Genopslag: Økonomikonsulent til det specialiserede socialområde for børn og unge

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du gerne arbejde et sted, hvor du både er tæt på politikerne og tæt på de lokale institutioner? Synes du, det er spændende at være i et tæt samarbejde med de faglige og strategiske ledere?

Vi søger en økonomikonsulent, der har sit primære fokus på at sikre en kvalificeret økonomistyring hos Odder Kommunes Børne- og Familiecenter.

Den vigtigste funktion er, at du gennem dit arbejde opbygger og løbende vedligeholder en viden, der gør dig til en konstruktiv sparringspartner for lederne i Børne- og Familecentret i forhold til økonomistyring, datakvalitet og lignende.

Du hører ledelsesmæssigt under økonomichefen og sidder til dagligt i den fælles stab Løn&Økonomi på rådhuset, men har også jævnligt din gang i Børne- og Familiecentret. Vi har et tæt ledelsesmæssigt samarbejde mellem Løn&Økonomi og Børn- og Familiecentret, og vi er stærkt optaget af fællesskaber omkring opgaver og fagligheder.

Vi vil naturligvis gerne have ansat en person med viden og erfaring inden for det specialiserede socialområde for børn og unge. Mindst lige så vigtigt er dog evnen til at sætte sig ind i økonomifaglige opgaver, en positiv indstilling og god energi. Du kan derfor også være en person, der har erfaring og interesse inden for økonomistyring og ledelsesinformation generelt og har lyst til at sætte dig ind i dette fagområde.

Opgaverne består bl.a. i:

  • Budgetlægning, løbende budgetopfølgning og regnskabsaflæggelse på Børne- og Familiecentrets område
  • Udarbejdelse af ledelsesinformation til ledelsen på Børne- og Familiecentret
  • Koordinering og sparring i forhold til økonomiopgaver ind i det administrative team på Børne- og Familiecentret
  • Opgørelse af særligt dyre enkeltsager
  • Udarbejdelse af prognoser, konsekvensberegninger af lovændringer samt økonomiske analyser af nye investeringstiltag
  • Udarbejdelse af sagsfremstillinger til det politiske system

Vi søger en medarbejder, der er er nysgerrig på arbejdsgange og gerne vil arbejde med at automatisere så mange af rutineopgaverne som muligt.

Børne- og Familiecentret har fem afdelinger: Sundhedsplejen, PPR, Myndighed (børn i udsatte positioner og børn med nedsat funktionsevne), Forebyggelse (udførerenhed) samt en administrativ stab. Dertil kommer Ungeenheden, der er en tværgående enhed mellem børne- og voksenområdet.

Vi er en forholdsvis lille kommune. Én af fordelene ved dette er, at vi har et meget tæt samarbejde internt i afdelingen, i hele administrationen og ud mod vores lokale enheder. Du vil indgå i et team af syv økonomikonsulenter i Løn&Økonomi, der hjælper hinanden på tværs. Når der startes nye ting op, vil du ofte kunne være med fra start til slut. Alt i alt får du mulighed for at oparbejde et godt overordnet blik for, hvordan kommunens forskellige fagområder spiller sammen.

Vi søger således en økonomikonsulent, der har kompetencer og lyst til:

  • At arbejde med det specialiserede socialområde for børn og unge
  • At arbejde med kommunal økonomi, herunder budgetlægning og økonomistyring
  • At videreudvikle ledelsesinformationen på området
  • Hvis du kender IT-systemet DUBU vil det være en fordel – men vi forventer som noget naturligt, at du kan sætte dig ind i nye systemer
  • At kunne yde økonomifaglig sparring i forhold til det administrative team på Børne- og Familiecentret samt vejlede fagpersoner der ikke er økonomiuddannede – evner til kommunikation, formidling og relationsskabelse er vigtige
  • At arbejde med automatisering af arbejdsgange – du skal derfor grundlæggende være interesseret i at få IT-systemer til at virke i praksis
  • At arbejde et sted, hvor vi hjælpes ad med de løbende driftsopgaver

Vi tilbyder:

  • En spændende stilling, hvor du får mulighed for at arbejde med et samfundsmæssigt vigtigt fagområde med stor politisk bevågenhed
  • Et engageret, kompetent og fagligt hold af økonomikonsulenter, der lægger stor vægt på et godt arbejdsmiljø og en uhøjtidelig omgangstone
  • En organisation med muligheder for selv at præge opgaverne og have indflydelse på eget arbejde
  • Gode faglige og personlige udviklingsmuligheder

Om Løn & Økonomi

Løn & Økonomi er en stabsfunktion, der er ledet af økonomichefen. Økonomichefen refererer til kommunaldirektøren. Der er 12 ambitiøse medarbejdere, der vægter det kollegiale samvær højt. Vi arbejder med løn, budget og regnskab og har også fingrene i ledelsesinformation i samarbejde med Digitaliserings- og Indkøbsafdelingen.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte økonomichef Grethe Sjørslev Laursen på tlf. 2059 8450.

Ansættelsesvilkår:

Stillingen er på 37 timer. Løn og pension efter erfaring og gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist er 23. oktober. Samtaler forventes afholdt 27. oktober 2022 (eftermiddag).

