Handicap og Psykiatri søger jurist med interesse for udviklingsopgaver

Vi søger en ny kollega med tiltrædelse 1. april 2020. Stillingen er på fuld tid.

Om arbejdet
Arbejdsopgaverne vil være meget varierede.

Du vil være sparringspartner for rådgiverne i juridiske spørgsmål i forhold til Servicelovens voksenparagraffer og relateret lovgivning. Du skal være i stand til at omsætte loven til praksis med forståelse for de dilemmaer, der opstår.

Vi er optaget af at sikre god kvalitet i sagsbehandlingen. Vi arbejder kontinuerligt med at sikre, at borgernes retssikkerhed tilgodeses og at der træffes korrekte afgørelser. Samtidig skal der sikres sammenhæng mellem kommunens serviceniveau og gældende lovgivning.

Din opgave er endvidere at bistå fagområdet med beskrivelser i forhold til analyser, procesplaner, udarbejdelse og implementering af nye politikker og retningslinjer, udviklingsopgaver og projekter samt skrive sagsfremstillinger til politisk behandling.

Du vil i samspil med fagchef, afdelingsleder og faglige koordinatorer blive inddraget i at løse netop de opgaver, hvor du med din særlige viden kan gøre en forskel.

Du bliver en del af et juridisk netværk i kommunen.

Stillingen aflønnes efter principperne om Ny løn, hvor der forhandles med udgangspunkt i erfaringer og kompetencer.

Om arbejdspladsen
Vi har base på Rødkløvervej i Ringkøbing.

Vi har et godt arbejdsmiljø med teamånd, god omgangstone og ordentlighed. Vi har en anerkendende kultur, hvor vi hjælper hinanden og glæder os sammen, når tingene lykkes.

Vi er en faglig ambitiøs arbejdsplads med nytænkning og visioner. Vi arbejder ud fra dialog og uddelegering af ansvar og indflydelse.

Vi har stor fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdsopgaverne og arbejdstiden og har mangeartede opgaver. Der er gode muligheder for udvikling af personlige og faglige kompetencer.

Der er aftale om flekstid under hensyn til arbejdets tilrettelæggelse.

Om dig
Er du personen, som

  • har en juridisk baggrund,
  • gerne har erfaring med udviklingsopgaver,
  • er energisk og kan arbejde selvstændigt,
  • har flair for IT og analytisk tænkning,
  • er god til at indgå i samarbejde med mange faggrupper,
  • bidrager til et godt arbejdsmiljø med positivitet og godt humør
vil vi blive glad for din ansøgning!

Yderligere oplysninger
Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte leder af Specialteam Line Loldrup, tlf. 40 32 37 86.

Ansøgning
Ringkøbing-Skjern Kommune henstiller til, at ansøgninger sendes elektronisk. Du skal søge elektronisk via www.rksk.dk (Ledige jobs).
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning". Vedhæft din ansøgning og dit CV samt relevante bilag i PDF eller DOC format.

Ansøgningsfrist er den 19. februar 2020. 
Samtaler holdes den 24. februar 2020.

Udvælges du til samtale, bedes du medbringe et produkt, som du selv er stolt af.

Ansøgere, der indkaldes til samtale, får telefonisk besked.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330167875Phoenix-4893ca2312020-01-30T10:04:19.717Handicap og Psykiatri søger jurist med interesse for udviklingsopgaverVi søger en ny kollega med tiltrædelse 1. april 2020. Stillingen er på fuld tid.

Om arbejdet
Arbejdsopgaverne vil være meget varierede.

Du vil være sparringspartner for rådgiverne i juridiske spørgsmål i forhold til Servicelovens voksenparagraffer og relateret lovgivning. Du skal være i stand til at omsætte loven til praksis med forståelse for de dilemmaer, der opstår.

Vi er optaget af at sikre god kvalitet i sagsbehandlingen. Vi arbejder kontinuerligt med at sikre, at borgernes retssikkerhed tilgodeses og at der træffes korrekte afgørelser. Samtidig skal der sikres sammenhæng mellem kommunens serviceniveau og gældende lovgivning.

