Fødevarestyrelsen søger kollegaer til taksering af minkvirksomheder

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Har du lyst til at blive udfordret i en ambitiøs forretningsorienteret styrelse, som under stor mediemæssig bevågenhed arbejder for bedre dyrevelfærd og høj foder- og fødevaresikkerhed? Vil du være en del af Udbetalingsenheden, der udbetaler erstatning og kompensation til minkerhvervet? Så se nærmere her!

Om stillingerne
Udbetalingsenheden udbetaler erstatning til minkavlere og følgeerhvervsvirksomheder og skal nu som partsrepræsentant for staten deltage i erstatnings- og taksationskommissionernes taksering af erstatning til virksomhederne.

Til denne opgave søger vi en eller flere kollegaer med akademisk baggrund, Du kommer til at udarbejde partsindlæg og deltage i besigtigelser af virksomheder over hele landet som statens repræsentant i sagerne. Du vil stå ansigt til ansigt med avlere, advokater, rådgivere og taksationskommissioner, der består af dommere og fageksperter.

Opgaverne vil bestå i:
• Sagsforberedelse og gennemgang af udkast til erstatningsfastsættelse
• Udarbejde partsindlæg, som sendes til taksationskommissionerne og sagens øvrige parter
• Deltage i besigtigelser og efterfølgende taksationsforretningsmøder i hele landet
• Vurdere om sagerne kan afsluttes med forlig
• Vurdere om afgørelser skal påklages
• Hjælpe med at foretage løbende forbedringer til vores sagsgange og opbygge en viden om arbejdet

Desuden søger vi en kollega med stærke juridiske kompetencer til behandling af retssager og juridiske vurderinger i relation til takserings- og udbetalingsopgaven.

Om dig
Du har en relevant akademisk uddannelse med kompetencer inden for sagsbehandling og forvaltningsret eller jura. Hvis du har erfaring med erstatningsordninger, er det en fordel. Du har erfaring med arbejde med offentlig forvaltning. Du er vant til at vurdere dokumentation som led i sagsbehandling. Du har blik for, når ting skiller sig ud. Du kan gøre din viden til et aktiv, som dine kollegaer kan drage nytte af. Du har erfaring med opgaver med mange interessenter og trives i tværfagligt samarbejde, også på tværs af myndigheder.

Der er ikke noget ”plejer”, og du skal sammen med resten af teamet selv være med til at definere opgaven, så den bliver løst inden for de tidsmæssige rammer. Du har mod på at tage livtag med en omfattende opgave, der har stor opmærksomhed blandt politikere og i medierne. Du skal kunne vurdere, om en sag er klar til beslutning, og kunne spotte principielle problemstillinger

Du finder det naturligt at indgå i et team, hvor mange kompetencer er repræsenteret, og hvor alle bidrager, så teamet sammen er stærkt og kan løse opgaverne. Du har lyst til lære, det du ikke ved, og bidrager villigt til teamet, med det du ved.

Lidt mere om os
Udbetalingsenheden har til opgave at udbetale erstatning og kompensation til minkvirksomheder og følgeerhvervsvirksomheder. Vi samarbejder med branchen og andre myndigheder for en god implementering af de politiske ønsker. Og vi udvikler effektiv dataunderstøttelse af opgavevaretagelsen og dokumenterede arbejdsprocesser, der giver det bedst muligt grundlag for korrekte udbetalinger så hurtigt som muligt. Vi tilrettelægger hver dag arbejdet og løser problemstillinger for at nå vores udbetalingsmål.

Vi tilbyder en dynamisk arbejdsplads, hvor vi er stærkt optaget af at skabe værdi af vores indsats. Du vil få en udfordrende arbejdsdag med uformel atmosfære og engagerede kollegaer.

Du vil indgå i et team af primært AC´ere med forskellig uddannelsesbaggrund. Enheden består desuden af en enhedschef og to sektionsledere. Du vil referere til en af sektionslederne.

Vi har en høj faglig standard, værdsætter tværgående samarbejde og inddragelse samt agile arbejdsprocesser – og så har vi fokus på et motiverende og godt arbejdsmiljø.

Vi er pt. omkring 35 engagerede og dygtige medarbejdere med en bred kompetencesammensætning, herunder stærke forvaltningsmæssige kompetencer.

Vi er placeret i Glostrup tæt på stationen, hvor der er gode transportmuligheder og gode parkeringsforhold.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stilling som partsrepræsentant er på fuld tid og som udgangspunkt tidsbegrænset til udgangen af 2024.

Stilling som jurist er på fuld tid med mulighed for ansættelse i varig stilling.

Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og gældende overenskomst for akademikere i staten og indplacering som fuldmægtig.

Tiltrædelse er snarest muligt og senest 1. oktober 2022.

Din ansøgning
Vi glæder os til at modtage din ansøgning sammen med CV, kopi af eksamensbeviser og andre relevante dokumenter.

Ansøgningen skal sendes via vores rekrutteringssystem på mfvm.dk/job senest den 7. august 2022. Vi forventer at afholde samtaler i uge 33. Vi vurderer, om der også afholdes en anden samtalerunde.

Du søger stillingen ved at trykke på “Søg stillingen”.

Læs mere om Fødevarestyrelsen på www.fvst.dk.

Er du interesseret?
Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til enhedschef Merete Roos, tlf. 72276890.

Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Fødevarestyrelsen søger kollegaer til taksering af minkvirksomheder

Har du lyst til at blive udfordret i en ambitiøs forretningsorienteret styrelse, som under stor mediemæssig bevågenhed arbejder for bedre dyrevelfærd og høj foder- og fødevaresikkerhed? Vil du være en del af Udbetalingsenheden, der udbetaler erstatning og kompensation til minkerhvervet? Så se nærmere her!

Om stillingerne
Udbetalingsenheden udbetaler erstatning til minkavlere og følgeerhvervsvirksomheder og skal nu som partsrepræsentant for staten deltage i erstatnings- og taksationskommissionernes taksering af erstatning til virksomhederne.

Til denne opgave søger vi en eller flere kollegaer med akademisk baggrund, Du kommer til at udarbejde partsindlæg og deltage i besigtigelser af virksomheder over hele landet som statens repræsentant i sagerne. Du vil stå ansigt til ansigt med avlere, advokater, rådgivere og taksationskommissioner, der består af dommere og fageksperter.

Opgaverne vil bestå i:
• Sagsforberedelse og gennemgang af udkast til erstatningsfastsættelse
• Udarbejde partsindlæg, som sendes til taksationskommissionerne og sagens øvrige parter
• Deltage i besigtigelser og efterfølgende taksationsforretningsmøder i hele landet
• Vurdere om sagerne kan afsluttes med forlig
• Vurdere om afgørelser skal påklages
• Hjælpe med at foretage løbende forbedringer til vores sagsgange og opbygge en viden om arbejdet

Desuden søger vi en kollega med stærke juridiske kompetencer til behandling af retssager og juridiske vurderinger i relation til takserings- og udbetalingsopgaven.

Om dig
Du har en relevant akademisk uddannelse med kompetencer inden for sagsbehandling og forvaltningsret eller jura. Hvis du har erfaring med erstatningsordninger, er det en fordel. Du har erfaring med arbejde med offentlig forvaltning. Du er vant til at vurdere dokumentation som led i sagsbehandling. Du har blik for, når ting skiller sig ud. Du kan gøre din viden til et aktiv, som dine kollegaer kan drage nytte af. Du har erfaring med opgaver med mange interessenter og trives i tværfagligt samarbejde, også på tværs af myndigheder.

Der er ikke noget ”plejer”, og du skal sammen med resten af teamet selv være med til at definere opgaven, så den bliver løst inden for de tidsmæssige rammer. Du har mod på at tage livtag med en omfattende opgave, der har stor opmærksomhed blandt politikere og i medierne. Du skal kunne vurdere, om en sag er klar til beslutning, og kunne spotte principielle problemstillinger

Du finder det naturligt at indgå i et team, hvor mange kompetencer er repræsenteret, og hvor alle bidrager, så teamet sammen er stærkt og kan løse opgaverne. Du har lyst til lære, det du ikke ved, og bidrager villigt til teamet, med det du ved.

Lidt mere om os
Udbetalingsenheden har til opgave at udbetale erstatning og kompensation til minkvirksomheder og følgeerhvervsvirksomheder. Vi samarbejder med branchen og andre myndigheder for en god implementering af de politiske ønsker. Og vi udvikler effektiv dataunderstøttelse af opgavevaretagelsen og dokumenterede arbejdsprocesser, der giver det bedst muligt grundlag for korrekte udbetalinger så hurtigt som muligt. Vi tilrettelægger hver dag arbejdet og løser problemstillinger for at nå vores udbetalingsmål.

Vi tilbyder en dynamisk arbejdsplads, hvor vi er stærkt optaget af at skabe værdi af vores indsats. Du vil få en udfordrende arbejdsdag med uformel atmosfære og engagerede kollegaer.

Du vil indgå i et team af primært AC´ere med forskellig uddannelsesbaggrund. Enheden består desuden af en enhedschef og to sektionsledere. Du vil referere til en af sektionslederne.

Vi har en høj faglig standard, værdsætter tværgående samarbejde og inddragelse samt agile arbejdsprocesser – og så har vi fokus på et motiverende og godt arbejdsmiljø.

Vi er pt. omkring 35 engagerede og dygtige medarbejdere med en bred kompetencesammensætning, herunder stærke forvaltningsmæssige kompetencer.

Vi er placeret i Glostrup tæt på stationen, hvor der er gode transportmuligheder og gode parkeringsforhold.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stilling som partsrepræsentant er på fuld tid og som udgangspunkt tidsbegrænset til udgangen af 2024.

Stilling som jurist er på fuld tid med mulighed for ansættelse i varig stilling.

Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og gældende overenskomst for akademikere i staten og indplacering som fuldmægtig.

Tiltrædelse er snarest muligt og senest 1. oktober 2022.

Din ansøgning
Vi glæder os til at modtage din ansøgning sammen med CV, kopi af eksamensbeviser og andre relevante dokumenter.

Ansøgningen skal sendes via vores rekrutteringssystem på mfvm.dk/job senest den 7. august 2022. Vi forventer at afholde samtaler i uge 33. Vi vurderer, om der også afholdes en anden samtalerunde.

Du søger stillingen ved at trykke på “Søg stillingen”.

Læs mere om Fødevarestyrelsen på www.fvst.dk.

Er du interesseret?
Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til enhedschef Merete Roos, tlf. 72276890.

Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.