Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

GENOPSLAG - Familieafsnittet søger fagligt dygtige socialrådgivere til undersøgelsesteamet i Albertslund kommune

Vi opnormerer og skal bruge 3 nye rådgivere til et undersøgelsesteam. Vi mangler stadig at finde de sidste 2 dygtige socialrådgivere. Så er du måske en af vores nye kollegaer i vores Familieafsnit.

Om os
Familieafsnittet består af en Modtagelse, et Børne- og ungeteam, et Handicapteam og Familieplejekonsulenter. Som noget nyt skal vi have et undersøgelsesteam og et administrativt team.

Familieafsnittet er i en spændende forandringsproces, hvor et af vores fokusområder bla. er, at få udviklet og styrket den metodiske tilgang for at sikre en  bedre inddragelse af vores børn, unge og deres forældre. Det skal vi gøre i samarbejde med vores tværfaglige kollegaer på skoler, dagtilbud, Sundhedsplejen, Familiehuset og uddannelsesområdet. Vi skal blandt andet styrke brugen af inddragende netværksmøder.

Vi skal desuden her i 2019, have fokus på implementering af nye arbejdsgange, for at optimere et bedre sagsforløb for familierne og for Familieafsnittet, ny anbringelsesstrategi skal udarbejdes, samt mange andre spændende udviklingstiltag. Så et spændende år venter forude.

Om opgaverne i undersøgelsesteamet
Undersøgelsesteamet:

  • Udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser
  • Aktiv inddragelse af børn/unge, deres forældre og netværk
  • Tværfagligt samarbejde og en helhedsorienteret indsats
  • Tæt samarbejde med modtagelsen og Børne/Ungeteamet
 
Lidt om dig
Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. Du er engageret, omstillingsparat, nysgerrig og har modet og evnen til at agere i en myndighedsrolle. Du kan tænke løsninger på både en kreativ og utraditionel måde, som kommer vores børn, unge og deres familier tilgode. Du lægger vægt på kvalitet i indsatsen og har oprigtigt lyst til og evne til at gøre en forskel for vores børn, unge og deres familier.

Det er klart en fordel, hvis du har kendskab til DUBU, ICS, SOS. Vi forventer, du er tryg i din formidlingsevne, både skriftlig, som mundtligt. Du er bekendt og befinder dig godt med vigtigheden af den dokumentation, der er i arbejdet som socialrådgiver. Du kan arbejde selvstændigt og struktureret og ikke mindst, kan du bevare overblikket i en travl og uforudsigelig hverdag.  

Vi kan tilbyde dig:
  • En arbejdsplads, hvor det faglige niveau og det kollegiale samarbejde prioriteres højt
  • Indflydelse på tilrettelæggelse af egne arbejdsopgaver
  • Supervision
  • Ugentlige teammøder
  • Faglig temadag en gang om måneden
  • En arbejdsplads, hvor der er plads til mangfoldighed og humor
  • Et Familieafsnit, som er i en spændende udvikling
 
Stillingerne er på 37 timer ugentlig. Stillingerne til besættelse snarest muligt, men venter gerne på de rigtige.
 
Løn og ansættelsesforhold
Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Der vil blive indhentet straffe- og børneattest.
 
Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til teamleder Jeanne Skat Sørensen på telefon 2896 0687 eller leder af Familieafsnittet Hanne Balle på telefon 2916 1622. Vi glæder os til at modtage din motiverede ansøgning.
 
Ansøgningsfrist den 21. juni 2019, kl. 08.00.
Samtaler vil foregå den 26. juni 2019.
 
Din ansøgning bedes sendes elektronisk og vedhæft dit cv og uddannelsesbevis.

 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330025513Phoenix-7346eba512019-05-16T11:01:18.050GENOPSLAG - Familieafsnittet søger fagligt dygtige socialrådgivere til undersøgelsesteamet i Albertslund kommuneVi opnormerer og skal bruge 3 nye rådgivere til et undersøgelsesteam. Vi mangler stadig at finde de sidste 2 dygtige socialrådgivere. Så er du måske en af vores nye kollegaer i vores Familieafsnit.

Om os
Familieafsnittet består af en Modtagelse, et Børne- og ungeteam, et Handicapteam og Familieplejekonsulenter. Som noget nyt skal vi have et undersøgelsesteam og et administrativt team.

Familieafsnittet er i en spændende forandringsproces, hvor et af vores fokusområder bla. er, at få udviklet og styrket den metodiske tilgang for at sikre en  bedre inddragelse af vores børn, unge og deres forældre. Det skal vi gøre i samarbejde med vores tværfaglige kollegaer på skoler, dagtilbud, Sundhedsplejen, Familiehuset og uddannelsesområdet. Vi skal blandt andet styrke brugen af inddragende netværksmøder.

Vi skal desuden her i 2019, have fokus på implementering af nye arbejdsgange, for at optimere et bedre sagsforløb for familierne og for Familieafsnittet, ny anbringelsesstrategi skal udarbejdes, samt mange andre spændende udviklingstiltag. Så et spændende år venter forude.

Om opgaverne i undersøgelsesteamet
Undersøgelsesteamet:
  • Udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser
  • Aktiv inddragelse af børn/unge, deres forældre og netværk
  • Tværfagligt samarbejde og en helhedsorienteret indsats
  • Tæt samarbejde med modtagelsen og Børne/Ungeteamet
 
Lidt om dig
Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. Du er engageret, omstillingsparat, nysgerrig og har modet og evnen til at agere i en myndighedsrolle. Du kan tænke løsninger på både en kreativ og utraditionel måde, som kommer vores børn, unge og deres familier tilgode. Du lægger vægt på kvalitet i indsatsen og har oprigtigt lyst til og evne til at gøre en forskel for vores børn, unge og deres familier.

Det er klart en fordel, hvis du har kendskab til DUBU, ICS, SOS. Vi forventer, du er tryg i din formidlingsevne, både skriftlig, som mundtligt. Du er bekendt og befinder dig godt med vigtigheden af den dokumentation, der er i arbejdet som socialrådgiver. Du kan arbejde selvstændigt og struktureret og ikke mindst, kan du bevare overblikket i en travl og uforudsigelig hverdag.  

Vi kan tilbyde dig:
  • En arbejdsplads, hvor det faglige niveau og det kollegiale samarbejde prioriteres højt
  • Indflydelse på tilrettelæggelse af egne arbejdsopgaver
  • Supervision
  • Ugentlige teammøder
  • Faglig temadag en gang om måneden
  • En arbejdsplads, hvor der er plads til mangfoldighed og humor
  • Et Familieafsnit, som er i en spændende udvikling
 
Stillingerne er på 37 timer ugentlig. Stillingerne til besættelse snarest muligt, men venter gerne på de rigtige.
 
Løn og ansættelsesforhold
Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Der vil blive indhentet straffe- og børneattest.
 
Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til teamleder Jeanne Skat Sørensen på telefon 2896 0687 eller leder af Familieafsnittet Hanne Balle på telefon 2916 1622. Vi glæder os til at modtage din motiverede ansøgning.
 