Din opgave er endvidere at bistå fagområdet med beskrivelser i forhold til analyser, procesplaner, udarbejdelse og implementering af nye politikker og retningslinjer, udviklingsopgaver og projekter samt skrive sagsfremstillinger til politisk behandling.

Du vil i samspil med fagchef, afdelingsleder og faglige koordinatorer blive inddraget i at løse netop de opgaver, hvor du med din særlige viden kan gøre en forskel.

Du bliver en del af et juridisk netværk i kommunen.

Stillingen aflønnes efter principperne om Ny løn, hvor der forhandles med udgangspunkt i erfaringer og kompetencer.

Om arbejdspladsen
Vi har base på Rødkløvervej i Ringkøbing.

Vi har et godt arbejdsmiljø med teamånd, god omgangstone og ordentlighed. Vi har en anerkendende kultur, hvor vi hjælper hinanden og glæder os sammen, når tingene lykkes.

Vi er en faglig ambitiøs arbejdsplads med nytænkning og visioner. Vi arbejder ud fra dialog og uddelegering af ansvar og indflydelse.

Vi har stor fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdsopgaverne og arbejdstiden og har mangeartede opgaver. Der er gode muligheder for udvikling af personlige og faglige kompetencer.

Der er aftale om flekstid under hensyn til arbejdets tilrettelæggelse.

Om dig
Er du personen, som
  • har en juridisk baggrund,
  • gerne har erfaring med udviklingsopgaver,
  • er energisk og kan arbejde selvstændigt,
  • har flair for IT og analytisk tænkning,
  • er god til at indgå i samarbejde med mange faggrupper,
  • bidrager til et godt arbejdsmiljø med positivitet og godt humør
vil vi blive glad for din ansøgning!

Yderligere oplysninger
Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte leder af Specialteam Line Loldrup, tlf. 40 32 37 86.

Ansøgning
Ringkøbing-Skjern Kommune henstiller til, at ansøgninger sendes elektronisk. Du skal søge elektronisk via www.rksk.dk (Ledige jobs).
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning". Vedhæft din ansøgning og dit CV samt relevante bilag i PDF eller DOC format.

Ansøgningsfrist er den 19. februar 2020. 
Samtaler holdes den 24. februar 2020.

Udvælges du til samtale, bedes du medbringe et produkt, som du selv er stolt af.

Ansøgere, der indkaldes til samtale, får telefonisk besked.

