Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Forretningsorienteret CFO søges til spændende nordisk virksomhed i Aarhus

Beskrivelse

Du bliver som CFO nøglefiguren i en kraftig opgradering af virksomhedens økonomistyring, således at økonomifunktionen kan understøtte ledelsen og den øvrige organisation med retvisende og rettidig beslutningsmateriale. I dag er økonomifunktionen præget af være meget regnskabsorienteret og i meget lille grad fremadskuende og strategisk. Da virksomheden er vokset kraftigt de senere år og ejerkredsen ønsker forsat ekspansion også uden for landets grænser, ønsker virksomheden derfor at ansætte en CFO, der kan understøtte denne udvikling. Rollen som CFO vil derfor være både hands on med opgaver i økonomiafdelingen og i forbindelse med controlling af virksomhedens projekter, men vil i høj grad også være strategisk med udarbejdelse og fremlæggelse af beslutningsmateriale for bestyrelse og den øvrige ledelse. Den nye CFO vil få meget frie hænder til at transformere økonomifunktionen både i forhold til processer og arbejdsopgaver, men også i forhold til afdelingens personalesammensætning. Opgaverne vil bl.a. være:

Arbejdsopgaver

  • Drift opgaver:
  • Ledelse af økonomifunktionen
  • Budgetter, herunder udarbejdelse og opfølgning
  • Likviditetsanalyser
  • Månedsrapportering
  • Konsolidering
  • Forecast
  • Årsregnskab og kontakt til revisor
  • Sparringspartner med afdelinger i forhold til økonomistyring
  • Sparringspartner for ledelsen og bestyrelse i forhold til drift og forretningsudvikling
  • Kontakt til bank
  • Kontakt til revision
  • Kontakt til myndigheder etc.
  • Ad hoc
  • Projektopgaver:
  • Optimering og opbygning af processer i regnskabsafdelingen, herunder vurdere afdelingens personalesammensætning
  • Optimering og opbygning af økonomistyringsprocesser ved tilbudsgivning
  • Oplæring af organisationen i økonomistyring
  • Udvikling af projektrapportering, herunder opsætte KPI’er
  • Opbygning af forecast modeller
  • Optimere og udvikle budgettering og rapporteringsmodeller til daglig ledelse og bestyrelse
  • Projektleder for implementering af nyt ERP og BI-værktøjer.

Om virksomheden

Der er tale om en velrenommeret og velkonsolideret virksomhed i rådgiverbranchen med hovedkontor i Aarhus og selskaber/kontorer i de øvrige nordiske lande. Virksomheden beskæftiger ca. 150 medarbejdere. Virksomheden har gennem de seneste år oplevet en kraftig vækst både organisk og gennem opkøb. En vækst man forventer forsætter de kommende år. Virksomheden tilbyder gode personaleforhold såsom pensionsordning, frokostordning og sociale arrangementer.

Personlige kompetencer

Som person har du drive og pondus, der gør dig i stand til at udvikle økonomifunktionen, så den bliver en aktiv spiller i virksomhedens daglige virke og fremtidige udvikling. Du har en analytisk og struktureret tilgang til dine arbejdsopgaver og er kvalitetsbevidst. Dertil trives du i et kreativt arbejdsmiljø og har en stor nysgerrighed omkring virksomhedens produkter. Du kan kommunikere på alle niveauer i en organisation og formår at sætte dig igennem, når det er nødvendigt. Det er en meget stor fordel, hvis du har erfaring fra en projektvirksomhed, som fx arkitektvirksomhed, designvirksomhed, entreprenørvirksomhed, rådgivende konsulentvirksomhed eller lignende.

IT-kompetencer

Du har stærke IT kompetencer

Uddannelse

HD-R, cand.merc. eller tilsvarende

Sprog

Engelsk i skrift og tale

Kontaktpersoner

Søren Christiansen og Nikita Nielsen

Ansøgningsproces

Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her