GENOPSLAG - Familieafsnittet søger fagligt dygtige socialrådgivere til undersøgelsesteamet i Albertslund kommune

Vi opnormerer og skal bruge 3 nye rådgivere til et undersøgelsesteam. Vi mangler stadig at finde de sidste 2 dygtige socialrådgivere. Så er du måske en af vores nye kollegaer i vores Familieafsnit.

Om os
Familieafsnittet består af en Modtagelse, et Børne- og ungeteam, et Handicapteam og Familieplejekonsulenter. Som noget nyt skal vi have et undersøgelsesteam og et administrativt team.

Familieafsnittet er i en spændende forandringsproces, hvor et af vores fokusområder bla. er, at få udviklet og styrket den metodiske tilgang for at sikre en  bedre inddragelse af vores børn, unge og deres forældre. Det skal vi gøre i samarbejde med vores tværfaglige kollegaer på skoler, dagtilbud, Sundhedsplejen, Familiehuset og uddannelsesområdet. Vi skal blandt andet styrke brugen af inddragende netværksmøder.

Vi skal desuden her i 2019, have fokus på implementering af nye arbejdsgange, for at optimere et bedre sagsforløb for familierne og for Familieafsnittet, ny anbringelsesstrategi skal udarbejdes, samt mange andre spændende udviklingstiltag. Så et spændende år venter forude.

Om opgaverne i undersøgelsesteamet
Undersøgelsesteamet:

  • Udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser
  • Aktiv inddragelse af børn/unge, deres forældre og netværk
  • Tværfagligt samarbejde og en helhedsorienteret indsats
  • Tæt samarbejde med modtagelsen og Børne/Ungeteamet
 
Lidt om dig
Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. Du er engageret, omstillingsparat, nysgerrig og har modet og evnen til at agere i en myndighedsrolle. Du kan tænke løsninger på både en kreativ og utraditionel måde, som kommer vores børn, unge og deres familier tilgode. Du lægger vægt på kvalitet i indsatsen og har oprigtigt lyst til og evne til at gøre en forskel for vores børn, unge og deres familier.

Det er klart en fordel, hvis du har kendskab til DUBU, ICS, SOS. Vi forventer, du er tryg i din formidlingsevne, både skriftlig, som mundtligt. Du er bekendt og befinder dig godt med vigtigheden af den dokumentation, der er i arbejdet som socialrådgiver. Du kan arbejde selvstændigt og struktureret og ikke mindst, kan du bevare overblikket i en travl og uforudsigelig hverdag.  

Vi kan tilbyde dig:
  • En arbejdsplads, hvor det faglige niveau og det kollegiale samarbejde prioriteres højt
  • Indflydelse på tilrettelæggelse af egne arbejdsopgaver
  • Supervision
  • Ugentlige teammøder
  • Faglig temadag en gang om måneden
  • En arbejdsplads, hvor der er plads til mangfoldighed og humor
  • Et Familieafsnit, som er i en spændende udvikling
 
Stillingerne er på 37 timer ugentlig. Stillingerne til besættelse snarest muligt, men venter gerne på de rigtige.
 
Løn og ansættelsesforhold
Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Der vil blive indhentet straffe- og børneattest.
 
Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til teamleder Jeanne Skat Sørensen på telefon 2896 0687 eller leder af Familieafsnittet Hanne Balle på telefon 2916 1622. Vi glæder os til at modtage din motiverede ansøgning.
 
Ansøgningsfrist den 21. juni 2019, kl. 08.00.
Samtaler vil foregå den 26. juni 2019.
 
Din ansøgning bedes sendes elektronisk og vedhæft dit cv og uddannelsesbevis.

 
 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330025513Phoenix-7346eba512019-05-16T11:01:18.050GENOPSLAG - Familieafsnittet søger fagligt dygtige socialrådgivere til undersøgelsesteamet i Albertslund kommuneVi opnormerer og skal bruge 3 nye rådgivere til et undersøgelsesteam. Vi mangler stadig at finde de sidste 2 dygtige socialrådgivere. Så er du måske en af vores nye kollegaer i vores Familieafsnit.

Om os
Familieafsnittet består af en Modtagelse, et Børne- og ungeteam, et Handicapteam og Familieplejekonsulenter. Som noget nyt skal vi have et undersøgelsesteam og et administrativt team.

Familieafsnittet er i en spændende forandringsproces, hvor et af vores fokusområder bla. er, at få udviklet og styrket den metodiske tilgang for at sikre en  bedre inddragelse af vores børn, unge og deres forældre. Det skal vi gøre i samarbejde med vores tværfaglige kollegaer på skoler, dagtilbud, Sundhedsplejen, Familiehuset og uddannelsesområdet. Vi skal blandt andet styrke brugen af inddragende netværksmøder.

Vi skal desuden her i 2019, have fokus på implementering af nye arbejdsgange, for at optimere et bedre sagsforløb for familierne og for Familieafsnittet, ny anbringelsesstrategi skal udarbejdes, samt mange andre spændende udviklingstiltag. Så et spændende år venter forude.

Om opgaverne i undersøgelsesteamet
Undersøgelsesteamet:
  • Udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser
  • Aktiv inddragelse af børn/unge, deres forældre og netværk
  • Tværfagligt samarbejde og en helhedsorienteret indsats
  • Tæt samarbejde med modtagelsen og Børne/Ungeteamet
 
Lidt om dig
Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. Du er engageret, omstillingsparat, nysgerrig og har modet og evnen til at agere i en myndighedsrolle. Du kan tænke løsninger på både en kreativ og utraditionel måde, som kommer vores børn, unge og deres familier tilgode. Du lægger vægt på kvalitet i indsatsen og har oprigtigt lyst til og evne til at gøre en forskel for vores børn, unge og deres familier.

Det er klart en fordel, hvis du har kendskab til DUBU, ICS, SOS. Vi forventer, du er tryg i din formidlingsevne, både skriftlig, som mundtligt. Du er bekendt og befinder dig godt med vigtigheden af den dokumentation, der er i arbejdet som socialrådgiver. Du kan arbejde selvstændigt og struktureret og ikke mindst, kan du bevare overblikket i en travl og uforudsigelig hverdag.  

Vi kan tilbyde dig:
  • En arbejdsplads, hvor det faglige niveau og det kollegiale samarbejde prioriteres højt
  • Indflydelse på tilrettelæggelse af egne arbejdsopgaver
  • Supervision
  • Ugentlige teammøder
  • Faglig temadag en gang om måneden
  • En arbejdsplads, hvor der er plads til mangfoldighed og humor
  • Et Familieafsnit, som er i en spændende udvikling
 
Stillingerne er på 37 timer ugentlig. Stillingerne til besættelse snarest muligt, men venter gerne på de rigtige.
 
