Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fuldmægtig med interesse for jura og IPR

Har du lyst til at blive del af en koncern, der udfordrer dit talent og giver gode karriere muligheder? Er du samtidig en dygtig jurist, og vil du være med til at styrke danske virksomheders vækst gennem øget innovation og forståelse for IPR? Så er det dig, vi mangler på holdet. Patent- og Varemærkestyrelsen søger en ny kollega, der vil være med til at bidrage til Erhvervsministeriets vision om at opnå Europas bedste rammer for at udvikle og drive virksomhed.

Om stillingen
Du kommer til at arbejde med juridiske spørgsmål i Patent- og Varemærkestyrelsens enhed for Politik, Jura og Internationale Projekter, som samlet set består af 20 dygtige og engagerede medarbejdere. Afdelingens hovedopgaver omfatter bl.a. lovforberedende arbejde, betjening af ministeren, internationale forhandlinger, økonomiske og politiske analyser, og internationale samarbejdsprojekter i regi af blandt andet EU-Kommissionen såvel som med andre landes IPR-myndigheder.

Du bliver en del af et team på fem akademiske medarbejdere. Vi betjener ministeren og departementet, udarbejder lovforslag på IPR-området og håndterer generelle juridiske problemstillinger. Vi deltager desuden i en række forhandlinger på EU-retligt og internationalt plan, med det formål at understøtte danske virksomheders muligheder inden for patenter, brugsmodeller, varemærker og design. Herudover leverer vi juridisk bistand til styrelsens forskellige enheder, ligesom vi bidrager med planlægning og koordinering af nationale og internationale møder.

Vi tilbyder et varieret og udfordrende job med høj faglighed og mulighed for at arbejde selvstændigt i et stærkt fagligt miljø med gode kolleger. Vi favner bredt og dækker af for hinanden, så du får gode muligheder for at prøve kræfter med forskelligartede opgaver og for at få faglig sparring i stort som småt.

Om dig
Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur., og du har stærke juridiske og analytiske kompetencer.

Det er en fordel, hvis du har erfaring f.eks. med lovgivningsarbejde, ministerbetjening og håndtering af politiske sager eller fra advokatkontor.

Du skal være indstillet på, at der er rejseaktivitet forbundet med jobbet, og at mødeaktivitet og forhandlinger ofte foregår på engelsk.

Det vigtigste er, at du har et godt juridisk grundlag, er engageret, resultatorienteret, udadvendt og god til at samarbejde, ligesom du skal have flair for politik og lyst til at arbejde med innovation og erhvervs- og vækstpolitik. Det er et krav, at du kan formulere dig klart og præcist både mundtligt og skriftligt.

Om os
Patent- og Varemærkestyrelsen er en del af Erhvervsministeriet, og vi bidrager til regeringens erhvervs- og vækstpolitik ved at hjælpe virksomheder med at gøre ideer til aktiver. Det er vores vision, at vi skal have Europas bedste IP-miljø for erhvervslivet.

Patent- og Varemærkestyrelsen har en uformel omgangstone, god kantineordning, motionsrum og en velfungerende personaleforening, hvor det er muligt at møde kolleager på kryds og tværs.

Om ansættelsen
Der er tale om en fuldtidsstilling og du ansættes som fuldmægtig efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet. Der vil blive anvendt test i rekrutteringsprocessen.

Ansøgning
Lyder jobbet som noget for dig, så søg via nedenstående knap eller via vores hjemmeside www.dkpto.dk/job. Din ansøgning med CV og relevante eksamensbeviser skal være modtaget senest mandag den 20. maj 2019 kl. 12.00.

Vi forventer at holde 1. samtaler i uge 21 og 2. samtaler i uge 22.

Har du spørgsmål til stillingerne er du velkommen til at kontakte sektionschef Nina Lidman på tlf. 43 50 85 29 eller på e-mail nli@dkpto.dk.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330013487Phoenix-ce2db15e12019-04-30T00:00:00Fuldmægtig med interesse for jura og IPRHar du lyst til at blive del af en koncern, der udfordrer dit talent og giver gode karriere muligheder? Er du samtidig en dygtig jurist, og vil du være med til at styrke danske virksomheders vækst gennem øget innovation og forståelse for IPR? Så er det dig, vi mangler på holdet. Patent- og Varemærkestyrelsen søger en ny kollega, der vil være med til at bidrage til Erhvervsministeriets vision om at opnå Europas bedste rammer for at udvikle og drive virksomhed.

Om stillingen
Du kommer til at arbejde med juridiske spørgsmål i Patent- og Varemærkestyrelsens enhed for Politik, Jura og Internationale Projekter, som samlet set består af 20 dygtige og engagerede medarbejdere. Afdelingens hovedopgaver omfatter bl.a. lovforberedende arbejde, betjening af ministeren, internationale forhandlinger, økonomiske og politiske analyser, og internationale samarbejdsprojekter i regi af blandt andet EU-Kommissionen såvel som med andre landes IPR-myndigheder.

Du bliver en del af et team på fem akademiske medarbejdere. Vi betjener ministeren og departementet, udarbejder lovforslag på IPR-området og håndterer generelle juridiske problemstillinger. Vi deltager desuden i en række forhandlinger på EU-retligt og internationalt plan, med det formål at understøtte danske virksomheders muligheder inden for patenter, brugsmodeller, varemærker og design. Herudover leverer vi juridisk bistand til styrelsens forskellige enheder, ligesom vi bidrager med planlægning og koordinering af nationale og internationale møder.

