Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Group Lead Financial Controlling

Som Group Lead Financial Controlling, med reference til Group Finance Manager, bliver du leder af Group Accounting afdelingens fem medarbejdere. Afdelingen rummer funktionerne omkring løn, debit/kredit, konsolidering, skat, likviditet/cash og compliance. Opgaverne omfatter såvel moder-, datter- og søsterselskaber relateret til IT Relation.

Som følge af koncernens voksende størrelse og akkvisitionsstrategi ønskes en styrkelse af den faglige specialisering og optimering af rapporteringsprocesserne og de interne kontroller. Det bliver en nøgleopgave for den nye Group Lead Financial Controlling at stå i spidsen for den videre faglige udvikling af rapporteringsprocesserne til eksterne interessenter og ejere. Den daglige interaktion med ledelsen vil være central for at sikre forståelse, fremdrift og eksekvering på såvel det finansielle område, som for udvikling af nye forretningsområder, systemer og metoder.

Arbejdsopgaverne omfatter bl.a.:

  • Udarbejdelse og udvikling af månedsregnskaber og konsolidering
  • Ansvar for udvalgte datterselskaber, herunder kontakten til revisor og andre samarbejdspartnere
  • Månedsafslutning – medvirke til at øge effektiviteten af processerne gennem digitalisering og herved sikre en hurtigere og mere valid månedsrapportering
  • Cash flow og forecast
  • Standardisering af arbejdsgange og interne processer
  • Implementering af nyt konsolideringssystem
  • Drive procesoptimering af interne kontroller – transaktionsbeskrivelser, guidelines, indføre kontroller og opfølgning herpå.
  • Årsafslutning
  • Faglig sparring for Finance teamet
  • Koordinering af årsplaner og opfølgning på finansielle resultater

Opgaverne løses i tæt samarbejde med de øvrige kolleger i Group Finance, ekstern revision og systemleverandører.

Du har en relevant økonomisk uddannelse som fx cand.merc.aud eller HD-R eller tilsvarende, denne suppleret med min. 3 års erfaring fra en lignende rolle, gerne i en international koncern af en vis størrelse, alternativt fra et af de store revisionshuse. Du har solid erfaring med konsolideringsprocessen og udarbejdelse af månedsregnskaber, og det falder dig naturligt konstant at være på udkig efter systemer og arbejdsgange, der kan automatiseres og procesoptimeres. Dine kompetencer i brugen af Excel er på et højt niveau, og du har let ved at sætte dig ind i brugen af ERP-systemer. Det er et plus, hvis du har kendskab til NAV/BC. Det er ikke sikkert, at du har haft dit første formelle lederjob endnu, men det er en fordel, hvis du har et par års erfaring med ledelse. Under alle omstændigheder besidder du naturligt lederevner.

Du er analytisk, struktureret og har et forretningsmæssigt mind-set. Du evner at sætte dig ind i arbejdsgange og procedurer og arbejder selvstændigt, er energisk og proaktiv. Du er desuden en dygtig kommunikator, der er i stand til at samarbejde på tværs af organisationen.  Du ser muligheder og griber de bolde og udfordringer, der opstår.

IT Relation tilbyder en spændende stilling med mulighed for at få stor indflydelse på professionaliseringen af finansfunktionen. Herunder, hvordan virksomheden fremadrettet skal varetage rapporterings- og konsolideringsprocessen og dine resultater vil derfor sætte et tydeligt præg på koncernen.

Du bliver en del af en virksomhed, som er i en rivende udvikling med tocifrede vækstrater, og som ligeledes prioriterer medarbejdernes udvikling. Aktiv personaleforening, der jævnligt planlægger sociale arrangementer, som bidrager til gode kollegiale relationer og sammenhold på arbejdspladsen.