Løn og ansættelsesforhold
Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Der vil blive indhentet straffe- og børneattest.
 
Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til teamleder Jeanne Skat Sørensen på telefon 2896 0687 eller leder af Familieafsnittet Hanne Balle på telefon 2916 1622. Vi glæder os til at modtage din motiverede ansøgning.
 
Ansøgningsfrist den 21. juni 2019, kl. 08.00.
Samtaler vil foregå den 26. juni 2019.
 
Din ansøgning bedes sendes elektronisk og vedhæft dit cv og uddannelsesbevis.

 
 

Vi opnormerer og skal bruge 3 nye rådgivere til et undersøgelsesteam. Vi mangler stadig at finde de sidste 2 dygtige socialrådgivere. Så er du måske en af vores nye kollegaer i vores Familieafsnit.Om osFamilieafsnittet består af en Modtagelse, et Børne- og ungeteam, et Handicapteam og Familieplejekonsulenter. Som noget nyt skal vi have et undersøgelsesteam og et administrativt team.Familieafsnittet er i en spændende forandringsproces, hvor et af vores fokusområder bla. er, at få udviklet og styrket den metodiske tilgang for at sikre en bedre inddragelse af vores børn, unge og deres forældre. Det skal vi gøre i samarbejde med vores tværfaglige kollegaer på skoler, dagtilbud, Sundhedsplejen, Familiehuset og uddannelsesområdet. Vi skal blandt andet styrke brugen af inddragende netværksmøder.Vi skal desuden her i 2019, have fokus på implementering af nye arbejdsgange, for at optimere et bedre sagsforløb for familierne og for Familieafsnittet, ny anbringelsesstrategi skal udarbejdes, samt mange andre spændende udviklingstiltag. Så et spændende år venter forude.Om opgaverne i undersøgelsesteametUndersøgelsesteamet: Udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser Aktiv inddragelse af børn unge, deres forældre og netværk Tværfagligt samarbejde og en helhedsorienteret indsats Tæt samarbejde med modtagelsen og Børne Ungeteamet Lidt om digDu er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. Du er engageret, omstillingsparat, nysgerrig og har modet og evnen til at agere i en myndighedsrolle. Du kan tænke løsninger på både en kreativ og utraditionel måde, som kommer vores børn, unge og deres familier tilgode. Du lægger vægt på kvalitet i indsatsen og har oprigtigt lyst til og evne til at gøre en forskel for vores børn, unge og deres familier.Det er klart en fordel, hvis du har kendskab til DUBU, ICS, SOS. Vi forventer, du er tryg i din formidlingsevne, både skriftlig, som mundtligt. Du er bekendt og befinder dig godt med vigtigheden af den dokumentation, der er i arbejdet som socialrådgiver. Du kan arbejde selvstændigt og struktureret og ikke mindst, kan du bevare overblikket i en travl og uforudsigelig hverdag. Vi kan tilbyde dig: En arbejdsplads, hvor det faglige niveau og det kollegiale samarbejde prioriteres højt Indflydelse på tilrettelæggelse af egne arbejdsopgaver Supervision Ugentlige teammøder Faglig temadag en gang om måneden En arbejdsplads, hvor der er plads til mangfoldighed og humor Et Familieafsnit, som er i en spændende udvikling Stillingerne er på 37 timer ugentlig. Stillingerne til besættelse snarest muligt, men venter gerne på de rigtige. Løn og ansættelsesforholdLøn og ansættelse sker efter gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Der vil blive indhentet straffe- og børneattest. Yderligere oplysningerYderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til teamleder Jeanne Skat Sørensen på telefon 2896 0687 eller leder af Familieafsnittet Hanne Balle på telefon 2916 1622. Vi glæder os til at modtage din motiverede ansøgning. Ansøgningsfrist den 21. juni 2019, kl. 08.00.Samtaler vil foregå den 26. juni 2019. Din ansøgning bedes sendes elektronisk og vedhæft dit cv og uddannelsesbevis.10Phoenix7346eba5101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-20T00:00:000010https://albertslund.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=19feb379-63b5-437a-9153-2f5b3b2b02c50EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnAlbertslund3529037Børn, Sundhed og Velfærd11Nordmarks Alle 12620AlbertslundDKDanmarkORS/7346eba5_logo.gifORS/Small/7346eba5_logo.gif0
Jeanne.skat.sorensen@albertslund.dkDKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent762088EmplyMinimum pakken - 35 dage56f3629d-7d8a-4ee2-9920-9cdf90720b5a_347500016-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=7346eba5https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=7346eba5https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=7346eba5&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=7346eba5&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/8.jpgMed et job indenfor Kontor og administration får du en spændende hverdag, der byder på mange nye udfordringer. 12007991Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver5Kontor og administration11Socialvæsen25Offentlig administration361840389Jeanne Skat SørensenJeanne.skat.sorensen@albertslund.dkDanmarkDanmark330028144Familieafsnittet i Albertslund søger 2 erfarne myndighedsrådgivere til vores modtagelseBasic Modtagelsen er normeret til 4 fuldtidsrådgivere, som arbejder i vagtuger indenfor den almindelige arbejdstid, henholdsvis som forvagt, bagvagt og 2 uger uden vagt, 1 Flyver , som skal have delte myndighedsopgaver og delte 11 opgaver, samt en skolesocialrådgiver.Opgaverne i modtagelsen spænder over: 24 timers vurdering af underretninger (som forvagten screener), Partshøringer, Børnehussager, anmeldelser til Politiet, Børnesamtaler, Afklaring af sager omkring ungdomskriminalitet herunder Netværkssamråd, afhøringer, efterskole ansøgninger, afdækning om der skal udarbejdes Børnefaglig Undersøgelse samt afgørelse herom mm.Familieafsnittet er i en spændende forandringsproces, vi har fået en opnormering og vores fokusområder er bl.a. at få udviklet og styrket den metodiske tilgang, i forhold til at sikre en bedre inddragelse af børn, unge og deres forældre. Dette i et tæt samarbejde med vores samarbejdspartnere på skoler, dagtilbud, sundhedsplejen, Familiehuset og uddannelsesområdet. Vi har desuden her i 2019, fokus på implementering af nye arbejdsgange, for at optimerer et bedre sagsforløb, der skal udarbejdes en ny anbringelsesstrategi, samt mange andre spændende udviklingstiltag. Lidt om digDu er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. Du er engageret, omstillingsparat, nysgerrig, humoristisk og har modet og evnen til at agere i en myndighedsrolle. Du har erfaring med at kunne samarbejde tæt med familier i krise og deres netværk, på en løsningsfokusret og anerkendende måde, hvor familierne er med til at definere hvad der er vigtigt for dem, og hvor familierne er med til at bestemme hvordan deres familie ser ud når de har det allerbedst. Du er ikke bange for at sætte tydelige rammer og udvise myndighed overfor familierne når det kræves. Du kan facilitere netværksmøder hvor sikkerhedsaftaler og netværk inddrages i at støtte familien og understøtte, at barnets eller den unges trivsel og udvikling er i fokus.Det er klart en fordel, hvis du har kendskab til DUBU, ICS, SOS. Vi forventer, du er tryg i din formidlingsevne, både skriftlig, og mundtligt. Du er bekendt med vigtigheden af den dokumentation, der er i arbejdet som socialrådgiver og befinder dig godt hermed. Du kan arbejde selvstændigt og struktureret, samt ikke mindst, kan du bevare overblikket i en travl og uforudsigelig hverdag.Vi kan tilbyde dig En arbejdsplads, hvor det faglige niveau og det kollegiale samarbejde prioriteres højt Indflydelse på tilrettelæggelse af egne arbejdsopgaver Supervision Ugentlige teammøder Faglig tema dag en gang om måneden En arbejdsplads, hvor der er plads til mangfoldighed og humor Et Familieafsnit som er i en spændende udvikling Stillingerne er på 37 timer ugentlig med ansættelse fra 1 august 2019Løn og ansættelsesforholdLøn og ansættelse sker efter gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Der vil blive indhentet straffe og børneattest.Yderligere oplysningerYderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til Teamleder Signe Nielsen Rodriguez Vidal på telefon 24996885. Vi glæder os til at modtage din motiverende ansøgning.Ansøgningsfrist den 17 juni 2019, kl. 12.00Samtaler vil foregå den 20 juni 2019.Din ansøgning bedes sendes elektronisk og vedhæft dit cv og uddannelsesbevis.Modtagelsen er normeret til 4 fuldtidsrådgivere, som arbejder i vagtuger indenfor den almindelige arbejdstid, henholdsvis som forvagt, bagvagt og 2 uger uden vagt, 1 ”Flyver”, som skal have delte myndighedsopgaver og delte § 11 opgaver, samt en skolesocialrådgiver.