Vi tilbyder et varieret og udfordrende job med høj faglighed og mulighed for at arbejde selvstændigt i et stærkt fagligt miljø med gode kolleger. Vi favner bredt og dækker af for hinanden, så du får gode muligheder for at prøve kræfter med forskelligartede opgaver og for at få faglig sparring i stort som småt.

Om dig
Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur., og du har stærke juridiske og analytiske kompetencer.

Det er en fordel, hvis du har erfaring f.eks. med lovgivningsarbejde, ministerbetjening og håndtering af politiske sager eller fra advokatkontor.

Du skal være indstillet på, at der er rejseaktivitet forbundet med jobbet, og at mødeaktivitet og forhandlinger ofte foregår på engelsk.

Det vigtigste er, at du har et godt juridisk grundlag, er engageret, resultatorienteret, udadvendt og god til at samarbejde, ligesom du skal have flair for politik og lyst til at arbejde med innovation og erhvervs- og vækstpolitik. Det er et krav, at du kan formulere dig klart og præcist både mundtligt og skriftligt.

Om os
Patent- og Varemærkestyrelsen er en del af Erhvervsministeriet, og vi bidrager til regeringens erhvervs- og vækstpolitik ved at hjælpe virksomheder med at gøre ideer til aktiver. Det er vores vision, at vi skal have Europas bedste IP-miljø for erhvervslivet.

Patent- og Varemærkestyrelsen har en uformel omgangstone, god kantineordning, motionsrum og en velfungerende personaleforening, hvor det er muligt at møde kolleager på kryds og tværs.

Om ansættelsen
Der er tale om en fuldtidsstilling og du ansættes som fuldmægtig efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet. Der vil blive anvendt test i rekrutteringsprocessen.

Ansøgning
Lyder jobbet som noget for dig, så søg via nedenstående knap eller via vores hjemmeside www.dkpto.dk/job. Din ansøgning med CV og relevante eksamensbeviser skal være modtaget senest mandag den 20. maj 2019 kl. 12.00.

Vi forventer at holde 1. samtaler i uge 21 og 2. samtaler i uge 22.