Vi søger en ny kollega med tiltrædelse 1. april 2020. Stillingen er på fuld tid.Om arbejdetArbejdsopgaverne vil være meget varierede.Du vil være sparringspartner for rådgiverne i juridiske spørgsmål i forhold til Servicelovens voksenparagraffer og relateret lovgivning. Du skal være i stand til at omsætte loven til praksis med forståelse for de dilemmaer, der opstår.Vi er optaget af at sikre god kvalitet i sagsbehandlingen. Vi arbejder kontinuerligt med at sikre, at borgernes retssikkerhed tilgodeses og at der træffes korrekte afgørelser. Samtidig skal der sikres sammenhæng mellem kommunens serviceniveau og gældende lovgivning.Din opgave er endvidere at bistå fagområdet med beskrivelser i forhold til analyser, procesplaner, udarbejdelse og implementering af nye politikker og retningslinjer, udviklingsopgaver og projekter samt skrive sagsfremstillinger til politisk behandling.Du vil i samspil med fagchef, afdelingsleder og faglige koordinatorer blive inddraget i at løse netop de opgaver, hvor du med din særlige viden kan gøre en forskel.Du bliver en del af et juridisk netværk i kommunen.Stillingen aflønnes efter principperne om Ny løn, hvor der forhandles med udgangspunkt i erfaringer og kompetencer.Om arbejdspladsenVi har base på Rødkløvervej i Ringkøbing.Vi har et godt arbejdsmiljø med teamånd, god omgangstone og ordentlighed. Vi har en anerkendende kultur, hvor vi hjælper hinanden og glæder os sammen, når tingene lykkes.Vi er en faglig ambitiøs arbejdsplads med nytænkning og visioner. Vi arbejder ud fra dialog og uddelegering af ansvar og indflydelse.Vi har stor fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdsopgaverne og arbejdstiden og har mangeartede opgaver. Der er gode muligheder for udvikling af personlige og faglige kompetencer.Der er aftale om flekstid under hensyn til arbejdets tilrettelæggelse.Om digEr du personen, som har en juridisk baggrund, gerne har erfaring med udviklingsopgaver, er energisk og kan arbejde selvstændigt, har flair for IT og analytisk tænkning, er god til at indgå i samarbejde med mange faggrupper, bidrager til et godt arbejdsmiljø med positivitet og godt humør vil vi blive glad for din ansøgning!Yderligere oplysningerVil du høre mere om stillingen, kan du kontakte leder af Specialteam Line Loldrup, tlf. 40 32 37 86.AnsøgningRingkøbing-Skjern Kommune henstiller til, at ansøgninger sendes elektronisk. Du skal søge elektronisk via www.rksk.dk (Ledige jobs). Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen Send ansøgning . Vedhæft din ansøgning og dit CV samt relevante bilag i PDF eller DOC format.Ansøgningsfrist er den 19. februar 2020. Samtaler holdes den 24. februar 2020.Udvælges du til samtale, bedes du medbringe et produkt, som du selv er stolt af.Ansøgere, der indkaldes til samtale, får telefonisk besked.10Phoenix4893ca23101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-19T00:00:000010https://rksk.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=3fd7b382-e213-4ddb-825c-8ee980cd27df0EuropaDanmarkJyllandVestjyllandRingkøbing-Skjern3701555Specialteam (Handicap og Psykiatri)11Rødkløvervej 46950RingkøbingDKDanmarkORS/4893ca23_logo.gifORS/Small/4893ca23_logo.gif0
line.loldrup@rksk.dkDKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent10001894692EmplyMinimumb15b3236-7985-4270-a31d-2b09b4762339_786300030-01-2020001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4893ca23https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=4893ca23https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4893ca23&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4893ca23&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/jobtitle/242910-95-1.jpgHandicap og Psykiatri søger jurist med interesse for udviklingsopgaver12007561Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen364056163Line Loldrupline.loldrup@rksk.dkDanmarkDanmark330168035Selvstændig og engageret juristBasic Vi søger en selvstændig og engageret jurist til vores enhed, der er en del af Juridisk Kontor i Region Midtjylland.Vores primære arbejdsopgaver er: Sekretariatsbetjening af De Videnskabsetisk Komit er for Region Midtjylland læs mere om komit erne her Registrering af forskningsprojekter til Region Midtjyllands interne fortegnelse læs mere her Juridisk rådgivning af Regionernes Kliniske Kvalitetsudviklingsprogram Pr. 1. juli 2020: Behandling af ansøgninger om videregivelse af patientjournaloplysninger til forskning Kontrol af medarbejderes adgang til journaloplysninger Om stillingenEnheden består på nuværende tidspunkt af fire jurister og tre sekretærer, der i tæt samarbejde varetager ovenstående opgaver, hvor hver medarbejder har opgaver inden for et eller flere af områderne.Enheden er placeret i Juridisk Kontor i Regionssekretariatet, hvor du bliver en del af et stærkt fagligt fællesskab bestående af1 kontorchef, 1 vicekontorchef, 24 jurister, 10 Hk& 39 ere samt 1 studentermedhjælper.Dine arbejdsopgaver vil blandt andet bestå af: Vurdering af om anmeldte forskningsprojekter opfylder de formelle krav i lovgivningen Afholdelse af komit møder Rådgivning og vejledning af forskere og komit er Sagsbehandling og formidling af afgørelser Generelle sekretariatsopgaver KvalifikationerVi forestiller os, at du er cand.jur, og at du er har: Teoretisk og metodisk velfunderet således, at du er i stand til at sætte dig hurtigt ind i nye problemstillinger og sammenhænge Gode formulerings- og kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt En positiv og engageret person, som lægger vægt på kvalitet i din opgaveløsning og i den måde, som du når resultaterne på Gode samarbejdsevner og humoristisk sans Fleksibel og kan håndtere at have mange bolde i luften på n gang Kendskab til og eventuelt erfaring inden for - sundhedsområdet og arbejdet i et politisk administrativt system er en fordel Vi tilbyder Spændende opgaver og ansvar Gode faglige og personlige udfordringer og udviklingsmuligheder En attraktiv arbejdsplads med gode kolleger Indflydelse på tilrettelæggelsen af dit arbejde Vi lægger vægt på faglig og personlig udvikling samt en arbejdsplads med et godt socialt miljø, hvor der samarbejdes med faglig tyngde og godt humør.Hvem er viI Juridisk kontor er vi 37 engagerede ansatte. Vi har et rigtig godt fællesskab og et højt fagligt niveau. Selvom vi har travlt, så har vi det sjovt.Juridisk kontor er en del af Regionssekretariatet i Region Midtjylland. Regionssekretariatet er en central placeret afdeling med ca. 120 medarbejdere, fordelt på fem kontorer, Råds- og Direktionssekretariatet, Juridisk Kontor, Digital Forvaltning Intern Service og Patientkontoret.Regionssekretariatet fungerer som et strategisk og koordinerende bindeled på tværs af organisationen, og som vejlednings- og omvisiteringsfunktion for brugere af sundhedsvæsenet.Sekretariatet har stor berøring og samarbejde med regionsrådet og hele koncernen, særligt direktionen, den øvrige administration i regionshusene og administrationerne på hospitalerne samt brugere af sundhedsvæsenet.Du kan læse mere om Regionssekretariatet og Region Midtjylland på www.rm.dk om-os organisation regionssekretariatet .Løn- og ansættelsesvilkårLøn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Regionshuset Viborg, Skottenborg 26, 8800 Viborg.Ansøgningsfrist den 8. marts 2020.Samtaler forventes afholdt den 16. marts 2020.Forventet tiltrædelse snarest eller senest 1. maj 2020.Yderligere oplysningerDu er velkommen til at indhente yderligere oplysninger om stillingen ved henvendelse til juridisk specialkonsulent Lena Danvøgg på 7841 0182 eller juridisk chef Poul Carstensen på 7841 0160.Vi søger en selvstændig og engageret jurist til vores enhed, der er en del af Juridisk Kontor i Region Midtjylland.


