Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Forretningsudvikler (AC-fuldmægtig) til SDU's iværksættertilbud til studerende

Har du erfaring med forretningsudvikling af den tidlige startup og har du en god portion forretningsforståelse fra dit eget arbejdsliv, så kan du være den kollega, vi søger til drift og udvikling af SDU’s inkubationsmiljø.

SDU Research & Innovation Organisation (SDU RIO) har i samspil med universitetets faglige miljøer opbygget et inkubationsmiljø, hvor studerende fra alle fakulteter på SDU kan få hjælp og sparring, når de starter egen virksomhed. Spændet af startups er meget bredt og fordeler sig over mange brancher.

Vi søger en dygtig kollega, der på baggrund af sin erfaring med vejledning af iværksættere kan medvirke til, at SDU’s inkubationsmiljø fortsat udvikler sig og giver de studerende de bedste rammer for både at starte egen virksomhed og at udvikle deres entreprenørielle kompetencer.

Den ideelle kandidat har desuden gode relationelle kompetencer og forstår vigtigheden af et godt samspil med det øvrige universitet. I stillingen er der stor fokus på udvikling af aktiviteter, der understøtter universitetet i og uden for undervisningen i forhold til den fælles entreprenørskabsdagsorden.  

Arbejdsopgaverne er alsidige og består bl.a. i følgende:

• 1:1-forretningsudviklingsmøder med startups og studenterteams
• Løbende udvikling af nye løsninger, der forbedrer SDU RIOs arbejde
  med innovation, entreprenørskab og enterprising i samarbejde med
  fakulteterne
• Planlægning og gennemførsel af workshops og forløb, der knytter sig til
  universitetets undervisningsaktiviteter og som udvikler de studerendes
  entreprenørielle kompetencer
• Samspil med forskere, undervisere, erhvervsfremmeaktører mv. for at
  sikre forløsning af de enkelte startups potentiale
• Dokumentation af de enkelte teams progression.

Den ideelle kandidat har erfaring som forretningsudvikler, projektleder eller entreprenørskabsunderviser og har en god solid værktøjskasse af forretningsudviklingsværktøjer med sig.

I inkubationsmiljøet arbejder vi netværksbaseret og det er derfor et must, at du er god til at samarbejde. Du har gode engelskkundskaber og er en stærk skriftlig og mundtlig formidler, der både er fortrolig med selv at holde oplæg foran en større forsamling og med 1:1 kommunikation med den enkelte studerende.

Du motiveres af at arbejde med kreative ambitiøse unge mennesker og du er interesseret i kontinuerligt at udvikle din faglighed inden for områderne iværksætteri og innovation. Du tør gå forrest og du har ambitioner om at skabe et inkubationsmiljø, der er i front.

Du vil blive primær forretningsudvikler på SDU’s inkubationsmiljø i Pakhuset i Kolding tæt ved campus. Vi har dog aktiviteter i alle SDU’s campusbyer og arbejdsdage uden for Kolding vil forekomme.

SDU RIO understøtter samspillet mellem forskning, uddannelse, erhvervslivet og den offentlige sektor. Vi arbejder bl.a. med entreprenørskab og forretningsudvikling, opsøgende virksomhedskontakt, forskerstøtte, kontraktjura, teknologiudveksling og patentering, karrierevejledning for studerende samt skaber kontakter mellem virksomheder og studerende.

Læs mere om SDU RIO her: www.sdu.dk/sdurio .

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Sine Berg Schuwendt på mobil 20 58 50 97.

Stillingen er på 37 timer pr. uge og ønskes besat 1. august 2019 eller snarest derefter.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt d. 20. juni og d. 25. juni.

Tjenestestedet er Kolding. 

Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Stillingen kan kun søges via SDU's hjemmeside –
http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/tap.

Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.

Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.

Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/soegjob.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330032778Phoenix-aa6cde3f12019-05-27T00:00:00Forretningsudvikler (AC-fuldmægtig) til SDU's iværksættertilbud til studerende

Har du erfaring med forretningsudvikling af den tidlige startup og har du en god portion forretningsforståelse fra dit eget arbejdsliv, så kan du være den kollega, vi søger til drift og udvikling af SDU’s inkubationsmiljø.

SDU Research & Innovation Organisation (SDU RIO) har i samspil med universitetets faglige miljøer opbygget et inkubationsmiljø, hvor studerende fra alle fakulteter på SDU kan få hjælp og sparring, når de starter egen virksomhed. Spændet af startups er meget bredt og fordeler sig over mange brancher.

Vi søger en dygtig kollega, der på baggrund af sin erfaring med vejledning af iværksættere kan medvirke til, at SDU’s inkubationsmiljø fortsat udvikler sig og giver de studerende de bedste rammer for både at starte egen virksomhed og at udvikle deres entreprenørielle kompetencer.

Den ideelle kandidat har desuden gode relationelle kompetencer og forstår vigtigheden af et godt samspil med det øvrige universitet. I stillingen er der stor fokus på udvikling af aktiviteter, der understøtter universitetet i og uden for undervisningen i forhold til den fælles entreprenørskabsdagsorden.  

Arbejdsopgaverne er alsidige og består bl.a. i følgende:

• 1:1-forretningsudviklingsmøder med startups og studenterteams
• Løbende udvikling af nye løsninger, der forbedrer SDU RIOs arbejde
  med innovation, entreprenørskab og enterprising i samarbejde med
  fakulteterne
• Planlægning og gennemførsel af workshops og forløb, der knytter sig til
  universitetets undervisningsaktiviteter og som udvikler de studerendes
  entreprenørielle kompetencer
• Samspil med forskere, undervisere, erhvervsfremmeaktører mv. for at
  sikre forløsning af de enkelte startups potentiale
• Dokumentation af de enkelte teams progression.

Den ideelle kandidat har erfaring som forretningsudvikler, projektleder eller entreprenørskabsunderviser og har en god solid værktøjskasse af forretningsudviklingsværktøjer med sig.

I inkubationsmiljøet arbejder vi netværksbaseret og det er derfor et must, at du er god til at samarbejde. Du har gode engelskkundskaber og er en stærk skriftlig og mundtlig formidler, der både er fortrolig med selv at holde oplæg foran en større forsamling og med 1:1 kommunikation med den enkelte studerende.

Du motiveres af at arbejde med kreative ambitiøse unge mennesker og du er interesseret i kontinuerligt at udvikle din faglighed inden for områderne iværksætteri og innovation. Du tør gå forrest og du har ambitioner om at skabe et inkubationsmiljø, der er i front.

Du vil blive primær forretningsudvikler på SDU’s inkubationsmiljø i Pakhuset i Kolding tæt ved campus. Vi har dog aktiviteter i alle SDU’s campusbyer og arbejdsdage uden for Kolding vil forekomme.