Har du spørgsmål til stillingerne er du velkommen til at kontakte sektionschef Nina Lidman på tlf. 43 50 85 29 eller på e-mail nli@dkpto.dk.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.
2019-05-21T00:50:37.500 Har du lyst til at blive del af en koncern, der udfordrer dit talent og giver gode karriere muligheder? Er du samtidig en dygtig jurist, og vil du være med til at styrke danske virksomheders vækst gennem øget innovation og forståelse for IPR? Så er det dig, vi mangler på holdet. Patent- og Varemærkestyrelsen søger en ny kollega, der vil være med til at bidrage til Erhvervsministeriets vision om at opnå Europas bedste rammer for at udvikle og drive virksomhed. Om stillingen Du kommer til at arbejde med juridiske spørgsmål i Patent- og Varemærkestyrelsens enhed for Politik, Jura og Internationale Projekter, som samlet set består af 20 dygtige og engagerede medarbejdere. Afdelingens hovedopgaver omfatter bl.a. lovforberedende arbejde, betjening af ministeren, internationale forhandlinger, økonomiske og politiske analyser, og internationale samarbejdsprojekter i regi af blandt andet EU-Kommissionen såvel som med andre landes IPR-myndigheder. Du bliver en del af et team på fem akademiske medarbejdere. Vi betjener ministeren og departementet, udarbejder lovforslag på IPR-området og håndterer generelle juridiske problemstillinger. Vi deltager desuden i en række forhandlinger på EU-retligt og internationalt plan, med det formål at understøtte danske virksomheders muligheder inden for patenter, brugsmodeller, varemærker og design. Herudover leverer vi juridisk bistand til styrelsens forskellige enheder, ligesom vi bidrager med planlægning og koordinering af nationale og internationale møder. Vi tilbyder et varieret og udfordrende job med høj faglighed og mulighed for at arbejde selvstændigt i et stærkt fagligt miljø med gode kolleger. Vi favner bredt og dækker af for hinanden, så du får gode muligheder for at prøve kræfter med forskelligartede opgaver og for at få faglig sparring i stort som småt. Om dig Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur., og du har stærke juridiske og analytiske kompetencer. Det er en fordel, hvis du har erfaring f.eks. med lovgivningsarbejde, ministerbetjening og håndtering af politiske sager eller fra advokatkontor. Du skal være indstillet på, at der er rejseaktivitet forbundet med jobbet, og at mødeaktivitet og forhandlinger ofte foregår på engelsk. Det vigtigste er, at du har et godt juridisk grundlag, er engageret, resultatorienteret, udadvendt og god til at samarbejde, ligesom du skal have flair for politik og lyst til at arbejde med innovation og erhvervs- og vækstpolitik. Det er et krav, at du kan formulere dig klart og præcist både mundtligt og skriftligt. Om os Patent- og Varemærkestyrelsen er en del af Erhvervsministeriet, og vi bidrager til regeringens erhvervs- og vækstpolitik ved at hjælpe virksomheder med at gøre ideer til aktiver. Det er vores vision, at vi skal have Europas bedste IP-miljø for erhvervslivet. Patent- og Varemærkestyrelsen har en uformel omgangstone, god kantineordning, motionsrum og en velfungerende personaleforening, hvor det er muligt at møde kolleager på kryds og tværs. Om ansættelsen Der er tale om en fuldtidsstilling og du ansættes som fuldmægtig efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet. Der vil blive anvendt test i rekrutteringsprocessen. Ansøgning Lyder jobbet som noget for dig, så søg via nedenstående knap eller via vores hjemmeside www.dkpto.dk job. Din ansøgning med CV og relevante eksamensbeviser skal være modtaget senest mandag den 20. maj 2019 kl. 12.00. Vi forventer at holde 1. samtaler i uge 21 og 2. samtaler i uge 22. Har du spørgsmål til stillingerne er du velkommen til at kontakte sektionschef Nina Lidman på tlf. 43 50 85 29 eller på e-mail nli@dkpto.dk. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.11jobnetce2db15e100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-20T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=122334&DepartmentId=6210&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHøje-Taastrup3516197Patent- og Varemærkestyrelsen11Helgeshøj Alle 812630Taastrup91337061DKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent750688JobNet4980298498029810029-04-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ce2db15ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=ce2db15ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ce2db15e&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ce2db15e&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Jura_og_retsvaesen/4.jpgFuldmægtig med interesse for jura og IPR12007991Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen361627714Zenianoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330090319Dygtig fuldmægtig søges til Patent- og Varemærkestyrelsen i Taastrup - barselsvikariatRobot Har du lyst til at blive del af en koncern, der udfordrer dit talent og giver gode karriere muligheder? Er du samtidig en dygtig jurist, og vil du være med til at styrke danske virksomheders vækst gennem øget innovation o forståelse for IPR? Så er det dig vi mangler på holdet. Patent- og Varemærkestyrelsen søger en ny kollega - barselsvikar pr. 1. november 2019, der vil være med til at bidrage til Erhvervsministeriets vision om at opnå Europas bedste rammer for at udvikle og drive virksomhed. Om stillingen Du kommer primært til at behandle varemærkeansøgninger i enheden for Varemærker og Design. Afdelingens hovedopgaver omfatter behandling af varemærke- og designansøgninger både danske og internationale samt indsigelses- og administrative ophævelsesafgørelser. Vi løser også en række awareness opgaver samt løfter forskellige internationale opgaver både i WIPO og EUIPO regi. Vi arbejder på at opbygge en teambaseret opgaveløsning, og du vil komme til at indgå i denne struktur. Du vil også gennem vores servicehotline skulle yde juridisk support og vejledning både internt og eksternt om varemærke- og designretlige spørgsmål. Sagsbehandlingen og kommunikationen med kunderne foregår både på dansk og engelsk. Om dig Din erfaring, uddannelse, faglighed og baggrund: Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur. Du har en solid teoretisk og også gerne praktisk baggrund inden for varemærkeretten. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med sagsbehandling inden for området. Dine kommunikationsevner: Du kan formidle kompliceret stof i et let og forståeligt sprog. Du har sprogligt flair både på dansk og engelsk. Din handlekraft og engagement: Du evner at igangsætte, gennemføre og afslutte opgaverne med den nødvendige kvalitet og til rette tid med særligt fokus på deadlines. Du er motiveret og kan arbejde i en performancekultur og kan lade dig lade inspirere heraf også når det bliver svært. Din forretnings- og kundeforståelse: Vores forretning fokuserer på at opfylde vore kunders behov, og vore services er behovsdrevne. Derfor er du lyttende, nysgerrig og fleksibel, når du bestræber dig på at forstå og opfylde kundernes behov. Du har en udpræget grad af kundeforståelse, gode indlevelsesevner samt empati, som du kan bruge i forbindelse med sagsbehandlingen. Om os Patent- og Varemærkestyrelsen er en del af Erhvervsministeriet, og vi bidrager til regeringens erhvervs- og vækstpolitik ved at hjælpe virksomheder med at gøre ideer til aktiver. Det er vores vision, at vi skal have Europas bedste IPR-miljø for erhvervslivet. I Varemærke- og Designenheden er vi 32 dygtige og engagerede medarbejdere, hvoraf ni er placeret i Ikast. Vi er en del af en serviceorganisation, der leverer myndighedsarbejde og serviceydelser til virksomheder i ind- og udland. Vi løser opgaverne individuelt, men hjælper hinanden i et fagligt fællesskab, hvor vi hver især bidrager med vores viden og kompetencer. Du kan læse mere om os på vores hjemmeside: https: www.dkpto.dk Ansættelse Stillingen er et barselsvikariat af et års varighed på fuld tid, 37 timer inklusiv frokost. Løn- og ansættelsesvilkår sker som fuldmægtig i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Ansøgning Søg stillingen via nedenstående knap søg stillingen eller via vores hjemmeside www.dkpto.dk job. Din ansøgning med CV og eksamenspapirer skal være modtaget senest onsdag den 2. oktober 2019, kl. 12:00. Vi forventer at holde 1. samtaler den 7. eller 8. oktober 2019. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Sektionschef Anja M. Bech Hornecker på tlf.: 43 50 85 40. Styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet. Alle uanset etnisk baggrund, alder og køn opfordres derfor til at søge.Har du lyst til at blive del af en koncern, der udfordrer dit talent og giver gode karriere muligheder? Er du samtidig en dygtig jurist, og vil du være med til at styrke danske virksomheders vækst gennem øget innovation o forståelse for IPR? Så er det dig vi mangler på holdet.

