Group Business Controller

Som Group Business Controller hos IT Relation vil du med direkte reference til CFO få ansvaret for at styrke afdelingens faglige niveau og for optimering af den forretningsunderstøttende business controlling og analysefunktion.

Du skal, med udgangspunkt i din organisatoriske placering i Group Finance, arbejde ud mod organisationen, og får herigennem en opsøgende rolle i forhold til at udarbejde og udvikle forskellige analyser, projekter og forandringer. Som følge af organisationens størrelse og akkvisitionsstrategi ønskes en styrkelse af den faglige specialisering og optimering omkring den forretningsmæssige business controlling. Som Group Business Controller har du en bred berøringsflade i organisationen og sikrer den faglige sparring og supplerende driftsøkonomiske analyser til ledelsesniveaet.

Du har et naturligt øje for at automatisere og procesoptimere arbejdsgange og systemer og veksler uproblematisk mellem at skabe overblik og gå i detaljen.

Af arbejdsopgaver kan bl.a. nævnes:

  • Udarbejde, udvikle og kommunikere finansielle månedsrapporter for forretningsenhederne
  • Udarbejde kundeprofitabilitets- og produktanalyser
  • Automatisere udarbejdelsen af omkostningscenterregnskaberne
  • Standardisere arbejdsgange, optimere processer mv.
  • Ad hoc analyser i salgs- og leveranceorganisationen
  • Medvirke i IT udviklings- og procesoptimeringsprojekter
  • Besøge datterselskaber – i øjeblikket alene i DK, men ekspansion i Europa forventes

Arbejdet foregår i samarbejde med 16 kolleger i Group Finance, samt selskabets leverance- og salgsorganisation.

Du har en relevant økonomisk uddannelse som fx cand.merc.aud. cand.oecon., cand.merc.fib. eller tilsvarende, denne suppleret med min. 2 års erfaring fra en lignende rolle, gerne i en international koncern af en vis størrelse. Dine kompetencer i brugen af Excel er på et højt niveau, og du forstår herigennem at skabe overblik og transformere store mængder data.  Du har let ved at sætte dig ind i brugen af ERP-systemer, og det er et plus, hvis du har kendskab til NAV/BC. Desuden har du godt kendskab til BI værktøjer. Du behersker dansk såvel som engelsk i skrift og tale.

Du er analytisk, struktureret og har et forretningsmæssigt mind-set. Du evner at sætte dig ind i arbejdsgange og procedurer og arbejder selvstændigt, er energisk og proaktiv. Derved formår du at holde overblik over alle facetter af processerne, men du kan også gå i detaljer, når det er nødvendigt. Du er en dygtig kommunikator, der er i stand til at samarbejde på tværs af organisationen, og du ser muligheder og griber de bolde og udfordringer, der opstår.

IT Relation tilbyder en spændende stilling med mulighed for at få stor indflydelse på professionaliseringen af finansfunktionen. Herunder, hvordan virksomheden fremadrettet skal varetage rapporterings- og konsolideringsprocessen og dine resultater vil derfor sætte et tydeligt præg på koncernen.

Du bliver en del af en virksomhed, som er i en rivende udvikling med tocifrede vækstrater, og som ligeledes prioriterer medarbejdernes udvikling. Aktiv personaleforening, der jævnligt planlægger sociale arrangementer, som bidrager til gode kollegiale relationer og sammenhold på arbejdspladsen.

Arbejdssted: Herning

Vil du vide mere om virksomheden eller stillingen, er du velkommen til at kontakte Unique Human Capital ved Account Director Lise Holler på M: +45 29 60 55 15. Alle henvendelser behandles fortroligt.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330007191Phoenix-75d4b24912019-05-23T00:00:00Group Business Controller

Som Group Business Controller hos IT Relation vil du med direkte reference til CFO få ansvaret for at styrke afdelingens faglige niveau og for optimering af den forretningsunderstøttende business controlling og analysefunktion.

Du skal, med udgangspunkt i din organisatoriske placering i Group Finance, arbejde ud mod organisationen, og får herigennem en opsøgende rolle i forhold til at udarbejde og udvikle forskellige analyser, projekter og forandringer. Som følge af organisationens størrelse og akkvisitionsstrategi ønskes en styrkelse af den faglige specialisering og optimering omkring den forretningsmæssige business controlling. Som Group Business Controller har du en bred berøringsflade i organisationen og sikrer den faglige sparring og supplerende driftsøkonomiske analyser til ledelsesniveaet.

Du har et naturligt øje for at automatisere og procesoptimere arbejdsgange og systemer og veksler uproblematisk mellem at skabe overblik og gå i detaljen.