SDU RIO understøtter samspillet mellem forskning, uddannelse, erhvervslivet og den offentlige sektor. Vi arbejder bl.a. med entreprenørskab og forretningsudvikling, opsøgende virksomhedskontakt, forskerstøtte, kontraktjura, teknologiudveksling og patentering, karrierevejledning for studerende samt skaber kontakter mellem virksomheder og studerende.

Læs mere om SDU RIO her: www.sdu.dk/sdurio .

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Sine Berg Schuwendt på mobil 20 58 50 97.

Stillingen er på 37 timer pr. uge og ønskes besat 1. august 2019 eller snarest derefter.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt d. 20. juni og d. 25. juni.

Tjenestestedet er Kolding. 

Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Stillingen kan kun søges via SDU's hjemmeside –
http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/tap.

Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.

Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.

Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/soegjob.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

 

2019-06-18T00:51:33.770 Har du erfaring med forretningsudvikling af den tidlige startup og har du en god portion forretningsforståelse fra dit eget arbejdsliv, så kan du være den kollega, vi søger til drift og udvikling af SDU s inkubationsmiljø. SDU Research Innovation Organisation (SDU RIO) har i samspil med universitetets faglige miljøer opbygget et inkubationsmiljø, hvor studerende fra alle fakulteter på SDU kan få hjælp og sparring, når de starter egen virksomhed. Spændet af startups er meget bredt og fordeler sig over mange brancher. Vi søger en dygtig kollega, der på baggrund af sin erfaring med vejledning af iværksættere kan medvirke til, at SDU s inkubationsmiljø fortsat udvikler sig og giver de studerende de bedste rammer for både at starte egen virksomhed og at udvikle deres entreprenørielle kompetencer. Den ideelle kandidat har desuden gode relationelle kompetencer og forstår vigtigheden af et godt samspil med det øvrige universitet. I stillingen er der stor fokus på udvikling af aktiviteter, der understøtter universitetet i og uden for undervisningen i forhold til den fælles entreprenørskabsdagsorden. Arbejdsopgaverne er alsidige og består bl.a. i følgende: • 1:1-forretningsudviklingsmøder med startups og studenterteams • Løbende udvikling af nye løsninger, der forbedrer SDU RIOs arbejde med innovation, entreprenørskab og enterprising i samarbejde med fakulteterne • Planlægning og gennemførsel af workshops og forløb, der knytter sig til universitetets undervisningsaktiviteter og som udvikler de studerendes entreprenørielle kompetencer • Samspil med forskere, undervisere, erhvervsfremmeaktører mv. for at sikre forløsning af de enkelte startups potentiale • Dokumentation af de enkelte teams progression. Den ideelle kandidat har erfaring som forretningsudvikler, projektleder eller entreprenørskabsunderviser og har en god solid værktøjskasse af forretningsudviklingsværktøjer med sig. I inkubationsmiljøet arbejder vi netværksbaseret og det er derfor et must, at du er god til at samarbejde. Du har gode engelskkundskaber og er en stærk skriftlig og mundtlig formidler, der både er fortrolig med selv at holde oplæg foran en større forsamling og med 1:1 kommunikation med den enkelte studerende. Du motiveres af at arbejde med kreative ambitiøse unge mennesker og du er interesseret i kontinuerligt at udvikle din faglighed inden for områderne iværksætteri og innovation. Du tør gå forrest og du har ambitioner om at skabe et inkubationsmiljø, der er i front. Du vil blive primær forretningsudvikler på SDU s inkubationsmiljø i Pakhuset i Kolding tæt ved campus. Vi har dog aktiviteter i alle SDU s campusbyer og arbejdsdage uden for Kolding vil forekomme. SDU RIO understøtter samspillet mellem forskning, uddannelse, erhvervslivet og den offentlige sektor. Vi arbejder bl.a. med entreprenørskab og forretningsudvikling, opsøgende virksomhedskontakt, forskerstøtte, kontraktjura, teknologiudveksling og patentering, karrierevejledning for studerende samt skaber kontakter mellem virksomheder og studerende. Læs mere om SDU RIO her: www.sdu.dk sdurio . Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Sine Berg Schuwendt på mobil 20 58 50 97. Stillingen er på 37 timer pr. uge og ønskes besat 1. august 2019 eller snarest derefter. Ansættelsessamtaler forventes afholdt d. 20. juni og d. 25. juni. Tjenestestedet er Kolding. Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Stillingen kan kun søges via SDU s hjemmeside http: www.sdu.dk service ledige_stillinger tap. Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format. Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb. Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http: www.sdu.dk service ledige_stillinger soegjob. Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.11jobnetaa6cde3f100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-17T00:00:000000http://ssl1.peoplexs.com/Peoplexs22/CandidatesPortalNoLogin/ApplicationForm.cfm?CustomerCode=syd1&PortalID=3797&VacatureID=10464570EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynOdense3536098Syddansk Universitet11Campusvej 555230Odense MDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent768406JobNet4995689499568910027-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=aa6cde3fhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=aa6cde3fhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=aa6cde3f&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=aa6cde3f&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonForretningsudvikler (AC-fuldmægtig) til SDU's iværksættertilbud til studerende1Dansk3Læse/ tale241210Akademisk medarbejder5Kontor og administration361933889Sine Bergsibs@sdu.dkDKDanmarkDKDanmark330104042Ingeniør til nyt Industry 4.0 labRobot Mærsk Mc-Kinney Møller Instituttet ved Det Tekniske Fakultet ved Syddansk Universitet søger en ingeniør til hjælp ved etablering og drift af højteknologisk Industry 4.0 lab, der udfordrer grænserne for automatisering og robotters anvendelser i industriel produktion. Stillingen er placeret på Campus Odense, og der er tale om en ledig fuldtidsstilling (37 timer per uge).Tiltrædelse er d. 1. december eller snarest muligt. Samtaler forventes afholdt d. 28. oktober 2019. Mærsk Mc-Kinney Møller Instituttet udbyder uddannelser og forsker bl.a. inden for robotteknologi, software, kunstig intelligens og droneteknologi. SDU s nye I4.0 Lab er sat i verden for at skabe et dynamisk miljø som på bedste vis understøtter I4.0 aktiviteterne til gavn for forskning og undervisningsaktiviteter, og hvor samarbejde med industrien vægtes højt. Labbet består af de nyeste innovationer inden for robot- og automationsteknologier samt udvalgte fremstillingsteknologier. Labbet er fuldt digitaliseret, hvor der er mulighed for anvendelse af simulerings- og analyseværktøjer samt virtuel og augmented reality visualiseringer. Dit arbejde vil udfolde sig i en kompleks, international vidensorganisation med mange forskellige aktører og interessenter. Det er derfor vigtigt, at du formår at samarbejde med mange forskellige mennesker, faggrupper og samarbejdspartnere, samt at du kan kommunikere skriftligt og mundtligt på dansk og engelsk. Dine arbejdsopgaver vil bl.a. bestå i:- Opstillinger og programmering af robotter og samlede automationsceller- Etablere interface mellem de forskellige systemer, herunder fokus på industrielle standarder (OPC-UA)- Programmering af PLC, HMI Scada, MES systemer herunder snitfladerne imellem disse- Interesse og kompetence til at operere dedikerede softwarepakker i samarbejde med forskere- Programmering i C og Python- Arbejde med datanetværk og -protokoller- Sensorsystemer og dataopsamling- Arbejde med kommercielle simulerings- og styringsværktøjer til robot- og automationsløsninger- Tegne 3D modeller til 3D print eller anden bearbejdning- Opstilling og anvendelse af VR AR teknologi- Forsøgsopstilling og tilvirkning af opstillinger og udstyr til forsknings- og udviklingsopgaver Den rette ansøger:• Har en uddannelse, som er relevant i forhold til nogle af ovenstående opgaver• Har en naturlig interesse i at udvikle programmer enten til hardware eller i højniveau-sprog• Har meget gerne lidt el-teknisk baggrund snilde• Arbejder selvstændigt og målbevidst i et miljø med mange interessenter• Er god til at arbejde i et dynamisk miljø og trives godt med at eksperimentere med nye teknologier• Holder overblikket, er omstillingsparat og finder løsninger, selv i pressede situationer.• Trives som aktiv teampartner, og skal kunne give laboratorieteknisk sparring til den erfarne professor, den unge studerende samt industrielle samarbejdspartnere• Har et godt humør, gå-på-mod og nysgerrig efter at lære nye ting Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte institutleder, Kasper Hallenborg på telefon ( 45) 2135 6256 eller mailadresse hallenborg@mmmi.sdu.dk. Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.Stillingen kan kun søges via SDU s hjemmeside http: www.sdu.dk service ledige_stillinger tap.Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http: www.sdu.dk service ledige_stillinger soegjob.Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Mærsk Mc-Kinney Møller Instituttet ved Det Tekniske Fakultet ved Syddansk Universitet søger en ingeniør til hjælp ved etablering og drift af højteknologisk Industry 4.0 lab, der udfordrer grænserne for automatisering og robotters anvendelser i industriel produktion.

