Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

GENOPSLAG: Børne- og Socialministeriet søger erfaren jurist med interesse for socialpolitik

GENOPSLAG: Børne- og Socialministeriet søger erfaren jurist med interesse for socialpolitik
Interesserer du dig for socialpolitik, og trives du i krydsfeltet mellem jura og politik? Så er du måske vores nye kollega.

I Kontor for Handicap bliver du en del af departementets afdeling for Socialpolitik, hvor vi samarbejder på tværs af ministerområdet om at give ministeren og Folketinget det bedste grundlag for en virkningsfuld socialpolitik, der skaber reelle fremskridt for den enkelte borger. Du vil få en bred kontaktflade til andre relevante ministerier, kommunerne og en række interessenter og organisationer på såvel socialområdet som fra den frivillige/private verden.

Om stillingen
Som jurist i kontoret får du medansvar for kontorets juridiske arbejde med servicelovens bestemmelser på handicapområdet, ligesom du kommer til at arbejde med ministerbetjening i bred forstand. Det indebærer opgaver med at formulere ny lovgivning og sikre den langsigtede udviklingen af en virksom socialpolitik, samt opgaver der skal løses med kort frist i forbindelse med fx politiske forhandlinger om satspuljen og pressehåndtering.

Ofte handler det om at finde løsninger, der på én gang tager højde for de juridiske og politiske udfordringer på området, og du skal derfor evne at bringe dine juridiske kompetencer i spil, samtidig med at du har god politisk forståelse.
Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i en politiskstyret organisation og trives med en til tider uforudsigelig hverdag, hvor tempoet er højt.

Du vil blandt andet komme til at arbejde med:

  • udarbejdelse af policyoplæg og ny lovgivning
  • ministerbetjening i forbindelse med politiske forhandlinger, møder, folketingspørgsmål, taler, pressehenvendelser mv.
  • samarbejde med ministerier, styrelser og andre relevante myndigheder samt en bred skare af fag- og interesseorganisationer mv.
  • fortolkning af områdets regelsæt samt vejledning om brugen heraf.

Vi lægger vægt på, at du:
  • har en relevant juridisk uddannelse, fx cand.jur. har stærke juridiske og analytiske kompetencer, som du evner at sætte ind i en politisk kontekst
  • har politisk forståelse og særdeles gode formidlingsevner, både skriftligt og mundtligt
  • kan bevare overblikket, skabe resultater og trives, selvom det går hurtigt
  • er initiativrig og tager selvstændigt ansvar for at følge opgaver til dørs
  • har gode samarbejdsevner og kan skabe netværk.

Om os
Kontoret består foruden kontorchefen af 11 engagerede medarbejdere. Tonen i kontoret er uformel, og der lægges vægt på et stærkt fagligt samarbejde – også når der er travlt. Du kan læse mere om kontorets arbejdsområder på ministeriets hjemmeside: http://socialministeriet.dk/arbejdsomraader/handicap/

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til AC-overenskomsten. Med de rette kvalifikationer kan ansættelse evt. ske som specialkonsulent. Stillingen er på fuld tid.

Ansættelsesområdet er Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Børne- og Socialministeriets departement, Holmens Kanal 22, 1060 København K.

Stillingen ønskes besat senest den 1. oktober 2018.

Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte kontorchef Hanne Stig Andersen på telefon 41 85 12 94 eller mail hsa@sm.dk eller souschef Mie Henriksen Eriksen på telefon 28 14 93 82 eller mail mie@sm.dk for yderligere information.

Sådan søger du
Ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) sendes elektronisk via stillingsopslaget på Børne- og Socialministeriets hjemmeside: http://socialministeriet.dk/ministeriet/job/

Vi skal modtage din ansøgning senest onsdag den 8. august 2018, kl. 12.00.

Vi forventer at afholde 1. runde ansættelsessamtaler i midten af uge 33 og 2. samtalerunde i starten af uge 34. Hvis du bliver indkaldt til 1. samtalerunde, vil du blive bedt om at udfylde en skrivetest.
Hvis du går videre til 2. samtalerunde, vil du blive bedt om at udfylde en personprofil.

Ministeriet ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, hvorfor alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.





Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329831501Phoenix-c791591412018-06-13T00:00:00GENOPSLAG: Børne- og Socialministeriet søger erfaren jurist med interesse for socialpolitikGENOPSLAG: Børne- og Socialministeriet søger erfaren jurist med interesse for socialpolitik
Interesserer du dig for socialpolitik, og trives du i krydsfeltet mellem jura og politik? Så er du måske vores nye kollega.

I Kontor for Handicap bliver du en del af departementets afdeling for Socialpolitik, hvor vi samarbejder på tværs af ministerområdet om at give ministeren og Folketinget det bedste grundlag for en virkningsfuld socialpolitik, der skaber reelle fremskridt for den enkelte borger. Du vil få en bred kontaktflade til andre relevante ministerier, kommunerne og en række interessenter og organisationer på såvel socialområdet som fra den frivillige/private verden.

Om stillingen
Som jurist i kontoret får du medansvar for kontorets juridiske arbejde med servicelovens bestemmelser på handicapområdet, ligesom du kommer til at arbejde med ministerbetjening i bred forstand. Det indebærer opgaver med at formulere ny lovgivning og sikre den langsigtede udviklingen af en virksom socialpolitik, samt opgaver der skal løses med kort frist i forbindelse med fx politiske forhandlinger om satspuljen og pressehåndtering.

Ofte handler det om at finde løsninger, der på én gang tager højde for de juridiske og politiske udfordringer på området, og du skal derfor evne at bringe dine juridiske kompetencer i spil, samtidig med at du har god politisk forståelse.
Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i en politiskstyret organisation og trives med en til tider uforudsigelig hverdag, hvor tempoet er højt.

Du vil blandt andet komme til at arbejde med:
  • udarbejdelse af policyoplæg og ny lovgivning
  • ministerbetjening i forbindelse med politiske forhandlinger, møder, folketingspørgsmål, taler, pressehenvendelser mv.
  • samarbejde med ministerier, styrelser og andre relevante myndigheder samt en bred skare af fag- og interesseorganisationer mv.
  • fortolkning af områdets regelsæt samt vejledning om brugen heraf.

Vi lægger vægt på, at du:
  • har en relevant juridisk uddannelse, fx cand.jur. har stærke juridiske og analytiske kompetencer, som du evner at sætte ind i en politisk kontekst
  • har politisk forståelse og særdeles gode formidlingsevner, både skriftligt og mundtligt
  • kan bevare overblikket, skabe resultater og trives, selvom det går hurtigt
  • er initiativrig og tager selvstændigt ansvar for at følge opgaver til dørs
  • har gode samarbejdsevner og kan skabe netværk.

Om os
Kontoret består foruden kontorchefen af 11 engagerede medarbejdere. Tonen i kontoret er uformel, og der lægges vægt på et stærkt fagligt samarbejde – også når der er travlt. Du kan læse mere om kontorets arbejdsområder på ministeriets hjemmeside: http://socialministeriet.dk/arbejdsomraader/handicap/

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til AC-overenskomsten. Med de rette kvalifikationer kan ansættelse evt. ske som specialkonsulent. Stillingen er på fuld tid.

Ansættelsesområdet er Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Børne- og Socialministeriets departement, Holmens Kanal 22, 1060 København K.

Stillingen ønskes besat senest den 1. oktober 2018.

Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte kontorchef Hanne Stig Andersen på telefon 41 85 12 94 eller mail hsa@sm.dk eller souschef Mie Henriksen Eriksen på telefon 28 14 93 82 eller mail mie@sm.dk for yderligere information.

Sådan søger du
Ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) sendes elektronisk via stillingsopslaget på Børne- og Socialministeriets hjemmeside: http://socialministeriet.dk/ministeriet/job/

Vi skal modtage din ansøgning senest onsdag den 8. august 2018, kl. 12.00.

Vi forventer at afholde 1. runde ansættelsessamtaler i midten af uge 33 og 2. samtalerunde i starten af uge 34. Hvis du bliver indkaldt til 1. samtalerunde, vil du blive bedt om at udfylde en skrivetest.
Hvis du går videre til 2. samtalerunde, vil du blive bedt om at udfylde en personprofil.

Ministeriet ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, hvorfor alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.




