Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Genopslag - Vær med til at opbygge gode processer for styring og opfølgning på kontrakter og budgetter

I Landbrugsstyrelsens it-afdeling vil vi tage det næste skridt i udviklingen af vores leverandørsamarbejde. Det betyder, at vi skal udvikle og implementere effektive processer for kontrakt- og leverandørstyring, ligesom vi skal blive endnu skarpere til vores opfølgning på økonomi og budgetter. Derfor søger vi efter flere forskellige profiler, der tilsammen kan udgøre et stærkt hold med kompetencer inden for procesudvikling, formidling, dokumentation og økonomistyring. Hvis du ser dig selv som en del af løsningen på dette puslespil, så kan du blive en af vores nye medarbejdere.

Du udvikler effektive og simple processer for samarbejdet med leverandører

I Landbrugsstyrelsen har vi outsourcet en lang række IT-services og har flere leverandører, som leverer IT-services via kontrakter. For hver kontrakt er der aftalt en række leverance- og servicemål, som der skal samarbejdes om og følges op på.

En vigtig del af dit job vil være at udvikle og gennemføre procesforbedringer inden for Service Integration and Management (SIAM), herunder kontrakt- og økonomistyring. Andre opgaver vil være løbende kontroller af, om SLA-mål, økonomi og budget overholdes, ligesom arbejdet med at udarbejde nye kontrakter i samarbejde med udbudsjurister vil blive en del af opgaven.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Implementering af yderligere ITIL og SIAM, herunder beskrivelse og dokumentation af processer
  • Kontraktstyring og opfølgning på kontrakter
  • Medvirke til økonomiopfølgning og budgetlægning i IT-afdelingen
  • I alle dele holde fokus på enkle processer og stærk implementering
Har du nogle af de kompetencer, vi leder efter?

Du er et godt match, hvis du er interesseret i processer og procesudvikling og er en dygtig formidler både skriftligt og mundtligt. Du brænder for at rådgive og hjælpe andre til resultater. Du er processtærk og har gode erfaringer med at facilitere møder og workshops. Du skal kunne nikke til, at simple processer er gode processer, og at processer skal være så enkle og forståelige, at de kan implementeres i virkeligheden. Dertil kan du lide at skrive, når processer skal analyseres og dokumenteres.

Du har en videregående uddannelse. Hvis du også har erfaring med at løse lignende opgaver fra tidligere ansættelser vil det være en fordel, men det er ikke et krav. Derudover må du gerne have interesse, uddannelse eller erfaring inden for ét eller flere af disse områder:

  • Kontraktstyring og opfølgning på kontrakter
  • Leverandørstyring i et multi-leverandør setup
  • Budgetplanlægning og økonomistyring, gerne i staten
  • Kendskab til og gerne erfaring med Service Integration and Management (SIAM)
  • Kendskab til ITIL, LEAN og principper for effektiv driftsledelse
Hvem er vi - og hvad kan vi gøre for dig?

Vi kan tilbyde dig en hverdag i en af statens største IT-afdelinger. Vi har til opgave at sikre gode systemer til vores kunder og interne fagenheder og sagsbehandlere.

Styrelsens IT-enhed har ca. 230 medarbejdere, hvoraf en stor del er organisatorisk forankret i to agile release trains, der konfigurerer vores fagsystemer. Samarbejdet med leverandørerne foregår i en ny IT-enhed, der varetager bl.a. leverandørsamarbejdet, test af leverancer, IT-support og samarbejdet med eksterne og interne brugere af systemerne. Vi har et godt samarbejdsklima, hvor vi involverer hinanden i opgaveløsningen, og hvor det faglige niveau er højt. Landbrugsstyrelsen arbejder aktivt med at udvikle god ledelse, og du vil få en leder, der vil tilstræbe at give god og konstruktiv feedback. Vi prioriterer at have et spændende fagligt miljø med god ledelse, godt kollegaskab og gode udviklingsmuligheder - både personlig og faglig efteruddannelse - og nyder godt af både motionsrum, sund kantine og fleksible arbejdstider.

Dit nye team

Du bliver en del af Team IT-Stab, hvor vi har samlet en række forskellige stabsfunktioner som kommunikation, Informationssikkerhed og porteføljestyring, og du kommer til at referere til teamlederen for dette team. Lige nu er vi 14 i teamet med forskellige fagligheder. Vi har en uformel tone, og alle kan tale med alle. Udover det faglige har vi fokus på at sikre et godt arbejdsmiljø, hvor vi hjælper hinanden og har let til grin og smil. Selve den daglige drift og vedligehold af vores IT-systemer ligger i vores tre drifts teams, og dermed ikke i det team som du bliver en del af.

Ansættelsesvilkår

Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation.

Ansættelsesområdet er Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri med tilhørende institutioner, og tjenestestedet er Landbrugsstyrelsen, Nyropsgade 30, 1780 København V.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan fremvise en privat straffeattest uden forhold af betydning for stillingen. Vi gør opmærksom på, at det daglige arbejdssprog er dansk, hvorfor det forventes, at du kan læse og skrive dansk på et arbejdsmæssigt niveau.
Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Kontakt

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Oliver Graner Sæbye på tlf. 91 32 98 16, enhedschef Thomas Hennecke på tlf. 93 59 73 54 eller IT-underdirektør Franci Johansen tlf. 20 99 30 04.

Du kan læse om Landbrugsstyrelsen på www.lbst.dk

Ansøgning
Søg stillingen ved at sende en ansøgning inkl. CV og evt. referencer online i vores rekrutteringssystem (tryk på ”Søg stilling”) senest den 5. april 2021.




ellerDownload