Gem job

Fuldmægtig eller specialkonsulent til udvikling og drift af prøver og eksamen på det gymnasiale område

Vil du være med til at sikre, at prøver og eksamen på det gymnasiale område gennemføres så godt som muligt? Har du lyst til at udvikle prøverne og prøveafholdelsen? Og brænder du for at omsætte din viden om gymnasiet til bidrag og understøttelse af politiske initiativer og sikker drift? Så er du måske vores nye kollega i Kontor for Prøver, Eksamen og Test i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet i Børne- og Undervisningsministeriet.

Om Kontor for Prøver, Eksamen og Test

Kontoret har det samlede ansvar for prøver, eksamen og test på alle uddannelsesområder under Børne- og Undervisningsministeriet. Vi arbejder på tværs af mange faggrupper, både med indholdet i prøverne (i samarbejde med fagkonsulenter og opgavekommissioner) og med værktøjer og processer, som understøtter prøve- og testafholdelse.

Du vil blive ansat, som en del af kontorets gymnasiale enhed. Vi oplever stor opmærksomhed på prøve- og eksamensområdet, både fra politisk side og fra gymnasiesektoren. Gennem arbejdet vil du få mulighed for at sætte dit aftryk på de gymnasiale prøver.

Vores enhed består af otte engagerede og fagligt stærke medarbejdere, hvor nogle har erfaring som undervisere i gymnasiet og andre fra offentlig administration. Vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen, hvor vi også har et tæt samarbejde med andre kontorer i ministeriet, fagkonsulenter og ikke mindst de gymnasiale institutioner.

Dine arbejdsopgaver

Som vores nye kollega kommer dine opgaver blandt andet til at være, at:

  • Medvirke til at gennemføre prøverne på det gymnasiale område i samarbejde med opgavekommissioner, fagkonsulenter og de gymnasiale institutioner
  • Deltage i udviklingsprojekter knyttet til de gymnasiale prøver
  • Have ansvar for specifikke områder som fx prøvefagsudtræk, eksamensbeviser, eksamensbekendtgørelser og lign.
  • Udføre ministerbetjening på området, eksempelvis udarbejde og bidrage til ministersager, besvare folketingsspørgsmål og udarbejde presseberedskaber
  • Indgå i dialog med fx eksamensansvarlige, interessenter og borgere på prøve- og eksamensområdet.
Den nærmere sammensætning af dine konkrete arbejdsopgaver vil afhænge af din erfaring, dine ønsker og kvalifikationer, og hensynet til enhedens samlede opgavevaretagelse.

Om dig

Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, fx cand.mag., cand.scient.pol/jur/adm/soc, eller anden relevant uddannelse. Det er en fordel, at du har erfaring med uddannelsessektoren og det gymnasiale område, meget gerne fra en stilling som eksamensansvarlig eller lign. med konkret erfaring i eksamensplanlægning- og afholdelse.

Vi forventer desuden, at du:

  • Har stærke skriftlige formidlingsevner samt et skarpt blik for god kommunikation
  • Arbejder med sans for detaljen og er god til at tænke logisk og løsningbaseret
  • Har stærke analytiske og metodiske kompetencer
  • Er pragmatisk og kan tænke i nye og bedre løsninger
  • Formår at samarbejde på tværs af styrelsens fagkontorer og med eksterne samarbejdspartnere
  • Kan bidrage med godt humør og positivitet, også når arbejdstempoet er højt
  • Er indstillet på at sætte dig ind i relevante it-tekniske løsninger.
Løn- og ansættelsesvilkår

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt, og stillingen ønskes besat fra den 1. august 2021.

Du bliver ansat som fuldmægtig eller specialkonsulent afhængig af kvalifikationer efter gældende overenskomst. Der kan være mulighed for at forhandle tillæg afhængigt af dine kvalifikationer.

Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedsleder Rune Kjærsgaard Jørgensen på telefon 3392 5355 eller kontorchef Birte Iversen på telefon 2077 5861.

Du kan også læse mere om Børne- og Undervisningsministeriet på vores hjemmeside www.uvm.dk og om STUK på www.stukuvm.dk.

Sådan søger du

Send din ansøgning, cv og eksamensbevis via stillingsopslaget på vores hjemmeside på www.uvm.dk/job senest mandag den 10. maj, 2021 kl. 12.00.

Vi forventer at holde første samtaler i slutningen af uge 19 eller starten af uge 20.

Du får flere oplysninger, hvis du indkaldes til anden samtale, hvor der indgår en case, hvorigennem det vurderes, hvordan du løser en konkret opgave.