Opgaverne i modtagelsen spænder over: 24 timers vurdering af underretninger (som forvagten screener), Partshøringer, Børnehussager, anmeldelser til Politiet, Børnesamtaler, Afklaring af sager omkring ungdomskriminalitet herunder Netværkssamråd, afhøringer, efterskole ansøgninger, afdækning om der skal udarbejdes Børnefaglig Undersøgelse samt afgørelse herom mm.

Familieafsnittet er i en spændende forandringsproces, vi har fået en opnormering og vores fokusområder er bl.a. at få udviklet og styrket den metodiske tilgang, i forhold til at sikre en  bedre inddragelse af børn, unge og deres forældre. Dette i et tæt samarbejde med vores samarbejdspartnere på skoler, dagtilbud, sundhedsplejen, Familiehuset og uddannelsesområdet. 

Vi har desuden her i 2019, fokus på implementering af nye arbejdsgange, for at optimerer et bedre sagsforløb, der skal udarbejdes en ny anbringelsesstrategi, samt mange andre spændende udviklingstiltag.  

Lidt om dig
Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. Du er engageret, omstillingsparat, nysgerrig, humoristisk og har modet og evnen til at agere i en myndighedsrolle. 
Du har erfaring med at kunne samarbejde tæt med familier i krise og deres netværk, på en løsningsfokusret og anerkendende måde, hvor familierne er med til at definere hvad der er vigtigt for dem, og hvor familierne er med til at bestemme hvordan deres familie ser ud når de har det allerbedst. 

Du er ikke bange for at sætte tydelige rammer og udvise myndighed overfor familierne når det kræves. Du kan facilitere netværksmøder hvor sikkerhedsaftaler og netværk inddrages i at støtte familien og understøtte, at barnets eller den unges trivsel og udvikling er i fokus.
Det er klart en fordel, hvis du har kendskab til DUBU, ICS, SOS. 

Vi forventer, du er tryg i din formidlingsevne, både skriftlig, og mundtligt. Du er bekendt med vigtigheden af den dokumentation, der er i arbejdet som socialrådgiver og befinder dig godt hermed. Du kan arbejde selvstændigt og struktureret, samt ikke mindst, kan du bevare overblikket i en travl og uforudsigelig hverdag.

Vi kan tilbyde dig
  • En arbejdsplads, hvor det faglige niveau og det kollegiale samarbejde prioriteres højt
  • Indflydelse på tilrettelæggelse af egne arbejdsopgaver
  • Supervision
  • Ugentlige teammøder
  • Faglig tema dag en gang om måneden
  • En arbejdsplads, hvor der er plads til mangfoldighed og humor
  • Et Familieafsnit som er i en spændende udvikling

Stillingerne er på 37 timer ugentlig med ansættelse fra 1 august 2019

Løn og ansættelsesforhold
Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Der vil blive indhentet straffe og børneattest.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til Teamleder Signe Nielsen Rodriguez Vidal på telefon 24996885. Vi glæder os til at modtage din motiverende ansøgning.

Ansøgningsfrist den 17 juni 2019, kl. 12.00

Samtaler vil foregå den 20 juni 2019.

Din ansøgning bedes sendes elektronisk og vedhæft dit cv og uddannelsesbevis.



 

