Funktionsleder til Indkøb og Jura

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du stå i spidsen for at videreudvikle indkøbsfunktionen og den juridiske rådgivning i Rebild Kommune? Brænder du for faglig ledelse og personaleledelse? Vil du være en del af et stærkt team i en kommune i rivende udvikling? Så er du måske Rebild Kommunes nye funktionsleder for Indkøb & Jura.

Ledelse, samarbejde og faglighed
I rollen som funktionsleder for Indkøb & Jura har du en bred kontaktflade, hvor gode relationer til interne og eksterne samarbejdspartnere er vigtige. Personligt og igennem dit team, har du ansvar for planlægning, rådgivning og eksekvering af kommunens indkøb, udbud samt juridiske rådgivning. Du bliver en del af et godt og velfungerende fagligt miljø, hvor det bliver dit ansvar at koble det juridiske og indkøbsfaglige sammen med kommunal drift. Du får rige udfoldelsesmuligheder og frihedsgrader og mødes af forventninger om engagement og professionalisme i opgaverne og arbejdspladsen.

Du har det faglige ansvar og personaleansvar for pt. 5 medarbejdere – 2 jurister, 2 udbudsjurister samt 1 indkøbskonsulent. Du er klar til at tage ansvaret i et funktionsområde, der skal videreudvikles, hvor du selv eksekverer, men ikke mindst leder dit team. Du leder med faglig integritet og samtidigt går du forrest i den juridiske rådgivning og i de gode indkøbs- og udbudsprocesser.

De juridiske opgaver understøtter kommunens centre, byråd og direktion og er således bredt funderede eksempelvis indenfor forvaltningsret, kommunalret, socialret, køb og salg af fast ejendom, ekspropriation, lejeret, plan- og miljøret. Som chefjurist rådgiver du på alle niveauer og medvirker til at finde løsninger indenfor de juridiske rammer, der sikrer, at de politiske visioner og planer realiseres. Ligeledes håndterer du sager på egen hånd på lige fod med afdelingens medarbejdere.

Indkøbsfunktionen understøtter kommunens udbudsprocesser, indkøbsfunktion, kontraktimplementering samt bakker op om driftsopfølgning og udarbejder ledelsesinformation og analyser. På indkøbsområdet er dit primære ansvar at skabe klare indkøbs- og udbudsretningslinjer for Indkøbsteamet og kollegerne i Rebild Kommune. Du vil have overordnet ansvar for at definere, udvikle og forbedre samt udføre indkøbsprocesserne, med øje på de rigtige løsninger for en kommune med lige over 30.000 indbyggere. Indkøbsfunktionen får opbakning fra Kommunernes Landsforening (KL), IKA foreningen af offentlige indkøbere, Staten og Kommunernes Indkøbsservice (SKI) og er en del af Jysk Fællesindkøb bestående af 8 kommuner (JYFI).

Hvem er du?
Den ideelle kandidat har erfaring fra det kommunale område, hvor du har opnået en bred forståelse for den lovgivning, der regulerer kommunens opgaver. Du har erfaring med sager, der relaterer sig til styrelsesloven, forvaltningsloven og kommunalfuldmagten. Du har indsigt og interesse i indkøbsområdet og ser indkøb som en serviceorienteret funktion, der kan bidrage til at effektivisere kommunens drift. Du arbejder struktureret og selvstændigt og følger dine og dit teams opgaver helt til dørs igennem velfungerende samarbejdsrelationer. Du er kommunikativt stærk og skaber respekt om din person og dine arbejdsopgaver. Det er en fordel, hvis du tidligere har stiftet bekendtskab med ledelse, og det er et krav, at du har en juridisk uddannelse på kandidatniveau.