Stillingen er placeret på Campus Odense, og der er tale om en ledig fuldtidsstilling (37 timer per uge).

Tiltrædelse er d. 1. december eller snarest muligt.

Samtaler forventes afholdt d. 28. oktober 2019.

Mærsk Mc-Kinney Møller Instituttet udbyder uddannelser og forsker bl.a. inden for robotteknologi, software, kunstig intelligens og droneteknologi. SDU’s nye I4.0 Lab er sat i verden for at skabe et dynamisk miljø som på bedste vis understøtter I4.0 aktiviteterne til gavn for forskning og undervisningsaktiviteter, og hvor samarbejde med industrien vægtes højt. Labbet består af de nyeste innovationer inden for robot- og automationsteknologier samt udvalgte fremstillingsteknologier. Labbet er fuldt digitaliseret, hvor der er mulighed for anvendelse af simulerings- og analyseværktøjer samt virtuel og augmented reality visualiseringer.

Dit arbejde vil udfolde sig i en kompleks, international vidensorganisation med mange forskellige aktører og interessenter. Det er derfor vigtigt, at du formår at samarbejde med mange forskellige mennesker, faggrupper og samarbejdspartnere, samt at du kan kommunikere skriftligt og mundtligt på dansk og engelsk. 

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. bestå i:

- Opstillinger og programmering af robotter og samlede
   automationsceller
- Etablere interface mellem de forskellige systemer, herunder fokus på
   industrielle standarder (OPC-UA)
- Programmering af PLC, HMI/Scada, MES systemer – herunder
   snitfladerne imellem disse
- Interesse og kompetence til at operere dedikerede softwarepakker i
   samarbejde med forskere
- Programmering i C og Python
- Arbejde med datanetværk og -protokoller
- Sensorsystemer og dataopsamling
- Arbejde med kommercielle simulerings- og styringsværktøjer til robot-
   og automationsløsninger
- Tegne 3D modeller til 3D print eller anden bearbejdning
- Opstilling og anvendelse af VR/AR teknologi
- Forsøgsopstilling og tilvirkning af opstillinger og udstyr til forsknings-
   og udviklingsopgaver

Den rette ansøger:

• Har en uddannelse, som er relevant i forhold til nogle af ovenstående
   opgaver
• Har en naturlig interesse i at udvikle programmer enten til hardware
   eller i højniveau-sprog
• Har meget gerne lidt el-teknisk baggrund/snilde
• Arbejder selvstændigt og målbevidst i et miljø med mange
   interessenter
• Er god til at arbejde i et dynamisk miljø og trives godt med at
   eksperimentere med nye teknologier
• Holder overblikket, er omstillingsparat og finder løsninger, selv i
   pressede situationer.
• Trives som aktiv teampartner, og skal kunne give laboratorieteknisk
   sparring til den erfarne professor, den unge studerende samt
   industrielle samarbejdspartnere
• Har et godt humør, gå-på-mod og nysgerrig efter at lære nye ting

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte institutleder, Kasper Hallenborg på telefon (+45) 2135 6256 eller mailadresse hallenborg@mmmi.sdu.dk.

Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Stillingen kan kun søges via SDU's hjemmeside – 
http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/tap.

Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.

Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.

Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/soegjob.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.


