Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Forretningsudvikler til Syddansk Universitet

SDU Research & Innovation Organisation søger en forretningsudvikler til kommercialisering af nye teknologier fra ingeniørområdet.

Vi søger en kollega til at varetage og udvikle den kommercielle nyttiggørelse af forskningsresultater indenfor robotteknologi, industriel produktion, mekatronik og energi. Der er tale om en fast stilling med opgaver indenfor ét af universitets vækstområder. Du vil være ansat i universitets tværgående kommercielle enhed med et dagligt samarbejde med SDU’s forskere.

Dine opgaver vil inkludere:

• Evaluering og projektledelse af en gruppe projekter i vores portefølje
• Foretage markedsundersøgelser og forestå markedsføringsaktiviteter på
  dine projekter
• Koordinere udvikling og forskning i samarbejde med forskere og
  assistere i fundraising til kommerciel modning af sådanne projekter
• Forhandle licens-, og samarbejdsaftaler med virksomheder i samarbejde
  med SDU’s jurister
• Planlægge IPR-strategi i samarbejde med SDU’s eksterne
  patentrådgivere.

Din baggrund:

Du har særlig fokus på og interesse for sammenspillet mellem den teknologiske udvikling indenfor ingeniørområdet og disses kommerciel anvendelse. Du ved, hvad der rører sig indenfor fx robotteknologi, industri 4.0, mekatronik eller bæredygtige energiteknologier og du brænder for at være med helt fremme, hvor det næste årtis teknologiske udvikling foregår. Det kan være vist igennem din uddannelse og tidligere erhvervserfaring. Du har en relevant kandidatgrad eller tilsvarende videregående uddannelse i et start-up, en etableret højteknologisk virksomhed eller som konsulent herfor. Du har en del års erfaring og har gennem din erhvervskarriere været i direkte kontakt med kunder og samarbejdspartnere, hvilket giver dig et godt udgangspunkt for at lykkedes i stillingen. Jo tættere du har været på krydsfeltet mellem udvikling og salg og jo mere du har bevæget dig i begge cirkler, jo mere relevant er din erfaring.

Du kan bruge MS Office pakken, CRM programmer og business intelligence databaser, og du kan oversætte og formidle og teknologisk tungt materiale til ikke-eksperter. Det er afgørende, at du er flydende i engelsk på forhandlingsniveau i både skrift og tale.

Erfaring indenfor et eller flere af følgende områder gennem uddannelse eller arbejde vil være en fordel:

• Vurdering af nye teknologiers anvendelsesmuligheder
• Arbejde effektivt og professionelt med og i udviklingsafdelinger
• Produkt- og markedsanalyse
• Erfaring med skabelse af netværk og partnerskaber
• Patentering og lignende IPR-arbejde
• Strukturen i og forhandling af juridiske aftaler
• Salgs- og markedsføring af højteknologiske produkter eller løsninger
• Forretningsmodeller og etablering af opstartsvirksomheder.

Du vil komme til at samarbejde med fremragende og ambitiøse forskere om kommercialisering af fremtidens tekniske løsninger. Denne stilling vil give dig mulighed for at videreudvikle dine egenskaber som forretningsudvikler og du vil få værdiful erfaring i at arbejde med en række varierede og dynamiske arbejdsopgaver i et innovativt og interdisciplinært miljø. Villighed til at tilegne sig ny viden og færdigheder gennem sidemandsoplæring er et vigtig element i denne stilling og en naturlig del af teamets arbejdsmiljø.

Team:

Dine kollegaer vil inkludere fem øvrige forretningsudviklere med forskellige erhvervsmæssige baggrunde og faglige arbejdsområder samt en patentadministrator. Dine kollegaer har forskellige uddannelsesmæssige baggrunde herunder cand.scient., cand. polyt., ph.d., og har arbejdet med produktudvikling, markedsføring, klinisk udvikling og projektledelse. På det personlige plan bibringer alle noget forskelligt til teamet, hvilket giver et godt og nært arbejdsmiljø. Vi er optaget af at finde en ny kollega, der får energi af et samarbejdende og dynamisk arbejdsmiljø, og den rette kandidat vil passe godt ind i teamet på både det faglige og personlige plan.

Der afholdes første runde samtaler i Odense den 24. og 25. juni 2019 og anden runde samtaler den 27. juni 2019.

Ansættelse: snarest muligt og senest 1. september 2019.

Tjenestested er Odense. Rejseaktivitet til SDU’s campusser og til samarbejdspartnere i DK og udland skal forventes.

Yderligere oplysninger fås hos afdelingsleder Thomas Schmidt, telefon 21 17 79 92 eller e-mail thos@sdu.dk.

Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Stillingen kan kun søges via SDU's hjemmeside –
http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/tap.

Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.

Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.

Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/soegjob.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330034308Phoenix-5f851cae12019-05-29T00:00:00Forretningsudvikler til Syddansk Universitet

SDU Research & Innovation Organisation søger en forretningsudvikler til kommercialisering af nye teknologier fra ingeniørområdet.

Vi søger en kollega til at varetage og udvikle den kommercielle nyttiggørelse af forskningsresultater indenfor robotteknologi, industriel produktion, mekatronik og energi. Der er tale om en fast stilling med opgaver indenfor ét af universitets vækstområder. Du vil være ansat i universitets tværgående kommercielle enhed med et dagligt samarbejde med SDU’s forskere.

Dine opgaver vil inkludere:

• Evaluering og projektledelse af en gruppe projekter i vores portefølje
• Foretage markedsundersøgelser og forestå markedsføringsaktiviteter på
  dine projekter
• Koordinere udvikling og forskning i samarbejde med forskere og
  assistere i fundraising til kommerciel modning af sådanne projekter
• Forhandle licens-, og samarbejdsaftaler med virksomheder i samarbejde
  med SDU’s jurister
• Planlægge IPR-strategi i samarbejde med SDU’s eksterne
  patentrådgivere.

Din baggrund:

Du har særlig fokus på og interesse for sammenspillet mellem den teknologiske udvikling indenfor ingeniørområdet og disses kommerciel anvendelse. Du ved, hvad der rører sig indenfor fx robotteknologi, industri 4.0, mekatronik eller bæredygtige energiteknologier og du brænder for at være med helt fremme, hvor det næste årtis teknologiske udvikling foregår. Det kan være vist igennem din uddannelse og tidligere erhvervserfaring. Du har en relevant kandidatgrad eller tilsvarende videregående uddannelse i et start-up, en etableret højteknologisk virksomhed eller som konsulent herfor. Du har en del års erfaring og har gennem din erhvervskarriere været i direkte kontakt med kunder og samarbejdspartnere, hvilket giver dig et godt udgangspunkt for at lykkedes i stillingen. Jo tættere du har været på krydsfeltet mellem udvikling og salg og jo mere du har bevæget dig i begge cirkler, jo mere relevant er din erfaring.