Du får reference til sekretariatschefen og bliver en ud af fem funktionsledere i Fællescenter Sekretariat. Sekretariatet tæller ud over Indkøb & Jura også HR, IT & Digitalisering, Byrådssekretariatet samt Erhverv & Turisme. Sekretariatet er kendetegnet ved et højt fagligt niveau, en samarbejdsorienteret indstilling og et reelt ønske om at skabe stærke og varige resultater. Du vil som funktionsleder indgå i lederfora både i centeret og på tværs af organisationen – samt i kommunale netværk.

Yderligere oplysninger
Såfremt du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Maj Ragner Laursen på telefon 99 88 92 12.
Har du spørgsmål til rekrutteringsprocessen, kan du kontakte HR-konsulent Camilla Spanggaard Andersen på telefon 22 60 72 42.

kommunens hjemmeside finder du information om kommunen, og yderligere informationer kan findes her


Ansøgning og det praktiske
Rebild Kommune har nedsat et ansættelsesudvalg bestående af sekretariatschefen, en funktionsleder og en medarbejderrepræsentant.

Ansøgningsfristen udløber den 8. august 2022 kl. 08.00, hvor ansøgning skal være modtaget. Ansøgning sendes via linket på rebild.dk/job. Vi læser ansøgningerne løbende.

Vi gennemfører to samtalerunder. Første samtalerunde finder sted den 10. august 2022 og anden samtalerunde finder sted den 22. august 2022.
I forbindelse med samtalerunderne vil der kunne stilles en eller flere opgaver.

Alle kandidater, der indkaldes til anden samtalerunde, skal være indstillet på at gennemgå en profiltest og få en tilbagemelding på testen den 18. august 2022. Der vil blive indhentet referencer efter nærmere aftale.

Tiltrædelsen forventes pr. 1. oktober 2022 eller snarest muligt.

Stillingen besættes på overenskomstvilkår.

Kommunen ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, og opfordrer derfor alle kvalificerede og interesserede uanset alder, køn, religion, handicap og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Den 1. januar 2019 blev der indført røgfri arbejdstid – og matrikler for alle ansatte i Rebild Kommune

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Funktionsleder til Indkøb og Jura

Vil du stå i spidsen for at videreudvikle indkøbsfunktionen og den juridiske rådgivning i Rebild Kommune? Brænder du for faglig ledelse og personaleledelse? Vil du være en del af et stærkt team i en kommune i rivende udvikling? Så er du måske Rebild Kommunes nye funktionsleder for Indkøb & Jura.

Ledelse, samarbejde og faglighed
I rollen som funktionsleder for Indkøb & Jura har du en bred kontaktflade, hvor gode relationer til interne og eksterne samarbejdspartnere er vigtige. Personligt og igennem dit team, har du ansvar for planlægning, rådgivning og eksekvering af kommunens indkøb, udbud samt juridiske rådgivning. Du bliver en del af et godt og velfungerende fagligt miljø, hvor det bliver dit ansvar at koble det juridiske og indkøbsfaglige sammen med kommunal drift. Du får rige udfoldelsesmuligheder og frihedsgrader og mødes af forventninger om engagement og professionalisme i opgaverne og arbejdspladsen.

Du har det faglige ansvar og personaleansvar for pt. 5 medarbejdere – 2 jurister, 2 udbudsjurister samt 1 indkøbskonsulent. Du er klar til at tage ansvaret i et funktionsområde, der skal videreudvikles, hvor du selv eksekverer, men ikke mindst leder dit team. Du leder med faglig integritet og samtidigt går du forrest i den juridiske rådgivning og i de gode indkøbs- og udbudsprocesser.

De juridiske opgaver understøtter kommunens centre, byråd og direktion og er således bredt funderede eksempelvis indenfor forvaltningsret, kommunalret, socialret, køb og salg af fast ejendom, ekspropriation, lejeret, plan- og miljøret. Som chefjurist rådgiver du på alle niveauer og medvirker til at finde løsninger indenfor de juridiske rammer, der sikrer, at de politiske visioner og planer realiseres. Ligeledes håndterer du sager på egen hånd på lige fod med afdelingens medarbejdere.

