Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Funktionsleder til SP11 Skattefri virksomhedsomdannelse og selskabsomstrukturering - Skattestyrelsen i Aalborg

Har du lyst til at lede dygtige medarbejdere og skabe resultater på et komplekst og specialiseret fagområde inden for selskabsbeskatning mv.? Og er du desuden nysgerrig på at bevæge dig i et spændende fagligt felt mellem skatterevision og jura? – så er det måske dig, vi søger til en stilling som funktionsleder i enheden SP11 Skattefri virksomhedsomdannelse og selskabsomstrukturering.

Vi søger en kompetent funktionsleder til SP 11 Skattefri virksomhedsomdannelse og selskabsomstrukturering i afdelingen Selskabsprocesser, som består af i alt 11 enheder/kontorer. Selskabsprocesser er en del af fagområdet Selskab i Skattestyrelsen.

Dit primære ansvar som funktionsleder er ledelse af enhedens 13 medarbejdere, sikre den daglige drift samt at enheden opnår de opsatte mål. Din enhed består af faglig stærke medarbejdere med forskellige uddannelsesbaggrund. Da du bliver medlem af ledergruppen i Selskabsprocesser, får du naturligvis også tværgående ledelsesopgaver, som du skal løfte i samarbejde med områdets i alt 11 ledere og underdirektøren. Herudover får du et tæt samspil med andre kollegaer inden for fagområdet Selskab og på tværs af Skattestyrelsen.



Enhedens opgaver
Enhedens 13 medarbejdere behandler sager og løser øvrige opgaver inden for to områder: Skattefri virksomhedsomdannelse og selskabsomstrukturering.

Selskabsomstrukturering:

  • Behandle ansøgninger om tilladelse til selskabsomstruktureringer efter det subjektive spor
  • Sekundært regelfortolkning på selskabsomstruktureringsområdet generelt


Skattefri virksomhedsomdannelse:

  • Stillingtagen til aktierne/anparternes anskaffelsessum ved anmodning herom
  • Understøtte at den skattemæssige anskaffelsessum for aktierne/anparterne er korrekt opgjort
  • Behandle anmodninger om genoptagelse af anskaffelsessummen
  • Behandle diverse dispensationsanmodninger
  • Ajourføre slutsystemer efter omdannelsen
  • Kvittering for modtagelsen af de lovpligtige dokumenter
  • Foretage afledte ændringer efter omdannelsen, og svare på henvendelser fra skatteydere og finansielle rådgivere
  • Give faglig sparring inden virksomhedsomdannelse og medvirke til at ajourføre den Juridiske Vejledning


Stærk ledelsesprofil med fokus på faglighed
Enhedens opgaveportefølje kræver stor juridisk og skattefaglig indsigt. Vi forestiller os derfor, at du har en relevant juridisk uddannelse fx cand.merc.jur eller cand.jur. og gerne suppleret med efter- og videreuddannelse eller praktisk erfaring inden for ledelse. Det er en fordel, men ikke et krav, at du har kendskab til skatteområdet fra din uddannelse. Alternativt kan du have opnået en tilsvarende relevant faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Erfaring fra en politisk styret organisation er en fordel. Vigtigst af alt er dog, at du har lyst til ledelse og evner for at motivere og engagere medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund og erfaring.

Det er ligeledes vigtigt, at du har gode relationelle kompetencer og evner at kommunikere klart og tydeligt. Du får nemlig et tæt samarbejde med de øvrige enheder i fagområdet Selskab og inden for Selskabsprocesser samt med Jura, der ligeledes er et fagområde i Skattestyrelsen.



Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg jobbet” senest den 28. februar 2021. Spørgsmål besvares gerne af underdirektør Rasmus Winther Borup på telefon 7237 1821.

Første runde virtuelle samtaler er planlagt til 8. marts 2021. Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Anden runde samtale er planlagt til 15. marts 2021.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet en straffeattest og referencer.

Du skal være indstillet på, at ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretningstjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du skal arbejde med klassificerede dokumenter og systemer.

Stillingen er klassificereret i lønramme 36. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg.

Tiltrædelse pr. 1. maj 2021 eller efter aftale.



Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du opbygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.



Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.