Du kan bruge MS Office pakken, CRM programmer og business intelligence databaser, og du kan oversætte og formidle og teknologisk tungt materiale til ikke-eksperter. Det er afgørende, at du er flydende i engelsk på forhandlingsniveau i både skrift og tale.

Erfaring indenfor et eller flere af følgende områder gennem uddannelse eller arbejde vil være en fordel:

• Vurdering af nye teknologiers anvendelsesmuligheder
• Arbejde effektivt og professionelt med og i udviklingsafdelinger
• Produkt- og markedsanalyse
• Erfaring med skabelse af netværk og partnerskaber
• Patentering og lignende IPR-arbejde
• Strukturen i og forhandling af juridiske aftaler
• Salgs- og markedsføring af højteknologiske produkter eller løsninger
• Forretningsmodeller og etablering af opstartsvirksomheder.

Du vil komme til at samarbejde med fremragende og ambitiøse forskere om kommercialisering af fremtidens tekniske løsninger. Denne stilling vil give dig mulighed for at videreudvikle dine egenskaber som forretningsudvikler og du vil få værdiful erfaring i at arbejde med en række varierede og dynamiske arbejdsopgaver i et innovativt og interdisciplinært miljø. Villighed til at tilegne sig ny viden og færdigheder gennem sidemandsoplæring er et vigtig element i denne stilling og en naturlig del af teamets arbejdsmiljø.

Team:

Dine kollegaer vil inkludere fem øvrige forretningsudviklere med forskellige erhvervsmæssige baggrunde og faglige arbejdsområder samt en patentadministrator. Dine kollegaer har forskellige uddannelsesmæssige baggrunde herunder cand.scient., cand. polyt., ph.d., og har arbejdet med produktudvikling, markedsføring, klinisk udvikling og projektledelse. På det personlige plan bibringer alle noget forskelligt til teamet, hvilket giver et godt og nært arbejdsmiljø. Vi er optaget af at finde en ny kollega, der får energi af et samarbejdende og dynamisk arbejdsmiljø, og den rette kandidat vil passe godt ind i teamet på både det faglige og personlige plan.

Der afholdes første runde samtaler i Odense den 24. og 25. juni 2019 og anden runde samtaler den 27. juni 2019.

Ansættelse: snarest muligt og senest 1. september 2019.

Tjenestested er Odense. Rejseaktivitet til SDU’s campusser og til samarbejdspartnere i DK og udland skal forventes.

Yderligere oplysninger fås hos afdelingsleder Thomas Schmidt, telefon 21 17 79 92 eller e-mail thos@sdu.dk.

Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Stillingen kan kun søges via SDU's hjemmeside –
http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/tap.

Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.

Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.

Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/soegjob.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
2019-06-17T00:53:39.867 SDU Research Innovation Organisation søger en forretningsudvikler til kommercialisering af nye teknologier fra ingeniørområdet. Vi søger en kollega til at varetage og udvikle den kommercielle nyttiggørelse af forskningsresultater indenfor robotteknologi, industriel produktion, mekatronik og energi. Der er tale om en fast stilling med opgaver indenfor ét af universitets vækstområder. Du vil være ansat i universitets tværgående kommercielle enhed med et dagligt samarbejde med SDU s forskere. Dine opgaver vil inkludere: • Evaluering og projektledelse af en gruppe projekter i vores portefølje • Foretage markedsundersøgelser og forestå markedsføringsaktiviteter på dine projekter • Koordinere udvikling og forskning i samarbejde med forskere og assistere i fundraising til kommerciel modning af sådanne projekter • Forhandle licens-, og samarbejdsaftaler med virksomheder i samarbejde med SDU s jurister • Planlægge IPR-strategi i samarbejde med SDU s eksterne patentrådgivere. Din baggrund: Du har særlig fokus på og interesse for sammenspillet mellem den teknologiske udvikling indenfor ingeniørområdet og disses kommerciel anvendelse. Du ved, hvad der rører sig indenfor fx robotteknologi, industri 4.0, mekatronik eller bæredygtige energiteknologier og du brænder for at være med helt fremme, hvor det næste årtis teknologiske udvikling foregår. Det kan være vist igennem din uddannelse og tidligere erhvervserfaring. Du har en relevant kandidatgrad eller tilsvarende videregående uddannelse i et start-up, en etableret højteknologisk virksomhed eller som konsulent herfor. Du har en del års erfaring og har gennem din erhvervskarriere været i direkte kontakt med kunder og samarbejdspartnere, hvilket giver dig et godt udgangspunkt for at lykkedes i stillingen. Jo tættere du har været på krydsfeltet mellem udvikling og salg og jo mere du har bevæget dig i begge cirkler, jo mere relevant er din erfaring. Du kan bruge MS Office pakken, CRM programmer og business intelligence databaser, og du kan oversætte og formidle og teknologisk tungt materiale til ikke-eksperter. Det er afgørende, at du er flydende i engelsk på forhandlingsniveau i både skrift og tale. Erfaring indenfor et eller flere af følgende områder gennem uddannelse eller arbejde vil være en fordel: • Vurdering af nye teknologiers anvendelsesmuligheder • Arbejde effektivt og professionelt med og i udviklingsafdelinger • Produkt- og markedsanalyse • Erfaring med skabelse af netværk og partnerskaber • Patentering og lignende IPR-arbejde • Strukturen i og forhandling af juridiske aftaler • Salgs- og markedsføring af højteknologiske produkter eller løsninger • Forretningsmodeller og etablering af opstartsvirksomheder. Du vil komme til at samarbejde med fremragende og ambitiøse forskere om kommercialisering af fremtidens tekniske løsninger. Denne stilling vil give dig mulighed for at videreudvikle dine egenskaber som forretningsudvikler og du vil få værdiful erfaring i at arbejde med en række varierede og dynamiske arbejdsopgaver i et innovativt og interdisciplinært miljø. Villighed til at tilegne sig ny viden og færdigheder gennem sidemandsoplæring er et vigtig element i denne stilling og en naturlig del af teamets arbejdsmiljø. Team: Dine kollegaer vil inkludere fem øvrige forretningsudviklere med forskellige erhvervsmæssige baggrunde og faglige arbejdsområder samt en patentadministrator. Dine kollegaer har forskellige uddannelsesmæssige baggrunde herunder cand.scient., cand. polyt., ph.d., og har arbejdet med produktudvikling, markedsføring, klinisk udvikling og projektledelse. På det personlige plan bibringer alle noget forskelligt til teamet, hvilket giver et godt og nært arbejdsmiljø. Vi er optaget af at finde en ny kollega, der får energi af et samarbejdende og dynamisk arbejdsmiljø, og den rette kandidat vil passe godt ind i teamet på både det faglige og personlige plan. Der afholdes første runde samtaler i Odense den 24. og 25. juni 2019 og anden runde samtaler den 27. juni 2019. Ansættelse: snarest muligt og senest 1. september 2019. Tjenestested er Odense. Rejseaktivitet til SDU s campusser og til samarbejdspartnere i DK og udland skal forventes. Yderligere oplysninger fås hos afdelingsleder Thomas Schmidt, telefon 21 17 79 92 eller e-mail thos@sdu.dk. Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Stillingen kan kun søges via SDU s hjemmeside http: www.sdu.dk service ledige_stillinger tap. Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format. Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb. Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http: www.sdu.dk service ledige_stillinger soegjob.Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.11jobnet5f851cae100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-16T00:00:000000http://ssl1.peoplexs.com/Peoplexs22/CandidatesPortalNoLogin/ApplicationForm.cfm?CustomerCode=syd1&PortalID=3797&VacatureID=10466550EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynOdense3537371Syddansk Universitet11Campusvej 555230Odense MDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent770068JobNet4997643499764310029-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5f851caehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=5f851caehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5f851cae&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5f851cae&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonForretningsudvikler til Syddansk Universitet1Dansk3Læse/ tale241210Akademisk medarbejder5Kontor og administration361951015Thomasthos@sdu.dkDKDanmarkDKDanmark330138357Det Tekniske Fakultet på SDU søger 2 økonomer til projektøkonomiRobot Motiveres du af at arbejde med tal og rådgivning i et ansvarsfuldt job med selvstændige opgaver? Har du lyst til at indgå i vores dygtige team af projektøkonomer, så er du måske vores kommende kollega? På fakultetet har vi en stor projektportefølje, der varierer bredt med forskellige donorer og bevillingstyper, samt offentlige, private, nationale og internationale partnere. Som projektøkonom får du ansvar for projekter, der kræver økonomisk styring i tæt dialog med projektledere og mange forskellige partnere både internt på SDU og med eksterne samarbejdspartnere. Du får mulighed for selvstændigt at tilrettelægge din opgaveløsning, så afrapporteringer og projektoprettelser sker til tiden. Vi forventer, at du kan indgå i et tæt samarbejde med kollegaer i teamet, så dine specifikke kompetencer kommer hele teamet til gode, og at dine kompetencer kan anvendes i andre økonomiopgaver efter behov. Du må forvente begrænset rejseaktivitet, da fakultetet er placeret i Odense og Sønderborg. Stillingen refererer til afdelingslederen, er på 37 timer og placeret på Det Tekniske Fakultet på SDU i Odense. Dine opgaver er økonomisk vejledning og rådgivning i alle faser af projekt- og økonomistyring. Sikre at både interne og eksterne krav imødekommes. Budgetlægning, afrapportering og løbende opfølgning. Løbende opfølgning på timeregistreringer og lønomkonteringer, samt udarbejdelse af projektregnskaber. Udføre diverse administrative opgaver vedrørende projekter i samarbejde med andre afdelinger på fakultetet. Løbende holde dig opdateret på nye regler og krav inden for området. Udvikle, forbedre og implementere nye procedurer og retningslinjer. Deltage i andre økonomiopgaver efter behov. Du Har en relevant uddannelse inden for det økonomiske område. Har erfaring med budgettering og bogføring, samt regnskabsaflæggelse. Har flair for tal, it-systemer og er en garvet bruger af Excel. Er positiv og udadvendt og kan samarbejde med mange forskellige mennesker. Holder af at yde en høj service. Er systematisk og målrettet også når der er mange deadlines og afbrydelser. Har gode sprogkundskaber og kan begå dig på engelsk og dansk i både skrift og tale. Kendskab til fx øSS, QlikView og andre systemer er en fordel, men ikke et krav. Økonomiafdelingen på Det Tekniske Fakultet økonomiafdelingen på i alt 13 medarbejdere varetager den overordnede økonomistyring på Det Tekniske Fakultet, der har 4 institutter, ca. 600 medarbejdere og ca. 3500 studerende. Afdelingen indtager en central rolle i planlægningen og risikostyringen af fakultetets økonomi og er omdrejningspunkt for planlægning og opfølgning, økonomisk risikostyring og ledelsesinformation til alle niveauer i organisationen. Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Michael Midtgaard-Jensen tlf.: 6550 3098 eller e-mail mimj@tek.sdu.dk eller projektøkonom Vivi Damgård tlf.: 6550 9528 eller e-mail vida@tek.sdu.dk. Samtaler forventes afholdt i uge 4 2020. Der vil i forbindelse med samtalen, være afsat tid til en test i engelsk. Forventet jobstart 1. marts 2020 ellers snarest muligt. Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og (HK Stat) eller overenskomst for Akademikere i staten afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund.Stillingen kan kun søges via SDU s hjemmeside http: www.sdu.dk service ledige_stillinger tap.Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http: www.sdu.dk service ledige_stillinger soegjob.Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Motiveres du af at arbejde med tal og rådgivning i et ansvarsfuldt job med selvstændige opgaver? Har du lyst til at indgå i vores dygtige team af projektøkonomer, så er du måske vores kommende kollega?

På fakultetet har vi en stor projektportefølje, der varierer bredt med forskellige donorer og bevillingstyper, samt offentlige, private, nationale og internationale partnere.

Som projektøkonom får du ansvar for projekter, der kræver økonomisk styring i tæt dialog med projektledere og mange forskellige partnere både internt på SDU og med eksterne samarbejdspartnere.

Du får mulighed for selvstændigt at tilrettelægge din opgaveløsning, så afrapporteringer og projektoprettelser sker til tiden. Vi forventer, at du kan indgå i et tæt samarbejde med kollegaer i teamet, så dine specifikke kompetencer kommer hele teamet til gode, og at dine kompetencer kan anvendes i andre økonomiopgaver efter behov. Du må forvente begrænset rejseaktivitet, da fakultetet er placeret i Odense og Sønderborg. Stillingen refererer til afdelingslederen, er på 37 timer og placeret på Det Tekniske Fakultet på SDU i Odense.

Dine opgaver er

  • økonomisk vejledning og rådgivning i alle faser af projekt- og økonomistyring.
  • Sikre at både interne og eksterne krav imødekommes.
  • Budgetlægning, afrapportering og løbende opfølgning.
  • Løbende opfølgning på timeregistreringer og lønomkonteringer, samt udarbejdelse af projektregnskaber.
  • Udføre diverse administrative opgaver vedrørende projekter i samarbejde med andre afdelinger på fakultetet.
  • Løbende holde dig opdateret på nye regler og krav inden for området.
  • Udvikle, forbedre og implementere nye procedurer og retningslinjer.
  • Deltage i andre økonomiopgaver efter behov.

Du

  • Har en relevant uddannelse inden for det økonomiske område.
  • Har erfaring med budgettering og bogføring, samt regnskabsaflæggelse.
  • Har flair for tal, it-systemer og er en garvet bruger af Excel.
  • Er positiv og udadvendt og kan samarbejde med mange forskellige mennesker.
  • Holder af at yde en høj service.
  • Er systematisk og målrettet også når der er mange deadlines og afbrydelser.
  • Har gode sprogkundskaber og kan begå dig på engelsk og dansk i både skrift og tale.

