Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fuldmægtig der brænder for tilskudsøkonomi inden for landbruget

Er du vild med store tal, og interesserer du dig for støtte fra EU, finanslov og ledelsesinformation - så er du måske vores nye medarbejder i Team Tilskudsøkonomi i Landbrugsstyrelsen.  
 
Du brænder for skabe overblikket i en til tider kompleks økonomi og forstår samtidig vigtigheden i at kunne formidle din viden  
Som medarbejder i team Tilskudsøkonomi får du en varieret hverdag, hvor du sammen med dine kolleger skal sørge for at holde styr på de tilskudsmidler, som Landbrugsstyrelsen administrerer. Det gælder både midler fra EU's Landdistriktsprogram, EU's fælles markedsordninger og nationale midler; i alt 8,4 mia. kr. Når en landmand fx får støtte til sin nye stald, er det din opgave at have overblikket over alle de tilskudsmidler, der bliver givet, og følge dem frem til den endelige udbetaling finder sted. Formålet er derudover at give relevant information om fremdriften under de enkelte tilskudsordninger til relevante ledere og medarbejdere.  
 
Opgaverne er endnu ikke endeligt fastsat, men dine opgaver kunne blandt andet bestå i at:  

  • Etablere større sammenhæng mellem drifts- og tilskudsøkonomi  
  • Udvikle og understøtte ledelsesinformationen på tilskudsøkonomiområdet på tværs af styrelsen – særligt ift. sagsbehandlingen  
  • Være økonomiansvarlig for flere tilskudsordninger – fx EU's markedsordninger. Det betyder, at du skal arbejde med alt fra finanslov til budget- og regnskabsopfølgning samt være i dialog med forskellige fagmedarbejdere rundt om i huset samt afrapportere til EU.  
  • Mestre de bevillingsmæssige regler for brug af midler  
  • Bidrage til diverse sager til minister og direktionen  
Arbejdsopgaverne kan tilpasses afhængig af kompetencer.  
 
Økonomi – en enhed med højt til loftet og en bred faglighed  
I enheden Økonomi er vi ca. 35 handlekraftige og effektive medarbejdere, der arbejder med alt fra budgetplanlægning af styrelsens drifts- og lønbudget, regnskab til administration af hele styrelsens tilskudsøkonomi nationalt og i EU-regi. Vi arbejder i maskinrummet, hvor vi understøtter styrelsen i den daglige drift med at få alle tilskudsmidlerne ud til vores kunder. Vi stiller derfor store krav til vores medarbejdere om høj faglighed og gode samarbejdsevner.  
 
Økonomienheden er fysisk placeret i København og Augustenborg, fordelt på 4 teams, Team Regnskab, Indkøb & IT-økonomi, Team Budget, Team Strategi og Team Tilskudsøkonomi, med hver sin teamleder og én enhedschef.  
 
Stillingen som økonom er placeret i Team Tilskudsøkonomi, som på nuværende tidspunkt består af 9 medarbejdere, der alle sidder i København.  
 
Kompetencer, erfaring og personlige kvalifikationer  
Du har en bachelor- eller kandidatgrad inden for økonomi, samfundsvidenskab eller tilsvarende. Du har erfaring med eller stor lyst til at lære om finanslovsprocessen, tilskudsøkonomi både nationalt og i EU-regi samt ledelsesinformation. Jobbet kræver både god planlægning, grundighed og et højt kvalitetsniveau, og du skal kunne se helheden i opgaverne, forstå målet og brænde for at levere et godt resultat. Det betyder, at din talbegavelse og dine analytiske evner ligger langt over gennemsnittet, og at du dermed er i stand til at over- og gennemskue komplekse problemstillinger og forvandle dem til klare og enkle løsninger, som du præsenterer i et forståeligt sprog både skriftligt og mundtligt.   
 
Ansættelsesvilkår  
Du vil blive ansat som fuldmægtig i henhold til overenskomst for akademikere i staten. Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner, og tjenestestedet er Landbrugsstyrelsen i Nyropsgade i København.  
 
Kontakt  
Du kan læse om Landbrugsstyrelsen på www.lbst.dk.  
 
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Mette Jensen på telefon 25 23 84 80.  
 
Ansøgning  
Søg stillingen ved at sende en ansøgning inkl. CV, eksamensbevis og evt. referencer online i vores rekrutteringssystem (tryk på ”Søg stilling”) senest mandag den 26. februar 2018.  
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Struktureret og detaljestærk akademiker til intern styring

Digitaliseringsstyrelsen

København
Kan du skabe overblik over fremdrift i mål og milepæle? Er du skarp til at synliggøre udfordringer og mulige løsninger? Og har du mod på tværgående porteføljestyring i et stort kontor? Så har vi en spændende ledig stilling i Digitaliseringsstyrelsen...
Indrykket:16. marts 2018
Udløbsdato:26. april 2018

QuickImport søger akademisk medarbejder

QuickImport København NV

København
Er du vores nye kollega? QuickImport.dk er en online konsulentvirksomhed, der siden 2012 har rådgivet mange tusinde danskere i køb af bil i udlandet. Vi har tilladelse af SKAT til at beregne registreringsafgifter og opkræve betalinger på vegne af SK...
Indrykket:27. marts 2018
Udløbsdato:22. maj 2018

Projektmedarbejder til afsluttende implementering af nye intranetsider

Det Juridiske Fakultet

København
To måneders projektstilling på Det Juridiske Fakultet ved Københavns Universitet til at færdiggøre implementering af universitetets nye koncept for intranettet målrettet studerende. Stillingen Stillingen er placeret i Uddannelsesservice i Team Studi...
Indrykket:30. marts 2018
Udløbsdato:29. april 2018

Økonomer til udvikling og vedligeholdelse af datavarehus

Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering

København
Vil du være med til at udvikle og vedligeholde vores statistiske datavarehus og vores statistikbank jobindsats.dk? Og kan du analysere og behandle store datamængder samt formidle disse på en på en let forståelig måde? Så har vi to spændende stilling...
Indrykket:6. april 2018
Udløbsdato:22. april 2018

Teknisk orienteret akademiker til medicoområdet i sektionen "Almen Medico Nord"

Center for It, Medico og Telefoni

København
Region Hovedstaden er i gang med en række projekter, der bl.a. omfatter opførelse af nye hospitaler og klinikker, effektivisering af driftsområdet og udvidelse opgradering af det medicotekniske apparatur. Dette medfører nye opgaver og en øget admini...
Indrykket:6. april 2018
Udløbsdato:1. maj 2018