Group Lead Financial Controlling

Som Group Lead Financial Controlling, med reference til Group Finance Manager, bliver du leder af Group Accounting afdelingens fem medarbejdere. Afdelingen rummer funktionerne omkring løn, debit/kredit, konsolidering, skat, likviditet/cash og compliance. Opgaverne omfatter såvel moder-, datter- og søsterselskaber relateret til IT Relation.

Som følge af koncernens voksende størrelse og akkvisitionsstrategi ønskes en styrkelse af den faglige specialisering og optimering af rapporteringsprocesserne og de interne kontroller. Det bliver en nøgleopgave for den nye Group Lead Financial Controlling at stå i spidsen for den videre faglige udvikling af rapporteringsprocesserne til eksterne interessenter og ejere. Den daglige interaktion med ledelsen vil være central for at sikre forståelse, fremdrift og eksekvering på såvel det finansielle område, som for udvikling af nye forretningsområder, systemer og metoder.

Arbejdsopgaverne omfatter bl.a.:

  • Udarbejdelse og udvikling af månedsregnskaber og konsolidering
  • Ansvar for udvalgte datterselskaber, herunder kontakten til revisor og andre samarbejdspartnere
  • Månedsafslutning – medvirke til at øge effektiviteten af processerne gennem digitalisering og herved sikre en hurtigere og mere valid månedsrapportering
  • Cash flow og forecast
  • Standardisering af arbejdsgange og interne processer
  • Implementering af nyt konsolideringssystem
  • Drive procesoptimering af interne kontroller – transaktionsbeskrivelser, guidelines, indføre kontroller og opfølgning herpå.
  • Årsafslutning
  • Faglig sparring for Finance teamet
  • Koordinering af årsplaner og opfølgning på finansielle resultater

Opgaverne løses i tæt samarbejde med de øvrige kolleger i Group Finance, ekstern revision og systemleverandører.

Du har en relevant økonomisk uddannelse som fx cand.merc.aud eller HD-R eller tilsvarende, denne suppleret med min. 3 års erfaring fra en lignende rolle, gerne i en international koncern af en vis størrelse, alternativt fra et af de store revisionshuse. Du har solid erfaring med konsolideringsprocessen og udarbejdelse af månedsregnskaber, og det falder dig naturligt konstant at være på udkig efter systemer og arbejdsgange, der kan automatiseres og procesoptimeres. Dine kompetencer i brugen af Excel er på et højt niveau, og du har let ved at sætte dig ind i brugen af ERP-systemer. Det er et plus, hvis du har kendskab til NAV/BC. Det er ikke sikkert, at du har haft dit første formelle lederjob endnu, men det er en fordel, hvis du har et par års erfaring med ledelse. Under alle omstændigheder besidder du naturligt lederevner.

Du er analytisk, struktureret og har et forretningsmæssigt mind-set. Du evner at sætte dig ind i arbejdsgange og procedurer og arbejder selvstændigt, er energisk og proaktiv. Du er desuden en dygtig kommunikator, der er i stand til at samarbejde på tværs af organisationen.  Du ser muligheder og griber de bolde og udfordringer, der opstår.

IT Relation tilbyder en spændende stilling med mulighed for at få stor indflydelse på professionaliseringen af finansfunktionen. Herunder, hvordan virksomheden fremadrettet skal varetage rapporterings- og konsolideringsprocessen og dine resultater vil derfor sætte et tydeligt præg på koncernen.

Du bliver en del af en virksomhed, som er i en rivende udvikling med tocifrede vækstrater, og som ligeledes prioriterer medarbejdernes udvikling. Aktiv personaleforening, der jævnligt planlægger sociale arrangementer, som bidrager til gode kollegiale relationer og sammenhold på arbejdspladsen.

Arbejdssted: Herning

Vil du vide mere om virksomheden eller stillingen, er du velkommen til at kontakte Unique Human Capital ved Senior Consultant Kasper Olsen på M: +45 25 13 39 81 eller Account Director Lise Holler på M: +45 29 60 55 15. Alle henvendelser behandles fortroligt.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330007200Phoenix-f24cae8612019-04-12T00:00:00Group Lead Financial Controlling

Som Group Lead Financial Controlling, med reference til Group Finance Manager, bliver du leder af Group Accounting afdelingens fem medarbejdere. Afdelingen rummer funktionerne omkring løn, debit/kredit, konsolidering, skat, likviditet/cash og compliance. Opgaverne omfatter såvel moder-, datter- og søsterselskaber relateret til IT Relation.