Kendskab til fx øSS, QlikView og andre systemer er en fordel, men ikke et krav.

Økonomiafdelingen på Det Tekniske Fakultet

økonomiafdelingen på i alt 13 medarbejdere varetager den overordnede økonomistyring på Det Tekniske Fakultet, der har 4 institutter, ca. 600 medarbejdere og ca. 3500 studerende. Afdelingen indtager en central rolle i planlægningen og risikostyringen af fakultetets økonomi og er omdrejningspunkt for planlægning og opfølgning, økonomisk risikostyring og ledelsesinformation til alle niveauer i organisationen.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Michael Midtgaard-Jensen tlf.: 6550 3098 eller e-mail mimj@tek.sdu.dk eller projektøkonom Vivi Damgård tlf.: 6550 9528 eller e-mail vida@tek.sdu.dk.

Samtaler forventes afholdt i uge 4 2020. Der vil i forbindelse med samtalen, være afsat tid til en test i engelsk.

Forventet jobstart 1. marts 2020 ellers snarest muligt.

Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og (HK/Stat) eller overenskomst for Akademikere i staten afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund.

Stillingen kan kun søges via SDU's hjemmeside – 
http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/tap.

Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.

Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.

Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/soegjob.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

 

Syddansk UniversitetOdense M2019-12-11T00:00:002020-01-05T00:00:00
330136220Academic employeeRobot A position as Academic staff is available in the group of Associate professor Jonathan Brewer, Department of Biochemistry and Molecular Biology, University of Southern Denmark, Odense, Denmark. The position is to be filled by February 1, 2020. The position is for one year, with the possibility for continuation into a permanent employment after one year. The position includes scientific, administrative, and teaching training duties in the area of bioimaging as well as the management of the Danish Molecular Biomedical Imaging Center (DaMBIC). The Danish Molecular Biomedical Imaging Center (DaMBIC) is a Bioimaging core facility at University of Southern Denmark. This microscopy facility provides scientists access to an advanced microscopy infrastructure for top-level research. The job will include managing the facility and providing support and training for technical staff, graduate and undergraduate students, postdoctoral researchers and visiting scientists, as well as participating in courses and workshops on microscopy and image analysis. The successful candidate will also be a part of the Advanced bioimaging group and will participate in the groups research projects. The research group makes extensive use of advanced optical microscopy for studying biological systems as well as developing new bioimaging methods. Work description: The position involves support for research in the area of bioimaging, training users in advanced microscopy techniques, organization of lab facilities, equipment and supplies, research support for the group and analyse of experimental data. As the manager of DaMBIC you will be responsible for the training and support of the students, researchers and visitors of the microscopy facility. Furthermore you will monitor and maintain the quality of the instruments in the microscopy facility and will, maintain and repair the instrumentation in collaboration with the instrument manufacturers and SDU technique supporting team. Also an active participation in the further development of the microscopy facility and research is expected. The applicant will be involved in outreach activities including presentation of the facility to the public, participates in conferences and involvement in Danish and international bioimaging networks. Duties and responsibilities include: The primary activities of the position include, but are not limited to: • Support for ongoing research projects • Training of users in advanced microscopy • Microscopy Lab maintenance • Project management and coordination • Development of image analysis solutions, methods and protocols • Maintenance of the microscopes • Administrative activities of the core facility • Preparation and participation in teaching courses The applicant is also expected to help support with the teaching and general function and infrastructure of the institute. Requirements: The applicant is expected to have: • A Master s degree with a strong background in natural sciences, preferably in Physics, Biophysics or a closely related subject • Good written and oral communication skills in English are essential since we offer an international working atmosphere and participating in international projects • Be self-motivated and able to take responsibility and plan and perform you work independently. • Experience with project management. • Several years of experience with high-end light microscopy methods • Experience with several of the following techniques is expected: Confocal microscopy, live cell imaging, multiphoton microscopy, FLIM, STED, SIM, STORM, CARS and FCS. • Experience with image analysis tools such as ImageJ, Matlab,, Huygens and NIS elements is expected. • Be highly motivated to support the work of all facility users and to contribute to the development of a high-quality state-of-the-art microscopy facility It would be advantageous for the applicant to have: • International work experience. • Web design knowledge. • Experience in multiple research environments. • Experience in microscopy core facility management. • A list of publications. • Letters of recommendation. For more information contact associate professor Jonathan Brewer (brewer@bmb.sdu.dk). The successful applicant will be employed in accordance with the agreement between the Ministry of Finance and AC (the Danish Confederation of Professional Associations). Incomplete applications and applications received after the deadline will neither be considered nor evaluated. Applications must be submitted electronically using the link Apply online . Attached files must be in Adobe PDF or Word format. Each box can only contain a single file of max. 10 Mb. We recommend that you read how to apply before you apply. The University wishes our staff to reflect the diversity of society and thus welcomes applications from all qualified candidates regardless of personal background.A position as Academic staff is available in the group of Associate professor Jonathan Brewer, Department of Biochemistry and Molecular Biology, University of Southern Denmark, Odense, Denmark. The position is to be filled by February 1, 2020. The position is for one year, with the possibility for continuation into a permanent employment after one year. 

The position includes scientific, administrative, and teaching/training duties in the area of bioimaging as well as the management of the Danish Molecular Biomedical Imaging Center (DaMBIC).  The Danish Molecular Biomedical Imaging Center (DaMBIC) is a Bioimaging core facility at University of Southern Denmark. This microscopy facility provides scientists access to an advanced microscopy infrastructure for top-level research. The job will include managing the facility and providing support and training for technical staff, graduate and undergraduate students, postdoctoral researchers and visiting scientists, as well as participating in courses and workshops on microscopy and image analysis.
The successful candidate will also be a part of the Advanced bioimaging group and will participate in the groups research projects. The research group makes extensive use of advanced optical microscopy for studying biological systems as well as developing new bioimaging methods.

Work description:
The position involves support for research in the area of bioimaging, training users in advanced microscopy techniques, organization of lab facilities, equipment and supplies, research support for the group and analyse of experimental data. As the manager of DaMBIC you will be responsible for the training and support of the students, researchers and visitors of the microscopy facility. Furthermore you will monitor and maintain the quality of the instruments in the microscopy facility and will, maintain and repair the instrumentation in collaboration with the instrument manufacturers and SDU technique supporting team. Also an active participation in the further development of the microscopy facility and research is expected. The applicant will be involved in outreach activities including presentation of the facility to the public, participates in conferences and involvement in Danish and international bioimaging networks.
 
