Forretningsorienteret Koncerncontroller søges til stor energivirksomhed i Fredericia

Beskrivelse

Som koncerncontroller bliver du ansvarlig for controlling af større investeringer (over 100 mio.). Du vil være med fra start til slut i projekter, hvor du som uafhængig part udfordrer og sparrer med bl.a. projektlederne (typisk direktører/ledere fra datterselskaber) for at sikre projektets kvalitet. Koncerncontrolleren vil også konsolidere investeringsplaner og udfordre og sikre, at forretningen beskriver de væsentligste forudsætninger, usikkerheder og risici i de enkelte projekter således, at der på koncernniveau skabes gennemsigtighed for den øverste ledelse og bestyrelsen. Du får en alsidig hverdag i en udadvendt funktion, hvor du er med til at påvirke nogle af Danmarks største investeringer indenfor grøn omstilling. Du bliver en del af en koncernøkonomifunktion, der består af 11 erfarne medarbejdere samt organisationens koncernøkonomidirektør, som du vil referere til. Dine opgaver bliver:

Arbejdsopgaver

  • Analyser
  • Business cases
  • Konsolidering af investeringsplaner
  • Controlling på større investeringer (over 100 mio.)
  • Sikre at interne investeringsretningslinjer overholdes på projekter
  • Sikre økonomisk gennemsigtighed i projekter
  • Skabe og sikre beslutningsgrundlag til øverste ledelse og bestyrelse
  • Optimere processer i forhold til investeringsgovernance
  • Skabe relationer ud i organisationen med henblik på at indhente informationer og skabe gennemsigtighed i forhold til beslutningsgrundlag
  • Ad hoc

Om virksomheden

Her er tale om en stor, dynamisk organisation, der beskæftiger 1200 medarbejdere. Organisationen driver nationale og internationale projekter med fokus på at sikre fremtidens energi. Der eksisterer en stærk projektkultur og stort engagement for grøn omstilling. Organisationen lægger vægt på faglig og personudvikling samt samarbejde og faglig sparring. Der er desuden fokus på trivsel, hvilket resulterer i at der generelt er høj anciennitet blandt medarbejderne. Der tilbydes gode ansættelsesforhold i form af sundhedsforsikring, pensionsordning, personaleforening, sociale arrangementer og fleksible arbejdstider.

Personlige kompetencer

Du er forretningsorienteret og har gennemslagskraft. Desuden besidder du veludviklede samarbejdsevner og du formår at kommunikere med samt skabe relationer på forskellige niveauer i organisationen. Du er proaktiv og analytisk i din tilgang. Samtidig trives du i et fagligt stærkt miljø, hvor der er mange udfordrende opgaver og til tider stramme deadlines. Som person er du tillidsvækkende og løsningsorienteret.

IT-kompetencer

Stærke Excel-kompetencer og gerne kendskab til SAP.

Uddannelse

Cand.merc. eller lignende.

Sprog

Engelsk i skrift og tale er et krav.

Kontaktpersoner

Søren Billeschou Christiansen og Nikita Nielsen

Ansøgningsproces

Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330033177Phoenix-22c11b4112019-05-28T15:01:43.880Forretningsorienteret Koncerncontroller søges til stor energivirksomhed i Fredericia

Beskrivelse

Som koncerncontroller bliver du ansvarlig for controlling af større investeringer (over 100 mio.). Du vil være med fra start til slut i projekter, hvor du som uafhængig part udfordrer og sparrer med bl.a. projektlederne (typisk direktører/ledere fra datterselskaber) for at sikre projektets kvalitet. Koncerncontrolleren vil også konsolidere investeringsplaner og udfordre og sikre, at forretningen beskriver de væsentligste forudsætninger, usikkerheder og risici i de enkelte projekter således, at der på koncernniveau skabes gennemsigtighed for den øverste ledelse og bestyrelsen. Du får en alsidig hverdag i en udadvendt funktion, hvor du er med til at påvirke nogle af Danmarks største investeringer indenfor grøn omstilling. Du bliver en del af en koncernøkonomifunktion, der består af 11 erfarne medarbejdere samt organisationens koncernøkonomidirektør, som du vil referere til. Dine opgaver bliver:

Arbejdsopgaver

  • Analyser
  • Business cases
  • Konsolidering af investeringsplaner
  • Controlling på større investeringer (over 100 mio.)
  • Sikre at interne investeringsretningslinjer overholdes på projekter
  • Sikre økonomisk gennemsigtighed i projekter
  • Skabe og sikre beslutningsgrundlag til øverste ledelse og bestyrelse
  • Optimere processer i forhold til investeringsgovernance
  • Skabe relationer ud i organisationen med henblik på at indhente informationer og skabe gennemsigtighed i forhold til beslutningsgrundlag
  • Ad hoc

Om virksomheden

Her er tale om en stor, dynamisk organisation, der beskæftiger 1200 medarbejdere. Organisationen driver nationale og internationale projekter med fokus på at sikre fremtidens energi. Der eksisterer en stærk projektkultur og stort engagement for grøn omstilling. Organisationen lægger vægt på faglig og personudvikling samt samarbejde og faglig sparring. Der er desuden fokus på trivsel, hvilket resulterer i at der generelt er høj anciennitet blandt medarbejderne. Der tilbydes gode ansættelsesforhold i form af sundhedsforsikring, pensionsordning, personaleforening, sociale arrangementer og fleksible arbejdstider.

