Fysio- eller ergoterapeut med interesse for tilpasning af manuelle kørestole til Hjælpemiddelcentret

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Hjælpemiddelcentret i Københavns Kommune søger en fysio- eller ergoterapeut, som brænder for at blive specialiseret på kørestolsområdet. Du har gerne praktisk erfaring med hjælpemidler og har interesse i at støtte og udvikle hjælpemiddelområdet.

Vi søger en ny kollega, da en af vores kollegaer flytter til en anden landsdel.

Stillingen er en fast stilling på 37 timer ugentligt og skal besættes snarest.

Hvad forventer vi af dig?

  • Du har praktisk erfaring med valg af og tilpasning af kørestole. Gerne på specialiseret niveau.
  • Du trives med den personlige kontakt til borgere og samarbejdspartnere.
  • Du mestrer at kommunikere på forskellige niveauer og ved, hvordan et godt samarbejde udvikles.
  • Du kan formidle viden klart, tydeligt og praksisnært og kan give dine viden om hjælpemidler videre til dine samarbejdspartnere.
  • Du arbejder effektivt, struktureret, selvstændigt og analytisk med sans for orden og dokumentation.
  • Du kan prioritere dine opgaver hensigtsmæssigt.

Din baggrund
Du har en uddannelse som ergo- eller fysioterapeut.

Det er en fordel, hvis du har erfaring med hjælpemidler og hjælpemiddelformidling generelt. Meget gerne specialiseret erfaring med fx tilpasning af kørestole og tryksårsforebyggelse.

Hvad skal du lave – og sammen med hvem?
Du vil blive en del af vores manuelle team, som arbejder med at understøtte kommunens sagsbehandlere/visitatorer i valg, tilpasning og implementering af manuelle kørestole til kommunens borgere fra 18 år og op.

Du står for undersøgelse og analyse og med udgangspunkt i dette at vælge og tilpasse en kørestol til at understøtte borgers aktivitetsbehov. Det vil sige, at det er dig, der laver undersøgelse og analyse og skruer kørestolen, så den passer.

Du tilbydes grundig oplæring og løbende supervision. Du vil blive tilbudt deltagelse på messer og relevante kurser.

Du kommer til at høre til Specialrådgivningen, som er en afdeling med 15 gode og fagligt stærke kolleger, som er fordelt over en række specialiserede teams, hvoraf vores team med manuelle kørestole er et af dem.

Vi har et højt fagligt niveau og har et bredt og specialiseret kendskab til hjælpemidler indenfor de forskellige produktområder. Vi udvikler løbende vores viden gennem sparring, samarbejder og produktdemonstrationer.

Der er højt til loftet, og du bliver en del af et af et team med en humoristisk omgangstone. Det skal også være sjovt at gå på arbejde.

Du ansættes som selvtilrettelæggende. Vi har frokost- og massageordning.

Om Hjælpemiddelcentret
Vi er ca. 80 kolleger, som løser opgaver indenfor rådgivning, undervisning, sagsbehandling, indkøb, logistik og service på hjælpemiddelområdet på tværs af forvaltningerne i Københavns Kommune. Hjælpemiddelcentret er en del af Sundheds- og Omsorgsforvaltningen.

Her er dygtige og engagerede kolleger i en uformel organisation med fokus på udvikling og medindflydelse.

Du kan læse mere på www.hjaelpemiddelcentret.kk.dk.

Mere information
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos afdelingsleder for Specialrådgivningen Rikke Pedersen på 2043 3828.

Søg via nedenstående link senest mandag den 20. september 2021

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.dk, Facebook og LinkedIn.
 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Fysio- eller ergoterapeut med interesse for tilpasning af manuelle kørestole til Hjælpemiddelcentret

Hjælpemiddelcentret i Københavns Kommune søger en fysio- eller ergoterapeut, som brænder for at blive specialiseret på kørestolsområdet. Du har gerne praktisk erfaring med hjælpemidler og har interesse i at støtte og udvikle hjælpemiddelområdet.

Vi søger en ny kollega, da en af vores kollegaer flytter til en anden landsdel.

Stillingen er en fast stilling på 37 timer ugentligt og skal besættes snarest.

Hvad forventer vi af dig?

  • Du har praktisk erfaring med valg af og tilpasning af kørestole. Gerne på specialiseret niveau.
  • Du trives med den personlige kontakt til borgere og samarbejdspartnere.
  • Du mestrer at kommunikere på forskellige niveauer og ved, hvordan et godt samarbejde udvikles.
  • Du kan formidle viden klart, tydeligt og praksisnært og kan give dine viden om hjælpemidler videre til dine samarbejdspartnere.
  • Du arbejder effektivt, struktureret, selvstændigt og analytisk med sans for orden og dokumentation.
  • Du kan prioritere dine opgaver hensigtsmæssigt.

Din baggrund
Du har en uddannelse som ergo- eller fysioterapeut.

Det er en fordel, hvis du har erfaring med hjælpemidler og hjælpemiddelformidling generelt. Meget gerne specialiseret erfaring med fx tilpasning af kørestole og tryksårsforebyggelse.

Hvad skal du lave – og sammen med hvem?
Du vil blive en del af vores manuelle team, som arbejder med at understøtte kommunens sagsbehandlere/visitatorer i valg, tilpasning og implementering af manuelle kørestole til kommunens borgere fra 18 år og op.

Du står for undersøgelse og analyse og med udgangspunkt i dette at vælge og tilpasse en kørestol til at understøtte borgers aktivitetsbehov. Det vil sige, at det er dig, der laver undersøgelse og analyse og skruer kørestolen, så den passer.

Du tilbydes grundig oplæring og løbende supervision. Du vil blive tilbudt deltagelse på messer og relevante kurser.

Du kommer til at høre til Specialrådgivningen, som er en afdeling med 15 gode og fagligt stærke kolleger, som er fordelt over en række specialiserede teams, hvoraf vores team med manuelle kørestole er et af dem.

Vi har et højt fagligt niveau og har et bredt og specialiseret kendskab til hjælpemidler indenfor de forskellige produktområder. Vi udvikler løbende vores viden gennem sparring, samarbejder og produktdemonstrationer.

Der er højt til loftet, og du bliver en del af et af et team med en humoristisk omgangstone. Det skal også være sjovt at gå på arbejde.

Du ansættes som selvtilrettelæggende. Vi har frokost- og massageordning.

Om Hjælpemiddelcentret
Vi er ca. 80 kolleger, som løser opgaver indenfor rådgivning, undervisning, sagsbehandling, indkøb, logistik og service på hjælpemiddelområdet på tværs af forvaltningerne i Københavns Kommune. Hjælpemiddelcentret er en del af Sundheds- og Omsorgsforvaltningen.

Her er dygtige og engagerede kolleger i en uformel organisation med fokus på udvikling og medindflydelse.

Du kan læse mere på www.hjaelpemiddelcentret.kk.dk.

Mere information
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos afdelingsleder for Specialrådgivningen Rikke Pedersen på 2043 3828.

Søg via nedenstående link senest mandag den 20. september 2021

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.dk, Facebook og LinkedIn.
 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.