Duties and responsibilities include:
The primary activities of the position include, but are not limited to:
• Support for ongoing research projects
• Training of users in advanced microscopy
• Microscopy Lab maintenance
• Project management and coordination
• Development of image analysis solutions, methods and protocols
• Maintenance of the microscopes
• Administrative activities of the core facility
• Preparation and participation in teaching courses

The applicant is also expected to help support with the teaching and general function and infrastructure of the institute.
 
Requirements: 
The applicant is expected to have:
• A Master's degree with a strong background in natural sciences, preferably in Physics, Biophysics or a closely related subject 
• Good written and oral communication skills in English are essential since we offer an international working atmosphere and participating in international projects
• Be self-motivated and able to take responsibility and plan and perform you work independently.
• Experience with project management. 
• Several years of experience with high-end light microscopy methods
• Experience with several of the following techniques is expected:  Confocal microscopy, live cell imaging, multiphoton microscopy, FLIM, STED, SIM, STORM, CARS and FCS.
• Experience with image analysis tools such as ImageJ, Matlab,, Huygens and NIS elements is expected.
• Be highly motivated to support the work of all facility users and to contribute to the development of a high-quality state-of-the-art microscopy facility

It would be advantageous for the applicant to have:
• International work experience.
• Web design knowledge. 
• Experience in multiple research environments.
• Experience in microscopy core facility management. • A list of publications. • Letters of recommendation.

For more information contact associate professor Jonathan Brewer (brewer@bmb.sdu.dk).
The successful applicant will be employed in accordance with the agreement between the Ministry of Finance and AC (the Danish Confederation of Professional Associations).

Incomplete applications and applications received after the deadline will neither be considered nor evaluated.

Applications must be submitted electronically using the link "Apply online". Attached files must be in Adobe PDF or Word format. Each box can only contain a single file of max. 10 Mb. We recommend that you read how to apply before you apply.

The University wishes our staff to reflect the diversity of society and thus welcomes applications from all qualified candidates regardless of personal background.

Syddansk UniversitetOdense M2019-12-05T00:00:002020-01-02T00:00:00
330135197Specialkonsulent til pædagogisk udvikling og e-læring til Det Tekniske FakultetRobot Motiveres du af at arbejde i krydsfeltet mellem pædagogik, e-læring og IT i et ansvarsfuldt job med selvstændige opgaver? Har du lyst til at indgå i et tæt samarbejde med vores pædagogiske konsulent, undervisere på Det Tekniske Fakultet samt medarbejdere på SDU s pædagogiske enhed SDU-UP, så er du måske vores kommende kollega.Som pædagogisk konsulent har du fokus på udvikling af fakultetets undervisningsmetoder og arbejder med udviklingsprojekter, afholdelse af kurser og workshops, personlig vejledning af undervisere, etc. Du har et specielt fokus på teknologistøttet undervisning og brug af vores e-læringsplatform. Samtidig vil du være ansvarlig for at udbrede og understøtte denne undervisningsform blandt underviserne.Dit arbejde vil udfolde sig i en kompleks vidensorganisation med mange forskellige aktører og interesser. Du kommer til at samarbejde med forskellige faggrupper, interne såvel som eksterne.Stillingen er på 37 timer om ugen og er placeret i afdelingen TEK Uddannelse på SDU i Odense.Dine arbejdsopgaver er at: Være på forkant med nyeste udvikling inden for teknologistøttet undervisning, pædagogik og e-læring. Udvikle og implementere nye koncepter for e-læring, pædagogik og teknologistøttet undervisning samt drive projekter der sikrer fortsat udvikling af undervisningsmetoder. Udvikle og afholde kurser og workshops for undervisere. Introducere nye undervisere for SDUs bærende principper for uddannelse og Det Tekniske Fakultets model for undervisning (DSMI). Yde support og rådgivning til undervisere om hvilke IT-værktøjer, der bedst understøtter den konkrete undervisning. Udarbejde instruktioner til underviserne i brugen af teknologistøttet undervisningsmetoder ved hjælp af forskellige teknologier, fx video. Indgå i SDUs netværk af e-læringskoordinatorer. Drive udrulningen af den nye e-læringsplatform i forhold til underviserne, og hvordan de kan skal anvende den. Du kan finde mere information om SDUs bærende principper for uddannelse på SDU og TEKs model for undervisning (DSMI) gennem nedenstående links: SDUs bærende principper DSMI - Den syddanske model for Ingeniøruddannelserne Den ideelle kandidat: Har erfaring med teknologistøttet undervisning og informations- og kommunikationsteknologiens anvendelse i læreprocessen. Har en relevant akademisk uddannelse og undervisningserfaring. Er god til at sætte sig ind i undervisernes behov og kan anvise effektive og gode løsninger i en travl hverdag. Har gode koordinerings- og samarbejdsevner og kan komme i mål med opgaverne i en kompleks organisation med mange tværgående interesser. Kan selvstændigt drive udviklingsprojekter og implementere løsninger i organisationen. Har viden og erfaring, som kan understøtte en fortsat udvikling af vores pædagogiske didaktiske metoder og har et skarpt blik for hvilke muligheder der er for anvendelse e-læringsplatforme i forbindelse med undervisning. Behersker dansk og engelsk på højt niveau i skrift og tale. TEK Uddannelse Afdelingen TEK Uddannelse på Det Tekniske Fakultet består af 38 medarbejdere og varetager den overordnede administration og support af diplomingeniør- og civilingeniøruddannelserne såvel som ph.d.-uddannelsen. Det Tekniske Fakultet har 4 institutter, ca. 600 medarbejdere og ca. 3500 studerende. TEK Uddannelse indtager en central rolle i administrativ og pædagogisk udvikling af fakultetets uddannelser og varetager blandt andet administration af studienævnet, studievejledning og internationalisering. Læs mere om Det Tekniske Fakultet, der har afdelinger i Odense og Sønderborg. Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Jørgen Breier Henriksen tlf.: 6550 7352 eller e-mail jbh@tek.sdu.dk. Samtaler forventes afholdt medio januar 2020. Der vil i forbindelse med samtalen være afsat tid til en test i engelsk.Forventet jobstart hurtigst muligt eller efter aftale.Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.Stillingen kan kun søges via SDU s hjemmeside http: www.sdu.dk service ledige_stillinger tap.Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http: www.sdu.dk service ledige_stillinger soegjob.Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.Motiveres du af at arbejde i krydsfeltet mellem pædagogik, e-læring og IT i et ansvarsfuldt job med selvstændige opgaver? Har du lyst til at indgå i et tæt samarbejde med vores pædagogiske konsulent, undervisere på Det Tekniske Fakultet samt medarbejdere på SDU’s pædagogiske enhed SDU-UP, så er du måske vores kommende kollega.

Som pædagogisk konsulent har du fokus på udvikling af fakultetets undervisningsmetoder og arbejder med udviklingsprojekter, afholdelse af kurser og workshops, personlig vejledning af undervisere, etc. Du har et specielt fokus på teknologistøttet undervisning og brug af vores e-læringsplatform. Samtidig vil du være ansvarlig for at udbrede og understøtte denne undervisningsform blandt underviserne.

