Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Frivilligkoordinator til Velfærdsforvaltningen

Om jobbet
I Vejle Kommune har vi en ambition om at have en national førerposition i velfærdsudvikling. En ambition der udspringer af visionen ”Vejle med Vilje”.

Vi har mange fantastiske frivillige, der gør en kæmpe indsats og brænder for frivilligheden på Seniorområdet. Hvis den skal blomstre, har vi brug for en medarbejder med energi og et hjerte, som banker for frivillighed, og som kan være med til at sikre, at det også fortsat er meningsfuldt at være frivillig - og ikke mindst at de frivillige skaber endnu mere livskvalitet for Vejles ældre.

Så vil du være sparringspartner og fødselshjælper for de mange frivillige foreninger og ildsjæle på Seniorområdet, er du måske den nye frivilligkoordinator og vores nye kollega i Velfærdsforvaltningen i Vejle. Stillingen er nyoprettet, så du kan sætte dit præg på jobbet.

Dine opgaver bliver bl.a.:

  • At fremme og markedsføre nye lokale initiativer målrettet ensomhed og ældre, som er en af de store dagsordener nationalt og i Vejle. Der er netop afsat midler til markedsføring af disse frivillige initiativer. I den forbindelse vil du f.eks. skulle samarbejde med den nye fællesskabskoordinator, der er ansat i Kultur og Sundhedsforvaltningen, om opgaver, som relaterer sig til projektet ”Følgeven til fællesskab”. Et projekt, som hjælper ældre ind i de mange fællesskaber, som er rundt i Vejle Kommune.
  • At give sparring til de frivillige foreninger, når de søger puljemidler fra puljen til frivilligt socialt arbejde (§18) og holde dig orienteret om relevante puljer, som kan søges til at fremme frivilligheden på Seniorområdet.
  • At samarbejde med lokalråd, boligforeninger og interesseorganisationer, bl.a. ved at deltage i forskellige netværk og samarbejdsfora.
  • At koordinere information og sikre videnformidling i forhold til de indsatser, som er målrettet ensomhed.
  • Planlægning af den årlige frivilligfest og uddeling af frivilligprisen.
  • At understøtte og fremme synligheden af frivilligcentrene, Foreningernes Hus, café- og aktivitetstilbuddene og boligforeningernes frivilligarbejde generelt, herunder at tænke deres arbejde sammen med de behov, vi møder på det kommunale velfærdsområde

Tiltrædelse 1. oktober 2020.

Vi forventer af dig

  • At du har erfaring med at arbejde med frivillige og gerne erfaring fra forvaltningsarbejde, da der med jobbet også følger administrative opgaver som udarbejdelse af sagsfremstillinger, notater, referater mv.
  • At du er udadvendt, engageret og har let ved at udvikle og vedligeholde brede samarbejdsflader, da du får en stor kontaktflade både internt i forvaltningen, til andre forvaltninger, til eksterne samarbejdspartnere og allervigtigst til det store netværk af frivillige.
  • At du er struktureret, ”kan selv” og kan få hold og retning på alle de mange bolde, der vil være i luften omkring dig lige fra f.eks. at lave en projektplan til praktisk koordinering af et arrangement.  
  • At du kan bevæge dig på og kommunikere med mange niveauer fra det politiske over det administrative til ildsjælen, som brænder for netop hans eller hendes sag.
  • At du trives med at løse mange forskellige opgaver og henter energi fra det meste - også de mere praktiske opgaver som at tale i telefon med de frivillige og hjælpe dem med at løse deres praktiske udfordringer.

Vi tilbyder dig
Du bliver del af et team af konsulenter, der alle på forskellig vis brænder for arbejdet på velfærdsområdet. Du kommer fysisk til at dele kontor med flere af dem, så vær forberedt på høj grad af faglig sparring og højt humør. Desuden får du et selvstændigt og afvekslende arbejde med mulighed for faglig og personlig udvikling.

Ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår er efter overenskomst.

Om os
Du bliver en del af Velfærdsstaben, der er en stabsfunktion i Velfærdsforvaltningen, og som understøtter organisationen med bl.a. Økonomi, IT, Jura, HR, tilsyn, sekretærbistand, Velfærdsteknologi, proces- og projektledelse, analyser etc. Staben servicerer de to politiske udvalg Seniorudvalget og Voksenudvalget, Chefgruppen og driften. Derudover er Staben opsøgende og på forkant med, hvad der kan understøtte og udvikle Velfærdsforvaltningen. Du får ca. 40 kollegaer.

Staben er en afdeling, hvor der er stort fokus på et godt samarbejde i en uhøjtidelig tone. Hos os er det naturligt at sparre på tværs for at sikre den bedste opgaveløsning for de borgere, som vi skal betjene. Vores hverdag er præget af en anerkendende kultur, en uformel omgangstone, godt humør og stort engagement.

Flere oplysninger
Ønsker du flere oplysninger, kan du kontakte leder af teamet specialkonsulent Guðny Vang, tlf. 21 29 39 89, mail guvan@vejle.dk (ferie i uge 27-30).

Ansøgningsfrist
Vi skal have din anssøgning senest den 15. august 2020.

Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.