Forretningsorienteret Koncerncontroller søges til stor energivirksomhed i Fredericia

Beskrivelse

Som koncerncontroller bliver du ansvarlig for controlling af større investeringer (over 100 mio.). Du vil være med fra start til slut i projekter, hvor du som uafhængig part udfordrer og sparrer med bl.a. projektlederne (typisk direktører/ledere fra datterselskaber) for at sikre projektets kvalitet. Koncerncontrolleren vil også konsolidere investeringsplaner og udfordre og sikre, at forretningen beskriver de væsentligste forudsætninger, usikkerheder og risici i de enkelte projekter således, at der på koncernniveau skabes gennemsigtighed for den øverste ledelse og bestyrelsen. Du får en alsidig hverdag i en udadvendt funktion, hvor du er med til at påvirke nogle af Danmarks største investeringer indenfor grøn omstilling. Du bliver en del af en koncernøkonomifunktion, der består af 11 erfarne medarbejdere samt organisationens koncernøkonomidirektør, som du vil referere til. Dine opgaver bliver:

Arbejdsopgaver

  • Analyser
  • Business cases
  • Konsolidering af investeringsplaner
  • Controlling på større investeringer (over 100 mio.)
  • Sikre at interne investeringsretningslinjer overholdes på projekter
  • Sikre økonomisk gennemsigtighed i projekter
  • Skabe og sikre beslutningsgrundlag til øverste ledelse og bestyrelse
  • Optimere processer i forhold til investeringsgovernance
  • Skabe relationer ud i organisationen med henblik på at indhente informationer og skabe gennemsigtighed i forhold til beslutningsgrundlag
  • Ad hoc

Om virksomheden

Her er tale om en stor, dynamisk organisation, der beskæftiger 1200 medarbejdere. Organisationen driver nationale og internationale projekter med fokus på at sikre fremtidens energi. Der eksisterer en stærk projektkultur og stort engagement for grøn omstilling. Organisationen lægger vægt på faglig og personudvikling samt samarbejde og faglig sparring. Der er desuden fokus på trivsel, hvilket resulterer i at der generelt er høj anciennitet blandt medarbejderne. Der tilbydes gode ansættelsesforhold i form af sundhedsforsikring, pensionsordning, personaleforening, sociale arrangementer og fleksible arbejdstider.

Personlige kompetencer

Du er forretningsorienteret og har gennemslagskraft. Desuden besidder du veludviklede samarbejdsevner og du formår at kommunikere med samt skabe relationer på forskellige niveauer i organisationen. Du er proaktiv og analytisk i din tilgang. Samtidig trives du i et fagligt stærkt miljø, hvor der er mange udfordrende opgaver og til tider stramme deadlines. Som person er du tillidsvækkende og løsningsorienteret.

IT-kompetencer

Stærke Excel-kompetencer og gerne kendskab til SAP.

Uddannelse

Cand.merc. eller lignende.

Sprog

Engelsk i skrift og tale er et krav.

Kontaktpersoner

Søren Billeschou Christiansen og Nikita Nielsen

Ansøgningsproces

Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330126910Phoenix-bfc5ab2a12019-11-19T14:01:21.730Forretningsorienteret Koncerncontroller søges til stor energivirksomhed i Fredericia

Beskrivelse

Som koncerncontroller bliver du ansvarlig for controlling af større investeringer (over 100 mio.). Du vil være med fra start til slut i projekter, hvor du som uafhængig part udfordrer og sparrer med bl.a. projektlederne (typisk direktører/ledere fra datterselskaber) for at sikre projektets kvalitet. Koncerncontrolleren vil også konsolidere investeringsplaner og udfordre og sikre, at forretningen beskriver de væsentligste forudsætninger, usikkerheder og risici i de enkelte projekter således, at der på koncernniveau skabes gennemsigtighed for den øverste ledelse og bestyrelsen. Du får en alsidig hverdag i en udadvendt funktion, hvor du er med til at påvirke nogle af Danmarks største investeringer indenfor grøn omstilling. Du bliver en del af en koncernøkonomifunktion, der består af 11 erfarne medarbejdere samt organisationens koncernøkonomidirektør, som du vil referere til. Dine opgaver bliver:

Arbejdsopgaver

  • Analyser
  • Business cases
  • Konsolidering af investeringsplaner
  • Controlling på større investeringer (over 100 mio.)
  • Sikre at interne investeringsretningslinjer overholdes på projekter
  • Sikre økonomisk gennemsigtighed i projekter
  • Skabe og sikre beslutningsgrundlag til øverste ledelse og bestyrelse
  • Optimere processer i forhold til investeringsgovernance
  • Skabe relationer ud i organisationen med henblik på at indhente informationer og skabe gennemsigtighed i forhold til beslutningsgrundlag
  • Ad hoc

Om virksomheden

Her er tale om en stor, dynamisk organisation, der beskæftiger 1200 medarbejdere. Organisationen driver nationale og internationale projekter med fokus på at sikre fremtidens energi. Der eksisterer en stærk projektkultur og stort engagement for grøn omstilling. Organisationen lægger vægt på faglig og personudvikling samt samarbejde og faglig sparring. Der er desuden fokus på trivsel, hvilket resulterer i at der generelt er høj anciennitet blandt medarbejderne. Der tilbydes gode ansættelsesforhold i form af sundhedsforsikring, pensionsordning, personaleforening, sociale arrangementer og fleksible arbejdstider.

