Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Handicaprådgiver/socialformidler

Vil du være en del af et travlt og vigtigt kontor? Og har du lyst til at skabe merværdi for familier med særlige behov i et tæt samarbejde med andre? Så er du måske vores nye handicaprådgiver.

Om jobbet

I jobbet som handicaphjælper/ socialformidler vil dine opgaver blandt andet bestå i at bidrage til en kontinuerlig udvikling af den faglige kvalitet – både i forhold til eget center og på tværs af det samlede specialiserede socialområde.

Som en del af dit arbejde skal du have blik for sammenhæng mellem foranstaltninger og økonomi.

Derudover vil du komme til at arbejde med disse opgaver:

  • Behandle ansøgninger og udføre målgruppevurderinger

  • Vurdere og iværksætte handicapkompenserende ydelser efter §§ 41, 42, 32, 84 m.fl

  • Familieorienteret rådgivning og vejledning

  • Udarbejde børnefaglige undersøgelser

  • Iværksætte foranstaltninger og følge op ud fra en handleplan

  • Behandle ansøgninger

Deltage i tværfaglige samarbejde både internt i kommunen og med eksterne parter.

Om dig

Vi søger dig, der:

  • Har en relevant socialfaglig uddannelse og relevant erfaring indenfor de beskrevne opgaver, samt erfaring med DUBU

  • Formår at samarbejde bredt – både i forhold til kolleger internt i organisationen og i forhold til eksterne samarbejdspartnere såsom andre kommuner, regionen, eksterne leverandører etc.

  • Kan arbejde systematisk

Du vil blive en del af vores fælles arbejde med kvalitetsudvikling på hele det specialiserede børn- og ungeområde, og du vil indgå i vores igangværende arbejde med at kompetenceudvikle nye måder at skabe samarbejde på. I vores faglige arbejde med udsatte børn og familier, bruger vi ICS-modellen.

Vi ønsker os, at du:

  • Kan sætte barnet / den unge i centrum

  • Kan samarbejde med familierne og netværket som en aktiv og kreativ medspiller og kan udvikle nye metoder i det professionelle relationsarbejde

  • Trives godt med at have travlt og ser en udfordring i konstant at udvikle dit arbejde

  • Kan arbejde selvstændigt og systematisk med både de administrative og de borgerrettede dele af dine opgaver

  • Vægter høj faglighed, god forvaltningsskik, samarbejde og videreformidling af viden

  • Har kendskab til DUBU og ICS-modellen

  • Samarbejder på tværs af kommunen

  • Ser muligheder frem for begrænsninger

Om os

Lejre Kommune er et sted – eller rettere 49 landsbyer, hvor vi vælger det nære og lokale fællesskab. Fra midten af København til Hvalsø rådhus i Lejre Kommune på 40 minutter i bil og med gode offentlige transportmuligheder. Lejre Kommune er en oplagt mulighed for de mange der arbejder i København, eller som bor i København og vil arbejde i Lejre Kommune.

Børn- og Ungerådgivningen har gennemført en gennemgribende kvalitetsudvikling på hele det specialiserede børne- og ungeområde, og har i dag et solidt administrativt grundlag, at udvikle fra. Vi søger en, der kan og vil være med til at fortsætte den positive udvikling af kvalitet i sagsarbejdet og blandt andet visionen i Lejre Kommune om hvordan vi samarbejder.

Som ansat i Børn- og Ungerådgivningen bliver du en del af fællesskabet i Center for Job – og Social i Lejre Kommune – et fællesskab som også strækker sig på tværs af hele den kommunale organisation, når vi samarbejder om familier, børn og unge.

Løn og ansættelse

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 26.

Vores nye kollega skal helst begynde 1. august 2019. Du vil blive ansat på 37 timer om ugen efter gældende overenskomst. .


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330033608Phoenix-c935b43a12019-05-29T00:00:00Handicaprådgiver/socialformidler

Vil du være en del af et travlt og vigtigt kontor? Og har du lyst til at skabe merværdi for familier med særlige behov i et tæt samarbejde med andre? Så er du måske vores nye handicaprådgiver.

