Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Funktionschef ved Retten i Viborg

En stilling som retsassessor indtil videre med funktion som chef i fogedretten ved Retten i Viborg er ledig fra den 1. juni 2018 eller efter aftale.



Retten i Viborg beskæftiger i alt ca. 50 medarbejdere, herunder 8 dommere og ca. 7 øvrige jurister. Retten i Viborg er organiseret i 5 afdelinger: Retsafdelingen, fællessekretariatet, skifteretten, fogedretten og administrationen.



Fogedretten ledes af en funktionschef og en afdelingsleder. Fogedretten beskæftiger for tiden ca. 12 medarbejdere, bestående af kontormedarbejdere, studerende og dommerfuldmægtige.



Funktionschefen varetager bl.a. følgende opgaver:



Sagsbehandling:

  • Deltagelse i den daglige sagsbehandling af alle sagstyper i fogedretten.

  • Behandling af straffesager og civile sager 1 dag om ugen.



Ledelse:

  • Sammen med afdelingslederen ansvarlig for arbejdets generelle tilrettelæggelse, medarbejdernes trivsel og arbejdsfordelingen i afdelingen

  • Fagligt ansvarlig for fogedrettens sager, herunder ansvarlig for videndeling i afdelingen

  • I samarbejde med afdelingslederen, ansvarlig for udarbejdelse af handlingsplaner og opstilling af målsætninger for afdelingen

  • I samarbejde med afdelingslederen ansvarlig for, at sagerne afvikles efter de fastsatte sagsbehandlingstider, herunder ved løbende at sikre, at ressourcerne anvendes og fordeles hensigtsmæssigt i afdelingen

  • I samarbejde med afdelingslederen ansvarlig for, at medarbejderne vedligeholder og udvikler deres kompetencer, herunder særligt deres it-kompetencer

  • I samarbejde med afdelingslederen ansvarlig for oplæringen af nye medarbejdere

  • I samarbejde med afdelingslederen ansvarlig for afholdelse af personalemøder og medarbejderudviklingssamtaler med kontormedarbejderne i afdelingen

  • Medlem af ledelsesgruppen, herunder med deltagelse i rettens ledelsesmøder og ledelsesdage med rettens ledergruppe på 8 personer

  • I samarbejde med ledelsesgruppen udarbejde og sikre opfølgningen af fælles strategier for hele organisationen





Vi tilbyder i øvrigt en hverdag med gode faglige udviklingsmuligheder i et godt arbejdsmiljø, hvor vi bl.a. har fokus på videndeling, effektivitet og fælles trivsel.



Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe til byretspræsident Laila Nitschke på telefonnummer 99 68 30 01.



Udnævnelse forudsætter, at du har bestået den juridiske kandidateksamen.



Kvalifikationer

Varetagelse af en funktionschefstilling forudsætter:



  • Gode lederegenskaber

  • Juridisk kandidateksamen og gode faglige kvalifikationer

  • Lyst til ledelse inden for rammerne af Danmarks Domstoles ledelsespolitik

  • En veludviklet samarbejdsevne

  • Troværdighed og god kommunikationsevne



    Løn og ansættelsesvilkår

    Stillingen er en retsassessorstilling i lønramme 36. Ansættelse sker på tjenestemandsvilkår.



    Udnævnelse som retsassessor forudsætter som hidtil, at landsretskonstitutionen er gennemført med et tilfredsstillende resultat.



    Til stillingen som retsassessor er knyttet et personligt tillæg, og for varetagelsen af funktionen som chef ydes et funktionstillæg. Den samlede løn i stillingen udgør for tiden 52.478,01 kr. pr. måned i aktuelt niveau (1. december 2017 niveau).



    Pensionsbidraget af tillæggene udgør 12,75 %, hvoraf en tredjedel regnes som egetbidrag.



    Ansøgning

    Stillingen søges elektronisk på www.domstol.dk under ”Job”.



    Du skal vedhæfte curriculum vitae, indscannet eksamensbevis, samt eventuelle udtalelser. Desuden bedes du vedhæfte et vellignende digitalt foto. Ansøgninger skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 20. april 2018.



    Samtaler kan forventes afholdt i slutningen af uge 17 eller begyndelsen af uge 18.



    Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset personlige forhold som alder, køn, race, etnisk tilhørsforhold m.v.



    Opmærksomheden henledes på, at en ansøger i medfør af tjenestemandslovens § 5, stk. 4, inden ansøgningsfristens udløb skriftligt kan anmode om, at oplysninger fra den ansøgerliste, der kan udleveres til ansøgerne efter tjenestemandslovens § 5, stk. 3, ikke gengives offentligt. I givet fald påføres ansøgerlisten et tavshedspålæg ved udlevering.



Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her