Arbejdssted: Herning

Vil du vide mere om virksomheden eller stillingen, er du velkommen til at kontakte Unique Human Capital ved Account Director Lise Holler på M: +45 29 60 55 15. Alle henvendelser behandles fortroligt.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330007200Phoenix-f24cae8612019-05-23T00:00:00Group Lead Financial Controlling

Som Group Lead Financial Controlling, med reference til Group Finance Manager, bliver du leder af Group Accounting afdelingens fem medarbejdere. Afdelingen rummer funktionerne omkring løn, debit/kredit, konsolidering, skat, likviditet/cash og compliance. Opgaverne omfatter såvel moder-, datter- og søsterselskaber relateret til IT Relation.

Som følge af koncernens voksende størrelse og akkvisitionsstrategi ønskes en styrkelse af den faglige specialisering og optimering af rapporteringsprocesserne og de interne kontroller. Det bliver en nøgleopgave for den nye Group Lead Financial Controlling at stå i spidsen for den videre faglige udvikling af rapporteringsprocesserne til eksterne interessenter og ejere. Den daglige interaktion med ledelsen vil være central for at sikre forståelse, fremdrift og eksekvering på såvel det finansielle område, som for udvikling af nye forretningsområder, systemer og metoder.

Arbejdsopgaverne omfatter bl.a.:

  • Udarbejdelse og udvikling af månedsregnskaber og konsolidering
  • Ansvar for udvalgte datterselskaber, herunder kontakten til revisor og andre samarbejdspartnere
  • Månedsafslutning – medvirke til at øge effektiviteten af processerne gennem digitalisering og herved sikre en hurtigere og mere valid månedsrapportering
  • Cash flow og forecast
  • Standardisering af arbejdsgange og interne processer
  • Implementering af nyt konsolideringssystem
  • Drive procesoptimering af interne kontroller – transaktionsbeskrivelser, guidelines, indføre kontroller og opfølgning herpå.
  • Årsafslutning
  • Faglig sparring for Finance teamet
  • Koordinering af årsplaner og opfølgning på finansielle resultater

Opgaverne løses i tæt samarbejde med de øvrige kolleger i Group Finance, ekstern revision og systemleverandører.

Du har en relevant økonomisk uddannelse som fx cand.merc.aud eller HD-R eller tilsvarende, denne suppleret med min. 3 års erfaring fra en lignende rolle, gerne i en international koncern af en vis størrelse, alternativt fra et af de store revisionshuse. Du har solid erfaring med konsolideringsprocessen og udarbejdelse af månedsregnskaber, og det falder dig naturligt konstant at være på udkig efter systemer og arbejdsgange, der kan automatiseres og procesoptimeres. Dine kompetencer i brugen af Excel er på et højt niveau, og du har let ved at sætte dig ind i brugen af ERP-systemer. Det er et plus, hvis du har kendskab til NAV/BC. Det er ikke sikkert, at du har haft dit første formelle lederjob endnu, men det er en fordel, hvis du har et par års erfaring med ledelse. Under alle omstændigheder besidder du naturligt lederevner.

Du er analytisk, struktureret og har et forretningsmæssigt mind-set. Du evner at sætte dig ind i arbejdsgange og procedurer og arbejder selvstændigt, er energisk og proaktiv. Du er desuden en dygtig kommunikator, der er i stand til at samarbejde på tværs af organisationen.  Du ser muligheder og griber de bolde og udfordringer, der opstår.

IT Relation tilbyder en spændende stilling med mulighed for at få stor indflydelse på professionaliseringen af finansfunktionen. Herunder, hvordan virksomheden fremadrettet skal varetage rapporterings- og konsolideringsprocessen og dine resultater vil derfor sætte et tydeligt præg på koncernen.

Du bliver en del af en virksomhed, som er i en rivende udvikling med tocifrede vækstrater, og som ligeledes prioriterer medarbejdernes udvikling. Aktiv personaleforening, der jævnligt planlægger sociale arrangementer, som bidrager til gode kollegiale relationer og sammenhold på arbejdspladsen.