Vores primære arbejdsopgaver er:
  • Sekretariatsbetjening af De Videnskabsetisk Komitéer for Region Midtjylland – læs mere om komitéerne her
  • Registrering af forskningsprojekter til Region Midtjyllands interne fortegnelse – læs mere her
  • Juridisk rådgivning af Regionernes Kliniske Kvalitetsudviklingsprogram
  • Pr. 1. juli 2020: Behandling af ansøgninger om videregivelse af patientjournaloplysninger til forskning
  • Kontrol af medarbejderes adgang til journaloplysninger


Om stillingen
Enheden består på nuværende tidspunkt af fire jurister og tre sekretærer, der i tæt samarbejde varetager ovenstående opgaver, hvor hver medarbejder har opgaver inden for et eller flere af områderne.

Enheden er placeret i Juridisk Kontor i Regionssekretariatet, hvor du bliver en del af et stærkt fagligt fællesskab bestående af1 kontorchef, 1 vicekontorchef, 24 jurister, 10 Hk'ere samt 1 studentermedhjælper.

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet bestå af:
  • Vurdering af om anmeldte forskningsprojekter opfylder de formelle krav i lovgivningen
  • Afholdelse af komitémøder
  • Rådgivning og vejledning af forskere og komitéer
  • Sagsbehandling og formidling af afgørelser
  • Generelle sekretariatsopgaver