Syddansk UniversitetOdense M2019-10-09T00:00:002019-10-24T00:00:00
330102895Karriere- og employabilitetskonsulent (AC-fuldmægtig) til SDU RIORobot SDU RIO søger en karrierekonsulent som kan være med til at sikre, at SDU har en employabilitetsindsats i front og som på bedst muligvis understøtter fakulteter, institutter og studerende. I stillingen er der mulighed for i samarbejde med SDUs faglige miljøer at bidrage til udviklingen af employabilitetsområdet i en spændende vidensorganisation med stor kompleksitet, høje ambitioner og stor samfundsmæssig betydning. Karrierekonsulenten skal have stærke konsulent-, netværks- og undervisningskompetencer for at kunne varetage en til tider kompleks og udfordrende opgaveportefølje. Om jobbet:Som karrierekonsulent bliver du ansat hos SDU RIO, som bl.a. varetager den overordnede og tværgående opgave med at understøtte SDUs karrierelærings- og employabilitetsindsatser. Vi har fokus på fremtidens arbejdsmarked, fremtidens uddannelse, fremtidens kompetencer og sammenhængen imellem dem. Vores væsentligste samarbejdspartnere er de fem fakulteter og de enkelte institutter. En vigtig opgave for karrierekonsulenten er at understøtte, at SDU RIO bidrager til udvikling og realisering af strategiske indsatser på karriere- og employability-området, og i alle sammenhænge fungerer som en værdiskabende, proaktiv og fremsynet samarbejdspartner for organisationen. Det betyder, at du er god til at etablere velfungerende samarbejdsrelationer samt netværk og prioriterer et tæt samspil med fakulteter og institutter om udvikling af (nye) indsatser og faciliteringen heraf. Formålet er at understøtte SDU i at være det danske universitet der skaber de mest employable studerende og dimittender, så de nu og i fremtiden skaber værdi for sig selv og samfundet. Derudover består opgaveporteføljen af både ekstra-, co- og curriculære aktiviteter for SDUs studerende. Vores nye karriere- og employabilitetskonsulent vil bl.a. skulle: udvikle og undervise i ECTS-belagte forløb med fokus på Career Management Skills, i samarbejde med fakulteter og institutter tilrettelægge målrettede forløb og konkrete aktiviteter, karrierevejlede.Om personen:Der søges en karriere- og employabiltetskonsulent med indsigt i nationale og internationale tendenser indenfor employbilitets- og undervisningsudvikling. Med afsæt i en stærk faglighed skal vores nye konsulent formå både at understøtte og udvikle de studerende både direkte og i samarbejde med fakulteter og institutter. Konsulenten har gerne erfaring med at arbejde i en universitær videnskultur og eller en politisk styret organisation. Det er en forudsætning for at lykkes i jobbet, at man er i stand til skabe gode samarbejdsrelationer. Den rette kandidat har en relevant akademisk uddannelse (kandidat- eller ph.d.-niveau), gerne erfaring med universitetsundervisning og udvikling heraf herunder pædagogisk og didaktisk indblik samt erfaring med og eller motivation for at arbejde med karrierevejledning. Derudover er du indstillet på at have delt tjenestested mellem campus i Kolding og Odense. Karriere- og employabilitetskonsulenten referer til kontorchefen på området.SDU RIO tilbyder:Den rette kandidat vil få en spændende og central stilling i en enhed, der er præget af engagement, en uformel omgangstone og et fleksibelt arbejdsmiljø. Sammen med dygtige og engagerede kollegaer fra hele SDU s organisation vil du medvirke til at yde professionel understøttelse af employabilitetsindsatsen på SDU. Du vil få muligheden for at arbejde med spændende og forskelligartede indsatser og aktiviteter. Du vil skulle trives med til tider krævende og udfordrende opgaver. Der vil skulle leveres professionelt, både ift. enkeltmandspræstationer som specialist, såvel som ift. teamsamarbejde. Sidst vil du skulle holde dig opdateret kompetencemæssigt, og der vil være gode muligheder for løbende efteruddannelse. Om SDU RIO:SDU RIO er en del af SDUs strategiske arbejde med samfundsengagement. SDU RIO understøtter samspillet mellem forskning, uddannelse, erhvervslivet og den offentlige sektor. Vi arbejder bl.a. med entreprenørskab og forretningsudvikling, virksomhedskontakt, forskerstøtte, kontraktjura, teknologiudveksling og patentering, karrierevejledning for studerende samt skaber kontakter mellem virksomheder og studerende. Vi har medarbejdere i alle campusbyer dog størstedelen i Odense. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Kontorchef Jacob Krummes på 6550 4571 eller jakr@sdu.dk.Stillingen ønskes besat pr. 1. januar 2020 eller snarest muligt. Første samtalerunde afholdes den 12. november 2019, og anden samtalerunde afholdes den 25. november 2019. Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.Stillingen kan kun søges via SDU s hjemmeside http: www.sdu.dk service ledige_stillinger tap.Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http: www.sdu.dk service ledige_stillinger soegjob.Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

SDU RIO søger en karrierekonsulent som kan være med til at sikre, at SDU har en employabilitetsindsats i front og som på bedst muligvis understøtter fakulteter, institutter og studerende.

I stillingen er der mulighed for i samarbejde med SDUs faglige miljøer at bidrage til udviklingen af employabilitetsområdet i en spændende vidensorganisation med stor kompleksitet, høje ambitioner og stor samfundsmæssig betydning. Karrierekonsulenten skal have stærke konsulent-, netværks- og undervisningskompetencer for at kunne varetage en til tider kompleks og udfordrende opgaveportefølje.

Om jobbet:

Som karrierekonsulent bliver du ansat hos SDU RIO, som bl.a. varetager den overordnede og tværgående opgave med at understøtte SDUs karrierelærings- og employabilitetsindsatser. Vi har fokus på fremtidens arbejdsmarked, fremtidens uddannelse, fremtidens kompetencer og sammenhængen imellem dem. Vores væsentligste samarbejdspartnere er de fem fakulteter og de enkelte institutter.

En vigtig opgave for karrierekonsulenten er at understøtte, at SDU RIO bidrager til udvikling og realisering af strategiske indsatser på karriere- og employability-området, og i alle sammenhænge fungerer som en værdiskabende, proaktiv og fremsynet samarbejdspartner for organisationen. Det betyder, at du er god til at etablere velfungerende samarbejdsrelationer samt netværk og prioriterer et tæt samspil med fakulteter og institutter om udvikling af (nye) indsatser og faciliteringen heraf. Formålet er at understøtte SDU i at være det danske universitet der skaber de mest employable studerende og dimittender, så de nu og i fremtiden skaber værdi for sig selv og samfundet.

Derudover består opgaveporteføljen af både ekstra-, co- og curriculære aktiviteter for SDUs studerende. Vores nye karriere- og employabilitetskonsulent vil bl.a. skulle: udvikle og undervise i ECTS-belagte forløb med fokus på Career Management Skills, i samarbejde med fakulteter og institutter tilrettelægge målrettede forløb og konkrete aktiviteter, karrierevejlede.

Om personen:

Der søges en karriere- og employabiltetskonsulent med indsigt i nationale og internationale tendenser indenfor employbilitets- og undervisningsudvikling. Med afsæt i en stærk faglighed skal vores nye konsulent formå både at understøtte og udvikle de studerende – både direkte og i samarbejde med fakulteter og institutter. Konsulenten har gerne erfaring med at arbejde i en universitær videnskultur og/eller en politisk styret organisation. Det er en forudsætning for at lykkes i jobbet, at man er i stand til skabe gode samarbejdsrelationer.

Den rette kandidat har en relevant akademisk uddannelse (kandidat- eller ph.d.-niveau), gerne erfaring med universitetsundervisning og udvikling heraf – herunder pædagogisk og didaktisk indblik samt erfaring med og/eller motivation for at arbejde med karrierevejledning.

Derudover er du indstillet på at have delt tjenestested mellem campus i Kolding og Odense.

Karriere- og employabilitetskonsulenten referer til kontorchefen på området.

SDU RIO tilbyder:

Den rette kandidat vil få en spændende og central stilling i en enhed, der er præget af engagement, en uformel omgangstone og et fleksibelt arbejdsmiljø. Sammen med dygtige og engagerede kollegaer fra hele SDU’s organisation vil du medvirke til at yde professionel understøttelse af employabilitetsindsatsen på SDU. Du vil få muligheden for at arbejde med spændende og forskelligartede indsatser og aktiviteter.