ORS/Small/67a8e8c9_logo.gifFamilieafsnittetAlbertslund2019-05-21T14:03:13.2632019-06-17T00:00:00
330034475ER DU VORES NYE DYGTIGE OG ERFARNE KOLLEGA?Basic Handicapgruppen i Familieafsnittet i Albertslund Kommune bliver opnormeret, og søger derfor en ny dygtig og erfaren handicap - socialrådgiverkollega 37 timer fra d. 1 august 2019.I handicapgruppen er vi 4 faste fuldtids medarbejdere, og med dig bliver vi 5. Vi er et team med søde, sjove, erfarne rådgivere, som glæder sig til, at arbejde sammen med dig.Vi arbejder hele vejen rundt om vores familier og børn, samt udvikler og skaber nye spændende tiltag i samarbejdet med daginstitutioner, skoler og andre relevante samarbejdspartner for vores børn og familier i Albertslund Kommune.Handicapgruppens opgaver spænder alt fra iværksættelse af Børnefaglige Undersøgelser, anbringelser, udarbejdelse af handleplaner, netværksmøder og tværfagligt samarbejde med skoler og daginstitutioner, til behandling af ansøgninger omkring handicapkompenserende ydelser jf. Servicelovens bestemmelser. For tiden er vi meget optaget af det tværfaglige samarbejde, med det formål, at komme hele vejen rundt om vores børn og familier i Albertslund Kommune, hvorfor vi skal i gang med at implementere den inddragende metode ift. netværksmøder, derudover har vi fokus på det gode borgersamarbejde. Hvad kan vi tilbyde: Ugentlige gruppemøder med teamleder Høj grad af faglig sparring både kollegialt og ledelsesmæssigt Høj faglighed Synlig og tæt ledelse Ekstern supervision Godt arbejdsmiljø Uformel omgangstone I komplekse sager, har vi desuden mulighed for at være to om sagen Hvad forventer vi af dig: At du er uddannet socialrådgiver socialformidler At du har humor og energi At du er engageret, og har erfaring med børn og handicapudfordringer samt deres familier, der har mange forskellige problematikker At du har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet At du kan bevare overblik og fokus i komplekse situationer At du kan indgå i et tæt tværfagligt samarbejde med andre faggrupper At du kan arbejde selvstændigt og samtidigt indgå i den samlede gruppe At du er god i skrift og tale At du gerne har kendskab til DUBU, ICS og Signs of Safety Vi anvender ICS undersøgelsesmetode, samt Signs of Safety i Albertslund kommune samt DUBU.Løn og ansættelsesvilkår:Løn forhandles individuelt og efter gældende overenskomst og principperne efter ny løn.Der vil ved ansættelse indhentes børne- og straffeattest.Ansøgningsfrist:Ansøgningsfristen er senest fredag d. 21-06-2019 kl. 12.00, og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag d. 25-06-2019 over dagen.Yderligere oplysningerVil du høre mere om stillingen kan du kontakte Afdelingsleder Hanne Balle-Jensen på tlf. 29161622 eller Teamleder Signe Nielsen Rodriguez Vidal på tlf. 24996885.Handicapgruppen i Familieafsnittet i Albertslund Kommune bliver opnormeret, og søger derfor en ny dygtig og erfaren handicap - socialrådgiverkollega 37 timer fra d. 1 august 2019.

I handicapgruppen er vi 4 faste fuldtids medarbejdere, og med dig bliver vi 5. Vi er et team med søde, sjove, erfarne rådgivere, som glæder sig til, at arbejde sammen med dig.
Vi arbejder hele vejen rundt om vores familier og børn, samt udvikler og skaber nye spændende tiltag i samarbejdet med daginstitutioner, skoler og andre relevante samarbejdspartner for vores børn og familier i Albertslund Kommune.

Handicapgruppens opgaver spænder alt fra iværksættelse af Børnefaglige Undersøgelser, anbringelser, udarbejdelse af handleplaner, netværksmøder og tværfagligt samarbejde med skoler og daginstitutioner, til behandling af ansøgninger omkring handicapkompenserende ydelser jf. Servicelovens bestemmelser. 

For tiden er vi meget optaget af det tværfaglige samarbejde, med det formål, at komme hele vejen rundt om vores børn og familier i Albertslund Kommune, hvorfor vi skal i gang med at implementere ”den inddragende metode” ift. netværksmøder, derudover har vi fokus på det gode borgersamarbejde. 

Hvad kan vi tilbyde: 
  • Ugentlige gruppemøder med teamleder
  • Høj grad af faglig sparring – både kollegialt og ledelsesmæssigt
  • Høj faglighed
  • Synlig og tæt ledelse
  • Ekstern supervision
  • Godt arbejdsmiljø
  • Uformel omgangstone
  • I komplekse sager, har vi desuden mulighed for at være to om sagen
Hvad forventer vi af dig: 
  • At du er uddannet socialrådgiver/socialformidler
  • At du har humor og energi
  • At du er engageret, og har erfaring med børn og handicapudfordringer samt deres familier, der har mange forskellige problematikker
  • At du har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet 
  • At du kan bevare overblik og fokus i komplekse situationer
  • At du kan indgå i et tæt tværfagligt samarbejde med andre faggrupper 
  • At du kan arbejde selvstændigt og samtidigt indgå i den samlede gruppe
  • At du er god i skrift og tale
  • At du gerne har kendskab til DUBU, ICS og Signs of Safety 

Vi anvender ICS undersøgelsesmetode, samt Signs of  Safety i Albertslund kommune samt DUBU.

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn forhandles individuelt og efter gældende overenskomst og principperne efter ny løn.
Der vil ved ansættelse indhentes børne- og straffeattest.

Ansøgningsfrist:
Ansøgningsfristen er senest fredag d. 21-06-2019 kl. 12.00, og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag d. 25-06-2019 over dagen.

Yderligere oplysninger
Vil du høre mere om stillingen kan du kontakte Afdelingsleder Hanne Balle-Jensen på tlf. 29161622 eller Teamleder Signe Nielsen Rodriguez Vidal på tlf. 24996885.

 