Ansøgningsfrist den 21. juni 2019, kl. 08.00.
Samtaler vil foregå den 26. juni 2019.
 
Din ansøgning bedes sendes elektronisk og vedhæft dit cv og uddannelsesbevis.

 
 

2019-06-20T10:51:43.760 Vi opnormerer og skal bruge 3 nye rådgivere til et undersøgelsesteam. Vi mangler stadig at finde de sidste 2 dygtige socialrådgivere. Så er du måske en af vores nye kollegaer i vores Familieafsnit.Om osFamilieafsnittet består af en Modtagelse, et Børne- og ungeteam, et Handicapteam og Familieplejekonsulenter. Som noget nyt skal vi have et undersøgelsesteam og et administrativt team.Familieafsnittet er i en spændende forandringsproces, hvor et af vores fokusområder bla. er, at få udviklet og styrket den metodiske tilgang for at sikre en bedre inddragelse af vores børn, unge og deres forældre. Det skal vi gøre i samarbejde med vores tværfaglige kollegaer på skoler, dagtilbud, Sundhedsplejen, Familiehuset og uddannelsesområdet. Vi skal blandt andet styrke brugen af inddragende netværksmøder.Vi skal desuden her i 2019, have fokus på implementering af nye arbejdsgange, for at optimere et bedre sagsforløb for familierne og for Familieafsnittet, ny anbringelsesstrategi skal udarbejdes, samt mange andre spændende udviklingstiltag. Så et spændende år venter forude.Om opgaverne i undersøgelsesteametUndersøgelsesteamet: Udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser Aktiv inddragelse af børn unge, deres forældre og netværk Tværfagligt samarbejde og en helhedsorienteret indsats Tæt samarbejde med modtagelsen og Børne Ungeteamet Lidt om digDu er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. Du er engageret, omstillingsparat, nysgerrig og har modet og evnen til at agere i en myndighedsrolle. Du kan tænke løsninger på både en kreativ og utraditionel måde, som kommer vores børn, unge og deres familier tilgode. Du lægger vægt på kvalitet i indsatsen og har oprigtigt lyst til og evne til at gøre en forskel for vores børn, unge og deres familier.Det er klart en fordel, hvis du har kendskab til DUBU, ICS, SOS. Vi forventer, du er tryg i din formidlingsevne, både skriftlig, som mundtligt. Du er bekendt og befinder dig godt med vigtigheden af den dokumentation, der er i arbejdet som socialrådgiver. Du kan arbejde selvstændigt og struktureret og ikke mindst, kan du bevare overblikket i en travl og uforudsigelig hverdag. Vi kan tilbyde dig: En arbejdsplads, hvor det faglige niveau og det kollegiale samarbejde prioriteres højt Indflydelse på tilrettelæggelse af egne arbejdsopgaver Supervision Ugentlige teammøder Faglig temadag en gang om måneden En arbejdsplads, hvor der er plads til mangfoldighed og humor Et Familieafsnit, som er i en spændende udvikling Stillingerne er på 37 timer ugentlig. Stillingerne til besættelse snarest muligt, men venter gerne på de rigtige. Løn og ansættelsesforholdLøn og ansættelse sker efter gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Der vil blive indhentet straffe- og børneattest. Yderligere oplysningerYderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til teamleder Jeanne Skat Sørensen på telefon 2896 0687 eller leder af Familieafsnittet Hanne Balle på telefon 2916 1622. Vi glæder os til at modtage din motiverede ansøgning. Ansøgningsfrist den 21. juni 2019, kl. 08.00.Samtaler vil foregå den 26. juni 2019. Din ansøgning bedes sendes elektronisk og vedhæft dit cv og uddannelsesbevis.10Phoenix7346eba5101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-20T00:00:000010https://albertslund.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=19feb379-63b5-437a-9153-2f5b3b2b02c50EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnAlbertslund3529037Børn, Sundhed og Velfærd11Nordmarks Alle 12620AlbertslundDKDanmarkORS/7346eba5_logo.gifORS/Small/7346eba5_logo.gif0
Jeanne.skat.sorensen@albertslund.dkDKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent762088EmplyMinimum pakken - 35 dage56f3629d-7d8a-4ee2-9920-9cdf90720b5a_347500016-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=7346eba5https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=7346eba5https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=7346eba5&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=7346eba5&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/8.jpgGENOPSLAG - Familieafsnittet søger fagligt dygtige socialrådgivere til undersøgelsesteamet i Albertslund kommune12007991Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver5Kontor og administration11Socialvæsen25Offentlig administration361840389Jeanne Skat SørensenJeanne.skat.sorensen@albertslund.dkDanmarkDanmark3301028851 dygtig Socialrådgiver søges til Familieafsnittet i Albertslund Kommunes HandicapgruppeBasic Vores kollega, som har været hos os i mange år, har valgt at søge nye udfordringer.Familieafsnittet søger derfor en ny fast socialrådgiver til vores super handicapgruppe, 37 timer ugentligt fra d. 1-12-2019.I handicapgruppen er vi 5 faste fuldtids medarbejdere og nu snart 6, da vi er så privilegeret at være med i Socialstyrelsens 2 årige projekt Sammen om familien , og derfor har fået midler til at ansætte en dygtig socialrådgiver mere i projektperioden. Vi er et Familieafsnit med søde, sjove, dygtige rådgivere, som glæder sig til, sammen med dig, at være med til at arbejde hele vejen rundt om vores familier og børn, samt udvikle og skabe nye spændende tiltag i samarbejde med daginstitutioner, skoler og andre relevante for vores børn og familier i Albertslund Kommune.Handicapgruppens opgaver spænder alt fra iværksættelse af Børnefaglige Undersøgelser, anbringelser, udarbejdelse af handleplaner, netværksmøder og tværfagligt samarbejde med skoler og daginstitutioner, til behandling af ansøgninger omkring handicapkompenserende ydelser jf. Servicelovens bestemmelser. I komplekse sager, har vi desuden mulighed for at være to om sagen, for at sikre en god og løbende sparring.For tiden er vi meget optaget af det tværfaglige samarbejde, med det formål, at komme hele vejen rundt om vores børn og familier i Albertslund Kommune, hvorfor vi skal i gang med at implementere den inddragende metode ift. netværksmøder, derudover har vi fokus på det gode borgersamarbejde. Vi har som nævnt ovenfor, ligeledes fået en pulje fra Socialstyrelsen, således at vi kan lave et udviklingsprojekt omkring børn og unge, som har nedsat fysisk og eller psykisk funktionsevne og har en sag på børnehandicapområdet, og som derudover kan have behov for indsatser fra andre forvaltnings- og sektorområder. Hvad kan vi tilbyde: Ugentlige gruppemøder med teamleder Høj grad af faglig sparring både kollegialt og ledelsesmæssigt Høj faglighed Synlig og tæt ledelse Ekstern supervision Godt arbejdsmiljø Uformel omgangstone Hvad forventer vi af dig: At du er uddannet socialrådgiver socialformidler At du har humor og energi At du er engageret og har erfaring med at arbejde med familier, der har mange forskellige problematikker At du har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet med vores familier At du kan formidle såvel skriftligt som mundtligt problemstillinger til familier og netværk At du kan bevare overblik og fokus i komplekse situationer At du kan indgå i et tæt tværfagligt samarbejde med andre faggrupper bl.a. skoler, klubber, familiebehandlere, psykologer, sundhedsplejerske, sygehuse, psykiatri mfl. At du kan arbejde selvstændigt og samtidigt indgå i den samlede gruppe At du gerne har kendskab til DUBU, ICS og Signs of Safety Vi anvender ICS undersøgelsesmetode, og Signs of Safety i Albertslund kommune samt DUBU.Løn og ansættelsesvilkår:Løn forhandles individuelt og efter gældende overenskomst og principperne efter ny løn.Der vil ved ansættelse indhentes børne- og straffeattest.Ansøgningsfrist:Ansøgningsfristen er senest mandag d. 21-10-2019 kl. 12.00, og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag d. 23-10-2019 fra kl. 9.00 og frem.Yderligere oplysningerVil du høre mere om stillingen kan du kontakte Teamleder Signe Nielsen Rodriguez Vidal på tlf. 24996885.Vores kollega, som har været hos os i mange år, har valgt at søge nye udfordringer.