Af arbejdsopgaver kan bl.a. nævnes:

  • Udarbejde, udvikle og kommunikere finansielle månedsrapporter for forretningsenhederne
  • Udarbejde kundeprofitabilitets- og produktanalyser
  • Automatisere udarbejdelsen af omkostningscenterregnskaberne
  • Standardisere arbejdsgange, optimere processer mv.
  • Ad hoc analyser i salgs- og leveranceorganisationen
  • Medvirke i IT udviklings- og procesoptimeringsprojekter
  • Besøge datterselskaber – i øjeblikket alene i DK, men ekspansion i Europa forventes

Arbejdet foregår i samarbejde med 16 kolleger i Group Finance, samt selskabets leverance- og salgsorganisation.

Du har en relevant økonomisk uddannelse som fx cand.merc.aud. cand.oecon., cand.merc.fib. eller tilsvarende, denne suppleret med min. 2 års erfaring fra en lignende rolle, gerne i en international koncern af en vis størrelse. Dine kompetencer i brugen af Excel er på et højt niveau, og du forstår herigennem at skabe overblik og transformere store mængder data.  Du har let ved at sætte dig ind i brugen af ERP-systemer, og det er et plus, hvis du har kendskab til NAV/BC. Desuden har du godt kendskab til BI værktøjer. Du behersker dansk såvel som engelsk i skrift og tale.

Du er analytisk, struktureret og har et forretningsmæssigt mind-set. Du evner at sætte dig ind i arbejdsgange og procedurer og arbejder selvstændigt, er energisk og proaktiv. Derved formår du at holde overblik over alle facetter af processerne, men du kan også gå i detaljer, når det er nødvendigt. Du er en dygtig kommunikator, der er i stand til at samarbejde på tværs af organisationen, og du ser muligheder og griber de bolde og udfordringer, der opstår.

IT Relation tilbyder en spændende stilling med mulighed for at få stor indflydelse på professionaliseringen af finansfunktionen. Herunder, hvordan virksomheden fremadrettet skal varetage rapporterings- og konsolideringsprocessen og dine resultater vil derfor sætte et tydeligt præg på koncernen.

Du bliver en del af en virksomhed, som er i en rivende udvikling med tocifrede vækstrater, og som ligeledes prioriterer medarbejdernes udvikling. Aktiv personaleforening, der jævnligt planlægger sociale arrangementer, som bidrager til gode kollegiale relationer og sammenhold på arbejdspladsen.

Arbejdssted: Herning

Vil du vide mere om virksomheden eller stillingen, er du velkommen til at kontakte Unique Human Capital ved Account Director Lise Holler på M: +45 29 60 55 15. Alle henvendelser behandles fortroligt.