Du vil skulle trives med til tider krævende og udfordrende opgaver. Der vil skulle leveres professionelt, både ift. enkeltmandspræstationer som specialist, såvel som ift. teamsamarbejde. Sidst vil du skulle holde dig opdateret kompetencemæssigt, og der vil være gode muligheder for løbende efteruddannelse.

Om SDU RIO:

SDU RIO er en del af SDUs strategiske arbejde med samfundsengagement.  SDU RIO understøtter samspillet mellem forskning, uddannelse, erhvervslivet og den offentlige sektor. Vi arbejder bl.a. med entreprenørskab og forretningsudvikling, virksomhedskontakt, forskerstøtte, kontraktjura, teknologiudveksling og patentering, karrierevejledning for studerende samt skaber kontakter mellem virksomheder og studerende. Vi har medarbejdere i alle campusbyer dog størstedelen i Odense. 

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Kontorchef Jacob Krummes på 6550 4571 eller jakr@sdu.dk.

Stillingen ønskes besat pr. 1. januar 2020 eller snarest muligt.

Første samtalerunde afholdes den 12. november 2019, og anden samtalerunde afholdes den 25. november 2019. 

Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Stillingen kan kun søges via SDU's hjemmeside – 
http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/tap.

Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.

Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.

Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/soegjob.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

 

Syddansk UniversitetOdense M2019-10-08T00:00:002019-11-05T00:00:00
330101690Chef for Rektorsekretariatet på SDURobot Sekretariatschefen for Rektorsekretariatet har efter lang og tro tjeneste på Syddansk Universitet (SDU) valgt at gå på pension. SDU søger derfor en ny chef for Rektorsekretariatet.Rektorsekretariatet betjener SDU s øverste ledelse (rektoratet) bestående af rektor, prorektor og universitetsdirektør samt universitetets bestyrelse, fællesrepræsentantskab, direktion og universitetsråd. Desuden yder Rektorsekretariatet juridisk bistand indenfor institutionsjura, klagesager og aktindsigter mv. Endelig fungerer Rektorsekretariatet som inkubationsmiljø for særlige strategiske satsninger på universitetet, seneste eksempler herpå er strategiske analyser og uddannelsesinnovation. I de kommende år vil der særligt være behov for at styrke sekretariatets politiske ledelsesrådgivning.Om stillingenSDU tilbyder en spændende og fagligt udfordrende stilling i et dynamisk og uhøjtideligt universitetsmiljø med dygtige og engagerede medarbejdere. Universitetet er kendetegnet ved høje ambitioner og en agil organisation med mange eksterne samarbejdsflader. Som chef for Rektorsekretariatet bliver du ansvarlig for sekretariatets opgaver og personale. Du får en central rolle i forhold til at sikre professionel ledelsesbetjening og effektiv koordination på tværs af univer-sitetets mange beslutningsprocesser. I et tæt samspil med rektoratet skal du yde politisk og kommunikationsstrategisk rådgivning og ved behov være universitetets talsperson. Du skal have sans for de store universitære linjer, men du skal også have blik for detaljen. Chefen for Rektorsekretariatet refererer til universitetsdirektøren og indgår som områdechef i et tværgående ledelsesteam på tværs af universitetets fællesområde og fakulteter. KompetencerSom chef for Rektorsekretariatet skal du besidde følgende faglige og personlige kompetencer:• Interesse for universiteter, forskning og eller videregående uddannelse, og gerne erfaring på området• Erfaring med politisk og strategisk rådgivning af den øverste ledelse• Stærke kommunikationsevner og mod på at være universitetets talsperson i særlige sager• Evne til at udvikle universitetets ledelsesbetjening og tværgående koordination• Motiverende og konstruktiv ledelsesstil over for medarbejdere• Udprægede samarbejdsevner i en stor og kompleks organisation med mange eksterne samarbejdspartnere• Robusthed i en til tider hektisk hverdag med mange bolde i luften• Relevant uddannelsesmæssig baggrund og stærke analytiske evner. Ansættelsesvilkår Stillingen besættes i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikerne. Stillingen ønskes besat pr. 1. januar 2020 eller snarest muligt derefter.AnsættelsesprocesYderligere oplysninger om stillingen kan fås hos universitetsdirektør Thomas Buchvald Vind på telefon 65 50 10 20.Tjenestested: Odense. Ansættelsessamtaler gennemføres i to runder i november. Kandidater til anden runde kan forvente at deltage i ledervurdering. Samtalerne gennemføres af et bredt sammensat ansættelsesudvalg. Stillingen kan kun søges via SDU s hjemmeside http: www.sdu.dk service ledige_stillinger tap.Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http: www.sdu.dk service ledige_stillinger soegjob.Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.Sekretariatschefen for Rektorsekretariatet har efter lang og tro tjeneste på Syddansk Universitet (SDU) valgt at gå på pension. SDU søger derfor en ny chef for Rektorsekretariatet.

Rektorsekretariatet betjener SDU’s øverste ledelse (rektoratet) bestående af rektor, prorektor og universitetsdirektør samt universitetets bestyrelse, fællesrepræsentantskab, direktion og universitetsråd. Desuden yder Rektorsekretariatet juridisk bistand indenfor institutionsjura, klagesager og aktindsigter mv. Endelig fungerer Rektorsekretariatet som inkubationsmiljø for særlige strategiske satsninger på universitetet, seneste eksempler herpå er strategiske analyser og uddannelsesinnovation. I de kommende år vil der særligt være behov for at styrke sekretariatets politiske ledelsesrådgivning.

Om stillingen

SDU tilbyder en spændende og fagligt udfordrende stilling i et dynamisk og uhøjtideligt universitetsmiljø med dygtige og engagerede medarbejdere. Universitetet er kendetegnet ved høje ambitioner og en agil organisation med mange eksterne samarbejdsflader. 

Som chef for Rektorsekretariatet bliver du ansvarlig for sekretariatets opgaver og personale. Du får en central rolle i forhold til at sikre professionel ledelsesbetjening og effektiv koordination på tværs af univer-sitetets mange beslutningsprocesser. I et tæt samspil med rektoratet skal du yde politisk og kommunikationsstrategisk rådgivning og ved behov være universitetets talsperson. Du skal have sans for de store universitære linjer, men du skal også have blik for detaljen. 

Chefen for Rektorsekretariatet refererer til universitetsdirektøren og indgår som områdechef i et tværgående ledelsesteam på tværs af universitetets fællesområde og fakulteter. 