Familieafsnittet søger derfor en ny fast socialrådgiver til vores super handicapgruppe, 37 timer ugentligt fra d. 1-12-2019.

I handicapgruppen er vi 5 faste fuldtids medarbejdere og nu snart 6, da vi er så privilegeret at være med i Socialstyrelsens 2 årige projekt ”Sammen om familien”, og derfor har fået midler til at ansætte en dygtig socialrådgiver mere i projektperioden. 

Vi er et Familieafsnit med søde, sjove, dygtige rådgivere, som glæder sig til, sammen med dig, at være med til at arbejde hele vejen rundt om vores familier og børn, samt udvikle og skabe nye spændende tiltag i samarbejde med daginstitutioner, skoler og andre relevante for vores børn og familier i Albertslund Kommune.

Handicapgruppens opgaver spænder alt fra iværksættelse af Børnefaglige Undersøgelser, anbringelser, udarbejdelse af handleplaner, netværksmøder og tværfagligt samarbejde med skoler og daginstitutioner, til behandling af ansøgninger omkring handicapkompenserende ydelser jf. Servicelovens bestemmelser. 

I komplekse sager, har vi desuden mulighed for at være to om sagen, for at sikre en god og løbende sparring.

For tiden er vi meget optaget af det tværfaglige samarbejde, med det formål, at komme hele vejen rundt om vores børn og familier i Albertslund Kommune, hvorfor vi skal i gang med at implementere ”den inddragende metode” ift. netværksmøder, derudover har vi fokus på det gode borgersamarbejde. Vi har som nævnt ovenfor, ligeledes fået en pulje fra Socialstyrelsen, således at vi kan lave et udviklingsprojekt omkring børn og unge, som har nedsat fysisk og/eller psykisk funktionsevne og har en sag på børnehandicapområdet, og som derudover kan have behov for indsatser fra andre forvaltnings- og sektorområder. 

Hvad kan vi tilbyde:
  • Ugentlige gruppemøder med teamleder
  • Høj grad af faglig sparring – både kollegialt og ledelsesmæssigt
  • Høj faglighed
  • Synlig og tæt ledelse
  • Ekstern supervision
  • Godt arbejdsmiljø
  • Uformel omgangstone

Hvad forventer vi af dig:
  • At du er uddannet socialrådgiver/socialformidler
  • At du har humor og energi
  • At du er engageret og har erfaring med at arbejde med familier, der har mange forskellige problematikker
  • At du har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet med vores familier
  • At du kan formidle – såvel skriftligt som mundtligt – problemstillinger til familier og netværk
  • At du kan bevare overblik og fokus i komplekse situationer
  • At du kan indgå i et tæt tværfagligt samarbejde med andre faggrupper bl.a. skoler, klubber, familiebehandlere, psykologer, sundhedsplejerske, sygehuse, psykiatri mfl.
  • At du kan arbejde selvstændigt og samtidigt indgå i den samlede gruppe
  • At du gerne har kendskab til DUBU, ICS og Signs of Safety 

Vi anvender ICS undersøgelsesmetode, og Signs of  Safety i Albertslund kommune samt DUBU.

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn forhandles individuelt og efter gældende overenskomst og principperne efter ny løn.
Der vil ved ansættelse indhentes børne- og straffeattest.

Ansøgningsfrist:
Ansøgningsfristen er senest mandag d. 21-10-2019 kl. 12.00, og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag d. 23-10-2019 fra kl. 9.00 og frem.

Yderligere oplysninger
Vil du høre mere om stillingen kan du kontakte Teamleder Signe Nielsen Rodriguez Vidal på tlf. 24996885. 
 