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet er en styrelse i Børne- og Undervisningsministeriets koncern. Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets, og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund – vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.


Gem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Akademisk medarbejder til barselsvikariat i Center for Rusmiddelbehandling København

Center for Rusmiddelbehandling København

København S
Stillingen er i Den Koordinerende Enhed, som er en del af Center for Rusmiddelbehandling København og står for koordinering på tværs af rusmiddelenhederne i Københavns Kommune. Medarbejdergruppen består af et tværfagligt team på 14 medarbejdere samt...
Indrykket:27. april 2021

Akademisk medarbejder til arbejde med byudvikling i Københavns Kommune (barselsvikariat)

Team Boliger

København V
Vil du være med til at påvirke udviklingen af de udsatte boligområder i København, og er du samtidig skarp på både analyser, tal og sekretariatsbetjening? Center for Byudvikling i Københavns Kommunes Økonomiforvaltning søger en ny kollega, som skal ...
Indrykket:29. april 2021

Akademisk medarbejder til ledelsessupport i Teknik- og Miljøforvaltningen (vikariat)

Mobilitet, Klimatilpasning og Byvedligehold

København S
Vil du gerne lave ledelsesbetjening på et højt niveau? Er du serviceminded og god til at formidle? Har du flair for det politiske og strategiske og trives med at arbejde tæt på det sted, hvor beslutningerne træffes? Så er det her job noget for dig. ...
Indrykket:6. maj 2021

Jurist/akademisk medarbejder med styrker indenfor formidling og konfliktmægling til Københavns Kommune

Administrativt Sekretariat, Jura og Processer

København V
Vil du være med til at gøre en positiv forskel for forældre og børn i Københavns Kommune? Kan du se dig selv arbejde med borgerrettet klagesagsbehandling, og er du en dygtig formidler af komplekse juridiske afgørelser? Så har vi stillingen til dig! ...
Indrykket:29. april 2021

Nationalt Genom Center søger en klinisk bioinformatiker til vidensbase- og fortolkningsstøtteudvikling

Nationalt Genom Center

København S
Vil du være med til at udvikle en infrastruktur for det danske sundhedsvæsen? Er en hverdag i en interessant og udfordrende stilling i en international atmosfære med fokus på patienten, forskning, innovation og klinisk rådgivning noget for dig? Har ...
Indrykket:8. april 2021
Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Akademisk medarbejder til barselsvikariat i Center for Rusmiddelbehandling København

Center for Rusmiddelbehandling København

København S
Stillingen er i Den Koordinerende Enhed, som er en del af Center for Rusmiddelbehandling København og står for koordinering på tværs af rusmiddelenhederne i Københavns Kommune. Medarbejdergruppen består af et tværfagligt team på 14 medarbejdere samt...
Indrykket:27. april 2021

Akademisk medarbejder til arbejde med byudvikling i Københavns Kommune (barselsvikariat)

Team Boliger

København V
Vil du være med til at påvirke udviklingen af de udsatte boligområder i København, og er du samtidig skarp på både analyser, tal og sekretariatsbetjening? Center for Byudvikling i Københavns Kommunes Økonomiforvaltning søger en ny kollega, som skal ...
Indrykket:29. april 2021

Akademisk medarbejder til ledelsessupport i Teknik- og Miljøforvaltningen (vikariat)

Mobilitet, Klimatilpasning og Byvedligehold

København S
Vil du gerne lave ledelsesbetjening på et højt niveau? Er du serviceminded og god til at formidle? Har du flair for det politiske og strategiske og trives med at arbejde tæt på det sted, hvor beslutningerne træffes? Så er det her job noget for dig. ...
Indrykket:6. maj 2021

Jurist/akademisk medarbejder med styrker indenfor formidling og konfliktmægling til Københavns Kommune

Administrativt Sekretariat, Jura og Processer

København V
Vil du være med til at gøre en positiv forskel for forældre og børn i Københavns Kommune? Kan du se dig selv arbejde med borgerrettet klagesagsbehandling, og er du en dygtig formidler af komplekse juridiske afgørelser? Så har vi stillingen til dig! ...
Indrykket:29. april 2021

Nationalt Genom Center søger en klinisk bioinformatiker til vidensbase- og fortolkningsstøtteudvikling

Nationalt Genom Center

København S
Vil du være med til at udvikle en infrastruktur for det danske sundhedsvæsen? Er en hverdag i en interessant og udfordrende stilling i en international atmosfære med fokus på patienten, forskning, innovation og klinisk rådgivning noget for dig? Har ...
Indrykket:8. april 2021