Dit arbejde vil udfolde sig i en kompleks vidensorganisation med mange forskellige aktører og interesser. Du kommer til at samarbejde med forskellige faggrupper, interne såvel som eksterne.
Stillingen er på 37 timer om ugen og er placeret i afdelingen TEK Uddannelse på SDU i Odense.

Dine arbejdsopgaver er at:
  • Være på forkant med nyeste udvikling inden for teknologistøttet undervisning, pædagogik og e-læring.
  • Udvikle og implementere nye koncepter for e-læring, pædagogik og teknologistøttet undervisning samt drive projekter der sikrer fortsat udvikling af undervisningsmetoder.
  • Udvikle og afholde kurser og workshops for undervisere.
  • Introducere nye undervisere for SDUs bærende principper for uddannelse og Det Tekniske Fakultets model for undervisning (DSMI).
  • Yde support og rådgivning til undervisere om hvilke IT-værktøjer, der bedst understøtter den konkrete undervisning.
  • Udarbejde instruktioner til underviserne i brugen af teknologistøttet undervisningsmetoder ved hjælp af forskellige teknologier, fx video.
  • Indgå i SDUs netværk af e-læringskoordinatorer.
  • Drive udrulningen af den nye e-læringsplatform i forhold til underviserne, og hvordan de kan/skal anvende den.
Du kan finde mere information om SDUs bærende principper for uddannelse på SDU og TEKs model for undervisning (DSMI) gennem nedenstående links:
  • SDUs bærende principper 
  • DSMI - Den syddanske model for Ingeniøruddannelserne 
Den ideelle kandidat:
  • Har erfaring med teknologistøttet undervisning og informations- og kommunikationsteknologiens anvendelse i læreprocessen.
  • Har en relevant akademisk uddannelse og undervisningserfaring.
  • Er god til at sætte sig ind i undervisernes behov og kan anvise effektive og gode løsninger i en travl hverdag.
  • Har gode koordinerings- og samarbejdsevner og kan komme i mål med opgaverne i en kompleks organisation med mange tværgående interesser.
  • Kan selvstændigt drive udviklingsprojekter og implementere løsninger i organisationen.
  • Har viden og erfaring, som kan understøtte en fortsat udvikling af vores pædagogiske/didaktiske metoder og har et skarpt blik for hvilke muligheder der er for anvendelse e-læringsplatforme i forbindelse med undervisning.
  • Behersker dansk og engelsk på højt niveau i skrift og tale.
TEK Uddannelse 

Afdelingen TEK Uddannelse på Det Tekniske Fakultet består af 38 medarbejdere og varetager den overordnede administration og support af diplomingeniør- og civilingeniøruddannelserne såvel som ph.d.-uddannelsen. Det Tekniske Fakultet har 4 institutter, ca. 600 medarbejdere og ca. 3500 studerende. 

TEK Uddannelse indtager en central rolle i administrativ og pædagogisk udvikling af fakultetets uddannelser og varetager blandt andet administration af studienævnet, studievejledning og internationalisering.

Læs mere om Det Tekniske Fakultet, der har afdelinger i Odense og Sønderborg. 

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Jørgen Breier Henriksen tlf.: 6550 7352 eller e-mail jbh@tek.sdu.dk.  

Samtaler forventes afholdt medio januar 2020. Der vil i forbindelse med samtalen være afsat tid til en test i engelsk.

Forventet jobstart hurtigst muligt eller efter aftale.

Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Stillingen kan kun søges via SDU's hjemmeside – 
http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/tap.

Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.

Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.

Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/soegjob.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Syddansk UniversitetOdense M2019-12-04T00:00:002020-01-06T00:00:00
330133999Ambitiøs og faglig stærk direktør med netværkskompetencer til Interdisciplinary Center on Population Dynamics (CPop)Robot Ambitiøs og faglig stærk direktør med netværkskompetencer søges til det innovative Interdisciplinary Center on Population Dynamics (CPop) ved Syddansk Universitet (SDU), som med afsæt i et verdensførende videnskabeligt miljø er optaget af demografi og aldring Hvad er årsagerne til og konsekvenserne af de betydelige demografiske ændringer, som Danmark og næsten alle andre samfund i verden står over for som en følge af aldrende befolkninger? Det er det centrale forskningsspørgsmål for CPop, som søger en direktør. CPop har en stærk tværfaglig profil og er organisatorisk placeret på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, SDU. SDU har store ambitioner vedrørende CPop, og direktøren skal være drivkraft i et styrket tværfakutært samarbejde på universitetet. Målet er banebrydende forskning af højeste kvalitet med en høj grad af relevans og værdi for det omgivende samfund nationalt og internationalt. En første vigtig opgave for direktøren er at udarbejde en stærk vision for CPop og en målrettet plan for at sikre CPop betydningsfulde og prestigiøse eksterne bevillinger, der skal bidrage til centrets vækst og udvikling og sætte centret på offentlighedens og de politiske beslutningstageres landkort. Vi forventer at den kommende direktør: er international anerkendt forsker på professorniveau har strategisk ledelseserfaring på højt niveau har erfaring med samarbejde i forhold til danske myndigheder har klare visioner for udviklingen af CPop har dokumenteret viden og erfaring med netværksdannelse og kan medbringe et betydningsfuldt netværk har dokumenteret erfaring med hjemtagning af eksterne midler i betydeligt omfang og kender til det danske fundinglandskab har kendskab til dansk sundhedsøkonomi, sundhedsforskning og sundhedspolitik har stærke samarbejdsevner og er en dygtig kommunikator på skrift og i tale SDU kan tilbyde den kommende direktør en central lederstilling med gode personlige og faglige udviklingsmuligheder i et stærk tværfagligt og internationalt forskningsmiljø. Et miljø, der beskæftiger sig med centrale samfundsudfordringer, og som derfor har et stort vækst-, og udviklingspotentiale og en unik mulighed for at skabe værdi for det omgivende samfund nationalt og internationalt. Ansøgere anmodes om sammen med ansøgning at medsende forslag til vision for CPop s udvikling (1- 2 sider). Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.Stillingen ønskes besat pr. 1. marts 2020 eller snarest muligt.Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Dekanen for Det Samfundsvidenskabelige Fakultet Jens Ringsmose på telefon 6550 3295 eller mail jri@sdu.dk. Første samtalerunde forventes afholdt den 7. januar 2020Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket Ansøg online .Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format. SDU ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Ambitiøs og faglig stærk direktør med netværkskompetencer søges til det innovative Interdisciplinary Center on Population Dynamics (CPop) ved Syddansk Universitet (SDU), som med afsæt i et verdensførende videnskabeligt miljø er optaget af demografi og aldring

Hvad er årsagerne til og konsekvenserne af de betydelige demografiske ændringer, som Danmark og næsten alle andre samfund i verden står over for som en følge af aldrende befolkninger? Det er det centrale forskningsspørgsmål for CPop, som søger en direktør.