ORS/Small/6e814ac8_logo.gifFamilieafsnittetAlbertslund2019-10-08T16:07:28.3132019-10-21T00:00:00
330104621Forebyggende socialrådgiver/formidler til Center for Børn- og UngerådgivningenBasic Vil du være med til at styrke den tidlige, forebyggende sociale indsats for børn, unge og familier i Ballerup kommune?Vi søger 1 forebyggende socialrådgiver pr. 15. december 2019 eller hurtigst muligt derefter til en 37 timers stilling.I Ballerup Kommune er vi ambitiøse og vi sætter barren højt i arbejdet med børn, unge og familier. Vi tror på at en tidlig, forbyggende og tværfaglig indsats kan medvirke til at skabe stærke faglige løsninger. Og vi tror på at dialog frem for skriftelighed er det der skaber engagerede og forpligtende samarbejder med både familier og samarbejdspartnere.Siden 2017 har vi i Ballerup, med indførslen af Fællesskabsmodellen , arbejdet på at styrke myndighedsarbejdet og ikke mindst den tidlige forebyggende indsats. I Center for Børn- og Ungerådgivningen arbejder vi insisterende tværfagligt mellem pædagogiske vejledere, psykologer, logopæder, motorikkonsulenter og socialrådgivere og vi har et tæt og udviklende samarbejde med vores lokale tilbud. Vi arbejder med udgangspunkt i den løsningsfokuserede tilgang og med metoden Signs of Safety . Vi arbejder ud fra en fælles børne- og ungestrategi, som er udviklet sammen med Center for Skoler, Institutioner og Kultur.Vores 6 forebyggende socialrådgivere dækker hver et skoledistrikt med tilhørende daginstitutioner. Som forebyggende socialrådgiver bliver du organisatorisk placeret i socialafsnittets modtagelse, som også tæller 3 socialrådgivere som varetager vagten og 3 sikkerheds- og netværkskonsulenter. Vi ønsker med en styrket borgermodtagelse at slå tonen rigtigt an i sagerne fra start. Vi ønsker at være tæt på familierne i en hurtig afklaringsproces, hvor vi bliver i stand til at handle hurtigt og effektivt, når vi oplever at børn er på vej ud af de almene fællesskaber. Modtagelsen er en nystartet enhed, så du vil få rig mulighed for at sætte dit præg på udviklingen.Vi ønsker med den forebyggende funktion at styrke den tidlige opmærksomhed på børn og unge, så eventuelle bekymringer tages i tide. Som forebyggende socialrådgiver arbejder du i feltet mellem det almene pædagogiske og det specialiserede myndighedsområde, hvor du skal kunne fungere som brobygger herimellem. Det stiller høje krav til dig, både som socialfaglig sparringspart til dine kollegaer, inden for andre professioner i distriktet og ikke mindst som familiens første kontakt til det sociale myndighedsområde. Du skal evne at indgå i forpligtende samarbejde med distriktsteamet både inden for centeret og i høj grad med distriktets skoler, dagtilbud og klubber, så du derigennem sikrer en tidlig inddragelse af familien og deres netværk.Meget af dit daglige arbejde kommer til at foregå ude i felten hjemme hos familierne, på skolerne, i klubberne og dagtilbuddene - og du skal derfor kunne lide en travl og omskiftelig arbejdsdag med mange arbejdspladser .Eksempler på opgaver som forebyggende socialrådgiver formidler kunne være: Varetagelse af råd og vejledningsforløb med børn, unge og familier (Servicelovens 11) Kortere samtaleforløb med børn unge og familier Sparring til skoler og institutioner Facilitere underrettende netværksmøder Tidlig opsporing af børn og unge i mistrivsel og vurdering af bekymringsgrad Formidling af lovgivning De vekslende opgaver vil give dig rig mulighed for at eksperimentere med din faglighed og til at sætte dit præg på fremtidens forebyggende sociale arbejde i Center for Børn- og Ungerådgivningen.VORES FORVENTNINGER TIL DIG: Du er uddannet socialrådgiver socialformidler Du har et solidt kendskab til børne- og familieområdet, gerne fra en stilling som familie- myndighedsrådgiver Du kender måske til Signs of Safety eller er nysgerrig på metoden Du er optaget af at medvirke til tværfaglige løsninger, der rykker, og kan lide at formidle samarbejde på tværs af organisation og fagligheder Du er holdspiller og ser værdi i samarbejdet Du er kreativ, nytænkende og løsningsorienteret Du har et godt humør og et positivt menneskesyn Du har den robusthed og vedholdenhed, vi ved, det kræver Du har mulighed for at arbejde fleksibelt og på skæve tidspunkter når opgaven kræver det Vigtigst af alt, så brænder du for, at alle børn skal være en del af fællesskabet. FRA OS FÅR DU: en ambitiøs arbejdsplads med højt til loftet krav om høj faglighed kompetenceudvikling høj grad af frihed til kreativ opgaveløsning gode kollegaer, der glæder sig til at byde dig velkommen en introduktionsplan og en mentor god hjælp fra teamleder en travl og spændende hverdag ekstern supervision. Det var vores tanker om dig og jobbet. Nu glæder vi os til at høre om dig og dine tanker om arbejdet som forebyggende socialrådgiver formidler i Ballerup kommune.YDERLIGERE INFORMATION Yderligere information kan fås ved henvendelse til teamleder Camilla Maria Vindfeldt på telefon 2069 1377 eller afsnitsleder Anders Togsverd-Madum på telefon 2485 7819.LØN OG ANS TTELSESVILKÅRLøn- og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principperne om lokal løndannelse.ANSØGNINGSFRIST: 25. OKTOBER 2019 Vi forventer at holde ansættelsessamtaler 29. oktober 2019Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på send ansøgning og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.Vil du være med til at styrke den tidlige, forebyggende sociale indsats for børn, unge og familier i Ballerup kommune?

Vi søger 1 forebyggende socialrådgiver pr. 15. december 2019 eller hurtigst muligt derefter til en 37 timers stilling.

I Ballerup Kommune er vi ambitiøse og vi sætter barren højt i arbejdet med børn, unge og familier. Vi tror på at en tidlig, forbyggende og tværfaglig indsats kan medvirke til at skabe stærke faglige løsninger. Og vi tror på at dialog frem for skriftelighed er det der skaber engagerede og forpligtende samarbejder med både familier og samarbejdspartnere.

Siden 2017 har vi i Ballerup, med indførslen af ”Fællesskabsmodellen”, arbejdet på at styrke myndighedsarbejdet og ikke mindst den tidlige forebyggende indsats. I Center for Børn- og Ungerådgivningen arbejder vi insisterende tværfagligt mellem pædagogiske vejledere, psykologer, logopæder, motorikkonsulenter og socialrådgivere og vi har et tæt og udviklende samarbejde med vores lokale tilbud. Vi arbejder med udgangspunkt i den løsningsfokuserede tilgang og med metoden ”Signs of Safety”. Vi arbejder ud fra en fælles børne- og ungestrategi, som er udviklet sammen med Center for Skoler, Institutioner og Kultur.

Vores 6 forebyggende socialrådgivere dækker hver et skoledistrikt med tilhørende daginstitutioner. Som forebyggende socialrådgiver bliver du organisatorisk placeret i socialafsnittets modtagelse, som også tæller 3 socialrådgivere som varetager vagten og 3 sikkerheds- og netværkskonsulenter. Vi ønsker med en styrket borgermodtagelse at slå tonen rigtigt an i sagerne fra start. Vi ønsker at være tæt på familierne i en hurtig afklaringsproces, hvor vi bliver i stand til at handle hurtigt og effektivt, når vi oplever at børn er på vej ud af de almene fællesskaber. Modtagelsen er en nystartet enhed, så du vil få rig mulighed for at sætte dit præg på udviklingen.

Vi ønsker med den forebyggende funktion at styrke den tidlige opmærksomhed på børn og unge, så eventuelle bekymringer tages i tide. Som forebyggende socialrådgiver arbejder du i feltet mellem det almene pædagogiske og det specialiserede myndighedsområde, hvor du skal kunne fungere som brobygger herimellem. Det stiller høje krav til dig, både som socialfaglig sparringspart til dine kollegaer, inden for andre professioner i distriktet og ikke mindst som familiens første kontakt til det sociale myndighedsområde. Du skal evne at indgå i forpligtende samarbejde med distriktsteamet både inden for centeret og i høj grad med distriktets skoler, dagtilbud og klubber, så du derigennem sikrer en tidlig inddragelse af familien og deres netværk.

Meget af dit daglige arbejde kommer til at foregå ude i felten – hjemme hos familierne, på skolerne, i klubberne og dagtilbuddene - og du skal derfor kunne lide en travl og omskiftelig arbejdsdag med ”mange arbejdspladser”.
Eksempler på opgaver som forebyggende socialrådgiver/formidler kunne være:
 
  • Varetagelse af råd og vejledningsforløb med børn, unge og familier (Servicelovens § 11)
  • Kortere samtaleforløb med børn/unge og familier
  • Sparring til skoler og institutioner
  • Facilitere underrettende netværksmøder
  • Tidlig opsporing af børn og unge i mistrivsel og vurdering af bekymringsgrad
  • Formidling af lovgivning

De vekslende opgaver vil give dig rig mulighed for at eksperimentere med din faglighed – og til at sætte dit præg på fremtidens forebyggende sociale arbejde i Center for Børn- og Ungerådgivningen.