ORS/Small/94088391_logo.gifFamilieafsnittetAlbertslund2019-05-29T16:04:00.1802019-06-21T00:00:00
330042522Socialrådgivere/socialformidlere til SocialafsnittetBasic Vil du være med til at styrke indsatsen for familier med børn og unge?Vi har 2 faste fuldtidsstillinger til besættelse pr. 1.8.2019 eller snarest derefter.I Ballerup Kommune er vi ambitiøse og har med indførslen af Fælleskabsmodellen (Ballerups svar på en Sverigesmodel) fra starten af 2017 styrket den tidlige forebyggende indsats og ikke mindst det socialfaglige myndighedsarbejde.Vores 30 socialrådgivere inden for det sociale myndighedsområde er opdelt i 5 distrikter og placeret i vores Socialafsnit i Center for Børne- og Ungerådgivning og sammen med vores to decentrale institutioner (Familiehus og Ungdomspension). Herudover består centeret af et PPR-afsnit og et team med Ungeindsatser (SSP ogopsøgende team). I centeret arbejdes der insisterende tværfagligt i distrikterne mellem pædagogiske vejledere, psykologer, logopæd er, motorikkonsulenter og socialrådgivere ud fra en fælles børne- og ungestrategi, som er udviklet sammen med Center for Skoler, Institutioner og Kultur. Omdrejningspunktet for strategien er, at den tager udgangspunkt i et fælles systemisk og anerkendende børne- og ungesyn, der har som grundlæggende værdi, at børn og unge oplever sig som betydningsfulde deltagere i velfungerende inkluderende fællesskaber, hvor individuelle forskelle opfattes som en styrke.Med indførsel af Fællesskabsmodellen, hvor man som socialrådgiver arbejder med færre sager, ønsker vi at insistere på et tættere og mere forpligtende samarbejde med familierne, deres netværk og de samarbejdspartnere, der er rundt om dem. Vi ønsker at medvirke til, at børnene bliver livsduelige og stærke på trods af, hvad der måtte være af udfordringer på deres vej. Det er vores ambition, at alle børn skal opleve sig som en del af fællesskabet, og at vi kontinuerligt arbejder på at få dem til at tilhøre almenområdet. Du skal kunne se dig som en vigtig bidragyder til kvalificering af det tværfaglige samarbejde, hvor netop din viden om det socialfaglige område er relevant.Som socialrådgiver i Familieteamet arbejder du med Servicelovens bestemmelser inden for kapitel 11, hvilket indeholder både råd og vejledning, gennemførelse af børnefaglige undersøgelser, iværksættelse af foranstaltninger og opfølgning på handleplaner. Kontinuitet i sagsbehandlingen er vigtigt for os, og du vil derfor have alle aldersgrupper og sagstyper. Sager med handicapkompenserende ydelser løses i vores handicapteam. Vi er optaget af inddragelsen af familiens netværk, og du skal finde netop dette arbejde væsentligt og afgørende for etableringen af varige løsninger i familien.I dit daglige arbejde vil du møde kolleger, der brænder for både det specialpædagogiske arbejde og det socialfaglige område, og for hvordan vi sammen kan bidrage til stærke løsninger for familierne. Vi arbejder ud fra metoden Signs of Safety løsningsfokuseret metode, og i et IT-system, der blandt andet understøtter hele myndighedsområdet. Vi er optaget af hele tiden at blive klogere på vores praksis, og ønsker at arbejde mere datastyret. Det betyder, at du skal have flair for IT og forstår vigtigheden af korrekt datakvalitet.VORES FORVENTNINGER TIL DIG Du er uddannet socialrådgiver socialformidler Du har interesse for og gerne erfaring med arbejdsområdet Du har flair for IT og kender måske allerede SB-sys Du finder inddragelsen af familiens netværk afgørende for de holdbare løsninger Du brænder for, at alle børn skal have samme muligheder Du er en holdspiller Du er omstillingsparat Du finder både tværfagligt og tværsektorielt samarbejde væsentligt Du har lyst og evne til at arbejde systematisk, målrettet og helhedsorienteret Du er optaget af lovgivningen og formidlingen af den Du er positiv og har evne til at engagere dig Ikke mindst har du energi og gå-på-mod. FRA OS FÅR DU En ambitiøs arbejdsplads Stillet krav om høj faglighed Kompetenceudvikling Gode kollegaer, der glæder sig til at byde dig velkommen En introduktionsplan og en mentor Et tæt samarbejde med ledelsen En travl og spændende hverdag Ekstern supervision. Hvis ovenstående har vakt din interesse, skal du ikke tøve med at skrive til os. Det erikke en hindring, hvis du er nyuddannet. Vi vil sørge for grundig oplæring. Vi glæder os til at høre fra dig.LØN- OG ANS TTELSESVILKÅRLøn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokalløndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.YDERLIGERE OPLYSNINGERYderligere information kan fås ved henvendelse til teamleder Gitte Faulkner på telefon 4477 2974 eller Helle Korsholm på telefon 4097 2961.ANSØGNINGSFRIST: 1. JULI 2019 - KL 08.00Ansættelsessamtaler afholdes den 3. juli 2019.Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på send ansøgning og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.Vil du være med til at styrke indsatsen for familier med børn og unge?

Vi har 2 faste fuldtidsstillinger til besættelse pr. 1.8.2019 eller snarest derefter.

I Ballerup Kommune er vi ambitiøse og har med indførslen af Fælleskabsmodellen (Ballerups svar på en Sverigesmodel) fra starten af 2017 styrket den tidlige forebyggende indsats og ikke mindst det socialfaglige myndighedsarbejde.

Vores 30 socialrådgivere inden for det sociale myndighedsområde er opdelt i 5 distrikter og placeret i vores Socialafsnit i Center for Børne- og Ungerådgivning og sammen med vores to decentrale institutioner (Familiehus og Ungdomspension). Herudover består centeret af et PPR-afsnit og et team med Ungeindsatser (SSP og
opsøgende team). I centeret arbejdes der insisterende tværfagligt i distrikterne mellem pædagogiske vejledere, psykologer, logopæd’er, motorikkonsulenter og socialrådgivere ud fra en fælles børne- og ungestrategi, som er udviklet sammen med Center for Skoler, Institutioner og Kultur. Omdrejningspunktet for strategien er, at den tager udgangspunkt i et fælles systemisk og anerkendende børne- og ungesyn, der har som grundlæggende værdi, at børn og unge oplever sig som betydningsfulde deltagere i velfungerende inkluderende fællesskaber, hvor individuelle forskelle opfattes som en styrke.

Med indførsel af Fællesskabsmodellen, hvor man som socialrådgiver arbejder med færre sager, ønsker vi at insistere på et tættere og mere forpligtende samarbejde med familierne, deres netværk og de samarbejdspartnere, der er rundt om dem. Vi ønsker at medvirke til, at børnene bliver livsduelige og stærke på trods af, hvad der måtte være af udfordringer på deres vej. Det er vores ambition, at alle børn skal opleve sig som en del af fællesskabet, og at vi kontinuerligt arbejder på at få dem til at tilhøre almenområdet. Du skal kunne se dig som en vigtig bidragyder til kvalificering af det tværfaglige samarbejde, hvor netop din viden om det socialfaglige område er relevant.

Som socialrådgiver i Familieteamet arbejder du med Servicelovens bestemmelser inden for kapitel 11, hvilket indeholder både råd og vejledning, gennemførelse af børnefaglige undersøgelser, iværksættelse af foranstaltninger og opfølgning på handleplaner. Kontinuitet i sagsbehandlingen er vigtigt for os, og du vil derfor have alle aldersgrupper og sagstyper. Sager med handicapkompenserende ydelser løses i vores handicapteam. Vi er optaget af inddragelsen af familiens netværk, og du skal finde netop dette arbejde væsentligt og afgørende for etableringen af varige løsninger i familien.

I dit daglige arbejde vil du møde kolleger, der brænder for både det specialpædagogiske arbejde og det socialfaglige område, og for hvordan vi sammen kan bidrage til stærke løsninger for familierne. Vi arbejder ud fra metoden Signs of Safety – løsningsfokuseret metode, og i et IT-system, der blandt andet understøtter hele myndighedsområdet. Vi er optaget af hele tiden at blive klogere på vores praksis, og ønsker at arbejde mere datastyret. Det betyder, at du skal have flair for IT og forstår vigtigheden af korrekt datakvalitet.