CPop har en stærk tværfaglig profil og er organisatorisk placeret på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, SDU.

SDU har store ambitioner vedrørende CPop, og direktøren skal være drivkraft i et styrket tværfakutært samarbejde på universitetet. Målet er banebrydende forskning af højeste kvalitet med en høj grad af relevans og værdi for det omgivende samfund –  nationalt og internationalt.

En første vigtig opgave for direktøren er at udarbejde en stærk vision for CPop og en målrettet plan for at sikre CPop betydningsfulde og prestigiøse eksterne bevillinger, der skal bidrage til centrets vækst og udvikling og sætte centret på offentlighedens og de politiske beslutningstageres landkort.

Vi forventer at den kommende direktør: 

  • er international anerkendt forsker på professorniveau
  • har strategisk ledelseserfaring på højt niveau
  • har erfaring med samarbejde i forhold til danske myndigheder
  • har klare visioner for udviklingen af CPop
  • har dokumenteret viden og erfaring med netværksdannelse og kan medbringe et betydningsfuldt netværk
  • har dokumenteret erfaring med hjemtagning af eksterne midler i betydeligt omfang og kender til det danske fundinglandskab
  • har kendskab til dansk sundhedsøkonomi, sundhedsforskning og sundhedspolitik
  • har stærke samarbejdsevner og er en dygtig kommunikator på skrift og i tale

SDU kan tilbyde den kommende direktør en central lederstilling med gode personlige og faglige udviklingsmuligheder i et stærk tværfagligt og internationalt forskningsmiljø. Et miljø, der beskæftiger sig med centrale samfundsudfordringer, og som derfor har et stort vækst-, og udviklingspotentiale og en unik mulighed for at skabe værdi for det omgivende samfund – nationalt og internationalt.

Ansøgere anmodes om sammen med ansøgning at medsende forslag til vision for CPop’s udvikling (1- 2 sider).

Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Stillingen ønskes besat pr. 1. marts 2020 eller snarest muligt.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Dekanen for Det Samfundsvidenskabelige Fakultet Jens Ringsmose på telefon 6550 3295 eller mail jri@sdu.dk.

Første samtalerunde forventes afholdt den 7. januar 2020

Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket "Ansøg online".

Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.
 
SDU ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen. 

Syddansk UniversitetOdense M2019-12-02T00:00:002019-12-19T00:00:00
330133395Løntilskudsstilling - Akademiker til det beskæftigelsespolitiske områdeRobot Inden du søger dette job, skal du undersøge, om du er berettiget til at få et job med løntilskud. Hvis du er i tvivl, skal du kontakte dit lokale Jobcenter. Hvis du er blevet henvist til en af Jobcentrets samarbejdspartnere, er det dem, som du skal spørge. Din arbejdsgiver skal have jobbet godkendt skriftligt af Jobcentret, inden du påbegynder en ansættelse med løntilskud. Vil du medvirke til at understøtte en effektiv implementering af beskæftigelsespolitiske reformer og metodeudviklingsprojekter i Syddanmark? Så har vi en spændende løntilskudsstilling i Arbejdsmarkedskontor Syd i Odense. Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked I Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering har vi ansvar for at skabe det bedst mulige grundlag for et sundt, dynamisk og effektivt arbejdsmarked, hvor flest mulige har job eller uddanner sig, og hvor virksomheder på alle niveauer har adgang til de medarbejdere de har brug for ufaglærte, faglærte, eller højt specialiserede vidensmedarbejdere. Vores arbejdsfelt er bredt og varieret og spænder fra at tilvejebringe og udvikle et kvalificeret vi-densgrundlag for arbejdsmarkedspolitiske beslutninger, til implementering af beskæftigelsespolitikken i dialog med vores mange samarbejdspartnere. Alt hvad vi beskæftiger os med kvalificeres af høje faglige standarder og evidensbaseret viden, der på en gang skal forankre og inspirere de politiske beslutninger og omsætningen af dem til administrerbar dagligdag med betydning for millioner af mennesker. Du kan læse mere om os på www.star.dk. Bliv en del af teamet i Arbejdsmarkedskontor Syd Arbejdsmarkedskontoret Syd har udover implementeringsopgaverne løbende dialog med 21 jobcentre f.eks. i form af møder med jobcentrene og gennem netværksaktiviteter. Derudover betjener vi to regionale arbejdsmarkedsråd, og har relationer til mange samarbejdspartnere som uddannelsesinstitutioner, a-kasser, virksomheder m.fl. Endelig tilvejebringer og bearbejder vi data og viden om arbejdsmarkedet, som vi formidler til relevante interessenter. I din løntilskudsstilling vil du komme til at få kendskab til en bred vifte af de arbejdsopgaver, som Arbejdsmarkedskontor Syd varetager. Du vil primært komme til at få en understøttende funktion ift. de opgaver som dine kollegaer har, men du også få selvstændige opgaver. Bliv vores nye kollega Vi forestiller os, at du: • har en akademisk uddannelse, f.eks. cand.scient.pol. el.lign. • har viden om eller interesse for beskæftigelsesområdet • er god til kommunikation, og er i stand til selvstændigt at tilrettelægge og afholde møder, seminarer og lign. • hurtigt kan sætte dig ind i nye fagområder og andre organisationers vilkår for at løse en op-gave • har politisk tæft • har personlig gennemslagskraft, gode samarbejdsevner og er fagligt metodisk dygtig. Vi finder løsninger sammen Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger. Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv. Løn og ansættelsesvilkår Stillingen er en løntilskudsstilling. Ansættelse med løntilskud er for ledige med ret til at blive aktiveret ifølge lovbekendtgørelse nr. 1342 af 21. november 2016 om en aktiv beskæftigelsesindsat. Tal eventuelt med dit jobcenter eller anden aktør for at afklare, om du er berettiget til at blive ansat med løntilskud. Du ansættes som fuldmægtig i henhold til overenskomsten for akademikere i staten, indgået mellem Finansministeriet og en række organisationer på akademikerområdet. Lønnen fastsættes i henhold til lovbekendtgørelse nr. 1342 af 21. november 2016 om en aktiv be-skæftigelsesindsats med senere ændringer, du oppebærer din nuværende ydelse mens du er i løntilskud, samt arbejdsgiversbetalt pension. Din ugentlige arbejdstid fastsættes med udgangspunkt i din ydelse. Dit daglige arbejdssted er Arbejdsmarkedskontor Syd, Dannebrogsgade 3, 5000 Odense C. Vi vil gerne have, at du starter den 6. januar 2020. Spørgsmål og ansøgning Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte Arbejdsmarkedschef Anja Toxværd Poulsen på tlf.nr. 7222 3839. Har du spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Christina Bertolis i Koncern HR på tlf.nr. 2046 2459. Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen. Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest mandag 16. december 2019, kl. 12.00.