VORES FORVENTNINGER TIL DIG:
  • Du er uddannet socialrådgiver/socialformidler
  • Du har et solidt kendskab til børne- og familieområdet, gerne fra en stilling som familie-/myndighedsrådgiver
  • Du kender måske til ”Signs of Safety” eller er nysgerrig på metoden
  • Du er optaget af at medvirke til tværfaglige løsninger, der rykker, og kan lide at formidle samarbejde på tværs af organisation og fagligheder
  • Du er holdspiller og ser værdi i samarbejdet
  • Du er kreativ, nytænkende og løsningsorienteret
  • Du har et godt humør og et positivt menneskesyn
  • Du har den robusthed og vedholdenhed, vi ved, det kræver
  • Du har mulighed for at arbejde fleksibelt og på skæve tidspunkter når opgaven kræver det
  • Vigtigst af alt, så brænder du for, at alle børn skal være en del af fællesskabet.

FRA OS FÅR DU:
  • en ambitiøs arbejdsplads med højt til loftet
  • krav om høj faglighed
  • kompetenceudvikling
  • høj grad af frihed til kreativ opgaveløsning
  • gode kollegaer, der glæder sig til at byde dig velkommen
  • en introduktionsplan og en mentor
  • god hjælp fra teamleder
  • en travl og spændende hverdag
  • ekstern supervision.

Det var vores tanker om dig og jobbet. Nu glæder vi os til at høre om dig og dine tanker om arbejdet som forebyggende socialrådgiver/formidler i Ballerup kommune.

YDERLIGERE INFORMATION
Yderligere information kan fås ved henvendelse til teamleder Camilla Maria Vindfeldt på telefon 2069 1377 eller afsnitsleder Anders Togsverd-Madum på telefon 2485 7819.

LØN OG ANSÆTTELSESVILKÅR
Løn- og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principperne om lokal løndannelse.

ANSØGNINGSFRIST: 25. OKTOBER 2019
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler 29. oktober 2019

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
 

ORS/BK-Byvaaben_small.pngCenter for Børne- og UngerådgivningBallerup2019-10-10T14:00:35.6272019-10-25T00:00:00
330105512Socialrådgiver/socialformidlervikarBasic Arbejdsmarkedscenter Ballerup søger dygtig og erfaren socialrådgiver socialformidler-vikar til arbejdet med Jobparate kontanthjælpsmodtagereForventet tiltrædelse er hurtigst muligt. Stillingen er et fuldtidsvikariat på 9 måneder 37 timer pr. uge.Jobsporet i Center for Arbejdsmarked i Ballerup Kommune søger en dynamisk socialrådgiver socialformidler, der som jobrådgiver kan understøtte centrets kerneopgave: Borgere i job og uddannelse og rekruttering for virksomhederne og bidrage til fortsat gode resultater. I Center for Arbejdsmarked er der sat en klar strategisk retning, hvor det uddannelsesmæssige, job- og virksomhedsrettede samt tværgående samarbejde har stor bevågenhed.Vi arbejder med begrebet Klar til match . Vi tager udgangspunkt i borger og virksomhed. Kerneopgaven er at forberede ledige borgere til beskæftigelse eller uddannelse, under hensyntagen til den enkelte borgers potentiale samt virksomhedernes behov for kompetent arbejdskraft.Vi tror på vigtigheden i at være i job eller i uddannelse, og være en del af fællesskabet. Vi har fokus på borgeres ressourcer i et jobrettet perspektiv.Yderligere skal arbejdet understøtte den helhedsorienterede tænkning på tværs af centerstrukturen i Ballerup Kommune. LIDT OM OS OG VORES ARBEJDEI Jobsporet arbejder vi med jobparate kontanthjælpsmodtagere, forsikrede ledige og borgere, der er tilkendt revalidering. Du bliver en del af teamet på i alt 5 rådgivere, der arbejder med jobparate kontanthjælpsmodtagere Du skal afholde ca. 3-4 ugentlige visitationssamtaler, hvor du afklarer, om borgeren er jobparat eller aktivitetsparat. Aktivitetsparate borgere visiteres til Helhedssporet Du får sagsbehandlingen og ansvaret for et antal sager, med en blanding af jobparate kontanthjælpsmodtagere under 30 år der har en kompetencegivende uddannelse, kontanthjælpsmodtagere der er fyldt 30 år, og selvforsørgende borgere Du har et tæt samarbejde med virksomhedskonsulenter som vi sidder sammen med Du vil have en koordinerende rolle i forhold til at få det tværfaglige samarbejde til at fungere omkring den enkelte ledige, og sikre en optimal indsats i forhold til tilbagevenden til arbejdsmarkedet. I slutningen af november flytter Arbejdsmarkedscentret til Ballerup Rådhus.VI FORVENTER, AT DU: Er uddannet socialrådgiver socialformidler med en bred og solid erfaring fra arbejdet inden for kontanthjælpsområdet Har gode kommunikative kompetencer og er indstillet på en del skriftligt og administrativt arbejde Er åben, udadvendt og troværdig Psykisk robust og kan holde mange bolde i luften uden at miste overblikket Brænder for dit job og lægger vægt på kvalitet i indsatsen, og oprigtigt har lyst og evne til at gøre en forskel for borgere og bidrage til at udvikle indsatsen sammen med kollegaer og samarbejdspartnere Kan arbejde selvstændigt, målrettet og struktureret, men samtidigt arbejde i et team Har fokus på empowerment i arbejdet med de ledige Er fleksibel og åben for skift og forandringer i dine arbejdsopgaver. VI TILBYDER: Et spændende og udfordrende job En arbejdsplads med sparring og opbakning fra kolleger såvel som ledelse Engagerede og dygtige kolleger i et tværfagligt arbejdsmiljø En arbejdsplads, hvor vidensdeling og arbejdsglæde har høj prioritet En arbejdsplads med plads til mangfoldighed og humor Ekstern coaching. LØN - OG ANS TTELSELøn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.YDERLIGERE INFORMATIONRing og hør mere om jobbet hos jobrådgiver Lone Engdahl på telefon 4477 6521, jobrådgiver Vicki Borr på telefon 4477 2538 eller teamleder Berit Bertelsen på telefon 4477 6520.ANSØGNINGSFRIST: 24. OKTOBER 2019Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 44Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på send ansøgning og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.Arbejdsmarkedscenter Ballerup søger dygtig og erfaren socialrådgiver/socialformidler-vikar til arbejdet med Jobparate kontanthjælpsmodtagere

Forventet tiltrædelse er hurtigst muligt. Stillingen er et fuldtidsvikariat på 9 måneder – 37 timer pr. uge.

Jobsporet i Center for Arbejdsmarked i Ballerup Kommune søger en dynamisk socialrådgiver/socialformidler, der som jobrådgiver kan understøtte centrets kerneopgave: ”Borgere i job og uddannelse og rekruttering for virksomhederne” og bidrage til fortsat gode resultater.
 
I Center for Arbejdsmarked er der sat en klar strategisk retning, hvor det uddannelsesmæssige, job- og virksomhedsrettede samt tværgående samarbejde har stor bevågenhed.

