GENOPSLAG: Jurist til Styrelsen for Patientsikkerhed, Tilsyn og Rådgivning Nord i Randers

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du gøre en forskel for patientsikkerheden? Vil du være med til at varetage og udvikle opgaver inden for tilsynsområdet? Motiveres du af et tæt tværfagligt samarbejde med dine kollegaer? Kan du træffe selvstændige afgørelser i samarbejde med sundhedsfaglige kollegaer? Så er en stilling som juridisk fuldmægtig eller specialkonsulent i Tilsyn og Rådgivnings organisationstilsyn måske noget for dig.

Om Tilsyn og Rådgivnings organisationstilsyn
Vi varetager tilsyn med behandlingssteder i Nord- og Midtjylland og yder i samarbejde med vores sundhedsjuridiske afdeling juridisk vejledning om og administration af en lang række centrale regler på sundhedsområdet, herunder regler om journalføring, patienters retsstilling, tvang ved somatisk behandling og forbeholdt sundhedsfaglig virksomhed. Vi bidrager også til besvarelse af folketingsspørgsmål og lovhøringer.

Din hverdag hos os
Du får en vigtig rolle med at sikre den juridiske kvalitet på væsentlige dele af styrelsens arbejdsområder. Du vil få meningsfulde opgaver, som gør en reel forskel for at bedre patientsikkerheden i sundhedsvæsenet. Du vil efter oplæring få et stort selvstændigt ansvar for dine opgaveområder.

Du vil blive placeret decentralt i styrelsens enhed for tilsyn og rådgivning i Randers, hvor du vil skulle arbejde tæt sammen med enhedens øvrige medarbejdere, der omfatter både læger, sygeplejersker og kollegaer med anden faglig baggrund samt eksterne interessenter. Derudover vil du naturligvis også skulle arbejde tæt sammen med styrelsens øvrige jurister, som er placeret centralt og primært med kontor i København.

Dine arbejdsopgaver kan bl.a. omfatte:

  • Juridisk bistand til det sundhedsfaglige organisationstilsyn, herunder afgørelser om påbud til behandlingssteder
  • Juridisk rådgivning om patienters retsstilling, journalføring m.v.
  • Behandling af aktindsigtssager.
De nærmere opgaver fastlægges under hensyn til dine kompetencer, erfaringer og interesse.

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du er uddannet cand. jur. og har stærke mundtlige og skriftlige formidlingsevner.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • er en holdspiller: Du er en god kollega med stærke samarbejdsevner, som udviser engagement og motivation både fagligt og socialt, og du motiveres af at løfte opgaver i fællesskab. Det sker, at en sag har kort frist, og at vi derfor må omprioritere dagens planer. Her hjælper vi hinanden.
  • har relevant faglig viden og erfaring: Du har en høj juridisk faglighed og stærke kompetencer inden for offentligretlig regulering. Det er en fordel at have kendskab til og interesse for sundhedsvæsenet.
  • er selvstændig og engageret: Du tager selvstændigt ansvar for at sikre kvalitet og fremdrift i dine opgaver og er god til at bevare overblikket samtidig med, at du respekterer fælles faglige beslutninger.
Vi tilbyder
Du bliver en del af et aktivt tværfagligt miljø, der brænder for at gøre det trygt at være patient. Du får sammen med dygtige og engagerede kollegaer mulighed for at bidrage til udvikling af styrelsens arbejdsområder og sikre, at de er ens på tværs af landet. Vores arbejdsmiljø er uformelt, dynamisk og præget af et stort fagligt engagement og gensidig respekt. Du vil gennemgå et introduktionsprogram og få en basisuddannelse i styrelsens tilsynsopgaver. Anden efteruddannelse kan evt. også komme på tale.

Introduktionsprogrammet vil vare 1-2 måneder afhængigt af dine erfaringer. En del af introduktionen vil være gennem vores jurister i København.

Som udgangspunkt kræver stillingen fremmøde på vores kontor i Randers, men efter afslutning af introduktionen vil der være mulighed for hjemmearbejdsdage, hvis de aktuelle opgavetyper tillader det.

Om ansættelsen
Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Afhængigt af din erfaring og kvalifikationer vil ansættelse ske som enten fuldmægtig eller specialkonsulent.

Ansættelsen er tidsbegrænset med en varighed på 2 år. Ansættelsestidspunkt kan være pr. 1. januar 2022 eller senere.