Personlige kompetencer

Du er forretningsorienteret og har gennemslagskraft. Desuden besidder du veludviklede samarbejdsevner og du formår at kommunikere med samt skabe relationer på forskellige niveauer i organisationen. Du er proaktiv og analytisk i din tilgang. Samtidig trives du i et fagligt stærkt miljø, hvor der er mange udfordrende opgaver og til tider stramme deadlines. Som person er du tillidsvækkende og løsningsorienteret.

IT-kompetencer

Stærke Excel-kompetencer og gerne kendskab til SAP.

Uddannelse

Cand.merc. eller lignende.

Sprog

Engelsk i skrift og tale er et krav.

Kontaktpersoner

Søren Billeschou Christiansen og Nikita Nielsen

Ansøgningsproces

Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

Beskrivelse Som koncerncontroller bliver du ansvarlig for controlling af større investeringer (over 100 mio.). Du vil være med fra start til slut i projekter, hvor du som uafhængig part udfordrer og sparrer med bl.a. projektlederne (typisk direktører ledere fra datterselskaber) for at sikre projektets kvalitet. Koncerncontrolleren vil også konsolidere investeringsplaner og udfordre og sikre, at forretningen beskriver de væsentligste forudsætninger, usikkerheder og risici i de enkelte projekter således, at der på koncernniveau skabes gennemsigtighed for den øverste ledelse og bestyrelsen. Du får en alsidig hverdag i en udadvendt funktion, hvor du er med til at påvirke nogle af Danmarks største investeringer indenfor grøn omstilling. Du bliver en del af en koncernøkonomifunktion, der består af 11 erfarne medarbejdere samt organisationens koncernøkonomidirektør, som du vil referere til. Dine opgaver bliver: Arbejdsopgaver Analyser Business cases Konsolidering af investeringsplaner Controlling på større investeringer (over 100 mio.) Sikre at interne investeringsretningslinjer overholdes på projekter Sikre økonomisk gennemsigtighed i projekter Skabe og sikre beslutningsgrundlag til øverste ledelse og bestyrelse Optimere processer i forhold til investeringsgovernance Skabe relationer ud i organisationen med henblik på at indhente informationer og skabe gennemsigtighed i forhold til beslutningsgrundlag Ad hoc Om virksomheden Her er tale om en stor, dynamisk organisation, der beskæftiger 1200 medarbejdere. Organisationen driver nationale og internationale projekter med fokus på at sikre fremtidens energi. Der eksisterer en stærk projektkultur og stort engagement for grøn omstilling. Organisationen lægger vægt på faglig og personudvikling samt samarbejde og faglig sparring. Der er desuden fokus på trivsel, hvilket resulterer i at der generelt er høj anciennitet blandt medarbejderne. Der tilbydes gode ansættelsesforhold i form af sundhedsforsikring, pensionsordning, personaleforening, sociale arrangementer og fleksible arbejdstider. Personlige kompetencer Du er forretningsorienteret og har gennemslagskraft. Desuden besidder du veludviklede samarbejdsevner og du formår at kommunikere med samt skabe relationer på forskellige niveauer i organisationen. Du er proaktiv og analytisk i din tilgang. Samtidig trives du i et fagligt stærkt miljø, hvor der er mange udfordrende opgaver og til tider stramme deadlines. Som person er du tillidsvækkende og løsningsorienteret. IT-kompetencer Stærke Excel-kompetencer og gerne kendskab til SAP. Uddannelse Cand.merc. eller lignende. Sprog Engelsk i skrift og tale er et krav. Kontaktpersoner Søren Billeschou Christiansen og Nikita Nielsen Ansøgningsproces Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.10Phoenix22c11b41101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-02T00:00:000000http://proselection.dk/?option=com_neorecruit&view=offer&id=9100EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3536437Proselection11Hammerensgade 11267København KDKDanmarkORS/22c11b41_logo.jpegORS/Small/22c11b41_logo.jpeg0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent768945ProselectionMinimum91000128-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=22c11b41https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=22c11b41https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=22c11b41&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=22c11b41&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Finans_og_oekonomi/Oekonomi/4.jpgØnsker du et spændende job med varierende arbejdsopgaver? Hos Proselection er dette netop hvad du bliver mødt af.12008001Dansk3Læse/ tale937348Controller3Økonomi361937300kontakt@proselection.dkDanmarkDanmark330041437Erfaren Group Controller søges til produktionsvirksomhed beliggende på MidtsjællandBasic Beskrivelse I en alsidig rolle som Group Controller, bliver du operativt involveret i virksomhedens administrative kerneopgaver inden for produktions, finansiel og business controlling. Du bliver en af 10 medarbejdere i en faglig stærk organisation under CFO en, hvor du tager ansvar for dine helt egne opgaver. Du har muligheden for at sparre med dine nærmeste kollegaer. Desuden er der en forventning om, at du bidrager med kvalificerede input fra dine primære kompetenceområder Arbejdsopgaver Opfølgning og vedligeholdelse af stamdata og styklister Ansvar for opsætning og videreudvikling af Standard Cost Analyse af pris- og produktionsvarianser Analyse af produktmarginer og performance Lager opfølgning, værdiansættelse, omkostningsallokering Transfer Pricing Deltage i månedsafslutningen, finansiel controlling af regnskab, afvigelsesanalyser og kommentarer Optimering og effektivisering af systemmæssige processer og rapportering Sparringspartner på regnskab og koncernrapportering Udarbejde budgetterings- og forecasting modeller Diverse ad hoc opgaver Om virksomheden Der er her tale om en anerkendt og respekteret international virksomhed, der siden midten af forrige århundrede har virket inden for sit felt. Virksomheden har hovedsæde i Danmark og datterselskaber i flere verdensdele. Man tilbyder en bred vifte af løsninger inden for sit specifikke område. Virksomheden producerer sine produkter i Danmark i et engageret miljø af specialister, og man har en afbalanceret fokuseret vækststrategi, der har sit udgangspunkt i effektivitet og kvalitet. Man har en fokuseret og kvalitetsbevidst profil hvor medarbejderne udgør en væsentlig ressource. Personlige kompetencer Du er proaktiv, struktureret, har regnskabsforståelse og analytisk sans. Du er robust og kommunikerende, og håndterer dine daglige opgaver med stor sikkerhed. Du trives i et ansvarligt miljø og er ikke bange for at tage initiativ til udvikling og forbedringer, og du trives med at have muligheden for at sætte dit aftryk på afdelingens processer uden at kompromittere din egen operative indsats. Du har en velafbalanceret tilgang til ansvar, og du kan arbejde selvstændigt såvel som i teams og har stor forståelse for at ingen kommer i mål alene. IT-kompetencer Generelt stærk på IT. God systemforståelse og indgående kendskab til ERP og BI systemer. Uddannelse HD-R, Cand.merc. eller tilsvarende. Sprog Engelsk er er et krav Kontaktpersoner Torben Jørgensen og Nikita Faber Nielsen Ansøgningsproces Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument. ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden. Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

