Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

FULDMÆGTIG TIL ØKONOMISTYRING, ANALYSE OG POLITIKUDVIKLING

Trives du med store datasæt og komplekse regnemodeller, vil du have ansvar og indflydelse på opgaveløsningen, og har du lyst til at arbejde tæt på ministeren?

I økonomikontoret søger vi en kollega, som er økonomisk og analytisk stærk. Foruden økonomikontorets kerneopgaver vedrørende politikudvikling, budgetproces og generelle økonomi- og regnskabsopgaver, er det ministeriets ambition i højere grad end nu at anvende de store mængder data, der er til rådighed på folkekirkens område til at skabe en bedre økonomistyring til gavn for folkekirkens centrale og lokale enheder. Hvis du har lyst til at være med til at tegne retningen for ministeriets analytiske arbejde, samt at arbejde i et mindre ministerium, hvor opgaverne er forskelligartede, ansvaret stort og samarbejde er i højsædet, så er det måske dig, vi leder efter.

Som ansat i Kirkeministeriets økonomikontor vil du blive en del af et hus med engagement og høj faglighed, hvor sparring og samarbejde med kollegaerne er i højsædet. Du vil få mulighed for løbende at beskæftige dig med nye og udfordrende opgaver – selvstændige såvel som teambaserede, og du vil få gode muligheder for at påvirke opgaverne og derigennem opnå både personlig og faglig udvikling. Du kommer til at deltage i processer fra idéstadiet til implementering og evaluering, og arbejde på tværs af husets fagområder, som inkluderer politikudvikling, økonomi, jura og HR.

Arbejdsopgaver
Dine arbejdsopgaver vil omfatte blandt andet:

  • Økonomisk og statistisk analyse, herunder benchmarking,
  • Udvikling og vedligeholdelse af komplekse regnemodeller,
  • Budgetlægning- og opfølgning, herunder finanslovsarbejde
  • Sagsfremstilling og ministerbetjening,
  • Betjening af centrale udvalg i relation til folkekirkens økonomi,
  • Løbende udvikling af rammerne for folkekirkens decentrale økonomi,
  • Tværgående opgaver i departementet.
De konkrete opgaver tilpasses dine kvalifikationer og erfaring.

Kompetencer

Vi forventer, at du har en relevant økonomisk eller samfundsfaglig kandidatuddannelse eller har tilsvarende kvalifikationer. Vi ser gerne, at du har nogle års erfaring, men kan også være nyuddannet. Hvis du har erfaring med arbejdet i en politisk styret organisation eller foreningsarbejde, er det en fordel, men det er ikke en forudsætning for at søge stillingen.

Vi lægger endvidere vægt på din evne til at

  • have overblik over store mængder data,
  • analysere og formidle økonomiske problemstillinger,
  • designe og udføre kvantitative, statistiske analyser,
  • sætte dig ind i sager, der kræver såvel økonomisk som juridisk og politisk forståelse,
  • finde pragmatiske og fagligt solide løsninger på forskelligartede problemstillinger,
  • formidle skriftligt og mundtligt,
  • beherske it-værktøjer (eksempelvis Excel, Stata, R, Power BI),
  • arbejde selvstændigt og i team.

Kirkeministeriet tilbyder dig
et spændende og meningsfuldt arbejdsområde med stort værdipolitisk fokus og godt læringsmæssigt indhold. Du kommer til at arbejde i et travlt, fagligt, godt socialt og udadvendt miljø, hvor vi lægger vægt på, at det er sjovt og motiverende at gå på arbejde.

Kirkeministeriet er en lille organisation med i alt ca. 80 ansatte – heraf udgør økonomikontoret 8 medarbejdere, hvorfor du hurtigt vil få tildelt et stort ansvar og en bred opgaveportefølje.

Ministeriet løser primært opgaver, der relaterer sig til folkekirkens rammebetingelser, og koordinerer regeringens indsats for andre trossamfund. Økonomikontoret er overordnet ansvarlig for økonomi- og regnskabsforvaltningen i folkekirken og Kirkeministeriets departement. Du kan læse mere om ministeriets opgaver og organisation på www.km.dk.

Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til overenskomsten mellem Finansministeriet og Akademikerne for akademikere i staten eller anden relevant overenskomst. Der er mulighed for at forhandle et eventuelt kvalifikationstillæg. Stillingen er på fuld tid. Du kommer til at referere til kontorchefen i økonomikontoret. Vi ser gerne, at du kan begynde hos os snarest.

Yderligere information
Du kan læse mere om Kirkeministeriet på www.km.dk. Du er også velkommen til at kontakte kontorchef Klaus Kerrn-Jespersen på tlf.: 4089 1630 eller chefkonsulent Jacob Øllgaard-Nicolajsen på tlf.: 2249 0555.

Ansøgning
Din ansøgning skal indeholde:

  1. Ansøgning
  2. CV
  3. Dokumentation for uddannelse


Ansøgningsfrist er torsdag den 14. januar 2021.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 3 og 4.

Ministeriet ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.