Arbejdssted: Herning

Vil du vide mere om virksomheden eller stillingen, er du velkommen til at kontakte Unique Human Capital ved Account Director Lise Holler på M: +45 29 60 55 15. Alle henvendelser behandles fortroligt.

2019-06-08T00:55:52.637 Som Group Lead Financial Controlling, med reference til Group Finance Manager, bliver du leder af Group Accounting afdelingens fem medarbejdere. Afdelingen rummer funktionerne omkring løn, debit kredit, konsolidering, skat, likviditet cash og compliance. Opgaverne omfatter såvel moder-, datter- og søsterselskaber relateret til IT Relation. Som følge af koncernens voksende størrelse og akkvisitionsstrategi ønskes en styrkelse af den faglige specialisering og optimering af rapporteringsprocesserne og de interne kontroller. Det bliver en nøgleopgave for den nye Group Lead Financial Controlling at stå i spidsen for den videre faglige udvikling af rapporteringsprocesserne til eksterne interessenter og ejere. Den daglige interaktion med ledelsen vil være central for at sikre forståelse, fremdrift og eksekvering på såvel det finansielle område, som for udvikling af nye forretningsområder, systemer og metoder. Arbejdsopgaverne omfatter bl.a.: Udarbejdelse og udvikling af månedsregnskaber og konsolidering Ansvar for udvalgte datterselskaber, herunder kontakten til revisor og andre samarbejdspartnere Månedsafslutning medvirke til at øge effektiviteten af processerne gennem digitalisering og herved sikre en hurtigere og mere valid månedsrapportering Cash flow og forecast Standardisering af arbejdsgange og interne processer Implementering af nyt konsolideringssystem Drive procesoptimering af interne kontroller transaktionsbeskrivelser, guidelines, indføre kontroller og opfølgning herpå. Årsafslutning Faglig sparring for Finance teamet Koordinering af årsplaner og opfølgning på finansielle resultater Opgaverne løses i tæt samarbejde med de øvrige kolleger i Group Finance, ekstern revision og systemleverandører. Du har en relevant økonomisk uddannelse som fx cand.merc.aud eller HD-R eller tilsvarende, denne suppleret med min. 3 års erfaring fra en lignende rolle, gerne i en international koncern af en vis størrelse, alternativt fra et af de store revisionshuse. Du har solid erfaring med konsolideringsprocessen og udarbejdelse af månedsregnskaber, og det falder dig naturligt konstant at være på udkig efter systemer og arbejdsgange, der kan automatiseres og procesoptimeres. Dine kompetencer i brugen af Excel er på et højt niveau, og du har let ved at sætte dig ind i brugen af ERP-systemer. Det er et plus, hvis du har kendskab til NAV BC. Det er ikke sikkert, at du har haft dit første formelle lederjob endnu, men det er en fordel, hvis du har et par års erfaring med ledelse. Under alle omstændigheder besidder du naturligt lederevner. Du er analytisk, struktureret og har et forretningsmæssigt mind-set. Du evner at sætte dig ind i arbejdsgange og procedurer og arbejder selvstændigt, er energisk og proaktiv. Du er desuden en dygtig kommunikator, der er i stand til at samarbejde på tværs af organisationen. Du ser muligheder og griber de bolde og udfordringer, der opstår. IT Relation tilbyder en spændende stilling med mulighed for at få stor indflydelse på professionaliseringen af finansfunktionen. Herunder, hvordan virksomheden fremadrettet skal varetage rapporterings- og konsolideringsprocessen og dine resultater vil derfor sætte et tydeligt præg på koncernen. Du bliver en del af en virksomhed, som er i en rivende udvikling med tocifrede vækstrater, og som ligeledes prioriterer medarbejdernes udvikling. Aktiv personaleforening, der jævnligt planlægger sociale arrangementer, som bidrager til gode kollegiale relationer og sammenhold på arbejdspladsen. Arbejdssted: Herning Vil du vide mere om virksomheden eller stillingen, er du velkommen til at kontakte Unique Human Capital ved Account Director Lise Holler på M: 45 29 60 55 15. Alle henvendelser behandles fortroligt.11jobnetf24cae86100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-07T00:00:000000https://uhc.dk/group-lead-financial-controlling/0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHvidovreEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnBrøndby3508232Unique