Personlige kompetencer

Du er forretningsorienteret og har gennemslagskraft. Desuden besidder du veludviklede samarbejdsevner og du formår at kommunikere med samt skabe relationer på forskellige niveauer i organisationen. Du er proaktiv og analytisk i din tilgang. Samtidig trives du i et fagligt stærkt miljø, hvor der er mange udfordrende opgaver og til tider stramme deadlines. Som person er du tillidsvækkende og løsningsorienteret.

IT-kompetencer

Stærke Excel-kompetencer og gerne kendskab til SAP.

Uddannelse

Cand.merc. eller lignende.

Sprog

Engelsk i skrift og tale er et krav.

Kontaktpersoner

Søren Billeschou Christiansen og Nikita Nielsen

Ansøgningsproces

Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

Beskrivelse Som koncerncontroller bliver du ansvarlig for controlling af større investeringer (over 100 mio.). Du vil være med fra start til slut i projekter, hvor du som uafhængig part udfordrer og sparrer med bl.a. projektlederne (typisk direktører ledere fra datterselskaber) for at sikre projektets kvalitet. Koncerncontrolleren vil også konsolidere investeringsplaner og udfordre og sikre, at forretningen beskriver de væsentligste forudsætninger, usikkerheder og risici i de enkelte projekter således, at der på koncernniveau skabes gennemsigtighed for den øverste ledelse og bestyrelsen. Du får en alsidig hverdag i en udadvendt funktion, hvor du er med til at påvirke nogle af Danmarks største investeringer indenfor grøn omstilling. Du bliver en del af en koncernøkonomifunktion, der består af 11 erfarne medarbejdere samt organisationens koncernøkonomidirektør, som du vil referere til. Dine opgaver bliver: Arbejdsopgaver Analyser Business cases Konsolidering af investeringsplaner Controlling på større investeringer (over 100 mio.) Sikre at interne investeringsretningslinjer overholdes på projekter Sikre økonomisk gennemsigtighed i projekter Skabe og sikre beslutningsgrundlag til øverste ledelse og bestyrelse Optimere processer i forhold til investeringsgovernance Skabe relationer ud i organisationen med henblik på at indhente informationer og skabe gennemsigtighed i forhold til beslutningsgrundlag Ad hoc Om virksomheden Her er tale om en stor, dynamisk organisation, der beskæftiger 1200 medarbejdere. Organisationen driver nationale og internationale projekter med fokus på at sikre fremtidens energi. Der eksisterer en stærk projektkultur og stort engagement for grøn omstilling. Organisationen lægger vægt på faglig og personudvikling samt samarbejde og faglig sparring. Der er desuden fokus på trivsel, hvilket resulterer i at der generelt er høj anciennitet blandt medarbejderne. Der tilbydes gode ansættelsesforhold i form af sundhedsforsikring, pensionsordning, personaleforening, sociale arrangementer og fleksible arbejdstider. Personlige kompetencer Du er forretningsorienteret og har gennemslagskraft. Desuden besidder du veludviklede samarbejdsevner og du formår at kommunikere med samt skabe relationer på forskellige niveauer i organisationen. Du er proaktiv og analytisk i din tilgang. Samtidig trives du i et fagligt stærkt miljø, hvor der er mange udfordrende opgaver og til tider stramme deadlines. Som person er du tillidsvækkende og løsningsorienteret. IT-kompetencer Stærke Excel-kompetencer og gerne kendskab til SAP. Uddannelse Cand.merc. eller lignende. Sprog Engelsk i skrift og tale er et krav. Kontaktpersoner Søren Billeschou Christiansen og Nikita Nielsen Ansøgningsproces Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.10Phoenixbfc5ab2a101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-01-03T00:00:000000http://proselection.dk/?option=com_neorecruit&view=offer&id=9100EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3658918Proselection11Hammerensgade 11267København KDKDanmarkORS/bfc5ab2a_logo.jpegORS/Small/bfc5ab2a_logo.jpeg0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent857742ProselectionMinimum91001119-11-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bfc5ab2ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=bfc5ab2ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bfc5ab2a&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bfc5ab2a&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonForretningsorienteret Koncerncontroller søges til stor energivirksomhed i Fredericia1Dansk3Læse/ tale937348Controller3Økonomi363576807kontakt@proselection.dkDanmarkDanmark330114058Erfaren controller søges til solid finansiel rådgivningsvirksomhed i KøbenhavnProfile Beskrivelse Som controller vil du selvstændigt varetage regnskaberne for to fonde og et internt selskab, hvor dine opgaver vil være koncentreret omkring tungere regnskabsopgaver. Fondene er investeringsfonde, som virksomheden er rådgiver for, og selskabet beskæftiger sig med ejendomsudvikling, som du vil varetage det interne regnskab for. Med reference til virksomhedens CFO vil du indgå i en økonomiafdeling med to andre controllere, en receptionist samt en studentermedarbejder. Du vil få en alsidig arbejdsdag i en vækstende virksomhed, hvor man løfter i flok. I din hverdag vil du være i tæt kontakt med både interne og eksterne interessenter. Dine opgaver vil bl.a. bestå af: Arbejdsopgaver Udarbejdelse af måneds-, kvartals- og årsregnskaber Værdiansættelser af kreditter Bogføring af interne regnskaber (ca. 2 t u) Analyser af fondens performance Aktiv deltagelse i optimering af afdelingens arbejdsprocesser Indberetninger til offentlige myndigheder Ad hoc-opgaver Om virksomheden Her er tale om en særdeles spændende og solid finansiel rådgivningsvirksomhed med godt 20 medarbejdere, som arbejder i et uformelt og internationalt miljø. Hovedkontoret er beliggende i hyggelige lokaler i det centrale København. Der lægges vægt på trivsel og godt samarbejde. Der tilbydes gode ansættelsesforhold i form af fleksible arbejdstider, sundhedsforsikring og sociale arrangementer. Personlige kompetencer Som person er du selvstændig, ansvarsfuld og formår at agere sparringspartner for interne og eksterne interessenter. Du sætter pris på at yde en god service og giver gerne en hånd med, hvor der er behov for det. Yderligere er du analytisk, besidder et godt overblik og sætter pris på en dynamisk og alsidig arbejdsdag, hvor du har vekslende opgaver. Endvidere er du proaktiv og ser løsninger fremfor problemer og bidrager gerne til den gode stemning. IT-kompetencer God til Excel Uddannelse & Erfaring HD-R eller Cand.merc. Herudover har du solid erfaring fra en lignende stilling. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra den finansielle sektor. Sprog Dansk og engelsk i skrift og tale Kontaktpersoner Søren Christiansen og Kristine Lorentzen Ansøgningsproces Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument. ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden. Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

