Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Forskningssekretær ved Nyresygdomme, Aarhus Universitetshospital

Nyremedicinsk Forskning ved Nyresygdomme søger pr. 1. maj eller snarest derefter en forskningssekretær med som udgangspunkt 37 timer pr. uge til vores lærestolsprofessor.

Forskningsafsnittet
Vi har tilknyttet seniorforskere fra Nyremedicinsk afdeling, postdocs, Ph.D.-studerende, forskningsårsstuderende samt udenlandske og andre gæsteforskere. Den fastansatte stab består udover forskningssekretæren af tre bioanalytikere og to projektsygeplejersker. Forskningsfaciliteterne på plan et er moderne, både laboratoriet, de kliniske undersøgelsesrum og kontorforholdene. Der er tæt samarbejde med de nyremedicinske patientafdelinger på plan et, to og seks og også med andre kliniske afdelinger og den dyreeksperimentelle afdeling ved Aarhus Universitetshospital.

Vores forventninger til dig
Du kan være lægesekretær eller uddannet i det private erhvervsliv eller ved universitet. Vi søger en energisk, fleksibel og imødekommende person, der arbejder struktureret og har lyst til alsidige opgaver, og som har en god økonomiforståelse. Du skal kunne trives med at have mange bolde i luften og kontaktflader, samt være klar til at påtage dig mange forskellige ansvarsområder og opgaver. Stillingen indebærer en høj grad af selvstændighed, og du skal være på forkant med løsning af problemstillinger. Vi forventer desuden, at du har stærke og alsidige IT-kompetencer. Kendskab til de administrative IT-systemer ved Aarhus Universitet (AU) og Aarhus Universitetshospital (AUH) samt Midt EPJ er en fordel, men ikke et krav.

Dine opgaver
Dine opgaver som forskningssekretær vil være forankret ved både AU og AUH

Sekretæropgaver

  • personlig assistent for lærestolsprofessoren, bl.a. modtagelse af henvendelser, hjælp til bestyrelses- og bedømmelsesarbejde, rejseplanlægning og ajourføring af CV og publikationsliste
  • mødeplanlægning, f.eks. seminarer og ph.d.-forsvar
  • forberedelse af mødematerialer og præsentationer
  • kommunikation med samarbejdspartnere internt, nationalt og internationalt
  • diverse ad hoc opgaver

Økonomistyring
  • fakturering ift. indkøb, lønrefusioner, honorarer mv.
  • fakturahåndtering i IT systemer (ØS og IndFak)
  • projektøkonomi, herunder oprettelse af konti og overvågning af kontobeløb og udløb assisteret af økonomiafdelingerne ved AU og AUH
  • assistere forskerne med rapportering til fonde og ved forskningsansøgninger (AURAP)
  • assistere forskerne med refusion af udlæg og rejseafregninger (ØS og RejsUD)

Forskningsopgaver
  • opdatering og udvikling af hjemmeside og anden PR for forskningsaktiviteter
  • assistance til PURE og andre indberetninger af forskernes publikationer
  • assistance til ansættelser i samarbejde med HR/Løn
  • introduktion til forskningen af nye læger, medicinstuderende og forskere i samarbejde med forskerne og den faste stab
  • oprettelse af medarbejdere i diverse AU og AUH IT-systemer
  • assistance til oprettelse af Region Midt ID-kort
  • planlægning af laboratoriemøder og ”journal clubs”
  • ajourføring af forskerlister, afdelingens publikationsliste, adgangsliste mv.
  • hjælp til overvågning af deadlines for udløb af tilladelser
  • ajourføring af forskningens medarbejderhåndbog i samabejde med forskerne

Undervisningsopgaver
  • koordinator og bindeled mellem studerende, undervisere og AU
  • assistance til planlægning af undervisning (forelæsninger, symposier og case-hold)
  • hjælp til planlægning af undervisning og assistance til lektorernes forberedelser
  • planlægning af klinikophold for medicinstuderende
  • assistance til eksamen

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Vil du vide mere?
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte lærestolsprofessor Bente Jespersen på bente.jespersen@clin.au.dk eller ledende lægesekretær Jeanette Salling 2157 2634.

Ansøgningsfristen er den 19. april 2020. Ansættelsessamtaler finder sted den 21. april 2020 kl 13-17.



Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.