Patent- og Varemærkestyrelsen søger en ny kollega - barselsvikar pr. 1. november 2019, der vil være med til at bidrage til Erhvervsministeriets vision om at opnå Europas bedste rammer for at udvikle og drive virksomhed.

Om stillingen Du kommer primært til at behandle varemærkeansøgninger i enheden for Varemærker og Design. Afdelingens hovedopgaver omfatter behandling af varemærke- og designansøgninger – både danske og internationale samt indsigelses- og administrative ophævelsesafgørelser. Vi løser også en række awareness opgaver samt løfter forskellige internationale opgaver både i WIPO og EUIPO regi.

Vi arbejder på at opbygge en teambaseret opgaveløsning, og du vil komme til at indgå i denne struktur.

Du vil også gennem vores servicehotline skulle yde juridisk support og vejledning både internt og eksternt om varemærke- og designretlige spørgsmål. Sagsbehandlingen og kommunikationen med kunderne foregår både på dansk og engelsk.

Om dig

Din erfaring, uddannelse, faglighed og baggrund: Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur. Du har en solid teoretisk og også gerne praktisk baggrund inden for varemærkeretten. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med sagsbehandling inden for området.

Dine kommunikationsevner: Du kan formidle kompliceret stof i et let og forståeligt sprog. Du har sprogligt flair både på dansk og engelsk.

Din handlekraft og engagement: Du evner at igangsætte, gennemføre og afslutte opgaverne med den nødvendige kvalitet og til rette tid med særligt fokus på deadlines. Du er motiveret og kan arbejde i en performancekultur og kan lade dig lade inspirere heraf – også når det bliver svært.

Din forretnings- og kundeforståelse: Vores forretning fokuserer på at opfylde vore kunders behov, og vore services er behovsdrevne. Derfor er du lyttende, nysgerrig og fleksibel, når du bestræber dig på at forstå og opfylde kundernes behov. Du har en udpræget grad af kundeforståelse, gode indlevelsesevner samt empati, som du kan bruge i forbindelse med sagsbehandlingen.

Om os Patent- og Varemærkestyrelsen er en del af Erhvervsministeriet, og vi bidrager til regeringens erhvervs- og vækstpolitik ved at hjælpe virksomheder med at gøre ideer til aktiver. Det er vores vision, at vi skal have Europas bedste IPR-miljø for erhvervslivet.

I Varemærke- og Designenheden er vi 32 dygtige og engagerede medarbejdere, hvoraf ni er placeret i Ikast. Vi er en del af en serviceorganisation, der leverer myndighedsarbejde og serviceydelser til virksomheder i ind- og udland. Vi løser opgaverne individuelt, men hjælper hinanden i et fagligt fællesskab, hvor vi hver især bidrager med vores viden og kompetencer.

Du kan læse mere om os på vores hjemmeside: https://www.dkpto.dk/

Ansættelse Stillingen er et barselsvikariat af et års varighed på fuld tid, 37 timer inklusiv frokost. Løn- og ansættelsesvilkår sker som fuldmægtig i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Ansøgning Søg stillingen via nedenstående knap ”søg stillingen” eller via vores hjemmeside www.dkpto.dk/job. Din ansøgning med CV og eksamenspapirer skal være modtaget senest onsdag den 2. oktober 2019, kl. 12:00.

Vi forventer at holde 1. samtaler den 7. eller 8. oktober 2019.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Sektionschef Anja M. Bech Hornecker på tlf.: 43 50 85 40.

Styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet. Alle uanset etnisk baggrund, alder og køn opfordres derfor til at søge.