Beskrivelse

Som controller vil du selvstændigt varetage regnskaberne for to fonde og et internt selskab, hvor dine opgaver vil være koncentreret omkring tungere regnskabsopgaver. Fondene er investeringsfonde, som virksomheden er rådgiver for, og selskabet beskæftiger sig med ejendomsudvikling, som du vil varetage det interne regnskab for. Med reference til virksomhedens CFO vil du indgå i en økonomiafdeling med to andre controllere, en receptionist samt en studentermedarbejder. Du vil få en alsidig arbejdsdag i en vækstende virksomhed, hvor man løfter i flok. I din hverdag vil du være i tæt kontakt med både interne og eksterne interessenter. Dine opgaver vil bl.a. bestå af:

Arbejdsopgaver

  • Udarbejdelse af måneds-, kvartals- og årsregnskaber
  • Værdiansættelser af kreditter
  • Bogføring af interne regnskaber (ca. 2 t/u)
  • Analyser af fondens performance
  • Aktiv deltagelse i optimering af afdelingens arbejdsprocesser
  • Indberetninger til offentlige myndigheder
  • Ad hoc-opgaver

Om virksomheden

Her er tale om en særdeles spændende og solid finansiel rådgivningsvirksomhed med godt 20 medarbejdere, som arbejder i et uformelt og internationalt miljø. Hovedkontoret er beliggende i hyggelige lokaler i det centrale København. Der lægges vægt på trivsel og godt samarbejde. Der tilbydes gode ansættelsesforhold i form af fleksible arbejdstider, sundhedsforsikring og sociale arrangementer.

Personlige kompetencer

Som person er du selvstændig, ansvarsfuld og formår at agere sparringspartner for interne og eksterne interessenter. Du sætter pris på at yde en god service og giver gerne en hånd med, hvor der er behov for det. Yderligere er du analytisk, besidder et godt overblik og sætter pris på en dynamisk og alsidig arbejdsdag, hvor du har vekslende opgaver. Endvidere er du proaktiv og ser løsninger fremfor problemer og bidrager gerne til den gode stemning.

IT-kompetencer

God til Excel

Uddannelse & Erfaring

HD-R eller Cand.merc. Herudover har du solid erfaring fra en lignende stilling. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra den finansielle sektor.

Sprog

Dansk og engelsk i skrift og tale

Kontaktpersoner

Søren Christiansen og Kristine Lorentzen

Ansøgningsproces

Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden.

Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

ORS/Small/6b746617_logo.jpegProselectionKøbenhavn K2019-10-29T15:00:46.9602019-12-12T00:00:00
330131598Engageret og ansvarlig junior financial controller søges til spændende og kreativ mediekoncern i ValbyProfile Beskrivelse Som junior financial controller vil du agere som regnskabschefens højre hånd i koncernens veletablerede shared service center. Du vil få ansvaret for regnskabs- og controlling opgaver for to mindre enheder i den danske del af koncernen og derudover hjælpe med rapporterings- og regnskabsopgaver i flere af de øvrige enheder i koncernen. Koncernen har flere kontorer i København, og du vil have din daglige gang på hovedkontoret i Valby. Dog skal du være indstillet på indimellem at deltage i møder på enkelte af de andre kontorer, primært på Østerbro. Du vil derfor få en alsidig hverdag og gode muligheder for at lære og udvikle dig både personligt og fagligt. Dine opgaver omfatter: Arbejdsopgaver Månedsrapportering til Group Afstemninger til månedsluk Momsindberetninger til SKAT Cash forecast rapportering Budgettering i samarbejde med regnskabschefen Klargøring af materiale til revision for flere enheder Bogføring, fakturering af kunder, rykke for betalinger mv. Dialog med kunder internt og eksternt Inkluderes i videreudvikling af ERP-systemer og interne optimeringsprocesser Diverse ad hoc-opgaver og -analyser Om virksomheden Her er tale om en spændende mediekoncern, som beskæftiger ca. 250 kreative og ambitiøse medarbejdere i Danmark og ca. 1200 i Norden. Der eksisterer en behagelig, positiv og uformel atmosfære i virksomheden, hvor er der højt til loftet og plads til innovation og humor i hverdagen. Der lægges derudover vægt på godt samarbejde på tværs af organisationen. Fra virksomhedens side tilbydes gode personaleforhold såsom kantine, pensionsordning, sundhedsforsikring, rabatordninger og sociale arrangementer. Personlige kompetencer Som person er du ansvarsfuld, proaktiv, struktureret og detaljeorienteret. Der lægges vægt på, at du er god til at samarbejde med dine kolleger, er imødekommende og fleksibel. Derudover er du god til at agere i en travl hverdag, du er omstillingsparat, og du kan begå dig i forskellige typer af miljøer. Sidst er du vedholdende i din opgaveløsning og hjælper til, hvor er der behov for det. IT-kompetencer Du har flair for IT Uddannelse & Erfaring Du har en HD-R eller er i gang med at læse en HD-R. Erfaring fra en lignende stilling er en fordel. Sprog Dansk og engelsk i skrift og tale på højt niveau Kontaktpersoner Torben Jørgensen og Kristine Lorentzen Ansøgningsproces Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument. ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden. Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

Beskrivelse

Som junior financial controller vil du agere som regnskabschefens højre hånd i koncernens veletablerede shared service center. Du vil få ansvaret for regnskabs- og controlling opgaver for to mindre enheder i den danske del af koncernen og derudover hjælpe med rapporterings- og regnskabsopgaver i flere af de øvrige enheder i koncernen. Koncernen har flere kontorer i København, og du vil have din daglige gang på hovedkontoret i Valby. Dog skal du være indstillet på indimellem at deltage i møder på enkelte af de andre kontorer, primært på Østerbro. Du vil derfor få en alsidig hverdag og gode muligheder for at lære og udvikle dig både personligt og fagligt. Dine opgaver omfatter:

Arbejdsopgaver

  • Månedsrapportering til Group
  • Afstemninger til månedsluk
  • Momsindberetninger til SKAT
  • Cash forecast rapportering
  • Budgettering i samarbejde med regnskabschefen
  • Klargøring af materiale til revision for flere enheder
  • Bogføring, fakturering af kunder, rykke for betalinger mv.
  • Dialog med kunder internt og eksternt
  • Inkluderes i videreudvikling af ERP-systemer og interne optimeringsprocesser
  • Diverse ad hoc-opgaver og -analyser

Om virksomheden

Her er tale om en spændende mediekoncern, som beskæftiger ca. 250 kreative og ambitiøse medarbejdere i Danmark og ca. 1200 i Norden. Der eksisterer en behagelig, positiv og uformel atmosfære i virksomheden, hvor er der højt til loftet og plads til innovation og humor i hverdagen. Der lægges derudover vægt på godt samarbejde på tværs af organisationen. Fra virksomhedens side tilbydes gode personaleforhold såsom kantine, pensionsordning, sundhedsforsikring, rabatordninger og sociale arrangementer.

Personlige kompetencer

Som person er du ansvarsfuld, proaktiv, struktureret og detaljeorienteret. Der lægges vægt på, at du er god til at samarbejde med dine kolleger, er imødekommende og fleksibel. Derudover er du god til at agere i en travl hverdag, du er omstillingsparat, og du kan begå dig i forskellige typer af miljøer. Sidst er du vedholdende i din opgaveløsning og hjælper til, hvor er der behov for det.

IT-kompetencer

Du har flair for IT

Uddannelse & Erfaring

Du har en HD-R eller er i gang med at læse en HD-R. Erfaring fra en lignende stilling er en fordel.