Kvalifikationer
Vi forestiller os, at du er cand.jur, og at du er/har:
  • Teoretisk og metodisk velfunderet således, at du er i stand til at sætte dig hurtigt ind i nye problemstillinger og sammenhænge
  • Gode formulerings- og kommunikationsevner – både mundtligt og skriftligt
  • En positiv og engageret person, som lægger vægt på kvalitet i din opgaveløsning og i den måde, som du når resultaterne på
  • Gode samarbejdsevner og humoristisk sans
  • Fleksibel og kan håndtere at have mange bolde i luften på én gang
  • Kendskab til – og eventuelt erfaring inden for - sundhedsområdet og arbejdet i et politisk/administrativt system er en fordel


Vi tilbyder
  • Spændende opgaver og ansvar
  • Gode faglige og personlige udfordringer og udviklingsmuligheder
  • En attraktiv arbejdsplads med gode kolleger
  • Indflydelse på tilrettelæggelsen af dit arbejde

Vi lægger vægt på faglig og personlig udvikling samt en arbejdsplads med et godt socialt miljø, hvor der samarbejdes med faglig tyngde og godt humør.
Hvem er vi

I Juridisk kontor er vi 37 engagerede ansatte. Vi har et rigtig godt fællesskab og et højt fagligt niveau. Selvom vi har travlt, så har vi det sjovt.

Juridisk kontor er en del af Regionssekretariatet i Region Midtjylland. Regionssekretariatet er en central placeret afdeling med ca. 120 medarbejdere, fordelt på fem kontorer, Råds- og Direktionssekretariatet, Juridisk Kontor, Digital Forvaltning & Intern Service og Patientkontoret.

Regionssekretariatet fungerer som et strategisk og koordinerende bindeled på tværs af organisationen, og som vejlednings- og omvisiteringsfunktion for brugere af sundhedsvæsenet.

Sekretariatet har stor berøring og samarbejde med regionsrådet og hele koncernen, særligt direktionen, den øvrige administration i regionshusene og administrationerne på hospitalerne samt brugere af sundhedsvæsenet.


Du kan læse mere om Regionssekretariatet og Region Midtjylland på www.rm.dk/om-os/organisation/regionssekretariatet/.


Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Regionshuset Viborg, Skottenborg 26, 8800 Viborg.

Ansøgningsfrist den 8. marts 2020.

Samtaler forventes afholdt den 16. marts 2020.

Forventet tiltrædelse snarest eller senest 1. maj 2020.


Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at indhente yderligere oplysninger om stillingen ved henvendelse til juridisk specialkonsulent Lena Danvøgg på 7841 0182 eller juridisk chef Poul Carstensen på 7841 0160.


 