Inden du søger dette job, skal du undersøge, om du er berettiget til at få et job med løntilskud. Hvis du er i tvivl, skal du kontakte dit lokale Jobcenter. Hvis du er blevet henvist til en af Jobcentrets samarbejdspartnere, er det dem, som du skal spørge. Din arbejdsgiver skal have jobbet godkendt skriftligt af Jobcentret, inden du påbegynder en ansættelse med løntilskud.


Vil du medvirke til at understøtte en effektiv implementering af beskæftigelsespolitiske reformer og metodeudviklingsprojekter i Syddanmark? Så har vi en spændende løntilskudsstilling i Arbejdsmarkedskontor Syd i Odense.
 
Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked
I Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering har vi ansvar for at skabe det bedst mulige grundlag for et sundt, dynamisk og effektivt arbejdsmarked, hvor flest mulige har job eller uddanner sig, og hvor virksomheder på alle niveauer har adgang til de medarbejdere de har brug for – ufaglærte, faglærte, eller højt specialiserede vidensmedarbejdere.
 
Vores arbejdsfelt er bredt og varieret og spænder fra at tilvejebringe og udvikle et kvalificeret vi-densgrundlag for arbejdsmarkedspolitiske beslutninger, til implementering af beskæftigelsespolitikken i dialog med vores mange samarbejdspartnere. Alt hvad vi beskæftiger os med kvalificeres af høje faglige standarder og evidensbaseret viden, der på en gang skal forankre og inspirere de politiske beslutninger og omsætningen af dem til administrerbar dagligdag med betydning for millioner af mennesker.
 
Du kan læse mere om os på www.star.dk.
 
Bliv en del af teamet i Arbejdsmarkedskontor Syd
Arbejdsmarkedskontoret Syd har udover implementeringsopgaverne løbende dialog med 21 jobcentre f.eks. i form af møder med jobcentrene og gennem netværksaktiviteter. Derudover betjener vi to regionale arbejdsmarkedsråd, og har relationer til mange samarbejdspartnere som uddannelsesinstitutioner, a-kasser, virksomheder m.fl. Endelig tilvejebringer og bearbejder vi data og viden om arbejdsmarkedet, som vi formidler til relevante interessenter.
 
I din løntilskudsstilling vil du komme til at få kendskab til en bred vifte af de arbejdsopgaver, som Arbejdsmarkedskontor Syd varetager. Du vil primært komme til at få en understøttende funktion ift. de opgaver som dine kollegaer har, men du også få selvstændige opgaver.
 
Bliv vores nye kollega
Vi forestiller os, at du:
• har en akademisk uddannelse, f.eks. cand.scient.pol. el.lign.
• har viden om eller interesse for beskæftigelsesområdet
• er god til kommunikation, og er i stand til selvstændigt at tilrettelægge og afholde møder, seminarer og lign.
• hurtigt kan sætte dig ind i nye fagområder og andre organisationers vilkår for at løse en op-gave
• har politisk tæft
• har personlig gennemslagskraft, gode samarbejdsevner og er fagligt/metodisk dygtig.

Vi finder løsninger sammen
Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.
 
Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.
 
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en løntilskudsstilling. Ansættelse med løntilskud er for ledige med ret til at blive aktiveret ifølge lovbekendtgørelse nr. 1342 af 21. november 2016 om en aktiv beskæftigelsesindsat. Tal eventuelt med dit jobcenter eller anden aktør for at afklare, om du er berettiget til at blive ansat med løntilskud.
 
Du ansættes som fuldmægtig i henhold til overenskomsten for akademikere i staten, indgået mellem Finansministeriet og en række organisationer på akademikerområdet.
 
Lønnen fastsættes i henhold til lovbekendtgørelse nr. 1342 af 21. november 2016 om en aktiv be-skæftigelsesindsats med senere ændringer, du oppebærer din nuværende ydelse mens du er i løntilskud, samt arbejdsgiversbetalt pension.
 
Din ugentlige arbejdstid fastsættes med udgangspunkt i din ydelse.
 
Dit daglige arbejdssted er Arbejdsmarkedskontor Syd, Dannebrogsgade 3, 5000 Odense C.

Vi vil gerne have, at du starter den 6. januar 2020.
 
Spørgsmål og ansøgning
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte Arbejdsmarkedschef Anja Toxværd Poulsen på tlf.nr. 7222 3839.
 
Har du spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Christina Bertolis i Koncern HR på tlf.nr. 2046 2459.
 
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
 
Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest mandag 16. december 2019, kl. 12.00.

Arbejdsmarkedskontor SydOdense C2019-12-02T00:00:002019-12-16T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Det Tekniske Fakultet på SDU søger 2 økonomer til projektøkonomi

Syddansk Universitet

Odense M
Motiveres du af at arbejde med tal og rådgivning i et ansvarsfuldt job med selvstændige opgaver? Har du lyst til at indgå i vores dygtige team af projektøkonomer, så er du måske vores kommende kollega? På fakultetet har vi en stor projektportefølje,...
Indrykket:11. december 2019
Udløbsdato:5. januar 2020

Academic employee

Syddansk Universitet

Odense M
A position as Academic staff is available in the group of Associate professor Jonathan Brewer, Department of Biochemistry and Molecular Biology, University of Southern Denmark, Odense, Denmark. The position is to be filled by February 1, 2020. The p...
Indrykket:5. december 2019
Udløbsdato:2. januar 2020

Specialkonsulent til pædagogisk udvikling og e-læring til Det Tekniske Fakultet

Syddansk Universitet

Odense M
Motiveres du af at arbejde i krydsfeltet mellem pædagogik, e-læring og IT i et ansvarsfuldt job med selvstændige opgaver? Har du lyst til at indgå i et tæt samarbejde med vores pædagogiske konsulent, undervisere på Det Tekniske Fakultet samt medarbe...
Indrykket:4. december 2019
Udløbsdato:6. januar 2020

Ambitiøs og faglig stærk direktør med netværkskompetencer til Interdisciplinary Center on Population Dynamics (CPop)

Syddansk Universitet

Odense M
Ambitiøs og faglig stærk direktør med netværkskompetencer søges til det innovative Interdisciplinary Center on Population Dynamics (CPop) ved Syddansk Universitet (SDU), som med afsæt i et verdensførende videnskabeligt miljø er optaget af demografi ...
Indrykket:2. december 2019
Udløbsdato:19. december 2019

Løntilskudsstilling - Akademiker til det beskæftigelsespolitiske område

Arbejdsmarkedskontor Syd

Odense C
Inden du søger dette job, skal du undersøge, om du er berettiget til at få et job med løntilskud. Hvis du er i tvivl, skal du kontakte dit lokale Jobcenter. Hvis du er blevet henvist til en af Jobcentrets samarbejdspartnere, er det dem, som du skal ...
Indrykket:2. december 2019
Udløbsdato:16. december 2019