Vi arbejder med begrebet ”Klar til match”. Vi tager udgangspunkt i borger og virksomhed. Kerneopgaven er at forberede ledige borgere til beskæftigelse eller uddannelse, under hensyntagen til den enkelte borgers potentiale samt virksomhedernes behov for kompetent arbejdskraft.
Vi tror på vigtigheden i at være i job eller i uddannelse, og være en del af fællesskabet. Vi har fokus på borgeres ressourcer i et jobrettet perspektiv.

Yderligere skal arbejdet understøtte den helhedsorienterede tænkning på tværs af centerstrukturen i Ballerup Kommune.
 
LIDT OM OS OG VORES ARBEJDE

I Jobsporet arbejder vi med jobparate kontanthjælpsmodtagere, forsikrede ledige og borgere, der er tilkendt revalidering.
  • Du bliver en del af teamet på i alt 5 rådgivere, der arbejder med jobparate kontanthjælpsmodtagere
  • Du skal afholde ca. 3-4 ugentlige visitationssamtaler, hvor du afklarer, om borgeren er jobparat eller aktivitetsparat. Aktivitetsparate borgere visiteres til Helhedssporet
  • Du får sagsbehandlingen og ansvaret for et antal sager, med en blanding af jobparate kontanthjælpsmodtagere under 30 år der har en kompetencegivende uddannelse, kontanthjælpsmodtagere der er fyldt 30 år, og selvforsørgende borgere
  • Du har et tæt samarbejde med virksomhedskonsulenter som vi sidder sammen med
  • Du vil have en koordinerende rolle i forhold til at få det tværfaglige samarbejde til at fungere omkring den enkelte ledige, og sikre en optimal indsats i forhold til tilbagevenden til arbejdsmarkedet.
I slutningen af november flytter Arbejdsmarkedscentret til Ballerup Rådhus.

VI FORVENTER, AT DU:
  • Er uddannet socialrådgiver/socialformidler med en bred og solid erfaring fra arbejdet inden for kontanthjælpsområdet
  • Har gode kommunikative kompetencer og er indstillet på en del skriftligt og administrativt arbejde
  • Er åben, udadvendt og troværdig
  • Psykisk robust og kan holde mange bolde i luften uden at miste overblikket
  • Brænder for dit job og lægger vægt på kvalitet i indsatsen, og oprigtigt har lyst og evne til at gøre en forskel for borgere og bidrage til at udvikle indsatsen sammen med kollegaer og samarbejdspartnere
  • Kan arbejde selvstændigt, målrettet og struktureret, men samtidigt arbejde i et team
  • Har fokus på empowerment i arbejdet med de ledige
  • Er fleksibel og åben for skift og forandringer i dine arbejdsopgaver.
 
VI TILBYDER:
  • Et spændende og udfordrende job
  • En arbejdsplads med sparring og opbakning fra kolleger såvel som ledelse
  • Engagerede og dygtige kolleger i et tværfagligt arbejdsmiljø
  • En arbejdsplads, hvor vidensdeling og arbejdsglæde har høj prioritet
  • En arbejdsplads med plads til mangfoldighed og humor
  • Ekstern coaching.

LØN - OG ANSÆTTELSE
Løn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

YDERLIGERE INFORMATION
Ring og hør mere om jobbet hos jobrådgiver Lone Engdahl på telefon 4477 6521, jobrådgiver Vicki Borré på telefon 4477 2538 eller teamleder Berit Bertelsen på telefon 4477 6520.

ANSØGNINGSFRIST: 24. OKTOBER 2019
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 44

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
 

ORS/BK-Byvaaben_small.pngCenter for ArbejdsmarkedBallerup2019-10-11T15:03:03.1232019-10-24T00:00:00
330102181Familierådgivningen søger to dygtige familierådgivere til faste stillinger på det psykosociale områdeRobot Vi har fået en opnormering på grund af opgaverne i Ungdomskriminalitetsnævnet og en kollega - skal prøve nye opgaver. Stillingerne er til besættelse 1. december 2019. Familierådgivningen i Hvidovre kommune har fra 2015-2018 været i partnerskab med Socialstyrelsen omkring tidlig indsats og forebyggelse. Det har betydet øget fokus på, at indsatserne for børn og unge skal være tilgængelige i deres nærområde, og herfra er der taget afsæt til at udvikle en bred tilbudsvifte. Hvidovre kommune arbejder videre med den faglige strategi Lige Muligheder , de erfaringer, det mindset og de tiltag, som er udviklet under partnerskabet. Vi har fortsat fokus på tidlig indsats og hyppig opfølgning, samt på at de indsatser, som iværksættes, skal være mindst muligt indgribende for børnene og de unge. Vores faglige ambition, er baseret på følgende grundværdier: Alle forældre vil deres børns bedste Vi vil prioritere lokale løsninger, der samler familien Barnets og familiens syn på egen situation er vigtig Tværfagligt samarbejde Familierådgivningen er en stor og velfungerende afdeling i forhold til arbejdsmiljø, værdier samt i forhold til et stærkt fagligt niveau. Vi er en afdeling bestående af 1 socialfaglig leder, 3 faglige teamledere, 6 børnehandicaprådgivere, 19 familierådgivere på det psykosociale område og 5 familierådgivere i vores Modtager-team. Derudover har vi et administrativt team på 3 medarbejdere samt et familieplejeteam på 4 medarbejdere. Aldersmæssigt spænder vi vidt og har forskellig erfaring. Der arbejdes med udgangspunkt i SOS og ICS, som understøttes elektronisk af it-system DUBU. Vi tilbyder dig: Et fagligt højt miljø, med stor mulighed for at udføre et godt socialt arbejde med andre faggrupper og med betydelig egen kompetence God faglig støtte og sparring i sagerne, ugentlige rådgivningsmøder, mulighed for inddragelse af faglig teamleder, og løbende kollegial sparring Rummelige og omsorgsfulde kollegaer i en god og tryg atmosfære En synlig og tydelig ledelse, der sætter retning Ekstern supervision Fokus på kvalitetssikring i forhold til lovmedholdelighed Mulighed for hjemmearbejdsplads Intern refleksiv praktikker uddannelse (systemisk uddannelse over 8 måneder) Vi forventer af dig: Du har erfaring indenfor området Du er en selvstændig, engageret, pligtopfyldende og fleksibel person Du vil og kan være med til at sikre en høj faglig kvalitet i arbejdet Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler Du kan bevare overblikket i pressede situationer Evner at arbejde tværfagligt, systematisk og ønsker at gøre dig ekstra umage overfor de borgere som er i vores målgruppe Bidrager til et positivt arbejdsmiljø Har du lyst til at høre mere om stillingerne, så ring til teamleder Astrid Nielsen tlf. 4186 6793 eller familierådgiver Inge Brandt tlf. 3639 3706. Ansøgningsfrist er d. 22. oktober 2019 og ansættelsessamtaler afholdes 28. oktober 2019. Du kan læse mere om stillingen her: Lige muligheder Lige muligheder (pixi-udgave) Funktionsbeskrivelse Løn- og ansættelsesforhold: Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.Vi har fået en opnormering på grund af opgaverne i Ungdomskriminalitetsnævnet og en kollega - skal prøve nye opgaver. Stillingerne er til besættelse 1. december 2019.