Sprog

Dansk og engelsk i skrift og tale på højt niveau

Kontaktpersoner

Torben Jørgensen og Kristine Lorentzen

Ansøgningsproces

Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden.

Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

ORS/Small/1eb5ffcd_logo.jpegProselectionKøbenhavn K2019-11-27T15:02:43.6732020-01-11T00:00:00
330128188Ambitiøs Group Controller Søges til velrenommeret produktionsvirksomhed på MidtsjællandProfile Beskrivelse I en alsidig rolle som Group Controller, bliver du operativt involveret i virksomhedens administrative kerneopgaver inden for produktions, finansiel og business controlling. Du bliver en af 10 medarbejdere i en faglig stærk organisation under CFO en, hvor du tager ansvar for dine helt egne opgaver. Du har mulighed for at sparre med dine nærmeste kolleger, hvor der også er en forventning om, at du træder til med kvalificerede input fra dine primære kompetenceområder Arbejdsopgaver Opfølgning og vedligeholdelse af stamdata og styklister Ansvar for opsætning og videreudvikling af Standard Cost Analyse af pris- og produktionsvarianser Analyse af produktmarginer og performance Lager opfølgning, værdiansættelse, omkostningsallokering Transfer Pricing Deltage i månedsafslutningen, finansiel controlling af regnskab, afvigelsesanalyser og kommentarer Optimering og effektivisering af systemmæssige processer og rapportering Sparringspartner på regnskab og koncernrapportering Udarbejde Budgetterings- og forecasting modeller Diverse ad hoc opgaver Om virksomheden Der er her tale om en anerkendt og respekteret international virksomhed, der siden midten af forrige århundrede har virket inden for sit felt. Virksomheden har hovedsæde i Danmark og datterselskaber i flere verdensdele. Man tilbyder en bred vifte af løsninger inden for sit specifikke område. Virksomheden producerer sine produkter i Danmark i et engageret miljø af specialister, og man har en afbalanceret fokuseret vækststrategi, der har sit udgangspunkt i effektivitet og kvalitet. Man har en fokuseret og kvalitetsbevidst profil hvor medarbejderne udgør en væsentlig ressource. Personlige kompetencer Du er proaktiv, struktureret, har regnskabsforståelse og analytisk sans. Du er robust og kommunikerende, og håndterer dine daglige opgaver med stor sikkerhed. Du trives i et ansvarligt miljø og er ikke bange for at tage initiativ til udvikling og forbedringer, og du trives med at have muligheden for at sætte dit aftryk på afdelingens processer uden at kompromittere din egen operative indsats. Du har en velafbalanceret tilgang til ansvar, og du kan arbejde selvstændigt såvel som i teams og har stor forståelse for at ingen kommer i mål alene. IT-kompetencer Generelt stærk på IT. God systemforståelse og indgående kendskab til ERP og BI systemer. Uddannelse HD-R, Cand.merc.aud merc. eller tilsvarende. Sprog Engelsk er er et krav Kontaktpersoner Torben Jørgensen og Nikita Faber Nielsen Ansøgningsproces Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument..

Beskrivelse

I en alsidig rolle som Group Controller, bliver du operativt involveret i virksomhedens administrative kerneopgaver inden for produktions, finansiel og business controlling. Du bliver en af 10 medarbejdere i en faglig stærk organisation under CFO’en, hvor du tager ansvar for dine helt egne opgaver. Du har mulighed for at sparre med dine nærmeste kolleger, hvor der også er en forventning om, at du træder til med kvalificerede input fra dine primære kompetenceområder

Arbejdsopgaver

  • Opfølgning og vedligeholdelse af stamdata og styklister
  • Ansvar for opsætning og videreudvikling af Standard Cost
  • Analyse af pris- og produktionsvarianser
  • Analyse af produktmarginer og performance
  • Lager opfølgning, værdiansættelse, omkostningsallokering
  • Transfer Pricing
  • Deltage i månedsafslutningen, finansiel controlling af regnskab, afvigelsesanalyser og kommentarer
  • Optimering og effektivisering af systemmæssige processer og rapportering
  • Sparringspartner på regnskab og koncernrapportering
  • Udarbejde Budgetterings- og forecasting modeller
  • Diverse ad hoc opgaver

Om virksomheden

Der er her tale om en anerkendt og respekteret international virksomhed, der siden midten af forrige århundrede har virket inden for sit felt. Virksomheden har hovedsæde i Danmark og datterselskaber i flere verdensdele. Man tilbyder en bred vifte af løsninger inden for sit specifikke område. Virksomheden producerer sine produkter i Danmark i et engageret miljø af specialister, og man har en afbalanceret fokuseret vækststrategi, der har sit udgangspunkt i effektivitet og kvalitet. Man har en fokuseret og kvalitetsbevidst profil hvor medarbejderne udgør en væsentlig ressource.