Som Group Business Controller hos IT Relation vil du med direkte reference til CFO få ansvaret for at styrke afdelingens faglige niveau og for optimering af den forretningsunderstøttende business controlling og analysefunktion. Du skal, med udgangspunkt i din organisatoriske placering i Group Finance, arbejde ud mod organisationen, og får herigennem en opsøgende rolle i forhold til at udarbejde og udvikle forskellige analyser, projekter og forandringer. Som følge af organisationens størrelse og akkvisitionsstrategi ønskes en styrkelse af den faglige specialisering og optimering omkring den forretningsmæssige business controlling. Som Group Business Controller har du en bred berøringsflade i organisationen og sikrer den faglige sparring og supplerende driftsøkonomiske analyser til ledelsesniveaet. Du har et naturligt øje for at automatisere og procesoptimere arbejdsgange og systemer og veksler uproblematisk mellem at skabe overblik og gå i detaljen. Af arbejdsopgaver kan bl.a. nævnes: Udarbejde, udvikle og kommunikere finansielle månedsrapporter for forretningsenhederne Udarbejde kundeprofitabilitets- og produktanalyser Automatisere udarbejdelsen af omkostningscenterregnskaberne Standardisere arbejdsgange, optimere processer mv. Ad hoc analyser i salgs- og leveranceorganisationen Medvirke i IT udviklings- og procesoptimeringsprojekter Besøge datterselskaber i øjeblikket alene i DK, men ekspansion i Europa forventes Arbejdet foregår i samarbejde med 16 kolleger i Group Finance, samt selskabets leverance- og salgsorganisation. Du har en relevant økonomisk uddannelse som fx cand.merc.aud. cand.oecon., cand.merc.fib. eller tilsvarende, denne suppleret med min. 2 års erfaring fra en lignende rolle, gerne i en international koncern af en vis størrelse. Dine kompetencer i brugen af Excel er på et højt niveau, og du forstår herigennem at skabe overblik og transformere store mængder data. Du har let ved at sætte dig ind i brugen af ERP-systemer, og det er et plus, hvis du har kendskab til NAV BC. Desuden har du godt kendskab til BI værktøjer. Du behersker dansk såvel som engelsk i skrift og tale. Du er analytisk, struktureret og har et forretningsmæssigt mind-set. Du evner at sætte dig ind i arbejdsgange og procedurer og arbejder selvstændigt, er energisk og proaktiv. Derved formår du at holde overblik over alle facetter af processerne, men du kan også gå i detaljer, når det er nødvendigt. Du er en dygtig kommunikator, der er i stand til at samarbejde på tværs af organisationen, og du ser muligheder og griber de bolde og udfordringer, der opstår. IT Relation tilbyder en spændende stilling med mulighed for at få stor indflydelse på professionaliseringen af finansfunktionen. Herunder, hvordan virksomheden fremadrettet skal varetage rapporterings- og konsolideringsprocessen og dine resultater vil derfor sætte et tydeligt præg på koncernen. Du bliver en del af en virksomhed, som er i en rivende udvikling med tocifrede vækstrater, og som ligeledes prioriterer medarbejdernes udvikling. Aktiv personaleforening, der jævnligt planlægger sociale arrangementer, som bidrager til gode kollegiale relationer og sammenhold på arbejdspladsen. Arbejdssted: Herning Vil du vide mere om virksomheden eller stillingen, er du velkommen til at kontakte Unique Human Capital ved Account Director Lise Holler på M: 45 29 60 55 15. Alle henvendelser behandles fortroligt.11jobnet75d4b249100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-07T00:00:000000https://uhc.dk/group-business-controller/0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHvidovreEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnBrøndby3508223Unique Consult Danmark A/S11Dalgas Plads 7B7400HerningDKDanmark0htp@uhc.dkDKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent745669JobNet4975355497535510012-04-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=75d4b249https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=75d4b249https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=75d4b249&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=75d4b249&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Finans_og_oekonomi/Oekonomi/2.jpgBrænder du for at blive Business Controller?12008001Dansk3Læse/ tale933828Business Controller3Økonomi361451842Henriettehtp@uhc.dkDKDanmarkDKDanmark330024977Junior Business Controller, IshøjRobot Er du skarp til tal og har styr på din debet og kredit? Vi søger en udadvendt Junior Controller til et barselsvikariat i Ishøj. Jobbet Vi søger, på vegne af Scania Danmark, en udadvendt og selvkørende Junior Controller til et barselsvikariat af ca. 8 måneders varighed. Som Junior Controller får du en bred kontaktflade med interne- og eksterne interessenter samt en spændende og alsidig hverdag med mange forskellige opgaver. Du får mulighed for at prøve kræfter af i en international virksomhed og vil i stillingen få ansvar med gode muligheder for at udvikle dig fagligt og sætte dit eget præg på stillingen og arbejdsopgaverne. Med reference til chefen for Business Controlling indgår du i et engageret og fagligt stærkt team med 3 kollegaer. Dine arbejdsopgaver kan bl.a. indebære: Økonomisk analyse og controlling af forskellige forretningsområder Udarbejdelse af rapporter til koncern, ledelse og bestyrelse Deltagelse i den månedlige afslutning og rapporteringsproces Afstemning mellem systemer Balance afstemning Diverse ad hoc analyser Din profil Vi forestiller os, at du har et par års relevant erhvervserfaring med allround bogholderi, erfaring med controlling er en fordel. Vigtigst er at du har styr på debet og kredit og stærke evner i Excel. Du har en erhvervsøkonomisk uddannelsesbaggrund, HA, Cand.merc., Handelsøkonom eller lignende. Vi forventer herudover, at du: Har flair for IT Har gode dansk og engelskkundskaber i skrift og tale - forståelse for svensk er en fordel Er nysgerrig, analytisk, detalje- og løsningsorienteret Ser muligheder frem for begrænsninger Er social, åben og fleksibel Opstart, arbejdstider og løn Opstart 5. august 2019 Barselsvikariat af ca. 8 måneder Lokationen i Ishøj Fuldtid. Arbejdstid kan variere afhængigt af deadlines Frokostordning, fri benyttelse af fitnessfaciliteter, gode p-muligheder, personaleforening mm. Søg jobbet Hvis du er interesseret i stillingen, og kan genkende dig selv i den profil, vi søger, vil vi opfordre dig til at søge stillingen allerede i dag. Vi holder løbende interviews, og jobbet vil blive lukket så snart den rette kandidat er fundet. Vi glæder os til at høre fra dig!