Patent- og VaremærkestyrelsenTaastrup2019-09-16T00:00:002019-10-02T00:00:00
330089834Jurister til Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol i SkattestyrelsenRobot Kunne du tænke dig at arbejde tæt på de politiske beslutningsprocesser og understøtte indsatsen mod organiseret og grænseoverskridende kriminalitet? Er du detaljeorienteret, har du sans for kvalitet i skriftlige leverancer og brænder du for arbejdet med forskellige juridiske problemstillinger? Så er du måske en af de juridiske profiler, vi søger til Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol, Skattestyrelsen. Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol Fagområdet Særlig Kontrol har det overordnede ansvar for, at organiseret og grænseoverskridende svindel opdages og forebygges. Det er en opgave, der har stor politisk og mediemæssig bevågenhed, da området har fundamental betydning for den enkelte danskers retsfølelse og tillid til Skatteforvaltningen. Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol har til formål at yde ledelsesstøtte til fagdirektøren og underdirektørerne i forhold til den daglig drift og strategiske udvikling, at arbejde med styring og planlægning samt koordinere og være udførende på tværgående opgaver for hele fagområdet Særlig Kontrol. Vi er p.t. 10 medarbejdere og en student. Juridiske problemstillinger som omdrejningspunkt for mange forskellige og udfordrende opgaver Som vores nye jurist kommer du til at arbejde med mange forskellige og udfordrende opgaver, herunder blandt andet spørgsmål fra Skatteudvalget, høringer fra Skatteministeriet, Rigsrevisionen og Folketingets Ombudsmand samt andre både interne og eksterne samarbejdspartnere. Du får endvidere et tæt samarbejde med forretningen i Særlig Kontrol, når du arbejder med juridiske problemstillinger i forhold til fagområdet, beslutningsoplæg til ledelsen af området og koordinering inden for f.eks. lovforberedende arbejde, vedligeholdelse af interne retningslinjer og opfølgning på eksterne undersøgelser. Deltagelse i udviklingsprojekter på området vil også være en del af din opgaveportefølje. Opgaverne vil også omfatte juridisk klagesagsbehandling og behandling af aktindsigtssager i forhold til forretningsområdet. Formidlingsstærk juridisk profil med en struktureret tilgang til opgaveløsningen Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse med en juridisk profil som fx cand.jur., cand.merc.jur. eller tilsvarende med et solidt juridisk fundament. Vi ser helst, at du har mindst et par års erfaring fra den offentlige forvaltning. Dine forvaltningsretlige kompetencer står skarpt, og skriftligt kan du klart, kort og præcist formidle essensen af dine budskaber til andre faggrupper, myndigheder og borgere. Det giver dig energi at arbejde med korte deadlines, og du er fleksibel i forhold til de opgavetyper, der skal løses. Din arbejdsstil er kendetegnet ved, at du er struktureret, initiativrig og selvstændig i forhold til at opsøge viden og træffe egne beslutninger, samtidig med at du søger og er åben for input. Du fungerer godt både med selvstændigt at dykke ned i fagstof og at samarbejde på tværs af faggrupper, områder og opgaver. Du trives i en stor organisation, som hele tiden påvirkes af politiske beslutninger, og du forstår at handle ud fra et helhedssyn. Du bringer godt humør ind i sekretariatet, og du evner at agere i en flad struktur, hvor du dagligt kommunikerer på alle niveauer. For at lykkes i stillingen, er det desuden vigtigt, at du: har et højt fagligt niveau og evne til at opnå resultater har gennemslagskraft og udviser empati og initiativ i omgangen med kolleger og samarbejdspartnere trives i en uforudsigelig hverdag og i en organisation, der er under forandring motiveres af at finde løsninger trives med en aktiv og kontaktfyldt arbejdsdag tager ansvar for de leverancer, du skal udarbejde og sikrer, at de er af høj kvalitet. Ansøgning og kontakt Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket Søg stillingen senest søndag den 22. september 2019. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Marlene Wiese Svanberg på telefon 72 38 93 72. Vi forventer, at der vil indgå en personanalyse og en logisk analyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Helgeshøj Allé 9, 2630 Høje Taastrup. Skattestyrelsen Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Kunne du tænke dig at arbejde tæt på de politiske beslutningsprocesser og understøtte indsatsen mod organiseret og grænseoverskridende kriminalitet? Er du detaljeorienteret, har du sans for kvalitet i skriftlige leverancer og brænder du for arbejdet med forskellige juridiske problemstillinger? Så er du måske en af de juridiske profiler, vi søger til Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol, Skattestyrelsen.

Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol
Fagområdet Særlig Kontrol har det overordnede ansvar for, at organiseret og grænseoverskridende svindel opdages og forebygges. Det er en opgave, der har stor politisk og mediemæssig bevågenhed, da området har fundamental betydning for den enkelte danskers retsfølelse og tillid til Skatteforvaltningen.

Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol har til formål at yde ledelsesstøtte til fagdirektøren og underdirektørerne i forhold til den daglig drift og strategiske udvikling, at arbejde med styring og planlægning samt koordinere og være udførende på tværgående opgaver for hele fagområdet Særlig Kontrol. Vi er p.t. 10 medarbejdere og en student.

Juridiske problemstillinger som omdrejningspunkt for mange forskellige og udfordrende opgaver
Som vores nye jurist kommer du til at arbejde med mange forskellige og udfordrende opgaver, herunder blandt andet spørgsmål fra Skatteudvalget, høringer fra Skatteministeriet, Rigsrevisionen og Folketingets Ombudsmand samt andre både interne og eksterne samarbejdspartnere.

Du får endvidere et tæt samarbejde med forretningen i Særlig Kontrol, når du arbejder med juridiske problemstillinger i forhold til fagområdet, beslutningsoplæg til ledelsen af området og koordinering inden for f.eks. lovforberedende arbejde, vedligeholdelse af interne retningslinjer og opfølgning på eksterne undersøgelser. Deltagelse i udviklingsprojekter på området vil også være en del af din opgaveportefølje.

Opgaverne vil også omfatte juridisk klagesagsbehandling og behandling af aktindsigtssager i forhold til forretningsområdet.

Formidlingsstærk juridisk profil med en struktureret tilgang til opgaveløsningen
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse med en juridisk profil som fx cand.jur., cand.merc.jur. eller tilsvarende med et solidt juridisk fundament. Vi ser helst, at du har mindst et par års erfaring fra den offentlige forvaltning. Dine forvaltningsretlige kompetencer står skarpt, og skriftligt kan du klart, kort og præcist formidle essensen af dine budskaber til andre faggrupper, myndigheder og borgere.

