Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fuldmægtig eller specialkonsulent til Sygehusplanlægning hos Sundhedsstyrelsen

Sundhedsstyrelsen har eksisteret siden 1909, og som den øverste sundhedsfaglige myndighed har vi en central og unik position på sundhedsområdet i Danmark. Sundhedsstyrelsen varetager en række centrale opgaver inden for forebyggelse, sundhedsplanlægning, ældreområdet, sundhedsberedskab, evidens, uddannelse, strålebeskyttelse m.m.

Enhed for Sygehusplanlægning står over for spændende udviklingsopgaver i den kommende tid, og vi har store ambitioner for udviklingen af sygehusvæsenet. Vil du være med til at sætte retning for sygehusvæsenet i Danmark i samarbejde med dygtige og engagerede kollegaer? Og er du god til at finde løsninger i tæt dialog med mange aktører i sygehusvæsenet? Så er det her måske en stilling for dig.

Om enheden
Vores kerneopgave er at sætte rammer og retning for sygehusvæsenet. Vi varetager en række opgaver i forhold til den nationale sygehusplanlægning, bl.a. inden for specialeplanlægning, COVID-19, rådgivning til regionerne om sundheds- og hospitalsplaner, psykiatri, sjældne sygdomme, kønsidentitetsforhold, akutområdet, fødeområdet, funktionelle lidelser osv.

En væsentlig del af opgaverne handler om at rådgive om og udarbejde retningslinjer, rammer, anbefalinger m.v. for sygehusvæsenet. Det kan fx være udarbejdelse af anbefalinger til regeringens 10 års plan for psykiatri, anbefalinger til organiseringen af fødsler eller nye specialevejledninger for specialiseret sygehusbehandling i Danmark. Vi nedsætter og sekretariatsbetjener desuden en række arbejdsgrupper og udvalg, både ad hoc og faste udvalg. Vi har et tæt samarbejde med Sundheds- og Ældreministeriet samt med en række andre aktører på området, fx lægefaglige selskaber, regioner, sygehuse mv. og favner således både faglige og politiske aspekter af sygehusvæsenet. Den brede dialog om fremtidens rammer for sygehusvæsenet er noget, vi vægter højt.

Vi er i alt 26 medarbejdere i enheden, som løser opgaver på tværs af hele enheden. Enheden ledes af en enhedschef og to sektionsledere, og du vil komme til at referere til den ene sektionsleder. Vi har et dynamisk og tværfagligt samarbejdsklima med dygtige og ambitiøse medarbejdere med sundheds- og samfundsfaglig baggrund. Arbejdsklimaet er energisk, uformelt og præget af stort fagligt engagement og gensidig respekt.

Din hverdag hos os
Dine arbejdsopgaver vil blive tilrettelagt ud fra dine kompetencer og interesser. De konkrete arbejdsopgaver kunne fx være:

  • Sagsbehandling, projektarbejde og udviklingsopgaver inden for enhedens arbejdsområder
  • Rådgivning af Sundheds- og Ældreministeriet, offentlige myndigheder, borgere m.v.
  • Sekretariatsbetjening af arbejdsgrupper og udvalg, herunder forberedelse af dagsorden, mødeplanlægning og udarbejdelse af referat
  • Overvågning og monitorering af udvalgte faglige områder
  • Administration af og opfølgning på handleplaner, puljer m.v.
Vi forestiller os, at du har en bred interesse for sygehusvæsensets faglige områder, og du vil få opgaver inden for 1-2 af enhedens arbejdsområder, men du skal være indstillet på indimellem at løse opgaver inden for andre områder.

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Vi forventer, at du har en relevant akademisk kandidatuddannelse, fx cand.scient.pol., cand.scient.adm., cand.scient.san.publ. Du kan også have en mellemlang sundhedsfaglig uddannelse med relevant videreuddannelse eller med erfaring fra sundhedsfaglig praksis. Vi ser gerne, at du har nogle års erfaring inden for sundhedsområdet fra en politisk styret organisation, en faglig organisation eller patientorganisation.

Derudover forventer vi, at du:

  • er dygtig til at formidle klare budskaber både skriftligt og mundtligt
  • har gå-på-mod og er god til at sætte dig ind i fagligt materiale og danne et overblik
  • har gode samarbejdsevner og er god til at sikre dialog og involvering af styrelsens mange samarbejdspartnere
  • har erfaring med at arbejde i krydsfeltet mellem administration, faglighed og politik
  • trives i et tværfagligt dynamisk miljø præget af højt tempo, høj faglighed og udfordrende opgaver og rammer
  • bidrager til et stærkt fællesskab om opgaveløsningen og værner om et godt kollegaskab i enheden.
Vi tilbyder
Et spændende job med afvekslende og udfordrende opgaver, selvstændigt ansvar og rig mulighed for at udvikle dig og lære nyt. Du bliver en del af et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kollegaer får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer inden for et bredt felt af arbejdsopgaver. Vi tilbyder desuden fleksibel arbejdstid, frugtordning, en god kantine og gode muligheder for efter- og videreuddannelse.

Om ansættelsen
Tiltrædelse forventes at være pr. 1. marts 2021.

Afhængig af din uddannelsesmæssig baggrund bliver du ansat efter:

  • gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Afhængig af dine kvalifikationer og erfaring vil det være muligt at blive ansat som specialkonsulent
eller

  • gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Lærernes Centralorganisation og CO10 samt gældende organisationsaftale for ergoterapeuter og fysioterapeuter
eller

  • gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Lærernes Centralorganisation og CO10 samt gældende organisationsaftale for sygeplejersker i staten
Der er tale om en fuldtidsstilling med en gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer ugentligt.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til enhedschef Charlotte Hosbond på tlf. 2521 9818.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 3. Du kan læse mere om os på www.sst.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.