Consult Danmark A/S11Dalgas plads 7B7400HerningDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent745668JobNet4975493497549310012-04-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f24cae86https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=f24cae86https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f24cae86&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f24cae86&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonGroup Lead Financial Controlling1Dansk3Læse/ tale937919Finance Manager3Økonomi361451851Henriettehtp@uhc.dkDKDanmarkDKDanmark330091312Finance ManagerBasic Spørg dig selv om følgende: Vil du arbejde i en internationalt orienteret virksomhed, der står overfor en stærk vækst? Vil du have ejerskab for processerne og kunne se dine egne aftryk? Vil du arbejde sammen med mennesker, der er dedikerede omkring deres opgaver? Vil du arbejde sammen med mennesker, der brænder for musik? Lyder det spændende? Så brug et par minutter på at læse videre: Moodagent Moodagent overgår alle andre streamingtjenester ved at have implementeret bl.a. patenteret AI i brugerfladen og har som mål at blive den førende musik-streamingtjeneste i verden! - og er bl.a. medarrangør på den kommende Danish Music Awards (DMA). Hos Moodagent er vi ca. 60 dedikerede medarbejdere, som har bygget en state-of-the-art streamingtjeneste for musik. Vi er i kraftig international vækst, og har derfor brug for flere ressourcer også i vores økonomifunktion. Oplev Moodagent på https: moodagent.com Stillingen Med reference til CVO vil du som Finance Manager få det overordnede ansvar for den samlede økonomifunktion i Moodagent. Du vil få ansvaret for etablering, ledelse, og udvikling af økonomifunktionen i såvel Danmark som i vores fremtidige udenlandske datterselskaber. Økonomifunktionens opgave er at varetage alle funktioner indenfor udvikling og vedligeholdelse af ERP-system, datterselskabs-controlling, bogholderi, afstemninger og rapportering til selskabets ledelse og eksterne leverandører. Vores Finance Manager vil også være systemejer af kommende ERP-system. Som det fremgår, skifter Moodagent gear, og derfor er økonomifunktionen i en opstartsfase. Derfor er du i denne fase også hands-on og kan udføre helt dagligdags opgaver som f.eks. bogføring og afstemning. Dig Du har praktisk erfaring fra en internationalt orienteret økonomifunktion, ligesom din faglige ballast bygger på relevant uddannelse indenfor revision eller regnskab. Du har erfaring med datterselskabs-controlling, herunder at kunne definere og udvikle intern rapportering. Du har erfaring med at implementere et nyt ERP-system, herunder ikke mindst management af eksterne systemleverandører. Du er superbruger af Excel og gerne Visual Basic for Applications. Moodagent behandler store mængder af data i forbindelse med afregning af royalties im materielle rettigheder. Praktisk erfaring fra virksom heder, der håndterer store mængder af data er derfor en klar fordel. Som person er du en stjerne til teamwork i en virksomhed i ekstrem vækst, du har gennemslagskraft og er stærk på kommunikation og empati. Du har en solid forretningsforståelse og er stærk på drift, så økonomifunktionen bliver et serviceorgan, der understøtter forretningsudviklingen, samtidig med at du bevarer overblikket i dine projekter. Vi håber du kan dele Moodagents passion for musik - uden at du dog behøver at være udøvende musiker! Noget for dig? Kan du kende dig selv i ovenstående, så brug ca. 10 min. på at besvare de spørgsmål, som Speedrecruiters har formuleret i samarbejde med Moodagent. Bare tryk på GO ! Du skal ikke skrive en tidskrævende ansøgning, ligesom du heller ikke i første omgang behøver fremsende dit CV. Go fornøjelse! Speedrecruiters

Spørg dig selv om følgende:

  • Vil du arbejde i en internationalt orienteret virksomhed, der står overfor en stærk vækst?
  • Vil du have ejerskab for processerne og kunne se dine egne aftryk?
  • Vil du arbejde sammen med mennesker, der er dedikerede omkring deres opgaver?
  • Vil du arbejde sammen med mennesker, der brænder for musik?