Personlige kompetencer

Du er proaktiv, struktureret, har regnskabsforståelse og analytisk sans. Du er robust og kommunikerende, og håndterer dine daglige opgaver med stor sikkerhed. Du trives i et ansvarligt miljø og er ikke bange for at tage initiativ til udvikling og forbedringer, og du trives med at have muligheden for at sætte dit aftryk på afdelingens processer uden at kompromittere din egen operative indsats. Du har en velafbalanceret tilgang til ansvar, og du kan arbejde selvstændigt såvel som i teams og har stor forståelse for at ingen kommer i mål alene.

IT-kompetencer

Generelt stærk på IT. God systemforståelse og indgående kendskab til ERP og BI systemer.

Uddannelse

HD-R, Cand.merc.aud / merc. eller tilsvarende.

Sprog

Engelsk er er et krav

Kontaktpersoner

Torben Jørgensen og Nikita Faber Nielsen

Ansøgningsproces

Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument..

ORS/Small/8f33b9bd_logo.jpegProselectionKøbenhavn K2019-11-21T02:00:01.4372020-01-05T00:00:00
330124582Ambitiøs Controller søges til kvalitetsfokuseret produktionsvirksomhed NV for VejleProfile Beskrivelse I en kvalitetsfokuseret og velrenommeret produktionsvirksomhed, hvor dit fokus vil være på controlling af produktionen vil du i et tæt samspil med økonomi, ledelse, og IT og med reference til virksomhedens CFO blive ansvarlig for følgende opgaver Arbejdsopgaver Rapportering af uge og månedsresultater Opfølgning på KPI Udvikling af rapportering Opfølgning på business cases Godkende og validere nye BC Rolling forecast Input til rekalkulering af standard cost Optimering af data processer på fabrikken Intern kontrol Optimere anvendelse af PO til opfølgning Ad hoc Om virksomheden Der er her tale om en kvalitetsfokuseret og velrenommeret produktionsvirksomhed der, som en del af en større koncern, er førende inden for sit felt. Virksomheden har fokus på kvalitet, balanceret lønsom vækst og medarbejdernes trivsel. Man har absolut en adfærd, der afspejler, at medarbejderne er en væsentlig ressource. Personlige kompetencer Du er selvkørende, proaktiv, struktureret og holder et rigtigt godt humør. Du er en serviceorienteret stærk taltekniker, der har en helt naturlig omgang med tallene. Du fungerer godt i rollen som specialisten, der samler trådene, overskuer problemstillingen og kommer i mål. Du er den operationelle Hand-on profil, der formår at se det store i det små. IT-kompetencer Generelt stærk på IT Uddannelse HD-R eller tilsvarende Sprog Dansk og engelsk Kontaktpersoner Torben Jørgensen og Kristine Lorentzen Ansøgningsproces Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument..

Beskrivelse

I en kvalitetsfokuseret og velrenommeret produktionsvirksomhed, hvor dit fokus vil være på controlling af produktionen vil du i et tæt samspil med økonomi, ledelse, og IT og med reference til virksomhedens CFO blive ansvarlig for følgende opgaver

Arbejdsopgaver

  • Rapportering af uge og månedsresultater
  • Opfølgning på KPI
  • Udvikling af rapportering
  • Opfølgning på business cases
  • Godkende og validere nye BC
  • Rolling forecast
  • Input til rekalkulering af standard cost
  • Optimering af data processer på fabrikken
  • Intern kontrol
  • Optimere anvendelse af PO til opfølgning
  • Ad hoc

Om virksomheden

Der er her tale om en kvalitetsfokuseret og velrenommeret produktionsvirksomhed der, som en del af en større koncern, er førende inden for sit felt. Virksomheden har fokus på kvalitet, balanceret lønsom vækst og medarbejdernes trivsel. Man har absolut en adfærd, der afspejler, at medarbejderne er en væsentlig ressource.

Personlige kompetencer

Du er selvkørende, proaktiv, struktureret og holder et rigtigt godt humør. Du er en serviceorienteret stærk taltekniker, der har en helt naturlig omgang med tallene. Du fungerer godt i rollen som specialisten, der samler trådene, overskuer problemstillingen og kommer i mål. Du er den operationelle Hand-on profil, der formår at se det store i det små.

IT-kompetencer

Generelt stærk på IT

Uddannelse

HD-R eller tilsvarende

Sprog

Dansk og engelsk

Kontaktpersoner

Torben Jørgensen og Kristine Lorentzen

Ansøgningsproces

Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument..