2018-08-09T00:50:39.597 GENOPSLAG: Børne- og Socialministeriet søger erfaren jurist med interesse for socialpolitik Interesserer du dig for socialpolitik, og trives du i krydsfeltet mellem jura og politik? Så er du måske vores nye kollega. I Kontor for Handicap bliver du en del af departementets afdeling for Socialpolitik, hvor vi samarbejder på tværs af ministerområdet om at give ministeren og Folketinget det bedste grundlag for en virkningsfuld socialpolitik, der skaber reelle fremskridt for den enkelte borger. Du vil få en bred kontaktflade til andre relevante ministerier, kommunerne og en række interessenter og organisationer på såvel socialområdet som fra den frivillige private verden. Om stillingen Som jurist i kontoret får du medansvar for kontorets juridiske arbejde med servicelovens bestemmelser på handicapområdet, ligesom du kommer til at arbejde med ministerbetjening i bred forstand. Det indebærer opgaver med at formulere ny lovgivning og sikre den langsigtede udviklingen af en virksom socialpolitik, samt opgaver der skal løses med kort frist i forbindelse med fx politiske forhandlinger om satspuljen og pressehåndtering. Ofte handler det om at finde løsninger, der på én gang tager højde for de juridiske og politiske udfordringer på området, og du skal derfor evne at bringe dine juridiske kompetencer i spil, samtidig med at du har god politisk forståelse. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i en politiskstyret organisation og trives med en til tider uforudsigelig hverdag, hvor tempoet er højt. Du vil blandt andet komme til at arbejde med: udarbejdelse af policyoplæg og ny lovgivning ministerbetjening i forbindelse med politiske forhandlinger, møder, folketingspørgsmål, taler, pressehenvendelser mv. samarbejde med ministerier, styrelser og andre relevante myndigheder samt en bred skare af fag- og interesseorganisationer mv. fortolkning af områdets regelsæt samt vejledning om brugen heraf. Vi lægger vægt på, at du: har en relevant juridisk uddannelse, fx cand.jur. har stærke juridiske og analytiske kompetencer, som du evner at sætte ind i en politisk kontekst har politisk forståelse og særdeles gode formidlingsevner, både skriftligt og mundtligt kan bevare overblikket, skabe resultater og trives, selvom det går hurtigt er initiativrig og tager selvstændigt ansvar for at følge opgaver til dørs har gode samarbejdsevner og kan skabe netværk. Om os Kontoret består foruden kontorchefen af 11 engagerede medarbejdere. Tonen i kontoret er uformel, og der lægges vægt på et stærkt fagligt samarbejde også når der er travlt. Du kan læse mere om kontorets arbejdsområder på ministeriets hjemmeside: http: socialministeriet.dk arbejdsomraader handicap Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse sker i henhold til AC-overenskomsten. Med de rette kvalifikationer kan ansættelse evt. ske som specialkonsulent. Stillingen er på fuld tid. Ansættelsesområdet er Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Børne- og Socialministeriets departement, Holmens Kanal 22, 1060 København K. Stillingen ønskes besat senest den 1. oktober 2018. Vil du vide mere Du er velkommen til at kontakte kontorchef Hanne Stig Andersen på telefon 41 85 12 94 eller mail hsa@sm.dk eller souschef Mie Henriksen Eriksen på telefon 28 14 93 82 eller mail mie@sm.dk for yderligere information. Sådan søger du Ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) sendes elektronisk via stillingsopslaget på Børne- og Socialministeriets hjemmeside: http: socialministeriet.dk ministeriet job Vi skal modtage din ansøgning senest onsdag den 8. august 2018, kl. 12.00. Vi forventer at afholde 1. runde ansættelsessamtaler i midten af uge 33 og 2. samtalerunde i starten af uge 34. Hvis du bliver indkaldt til 1. samtalerunde, vil du blive bedt om at udfylde en skrivetest. Hvis du går videre til 2. samtalerunde, vil du blive bedt om at udfylde en personprofil. Ministeriet ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, hvorfor alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.11Jobnetc7915914100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-08-08T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=114091&DepartmentId=8622&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3285638Børne- og Socialministeriet11Holmens Kanal 221060København K41851294DKDanmark0
hsa@sm.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent589843JobNet48398931000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c7915914https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=c7915914https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c7915914&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c7915914&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/7.jpgSøger du nye udfordringer indenfor Kontor og administration?12008001Dansk3Læse/ tale241210Akademisk medarbejder5Kontor og administration355609167Hanne Stighsa@sm.dkDKDanmarkDKDanmarkda-DK