Som følge af koncernens voksende størrelse og akkvisitionsstrategi ønskes en styrkelse af den faglige specialisering og optimering af rapporteringsprocesserne og de interne kontroller. Det bliver en nøgleopgave for den nye Group Lead Financial Controlling at stå i spidsen for den videre faglige udvikling af rapporteringsprocesserne til eksterne interessenter og ejere. Den daglige interaktion med ledelsen vil være central for at sikre forståelse, fremdrift og eksekvering på såvel det finansielle område, som for udvikling af nye forretningsområder, systemer og metoder.

Arbejdsopgaverne omfatter bl.a.:

  • Udarbejdelse og udvikling af månedsregnskaber og konsolidering
  • Ansvar for udvalgte datterselskaber, herunder kontakten til revisor og andre samarbejdspartnere
  • Månedsafslutning – medvirke til at øge effektiviteten af processerne gennem digitalisering og herved sikre en hurtigere og mere valid månedsrapportering
  • Cash flow og forecast
  • Standardisering af arbejdsgange og interne processer
  • Implementering af nyt konsolideringssystem
  • Drive procesoptimering af interne kontroller – transaktionsbeskrivelser, guidelines, indføre kontroller og opfølgning herpå.
  • Årsafslutning
  • Faglig sparring for Finance teamet
  • Koordinering af årsplaner og opfølgning på finansielle resultater

Opgaverne løses i tæt samarbejde med de øvrige kolleger i Group Finance, ekstern revision og systemleverandører.

Du har en relevant økonomisk uddannelse som fx cand.merc.aud eller HD-R eller tilsvarende, denne suppleret med min. 3 års erfaring fra en lignende rolle, gerne i en international koncern af en vis størrelse, alternativt fra et af de store revisionshuse. Du har solid erfaring med konsolideringsprocessen og udarbejdelse af månedsregnskaber, og det falder dig naturligt konstant at være på udkig efter systemer og arbejdsgange, der kan automatiseres og procesoptimeres. Dine kompetencer i brugen af Excel er på et højt niveau, og du har let ved at sætte dig ind i brugen af ERP-systemer. Det er et plus, hvis du har kendskab til NAV/BC. Det er ikke sikkert, at du har haft dit første formelle lederjob endnu, men det er en fordel, hvis du har et par års erfaring med ledelse. Under alle omstændigheder besidder du naturligt lederevner.

Du er analytisk, struktureret og har et forretningsmæssigt mind-set. Du evner at sætte dig ind i arbejdsgange og procedurer og arbejder selvstændigt, er energisk og proaktiv. Du er desuden en dygtig kommunikator, der er i stand til at samarbejde på tværs af organisationen.  Du ser muligheder og griber de bolde og udfordringer, der opstår.

IT Relation tilbyder en spændende stilling med mulighed for at få stor indflydelse på professionaliseringen af finansfunktionen. Herunder, hvordan virksomheden fremadrettet skal varetage rapporterings- og konsolideringsprocessen og dine resultater vil derfor sætte et tydeligt præg på koncernen.

Du bliver en del af en virksomhed, som er i en rivende udvikling med tocifrede vækstrater, og som ligeledes prioriterer medarbejdernes udvikling. Aktiv personaleforening, der jævnligt planlægger sociale arrangementer, som bidrager til gode kollegiale relationer og sammenhold på arbejdspladsen.

Arbejdssted: Herning

Vil du vide mere om virksomheden eller stillingen, er du velkommen til at kontakte Unique Human Capital ved Senior Consultant Kasper Olsen på M: +45 25 13 39 81 eller Account Director Lise Holler på M: +45 29 60 55 15. Alle henvendelser behandles fortroligt.