Familierådgivningen i Hvidovre kommune har fra 2015-2018 været i partnerskab med Socialstyrelsen omkring tidlig indsats og forebyggelse. Det har betydet øget fokus på, at indsatserne for børn og unge skal være tilgængelige i deres nærområde, og herfra er der taget afsæt til at udvikle en bred tilbudsvifte.

Hvidovre kommune arbejder videre med den faglige strategi – ”Lige Muligheder”, de erfaringer, det ”mindset” og de tiltag, som er udviklet under partnerskabet. Vi har fortsat fokus på tidlig indsats og hyppig opfølgning, samt på at de indsatser, som iværksættes, skal være mindst muligt indgribende for børnene og de unge.

Vores faglige ambition, er baseret på følgende grundværdier:

  • Alle forældre vil deres børns bedste
  • Vi vil prioritere lokale løsninger, der samler familien
  • Barnets og familiens syn på egen situation er vigtig
  • Tværfagligt samarbejde
Familierådgivningen er en stor og velfungerende afdeling i forhold til arbejdsmiljø, værdier samt i forhold til et stærkt fagligt niveau.



Vi er en afdeling bestående af 1 socialfaglig leder, 3 faglige teamledere, 6 børnehandicaprådgivere, 19 familierådgivere på det psykosociale område og 5 familierådgivere i vores Modtager-team. Derudover har vi et administrativt team på 3 medarbejdere samt et familieplejeteam på 4 medarbejdere. Aldersmæssigt spænder vi vidt og har forskellig erfaring.

Der arbejdes med udgangspunkt i SOS og ICS, som understøttes elektronisk af it-system DUBU.



Vi tilbyder dig:

  • Et fagligt højt miljø, med stor mulighed for at udføre et godt socialt arbejde med andre faggrupper og med betydelig egen kompetence
  • God faglig støtte og sparring i sagerne, ugentlige rådgivningsmøder, mulighed for inddragelse af faglig teamleder, og løbende kollegial sparring
  • Rummelige og omsorgsfulde kollegaer i en god og tryg atmosfære
  • En synlig og tydelig ledelse, der sætter retning
  • Ekstern supervision
  • Fokus på kvalitetssikring i forhold til lovmedholdelighed
  • Mulighed for hjemmearbejdsplads
  • Intern refleksiv praktikker uddannelse (systemisk uddannelse over 8 måneder)
Vi forventer af dig:

  • Du har erfaring indenfor området
  • Du er en selvstændig, engageret, pligtopfyldende og fleksibel person
  • Du vil og kan være med til at sikre en høj faglig kvalitet i arbejdet
  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du kan bevare overblikket i pressede situationer
  • Evner at arbejde tværfagligt, systematisk og ønsker at gøre dig ekstra umage overfor de borgere som er i vores målgruppe
  • Bidrager til et positivt arbejdsmiljø
Har du lyst til at høre mere om stillingerne, så ring til teamleder Astrid Nielsen tlf. 4186 6793 eller familierådgiver Inge Brandt tlf. 3639 3706.

Ansøgningsfrist er d. 22. oktober 2019 og ansættelsessamtaler afholdes 28. oktober 2019.

Du kan læse mere om stillingen her:

Løn- og ansættelsesforhold:

Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.







Hvidovre KommuneHvidovre2019-10-07T00:00:002019-10-22T00:00:00
330101133Sagsbehandler til ambitiøst og samarbejdsorienteret team på det specialiserede voksenområdeRobot Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med både borgere og samarbejdspartnere. Du kan have mange bolde i luften og prioritere dine opgaver og så er du interesseret i og har flair for sagsbehandling af borgersager. Vi leder efter dig, der har erfaring med eller interesse for det specialiserede voksenområde, og det er en fordel, hvis du også interesserer dig for arbejdsmarkedsområdet. Hos os er mulighederne mange, og vi vil gerne høre om det, hvis du har lyst til og interesse for at arbejde med samarbejdsfladen til jobcentret eller for at arbejde med pensionsområdet. Vi har ofte en travl hverdag, hvor opgaverne kan ændre sig og planlægningen kan skride, men vi deltager alle i at finde de gode løsninger sammen. Det er komplekse borgere og opgaverne medfører derfor, at du skal kende til sagsgangen og lovgivningen, men at du samtidig også formår at finde vejen i praksis. Der kan være dilemmaer i arbejdet, som du skal kunne navigere i og træffe beslutninger om. Vi arbejder meget i teams, og der er altid sparring og hjælp at hente - det du ikke allerede kan, det skal vi nok lære dig gennem grundig introduktion og oplæring. Vi forventer, at du:Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller på anden vis har tilegnet dig relevante kvalifikationerKan arbejde selvstændigt, planlægge arbejde selv og reflektere over egen praksisHar gode samarbejdsevner og kommunikerer på en ligefrem, anerkendende og tydelig måde både mundtligt og skriftligtEr servicemindet og kan tale i øjenhøjde med både borgere, kolleger og samarbejdspartnereHar gode it-kompetencer Vi har løbende supervision og intern undervisning i de lovområder, som vi beskæftiger os med. Du vil bl.a. deltage i en intern uddannelse om, hvordan vi sammen med borgeren og samarbejdspartnere arbejder systematisk med at sætte mål om progression for borgeren. Om os Du bliver en del af Team Myndighed i Social- og Handicapcentret, som er en myndighedsafdeling på det specialiserede socialområde. Det betyder, vi vurderer, udmåler og bevilger støtte og hjælp til borgere med handicap eller særlige sociale problemer. Vi er 2 ledere og 22 medarbejdere med mange forskellige uddannelsesbaggrunde. Fælles for os alle er, at vi brænder for at levere god og retfærdig sagsbehandling til borgere, hvor borgeren føler sig inddraget, hørt og forstået. Vi vil gerne være i front ift. at udvikle området, derfor afprøver vi gerne nye tiltag, arbejdsgange og samarbejdsmetoder med borgere - og gør ikke nødvendigvis tingene, som alle andre gør det. Vi har mange udviklingsprojekter, som du vil blive en del af, og der er rig mulighed for at få afprøvet og bragt lige netop dine kompetencer i spil. Du får nogle professionelle, engagerede og ambitiøse kolleger, som er gode til at samarbejde og sparre med hinanden. Vi har en anerkendende og positiv tilgang til både borgere, kolleger og samarbejdspartnere. Yderligere oplysninger Stillingen er 37 timer om ugen. Tiltrædelse pr. 1. december 2019 eller efter aftale. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter straffeattest samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen. Ansøgningsfristen er søndag den 20. oktober 2019 Der vil være første samtalerunde onsdag den 23. oktober og anden samtalerunde fredag den 25. oktober 2019. Ansøgning, CV, uddannelsesbeviser og evt. andre relevante dokumenter sendes elektronisk via kommunens e-rekrutteringssystem. Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamchef Henrik Otto på 23395618. Om Social- og handicapcentret Du vil blive ansat i Høje-Taastrup Kommunes Social- og Handicapcenter, som løser de samlede opgaver indenfor handicap og psykiatriområdet herunder udredning og visitation af borgere samt drift af egne bo-, støtte og aktivitetstilbud. Centret har endvidere ansvaret for misbrugsindsatsen, hjemløseindsatsen, specialundervisning for voksne, ungdomsuddannelser til unge med særlige behov samt tilkendelse af førtidspension. Læs mere om Høje-Taastrup Kommune på www.htk.dk.Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med både borgere og samarbejdspartnere. Du kan have mange bolde i luften og prioritere dine opgaver – og så er du interesseret i og har flair for sagsbehandling af borgersager.