Det giver dig energi at arbejde med korte deadlines, og du er fleksibel i forhold til de opgavetyper, der skal løses. Din arbejdsstil er kendetegnet ved, at du er struktureret, initiativrig og selvstændig i forhold til at opsøge viden og træffe egne beslutninger, samtidig med at du søger og er åben for input. Du fungerer godt både med selvstændigt at dykke ned i fagstof og at samarbejde på tværs af faggrupper, områder og opgaver.

Du trives i en stor organisation, som hele tiden påvirkes af politiske beslutninger, og du forstår at handle ud fra et helhedssyn. Du bringer godt humør ind i sekretariatet, og du evner at agere i en flad struktur, hvor du dagligt kommunikerer på alle niveauer.

For at lykkes i stillingen, er det desuden vigtigt, at du:

  • har et højt fagligt niveau og evne til at opnå resultater
  • har gennemslagskraft og udviser empati og initiativ i omgangen med kolleger og samarbejdspartnere
  • trives i en uforudsigelig hverdag og i en organisation, der er under forandring
  • motiveres af at finde løsninger
  • trives med en aktiv og kontaktfyldt arbejdsdag
  • tager ansvar for de leverancer, du skal udarbejde og sikrer, at de er af høj kvalitet.


Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 22. september 2019.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Marlene Wiese Svanberg på telefon 72 38 93 72.

Vi forventer, at der vil indgå en personanalyse og en logisk analyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Helgeshøj Allé 9, 2630 Høje Taastrup.

Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skatteforvaltningen, Høje-Taastrup, Helgeshøj Allé 9Taastrup2019-09-13T00:00:002019-09-22T00:00:00
330088148Kvalitetsbevidst og udviklingsmotiveret jurist til ToldstyrelsenRobot Vil du være med til at sikre at Toldstyrelsens processer er juridisk korrekte? Vil du udvikle dig indenfor forvaltnings- og toldretten? Drives du af at yde juridisk rådgivning og sparring? Så er du måske vores nye kollega i Toldstyrelsen. Kontrolprocesser dit nye kontor Toldstyrelsen skal sikre smidig handel på tværs af grænserne og at der er en effektiv toldkontrol. Kontoret Kontrolprocesser i Toldstyrelsen har til opgave at vedligeholde, udvikle og forbedre toldkontrolprocesser så toldkontrollen er effektiv. Kontoret sikrer også, at toldkontrollen i Danmark foregår inden for lovgivningens rammer og at toldkontrolmedarbejderne kender deres beføjelser. En del af opgaverne består i at hjælpe medarbejderne rundt om i landet med at træffe korrekte afgørelser og rådgive dem om hvordan konkrete kontrolsituationer skal håndteres. Vi er både erfarne medarbejdere, der har været i Toldstyrelsen i mange år og helt nye medarbejdere. Vi har forskellig erhvervs- og uddannelsesbaggrund og forskellige opgaver, men vi har alle det til fælles, at vi synes at toldkontrol er et spændende arbejdsområde. Vi arbejder resultatorienteret og har en uformel omgangstone. Juridisk sparring og kvalitetssikring af processer Dine opgaver kan deles op i to grupper. For det første skal du give juridisk sparring til ledere og medarbejdere i konkrete sager. Du vil skulle svare på spørgsmål inden for mange forskellige emner. Den ene dag vil du blive spurgt, om en videregivelse af oplysninger er lovlig. Dagen efter vil du skulle hjælpe med at tage stilling til, om en virksomheds lovovertrædelse skal betragtes som simpelt uagtsom eller groft uagtsom. Og den næste dag skal du genopfriske din viden om selvskyldnerkaution. For det andet skal du løbende være med til at sikre, at kontrolafdelingens processer er tilrettelagt på en både juridisk korrekt og hensigtsmæssig måde. I praksis betyder det bl.a., at du skal sikre at de skabeloner til afgørelser, som kollegerne anvender, indeholder korrekte lovhenvisninger og i det hele taget lever op de forvaltningsretlige krav. Alle disse opgaver udføres i tæt samarbejde med kontorets anden jurist, og du vil skulle samarbejde med medarbejdere og ledere i hele Toldstyrelsen, Skattestyrelsen og andre offentlige myndigheder, især politiet. Du vil komme til at tage stilling til mange forskellige spørgsmål, så ikke to dage er ens. Du vil få mulighed for at fordybe dig i og udvikle dig inden for både forvaltnings- og toldretten, men du kommer også til at dyrke andre juridiske områder som EU-ret, strafferet og straffeproces. Omhyggelig jurist med kendskab til forvaltningsret Vi forestiller os, at du er cand.jur. eller cand.merc.jur. og har nogle års erfaring, gerne fra den offentlige forvaltning. Du har kendskab til forvaltningsret og også gerne til told, moms og eller punktafgifter. Du har en høj faglighed, du er vant til at dele ud af din viden og du kan godt lide at formidle vanskelig juridisk stof til ikke-jurister. Du stræber hele tiden efter at blive endnu dygtigere. Du er omhyggelig og grundig. Og så er du fleksibel i forhold til opgaver og forstår at prioritere. Ansøgning og kontakt Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket Søg stillingen senest den 25. september 2019. Hvis du har yderligere spørgsmål til arbejdsopgaverne eller enheden, er du velkommen til at kontakte kontorchef Ole Morsing på tlf. 41175034 alle hverdage mellem 8.00 10.00. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Arbejdsstedet er Carlsensvej 8, Køge. Ansættelsestidspunkt er som udgangspunkt 1.februar 2020. Du skal være opmærksom på, at ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretnings Tjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du skal arbejde med klassificerede dokumenter og systemer. Om Toldstyrelsen Vi understøtter smidig handel på tværs af de ydre grænser og sikrer en effektiv toldkontrol Toldstyrelsens opgave er at sikre enkel angivelse af korrekt told og effektiv forvaltning af EU s regelsæt på toldområdet. I samarbejde med andre myndigheder arbejder vi for at forhindre illegal import og beskytte borgere og virksomheder mod farlige eller sundhedsskadelige varer som våben og narkotika. I de kommende år har vi desuden en vigtig opgave med at modernisere og digitalisere toldområdet som fastsat i EU s toldkodeks. Vi løser fagligt krævende opgaver i komplekse processer. Vi skal samtidig levere et højt serviceniveau og en effektiv kontrol i alle dele af opgaven. Derfor kræver vi stærk koordinering og høj faglighed både internt og i samarbejdet med andre aktører, nationalt såvel som internationalt. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Toldstyrelsen på www.toldst.dk Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Vil du være med til at sikre at Toldstyrelsens processer er juridisk korrekte? Vil du udvikle dig indenfor forvaltnings- og toldretten? Drives du af at yde juridisk rådgivning og sparring? Så er du måske vores nye kollega i Toldstyrelsen.

