Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Geodatastyrelsen søger dedikeret medarbejder til drift, support og udvikling af et af landets vigtigste offentlige registre

Vil du være en nøgleperson i drift, support og udvikling af IT-systemerne omkring matriklen og arbejde med nogle af de mest innovative service- og hændelsesteknologier i Danmark? Har du flair for at forstå vores kunders behov og binde det sammen med de rette IT-løsninger? Så er du den rette person til at blive vores nye kollega!
I Geodatastyrelsen har vi gennem en årrække og som led i det fællesoffentlige Grunddataprogram arbejdet med udviklingen af ejendomsregistreringen i Danmark og med matriklen som dét autoritative ejendomsregister. Som medarbejder i systemlandskabet omkring matriklen vil du i samarbejde med dine kollegaer have fokus på at sikre en effektiv og stabil drift samt videreudvikling af systemer og processer. Du vil starte din karriere med at få jord under neglene i vores support- og driftsafdeling, og derfra hurtigt bevæge dig videre til det udviklings- og testarbejde, som foregår i samarbejde med vores IT-leverandører.

Om os

Du vil blive ansat i kontoret Ejendomme og Jura, som er det kontor i Geodatastyrelsen, der bl.a. har ansvaret for matriklen, og dermed registreringen af al fast ejendom i Danmark, bl.a. jordstykker og ejerlejligheder. Kontoret har i alt 40 medarbejdere, hvoraf 15 arbejder med support, drift og udvikling af vores registre i samarbejde med andre offentlige registerejere, leverandører og resten af IT-organisationen i Geodatastyrelsen. Du vil blive en del af en dynamisk gruppe præget af en uformel ledelsesstil, hvor du selv har stor indflydelse på din hverdag.

Om stillingen

Du skal med reference til funktionslederen i support og forretningsudvikling fungere som en central medarbejder i vores supportorganisation på 1. og 2. level, hvor du bl.a. varetager opgaver inden for problemmanagement mm. på matriklen og ejendomsbeliggenhedsregisteret.

Du får en bred berøringsflade i organisationen og med eksterne interessenter. Du indgår i fælles tværgående initiativer i samarbejde med de øvrige problemmanagere, it-arkitekter, udviklere og testmanagere. Arbejdsopgaverne er mangeartede og vil blandt andet omfatte:

  • Support: Håndtere, prioritere, følge op på og løse indkomne supporthenvendelser i Servicedesk ift. driften af vores systemer og data og overholdelse af SLA.
  • Procesforbedring: Medvirke til optimering af drift af særskilte forretningsområder og bidrage til forbedring af processer og drift inden for områderne
  • Brugeroplevelse: Optimere brugeroplevelsen for både interne og eksterne anvendere af supporten
  • Dokumentation: Dokumentere systemviden og forretningsvendte vejledninger, der kan bidrage til et effektivt vedligehold og en korrekt anvendelse af vores løsninger
  • Statistik: Udtrække og udvikle relevante målinger i vores supportsystem, der kan bidrage til konkrete videreudviklinger og bruges som dokumentation i vores arbejde
  • Samarbejde og udvikling: Bidrage til udarbejdelse af løsninger til udveksling og udstilling af autoritative registerdata i samarbejde med andre registre

Om dig

Der er flere indgange til stillingerne. Du sidder måske som support- eller IT-medarbejder i en lignede stilling og søger nu udviklingsmuligheder i et komplekst systemlandskab, hvor der arbejdes både i bredden og dybden med support, drift og udvikling. Du kan også være nyuddannet med en relevant it-teknisk eller matrikulærfaglig baggrund og har lyst til at arbejde med ejendomsregistrering fra et it-teknisk perspektiv. Du kan f.eks. have en baggrund som kort & landmålingstekniker med flair for IT og lyst til en anden vinkel på arbejdet med ejendomsregistrering. Måske kender du til Jira Servicedesk og Jira Confluence, og kan slå en solid SQL uanset din vej hertil. Du kan både arbejde selvstændigt og sammen med andre – og det hele med godt humør.

Essentielt er det, at du forstår vigtigheden af dynamikken i en servicedesk og formår at skabe den gode relation til brugerne. Derudover at du er i stand til hurtigt at sætte dig ind i nye forretningsdomæner og systemlandskaber.

Det vil være en fordel, men ikke et krav, hvis du har et forudgående kendskab til ejendomsregistrering i Danmark, og forståelse for GIS og geodata. Er vi tillige så heldige at du har arbejdet med vores Matrikulære Indberetnings og Ajourføringssystem, MIA tidligere, vil det også vægtes.

Du kommunikerer flydende i skrift og tale på dansk.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og relevant faglig organisation med mulighed for forhandling af tillæg. Ansættelsesområdet er Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet vil være i Nørresundby. Der forventes kun få rejsedage om året.

Stillingen forventes besat 1. marts 2021.

Arbejdstid: 37 timer om ugen.

Flere oplysninger kan fås hos områdechef Jess Svendsen, tlf. 7254 5626 eller funktionsleder Christian Thellufsen 7254 5066.

Ansøgning: Vi skal have dine oplysninger plus ansøgning og CV senest den 17. januar 2021. Vi forventer at holde samtaler den 21. januar 2021 i Aalborg.

Vi forventer, at afholde samtalerne fysisk i Geodatastyrelsen, men afhængig af de gældende retningslinjer ift. Corona, vil der muligvis blive afholdt samtaler af 2 omgange, hvoraf den første vil være over skype.

Viden der effektiviserer

Vi har fokus på at skabe effektiviseringer i den offentlige sektor og vækst i samfundet gennem anvendelse af data. Vi indsamler, behandler og distribuerer data som en del af den fællesoffentlige datainfrastruktur.

Læs mere på gst.dk og følg os på linkedin.com/Company/geodatastyrelsen

 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.