Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Genopslag: Intranetredaktør med webopgaver til Roskilde Kommune

Vil du være med til at udvikle og drifte Roskilde Kommunes intranet og hjemmeside?

I Roskilde Kommunes kommunikationsafdeling har vi brug for en ny kollega, som kan agere intranetredaktør og webmedarbejder. Du har en stærk digital forståelse og brænder for at skabe gode brugeroplevelser for både borgere og kollegaer. Du er en kompetent projektleder og er tryg ved at stå i spidsen for kommunens intranet. Du har samtidig interesse for hjemmesider og kan hjælpe til med hjemmesideopgaver.

Som intranetredaktør ser du det som din vigtigste opgave at understøtte organisationen. Du ved, at fx en tilgængelig telefonbog eller en opdateret værktøjskasse er alfa omega for, at dine kollegaer kan udføre deres arbejde. Du motiveres af at sikre god governance og skabe de bedste brugeroplevelser for målgruppen.

Både vores hjemmeside og intranet er i CMS’et Drupal version 7. Da denne version ikke bliver supporteret i fremtiden, kommer du til at være med til at undersøge, hvilken retning vi nu skal gå samt at løbe processen i mål.

Arbejdsopgaver:

  • Ansvarlig for kommunens intranet
  • Kontakt med intranet- og hjemmesideleverandør om opdateringer, fejlrettelser og udvikling
  • Projektleder på større og mindre projekter på intranet og hjemmeside
  • Koordinering af kommunens decentrale redaktørnetværk
  • Support og undervisning af redaktører
  • Diverse webopgaver

 

Vi forestiller os at du:

  • Har god teknisk forståelse for at arbejde medintranet og hjemmeside
  • Kan følge projekter til dørs fra strategi til implementering
  • Kan snakke med leverandører på engelsk og dansk
  • Er god til at lære fra dig når du supporterer, holder kurser og laver vejledninger
  • Har drivkraft og kan motivere kommunens redaktørnetværk
  • Kan skrive nyheder og indhold der er kort, klart og klikbart
  • Kan lide at arbejde og rådgive på tværs af organisationen og er opsøgende af natur

 

Måske er vi heldige at du:

  • Kender til rettighedsstyring og brugeradministration
  • Kender til dokumenthåndtering i ESDH og dokumentarkiver
  • Har analytisk forståelse og kan omsætte brugerdata til forbedring
  • Er en haj til webtilgængelighed
  • Har kendskab til GDPR

 

Du er formentlig uddannet inden for kommunikation eller IT – eller begge.

Du vil blive ansat i kommunens Kommunikationsafdeling, som ud over hjemmeside og intranet arbejder med sociale medier, foto og video, presse, design og grafik, taler, medarbejderblad og meget mere. Du kommer særligt til at have tæt samarbejde med afdelingens webredaktør om både intranet og hjemmeside. Kommunikationsafdelingen er en stabsfunktion under Kommunaldirektøren.

Vi er en afdeling med forskellige fagligheder og fart over feltet, men der er også plads til fordybelse og faglig sparring. Vi forsøger at balancere afdelingens opgaver mellem drift og udvikling, og vi værdsætter en uformel og humoristisk tone.

Ud over det daglige samarbejde med dine kollegaer i afdelingen vil du få et tæt samarbejde med kommunens Digitaliseringsafdeling og HR-afdeling, samt en bred kontaktflade i hele organisationen.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfrist er 30. august 2019. Vi forventer at afholde samtaler i uge 37 og 38.

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er en fuldtidsstilling. Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst.

Opstart
Opstart 1. november 2019, hvis muligt gerne før.

Kontakt
Har du spørgsmål omkring stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunikationschef Michael Dahl Nielsen på tlf. 51 52 36 51 eller michaeldn@roskilde.dk, eller webredaktør Rikke Søndergaard Kryger på tlf. 30 84 25 56 eller rikkesk@roskilde.dk  

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330070802Phoenix-e0d1b2e912019-08-09T17:01:43.427Genopslag: Intranetredaktør med webopgaver til Roskilde Kommune

Vil du være med til at udvikle og drifte Roskilde Kommunes intranet og hjemmeside?