Kontrolprocesser – dit nye kontor

Toldstyrelsen skal sikre smidig handel på tværs af grænserne og at der er en effektiv toldkontrol. Kontoret Kontrolprocesser i Toldstyrelsen har til opgave at vedligeholde, udvikle og forbedre toldkontrolprocesser – så toldkontrollen er effektiv. Kontoret sikrer også, at toldkontrollen i Danmark foregår inden for lovgivningens rammer og at toldkontrolmedarbejderne kender deres beføjelser. En del af opgaverne består i at hjælpe medarbejderne rundt om i landet med at træffe korrekte afgørelser og rådgive dem om hvordan konkrete kontrolsituationer skal håndteres.

Vi er både erfarne medarbejdere, der har været i Toldstyrelsen i mange år og helt nye medarbejdere. Vi har forskellig erhvervs- og uddannelsesbaggrund og forskellige opgaver, men vi har alle det til fælles, at vi synes at toldkontrol er et spændende arbejdsområde. Vi arbejder resultatorienteret og har en uformel omgangstone.

Juridisk sparring og kvalitetssikring af processer

Dine opgaver kan deles op i to grupper.

For det første skal du give juridisk sparring til ledere og medarbejdere i konkrete sager. Du vil skulle svare på spørgsmål inden for mange forskellige emner. Den ene dag vil du blive spurgt, om en videregivelse af oplysninger er lovlig. Dagen efter vil du skulle hjælpe med at tage stilling til, om en virksomheds lovovertrædelse skal betragtes som simpelt uagtsom eller groft uagtsom. Og den næste dag skal du genopfriske din viden om selvskyldnerkaution.

For det andet skal du løbende være med til at sikre, at kontrolafdelingens processer er tilrettelagt på en både juridisk korrekt og hensigtsmæssig måde. I praksis betyder det bl.a., at du skal sikre at de skabeloner til afgørelser, som kollegerne anvender, indeholder korrekte lovhenvisninger og i det hele taget lever op de forvaltningsretlige krav.



Alle disse opgaver udføres i tæt samarbejde med kontorets anden jurist, og du vil skulle samarbejde med medarbejdere og ledere i hele Toldstyrelsen, Skattestyrelsen og andre offentlige myndigheder, især politiet.

Du vil komme til at tage stilling til mange forskellige spørgsmål, så ikke to dage er ens. Du vil få mulighed for at fordybe dig i og udvikle dig inden for både forvaltnings- og toldretten, men du kommer også til at dyrke andre juridiske områder som EU-ret, strafferet og straffeproces.

Omhyggelig jurist med kendskab til forvaltningsret

Vi forestiller os, at du er cand.jur. eller cand.merc.jur. og har nogle års erfaring, gerne fra den offentlige forvaltning. Du har kendskab til forvaltningsret og også gerne til told, moms og/eller punktafgifter.

Du har en høj faglighed, du er vant til at dele ud af din viden og du kan godt lide at formidle vanskelig juridisk stof til ikke-jurister. Du stræber hele tiden efter at blive endnu dygtigere. Du er omhyggelig og grundig. Og så er du fleksibel i forhold til opgaver og forstår at prioritere.

Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 25. september 2019. Hvis du har yderligere spørgsmål til arbejdsopgaverne eller enheden, er du velkommen til at kontakte kontorchef Ole Morsing på tlf. 41175034 alle hverdage mellem 8.00 – 10.00.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Arbejdsstedet er Carlsensvej 8, Køge.

Ansættelsestidspunkt er som udgangspunkt 1.februar 2020.

Du skal være opmærksom på, at ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretnings Tjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du skal arbejde med klassificerede dokumenter og systemer.

Om Toldstyrelsen

‘Vi understøtter smidig handel på tværs af de ydre grænser og sikrer en effektiv toldkontrol’



Toldstyrelsens opgave er at sikre enkel angivelse af korrekt told og effektiv forvaltning af EU’s regelsæt på toldområdet. I samarbejde med andre myndigheder arbejder vi for at forhindre illegal import og beskytte borgere og virksomheder mod farlige eller sundhedsskadelige varer som våben og narkotika. I de kommende år har vi desuden en vigtig opgave med at modernisere og digitalisere toldområdet som fastsat i EU’s toldkodeks.