Kompetencer

Som chef for Rektorsekretariatet skal du besidde følgende faglige og personlige kompetencer:

• Interesse for universiteter, forskning og/eller videregående
   uddannelse, og gerne erfaring på området
• Erfaring med politisk og strategisk rådgivning af den øverste ledelse
• Stærke kommunikationsevner og mod på at være universitetets
   talsperson i særlige sager
• Evne til at udvikle universitetets ledelsesbetjening og tværgående
   koordination
• Motiverende og konstruktiv ledelsesstil over for medarbejdere
• Udprægede samarbejdsevner i en stor og kompleks organisation med
   mange eksterne samarbejdspartnere
• Robusthed i en til tider hektisk hverdag med mange bolde i luften
• Relevant uddannelsesmæssig baggrund og stærke analytiske evner.
Ansættelsesvilkår
Stillingen besættes i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikerne. Stillingen ønskes besat pr. 1. januar 2020 eller snarest muligt derefter.

Ansættelsesproces

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos universitetsdirektør Thomas Buchvald Vind på telefon 65 50 10 20.

Tjenestested: Odense. 

Ansættelsessamtaler gennemføres i to runder i november. Kandidater til anden runde kan forvente at deltage i ledervurdering. Samtalerne gennemføres af et bredt sammensat ansættelsesudvalg.
Stillingen kan kun søges via SDU's hjemmeside – 
http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/tap.

Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.

Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.

Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/soegjob.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Syddansk UniversitetOdense M2019-10-07T00:00:002019-10-21T00:00:00
330101283Ny VVM-medarbejder til Miljøstyrelsens enhed Landskab & SkovRobot Har du lyst til at arbejde med miljøvurderinger (VVM) af større anlægsprojekter og har erfaring indenfor miljøvurderingsområdet, så søg jobbet i Miljøstyrelsens enhed Landskab & Skov.Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til beskyttelse og benyttelse.Miljøstyrelsen er landsdækkende, og den har ca. 900 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 500 arbejdspladser har til huse i Odense. Vi skal opbygge en helt ny organisation, der bygger på et stærkt fundament fra den nuværende styrelse, og hvor nye medarbejdere blander sig med erfarne medarbejdere. Det er en fælles ambition at skabe grobund, for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Og det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne, ører og hænder på natur og miljø i Danmark.Miljøstyrelsen er VVM-myndighed for en række forskellige anlægsprojekter, og er dermed ansvarlig for den overordnede miljøvurderingsproces, hvor styrelsens opgaver bl.a. består i at sikre, at væsentlige miljøpåvirkninger belyses, før der tages stilling til, om et projekt kan gennemføres, og sikre inddragelse af offentligheden og andre myndigheder undervejs i processen.Din nye arbejdsplads og dine opgaverEnheden Landskab & Skov består af ca. 35 medarbejdere. Vi er organiseret i et ledelsesteam på 2 kontorchefer og en funktionsleder. Landskab & Skov arbejder udover miljøvurderinger - med beskyttelse af landskabelige værdier gennem bl.a. varetagelse af statens interesser i fredningssager, administration af regler om det åbne land og nationalparker, og enheden har ansvaret for reguleringen af handel med ulovligt fældet træ og udstedelse af tilladelser til handel med truede dyr og planter. Derudover har enheden det overordnede ansvar for administrationen af skovloven og administrerer støtte til miljøprojekter i Arktis.Du kommer til at være en del af VVM-teamet på ca. 7 medarbejdere, der behandler de konkrete miljøvurderingssager samt screeninger af projekter, der ikke vurderes at behøve en egentlig miljøvurdering. Vi har en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj faglighed, arbejdsglæde, faglig sparring og godt humør.Hvad forventer vi af dig?Vi forventer, at du har en akademisk uddannelse med en naturvidenskabelig eller teknisk miljøfaglig baggrund, fx som biolog, geograf, landskabsforvalter, planlægger, ingeniør eller cand.techn.soc. Vi ser gerne, at du har erfaring fra miljøvurderingsområdet og erfaring med projektledelse, og at du kan styre projekter og processer både sikkert og selvstændigt.Vi ønsker os desuden en kollega, som har følgende egenskaber:Du er en glad og god kollegaDu er skarp og kan arbejde selvstændigt, såvel alene som sammen med andre, og du er villig at give kolleger en hjælpende hånd i stort og småt, f.eks. hvis en opgave pludselig skal prioriteresDu har et bredt kendskab til miljøområdet. Kan håndtere og skabe overblik i komplekse processer, som miljøvurderinger ofte er, og har kendskab til faglige, men også meget gerne mere juridiske aspekter af miljøvurderingsarbejdetDu er god til at kommunikere klart både skriftligt og mundtligt. Det falder dig naturligt at skabe positive relationer på forskellige niveauer, både indenfor og udenfor organisationen, f.eks. i dialog med bygherrer, rådgivere, andre myndigheder, internt i Miljøstyrelsen, borger og interesseorganisationerDu har lyst til at arbejde i en politisk styret organisation som Miljøstyrelsen, der arbejder for rig natur, rent miljø, sikker kemi og grøn produktionLøn- og ansættelsesvilkårLøn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner.Tjenestestedet er på Tolderlundsvej 5, 5000 Odense C.Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Lisbet Ølgaard på telefon 22 82 50 89.Sådan søger du stillingenDu søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og uddannelsesbevis m.m. senest den 20. oktober 2019. Vi planlægger at holde samtaler den 25. oktober 2019.Du kan forud for en evt. samtale blive bedt om at udfylde test og eller forberede en case.Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet. Vi er statslig myndighed for natur, vand og miljø og arbejder for at sikre en bæredygtig balance mellem beskyttelse af natur og miljø, benyttelsen af naturressourcer og gode rammer for borgere og virksomheder. Vejen til en rig natur, et sundt miljø, og gode, grønne rammer for borgere og virksomheder går via åbenhed og dialog, for vi tror på, at de bedste miljøløsninger findes, hvis vi samarbejder med alle interessenter. Dialog med kommuner, borgere, erhvervsliv og andre myndigheder er centralt i vores arbejde. Miljøstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt på hovedkontoret og 10 enheder over hele landet.Har du lyst til at arbejde med miljøvurderinger (VVM) af større anlægsprojekter og har erfaring indenfor miljøvurderingsområdet, så søg jobbet i Miljøstyrelsens enhed Landskab & Skov.

Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til beskyttelse og benyttelse.

Miljøstyrelsen er landsdækkende, og den har ca. 900 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 500 arbejdspladser har til huse i Odense. Vi skal opbygge en helt ny organisation, der bygger på et stærkt fundament fra den nuværende styrelse, og hvor nye medarbejdere blander sig med erfarne medarbejdere. Det er en fælles ambition at skabe grobund, for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Og det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne, ører og hænder på natur og miljø i Danmark.

Miljøstyrelsen er VVM-myndighed for en række forskellige anlægsprojekter, og er dermed ansvarlig for den overordnede miljøvurderingsproces, hvor styrelsens opgaver bl.a. består i at sikre, at væsentlige miljøpåvirkninger belyses, før der tages stilling til, om et projekt kan gennemføres, og sikre inddragelse af offentligheden og andre myndigheder undervejs i processen.