Arbejdssted er Falstersvej 10, 8940 Randers SV.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder Charlotte Green Carlsen på tlf. nr. 2051 7242 eller sektionsleder Susanne Aborg på tlf. nr. 7222 9291.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis senest den 31. oktober 2021. Samtaler forventes afholdt i uge 45 2021.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


GENOPSLAG: Jurist til Styrelsen for Patientsikkerhed, Tilsyn og Rådgivning Nord i Randers

Vil du gøre en forskel for patientsikkerheden? Vil du være med til at varetage og udvikle opgaver inden for tilsynsområdet? Motiveres du af et tæt tværfagligt samarbejde med dine kollegaer? Kan du træffe selvstændige afgørelser i samarbejde med sundhedsfaglige kollegaer? Så er en stilling som juridisk fuldmægtig eller specialkonsulent i Tilsyn og Rådgivnings organisationstilsyn måske noget for dig.

Om Tilsyn og Rådgivnings organisationstilsyn
Vi varetager tilsyn med behandlingssteder i Nord- og Midtjylland og yder i samarbejde med vores sundhedsjuridiske afdeling juridisk vejledning om og administration af en lang række centrale regler på sundhedsområdet, herunder regler om journalføring, patienters retsstilling, tvang ved somatisk behandling og forbeholdt sundhedsfaglig virksomhed. Vi bidrager også til besvarelse af folketingsspørgsmål og lovhøringer.

Din hverdag hos os
Du får en vigtig rolle med at sikre den juridiske kvalitet på væsentlige dele af styrelsens arbejdsområder. Du vil få meningsfulde opgaver, som gør en reel forskel for at bedre patientsikkerheden i sundhedsvæsenet. Du vil efter oplæring få et stort selvstændigt ansvar for dine opgaveområder.

Du vil blive placeret decentralt i styrelsens enhed for tilsyn og rådgivning i Randers, hvor du vil skulle arbejde tæt sammen med enhedens øvrige medarbejdere, der omfatter både læger, sygeplejersker og kollegaer med anden faglig baggrund samt eksterne interessenter. Derudover vil du naturligvis også skulle arbejde tæt sammen med styrelsens øvrige jurister, som er placeret centralt og primært med kontor i København.

Dine arbejdsopgaver kan bl.a. omfatte:

  • Juridisk bistand til det sundhedsfaglige organisationstilsyn, herunder afgørelser om påbud til behandlingssteder
  • Juridisk rådgivning om patienters retsstilling, journalføring m.v.
  • Behandling af aktindsigtssager.
De nærmere opgaver fastlægges under hensyn til dine kompetencer, erfaringer og interesse.

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du er uddannet cand. jur. og har stærke mundtlige og skriftlige formidlingsevner.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • er en holdspiller: Du er en god kollega med stærke samarbejdsevner, som udviser engagement og motivation både fagligt og socialt, og du motiveres af at løfte opgaver i fællesskab. Det sker, at en sag har kort frist, og at vi derfor må omprioritere dagens planer. Her hjælper vi hinanden.
  • har relevant faglig viden og erfaring: Du har en høj juridisk faglighed og stærke kompetencer inden for offentligretlig regulering. Det er en fordel at have kendskab til og interesse for sundhedsvæsenet.
  • er selvstændig og engageret: Du tager selvstændigt ansvar for at sikre kvalitet og fremdrift i dine opgaver og er god til at bevare overblikket samtidig med, at du respekterer fælles faglige beslutninger.
Vi tilbyder
Du bliver en del af et aktivt tværfagligt miljø, der brænder for at gøre det trygt at være patient. Du får sammen med dygtige og engagerede kollegaer mulighed for at bidrage til udvikling af styrelsens arbejdsområder og sikre, at de er ens på tværs af landet. Vores arbejdsmiljø er uformelt, dynamisk og præget af et stort fagligt engagement og gensidig respekt. Du vil gennemgå et introduktionsprogram og få en basisuddannelse i styrelsens tilsynsopgaver. Anden efteruddannelse kan evt. også komme på tale.

Introduktionsprogrammet vil vare 1-2 måneder afhængigt af dine erfaringer. En del af introduktionen vil være gennem vores jurister i København.

Som udgangspunkt kræver stillingen fremmøde på vores kontor i Randers, men efter afslutning af introduktionen vil der være mulighed for hjemmearbejdsdage, hvis de aktuelle opgavetyper tillader det.

Om ansættelsen
Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Afhængigt af din erfaring og kvalifikationer vil ansættelse ske som enten fuldmægtig eller specialkonsulent.

Ansættelsen er tidsbegrænset med en varighed på 2 år. Ansættelsestidspunkt kan være pr. 1. januar 2022 eller senere.

Arbejdssted er Falstersvej 10, 8940 Randers SV.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder Charlotte Green Carlsen på tlf. nr. 2051 7242 eller sektionsleder Susanne Aborg på tlf. nr. 7222 9291.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis senest den 31. oktober 2021. Samtaler forventes afholdt i uge 45 2021.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.