Vi løser fagligt krævende opgaver i komplekse processer. Vi skal samtidig levere et højt serviceniveau og en effektiv kontrol i alle dele af opgaven. Derfor kræver vi stærk koordinering og høj faglighed både internt og i samarbejdet med andre aktører, nationalt såvel som internationalt.



Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.



Læs mere om Toldstyrelsen på www.toldst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.




Skatteforvaltningen, Køge, CarlsensvejKøge2019-09-11T00:00:002019-09-25T00:00:00
330074728Legal Denmark søger juristerRobot Legal Denmark søger jurister med erfaring inden for fire områder: privatret, erhvervsret, socialret og udlændingeret. Vi har eksisteret i et par måneder, men er først nu blevet færdig med hjemmeside mm. og søger samarbejdspartnere i form af freelanceaftaler. Vi har allerede indgået aftale med nogle forskellige advokatfirmaer som vil stå til rådighed for vores klienter. Vores klienter vil bestå af enkeltpersoner og virksomheder mv. Målet for Legal Denmark er ikke kun at være et juridisk kontor i Danmark, men også udenfor Danmark. Ift udland har Legal Denmark allerede nogle større projekter som man arbejder med fra Tyrkiet og Sydafrika. Hvis du har interesse, vil vi meget gerne se dig til et møde her i en af vores kontorlokaler, hvor den nærmere samarbejdsaftale vil blive drøftet. Vores mål er at blive en af de førende indenfor området, og derfor arbejder vi på at få opbygget et team som består af de bedste faglige kompetencer. Kan du se dig selv i Legal Denmark og mener du at du er den rigtige i teamet, er her en mulighed for at være med fra starten og opbygge en sund og stærk virksomhed. Send gerne dit CV til: ansog@legaldenmark.com

Legal Denmark søger jurister med erfaring inden for fire områder: privatret, erhvervsret, socialret og udlændingeret.

Vi har eksisteret i et par måneder, men er først nu blevet færdig med hjemmeside mm. og søger samarbejdspartnere i form af freelanceaftaler.

 

Vi har allerede indgået aftale med nogle forskellige advokatfirmaer som vil stå til rådighed for vores klienter. Vores klienter vil bestå af enkeltpersoner og virksomheder mv.

 

Målet for Legal Denmark er ikke kun at være et juridisk kontor i Danmark, men også udenfor Danmark. Ift udland har Legal Denmark allerede nogle større projekter som man arbejder med fra Tyrkiet og Sydafrika.

 

Hvis du har interesse, vil vi meget gerne se dig til et møde her i en af vores kontorlokaler, hvor den nærmere samarbejdsaftale vil blive drøftet.

 

Vores mål er at blive en af de førende indenfor området, og derfor arbejder vi på at få opbygget et team som består af de bedste faglige kompetencer.

 

Kan du se dig selv i Legal Denmark og mener du at du er den rigtige i teamet, er her en mulighed for at være med fra starten og opbygge en sund og stærk virksomhed.

 

Send gerne dit CV til: ansog@legaldenmark.com

Digital Web Solutions IVSSøborg2019-08-19T00:00:002019-10-10T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Dygtig fuldmægtig søges til Patent- og Varemærkestyrelsen i Taastrup - barselsvikariat

Patent- og Varemærkestyrelsen

Taastrup
Har du lyst til at blive del af en koncern, der udfordrer dit talent og giver gode karriere muligheder? Er du samtidig en dygtig jurist, og vil du være med til at styrke danske virksomheders vækst gennem øget innovation o forståelse for IPR? Så er d...
Indrykket:16. september 2019
Udløbsdato:2. oktober 2019

Jurister til Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol i Skattestyrelsen

Skatteforvaltningen, Høje-Taastrup, Helgeshøj Allé 9

Taastrup
Kunne du tænke dig at arbejde tæt på de politiske beslutningsprocesser og understøtte indsatsen mod organiseret og grænseoverskridende kriminalitet? Er du detaljeorienteret, har du sans for kvalitet i skriftlige leverancer og brænder du for arbejdet...
Indrykket:13. september 2019
Udløbsdato:22. september 2019

Kvalitetsbevidst og udviklingsmotiveret jurist til Toldstyrelsen

Skatteforvaltningen, Køge, Carlsensvej

Køge
Vil du være med til at sikre at Toldstyrelsens processer er juridisk korrekte? Vil du udvikle dig indenfor forvaltnings- og toldretten? Drives du af at yde juridisk rådgivning og sparring? Så er du måske vores nye kollega i Toldstyrelsen. Kontrolpro...
Indrykket:11. september 2019
Udløbsdato:25. september 2019

Legal Denmark søger jurister

Digital Web Solutions IVS

Søborg
Legal Denmark søger jurister med erfaring inden for fire områder: privatret, erhvervsret, socialret og udlændingeret. Vi har eksisteret i et par måneder, men er først nu blevet færdig med hjemmeside mm. og søger samarbejdspartnere i form af freelanc...
Indrykket:19. august 2019
Udløbsdato:10. oktober 2019