VORES FORVENTNINGER TIL DIG
  • Du er uddannet socialrådgiver/socialformidler
  • Du har interesse for og gerne erfaring med arbejdsområdet
  • Du har flair for IT og kender måske allerede SB-sys
  • Du finder inddragelsen af familiens netværk afgørende for de holdbare løsninger
  • Du brænder for, at alle børn skal have samme muligheder
  • Du er en holdspiller
  • Du er omstillingsparat
  • Du finder både tværfagligt og tværsektorielt samarbejde væsentligt
  • Du har lyst og evne til at arbejde systematisk, målrettet og helhedsorienteret
  • Du er optaget af lovgivningen og formidlingen af den
  • Du er positiv og har evne til at engagere dig
  • Ikke mindst har du energi og gå-på-mod.
FRA OS FÅR DU
  • En ambitiøs arbejdsplads
  • Stillet krav om høj faglighed
  • Kompetenceudvikling
  • Gode kollegaer, der glæder sig til at byde dig velkommen
  • En introduktionsplan og en mentor
  • Et tæt samarbejde med ledelsen
  • En travl og spændende hverdag
  • Ekstern supervision.
Hvis ovenstående har vakt din interesse, skal du ikke tøve med at skrive til os. Det er
ikke en hindring, hvis du er nyuddannet. Vi vil sørge for grundig oplæring. Vi glæder os til at høre fra dig.

LØN- OG ANSÆTTELSESVILKÅR
Løn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal
løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

YDERLIGERE OPLYSNINGER
Yderligere information kan fås ved henvendelse til teamleder Gitte Faulkner på telefon 4477 2974 eller Helle Korsholm på telefon 4097 2961.

ANSØGNINGSFRIST: 1. JULI 2019 - KL 08.00
Ansættelsessamtaler afholdes den 3. juli 2019.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
 

ORS/BK-Byvaaben_small.pngCenter for Børne- og UngerådgivningBallerup2019-06-13T09:00:19.3302019-07-01T00:00:00
330031106Voksenrådgivningen søger en socialfaglig medarbejder til vores modtagelse, samt vores herberg- og krisecentersagerRobot Modtagelsen er vores indgangsdør til Voksenrådgivningen. Det er her borgerne indleder den første kontakt til os, hvorfor samtalen ofte består af akut opståede problemer, som kalder på ro, nærvær, råd og vejledning. I modtagelsen varetages også vores herberg- og krisecentersager. Vi søger en kollega pr. 1. august 2019, der kan lide det akutte arbejdet med borgere med komplekse problemstillinger, og har en solid erfaring og robusthed, som du kan bringe med ind i funktionen. Det er vigtigt, at du er fleksibel og trives med, at håndtere henvendelser, der er både alsidige og uforudsigelige. Desuden er det en fordel, at du har en kombineret socialfaglig profil, samt en myndighedsprofil. Der er tale om en fast fuldtidsstilling. Voksenrådgivningen er en socialafdeling forankret i Center for Handicap og Psykiatri. Vi varetager sagsbehandling og koordination af den socialfaglige indsats for borgere over 18 år i henhold til Lov om Social Service og Pensionsloven. Vores målgruppe er voksne borgere med nedsat fysisk og psykiske funktionsevne herunder handicap, psykiatri og misbrugsområdet. Vi arbejder primært indenfor servicelovens §§ 85, 96, 97, 100, 101, 103, 104, 107, 108, 109 og 110. Vi er 16 socialfaglige rådgivere og 2 administrative sagsbehandlere fordelt i fire teams. I Voksenrådgivningen er der desuden ansat to rusmiddelkonsulenter samt to gadeplansmedarbejdere. Om stillingen Den ledige stilling er forankret i vores modtagelse, som i daglig tale kaldes team 3. I team 3 afklares alle henvendelser, før de evt. videregives til en foranstaltning i ét af de andre teams. Teamet udgøres af 2 rådgivere, der har det primære ansvar for herberg- og krisecentersager, samt 2 administrative medarbejdere, der primært administrerer pension. Herudover varetager teamet flere alsidige opgaver herunder at yde råd og vejledning, både i akutte sager, samt ved generelle spørgsmål. I teamet laves også myndighedsopgaver, som egenbetaling ved ophold. Teamet har tæt samarbejde med gadeplansmedarbejderne samt opsøgende socialpsykiatri, og tager også ud og møder borgerne i eget hjem, eller på herberg- og krisecentre. Vi forventer. at du er god til at møde, og skabe kontakt til alle typer af borgere, og kan rumme dem, samt deres vanskeligheder. De arbejdsopgaver, du særligt skal varetage er bl.a. koordinering af opholdsplaner og handleplaner med herberger og krisecentre. Råd og vejledning til borgere, pårørende og samarbejdspartnere. Afklaring og undersøgelse af sager, og evt. klargøring til videre foranstaltning. Du skal være indstillet på, at indgå i et tæt teamsamarbejde, hvor du også bidrager til at passe vores modtagelse, og veksle mellem administrative opgaver og borgerkontakt. Vi ser gerne, at du kan identificere dig med flest mulige af nedenstående kvalifikationer Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har andet socialfaglig uddannelse. Er empatisk, sympatisk og kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise. Har erfaring med hjemløseområdet og opsøgende arbejde. Er god til at samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere. Har gode kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt. Har et godt kendskab til Servicelovens regler for voksne. Kan arbejde selvstændigt og struktureret, og kan håndtere sager med komplekse problemstillinger. Har gode samarbejdsevner, og har lyst til at indgå i teamsamarbejde. Kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise. Er vant til at arbejde med IT- systemer (vi benytter Incorp, KMD og Acadre), og ser skriftlig dokumentation som en integreret del af dit arbejde. Du får et spændende og afvekslende job, med engagerede og dygtige kolleger og samarbejdspartnere, der alle vægter et godt arbejdsmiljø med plads til grin og forskellighed. Der er desuden faste teammøder og ekstern supervision. Løn- og ansættelsesforhold: Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner. Ansøgningsfrist: Mandag den 17. juni 2019. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler d. 24. juni. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver i team 3 Sylvia Rønning Hansen på tlf. 36393922, eller leder af Voksenrådgivningen Ditte Marie Blond på tlf. 61916995.Modtagelsen er vores indgangsdør til Voksenrådgivningen. Det er her borgerne indleder den første kontakt til os, hvorfor samtalen ofte består af akut opståede problemer, som kalder på ro, nærvær, råd og vejledning. I modtagelsen varetages også vores herberg- og krisecentersager.

Vi søger en kollega pr. 1. august 2019, der kan lide det akutte arbejdet med borgere med komplekse problemstillinger, og har en solid erfaring og robusthed, som du kan bringe med ind i funktionen. Det er vigtigt, at du er fleksibel og trives med, at håndtere henvendelser, der er både alsidige og uforudsigelige. Desuden er det en fordel, at du har en kombineret socialfaglig profil, samt en myndighedsprofil.