Indkøbsfunktionen understøtter kommunens udbudsprocesser, indkøbsfunktion, kontraktimplementering samt bakker op om driftsopfølgning og udarbejder ledelsesinformation og analyser. På indkøbsområdet er dit primære ansvar at skabe klare indkøbs- og udbudsretningslinjer for Indkøbsteamet og kollegerne i Rebild Kommune. Du vil have overordnet ansvar for at definere, udvikle og forbedre samt udføre indkøbsprocesserne, med øje på de rigtige løsninger for en kommune med lige over 30.000 indbyggere. Indkøbsfunktionen får opbakning fra Kommunernes Landsforening (KL), IKA foreningen af offentlige indkøbere, Staten og Kommunernes Indkøbsservice (SKI) og er en del af Jysk Fællesindkøb bestående af 8 kommuner (JYFI).

Hvem er du?
Den ideelle kandidat har erfaring fra det kommunale område, hvor du har opnået en bred forståelse for den lovgivning, der regulerer kommunens opgaver. Du har erfaring med sager, der relaterer sig til styrelsesloven, forvaltningsloven og kommunalfuldmagten. Du har indsigt og interesse i indkøbsområdet og ser indkøb som en serviceorienteret funktion, der kan bidrage til at effektivisere kommunens drift. Du arbejder struktureret og selvstændigt og følger dine og dit teams opgaver helt til dørs igennem velfungerende samarbejdsrelationer. Du er kommunikativt stærk og skaber respekt om din person og dine arbejdsopgaver. Det er en fordel, hvis du tidligere har stiftet bekendtskab med ledelse, og det er et krav, at du har en juridisk uddannelse på kandidatniveau.

Du får reference til sekretariatschefen og bliver en ud af fem funktionsledere i Fællescenter Sekretariat. Sekretariatet tæller ud over Indkøb & Jura også HR, IT & Digitalisering, Byrådssekretariatet samt Erhverv & Turisme. Sekretariatet er kendetegnet ved et højt fagligt niveau, en samarbejdsorienteret indstilling og et reelt ønske om at skabe stærke og varige resultater. Du vil som funktionsleder indgå i lederfora både i centeret og på tværs af organisationen – samt i kommunale netværk.

Yderligere oplysninger
Såfremt du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Maj Ragner Laursen på telefon 99 88 92 12.
Har du spørgsmål til rekrutteringsprocessen, kan du kontakte HR-konsulent Camilla Spanggaard Andersen på telefon 22 60 72 42.

kommunens hjemmeside finder du information om kommunen, og yderligere informationer kan findes her


Ansøgning og det praktiske
Rebild Kommune har nedsat et ansættelsesudvalg bestående af sekretariatschefen, en funktionsleder og en medarbejderrepræsentant.

Ansøgningsfristen udløber den 8. august 2022 kl. 08.00, hvor ansøgning skal være modtaget. Ansøgning sendes via linket på rebild.dk/job. Vi læser ansøgningerne løbende.

Vi gennemfører to samtalerunder. Første samtalerunde finder sted den 10. august 2022 og anden samtalerunde finder sted den 22. august 2022.
I forbindelse med samtalerunderne vil der kunne stilles en eller flere opgaver.

Alle kandidater, der indkaldes til anden samtalerunde, skal være indstillet på at gennemgå en profiltest og få en tilbagemelding på testen den 18. august 2022. Der vil blive indhentet referencer efter nærmere aftale.

Tiltrædelsen forventes pr. 1. oktober 2022 eller snarest muligt.

Stillingen besættes på overenskomstvilkår.

Kommunen ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, og opfordrer derfor alle kvalificerede og interesserede uanset alder, køn, religion, handicap og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Den 1. januar 2019 blev der indført røgfri arbejdstid – og matrikler for alle ansatte i Rebild Kommune

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.