ORS/Small/8fd16ecf_logo.gifJuridisk kontorViborg2020-01-30T14:16:18.7472020-03-05T00:00:00
330182747Senior Legal CounselRobot To Legal IPR Department of KK Wind Solutions, we are seeking a Senior Legal Counsel who would like to join KK Wind Solutions adventurous journey in the renewable industry. During the last years, KK Wind Solutions has grown significantly and to ensure that the support of the continuous growth and globalization will continue, Legal IPR Department of KK Wind Solutions warmly welcomes a new team member. In the position, you will gain deep insight to the day-to-day business operations of KK Wind Solutions and have the possibility to bridge the needs of the business with legal considerations. This will give you the opportunity to directly support KK Wind Solutions in reaching its strategic goals and support your colleagues in legal matters. You can expect and look forward to join a small but dedicated legal and IPR team which handles all legal and IPR matters in KK Group. You will have diverse role and have the opportunity to handle a wide range of disciplines within the legal area and in the entire group, however, with a majority of tasks within contracts and all elements thereof, e.g. contract drafting, alignment with the organization and other stakeholders, contract negotiations with world leading wind turbine manufacturers, suppliers, etc. As KK Wind Solutions is an international group, you can also look forward to participate in projects supporting the global presence of the group. Under the (rephrased) saying an individual performance can win a game, but it takes teamwork to win championships , we strive for winning both the game and the championship. I.e. we are ambitious when performing legal services and with the efforts of our department and our colleagues, we are aiming for both the short- and long term goals of KK Wind Solutions. If the above seems appealing, you may join an informal and empathetic team that is working closely together and sharing both knowledge and experience and tasks in general. Responsibilities You will be a part of the Legal IPR Department in Ikast and you will join a team of three colleagues (two attorneys-at-law and one patent engineer). Examples of your main responsibilities will be to: Manage day-to-day legal issues and provide general legal support to the organization, Handle negotiation of miscellaneous contracts with customers, supplier and other cooperating parties, Participate in miscellaneous cross functional teams in various projects, Communicate and handle liability and compliance risks, Manage some of the strategic projects within the Legal IPR Department, e.g. implementation of RPA technology and development and implementation of a contract management set-up, and Participate in M A activities. Your profile We seek a person who has a master s degree in Law or Business Law, supplemented by more than 5 years of experience from a law firm or an in-house legal position, has a professional pride and constantly pursuing improvements when providing legal services, has a profound experience in working with contracts and handling risks and liabilities derived therefrom, and is able to work efficiently and from time to time under pressure with tight deadlines On a more person level, you match the following criteria strong business acumen, excellent interpersonal skills, proactive colleague fascinated by influencing the strategy and work of the Legal IPR Department well-organized and detail oriented, co-operative and solution-oriented, and has a can do attitude. This position is an excellent opportunity for someone looking to gain exceptional experience in a varied and fast-paced international and cross-cultural company which takes a leading part of the energy transition. The ideal candidate is a dedicated team player, with a professional pride, striving for building and maintaining trustful and solid relationships with colleagues and stakeholders. Further information For further information, please contact Group General Counsel Allan Gabriel Zandberg at ( 45) 21 74 49 63. We look forward to receiving your application before 28 February 2020, however, we will conduct interviews on an on-going basis and potentially prior thereto. KK Wind Solutions KK Wind Solutions is a dedicated renewables company with more than 35 years of experience within electrical systems for wind turbines. Our solutions range from the development of state-of-the-art systems and lean manufacturing to distribution, installation and maintenance on site. Headquartered in Ikast, Denmark, we have approx. 1,200 employees at locations in Denmark, Poland, Germany, USA, Spain and China and a global service organization. At KK Wind Solutions, we offer you the opportunity to collaborate with colleagues across cultures in developing innovative solutions within the renewable industry. Founded on our long history as an industry pioneer and strong financial position, we are always looking for ways to improve our business and encourage new ideas and fresh perspectives. Combined with a flat hierarchical structure and a positive and informal working environment with a can-do attitude and a healthy work-life balance, this allows our employees to grow both personally and professionally. Ownership KK Group is owned by A.P. Moller Holding which is the parent company of the A.P. Moller Group, which was established in 1904 by Arnold Peter Møller. Today the A.P. Moller Holding Group consists of private and public companies within transportation, logistics, infrastructure, energy, and financial services. A.P. Moller Holding is owned by the A.P. Moller Foundation, which was set up by the founding family to ensure that the foundation contributes to society for generations to come.

To Legal & IPR Department of KK Wind Solutions, we are seeking a Senior Legal Counsel who would like to join KK Wind Solutions’ adventurous journey in the renewable industry.

During the last years, KK Wind Solutions has grown significantly and to ensure that the support of the continuous growth and globalization will continue, Legal & IPR Department of KK Wind Solutions warmly welcomes a new team member.

In the position, you will gain deep insight to the day-to-day business operations of KK Wind Solutions and have the possibility to bridge the needs of the business with legal considerations. This will give you the opportunity to directly support KK Wind Solutions in reaching its strategic goals and support your colleagues in legal matters.

You can expect and look forward to join a small but dedicated legal and IPR team which handles all legal and IPR matters in KK Group. You will have diverse role and have the opportunity to handle a wide range of disciplines within the legal area and in the entire group, however, with a majority of tasks within contracts and all elements thereof, e.g. contract drafting, alignment with the organization and other stakeholders, contract negotiations with world leading wind turbine manufacturers, suppliers, etc.

As KK Wind Solutions is an international group, you can also look forward to participate in projects supporting the global presence of the group.

Under the (rephrased) saying; "an individual performance can win a game, but it takes teamwork to win championships", we strive for winning both the game and the championship. I.e. we are ambitious when performing legal services and with the efforts of our department and our colleagues, we are aiming for both the short- and long term goals of KK Wind Solutions.