Lyder det spændende? Så brug et par minutter på at læse videre:

Moodagent

Moodagent overgår alle andre streamingtjenester ved at have implementeret bl.a. patenteret AI i brugerfladen og har som mål at blive den førende musik-streamingtjeneste i verden! - og er bl.a. medarrangør på den kommende Danish Music Awards (DMA).

Hos Moodagent er vi ca. 60 dedikerede medarbejdere, som har bygget en state-of-the-art streamingtjeneste for musik. Vi er i kraftig international vækst, og har derfor brug for flere ressourcer; også i vores økonomifunktion.

Oplev Moodagent på https://moodagent.com/

Stillingen

Med reference til CVO vil du som Finance Manager få det overordnede ansvar for den samlede økonomifunktion i Moodagent.

Du vil få ansvaret for etablering, ledelse, og udvikling af økonomifunktionen i såvel Danmark som i vores fremtidige udenlandske datterselskaber.

Økonomifunktionens opgave er at varetage alle funktioner indenfor udvikling og vedligeholdelse af ERP-system, datterselskabs-controlling, bogholderi, afstemninger og rapportering til selskabets ledelse og eksterne leverandører.

Vores Finance Manager vil også være systemejer af kommende ERP-system.

Som det fremgår, skifter Moodagent gear, og derfor er økonomifunktionen i en opstartsfase. Derfor er du i denne fase også hands-on og kan udføre helt dagligdags opgaver som f.eks. bogføring og afstemning.

Dig

Du har praktisk erfaring fra en internationalt orienteret økonomifunktion, ligesom din faglige ballast bygger på relevant uddannelse indenfor revision eller regnskab.

Du har erfaring med datterselskabs-controlling, herunder at kunne definere og udvikle intern rapportering.

Du har erfaring med at implementere et nyt ERP-system, herunder ikke mindst management af eksterne systemleverandører.

Du er superbruger af Excel og gerne Visual Basic for Applications.

Moodagent behandler store mængder af data i forbindelse med afregning af royalties/im­materielle rettigheder. Praktisk erfaring fra virksom­heder, der håndterer store mængder af data er derfor en klar fordel.

Som person er du en stjerne til teamwork i en virksomhed i ekstrem vækst, du har gennemslagskraft og er stærk på kommunikation og empati.

Du har en solid forretningsforståelse og er stærk på drift, så økonomifunktionen bliver et serviceorgan, der understøtter forretningsudviklingen, samtidig med at du bevarer overblikket i dine projekter.

Vi håber du kan dele Moodagents passion for musik - uden at du dog behøver at være udøvende musiker!

Noget for dig?

Kan du kende dig selv i ovenstående, så brug ca. 10 min. på at besvare de spørgsmål, som Speedrecruiters har formuleret i samarbejde med Moodagent. Bare tryk på ’GO’!

Du skal ikke skrive en tidskrævende ansøgning, ligesom du heller ikke i første omgang behøver fremsende dit CV.

Go’ fornøjelse!

Speedrecruiters

Moodagent a/sKøbenhavn K2019-09-17T16:02:402019-09-30T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Finance Manager

Moodagent a/s

København K
Spørg dig selv om følgende: Vil du arbejde i en internationalt orienteret virksomhed, der står overfor en stærk vækst? Vil du have ejerskab for processerne og kunne se dine egne aftryk? Vil du arbejde sammen med mennesker, der er dedikerede omkring ...
Indrykket:17. september 2019
Udløbsdato:30. september 2019