Beskrivelse

I en alsidig rolle som Group Controller, bliver du operativt involveret i virksomhedens administrative kerneopgaver inden for produktions, finansiel og business controlling. Du bliver en af 10 medarbejdere i en faglig stærk organisation under CFO’en, hvor du tager ansvar for dine helt egne opgaver. Du har muligheden for at sparre med dine nærmeste kollegaer. Desuden er der en forventning om, at du bidrager med kvalificerede input fra dine primære kompetenceområder

Arbejdsopgaver

  • Opfølgning og vedligeholdelse af stamdata og styklister
  • Ansvar for opsætning og videreudvikling af Standard Cost
  • Analyse af pris- og produktionsvarianser
  • Analyse af produktmarginer og performance
  • Lager opfølgning, værdiansættelse, omkostningsallokering
  • Transfer Pricing
  • Deltage i månedsafslutningen, finansiel controlling af regnskab, afvigelsesanalyser og kommentarer
  • Optimering og effektivisering af systemmæssige processer og rapportering
  • Sparringspartner på regnskab og koncernrapportering
  • Udarbejde budgetterings- og forecasting modeller
  • Diverse ad hoc opgaver

Om virksomheden

Der er her tale om en anerkendt og respekteret international virksomhed, der siden midten af forrige århundrede har virket inden for sit felt. Virksomheden har hovedsæde i Danmark og datterselskaber i flere verdensdele. Man tilbyder en bred vifte af løsninger inden for sit specifikke område. Virksomheden producerer sine produkter i Danmark i et engageret miljø af specialister, og man har en afbalanceret fokuseret vækststrategi, der har sit udgangspunkt i effektivitet og kvalitet. Man har en fokuseret og kvalitetsbevidst profil hvor medarbejderne udgør en væsentlig ressource.

Personlige kompetencer

Du er proaktiv, struktureret, har regnskabsforståelse og analytisk sans. Du er robust og kommunikerende, og håndterer dine daglige opgaver med stor sikkerhed. Du trives i et ansvarligt miljø og er ikke bange for at tage initiativ til udvikling og forbedringer, og du trives med at have muligheden for at sætte dit aftryk på afdelingens processer uden at kompromittere din egen operative indsats. Du har en velafbalanceret tilgang til ansvar, og du kan arbejde selvstændigt såvel som i teams og har stor forståelse for at ingen kommer i mål alene.

IT-kompetencer

Generelt stærk på IT. God systemforståelse og indgående kendskab til ERP og BI systemer.

Uddannelse

HD-R, Cand.merc. eller tilsvarende.

Sprog

Engelsk er er et krav

Kontaktpersoner

Torben Jørgensen og Nikita Faber Nielsen

Ansøgningsproces

Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden.

Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

ORS/Small/42064356_logo.jpegProselectionKøbenhavn K2019-06-12T11:00:30.0972019-07-18T00:00:00
330038824Group Financial Controller søges til international produktionsvirksomhed i HorsensBasic Beskrivelse Som Group Financial Controller bliver du en del af en økonomifunktion med fire medarbejdere og en økonomichef. Du vil blive afdelingens drivende kraft i forhold til konsolidering og produktion af koncernens regnskaber på måneds- og årsbasis. Herudover vil du sikre effektive procedurer for moms, skat, transfer pricing og compliance. Der er tale om en nyoprettet stilling med gode muligheder for at sætte sit præg på processer og arbejdsgange. Dine primære opgaver vil være: Arbejdsopgaver Ansvarlig for koordinering og planlægning af lukkeprocesserne i de enkelte selskaber samt konsolidering af månedsregnskaber, herunder sikring af rettighed rapportering Årsafslutningsprocessen på gruppeniveau, herunder koordinering med gruppe- og lokale revisorer Ansvarlig for løbende forbedringer af procedurer, rutiner og kontroller, således kvaliteten kan højnes og rapporteringsfrister overholdes og reduceres Ansvarlig for sikring af valuta Ansvarlig for overholdelse af skatte- og momsregler m.m. i datterselskaber Ansvarlig for udfyldning og rettidig indlevering af selvangivelser og øvrige Global skatte og Transfer pricing planlægning Ansvarlig for vedligeholdelse af koncernkontoplan, samt løbende optimering heraf, således denne udvikles i takt med virksomhedens udvikling. Ad hoc Om virksomheden Her er tale om en veletableret og velkonsolideret produktionsvirksomhed med hovedsæde i Horsens og en række udenlandske datterselskaber. Fra virksomhedens side tilbydes gode personaleforhold, herunder forsikringspakke, frokostordning, pensionsordning og sociale arrangementer. Personlige kompetencer Som person er du struktureret, kvalitetsbevidst og besidder gode analytiske evner. Desuden er du nysgerrig i forhold til både eksisterende og nye opgaver. Du har et godt overblik, høj arbejdskapacitet og er vant til at overkomme mange opgaver i din hverdag uden at gå på kompromis med kvaliteten. Din arbejdsform er proaktiv, og du er vant til selvstændigt at tage hånd om dine opgaver, samtidig med at du trives med at samarbejde med kollegaer både lokalt og internationalt. IT-kompetencer Du har flair for IT Uddannelse & Erfaring Du har en HD-R eller Cand.merc.aud. Herudover har du flere års erfaring fra revisionsbranchen og evt. erfaring som Controller på den anden side af bordet. Sprog Lettere engelsk i skrift og tale Kontaktpersoner Søren B. Christiansen & Christina Nielsen Ansøgningsproces Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument. ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden. Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

Beskrivelse

Som Group Financial Controller bliver du en del af en økonomifunktion med fire medarbejdere og en økonomichef. Du vil blive afdelingens drivende kraft i forhold til konsolidering og produktion af koncernens regnskaber på måneds- og årsbasis. Herudover vil du sikre effektive procedurer for moms, skat, transfer pricing og compliance. Der er tale om en nyoprettet stilling med gode muligheder for at sætte sit præg på processer og arbejdsgange. Dine primære opgaver vil være:

Arbejdsopgaver

  • Ansvarlig for koordinering og planlægning af lukkeprocesserne i de enkelte selskaber samt konsolidering af månedsregnskaber, herunder sikring af rettighed rapportering
  • Årsafslutningsprocessen på gruppeniveau, herunder koordinering med gruppe- og lokale revisorer
  • Ansvarlig for løbende forbedringer af procedurer, rutiner og kontroller, således kvaliteten kan højnes og rapporteringsfrister overholdes og reduceres
  • Ansvarlig for sikring af valuta
  • Ansvarlig for overholdelse af skatte- og momsregler m.m. i datterselskaber
  • Ansvarlig for udfyldning og rettidig indlevering af selvangivelser og øvrige
  • Global skatte og Transfer pricing planlægning
  • Ansvarlig for vedligeholdelse af koncernkontoplan, samt løbende optimering heraf, således denne udvikles i takt med virksomhedens udvikling.
  • Ad hoc

Om virksomheden

Her er tale om en veletableret og velkonsolideret produktionsvirksomhed med hovedsæde i Horsens og en række udenlandske datterselskaber. Fra virksomhedens side tilbydes gode personaleforhold, herunder forsikringspakke, frokostordning, pensionsordning og sociale arrangementer.

Personlige kompetencer

Som person er du struktureret, kvalitetsbevidst og besidder gode analytiske evner. Desuden er du nysgerrig i forhold til både eksisterende og nye opgaver. Du har et godt overblik, høj arbejdskapacitet og er vant til at overkomme mange opgaver i din hverdag uden at gå på kompromis med kvaliteten. Din arbejdsform er proaktiv, og du er vant til selvstændigt at tage hånd om dine opgaver, samtidig med at du trives med at samarbejde med kollegaer både lokalt og internationalt.

IT-kompetencer

Du har flair for IT

Uddannelse & Erfaring

Du har en HD-R eller Cand.merc.aud. Herudover har du flere års erfaring fra revisionsbranchen og evt. erfaring som Controller på den anden side af bordet.

Sprog

Lettere engelsk i skrift og tale

Kontaktpersoner

Søren B. Christiansen & Christina Nielsen

Ansøgningsproces

Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden.

Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

ORS/Small/471424e9_logo.jpegProselectionKøbenhavn K2019-06-06T15:01:12.6502019-07-11T00:00:00
330037251Udviklingsorienteret financial controller søges til veldrevet og vækstende virksomhed nord for KøbenhavnBasic Beskrivelse Som controller tilbydes du en spændende og alsidig stilling, hvor hovedfokus vil være på den finansielle controlling. Tanken er at stillingen arbejder i en mere forretningsorienteret retning således, at Finance i højere grad opleves som en reel business partner for den samlede virksomhed. Der er tale om en nyoprettet stilling, hvorfor du får ansvaret for at opbygge funktionen. Der vil være rig mulighed for selv at sætte dit præg på stillingen og processerne. Virksomheden står overfor en opgradering på det digitale område. En opgradering, som du vil være en stor del af. Du vil indgå i et tæt samarbejde med virksomhedens CFO og finance manager. Dine opgaver er bl.a.: Arbejdsopgaver Rapportering Forecast Financial controlling Deltagelse i budgetprocessen KPI rapportering Analyser Optimering af processer Implementering af nyt ERP-system Opbygning af nyt BI system Opbygge og vedligeholdes dashboards Deltagelse i projekter Backup for regnskabschef og CFO Ad hoc Om virksomheden Der er her tale om en uformel virksomhed med fokus på en professionel behandling af kunderne. Der hersker en humoristisk og behagelig omgangstone i virksomheden. Virksomheden har eksisteret i knap 100 år og beskæftiger i dag mere end 4.000 medarbejdere, hvoraf ca. 100 medarbejdere er i administrationen. Virksomheden har solide vækstplaner for de kommende år, der gennemføres ved udvidelse af markedspotentialet og opkøb. Fra virksomhedens side tilbydes der gode personaleforhold inkluderende pensionsordning, sundhedsforsikring, frokostordning, fitnessordning og medarbejderarrangementer. Personlige kompetencer Som person er du ansvarsfuld, kvalitetsbevidst, og du har en detaljefokuseret tilgang til dit arbejde. Du er god til at bevare overblikket, og er god til at overskue mange samtidige problemstillinger. Du sætter en ære i at levere dit arbejde til tiden og i høj kvalitet. Din arbejdsstil er struktureret og fokuseret, og du besidder gode analytiske evner. Endvidere trives du i en uformel og humoristisk virksomhed. IT-kompetencer Du har stærke IT-kompetencer. Erfaring & uddannelse HD-R, cand.merc. Dertil har du erfaring fra lignende stilling. Sprog Engelsk i skrift og tale. Kontaktpersoner Torben Jørgensen og Christina Nielsen Ansøgningsproces Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument. ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden. Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

Beskrivelse

Som controller tilbydes du en spændende og alsidig stilling, hvor hovedfokus vil være på den finansielle controlling. Tanken er at stillingen arbejder i en mere forretningsorienteret retning således, at Finance i højere grad opleves som en reel business partner for den samlede virksomhed. Der er tale om en nyoprettet stilling, hvorfor du får ansvaret for at opbygge funktionen. Der vil være rig mulighed for selv at sætte dit præg på stillingen og processerne. Virksomheden står overfor en opgradering på det digitale område. En opgradering, som du vil være en stor del af. Du vil indgå i et tæt samarbejde med virksomhedens CFO og finance manager. Dine opgaver er bl.a.:

Arbejdsopgaver

  • Rapportering
  • Forecast
  • Financial controlling
  • Deltagelse i budgetprocessen
  • KPI rapportering
  • Analyser
  • Optimering af processer
  • Implementering af nyt ERP-system
  • Opbygning af nyt BI system
  • Opbygge og vedligeholdes dashboards
  • Deltagelse i projekter
  • Backup for regnskabschef og CFO
  • Ad hoc

Om virksomheden

Der er her tale om en uformel virksomhed med fokus på en professionel behandling af kunderne. Der hersker en humoristisk og behagelig omgangstone i virksomheden. Virksomheden har eksisteret i knap 100 år og beskæftiger i dag mere end 4.000 medarbejdere, hvoraf ca. 100 medarbejdere er i administrationen. Virksomheden har solide vækstplaner for de kommende år, der gennemføres ved udvidelse af markedspotentialet og opkøb. Fra virksomhedens side tilbydes der gode personaleforhold inkluderende pensionsordning, sundhedsforsikring, frokostordning, fitnessordning og medarbejderarrangementer.

Personlige kompetencer

Som person er du ansvarsfuld, kvalitetsbevidst, og du har en detaljefokuseret tilgang til dit arbejde. Du er god til at bevare overblikket, og er god til at overskue mange samtidige problemstillinger. Du sætter en ære i at levere dit arbejde til tiden og i høj kvalitet. Din arbejdsstil er struktureret og fokuseret, og du besidder gode analytiske evner. Endvidere trives du i en uformel og humoristisk virksomhed.

IT-kompetencer

Du har stærke IT-kompetencer.

Erfaring & uddannelse

HD-R, cand.merc.

Dertil har du erfaring fra lignende stilling.

Sprog

Engelsk i skrift og tale.

Kontaktpersoner

Torben Jørgensen og Christina Nielsen

Ansøgningsproces

Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden.

Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

ORS/Small/c0c01026_logo.jpegProselectionKøbenhavn K2019-06-04T13:02:51.3072019-07-09T00:00:00
330033270Analytisk projektcontroller søges til forsyningsvirksomhed i KøbenhavnBasic Beskrivelse Som projektcontroller vil du få ansvaret for at kontrollere og styre projektøkonomien på virksomhedens forskelligartede projekter. Du vil indgå i en økonomiafdeling på i alt seks medarbejdere, hvor du vil referere til virksomhedens økonomichef. Din hverdag vil være præget af en varieret opgaveportefølje og du vil i din opgaveløsning have en bred kontaktflade med både interne og eksterne aktører. Dine opgaver omfatter: Arbejdsopgaver Controlling af bygge- og anlægsprojekter samt tilskudsprojekter Styring af projektøkonomi Rapportering, intern og ekstern Sparring med projektleder og udbudskonsulent vedr. kontrakter og budgetter Deltagelse ved årsafslutning Optimering og opfølgning af forretningsgangsbeskrivelser vedr. anlægsprojekter Ad-hoc Om virksomheden Her er tale om en virksomhed, som arbejder med udnyttelse af ressourcer til klimavenlig energi, og som bidrager til renere bymiljøer i det meste af hovedstadsområdet. Virksomheden beskæftiger ca. 165 ansatte fordelt på tre lokationer i hovedstadsområdet, og er Danmarks største virksomhed indenfor deres forsyningsart. Der eksisterer en behagelig og uformel atmosfære i virksomheden, og der lægges vægt på godt samarbejde på tværs af organisationen. Fra virksomhedens side tilbydes gode personaleforhold såsom sundhedsforsikring, pensionsordning, frokostordning, massageordning, fitnessrum samt personale- og idrætsforening. Personlige kompetencer Du er nysgerrig af natur og arbejder analytisk og detaljeorienteret. Da du vil varetage en udadvendt funktion, er det vigtigt at du trives med at have kontakt med mange forskellige mennesker af forskellige baggrunde. Du forstår derfor at kommunikere og samarbejde med forskellige faggrupper. Derudover er du en kvalitetsbevidst person, der har et godt overblik og som godt kan lide at skabe gode resultater. IT-kompetencer Du har flair for IT Uddannelse & Erfaring HD-R eller cand.merc. Du har gerne nogle års erfaring, men nyuddannede med den rette profil vil også kunne komme i betragtning. Uddannelse eller erfaring som projektleder vil være en fordel, men ikke et krav. Sprog Dansk Kontaktpersoner Torben Jørgensen og Kristine Lorentzen Ansøgningsproces Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument. ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden. Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