Er du skarp til tal og har styr på din debet og kredit? Vi søger en udadvendt Junior Controller til et barselsvikariat i Ishøj.

Jobbet

Vi søger, på vegne af Scania Danmark, en udadvendt og selvkørende Junior Controller til et barselsvikariat af ca. 8 måneders varighed.

Som Junior Controller får du en bred kontaktflade med interne- og eksterne interessenter samt en spændende og alsidig hverdag med mange forskellige opgaver. Du får mulighed for at prøve kræfter af i en international virksomhed og vil i stillingen få ansvar med gode muligheder for at udvikle dig fagligt og sætte dit eget præg på stillingen og arbejdsopgaverne.

Med reference til chefen for Business Controlling indgår du i et engageret og fagligt stærkt team med 3 kollegaer.

Dine arbejdsopgaver kan bl.a. indebære:

  • Økonomisk analyse og controlling af forskellige forretningsområder
  • Udarbejdelse af rapporter til koncern, ledelse og bestyrelse
  • Deltagelse i den månedlige afslutning og rapporteringsproces
  • Afstemning mellem systemer
  • Balance afstemning
  • Diverse ad hoc analyser

Din profil

Vi forestiller os, at du har et par års relevant erhvervserfaring med allround bogholderi, erfaring med controlling er en fordel. Vigtigst er at du har styr på debet og kredit og stærke evner i Excel. Du har en erhvervsøkonomisk uddannelsesbaggrund, HA, Cand.merc., Handelsøkonom eller lignende.

Vi forventer herudover, at du:

  • Har flair for IT
  • Har gode dansk og engelskkundskaber i skrift og tale - forståelse for svensk er en fordel
  • Er nysgerrig, analytisk, detalje- og løsningsorienteret
  • Ser muligheder frem for begrænsninger
  • Er social, åben og fleksibel

Opstart, arbejdstider og løn

Opstart 5. august 2019

Barselsvikariat af ca. 8 måneder

Lokationen i Ishøj

Fuldtid. Arbejdstid kan variere afhængigt af deadlines

Frokostordning, fri benyttelse af fitnessfaciliteter, gode p-muligheder, personaleforening mm.

Søg jobbet

Hvis du er interesseret i stillingen, og kan genkende dig selv i den profil, vi søger, vil vi opfordre dig til at søge stillingen allerede i dag. Vi holder løbende interviews, og jobbet vil blive lukket så snart den rette kandidat er fundet.

Vi glæder os til at høre fra dig!  

MOMENT A/SIshøj2019-05-15T00:00:002019-06-21T00:00:00
330025300Business Controller / Senior Business Controller for Operations & Asset ControllingRobot Would you like to join a rapidly growing offshore wind power activity in a business controlling team? Join us and become Senior Business Controller in Operations Asset Controlling, where you and your colleagues are responsible for controlling and reporting commercial and technically driven projects related to our wind farm assets in operation. You ll be part of a team of six business controllers and will report to the Team Lead of Operations Asset Controlling for Denmark, Germany and Central Operations Activities. Your key tasks will be to be responsible for the monthly reporting, controlling and budget forecasting for the centrally driven operations activities identify value optimisation opportunities for the central operations activities ensure that standardised reporting and procedures are followed across the entire area follow up on main cost drivers, revenue from partners as well as time registration of the central operations teams be responsible for our main reporting tool SAP BPC, including maintaining and developing master data setup. In addition, you ll build relationships with key stakeholders in Operations and in Finance, and provide support to Operations Execution Management, Operations Technical Management and Operations Commercial Management. Your competences include that you have a master s degree in finance have experience in dealing with cost controlling, budgeting forecasting, financial reporting and other financial matters are a skilled user of Microsoft Excel and PowerPoint and, preferably, have knowledge of SAP and SAP BPC speak and write English fluently, enabling you to present results to your business partners in a professional way thrive on cooperating closely with colleagues across a large and multicultural organisation and enjoy working in a fast-paced, growth-oriented and international organisation. You have a strong personal drive combined with a systematic and result-oriented approach to your work enabling you to deliver high-quality solutions. Furthermore, you have a flair for working with complicated analytical issues. Working at Ørsted To be the frontrunner in the green energy transformation, we invest significantly in innovation and empower our employees to help shape the renewable energy technologies of the future. We cultivate a collaborative, dynamic and diverse work environment and encourage career-long learning and development so our people can realise their full potential. Would you like to help shape the renewable technologies of the future? Send your application to us as soon as possible and no later than 26 May 2019, as we ll be conducting interviews on a continuous basis. Please don t hesitate to contact Michael Gudmandsen, Team Lead Operations Asset Controlling, by telephone on 45 99 55 45 96 if you d like to know more about the position. You should expect some travelling in relation to your work. Criminal record certificate Please note that for Danish applicants, we may request a criminal record certificate in connection with this job, and that employment will be subject to the information listed. The criminal record certificate will only be used in the assessment if the criminal activity is of relevance to the position. About Ørsted Headquartered in Denmark, Ørsted s 6,000 employees develop, construct and operate offshore and onshore wind farms, bioenergy plants and innovative waste-to-energy solutions and provide smart energy products to its customers. Ørsted Offshore s 2,300 employees have developed and constructed the largest portfolio of offshore wind farms in Northern Europe, and we re expanding with international activities in the US and Asia-Pacific. For more information on Ørsted, visit Orsted.com.

