Forretningsudvikler til årsopgørelsen i den kommende Skattestyrelse

Vil du hjælpe med at servicere 5 millioner skatteydere? Brænder du for udvikling og for at skabe gode processer? Så har du muligheden nu, hvor du sammen med dygtige kollegaer i vores lønmodtagerteam skal drive udviklingen af årsopgørelsen.  
 
Spændende opgaver 
Vores mission er at gøre det nemmere for borgerne at betale deres skat, og til dette har vi brug for din hjælp. Teamet har ansvaret for årsopgørelsen, og i den rolle skal du blandt andet: 
 

  • Implementere ny eller ændret lovgivning herunder beskrive forretningsmæssige krav til nye ændrede it-systemer, der kan understøtte administrationen af lovgivningen. 
  • Fungere som bindeled mellem forretningen og it. 
  • Udvikle og styrke processerne på årsopgørelsen ift. kvalitet, retssikkerhed, effektivitet og kundetilfredshed. 
  • Sikre gode samarbejdsrelationer både inden for Skattestyrelsen men også på tværs af Skatteforvaltningen. 
 
Din profil 
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, fx på kandidatniveau. Alternativt kan du have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. 
 
Som forretningsudvikler får du en meget stor kontaktflade, som betyder, at du skal kunne arbejde på alle niveauer med såvel sagsbehandlere som ledere. Du skal både have respekt for detaljen og kunne udstikke den overordnede retning for årsopgørelsen sammen med kolleger fra kontoret. Samlet set stiller det krav til dine samarbejds- og kommunikationsevner, din robusthed og din evne til at arbejde med forandringer i en stor organisation.  
 
Endvidere har du en kundeorienteret tilgang til dit arbejde. Du skaber tillid hos både kollegaer og ledere samtidigt med, at du udfordrer kompetent og diplomatisk. Du er analytisk og kan overskue komplekse sammenhænge. Du er god til at planlægge og arbejder struktureret. 
 
Endeligt har du en bred forretningsmæssig forståelse og har muligvis allerede kendskab til årsopgørelsen og forskudsopgørelsen. Erfaring med varetagelse af procesejerskab eller udarbejdelse af procesdokumentation/arbejdsgangsbeskrivelser eller kravspecifikation er en fordel men dog ikke en nødvendighed.  
 
Dit nye arbejdssted 
Du vil blive tilknyttet kontoret Person i afdelingen Personprocesser i den kommende Skattestyrelse. Vi er p.t. 17 medarbejdere og en kontorchef. Kontoret er organiseret i teams, og du vil blive tilknyttet Lønmodtagerteamet. Du kan se frem til at blive en del af et fagligt udviklende kontor, hvor omgangstonen er uformel og imødekommende. Vi arbejder løbende på at udvikle os som et hold, samtidig med at du får et selvstændigt ansvar og dermed mulighed for at bidrage til kontorets resultater.  
 
Ansøgning og kontakt 
Send senest søndag 25. februar 2018 din ansøgning inkl. CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”søg stillingen”. Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Ineke Petersen på telefon 72 38 85 28 eller chefkonsulent Trine Jensen på telefon 72 38 98 20. 
 
Samtaler forventes afholdt 6. og 8. marts 2018. 
 
Der kan indgå personanalyse og logiktest i rekrutteringsprocessen. 
 
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din forventede tiltrædelse vil være 1. maj 2018. 
 
Dit arbejdssted bliver Østbanegade 123, 2100 København Ø. 
 
Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest. 
 
Skattestyrelsen 
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.
 
Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på http://www.fra1til7.dk. ;
 
Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:25. januar 2018
Udløbsdato:22. februar 2018

Ambitiøse data- og analyseprofiler søges til undervisningsområdet

Styrelsen for It og Læring

Har du lyst til at være en del af udviklingen af data i undervisningssektoren og er du vild med at arbejde med data, tal og analyser? Så er et job som fuldmægtig i Center for Data og Analyse lige noget for dig. Hvem er vi? Styrelsen for It og Læring...
Indrykket:1. februar 2018
Udløbsdato:21. februar 2018

To regulatoriske projektledere til godkendelse af lægemidler

Lægemiddelgodkendelse

Er du farmaceut og interesseret i at arbejde med godkendelse af lægemidler? Så er du måske vores nye kollega i Lægemiddelstyrelsens enhed for Lægemiddelgodkendelse. Vi søger to nye kollegaer til sektionen Regulatorisk projektledelse. Om os Lægemidde...
Indrykket:1. februar 2018
Udløbsdato:21. februar 2018

Økonomispecialister til Udenrigsministeriet

Udenrigsministeriet

København
Økonomispecialister til Udenrigsministeriet Har du en skarp pen og vil du være med til at styre Udenrigsministeriets økonomi og sikre grundlaget for udenrigs- og udviklingspolitikken, så er her chancen for at blive en del af en global og spændende o...
Indrykket:6. februar 2018
Udløbsdato:4. marts 2018

AC-specialist til IT-arkitektur og forretningsmodellering

Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering

København
Er koblingen mellem forretning og IT-arkitektur din spidskompetence?Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering er den drivende kraft i arbejdet med at udnytte mulighederne for at bruge data effektivt og innovativt til gavn for samfundet. Vi arbe...
Indrykket:6. februar 2018
Udløbsdato:20. februar 2018

Udviklingsorienteret kemiker der brænder for arbejdsmiljøet

Arbejdstilsynet

København
Vil du være med til at udvikle det kemiske arbejdsmiljø i Danmark? Har du lyst at kombinere din kemifaglige viden med reguleringen på det kemiske arbejdsmiljøområde? Og drives du af at arbejde i tværfaglige miljøer? Så er det dig, vi har brug for i ...