Som Group Lead Financial Controlling, med reference til Group Finance Manager, bliver du leder af Group Accounting afdelingens fem medarbejdere. Afdelingen rummer funktionerne omkring løn, debit kredit, konsolidering, skat, likviditet cash og compliance. Opgaverne omfatter såvel moder-, datter- og søsterselskaber relateret til IT Relation. Som følge af koncernens voksende størrelse og akkvisitionsstrategi ønskes en styrkelse af den faglige specialisering og optimering af rapporteringsprocesserne og de interne kontroller. Det bliver en nøgleopgave for den nye Group Lead Financial Controlling at stå i spidsen for den videre faglige udvikling af rapporteringsprocesserne til eksterne interessenter og ejere. Den daglige interaktion med ledelsen vil være central for at sikre forståelse, fremdrift og eksekvering på såvel det finansielle område, som for udvikling af nye forretningsområder, systemer og metoder. Arbejdsopgaverne omfatter bl.a.: Udarbejdelse og udvikling af månedsregnskaber og konsolidering Ansvar for udvalgte datterselskaber, herunder kontakten til revisor og andre samarbejdspartnere Månedsafslutning medvirke til at øge effektiviteten af processerne gennem digitalisering og herved sikre en hurtigere og mere valid månedsrapportering Cash flow og forecast Standardisering af arbejdsgange og interne processer Implementering af nyt konsolideringssystem Drive procesoptimering af interne kontroller transaktionsbeskrivelser, guidelines, indføre kontroller og opfølgning herpå. Årsafslutning Faglig sparring for Finance teamet Koordinering af årsplaner og opfølgning på finansielle resultater Opgaverne løses i tæt samarbejde med de øvrige kolleger i Group Finance, ekstern revision og systemleverandører. Du har en relevant økonomisk uddannelse som fx cand.merc.aud eller HD-R eller tilsvarende, denne suppleret med min. 3 års erfaring fra en lignende rolle, gerne i en international koncern af en vis størrelse, alternativt fra et af de store revisionshuse. Du har solid erfaring med konsolideringsprocessen og udarbejdelse af månedsregnskaber, og det falder dig naturligt konstant at være på udkig efter systemer og arbejdsgange, der kan automatiseres og procesoptimeres. Dine kompetencer i brugen af Excel er på et højt niveau, og du har let ved at sætte dig ind i brugen af ERP-systemer. Det er et plus, hvis du har kendskab til NAV BC. Det er ikke sikkert, at du har haft dit første formelle lederjob endnu, men det er en fordel, hvis du har et par års erfaring med ledelse. Under alle omstændigheder besidder du naturligt lederevner. Du er analytisk, struktureret og har et forretningsmæssigt mind-set. Du evner at sætte dig ind i arbejdsgange og procedurer og arbejder selvstændigt, er energisk og proaktiv. Du er desuden en dygtig kommunikator, der er i stand til at samarbejde på tværs af organisationen. Du ser muligheder og griber de bolde og udfordringer, der opstår. IT Relation tilbyder en spændende stilling med mulighed for at få stor indflydelse på professionaliseringen af finansfunktionen. Herunder, hvordan virksomheden fremadrettet skal varetage rapporterings- og konsolideringsprocessen og dine resultater vil derfor sætte et tydeligt præg på koncernen. Du bliver en del af en virksomhed, som er i en rivende udvikling med tocifrede vækstrater, og som ligeledes prioriterer medarbejdernes udvikling. Aktiv personaleforening, der jævnligt planlægger sociale arrangementer, som bidrager til gode kollegiale relationer og sammenhold på arbejdspladsen. Arbejdssted: Herning Vil du vide mere om virksomheden eller stillingen, er du velkommen til at kontakte Unique Human Capital ved Senior Consultant Kasper Olsen på M: 45 25 13 39 81 eller Account Director Lise Holler på M: 45 29 60 55 15. Alle henvendelser behandles fortroligt.11starf24cae86100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-07T00:00:000000https://uhc.dk/group-lead-financial-controlling/0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnBrøndby3508232Unique Consult Danmark A/S11Dalgas plads 7B7400HerningDKDanmark0
htp@uhc.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent745668JobNet4975493497549310012-04-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f24cae86https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=f24cae86https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f24cae86&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f24cae86&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Finans_og_oekonomi/Oekonomi/2.jpgMed et job indenfor Økonomi får du en spændende hverdag, der byder på mange nye udfordringer. 12008001Dansk3Læse/ tale937919Finance Manager3Økonomi361451851Henriettehtp@uhc.dkDKDanmarkDKDanmarkda-DK