Communications Manager, responsible for Social Media and Internal Communications, and work out of Greater Copenhagen, Denmark. Global Communications is responsible for corporate PR, product PR, public affairs, executive communications, internal communications, B2B communications with our business partners, and social media. With regional Global Communications offices in Portland and Singapore and a time difference of 16 hours from East to West, some days might require you to rise before the sun and others that you burn the midnight oil in order to entertain media requests or participate in Skype meetings. You can expect around 40 travel days a year. Please note that we expect you to have a valid Danish work permit and be willing to be based in Copenhagen in order to apply for this position. If you can tick the boxes above, don t hesitate to hit the Apply now button. We can t wait to get to know you.

Do you want to make the world a little bit safer? Are you excited about the possibilities of video technology? Do you want to work for a company that invests in professional development as well as personal well-being?

Then we’d love to hear from you.

A BETTER WORLD THROUGH VIDEO TECHNOLOGY

 Milestone Systems is a leading supplier of video management solutions (VMS). We’ve designed and developed VMS software since 1998, when we were founded in a basement in Copenhagen. Today, we’re around 800 people across 25 countries, with a partner count exceeding the 8,000 mark. We’ve become a global heavyweight because we have the best products and the best people.

Milestone VMS is used to keep cities and people safe. It’s used to monitor endangered species. And it’s used to protect the environment. This is how we make a difference, and the story we need your help to bring to life.

HELP US MAKE THE WORLD SEE

Because we constantly push the envelope of what we do, not two days are the same at Milestone. We’re an ambitious group of engineers, developers, designers, testers, marketeers, and salespeople. We care deeply about our work and each other. And we’re out to change the world. After all, our purpose is to “make the world see”.

YOUR MISSION, SHOULD YOU CHOOSE TO ACCEPT IT

As a member of the Global Communications team, you’ll be responsible for researching, finding, planning, creating, writing and publishing content across all our platforms, in other words you will work as an in-house journalist. You’ll be our Editor in Chief of our global editorial calendar, and you’ll make sure that we have fresh stories to tell. Every day. In a normal week we publish 5+ times.

You’ll liaise with the entire Milestone organization and can expect strong support from your fellow storytellers in Global Communications.

You will:

  • Monitor and analyze our activities on social media
  • Ensure balance and diversity in our story mix - from feel good stories to strategic opinion pieces
  • Participate in and report from events
  • Interview partners and customer
  • Give input to social media strategies and ensure alignment with editorial media strategies.
  • As our department copy writer: Pen thought leader articles on platform economy, innovation, video technology, and company culture – but also do copy at everyday social media activities
  • Perform close collaborations with Marketing on long term (strategic and tactic) planning and executing on partner communications activities
  • Copy and translate our Employer Value Proposition into engaging stories that convey what it is we offer new colleagues
  • Drive, engage, and publish our monthly newsletter to tens of thousands of partners worldwide; the Partner Business Update.
  • Work across our entire marcom group, interfacing and aligning projects with a wide range of functions and stakeholders.
  • Proof reading of copy that is generated in Global Communications
  • Be a part of building our new Newsroom, an online media portal

PLEASED TO MEET YOU

We’ll be spending a lot of time together, so it's vital that you share our vision and embrace our culture. If we were to profile you, we’d say that you have:

  • Minimum 10+ years of experience working for international companies
  • Experience in the high-tech industry
  • A background in communications or journalism
  • Excellent business and creative writing skills
  • Excellent communication skills in English, both written and oral
  • Outstanding digital and social media skills

You’re a fast thinker with an abundance of ideas. You love to create, you have your ducks in a row, and you know how to roll with the punches. And of course, a reliable team player.

You’ll report to the Communications Manager, responsible for Social Media and Internal Communications, and work out of Greater Copenhagen, Denmark.

Global Communications is responsible for corporate PR, product PR, public affairs, executive communications, internal communications, B2B communications with our business partners, and social media. With regional Global Communications offices in Portland and Singapore and a time difference of 16 hours from East to West, some days might require you to rise before the sun and others that you burn the midnight oil in order to entertain media requests or participate in Skype meetings. You can expect around 40 travel days a year.

Please note that we expect you to have a valid Danish work permit and be willing to be based in Copenhagen in order to apply for this position.

If you can tick the boxes above, don’t hesitate to hit the “Apply now” button. We can’t wait to get to know you.

MILESTONE SYSTEMS A/SBrøndby2019-09-11T00:00:002019-09-22T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

SoMe Manager til Banedanmark

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

København Ø
Vi søger en skarp digital storyteller, som skal være med til at øge vores synlighed og tilstedeværelse på tværs af medier og digitale platform. Banedanmark er en hjørnesten i Danmarks grønne infrastruktur og hos os er du med udviklingen af fremtiden...
Indrykket:10. september 2019
Udløbsdato:1. oktober 2019

Tilrettelægger til videnskabs- og teknologiområdet i DR Nyheder, Aktualitet og Distrikter

DANMARKS RADIO DR-Byen

København S
Facebook er på vej med en ny kryptovaluta, terrorister bruger det mørke internet som 4chan og 8chan til at kommunikere på og ny teknologi kan bruges til at aflytte vores samtaler. Videnskab og teknologi er i stigende grad en væsentlig del af vores s...
Indrykket:10. september 2019
Udløbsdato:20. september 2019

Kommunikationschef til DIIS

Dansk Institut for Internationale Studier

København Ø
Dansk Institut for Internationale Studier (DIIS) søger en erfaren og driftsikker kommunikationschef. Stillingen er central for udvikling og rådgivning omkring formidlingen af DIIS forsknings- og analyseresultater, der omfatter en bred kreds af store...
Indrykket:17. september 2019
Udløbsdato:25. september 2019

Editorial Planner and Copy Writer

MILESTONE SYSTEMS A/S

Brøndby
Do you want to make the world a little bit safer? Are you excited about the possibilities of video technology? Do you want to work for a company that invests in professional development as well as personal well-being? Then we d love to hear from you...
Indrykket:11. september 2019
Udløbsdato:22. september 2019