Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Handicaprådgiver søges til Voksenspecialenheden (Barselsvikariat)


Om jobbet
Handicaprådgiver med særligt fokus i forhold til borgere med Borgerstyret Personlig Assistance (BPA) til Voksenspecialenheden i Kalundborg Kommune. (Barselsvikariat)

Har du fokus på socialfaglig udvikling, optimering og forankring af den socialfaglige helhedsorienterede sagsbehandling – og vil du være med til at hæve overliggeren for den gode sagsbehandling i Kalundborg Kommune? Så er muligheden her.

I Voksenspecialenheden har vi valgt at styrke fagligheden i forhold til sagsbehandlingen af Borgerstyret Personlig Assistance (BPA) og § 100 sager ved at have to rådgivere, der specifikt varetager den opgave.

Da den ene af de nuværende rådgivere skal på barsel fra sidst i februar 2018, søger vi en handicaprådgiver, der kan videreføre sagsbehandlingen og have særligt fokus på Kalundborg Kommunes indsats i forhold til borgere med BPA og § 100.

Der er tale om tale om et vikariat på 37 timer løbende frem til d. 1. februar 2019, eventuelt med mulighed for forlængelse, med ansættelse senest 1. marts 2018.

Arbejdspladsen er på Kalundborg Rådhus, Holbækvej 141B, 4400 Kalundborg.

Du vil som en ud af to handicaprådgivere med særligt fokus på borgere med BPA og borgere med merudgifter i henhold til Servicelovens § 100 være ansvarlig for:

  • Varetagelse af sagsbehandlingen inden for BPA- og merudgiftsområdet.
  • Videreudvikling af metoder for sagsbehandlingen inden for BPA- og merudgiftsområdet med henblik på en smidig og helhedsorienterende indsats.
  • Deltagelse i regionale og landsdækkende ERFA-grupper.

Din profil
  • Du er uddannet socialrådgiver/socialformidler, gerne med erfaring med myndighedsarbejdet inden for det specialiserede socialområde og rigtig gerne specifik med myndighedssagsbehandling inden for Servicelovens §§ 95, 96 og 100.
  • Har du en anden socialfaglig baggrund, er der herfra en forventning om, at du som minimum har flerårig erfaring med myndighedsarbejdet inden for det specialiserede socialområde. og rigtig gerne specifik med myndighedssagsbehandling inden for Servicelovens §§ 95, 96 og 100.
Derudover skal du:

  • Tage ansvar og ejerskab.
  • Være tydelig i din kommunikation og herunder have en god skriftlig formidlingsevne.
  • Kunne arbejde systematisk, have administrativ flair og deltage i faglig sparring i teamet.
  • Være initiativrig og have lyst til at være med til at udvikle området.
  • Være optaget af at sikre en koordineret og helhedsorienteret sagsbehandling. Evne at indgå i dialog med leverandører på området omkring indhold, mål og pris for det konkrete tilbud.
  • Anse supervision som et nødvendigt redskab i arbejdet.
  • Være psykisk robust
  • Have kørekort til bil.

Derfor skal du vælge os
  • Voksenspecialenheden er organiseret i tre teams. Et administrativt/økonomisk team (6 MK), et handicapteam (9 MK) og en psykiatriteam (10 MK). I hvert af de tre teams er der en teamkoordinator, der over for Voksenspecial- og psykiatrichefen er ansvarlig for den faglige ledelse af de respektive teams. Kompetencen og ansvaret for budget og personale varetages alene af chefen for Voksenspecialenheden.
  • Voksenspecialenhedens kerneopgaver er målgruppeafklaring, specialiseret vejledning og rådgivning, udredning, visitation og opfølgning i forhold til tilbud samt koordinerende opgaver og udviklingsopgaver i forhold til myndighedsfunktionen inden for det specialiserede socialområde.
  • Indholdet i arbejdet er funktionsudredning og målgruppevurdering på baggrund af voksenudredningsmetoden, § 141-handleplaner, bevilling og afslag på de søgte ydelser samt opfølgning og myndighedsarbejde relateret til dette.
  • Det indebærer blandt andet, at du som sagsbehandler – i tæt samarbejde med borgeren – skal udrede funktionsniveauet hos borgeren og sikre den nødvendige indsats efter serviceloven. Der er ofte tale om komplekse sager, hvor mange samarbejdspartnere er involveret. Du skal forvente en del skriftlighed i arbejdet.
  • Det tværfaglige arbejde prioriteres højt i hverdagen, og vi har derfor brug for to kollegaer, som er stærke i kommunikation og samarbejde.
Vi tilbyder

  • Mulighed for grundig oplæring i funktionen, hvor du ved sidemandsoplæring sammen med den nuværende rådgiver vil blive sat ind i opgaverne, som handicaprådgiver med særligt fokus på BPA og Servicelovens § 100.
  • Velbeskrevne og opdaterede arbejdsgange, brugerhåndbog og administrationsgrundlag, samt sagssystem der underbygger sagsbehandlingen.
  • Fast sparring og kvalitetssikring med chefjurist.
  • Stor indflydelse på din egen arbejdssituation.
  • Mulighed for at du via uddannelse - såvel internt som eksternt - kan udvikle dine kompetencer. 
  • Et udfordrende arbejde hvor du både skal kunne samarbejde og arbejde selvstændigt.
  • Ekstern supervision og faglig vejledning.
  • En arbejdsplads under udvikling.

Løn og ansættelsesvilkår
Lønnen fastsættes efter overenskomst og principperne for ny løn.


Hvis du vil vide mere
Du er velkommen til at kontakte Voksenspecial- og psykiatrichef Lars Aarøe Hansen på telefon 51 17 16 74 eller teamkoordinator Laila Rømer på 59 53 53 71.


Ansøgning
Ansøgningsfristen er fredag den 26. januar 2018 klokken 08.00. Vi forventer at holde samtaler tirsdag den 1. januar 2018. (Dog forbeholder vi os retten til løbende at indkalde kvalificerede ansøgere).

Ansøgning sendes via digitalt link vedhæftet relevante oplysninger om uddannelse og tidligere beskæftigelse samt eksamensbeviser.


Om os
Kalundborg er en kommune i vækst.

Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på.

Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og vi bliver stadigt flere, der vælger at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.

Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo, leve, arbejde og drive virksomhed.

Læs mere om kommunen: http://www.imaginekalundborg.dk  

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.


Annoncering obligatorisk




Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her