I Roskilde Kommunes kommunikationsafdeling har vi brug for en ny kollega, som kan agere intranetredaktør og webmedarbejder. Du har en stærk digital forståelse og brænder for at skabe gode brugeroplevelser for både borgere og kollegaer. Du er en kompetent projektleder og er tryg ved at stå i spidsen for kommunens intranet. Du har samtidig interesse for hjemmesider og kan hjælpe til med hjemmesideopgaver.

Som intranetredaktør ser du det som din vigtigste opgave at understøtte organisationen. Du ved, at fx en tilgængelig telefonbog eller en opdateret værktøjskasse er alfa omega for, at dine kollegaer kan udføre deres arbejde. Du motiveres af at sikre god governance og skabe de bedste brugeroplevelser for målgruppen.

Både vores hjemmeside og intranet er i CMS’et Drupal version 7. Da denne version ikke bliver supporteret i fremtiden, kommer du til at være med til at undersøge, hvilken retning vi nu skal gå samt at løbe processen i mål.

Arbejdsopgaver:

  • Ansvarlig for kommunens intranet
  • Kontakt med intranet- og hjemmesideleverandør om opdateringer, fejlrettelser og udvikling
  • Projektleder på større og mindre projekter på intranet og hjemmeside
  • Koordinering af kommunens decentrale redaktørnetværk
  • Support og undervisning af redaktører
  • Diverse webopgaver

 

Vi forestiller os at du:

  • Har god teknisk forståelse for at arbejde medintranet og hjemmeside
  • Kan følge projekter til dørs fra strategi til implementering
  • Kan snakke med leverandører på engelsk og dansk
  • Er god til at lære fra dig når du supporterer, holder kurser og laver vejledninger
  • Har drivkraft og kan motivere kommunens redaktørnetværk
  • Kan skrive nyheder og indhold der er kort, klart og klikbart
  • Kan lide at arbejde og rådgive på tværs af organisationen og er opsøgende af natur

 

Måske er vi heldige at du:

  • Kender til rettighedsstyring og brugeradministration
  • Kender til dokumenthåndtering i ESDH og dokumentarkiver
  • Har analytisk forståelse og kan omsætte brugerdata til forbedring
  • Er en haj til webtilgængelighed
  • Har kendskab til GDPR

 

Du er formentlig uddannet inden for kommunikation eller IT – eller begge.

Du vil blive ansat i kommunens Kommunikationsafdeling, som ud over hjemmeside og intranet arbejder med sociale medier, foto og video, presse, design og grafik, taler, medarbejderblad og meget mere. Du kommer særligt til at have tæt samarbejde med afdelingens webredaktør om både intranet og hjemmeside. Kommunikationsafdelingen er en stabsfunktion under Kommunaldirektøren.

Vi er en afdeling med forskellige fagligheder og fart over feltet, men der er også plads til fordybelse og faglig sparring. Vi forsøger at balancere afdelingens opgaver mellem drift og udvikling, og vi værdsætter en uformel og humoristisk tone.

Ud over det daglige samarbejde med dine kollegaer i afdelingen vil du få et tæt samarbejde med kommunens Digitaliseringsafdeling og HR-afdeling, samt en bred kontaktflade i hele organisationen.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfrist er 30. august 2019. Vi forventer at afholde samtaler i uge 37 og 38.

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er en fuldtidsstilling. Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst.

Opstart
Opstart 1. november 2019, hvis muligt gerne før.

Kontakt
Har du spørgsmål omkring stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunikationschef Michael Dahl Nielsen på tlf. 51 52 36 51 eller michaeldn@roskilde.dk, eller webredaktør Rikke Søndergaard Kryger på tlf. 30 84 25 56 eller rikkesk@roskilde.dk  

 