Would you like to join a rapidly growing offshore wind power activity in a business controlling team? 

Join us and become Senior Business Controller in Operations & Asset Controlling, where you and your colleagues are responsible for controlling and reporting commercial and technically driven projects related to our wind farm assets in operation. You’ll be part of a team of six business controllers and will report to the Team Lead of Operations & Asset Controlling for Denmark, Germany and Central Operations Activities.

 

Your key tasks will be to

  • be responsible for the monthly reporting, controlling and budget/forecasting for the centrally driven operations activities
  • identify value optimisation opportunities for the central operations activities
  • ensure that standardised reporting and procedures are followed across the entire area
  • follow up on main cost drivers, revenue from partners as well as time registration of the central operations teams
  • be responsible for our main reporting tool SAP BPC, including maintaining and developing master data setup.

 

In addition, you’ll build relationships with key stakeholders in Operations and in Finance, and provide support to Operations Execution Management, Operations Technical Management and Operations Commercial Management.

 

Your competences include that you

  • have a master’s degree in finance
  • have experience in dealing with cost controlling, budgeting/forecasting, financial reporting and other financial matters
  • are a skilled user of Microsoft Excel and PowerPoint and, preferably, have knowledge of SAP and SAP BPC
  • speak and write English fluently, enabling you to present results to your business partners in a professional way
  • thrive on cooperating closely with colleagues across a large and multicultural organisation and enjoy working in a fast-paced, growth-oriented and international organisation.

 

You have a strong personal drive combined with a systematic and result-oriented approach to your work enabling you to deliver high-quality solutions. Furthermore, you have a flair for working with complicated analytical issues.

 

Working at Ørsted

To be the frontrunner in the green energy transformation, we invest significantly in innovation and empower our employees to help shape the renewable energy technologies of the future. We cultivate a collaborative, dynamic and diverse work environment and encourage career-long learning and development so our people can realise their full potential.

 

Would you like to help shape the renewable technologies of the future?

Send your application to us as soon as possible and no later than 26 May 2019, as we’ll be conducting interviews on a continuous basis. 

Please don’t hesitate to contact Michael Gudmandsen, Team Lead Operations & Asset Controlling, by telephone on +45 99 55 45 96 if you’d like to know more about the position. 

You should expect some travelling in relation to your work.

 

Criminal record certificate

Please note that for Danish applicants, we may request a criminal record certificate in connection with this job, and that employment will be subject to the information listed. The criminal record certificate will only be used in the assessment if the criminal activity is of relevance to the position.

 

About Ørsted

Headquartered in Denmark, Ørsted’s 6,000 employees develop, construct and operate offshore and onshore wind farms, bioenergy plants and innovative waste-to-energy solutions and provide smart energy products to its customers. Ørsted Offshore’s 2,300 employees have developed and constructed the largest portfolio of offshore wind farms in Northern Europe, and we’re expanding with international activities in the US and Asia-Pacific. For more information on Ørsted, visit Orsted.com.

Ørsted Vind A/SGentofte2019-05-15T00:00:002019-06-26T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Junior Business Controller, Ishøj

MOMENT A/S

Ishøj
Er du skarp til tal og har styr på din debet og kredit? Vi søger en udadvendt Junior Controller til et barselsvikariat i Ishøj. Jobbet Vi søger, på vegne af Scania Danmark, en udadvendt og selvkørende Junior Controller til et barselsvikariat af ca. ...
Indrykket:15. maj 2019
Udløbsdato:21. juni 2019

Business Controller / Senior Business Controller for Operations & Asset Controlling

Ørsted Vind A/S

Gentofte
Would you like to join a rapidly growing offshore wind power activity in a business controlling team? Join us and become Senior Business Controller in Operations Asset Controlling, where you and your colleagues are responsible for controlling and re...
Indrykket:15. maj 2019
Udløbsdato:26. juni 2019