ORS/Small/40663498_logo.jpegProselectionKøbenhavn K2019-11-14T13:00:07.1532019-12-28T00:00:00
330120572Tag kontrol over projekternes økonomi OG din karriere som Projektcontroller i TyrénsRobot Tyr ns har i flere år været på en vækst- og udviklingsrejse. Det gælder selvfølgelig også for både økonomiafdelingen, som du vil blive en del af og i særdeleshed for Transportdivisionen, hvor du vil få din daglige gang. Der er derfor meget frie rammer til selv at være med til at påvirke dit job i forhold til både arbejdsopgaver, rammer og indhold. Og du vil blive klædt på med viden og kompetencer til din nye rolle. Du vil blive Projektcontroller for Transportdivisionen, hvor det igangværende letbaneprojekt fylder ca. 80 af din hverdag. I løbet af 2020 vil andre og nye projekter fylde mere og du vil derfor få flere projekter at jonglere. Du vil gøre en tydelig forskel for dine nye kollegaer og være en succes i jobbet når du: I løbet af den første måneds ansættelse, danner et gennemgribende og vedvarende overblik over økonomien på projekterne i Transportdivisionen, med særligt fokus på letbaneprojektet. Vurderer, sammen med projektlederne, risiko på tværs af alle projekter, og videreformidle den information til Økonomichefen, så det er muligt at træffe beslutninger ud fra et retvisende grundlag. Etablerer et godt og tæt samarbejde med projektcontrolleren for byggeri, hvor I videndeler, sparrer og sammen udvikler en ensartet controller-funktion på tværs af divisionerne. Bliver en del af både Transportdivisionens og økonomiafdelingens team og kultur, og bringer dig selv i spil, der hvor du kan skabe værdi for dine kollegaer og forretningen. Indenfor de første to år i jobbet, tager del i implementeringen af et nyt økonomi- og projektsystem. Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte projektbudgetter, registrering af timesedler, projektgennemgang og -risikolister, månedsskiftefakturering, risikoafdækning, præsentation af økonomi på projektreviewmøder, beregning af restestimater, økonomisk opfølgning, samt assistance til projektlederne på letbaneprojektet og dine kollegaer i økonomi. Vi forventer at du har en omfattende erfaring enten som bogholder eller projektassistent, og det vil være en stor fordel, hvis du har erfaring som projektcontroller. Du er desuden superbruger i Excel og har flair for indhente, trække og analysere data. Du har et stort servicegen og kan samtidig også stille de kritiske spørgsmål der kaster lys over udfordringerne i et projekt eller en proces. Du vil blive en del af: Et økonomiteam på 4 og få din daglige gang i Transportdivisionen på kontoret i Ørestaden. Der er et stærkt sammenhold og mange fælles aktiviteter eksempelvis tyr-fitness, kroket, brætspilsaftner og mange andre medarbejderdrevne initiativer i teamet. I Tyr ns tror vi på vores medarbejdere. Vi giver dig chancen for at udvikle dig og teamet i spændende rammer. Vi arbejder efter strategien om, at vi skal være bedst, ikke størst . Derfor har vi et konstant fokus på forskning og udvikling. Tyr ns er fondsejet og størstedelen af vores indtjening geninvesteres i vores medarbejdere via uddannelse og forskningsprojekter. Derfor er Tyr ns en kreativ, nytænkende og fagligt kompetent rådgivende ingeniørvirksomhed indenfor bygge- og anlægsbranchen. Vi er omkring 100 ansatte i Danmark. Vi er i vækst og vil vokse ansvarligt i de kommende år. Vi sigter på at blive omkring 200 ansatte. Tyr ns A S er et datterselskab til Tyr ns AB, som har ca. 3000 ansatte i Sverige, England, Estland, Litauen og Danmark. Interesseret? Har du yderligere spørgsmål så kontakt Anne S. Andersen på 78 79 66 03. Vi har ingen ansøgningsfrist, men vi lukker stillingen, når den rette kandidat er fundet. Derfor opfordrer vi også alle interesserede til at søge stillingen hurtigst muligt for at blive taget i betragtning til rollen.

Tyréns har i flere år været på en vækst- og udviklingsrejse. Det gælder selvfølgelig også for både økonomiafdelingen, som du vil blive en del af og i særdeleshed for Transportdivisionen, hvor du vil få din daglige gang. Der er derfor meget frie rammer til selv at være med til at påvirke dit job i forhold til både arbejdsopgaver, rammer og indhold. Og du vil blive klædt på med viden og kompetencer til din nye rolle.

Du vil blive Projektcontroller for Transportdivisionen, hvor det igangværende letbaneprojekt fylder ca. 80% af din hverdag. I løbet af 2020 vil andre og nye projekter fylde mere og du vil derfor få flere projekter at jonglere.