2019-08-31T00:51:22.897 Vil du være med til at udvikle og drifte Roskilde Kommunes intranet og hjemmeside? I Roskilde Kommunes kommunikationsafdeling har vi brug for en ny kollega, som kan agere intranetredaktør og webmedarbejder. Du har en stærk digital forståelse og brænder for at skabe gode brugeroplevelser for både borgere og kollegaer. Du er en kompetent projektleder og er tryg ved at stå i spidsen for kommunens intranet. Du har samtidig interesse for hjemmesider og kan hjælpe til med hjemmesideopgaver. Som intranetredaktør ser du det som din vigtigste opgave at understøtte organisationen. Du ved, at fx en tilgængelig telefonbog eller en opdateret værktøjskasse er alfa omega for, at dine kollegaer kan udføre deres arbejde. Du motiveres af at sikre god governance og skabe de bedste brugeroplevelser for målgruppen. Både vores hjemmeside og intranet er i CMS et Drupal version 7. Da denne version ikke bliver supporteret i fremtiden, kommer du til at være med til at undersøge, hvilken retning vi nu skal gå samt at løbe processen i mål. Arbejdsopgaver: Ansvarlig for kommunens intranet Kontakt med intranet- og hjemmesideleverandør om opdateringer, fejlrettelser og udvikling Projektleder på større og mindre projekter på intranet og hjemmeside Koordinering af kommunens decentrale redaktørnetværk Support og undervisning af redaktører Diverse webopgaver Vi forestiller os at du: Har god teknisk forståelse for at arbejde medintranet og hjemmeside Kan følge projekter til dørs fra strategi til implementering Kan snakke med leverandører på engelsk og dansk Er god til at lære fra dig når du supporterer, holder kurser og laver vejledninger Har drivkraft og kan motivere kommunens redaktørnetværk Kan skrive nyheder og indhold der er kort, klart og klikbart Kan lide at arbejde og rådgive på tværs af organisationen og er opsøgende af natur Måske er vi heldige at du: Kender til rettighedsstyring og brugeradministration Kender til dokumenthåndtering i ESDH og dokumentarkiver Har analytisk forståelse og kan omsætte brugerdata til forbedring Er en haj til webtilgængelighed Har kendskab til GDPR Du er formentlig uddannet inden for kommunikation eller IT eller begge. Du vil blive ansat i kommunens Kommunikationsafdeling, som ud over hjemmeside og intranet arbejder med sociale medier, foto og video, presse, design og grafik, taler, medarbejderblad og meget mere. Du kommer særligt til at have tæt samarbejde med afdelingens webredaktør om både intranet og hjemmeside. Kommunikationsafdelingen er en stabsfunktion under Kommunaldirektøren. Vi er en afdeling med forskellige fagligheder og fart over feltet, men der er også plads til fordybelse og faglig sparring. Vi forsøger at balancere afdelingens opgaver mellem drift og udvikling, og vi værdsætter en uformel og humoristisk tone. Ud over det daglige samarbejde med dine kollegaer i afdelingen vil du få et tæt samarbejde med kommunens Digitaliseringsafdeling og HR-afdeling, samt en bred kontaktflade i hele organisationen. Ansøgningsfrist Ansøgningsfrist er 30. august 2019. Vi forventer at afholde samtaler i uge 37 og 38. Løn- og ansættelsesforhold Stillingen er en fuldtidsstilling. Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst. Opstart Opstart 1. november 2019, hvis muligt gerne før. Kontakt Har du spørgsmål omkring stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunikationschef Michael Dahl Nielsen på tlf. 51 52 36 51 eller michaeldn@roskilde.dk, eller webredaktør Rikke Søndergaard Kryger på tlf. 30 84 25 56 eller rikkesk@roskilde.dk10Phoenixe0d1b2e9101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-30T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=359&ProjectId=197325&DepartmentId=21925&MediaId=5545&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandRoskilde3572961Roskilde Kommune - Kommunikation114000RoskildeDKDanmarkORS/e0d1b2e9_logo.pngORS/Small/e0d1b2e9_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent804181RoskildeMinimum19732500009-08-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e0d1b2e9https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=e0d1b2e9https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e0d1b2e9&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e0d1b2e9&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Salg_marketing_og_kommunikation/Media/3.jpgGenopslag: Intranetredaktør med webopgaver til Roskilde Kommune12008001Dansk3Læse/ tale245119Redaktør14Media362288893noreply@ofir.comDanmarkDanmarkda-DK