Der er tale om en fast fuldtidsstilling.

Voksenrådgivningen er en socialafdeling forankret i Center for Handicap og Psykiatri. Vi varetager sagsbehandling og koordination af den socialfaglige indsats for borgere over 18 år i henhold til Lov om Social Service og Pensionsloven. Vores målgruppe er voksne borgere med nedsat fysisk og psykiske funktionsevne; herunder handicap, psykiatri og misbrugsområdet. Vi arbejder primært indenfor servicelovens §§ 85, 96, 97, 100, 101, 103, 104, 107, 108, 109 og 110.

Vi er 16 socialfaglige rådgivere og 2 administrative sagsbehandlere fordelt i fire teams. I Voksenrådgivningen er der desuden ansat to rusmiddelkonsulenter samt to gadeplansmedarbejdere.

Om stillingen

Den ledige stilling er forankret i vores modtagelse, som i daglig tale kaldes team 3. I team 3 afklares alle henvendelser, før de evt. videregives til en foranstaltning i ét af de andre teams.

Teamet udgøres af 2 rådgivere, der har det primære ansvar for herberg- og krisecentersager, samt 2 administrative medarbejdere, der primært administrerer pension. Herudover varetager teamet flere alsidige opgaver; herunder at yde råd og vejledning, både i akutte sager, samt ved generelle spørgsmål. I teamet laves også myndighedsopgaver, som egenbetaling ved ophold.

Teamet har tæt samarbejde med gadeplansmedarbejderne samt opsøgende socialpsykiatri, og tager også ud og møder borgerne i eget hjem, eller på herberg- og krisecentre.

Vi forventer. at du er god til at møde, og skabe kontakt til alle typer af borgere, og kan rumme dem, samt deres vanskeligheder.

De arbejdsopgaver, du særligt skal varetage er bl.a. koordinering af opholdsplaner og handleplaner med herberger og krisecentre. Råd og vejledning til borgere, pårørende og samarbejdspartnere. Afklaring og undersøgelse af sager, og evt. klargøring til videre foranstaltning.

Du skal være indstillet på, at indgå i et tæt teamsamarbejde, hvor du også bidrager til at passe vores modtagelse, og veksle mellem administrative opgaver og borgerkontakt.

Vi ser gerne, at du kan identificere dig med flest mulige af nedenstående kvalifikationer

  • Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har andet socialfaglig uddannelse.
  • Er empatisk, sympatisk og kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise.
  • Har erfaring med hjemløseområdet og opsøgende arbejde.
  • Er god til at samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere.
  • Har gode kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt.
  • Har et godt kendskab til Servicelovens regler for voksne.
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret, og kan håndtere sager med komplekse problemstillinger.
  • Har gode samarbejdsevner, og har lyst til at indgå i teamsamarbejde.
  • Kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise.
  • Er vant til at arbejde med IT- systemer (vi benytter Incorp, KMD og Acadre), og ser skriftlig dokumentation som en integreret del af dit arbejde.
Du får et spændende og afvekslende job, med engagerede og dygtige kolleger og samarbejdspartnere, der alle vægter et godt arbejdsmiljø med plads til grin og forskellighed.

Der er desuden faste teammøder og ekstern supervision.

Løn- og ansættelsesforhold:

Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.

Ansøgningsfrist: Mandag den 17. juni 2019.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler d. 24. juni.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver i team 3 Sylvia Rønning Hansen på tlf. 36393922, eller leder af Voksenrådgivningen Ditte Marie Blond på tlf. 61916995.

Hvidovre KommuneHvidovre2019-06-03T00:00:002019-06-17T00:00:00
330034207Skolesocialrådgivere til Borgercenter Børn og Unge (BBU) Nørrebro-BispebjergBasic Borgercenter Børn og Unge (BBU) Nørrebro-Bispebjerg søger skolesocialrådgivere en fast stilling den 1. august og et barselsvikariat fra den 1. september 2019. Københavns Kommune har siden 2007 haft skolesocialrådgivere tilknyttet skolerne med henblik på at sætte fokus på den tidlige forebyggende indsats. Sigtet er at give elever i faldende trivsel en tidlig indsats, reducere omfanget af skolefravær og i det hele taget understøtte at barnet den unge kan forblive inkluderet i folkeskolen. Borgercenter Børn og Unge Nørrebro-Bispebjerg er fra 1. januar 2019 en ny sammenlagt enhed. I vores nye organisering er vi inddelt i fem geografiske distrikter. Hvert distrikt har ansvar for sagsbehandlingen af familier med børn fra 0-18 år. Til hvert distrikt er bl.a. tilknyttet en skolesocialrådgiver og det er i vores distrikt omkring Rådmandsgade skole og Nørrebro Park skole, at vi nu har en ledig fast stilling som skolesocialrådgiver. Desuden går en af vores to skolesocialrådgivere på privatskolerne på barsel i september, og vi søger derfor en barselsvikar. Som skolesocialrådgiver skal du indgå i et team af skolesocialrådgivere på i alt ni medarbejdere, som dækker over 10 folkeskoler, to specialskoler samt otte fri- og privatskoler fungere som socialfaglig sparrings- og samarbejdspartner på skolerne og i BBU medvirke konstruktivt i arbejdet med at reducere skolefravær afholde konsultative samtaler og have kortere samtaleforløb med børn og forældre støtte lærerne i at skrive underretninger og skoleudtalelser. Vi søger kollegaer, der er uddannede socialrådgivere har erfaring med myndighedsarbejdet inden for børne- og ungeområdet har et solidt kendskab til relevant lovgivning og gerne kendskab til de forskellige tilbud i Københavns Kommune er stærke formidlere, da man skal fungere som brobygger mellem to forvaltninger og mellem to fagkulturer er robuste og mobile, da man i dagligdagen skal håndtere skift ml. flere arbejdspladser og kulturer har erfaring med projektledelse og eller ledelse af gruppeforløb. Om BBU Nørrebro-Bispebjerg Vi er i vores nye enhed 217 medarbejdere og sammen er vi fordelt i ni afdelinger. De fem afdelinger tager hver især sit geografiske udgangspunkt omkring to skoler og er tværfagligt sammensat. Derudover har vi afdelingerne: Styrket Modtagelse, Sekretariat & Rådgivning, Familiebehandling og Kontaktpersoner Gadeplan. Alle vores skolesocialrådgivere er tilknyttet de fem distriktsafdelinger. Hvis du vil høre mere om ovenstående, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Gitte Ørum Madsen på 2686 4024, skolesocialrådgiver på Rådmandsgade og Nørrebro Park Elisa Nielsen på 2687 0004 eller skolesocialrådgiver på privatskolerne Nada Shouhani på 2687 0005. Løn efter gældende overenskomst. For mere information om skolesocialrådgivernes opgave læs her http: www.kk.dk skolesocial Du bedes angive hvilken af de to stillinger, du er interesseret i. Søg via nedenstående link senest mandag den 17. juni 2019 Vi forventer at afholde samtaler onsdag den 26. juni.