Forventet tiltrædelse 1. december 2022.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Genopslag: Økonomikonsulent til det specialiserede socialområde for børn og unge

Vil du gerne arbejde et sted, hvor du både er tæt på politikerne og tæt på de lokale institutioner? Synes du, det er spændende at være i et tæt samarbejde med de faglige og strategiske ledere?

Vi søger en økonomikonsulent, der har sit primære fokus på at sikre en kvalificeret økonomistyring hos Odder Kommunes Børne- og Familiecenter.

Den vigtigste funktion er, at du gennem dit arbejde opbygger og løbende vedligeholder en viden, der gør dig til en konstruktiv sparringspartner for lederne i Børne- og Familecentret i forhold til økonomistyring, datakvalitet og lignende.

Du hører ledelsesmæssigt under økonomichefen og sidder til dagligt i den fælles stab Løn&Økonomi på rådhuset, men har også jævnligt din gang i Børne- og Familiecentret. Vi har et tæt ledelsesmæssigt samarbejde mellem Løn&Økonomi og Børn- og Familiecentret, og vi er stærkt optaget af fællesskaber omkring opgaver og fagligheder.

Vi vil naturligvis gerne have ansat en person med viden og erfaring inden for det specialiserede socialområde for børn og unge. Mindst lige så vigtigt er dog evnen til at sætte sig ind i økonomifaglige opgaver, en positiv indstilling og god energi. Du kan derfor også være en person, der har erfaring og interesse inden for økonomistyring og ledelsesinformation generelt og har lyst til at sætte dig ind i dette fagområde.

Opgaverne består bl.a. i:

  • Budgetlægning, løbende budgetopfølgning og regnskabsaflæggelse på Børne- og Familiecentrets område
  • Udarbejdelse af ledelsesinformation til ledelsen på Børne- og Familiecentret
  • Koordinering og sparring i forhold til økonomiopgaver ind i det administrative team på Børne- og Familiecentret
  • Opgørelse af særligt dyre enkeltsager
  • Udarbejdelse af prognoser, konsekvensberegninger af lovændringer samt økonomiske analyser af nye investeringstiltag
  • Udarbejdelse af sagsfremstillinger til det politiske system

Vi søger en medarbejder, der er er nysgerrig på arbejdsgange og gerne vil arbejde med at automatisere så mange af rutineopgaverne som muligt.

Børne- og Familiecentret har fem afdelinger: Sundhedsplejen, PPR, Myndighed (børn i udsatte positioner og børn med nedsat funktionsevne), Forebyggelse (udførerenhed) samt en administrativ stab. Dertil kommer Ungeenheden, der er en tværgående enhed mellem børne- og voksenområdet.

Vi er en forholdsvis lille kommune. Én af fordelene ved dette er, at vi har et meget tæt samarbejde internt i afdelingen, i hele administrationen og ud mod vores lokale enheder. Du vil indgå i et team af syv økonomikonsulenter i Løn&Økonomi, der hjælper hinanden på tværs. Når der startes nye ting op, vil du ofte kunne være med fra start til slut. Alt i alt får du mulighed for at oparbejde et godt overordnet blik for, hvordan kommunens forskellige fagområder spiller sammen.

Vi søger således en økonomikonsulent, der har kompetencer og lyst til:

  • At arbejde med det specialiserede socialområde for børn og unge
  • At arbejde med kommunal økonomi, herunder budgetlægning og økonomistyring
  • At videreudvikle ledelsesinformationen på området
  • Hvis du kender IT-systemet DUBU vil det være en fordel – men vi forventer som noget naturligt, at du kan sætte dig ind i nye systemer
  • At kunne yde økonomifaglig sparring i forhold til det administrative team på Børne- og Familiecentret samt vejlede fagpersoner der ikke er økonomiuddannede – evner til kommunikation, formidling og relationsskabelse er vigtige
  • At arbejde med automatisering af arbejdsgange – du skal derfor grundlæggende være interesseret i at få IT-systemer til at virke i praksis
  • At arbejde et sted, hvor vi hjælpes ad med de løbende driftsopgaver

Vi tilbyder:

  • En spændende stilling, hvor du får mulighed for at arbejde med et samfundsmæssigt vigtigt fagområde med stor politisk bevågenhed
  • Et engageret, kompetent og fagligt hold af økonomikonsulenter, der lægger stor vægt på et godt arbejdsmiljø og en uhøjtidelig omgangstone
  • En organisation med muligheder for selv at præge opgaverne og have indflydelse på eget arbejde
  • Gode faglige og personlige udviklingsmuligheder

Om Løn & Økonomi

Løn & Økonomi er en stabsfunktion, der er ledet af økonomichefen. Økonomichefen refererer til kommunaldirektøren. Der er 12 ambitiøse medarbejdere, der vægter det kollegiale samvær højt. Vi arbejder med løn, budget og regnskab og har også fingrene i ledelsesinformation i samarbejde med Digitaliserings- og Indkøbsafdelingen.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte økonomichef Grethe Sjørslev Laursen på tlf. 2059 8450.

Ansættelsesvilkår:

Stillingen er på 37 timer. Løn og pension efter erfaring og gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist er 23. oktober. Samtaler forventes afholdt 27. oktober 2022 (eftermiddag).

Forventet tiltrædelse 1. december 2022.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.