Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Generalister til policy, presse og ledelsesbetjening til ledelsessekretariatet i den kommende Vurderingsstyrelse

Vil du arbejde med politik, koordination og kommunikation i den kommende Vurderingsstyrelse, og motiveres du af ansvar, varierende og udfordrende opgaver og af at være tæt på beslutningsprocessen? Så kan et job i den kommende Vurderingsstyrelses ledelsessekretariat være noget for dig. 
 
Dine nye opgaver i en ny styrelse 
Du vil blive en del af den kommende Vurderingsstyrelses ledelsessekretariat, der understøtter topledelsen i styrelsens indre liv ved at koordinere og sætte strategisk retning på tværs. Du er med til at sikre, at Folketingets, ministerens og ledelsens beslutninger når ud i hele organisationen. Endelig sikrer kontoret tværgående beslutningsoplæg til minister, departement og topledelse samt koordinationen med de øvrige institutioner i og uden for Skatteministeriets ressort.  
 
Selvom din præcise opgaveportefølje vil blive fastlagt efter dine kompetencer,  vil du komme til at arbejde med:  
 

  • betjening af Folketing, minister og Skatteministeriets departement, herunder for eksempel i forhold til §20-spørgsmål, styrelsens bidrag til sager til regeringsudvalg, redegørelser, resultatkontrakter mv. 
  • håndtering af henvendelser fra eksterne interessenter, presse og andre offentlige myndigheder, herunder udarbejdelse af svar og pressemeddelelser i tæt samarbejde med de øvrige fagkontorer i styrelsen 
  • betjening af interne fora og understøtte effektive sagsgange og processer mod direktion og øvrig ledelse  
  • udvikling af strategier, politikker og redskaber, der skal forbedre styrelsens koordination, indre liv og interne kommunikation 
  • sikring af koordination og tæt samarbejde med de øvrige styrelser på tværs af Skatteministeriets koncern, herunder særligt Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, Skattestyrelsen m.fl. 


Din profil   
Du har som udgangspunkt en relevant samfundsvidenskabelig baggrund (cand.scient.pol., cand.scient.adm., cand.jur. eller lignende), men kandidater med uddannelser inden for journalistik og kommunikation kan også komme i betragtning. Du kan både være nyuddannet eller have et par års erfaringer fra centraladministrationen eller lignende. 
 
Du skal trives med mange og forskelligartede opgaver, hvor dagene ikke ligner hinanden. Som person tager du selvstændigt ansvar inden for et bredt felt af opgaver inden for politik, kommunikation, styring og betjening af topledelsen i den kommende vurderingsstyrelse.   
 
Af samme årsag skal du derudover have erfaringer med eller flair for at styre og overskue komplekse processer med mange aktører, hvor detaljer og det at være analytisk og løsningsorienteret er helt centralt. Derudover skal du have gode kommunikative evner – særligt i forhold til at formulere komplekse problemstillinger let og i klart sprog. 
 
Endeligt forudsætter stillingen, at du har politisk forståelse og gode samarbejdsevner med henblik på at indgå i et kontor, hvor opgaverne er mange - og hvor ambitionerne, humøret og opbakningen til hinanden også er høj.   
 
Ansøgning og kontakt   
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ’søg stillingen’ senest den 19. februar 2018. Vi forventer at holde samtaler i uge 8 og 9.  
 
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Kontorchef i ledelsessekretariatet, Steffen Uglvig Jensen på 7237 0428 eller underdirektør Morten Jensen på 20968926. 
 
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din arbejdsplads er placeret i Ny Østergade 9-11, 4000 Roskilde.       
 
Forud for ansættelse indhentes straffeattest, og du kan forvente et testforløb efter 1. interview.   
 
Tiltrædelse er snarest muligt.    
 
Om Skatteministeriets koncern og Vurdering i SKAT   
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. Koncernens vigtigste opgave er at sikre, at borgere og virksomheder nemt og korrekt betaler deres skatter, afgifter og gæld til det offentlige.    
 
Ejendomsvurderingsområdet bliver fra den 1. juli 2018 placeret i en ny Vurderingsstyrelse, der forventes bemandet med ca. 600-650 medarbejdere. Vurderingsstyrelsens kerneopgave er, at sikre retvisende vurderinger af ejendomme og grunde i Danmark, samt sikre gennemskuelighed for boligejerne ved at begrunde og forklare vurderingerne. Geografisk er Vurderingsstyrelsen placeret i Roskilde, Maribo, Haderslev, Herning og Aalborg. Du kan læse mere herom på http://www.fra1til7.dk    ;
 
Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her