Beskrivelse

Som projektcontroller vil du få ansvaret for at kontrollere og styre projektøkonomien på virksomhedens forskelligartede projekter. Du vil indgå i en økonomiafdeling på i alt seks medarbejdere, hvor du vil referere til virksomhedens økonomichef. Din hverdag vil være præget af en varieret opgaveportefølje og du vil i din opgaveløsning have en bred kontaktflade med både interne og eksterne aktører. Dine opgaver omfatter:

Arbejdsopgaver

  • Controlling af bygge- og anlægsprojekter samt tilskudsprojekter
  • Styring af projektøkonomi
  • Rapportering, intern og ekstern
  • Sparring med projektleder og udbudskonsulent vedr. kontrakter og budgetter
  • Deltagelse ved årsafslutning
  • Optimering og opfølgning af forretningsgangsbeskrivelser vedr. anlægsprojekter
  • Ad-hoc

Om virksomheden

Her er tale om en virksomhed, som arbejder med udnyttelse af ressourcer til klimavenlig energi, og som bidrager til renere bymiljøer i det meste af hovedstadsområdet. Virksomheden beskæftiger ca. 165 ansatte fordelt på tre lokationer i hovedstadsområdet, og er Danmarks største virksomhed indenfor deres forsyningsart. Der eksisterer en behagelig og uformel atmosfære i virksomheden, og der lægges vægt på godt samarbejde på tværs af organisationen. Fra virksomhedens side tilbydes gode personaleforhold såsom sundhedsforsikring, pensionsordning, frokostordning, massageordning, fitnessrum samt personale- og idrætsforening.

Personlige kompetencer

Du er nysgerrig af natur og arbejder analytisk og detaljeorienteret. Da du vil varetage en udadvendt funktion, er det vigtigt at du trives med at have kontakt med mange forskellige mennesker af forskellige baggrunde. Du forstår derfor at kommunikere og samarbejde med forskellige faggrupper. Derudover er du en kvalitetsbevidst person, der har et godt overblik og som godt kan lide at skabe gode resultater.

IT-kompetencer

    Du har flair for IT
      Uddannelse & Erfaring

HD-R eller cand.merc. Du har gerne nogle års erfaring, men nyuddannede med den rette profil vil også kunne komme i betragtning. Uddannelse eller erfaring som projektleder vil være en fordel, men ikke et krav.

Sprog

Dansk

Kontaktpersoner

Torben Jørgensen og Kristine Lorentzen

Ansøgningsproces

Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden.

Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

ORS/Small/bf699837_logo.jpegProselectionKøbenhavn K2019-05-28T15:07:04.0502019-07-02T00:00:00
330042270Controller til økonomistyringRobot Center for It, Medico og Telefoni (CIMT) står over for spændende økonomistyringsmæssige opgaver de kommende år. Vil du være med? Vi skal sikre optimal It, Medico- og Telefonidrift samtidig med drift og udvikling af den nye Sundhedsplatform, understøttelsen af nye store hospitalsbyggerier samt andre større sundheds it-projekter i Region Hovedstaden. Dette kræver fokus på skarp økonomistyring af regionens it-udgifter, derfor søger vi en kollega til økonomiteamet. Om stillingen Du vil indgå i CIMTs centrale økonomifunktion, der skal sikre effektiv og præcis budget- og økonomistyring af organisationens drifts- og projektøkonomi, og du vil få det primære ansvar for controlling af dele af driftsøkonomien. Du vil få en rolle som aktiv sparringspartner for dele af forretningen omkring økonomistyring, og dine primære arbejdsopgaver vil være: Bistand og sparring til ledere og budgetansvarlige i organisationen omkring økonomistyring Månedlig økonomiopfølgning og -rapportering på dele af driftsøkonomien, herunder lønbudgetter Bidrage til videreudvikling og optimering af controllingen Kontaktperson for Region Hovedstadens Koncernregnskab og varetagelse af regnskabsmæssige opgaver, der ligger i denne snitflade (herunder vedligeholdelse af kontoplan og anlægskartotek) Mindre budget- og udgiftsanalyser af driftsøkonomien Bidrage til udarbejdelse af politiske sager i budgetprocessen Ad hoc-opgaver i økonomiteamet Hovedfokus for dig vil altså ligge på vores controlling af driftsøkonomien, men vi forventer også, at du efter behov kan bidrage på andre områder i styringen af CIMT s økonomi. Om dig Du har tidligere arbejdet i en offentlig eller privat økonomiafdeling og har nogle få eller flere års erfaring inden for controlling og økonomistyring. En nyuddannet kan også komme i betragtning. Derudover lægger vi vægt på, at du: har en relevant videregående uddannelse evner at navigere i en stor organisation og kan sætte dig ind i komplekse problemstillinger arbejder struktureret, har flair for tal og er rutineret bruger af Excel brænder for at der sikres compliance på det regnskabsmæssige og økonomiske område motiveres af opgaver der sikrer en solid økonomisk styring af den daglige drift og samtidig har lyst til at optimere og videreudvikle økonomistyringen har gode kommunikations- og formidlingsevner såvel skriftligt som mundtligt og er god til at rådgive og præsentere økonomiske konklusioner eller beslutningsoplæg på økonomiområdet evner at samarbejde, da du vil få en bred kontaktflade og et tæt samarbejde med ledere og budgetansvarlige i organisationen har holdånd og formår at se dine opgaver i en helhed og bidrage til sektionens samlede værdiskabelse Om os Vi har i dag en velfungerende central økonomifunktion med styr på den daglige drift, og hvor ambitionerne er høje i forhold til at drive og udvikle den økonomiske styring. Økonomiteamet består af en teamkoordinator og 12 øvrige medarbejdere. Teamet er en del af sektionen for Økonomi & Kontrakter, der i alt består af tre teams med det overordnede ansvar for budget og økonomistyring, aftaleindgåelse samt kontrakt- og licensstyring. Sektionen er placeret i stabsenheden, og du vil få en bred kontaktflade til ledere og medarbejdere i hele organisationen. Vi tilbyder en stilling med gode faglige og personlige udviklingsmuligheder i et miljø præget af forandring og udvikling. Du bliver en del af et økonomiteam med dygtige og hjælpsomme kolleger, og du vil få flekstid og indflydelse på planlægning af din arbejdstid. Du vil få arbejdsplads i lyse og åbne kontorer, centralt beliggende på Østerbro og nær offentlige transportmidler. Vi tilbyder et stærkt fagligt miljø med holdånd og engagement. Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen besættes på konsulent- eller specialkonsulent niveau alt efter kvalifikationer. Arbejdsstedet er Borgervænget 7, 2100 København Ø. Tiltrædelse forventes at være den 1. september 2019 eller efter aftale. Yderligere oplysninger Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Mads Nørgaard på mail: mads.noergaard@regionh.dk eller telefon 51 15 46 66 eller Teamkoordinator Kira Nørskov på mail: kira.noerskov@regionh.dk eller telefon 61 24 27 51. Ansøgningsfrist Send din ansøgning, dit CV, eksamenspapirer og relevante dokumenter via vores online rekrutteringssystem senest tirsdag den 25. juni 2019. Vi afholder ansættelsessamtaler i uge 26 og 27. Vi glæder os til at høre fra dig. Center for It, Medico og Telefoni (CIMT) er med næsten 1.000 ansatte Danmarks største offentlige center for Sundhedsteknologi. Vi løser en kerneopgave i velfærdssamfundet. CIMT driver, supporterer og udvikler it, medico-udstyr og telefoni på Region Hovedstadens hospitaler, virksomheder og centre. Vi har et stærkt fagligt miljø med gode udviklingsmuligheder og en arbejdsplads præget af holdånd og engagement. Du kan læse mere om os her: www.regionh.dk imt Center for It, Medico og Telefoni (CIMT) står over for spændende økonomistyringsmæssige opgaver de kommende år. Vil du være med?



Vi skal sikre optimal It, Medico- og Telefonidrift samtidig med drift og udvikling af den nye Sundhedsplatform, understøttelsen af nye store hospitalsbyggerier samt andre større sundheds it-projekter i Region Hovedstaden. Dette kræver fokus på skarp økonomistyring af regionens it-udgifter, derfor søger vi en kollega til økonomiteamet.



Om stillingen

Du vil indgå i CIMTs centrale økonomifunktion, der skal sikre effektiv og præcis budget- og økonomistyring af organisationens drifts- og projektøkonomi, og du vil få det primære ansvar for controlling af dele af driftsøkonomien.



Du vil få en rolle som aktiv sparringspartner for dele af forretningen omkring økonomistyring, og dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Bistand og sparring til ledere og budgetansvarlige i organisationen omkring økonomistyring
  • Månedlig økonomiopfølgning og -rapportering på dele af driftsøkonomien, herunder lønbudgetter
  • Bidrage til videreudvikling og optimering af controllingen
  • Kontaktperson for Region Hovedstadens Koncernregnskab og varetagelse af regnskabsmæssige opgaver, der ligger i denne snitflade (herunder vedligeholdelse af kontoplan og anlægskartotek)
  • Mindre budget- og udgiftsanalyser af driftsøkonomien
  • Bidrage til udarbejdelse af politiske sager i budgetprocessen
  • Ad hoc-opgaver i økonomiteamet




Hovedfokus for dig vil altså ligge på vores controlling af driftsøkonomien, men vi forventer også, at du efter behov kan bidrage på andre områder i styringen af CIMT’s økonomi.



Om dig

Du har tidligere arbejdet i en offentlig eller privat økonomiafdeling og har nogle få eller flere års erfaring inden for controlling og økonomistyring. En nyuddannet kan også komme i betragtning.



Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har en relevant videregående uddannelse
  • evner at navigere i en stor organisation og kan sætte dig ind i komplekse problemstillinger
  • arbejder struktureret, har flair for tal og er rutineret bruger af Excel
  • brænder for at der sikres compliance på det regnskabsmæssige og økonomiske område
  • motiveres af opgaver der sikrer en solid økonomisk styring af den daglige drift og samtidig har lyst til at optimere og videreudvikle økonomistyringen
  • har gode kommunikations- og formidlingsevner såvel skriftligt som mundtligt og er god til at rådgive og præsentere økonomiske konklusioner eller beslutningsoplæg på økonomiområdet
  • evner at samarbejde, da du vil få en bred kontaktflade og et tæt samarbejde med ledere og budgetansvarlige i organisationen
  • har holdånd og formår at se dine opgaver i en helhed og bidrage til sektionens samlede værdiskabelse
Om os

Vi har i dag en velfungerende central økonomifunktion med styr på den daglige drift, og hvor ambitionerne er høje i forhold til at drive og udvikle den økonomiske styring.



Økonomiteamet består af en teamkoordinator og 12 øvrige medarbejdere. Teamet er en del af sektionen for Økonomi & Kontrakter, der i alt består af tre teams med det overordnede ansvar for budget og økonomistyring, aftaleindgåelse samt kontrakt- og licensstyring.



Sektionen er placeret i stabsenheden, og du vil få en bred kontaktflade til ledere og medarbejdere i hele organisationen.



Vi tilbyder en stilling med gode faglige og personlige udviklingsmuligheder i et miljø præget af forandring og udvikling. Du bliver en del af et økonomiteam med dygtige og hjælpsomme kolleger, og du vil få flekstid og indflydelse på planlægning af din arbejdstid.



Du vil få arbejdsplads i lyse og åbne kontorer, centralt beliggende på Østerbro og nær offentlige transportmidler.



Vi tilbyder et stærkt fagligt miljø med holdånd og engagement.



Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen besættes på konsulent- eller specialkonsulent niveau alt efter kvalifikationer.



Arbejdsstedet er Borgervænget 7, 2100 København Ø.



Tiltrædelse forventes at være den 1. september 2019 eller efter aftale.



Yderligere oplysninger

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Mads Nørgaard på mail: mads.noergaard@regionh.dk eller telefon 51 15 46 66 eller Teamkoordinator Kira Nørskov på mail: kira.noerskov@regionh.dk eller telefon 61 24 27 51.

Ansøgningsfrist

Send din ansøgning, dit CV, eksamenspapirer og relevante dokumenter via vores online rekrutteringssystem senest tirsdag den 25. juni 2019.



Vi afholder ansættelsessamtaler i uge 26 og 27.



Vi glæder os til at høre fra dig.





Center for It, Medico og Telefoni (CIMT) er med næsten 1.000 ansatte Danmarks største offentlige center for Sundhedsteknologi. Vi løser en kerneopgave i velfærdssamfundet. CIMT driver, supporterer og udvikler it, medico-udstyr og telefoni på Region Hovedstadens hospitaler, virksomheder og centre. Vi har et stærkt fagligt miljø med gode udviklingsmuligheder og en arbejdsplads præget af holdånd og engagement.





Du kan læse mere om os her: www.regionh.dk/imt


It- medico og telefoniKøbenhavn Ø2019-06-12T00:00:002019-06-25T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Erfaren Group Controller søges til produktionsvirksomhed beliggende på Midtsjælland

Proselection

København K
Beskrivelse I en alsidig rolle som Group Controller, bliver du operativt involveret i virksomhedens administrative kerneopgaver inden for produktions, finansiel og business controlling. Du bliver en af 10 medarbejdere i en faglig stærk organisation ...
Indrykket:12. juni 2019
Udløbsdato:18. juli 2019

Group Financial Controller søges til international produktionsvirksomhed i Horsens

Proselection

København K
Beskrivelse Som Group Financial Controller bliver du en del af en økonomifunktion med fire medarbejdere og en økonomichef. Du vil blive afdelingens drivende kraft i forhold til konsolidering og produktion af koncernens regnskaber på måneds- og årsba...
Indrykket:6. juni 2019
Udløbsdato:11. juli 2019

Udviklingsorienteret financial controller søges til veldrevet og vækstende virksomhed nord for København

Proselection

København K
Beskrivelse Som controller tilbydes du en spændende og alsidig stilling, hvor hovedfokus vil være på den finansielle controlling. Tanken er at stillingen arbejder i en mere forretningsorienteret retning således, at Finance i højere grad opleves som ...
Indrykket:4. juni 2019
Udløbsdato:9. juli 2019

Analytisk projektcontroller søges til forsyningsvirksomhed i København

Proselection

København K
Beskrivelse Som projektcontroller vil du få ansvaret for at kontrollere og styre projektøkonomien på virksomhedens forskelligartede projekter. Du vil indgå i en økonomiafdeling på i alt seks medarbejdere, hvor du vil referere til virksomhedens økono...
Indrykket:28. maj 2019
Udløbsdato:2. juli 2019

Controller til økonomistyring

It- medico og telefoni

København Ø
Center for It, Medico og Telefoni (CIMT) står over for spændende økonomistyringsmæssige opgaver de kommende år. Vil du være med? Vi skal sikre optimal It, Medico- og Telefonidrift samtidig med drift og udvikling af den nye Sundhedsplatform, understø...
Indrykket:12. juni 2019
Udløbsdato:25. juni 2019