Du vil gøre en tydelig forskel for dine nye kollegaer og være en succes i jobbet når du:

  • I løbet af den første måneds ansættelse, danner et gennemgribende og vedvarende overblik over økonomien på projekterne i Transportdivisionen, med særligt fokus på letbaneprojektet.
  • Vurderer, sammen med projektlederne, risiko på tværs af alle projekter, og videreformidle den information til Økonomichefen, så det er muligt at træffe beslutninger ud fra et retvisende grundlag.
  • Etablerer et godt og tæt samarbejde med projektcontrolleren for byggeri, hvor I videndeler, sparrer og sammen udvikler en ensartet controller-funktion på tværs af divisionerne.
  • Bliver en del af både Transportdivisionens og økonomiafdelingens team og kultur, og bringer dig selv i spil, der hvor du kan skabe værdi for dine kollegaer og forretningen.
  • Indenfor de første to år i jobbet, tager del i implementeringen af et nyt økonomi- og projektsystem.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte projektbudgetter, registrering af timesedler, projektgennemgang og -risikolister, månedsskiftefakturering, risikoafdækning, præsentation af økonomi på projektreviewmøder, beregning af restestimater, økonomisk opfølgning, samt assistance til projektlederne på letbaneprojektet og dine kollegaer i økonomi.

Vi forventer at du…

… har en omfattende erfaring enten som bogholder eller projektassistent, og det vil være en stor fordel, hvis du har erfaring som projektcontroller. Du er desuden superbruger i Excel og har flair for indhente, trække og analysere data. Du har et stort servicegen og kan samtidig også stille de kritiske spørgsmål der kaster lys over udfordringerne i et projekt eller en proces.

Du vil blive en del af:

Et økonomiteam på 4 og få din daglige gang i Transportdivisionen på kontoret i Ørestaden. Der er et stærkt sammenhold og mange fælles aktiviteter – eksempelvis tyr-fitness, kroket, brætspilsaftner og mange andre medarbejderdrevne initiativer i teamet.

I Tyréns tror vi på vores medarbejdere. Vi giver dig chancen for at udvikle dig og teamet i spændende rammer. Vi arbejder efter strategien om, at vi skal være ”bedst, ikke størst”. Derfor har vi et konstant fokus på forskning og udvikling. Tyréns er fondsejet og størstedelen af vores indtjening geninvesteres i vores medarbejdere via uddannelse og forskningsprojekter.

Derfor er Tyréns en kreativ, nytænkende og fagligt kompetent rådgivende ingeniørvirksomhed indenfor bygge- og anlægsbranchen. Vi er omkring 100 ansatte i Danmark. Vi er i vækst og vil vokse ansvarligt i de kommende år. Vi sigter på at blive omkring 200 ansatte. Tyréns A/S er et datterselskab til Tyréns AB, som har ca. 3000 ansatte i Sverige, England, Estland, Litauen og Danmark.

Interesseret?

Har du yderligere spørgsmål så kontakt Anne S. Andersen på 78 79 66 03. Vi har ingen ansøgningsfrist, men vi lukker stillingen, når den rette kandidat er fundet. Derfor opfordrer vi også alle interesserede til at søge stillingen hurtigst muligt for at blive taget i betragtning til rollen.

mindKøbenhavn S2019-11-11T00:00:002020-01-06T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Erfaren controller søges til solid finansiel rådgivningsvirksomhed i København

Proselection

København K
Beskrivelse Som controller vil du selvstændigt varetage regnskaberne for to fonde og et internt selskab, hvor dine opgaver vil være koncentreret omkring tungere regnskabsopgaver. Fondene er investeringsfonde, som virksomheden er rådgiver for, og sel...
Indrykket:29. oktober 2019
Udløbsdato:12. december 2019

Engageret og ansvarlig junior financial controller søges til spændende og kreativ mediekoncern i Valby

Proselection

København K
Beskrivelse Som junior financial controller vil du agere som regnskabschefens højre hånd i koncernens veletablerede shared service center. Du vil få ansvaret for regnskabs- og controlling opgaver for to mindre enheder i den danske del af koncernen o...
Indrykket:27. november 2019
Udløbsdato:11. januar 2020

Ambitiøs Group Controller Søges til velrenommeret produktionsvirksomhed på Midtsjælland

Proselection

København K
Beskrivelse I en alsidig rolle som Group Controller, bliver du operativt involveret i virksomhedens administrative kerneopgaver inden for produktions, finansiel og business controlling. Du bliver en af 10 medarbejdere i en faglig stærk organisation ...
Indrykket:21. november 2019
Udløbsdato:5. januar 2020

Ambitiøs Controller søges til kvalitetsfokuseret produktionsvirksomhed NV for Vejle

Proselection

København K
Beskrivelse I en kvalitetsfokuseret og velrenommeret produktionsvirksomhed, hvor dit fokus vil være på controlling af produktionen vil du i et tæt samspil med økonomi, ledelse, og IT og med reference til virksomhedens CFO blive ansvarlig for følgend...
Indrykket:14. november 2019
Udløbsdato:28. december 2019

Tag kontrol over projekternes økonomi OG din karriere som Projektcontroller i Tyréns

mind

København S
Tyr ns har i flere år været på en vækst- og udviklingsrejse. Det gælder selvfølgelig også for både økonomiafdelingen, som du vil blive en del af og i særdeleshed for Transportdivisionen, hvor du vil få din daglige gang. Der er derfor meget frie ramm...
Indrykket:11. november 2019
Udløbsdato:6. januar 2020