Borgercenter Børn og Unge (BBU) Nørrebro-Bispebjerg søger skolesocialrådgivere – en fast stilling den 1. august og et barselsvikariat fra den 1. september 2019.

Københavns Kommune har siden 2007 haft skolesocialrådgivere tilknyttet skolerne med henblik på at sætte fokus på den tidlige forebyggende indsats. Sigtet er at give elever i faldende trivsel en tidlig indsats, reducere omfanget af skolefravær og i det hele taget understøtte at barnet/den unge kan forblive inkluderet i folkeskolen.

Borgercenter Børn og Unge Nørrebro-Bispebjerg er fra 1. januar 2019 en ny sammenlagt enhed. I vores nye organisering er vi inddelt i fem geografiske distrikter. Hvert distrikt har ansvar for sagsbehandlingen af familier med børn fra 0-18 år. Til hvert distrikt er bl.a. tilknyttet en skolesocialrådgiver og det er i vores distrikt omkring Rådmandsgade skole og Nørrebro Park skole, at vi nu har en ledig fast stilling som skolesocialrådgiver.

Desuden går en af vores to skolesocialrådgivere på privatskolerne på barsel i september, og vi søger derfor en barselsvikar.

Som skolesocialrådgiver skal du

  • indgå i et team af skolesocialrådgivere på i alt ni medarbejdere, som dækker over 10 folkeskoler, to specialskoler samt otte fri- og privatskoler
  • fungere som socialfaglig sparrings- og samarbejdspartner på skolerne og i BBU
  • medvirke konstruktivt i arbejdet med at reducere skolefravær
  • afholde konsultative samtaler og have kortere samtaleforløb med børn og forældre
  • støtte lærerne i at skrive underretninger og skoleudtalelser.

Vi søger kollegaer, der

  •  er uddannede socialrådgivere
  • har erfaring med myndighedsarbejdet inden for børne- og ungeområdet
  • har et solidt kendskab til relevant lovgivning og gerne kendskab til de forskellige tilbud i Københavns Kommune
  • er stærke formidlere, da man skal fungere som brobygger mellem to forvaltninger og mellem to fagkulturer
  • er robuste og mobile, da man i dagligdagen skal håndtere skift ml. flere arbejdspladser og kulturer
  • har erfaring med projektledelse og/eller ledelse af gruppeforløb.

Om BBU Nørrebro-Bispebjerg
Vi er i vores nye enhed 217 medarbejdere og sammen er vi fordelt i ni afdelinger. De fem afdelinger tager hver især sit geografiske udgangspunkt omkring to skoler og er tværfagligt sammensat. Derudover har vi afdelingerne: Styrket Modtagelse, Sekretariat & Rådgivning, Familiebehandling og Kontaktpersoner/Gadeplan. Alle vores skolesocialrådgivere er tilknyttet de fem distriktsafdelinger.

Hvis du vil høre mere om ovenstående, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Gitte Ørum Madsen på 2686 4024, skolesocialrådgiver på Rådmandsgade og Nørrebro Park Elisa Nielsen på 2687 0004 eller skolesocialrådgiver på privatskolerne Nada Shouhani på 2687 0005.

Løn efter gældende overenskomst.

For mere information om skolesocialrådgivernes opgave læs her http://www.kk.dk/skolesocial

Du bedes angive hvilken af de to stillinger, du er interesseret i.

Søg via nedenstående link senest mandag den 17. juni 2019
Vi forventer at afholde samtaler onsdag den 26. juni.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBBU Nørrebro-Bispebjerg - Distrikt Nørrefælled-LundehusKøbenhavn N2019-05-29T13:01:34.4772019-06-17T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Familieafsnittet i Albertslund søger 2 erfarne myndighedsrådgivere til vores modtagelse

Familieafsnittet

Albertslund
Modtagelsen er normeret til 4 fuldtidsrådgivere, som arbejder i vagtuger indenfor den almindelige arbejdstid, henholdsvis som forvagt, bagvagt og 2 uger uden vagt, 1 Flyver , som skal have delte myndighedsopgaver og delte 11 opgaver, samt en skoleso...
Indrykket:21. maj 2019
Udløbsdato:17. juni 2019

ER DU VORES NYE DYGTIGE OG ERFARNE KOLLEGA?

Familieafsnittet

Albertslund
Handicapgruppen i Familieafsnittet i Albertslund Kommune bliver opnormeret, og søger derfor en ny dygtig og erfaren handicap - socialrådgiverkollega 37 timer fra d. 1 august 2019.I handicapgruppen er vi 4 faste fuldtids medarbejdere, og med dig bliv...
Indrykket:29. maj 2019
Udløbsdato:21. juni 2019

Socialrådgivere/socialformidlere til Socialafsnittet

Center for Børne- og Ungerådgivning

Ballerup
Vil du være med til at styrke indsatsen for familier med børn og unge?Vi har 2 faste fuldtidsstillinger til besættelse pr. 1.8.2019 eller snarest derefter.I Ballerup Kommune er vi ambitiøse og har med indførslen af Fælleskabsmodellen (Ballerups svar...
Indrykket:13. juni 2019
Udløbsdato:1. juli 2019

Voksenrådgivningen søger en socialfaglig medarbejder til vores modtagelse, samt vores herberg- og krisecentersager

Hvidovre Kommune

Hvidovre
Modtagelsen er vores indgangsdør til Voksenrådgivningen. Det er her borgerne indleder den første kontakt til os, hvorfor samtalen ofte består af akut opståede problemer, som kalder på ro, nærvær, råd og vejledning. I modtagelsen varetages også vores...
Indrykket:3. juni 2019
Udløbsdato:17. juni 2019

Skolesocialrådgivere til Borgercenter Børn og Unge (BBU) Nørrebro-Bispebjerg

BBU Nørrebro-Bispebjerg - Distrikt Nørrefælled-Lundehus

København N
Borgercenter Børn og Unge (BBU) Nørrebro-Bispebjerg søger skolesocialrådgivere en fast stilling den 1. august og et barselsvikariat fra den 1. september 2019. Københavns Kommune har siden 2007 haft skolesocialrådgivere tilknyttet skolerne med henbli...
Indrykket:29. maj 2019
Udløbsdato:17. juni 2019