Om jobbet

I jobbet som handicaphjælper/ socialformidler vil dine opgaver blandt andet bestå i at bidrage til en kontinuerlig udvikling af den faglige kvalitet – både i forhold til eget center og på tværs af det samlede specialiserede socialområde.

Som en del af dit arbejde skal du have blik for sammenhæng mellem foranstaltninger og økonomi.

Derudover vil du komme til at arbejde med disse opgaver:

  • Behandle ansøgninger og udføre målgruppevurderinger

  • Vurdere og iværksætte handicapkompenserende ydelser efter §§ 41, 42, 32, 84 m.fl

  • Familieorienteret rådgivning og vejledning

  • Udarbejde børnefaglige undersøgelser

  • Iværksætte foranstaltninger og følge op ud fra en handleplan

  • Behandle ansøgninger

Deltage i tværfaglige samarbejde både internt i kommunen og med eksterne parter.

Om dig

Vi søger dig, der:

  • Har en relevant socialfaglig uddannelse og relevant erfaring indenfor de beskrevne opgaver, samt erfaring med DUBU

  • Formår at samarbejde bredt – både i forhold til kolleger internt i organisationen og i forhold til eksterne samarbejdspartnere såsom andre kommuner, regionen, eksterne leverandører etc.

  • Kan arbejde systematisk

Du vil blive en del af vores fælles arbejde med kvalitetsudvikling på hele det specialiserede børn- og ungeområde, og du vil indgå i vores igangværende arbejde med at kompetenceudvikle nye måder at skabe samarbejde på. I vores faglige arbejde med udsatte børn og familier, bruger vi ICS-modellen.

Vi ønsker os, at du:

  • Kan sætte barnet / den unge i centrum

  • Kan samarbejde med familierne og netværket som en aktiv og kreativ medspiller og kan udvikle nye metoder i det professionelle relationsarbejde

  • Trives godt med at have travlt og ser en udfordring i konstant at udvikle dit arbejde

  • Kan arbejde selvstændigt og systematisk med både de administrative og de borgerrettede dele af dine opgaver

  • Vægter høj faglighed, god forvaltningsskik, samarbejde og videreformidling af viden

  • Har kendskab til DUBU og ICS-modellen

  • Samarbejder på tværs af kommunen

  • Ser muligheder frem for begrænsninger

Om os

Lejre Kommune er et sted – eller rettere 49 landsbyer, hvor vi vælger det nære og lokale fællesskab. Fra midten af København til Hvalsø rådhus i Lejre Kommune på 40 minutter i bil og med gode offentlige transportmuligheder. Lejre Kommune er en oplagt mulighed for de mange der arbejder i København, eller som bor i København og vil arbejde i Lejre Kommune.

Børn- og Ungerådgivningen har gennemført en gennemgribende kvalitetsudvikling på hele det specialiserede børne- og ungeområde, og har i dag et solidt administrativt grundlag, at udvikle fra. Vi søger en, der kan og vil være med til at fortsætte den positive udvikling af kvalitet i sagsarbejdet og blandt andet visionen i Lejre Kommune om hvordan vi samarbejder.

Som ansat i Børn- og Ungerådgivningen bliver du en del af fællesskabet i Center for Job – og Social i Lejre Kommune – et fællesskab som også strækker sig på tværs af hele den kommunale organisation, når vi samarbejder om familier, børn og unge.

Løn og ansættelse

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 26.

Vores nye kollega skal helst begynde 1. august 2019. Du vil blive ansat på 37 timer om ugen efter gældende overenskomst. .