Din nye arbejdsplads og dine opgaver
Enheden Landskab & Skov består af ca. 35 medarbejdere. Vi er organiseret i et ledelsesteam på 2 kontorchefer og en funktionsleder. Landskab & Skov arbejder – udover miljøvurderinger - med beskyttelse af landskabelige værdier gennem bl.a. varetagelse af statens interesser i fredningssager, administration af regler om det åbne land og nationalparker, og enheden har ansvaret for reguleringen af handel med ulovligt fældet træ og udstedelse af tilladelser til handel med truede dyr og planter. Derudover har enheden det overordnede ansvar for administrationen af skovloven og administrerer støtte til miljøprojekter i Arktis.

Du kommer til at være en del af VVM-teamet på ca. 7 medarbejdere, der behandler de konkrete miljøvurderingssager samt screeninger af projekter, der ikke vurderes at behøve en egentlig miljøvurdering. Vi har en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj faglighed, arbejdsglæde, faglig sparring og godt humør.

Hvad forventer vi af dig?
Vi forventer, at du har en akademisk uddannelse med en naturvidenskabelig eller teknisk miljøfaglig baggrund, fx som biolog, geograf, landskabsforvalter, planlægger, ingeniør eller cand.techn.soc. Vi ser gerne, at du har erfaring fra miljøvurderingsområdet og erfaring med projektledelse, og at du kan styre projekter og processer både sikkert og selvstændigt.

Vi ønsker os desuden en kollega, som har følgende egenskaber:
  • Du er en glad og god kollega
  • Du er skarp og kan arbejde selvstændigt, såvel alene som sammen med andre, og du er villig at give kolleger en hjælpende hånd i stort og småt, f.eks. hvis en opgave pludselig skal prioriteres
  • Du har et bredt kendskab til miljøområdet. Kan håndtere og skabe overblik i komplekse processer, som miljøvurderinger ofte er, og har kendskab til faglige, men også meget gerne mere juridiske aspekter af miljøvurderingsarbejdet
  • Du er god til at kommunikere klart både skriftligt og mundtligt. Det falder dig naturligt at skabe positive relationer på forskellige niveauer, både indenfor og udenfor organisationen, f.eks. i dialog med bygherrer, rådgivere, andre myndigheder, internt i Miljøstyrelsen, borger og interesseorganisationer
  • Du har lyst til at arbejde i en politisk styret organisation som Miljøstyrelsen, der arbejder for rig natur, rent miljø, sikker kemi og grøn produktion

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).

Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner.

Tjenestestedet er på Tolderlundsvej 5, 5000 Odense C.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Lisbet Ølgaard på telefon 22 82 50 89.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og uddannelsesbevis m.m. senest den 20. oktober 2019.

Vi planlægger at holde samtaler den 25. oktober 2019.
Du kan forud for en evt. samtale blive bedt om at udfylde test og/eller forberede en case.

Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet. Vi er statslig myndighed for natur, vand og miljø og arbejder for at sikre en bæredygtig balance mellem beskyttelse af natur og miljø, benyttelsen af naturressourcer og gode rammer for borgere og virksomheder. Vejen til en rig natur, et sundt miljø, og gode, grønne rammer for borgere og virksomheder går via åbenhed og dialog, for vi tror på, at de bedste miljøløsninger findes, hvis vi samarbejder med alle interessenter. Dialog med kommuner, borgere, erhvervsliv og andre myndigheder er centralt i vores arbejde. Miljøstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt på hovedkontoret og 10 enheder over hele landet.

 

MiljøstyrelsenOdense C2019-10-04T00:00:002019-10-20T00:00:00
330099509Kommunikations- og brobygningsmedarbejder (AC-fuldmægtig) - SDU SønderborgRobot Det Tekniske Fakultet (TEK) på SDU søger en barselsvikar til en etårig stilling som kommunikations- og brobygningsmedarbejder til TEK Kommunikation med arbejdssted på Mads Clausen Instituttet, SDU Sønderborg fra den 1. december 2019. Du kan læse mere om os på www.sdu.dk tek. Det Tekniske Fakultet oplever vækst og fremdrift med mange og store projekter, hvor du bliver en del af en inspirerende og dygtig medarbejderstab. SDU Sønderborg er kendetegnet ved et internationalt miljø med mange udenlandske medarbejdere og studerende, særligt fra det nordtyske område, og universitetet har en stor interesse i at styrke sin synlighed på begge sider af grænsen. Med oprettelsen af Center for Industriel Elektronik (CIE) og tre nye internationale uddannelser intensiverer fakultetet indsatsen for at tiltrække studerende, og der vil bl.a. være særligt fokus på de nye uddannelser ved Mads Clausen Instituttet, SDU Sønderborg. Din opgave vil være at understøtte denne udvikling ved at markedsføre uddannelserne gennem forskellige platforme og brobygningsstiltag, der har til formål at rekruttere nye ingeniørstuderende. Du vil indgå i et team af medarbejdere, placeret i Odense og Sønderborg, som overordnet arbejder med kommunikation, herunder brobygning, web, sociale medier, employer branding og pressehåndtering. Dine opgaver vil være inden for kommunikation og brobygning. Dine opgaver er at: Koordinere og arrangere brobygningsaktiviteter og events på Det Tekniske Fakultet og hos relevante aktører primært i Danmark i samarbejde med kollegaer, de studerende og videnskabelige ansatte Deltage i udvikling og iværksættelse af rekrutteringsstrategi for ingeniøruddannelserne inden for Electronics Ansætte studenterambassadører og koordinere deres arbejde i samarbejde med kollegaer Deltage i udvikling af nye markedsføringstiltag fx film og kampagner i samarbejde med fakultetets øvrige markedsførings- og rekrutteringsmedarbejdere Være tovholder på opdatering af eksisterende markedsføringsmateriale samt producere nyt Forskellige administrative opgaver, der understøtter fakultetets indsatser. Den rette ansøger Du har som minimum en bachelorgrad og solid baggrund inden for kommunikation, markedsføring eller lign. Det er en fordel, hvis du har erfaring med projektledelse, uddannelsesmarkedsføring og eller brobygning. Du kan identificere dig med følgende: Du er flydende på både dansk og engelsk Du har stærke koordineringsevner og evner at få mange mennesker til at arbejde sammen Du er dygtig til at formidle både skriftligt og mundtligt Du har kendskab til de målgrupper, der kommunikeres til Du kan arbejde i en hverdag, hvor opgaverne ændrer sig fra dag til dag Du overholder deadlines og finder løsninger Du kan og vil selv, men samarbejder gerne med andre, når det er nødvendigt Du har humor, er rummelig og kommunikerer klart om, hvad du har brug for. Du refererer til afdelingslederen af kommunikationsafdelingen på Det Tekniske Fakultet. Dit arbejdssted er SDU Sønderborg, og du vil især løse opgaver og servicere Mads Clausen Instituttet. Tjenesterejser til SDU Odense vil forekomme. Barselsvikarstillingen er til besættelse pr. 1. december 2019 -30. november 2020, 37 timer om ugen. Samtaler forventes at blive afholdt d. 25.10.19 Kontakt og ansøgning Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Mette Christina Møller Andersen på 6550 7448 el. mcm@tek.sdu.dk. Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Stillingen kan kun søges via SDU s hjemmeside http: www.sdu.dk service ledige_stillinger tap. Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format. Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb. Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http: www.sdu.dk service ledige_stillinger soegjob. Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Det Tekniske Fakultet (TEK) på SDU søger en barselsvikar til en etårig stilling som kommunikations- og brobygningsmedarbejder til TEK Kommunikation med arbejdssted på Mads Clausen Instituttet, SDU Sønderborg fra den 1. december 2019.

