Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Forretningsudvikling til Økonomi & Løn i Haderslev Kommune

Har du evnerne til at forstå og udvikle forretningen på baggrund af data, skabe overblik og formidle vejen til handling? Så er det lige dig vi mangler, for vi efterspørger en økonomisk funderet forretningsudvikler til Økonomi & Løn.

I Haderslev Kommune er der et tiltagende ønske om at sætte en udviklings-, effektiviserings- og investeringsdagsorden. Økonomi & Løn ønsker at ruste sig til at kunne understøtte denne dagsorden og tilbyder derfor et interessant job som forretningsudvikler.
Vi kan tilbyde en udfordrende og alsidig stilling, hvor du i tæt samarbejde med den administrative ledelse kommer til at bidrage til udviklingen af den kommunale service og økonomistyring. Vi har en uformel omgangstone, har højt til loftet og plads til at indfri dine ambitioner.

Stillingen
Du vil kunne se frem til både faglige og personlige udfordringer i et miljø, hvor databehandling har høj prioritet.  Vi leder efter en kollega der med energi og engagement vil bidrage til både at udvikle vores services over for borgeren og vores arbejdsplads. Det er vigtigt, at du ønsker at sætte et kvalitativt og personligt præg på opgaverne. 

Stillingen ønskes besat den 1. oktober 2020 eller tidligere og er placeret i Økonomi & Løn. 

Økonomi & Løn forestår servicering af det politiske niveau, kommunens serviceområder og decentrale enheder med udgangspunkt i koncernstyring. Der lægges stor vægt på udvikling og formidling af løsninger og service ved samarbejde internt i egen afdeling, samt på tværs af organisationen efter behov.

Vi har høje ambitioner på kommunens vegne og sætter en ære i at løse vores opgaver på et højt niveau – men har også fokus på at prioritere benhårdt, så vi bruger tid og ressourcer rigtigt.

Uddannelsesmæssige krav og erfaringer
Vi forventer du har en videregående samfundsvidenskabelig uddannelse. Du har erfaring fra den kommunale sektor. Du er særligt interesseret i at følge udviklingen i den kommunale sektor, og har stærke kompetencer i forhold til at omsætte interessen til handlinger, der kan understøtte og drive udviklingsprojekter. Du er således i stand til hurtigt at sætte dig ind i nye og til tider komplekse problemstillinger, og du har nemt ved at formidle disse i skrift og billeder.

Personlige og faglige kompetencer
Personligt er du troværdig, engageret, vedholden og udadvendt. Du skal være serviceminded og imødekommende, samtidig med, at du selvstændigt skal kunne prioritere dine arbejdsopgaver og arbejde systematisk.

Opgaver
Din hovedopgave vil være at drive de løbende udviklingsprojekter vedr. kommunens økonomistyring, hvilket mere konkret omfatter:
 

  • Kortlægning af den økonomiske og styringsmæssige rammer.
  • Udarbejde oplæg til fremtidig styringsmodeller, herunder hvordan arbejdsgange og opfølgningen skal være, gerne i form af en effektstyring.
  • Formidle i skrift og tale gennem notater og præsentation.
  • Drive den økonomiske implementering af projekter, og følger op på projekter indtil der er opnået en stabil drift. 
Løn og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst.

Økonomi & Løn har adresse på Gåskærgade 28 i Haderslev. Vi er 52 ansatte i Økonomi & Løn. Vi er en broget flok, hvad angår opgaver, funktioner og medarbejderprofiler, men vi ser værdi i mangfoldighed og har fokus på at udnytte hinandens kompetencer.

Vil du vide mere?
Få flere oplysninger hos afdelingsleder Mikael Jakobsen på telefon 20 45 38 37.  

Ansøgningsfrist
Send din ansøgning, CV og relevante bilag via knappen ”Send ansøgning”, senest fredag den 14. august 2020.

Ansættelsessamtaler forventes gennemført fredag i uge 34.
 
Om Haderslev Kommune
 
Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.
 
Vores fælles værdier – ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel – er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.
 
Haderslev Kommune har indført røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen.



Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.