If the above seems appealing, you may join an informal and empathetic team that is working closely together and sharing both knowledge and experience and tasks in general.

Responsibilities

You will be a part of the Legal & IPR Department in Ikast and you will join a team of three colleagues (two attorneys-at-law and one patent engineer).

Examples of your main responsibilities will be to:

  • Manage day-to-day legal issues and provide general legal support to the organization,
  • Handle negotiation of miscellaneous contracts with customers, supplier and other cooperating parties,
  • Participate in miscellaneous cross functional teams in various projects,
  • Communicate and handle liability and compliance risks,
  • Manage some of the strategic projects within the Legal & IPR Department, e.g. implementation of RPA technology and development and implementation of a contract management set-up, and
  • Participate in M&A activities. 

Your profile

We seek a person who;

  • has a master’s degree in Law or Business Law, supplemented by more than 5 years of experience from a law firm or an in-house legal position,
  • has a professional pride and constantly pursuing improvements when providing legal services, 
  • has a profound experience in working with contracts and handling risks and liabilities derived therefrom, and
  • is able to work efficiently and from time to time under pressure with tight deadlines

On a more person level, you match the following criteria;

  • strong business acumen,
  • excellent interpersonal skills,
  • proactive colleague fascinated by influencing the strategy and work of the Legal & IPR Department
  • well-organized and detail oriented,
  • co-operative and solution-oriented, and
  • has a “can do” attitude.

This position is an excellent opportunity for someone looking to gain exceptional experience in a varied and fast-paced international and cross-cultural company which takes a leading part of the energy transition.  The ideal candidate is a dedicated team player, with a professional pride, striving for building and maintaining trustful and solid relationships with colleagues and stakeholders.

Further information

For further information, please contact Group General Counsel Allan Gabriel Zandberg at (+45) 21 74 49 63.

We look forward to receiving your application before 28 February 2020, however, we will conduct interviews on an on-going basis and potentially prior thereto.

KK Wind Solutions

KK Wind Solutions is a dedicated renewables company with more than 35 years of experience within electrical systems for wind turbines. Our solutions range from the development of state-of-the-art systems and lean manufacturing to distribution, installation and maintenance on site. Headquartered in Ikast, Denmark, we have approx. 1,200 employees at locations in Denmark, Poland, Germany, USA, Spain and China and a global service organization.

At KK Wind Solutions, we offer you the opportunity to collaborate with colleagues across cultures in developing innovative  solutions within the renewable industry. Founded on our long history as an industry pioneer and strong financial position, we are always looking for ways to improve our business and encourage new ideas and fresh perspectives. Combined with a flat hierarchical structure and a positive and informal working environment with a can-do attitude and a healthy work-life balance, this allows our employees to grow both personally and professionally.

Ownership

KK Group is owned by A.P. Moller Holding which is the parent company of the A.P. Moller Group, which was established in 1904 by Arnold Peter Møller. Today the A.P. Moller Holding Group consists of private and public companies within transportation, logistics, infrastructure, energy, and financial services.

A.P. Moller Holding is owned by the A.P. Moller Foundation, which was set up by the founding family to ensure that the foundation contributes to society for generations to come. 

KK WIND SOLUTIONS A/SIkast2020-02-18T00:00:002020-04-09T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Selvstændig og engageret jurist

Juridisk kontor

Viborg
Vi søger en selvstændig og engageret jurist til vores enhed, der er en del af Juridisk Kontor i Region Midtjylland.Vores primære arbejdsopgaver er: Sekretariatsbetjening af De Videnskabsetisk Komit er for Region Midtjylland læs mere om komit erne he...
Indrykket:30. januar 2020

Senior Legal Counsel

KK WIND SOLUTIONS A/S

Ikast
To Legal IPR Department of KK Wind Solutions, we are seeking a Senior Legal Counsel who would like to join KK Wind Solutions adventurous journey in the renewable industry. During the last years, KK Wind Solutions has grown significantly and to ensur...
Indrykket:18. februar 2020