Vi leder efter dig, der har erfaring med eller interesse for det specialiserede voksenområde, og det er en fordel, hvis du også interesserer dig for arbejdsmarkedsområdet. Hos os er mulighederne mange, og vi vil gerne høre om det, hvis du har lyst til og interesse for at arbejde med samarbejdsfladen til jobcentret eller for at arbejde med pensionsområdet.

Vi har ofte en travl hverdag, hvor opgaverne kan ændre sig og planlægningen kan skride, men vi deltager alle i at finde de gode løsninger sammen. Det er komplekse borgere og opgaverne medfører derfor, at du skal kende til sagsgangen og lovgivningen, men at du samtidig også formår at finde vejen i praksis. Der kan være dilemmaer i arbejdet, som du skal kunne navigere i og træffe beslutninger om. Vi arbejder meget i teams, og der er altid sparring og hjælp at hente - det du ikke allerede kan, det skal vi nok lære dig gennem grundig introduktion og oplæring.

Vi forventer, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller på anden vis har tilegnet dig relevante kvalifikationer
  • Kan arbejde selvstændigt, planlægge arbejde selv og reflektere over egen praksis
  • Har gode samarbejdsevner og kommunikerer på en ligefrem, anerkendende og tydelig måde både mundtligt og skriftligt
  • Er servicemindet og kan tale i øjenhøjde med både borgere, kolleger og samarbejdspartnere
  • Har gode it-kompetencer

Vi har løbende supervision og intern undervisning i de lovområder, som vi beskæftiger os med. Du vil bl.a. deltage i en intern uddannelse om, hvordan vi sammen med borgeren og samarbejdspartnere arbejder systematisk med at sætte mål om progression for borgeren.

Om os
Du bliver en del af Team Myndighed i Social- og Handicapcentret, som er en myndighedsafdeling på det specialiserede socialområde. Det betyder, vi vurderer, udmåler og bevilger støtte og hjælp til borgere med handicap eller særlige sociale problemer. Vi er 2 ledere og 22 medarbejdere med mange forskellige uddannelsesbaggrunde. Fælles for os alle er, at vi brænder for at levere god og retfærdig sagsbehandling til borgere, hvor borgeren føler sig inddraget, hørt og forstået.

Vi vil gerne være i front ift. at udvikle området, derfor afprøver vi gerne nye tiltag, arbejdsgange og samarbejdsmetoder med borgere - og gør ikke nødvendigvis tingene, som alle andre gør det. Vi har mange udviklingsprojekter, som du vil blive en del af, og der er rig mulighed for at få afprøvet og bragt lige netop dine kompetencer i spil.

Du får nogle professionelle, engagerede og ambitiøse kolleger, som er gode til at samarbejde og sparre med hinanden. Vi har en anerkendende og positiv tilgang til både borgere, kolleger og samarbejdspartnere.

Yderligere oplysninger
Stillingen er 37 timer om ugen. Tiltrædelse pr. 1. december 2019 eller efter aftale. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter straffeattest samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.

Ansøgningsfristen er søndag den 20. oktober 2019
Der vil være første samtalerunde onsdag den 23. oktober og anden samtalerunde fredag den 25. oktober 2019.

Ansøgning, CV, uddannelsesbeviser og evt. andre relevante dokumenter sendes elektronisk via kommunens e-rekrutteringssystem.

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamchef Henrik Otto på 23395618.


Om Social- og handicapcentret
Du vil blive ansat i Høje-Taastrup Kommunes Social- og Handicapcenter, som løser de samlede opgaver indenfor handicap og psykiatriområdet herunder udredning og visitation af borgere samt drift af egne bo-, støtte og aktivitetstilbud. Centret har endvidere ansvaret for misbrugsindsatsen, hjemløseindsatsen, specialundervisning for voksne, ungdomsuddannelser til unge med særlige behov samt tilkendelse af førtidspension. Læs mere om Høje-Taastrup Kommune på www.htk.dk.

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2019-10-04T00:00:002019-10-20T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

1 dygtig Socialrådgiver søges til Familieafsnittet i Albertslund Kommunes Handicapgruppe

Familieafsnittet

Albertslund
Vores kollega, som har været hos os i mange år, har valgt at søge nye udfordringer.Familieafsnittet søger derfor en ny fast socialrådgiver til vores super handicapgruppe, 37 timer ugentligt fra d. 1-12-2019.I handicapgruppen er vi 5 faste fuldtids m...
Indrykket:8. oktober 2019
Udløbsdato:21. oktober 2019

Forebyggende socialrådgiver/formidler til Center for Børn- og Ungerådgivningen

Center for Børne- og Ungerådgivning

Ballerup
Vil du være med til at styrke den tidlige, forebyggende sociale indsats for børn, unge og familier i Ballerup kommune?Vi søger 1 forebyggende socialrådgiver pr. 15. december 2019 eller hurtigst muligt derefter til en 37 timers stilling.I Ballerup Ko...
Indrykket:10. oktober 2019
Udløbsdato:25. oktober 2019

Socialrådgiver/socialformidlervikar

Center for Arbejdsmarked

Ballerup
Arbejdsmarkedscenter Ballerup søger dygtig og erfaren socialrådgiver socialformidler-vikar til arbejdet med Jobparate kontanthjælpsmodtagereForventet tiltrædelse er hurtigst muligt. Stillingen er et fuldtidsvikariat på 9 måneder 37 timer pr. uge.Job...
Indrykket:11. oktober 2019
Udløbsdato:24. oktober 2019

Familierådgivningen søger to dygtige familierådgivere til faste stillinger på det psykosociale område

Hvidovre Kommune

Hvidovre
Vi har fået en opnormering på grund af opgaverne i Ungdomskriminalitetsnævnet og en kollega - skal prøve nye opgaver. Stillingerne er til besættelse 1. december 2019. Familierådgivningen i Hvidovre kommune har fra 2015-2018 været i partnerskab med S...
Indrykket:7. oktober 2019
Udløbsdato:22. oktober 2019

Sagsbehandler til ambitiøst og samarbejdsorienteret team på det specialiserede voksenområde

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med både borgere og samarbejdspartnere. Du kan have mange bolde i luften og prioritere dine opgaver og så er du interesseret i og har flair for sagsbehandling af borgersager. Vi leder efter dig, der ha...
Indrykket:4. oktober 2019
Udløbsdato:20. oktober 2019