Forretningsanalytikere

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være med til at videreudvikle og effektivisere processerne for virksomhedernes betaling af skatter og afgifter? Kan du arbejde systematisk og analytisk med processer, og vil du være ansvarlig for at sikre en effektiv og optimal drift? Så er du måske vores nye kollega i kontoret Erhvervsopkrævning i Skattestyrelsen, som er Danmarks største styrelse.

Vi drifter og forbedrer betalingsprocesser
Du vil blive en del af kontoret Erhvervsopkrævning, hvor vi er ansvarlige for, at opkrævningen af ca. 1.000 mia. kr. i erhvervsrettede skatter og afgifter fra de danske virksomheder hvert år er korrekt. Vi drifter, analyserer og forbedrer betalingsprocesserne, og vi udvikler forslag til manuelle og digitale forbedringer af processerne.

Vi er et kontor bestående af ca. 25 medarbejdere og fire teams med forskellige baggrunde og kompetencer. Vi er et kontor med et højt fagligt niveau, hvor der er plads til at prioritere de sociale relationer. Vi har en uformel omgangstone, og fleksibilitet er et nøgleord for såvel kontorets ledelse som medarbejdere. Stillingen er placeret i kontorets Drifts- og Procesteam.

Vi har fokus på at tage godt imod vores nye kollegaer, så du vil blive værdsat for både dine personlige og faglige kompetencer. Derudover sikrer vi en ordentlig oplæring og har fokus på, at du som ny lærer vores arbejdsgange: Du vil modtage en specifik on-boarding plan – både et omfattende e-læringsforløb og en lokal makker på kontoret, som introducerer dig til hverdagens opgaver. Vi synes det er vigtigt, at du føler dig velkommen i teamet, og du vil blive inddraget i arbejdet fra dag 1.

Derudover tilbyder vi god placering i Copenhagen Tower– tæt på tog og metro. Vi har fokus på, at vi arbejder og giver en hånd med, når det er nødvendigt, men også på, at der skal være en god balance mellem arbejde og fritid. Udgangspunktet hos os er derfor almindelige arbejdsdage, hvor du kan gå til tiden.

Opgaver i krydsfeltet mellem udvikling, procesarbejde, driftshåndtering og styring
Som en del af kontorets drift og procesteam kommer du til at bruge den viden, du måske har med driftshåndtering og procesarbejde, og vi lærer dig resten. Du vil sammen med dine kollegaer have ansvaret for at kortlægge eksisterende processer med henblik på effektivisering, kvalitetsforbedring og risikostyring.

Som en del af dine opgaver, vil du få til opgave at finde konstruktive løsninger, udarbejde forretningsmæssige kravspecifikationer til den løbende udvikling og test og bidrage til at it-systemudviklingsprojekter kommer i mål.

?Derudover vil dine opgaver bestå i:

  • drift og effektiv afhjælpning af forstyrrelser og fejl
  • interessenthåndtering på forskellige niveauer og på tværs af Skatteforvaltningen, som fx systemejer, drifts- og udviklingsorganisationen
  • implementering af forbedringer samt lov- og revisionsbaserede initiativer
  • produktbeskrivelser ved udvikling af nye systemer eller systemrettelser.
Vigtig for din opgaveløsning vil være kontakt til forskelligartede interessenter, hvor du som en del af kontoret har ansvaret for at virksomhedernes skatteindbetalinger. Dette betyder, at du som medarbejder, har muligheden for at løse problemer, der har en stor påvirkning ude i virkeligheden.

Hos os har du mulighed for at få et end-to-end perspektiv på opgaverne omkring Skattekontoen, hvor du får lov til at dykke helt ned i maskinrummet på Danmarks største opkrævningssystem”, fortæller chefkonsulent Flemming Andresen og Mathias Thaae Perveen, som er fuldmægtig i kontoret fortsætter; ”Du vil blive udfordret på komplekse problemstillinger, hvor både juridiske afklaringer, systemtekniske detaljer samt driftsmæssige udfordringer skal tages til efterretning.”

Om dig
Du kan være nyuddannet med relevant studieerfaring eller have et par års erfaring fra en lignende stilling. Det vigtige er, at du har gå-på-mod og ønsker at lære.

Vi leder efter medarbejdere, der er gode til at skabe overblik og struktur over komplicerede opgaver og sammenhænge. For os er din uddannelsesmæssige baggrund ikke afgørende, men vi forventer, at du har erfaring med analyse og kendskab med driftshåndtering.

Derudover forestiller vi os, at du:

  • har en systematisk og analytisk tilgang til arbejdet med processer
  • har en struktureret tilgang til opgaveløsningen og er god til at koordinere og planlægge dine opgaver
  • formår at kommunikere positivt og konstruktivt i dit samarbejde med team, ledelse og øvrige interne/eksterne interessenter.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for via linket "Søg stillingen" senest den 10. august 2022. Samtaler afholdes løbende.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent og koordinator på området Jacob Pedersen på telefonnummer 2070 7407.

Vi forventer at bruge en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen, og derudover vil en opgavecase også kunne inddrages. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Din ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Rammerne for dit arbejde vil være i de nyligt opførte og moderne lokaler i Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.

Tiltrædelse snarest muligt.

Skattestyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Forretningsanalytikere

Vil du være med til at videreudvikle og effektivisere processerne for virksomhedernes betaling af skatter og afgifter? Kan du arbejde systematisk og analytisk med processer, og vil du være ansvarlig for at sikre en effektiv og optimal drift? Så er du måske vores nye kollega i kontoret Erhvervsopkrævning i Skattestyrelsen, som er Danmarks største styrelse.

Vi drifter og forbedrer betalingsprocesser
Du vil blive en del af kontoret Erhvervsopkrævning, hvor vi er ansvarlige for, at opkrævningen af ca. 1.000 mia. kr. i erhvervsrettede skatter og afgifter fra de danske virksomheder hvert år er korrekt. Vi drifter, analyserer og forbedrer betalingsprocesserne, og vi udvikler forslag til manuelle og digitale forbedringer af processerne.

Vi er et kontor bestående af ca. 25 medarbejdere og fire teams med forskellige baggrunde og kompetencer. Vi er et kontor med et højt fagligt niveau, hvor der er plads til at prioritere de sociale relationer. Vi har en uformel omgangstone, og fleksibilitet er et nøgleord for såvel kontorets ledelse som medarbejdere. Stillingen er placeret i kontorets Drifts- og Procesteam.

Vi har fokus på at tage godt imod vores nye kollegaer, så du vil blive værdsat for både dine personlige og faglige kompetencer. Derudover sikrer vi en ordentlig oplæring og har fokus på, at du som ny lærer vores arbejdsgange: Du vil modtage en specifik on-boarding plan – både et omfattende e-læringsforløb og en lokal makker på kontoret, som introducerer dig til hverdagens opgaver. Vi synes det er vigtigt, at du føler dig velkommen i teamet, og du vil blive inddraget i arbejdet fra dag 1.

Derudover tilbyder vi god placering i Copenhagen Tower– tæt på tog og metro. Vi har fokus på, at vi arbejder og giver en hånd med, når det er nødvendigt, men også på, at der skal være en god balance mellem arbejde og fritid. Udgangspunktet hos os er derfor almindelige arbejdsdage, hvor du kan gå til tiden.

Opgaver i krydsfeltet mellem udvikling, procesarbejde, driftshåndtering og styring
Som en del af kontorets drift og procesteam kommer du til at bruge den viden, du måske har med driftshåndtering og procesarbejde, og vi lærer dig resten. Du vil sammen med dine kollegaer have ansvaret for at kortlægge eksisterende processer med henblik på effektivisering, kvalitetsforbedring og risikostyring.

Som en del af dine opgaver, vil du få til opgave at finde konstruktive løsninger, udarbejde forretningsmæssige kravspecifikationer til den løbende udvikling og test og bidrage til at it-systemudviklingsprojekter kommer i mål.

?Derudover vil dine opgaver bestå i:

  • drift og effektiv afhjælpning af forstyrrelser og fejl
  • interessenthåndtering på forskellige niveauer og på tværs af Skatteforvaltningen, som fx systemejer, drifts- og udviklingsorganisationen
  • implementering af forbedringer samt lov- og revisionsbaserede initiativer
  • produktbeskrivelser ved udvikling af nye systemer eller systemrettelser.
Vigtig for din opgaveløsning vil være kontakt til forskelligartede interessenter, hvor du som en del af kontoret har ansvaret for at virksomhedernes skatteindbetalinger. Dette betyder, at du som medarbejder, har muligheden for at løse problemer, der har en stor påvirkning ude i virkeligheden.

Hos os har du mulighed for at få et end-to-end perspektiv på opgaverne omkring Skattekontoen, hvor du får lov til at dykke helt ned i maskinrummet på Danmarks største opkrævningssystem”, fortæller chefkonsulent Flemming Andresen og Mathias Thaae Perveen, som er fuldmægtig i kontoret fortsætter; ”Du vil blive udfordret på komplekse problemstillinger, hvor både juridiske afklaringer, systemtekniske detaljer samt driftsmæssige udfordringer skal tages til efterretning.”

Om dig
Du kan være nyuddannet med relevant studieerfaring eller have et par års erfaring fra en lignende stilling. Det vigtige er, at du har gå-på-mod og ønsker at lære.

Vi leder efter medarbejdere, der er gode til at skabe overblik og struktur over komplicerede opgaver og sammenhænge. For os er din uddannelsesmæssige baggrund ikke afgørende, men vi forventer, at du har erfaring med analyse og kendskab med driftshåndtering.

Derudover forestiller vi os, at du:

  • har en systematisk og analytisk tilgang til arbejdet med processer
  • har en struktureret tilgang til opgaveløsningen og er god til at koordinere og planlægge dine opgaver
  • formår at kommunikere positivt og konstruktivt i dit samarbejde med team, ledelse og øvrige interne/eksterne interessenter.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for via linket "Søg stillingen" senest den 10. august 2022. Samtaler afholdes løbende.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent og koordinator på området Jacob Pedersen på telefonnummer 2070 7407.

Vi forventer at bruge en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen, og derudover vil en opgavecase også kunne inddrages. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Din ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Rammerne for dit arbejde vil være i de nyligt opførte og moderne lokaler i Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.

Tiltrædelse snarest muligt.

Skattestyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.