Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Forretningsudvikler til personbeskatning (udland) i Skattestyrelsen

Brænder du for udvikling og for at skabe gode processer? Så har du nu muligheden, hvor du sammen med dygtige kollegaer i vores kontor for Udlandsprocesser skal sikre udviklingen af forskuds- og årsopgørelsen for den voksende gruppe af borgere med udlandsforhold.



Spændende opgaver
Vores opgave er at sikre, at borgerne betaler korrekte skatter til tiden – hverken mere eller mindre! Vi har brug for dine kompetencer til det fremtidige arbejde med at bygge effektive processer og sikre systemer for alle danskere med udlandsforhold og udlændinge, der er skattepligtige til Danmark. Antallet af borgere med udlandsforhold er i hastig vækst som følge af den stigende internationalisering, og en stigende del af skatteprovenuet kommer herfra.

Vores Team Udland har ansvaret for at understøtte forskuds- og årsopgørelsesprocessen i forhold til beskatning af løn, renteindtægter, værdipapirer og pension mv. for alle med udlandsforhold. Vores direktion har for nyligt godkendt en ambitiøs moderniseringsplan for udlandsområdet, som vi skal implementere over de kommende år. Her skal vi bl.a. arbejde med at forbedre, udvikle og berige de data vi modtager fra udlandet, så de kan anvendes til automatiske indberetninger på årsopgørelsen.

Som forretningsudvikler skal du blandt andet:

  • Implementere ny eller ændret lovgivning på udlandsområdet, herunder beskrive forretningsmæssige krav og deltage i test af vores løsninger.
  • Udvikle og styrke processerne på forskuds- og årsopgørelsen ift. kvalitet, retssikkerhed, effektivitet og kundetilfredshed.
  • Sikre gode samarbejdsrelationer på tværs af Skatteforvaltningen.
  • Besvare spørgsmål fra skatteministeren og Skatteministeriets departementet.


Din profil
Vi forestiller os, at du har en bred skattemæssig forretningsforståelse og muligvis allerede godt kendskab til personbeskatning, herunder beskatning af udenlandske forhold. Fagligt har du måske fået dine kvalifikationer og kompetencer gennem sagsbehandling, hvor du har arbejdet med personbeskatning, eller du har en teoretisk baggrund inden for fx økonomi eller jura. Din uddannelsesmæssige baggrund kan spænde bredt fra fx professionsbachelor i skat eller skatterevisor til en kandidatgrad inden for jura eller økonomi eller tilsvarende. Du kan også have opnået tilsvarende faglighed og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde.

Du er struktureret, har analytisk sans og skaber hurtigt overblik over komplicerede opgaver og sammenhænge. Desuden er du god til at kommunikere mundtligt og skriftligt. Frem for alt kan du arbejde selvstændigt og dedikeret – men du er også en ægte holdspiller, der får tingene til at glide med godt humør.

Du har en kundeorienteret tilgang til dit arbejde og bliver motiveret af at bygge stærke brugervenlige løsninger for borgerne. I en travl hverdag er du personen, der mestrer at bevare overblikket og roen, når det går stærkt og bliver derfor heller ikke skræmt af at have mange bolde i luften. Samtidig har du let ved at arbejde med IT og har evt. erfaring med varetagelse af procesejerskab eller udarbejdelse af procesdokumentation/arbejdsgangsbeskrivelser eller kravspecifikationer.



Dit nye arbejdssted
Du bliver sammen med ca. 15 andre en del af kontoret Udlandsprocesser i afdelingen Personprocesser i Skattestyrelsen. Kontoret er organiseret i teams: Team International dataudveksling rettet mod indhentning af data samt Team Udland rettet mod forskuds- og årsopgørelserne. Den ledige stilling skal besættes Team Udland. Du kan se frem til at blive en del af et fagligt udviklende miljø, hvor omgangstonen er uformel og imødekommende.



Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse i form af eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 23. november 2020. Vi holder samtaler løbende.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Lotte Maglehøj Hansen på telefon 20 58 57 87 eller chefkonsulent Jack Nielsen på telefon 23 87 10 98.

For ansøgere, som går videre til anden samtalerunde, vil der indgå personanalyse og logisk test i processen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Din fysiske arbejdsplads bliver indtil videre Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S. ved Ørestad station.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.



Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du bygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.



Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.