Du kan læse mere om os på www.sdu.dk/tek.

Det Tekniske Fakultet oplever vækst og fremdrift med mange og store projekter, hvor du bliver en del af en inspirerende og dygtig medarbejderstab. SDU Sønderborg er kendetegnet ved et internationalt miljø med mange udenlandske medarbejdere og studerende, særligt fra det nordtyske område, og universitetet har en stor interesse i at styrke sin synlighed på begge sider af grænsen.

Med oprettelsen af Center for Industriel Elektronik (CIE) og tre nye internationale uddannelser intensiverer fakultetet indsatsen for at tiltrække studerende, og der vil bl.a. være særligt fokus på de nye uddannelser ved Mads Clausen Instituttet, SDU Sønderborg.

Din opgave vil være at understøtte denne udvikling ved at markedsføre uddannelserne gennem forskellige platforme og brobygningsstiltag, der har til formål at rekruttere nye ingeniørstuderende.

Du vil indgå i et team af medarbejdere, placeret i Odense og Sønderborg, som overordnet arbejder med kommunikation, herunder brobygning, web, sociale medier, employer branding og pressehåndtering. Dine opgaver vil være inden for kommunikation og brobygning.

Dine opgaver er at:

  • Koordinere og arrangere brobygningsaktiviteter og events på Det Tekniske Fakultet og hos relevante aktører primært i Danmark – i samarbejde med kollegaer, de studerende og videnskabelige ansatte
  • Deltage i udvikling og iværksættelse af rekrutteringsstrategi for ingeniøruddannelserne inden for Electronics
  • Ansætte studenterambassadører og koordinere deres arbejde i samarbejde med kollegaer
  • Deltage i udvikling af nye markedsføringstiltag fx film og kampagner i samarbejde med fakultetets øvrige markedsførings- og rekrutteringsmedarbejdere
  • Være tovholder på opdatering af eksisterende markedsføringsmateriale samt producere nyt
  • Forskellige administrative opgaver, der understøtter fakultetets indsatser.

Den rette ansøger

Du har som minimum en bachelorgrad og solid baggrund inden for kommunikation, markedsføring eller lign. Det er en fordel, hvis du har erfaring med projektledelse, uddannelsesmarkedsføring og/eller brobygning. Du kan identificere dig med følgende:

  • Du er flydende på både dansk og engelsk
  • Du har stærke koordineringsevner og evner at få mange mennesker til at arbejde sammen
  • Du er dygtig til at formidle – både skriftligt og mundtligt
  • Du har kendskab til de målgrupper, der kommunikeres til
  • Du kan arbejde i en hverdag, hvor opgaverne ændrer sig fra dag til dag
  • Du overholder deadlines og finder løsninger
  • Du kan og vil selv, men samarbejder gerne med andre, når det er nødvendigt
  • Du har humor, er rummelig og kommunikerer klart om, hvad du har brug for.

Du refererer til afdelingslederen af kommunikationsafdelingen på Det Tekniske Fakultet. Dit arbejdssted er SDU Sønderborg, og du vil især løse opgaver og servicere Mads Clausen Instituttet. Tjenesterejser til SDU Odense vil forekomme.

Barselsvikarstillingen er til besættelse pr. 1. december 2019 -30. november 2020, 37 timer om ugen.

Samtaler forventes at blive afholdt d. 25.10.19

Kontakt og ansøgning

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Mette Christina Møller Andersen på 6550 7448 el. mcm@tek.sdu.dk.

Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Stillingen kan kun søges via SDU's hjemmeside – 
http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/tap.

Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.

Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.

Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/soegjob.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Syddansk UniversitetOdense M2019-10-02T00:00:002019-10-20T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Ingeniør til nyt Industry 4.0 lab

Syddansk Universitet

Odense M
Mærsk Mc-Kinney Møller Instituttet ved Det Tekniske Fakultet ved Syddansk Universitet søger en ingeniør til hjælp ved etablering og drift af højteknologisk Industry 4.0 lab, der udfordrer grænserne for automatisering og robotters anvendelser i indus...
Indrykket:9. oktober 2019
Udløbsdato:24. oktober 2019

Karriere- og employabilitetskonsulent (AC-fuldmægtig) til SDU RIO

Syddansk Universitet

Odense M
SDU RIO søger en karrierekonsulent som kan være med til at sikre, at SDU har en employabilitetsindsats i front og som på bedst muligvis understøtter fakulteter, institutter og studerende. I stillingen er der mulighed for i samarbejde med SDUs faglig...
Indrykket:8. oktober 2019
Udløbsdato:5. november 2019

Chef for Rektorsekretariatet på SDU

Syddansk Universitet

Odense M
Sekretariatschefen for Rektorsekretariatet har efter lang og tro tjeneste på Syddansk Universitet (SDU) valgt at gå på pension. SDU søger derfor en ny chef for Rektorsekretariatet.Rektorsekretariatet betjener SDU s øverste ledelse (rektoratet) bestå...
Indrykket:7. oktober 2019
Udløbsdato:21. oktober 2019

Ny VVM-medarbejder til Miljøstyrelsens enhed Landskab & Skov

Miljøstyrelsen

Odense C
Har du lyst til at arbejde med miljøvurderinger (VVM) af større anlægsprojekter og har erfaring indenfor miljøvurderingsområdet, så søg jobbet i Miljøstyrelsens enhed Landskab & Skov.Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet og den d...
Indrykket:4. oktober 2019
Udløbsdato:20. oktober 2019

Kommunikations- og brobygningsmedarbejder (AC-fuldmægtig) - SDU Sønderborg

Syddansk Universitet

Odense M
Det Tekniske Fakultet (TEK) på SDU søger en barselsvikar til en etårig stilling som kommunikations- og brobygningsmedarbejder til TEK Kommunikation med arbejdssted på Mads Clausen Instituttet, SDU Sønderborg fra den 1. december 2019. Du kan læse mer...
Indrykket:2. oktober 2019
Udløbsdato:20. oktober 2019