2019-06-20T00:51:41.340 Vil du være en del af et travlt og vigtigt kontor? Og har du lyst til at skabe merværdi for familier med særlige behov i et tæt samarbejde med andre? Så er du måske vores nye handicaprådgiver. Om jobbet I jobbet som handicaphjælper socialformidler vil dine opgaver blandt andet bestå i at bidrage til en kontinuerlig udvikling af den faglige kvalitet både i forhold til eget center og på tværs af det samlede specialiserede socialområde. Som en del af dit arbejde skal du have blik for sammenhæng mellem foranstaltninger og økonomi. Derudover vil du komme til at arbejde med disse opgaver: Behandle ansøgninger og udføre målgruppevurderinger Vurdere og iværksætte handicapkompenserende ydelser efter 41, 42, 32, 84 m.fl Familieorienteret rådgivning og vejledning Udarbejde børnefaglige undersøgelser Iværksætte foranstaltninger og følge op ud fra en handleplan Behandle ansøgninger Deltage i tværfaglige samarbejde både internt i kommunen og med eksterne parter. Om dig Vi søger dig, der: Har en relevant socialfaglig uddannelse og relevant erfaring indenfor de beskrevne opgaver, samt erfaring med DUBU Formår at samarbejde bredt både i forhold til kolleger internt i organisationen og i forhold til eksterne samarbejdspartnere såsom andre kommuner, regionen, eksterne leverandører etc. Kan arbejde systematisk Du vil blive en del af vores fælles arbejde med kvalitetsudvikling på hele det specialiserede børn- og ungeområde, og du vil indgå i vores igangværende arbejde med at kompetenceudvikle nye måder at skabe samarbejde på. I vores faglige arbejde med udsatte børn og familier, bruger vi ICS-modellen. Vi ønsker os, at du: Kan sætte barnet den unge i centrum Kan samarbejde med familierne og netværket som en aktiv og kreativ medspiller og kan udvikle nye metoder i det professionelle relationsarbejde Trives godt med at have travlt og ser en udfordring i konstant at udvikle dit arbejde Kan arbejde selvstændigt og systematisk med både de administrative og de borgerrettede dele af dine opgaver Vægter høj faglighed, god forvaltningsskik, samarbejde og videreformidling af viden Har kendskab til DUBU og ICS-modellen Samarbejder på tværs af kommunen Ser muligheder frem for begrænsninger Om os Lejre Kommune er et sted eller rettere 49 landsbyer, hvor vi vælger det nære og lokale fællesskab. Fra midten af København til Hvalsø rådhus i Lejre Kommune på 40 minutter i bil og med gode offentlige transportmuligheder. Lejre Kommune er en oplagt mulighed for de mange der arbejder i København, eller som bor i København og vil arbejde i Lejre Kommune. Børn- og Ungerådgivningen har gennemført en gennemgribende kvalitetsudvikling på hele det specialiserede børne- og ungeområde, og har i dag et solidt administrativt grundlag, at udvikle fra. Vi søger en, der kan og vil være med til at fortsætte den positive udvikling af kvalitet i sagsarbejdet og blandt andet visionen i Lejre Kommune om hvordan vi samarbejder. Som ansat i Børn- og Ungerådgivningen bliver du en del af fællesskabet i Center for Job og Social i Lejre Kommune et fællesskab som også strækker sig på tværs af hele den kommunale organisation, når vi samarbejder om familier, børn og unge. Løn og ansættelse Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 26. Vores nye kollega skal helst begynde 1. august 2019. Du vil blive ansat på 37 timer om ugen efter gældende overenskomst. .11jobnetc935b43a100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-19T00:00:000000https://www.lejre.dk/job/?hr=show-job/443990EuropaDanmarkSjælland & øerVestsjællandHolbækEuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandLejreEuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandRingsted3536763Lejre Kommune11Møllebjergvej 44330HvalsøDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent769346JobNet4996679499667910028-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c935b43ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=c935b43ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c935b43a&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c935b43a&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonHandicaprådgiver/socialformidler1Dansk3Læse/ tale344302Socialformidler10Sundhed361937976Loneltha@lejre.dkDKDanmarkDKDanmark330070792Engageret og dygtig socialrådgiver/socialformidler søges til barselsvikariat i Job og Afklaring - PulsenBasic Vil du være med til at skabe forandring og udvikling for kontanthjælpsmodtagere? Kan du arbejde systematisk, og konstant have fokus på borgernes ressourcer og jobmuligheder, så vil vi meget gerne høre fra dig. I Job og Afklaring - Pulsen, som er en del af jobcentret i Roskilde Kommune, er vi et tilbud der etablerer virksomhedspraktik, laver tværfaglig afklaring og iværksætter indsatser, der kan støtte borgernes vej til arbejdsmarkedet. Målgruppen er primært aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere i alle aldre. Vores faglige praksis er ressourceorienteret med fokus på empowerment. Vi arbejder tæt sammen med myndighedsafdelingerne om gode og stærke planer og prioriterer det gode kollegiale samarbejde på tværs i organisationen. Vi er i øjeblikket 39 medarbejdere, heraf en afsnitsleder og 3 faglige koordinatorer. Vi arbejder teambaseret og tværfagligt og med fokus på at sikre et fagligt udviklende miljø, som grundlag for høj trivsel og arbejdsglæde. Kollegerne består af socialrådgivere, socialformidlere, virksomhedskonsulenter, ergoterapeut, fysioterapeut, afhængighedskonsulent, psykologer samt administration. Vi tilbyder: Barselsvikariat på 37 timer ugen med start 1. november 2019 Ca. 20-25 borgere pr. jobformidler på en fuldtidsstilling Faglig sparring Åbne-døre-politik og en holdning til, at vi sammen har ansvar for opgaverne i afsnittet Grundig introduktion og støtte fra dine kolleger Et højt fagligt niveau hos humørfyldte og engagerede kollegaer i alle aldersgrupper At du bliver en del af projekterne Frontrunner og forhåbentlig Flere skal med II , som vi ansøger om Flextid uden lang torsdag Vi ser gerne, at: du er uddannet socialrådgiver socialformidler eller har tilsvarende kompetencer du har erfaring inden for målgruppen eller har en særlig faglig interesse for området du har erfaring med opsøgende og vedligeholdende virksomhedskontakt du har erfaring med match af borgere og virksomheder du kan arbejde selvstændigt, bevare overblikket og samtidig er en teamplayer du er engageret og har lyst til at arbejde helhedsorienteret, systemisk og tværfagligt du betragter dokumentationskravene til sagsbehandlingen som en integreret del af din faglige praksis du har IT kompetencer og helst indgående kendskab til Fasit. Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte faglig koordinator Rikke Pedersen på tlf. 3084 1322 eller afsnitsleder Jørgen Dan Pedersen på tlf. 2139 6976. Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer ugentlig i barselsvikariat. Løn- og ansættelsesvilkår iht overenskomst mellem DS HK og KL. Roskilde Kommune indhenter straffe- og børneattest inden evt. ansættelse. Ansøgningsfristen er torsdag d. 19. september 2019, kl. 12. Vi afholder ansættelsessamtaler onsdag den 25. september 2019.

Vil du være med til at skabe forandring og udvikling for kontanthjælpsmodtagere? Kan du arbejde systematisk, og konstant have fokus på borgernes ressourcer og jobmuligheder, så vil vi meget gerne høre fra dig.

I Job og Afklaring - Pulsen, som er en del af jobcentret i Roskilde Kommune, er vi et tilbud der etablerer virksomhedspraktik, laver tværfaglig afklaring og iværksætter indsatser, der kan støtte borgernes vej til arbejdsmarkedet. Målgruppen er primært aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere i alle aldre. Vores faglige praksis er ressourceorienteret med fokus på empowerment. Vi arbejder tæt sammen med myndighedsafdelingerne om gode og stærke planer og prioriterer det gode kollegiale samarbejde på tværs i organisationen.

Vi er i øjeblikket 39 medarbejdere, heraf en afsnitsleder og 3 faglige koordinatorer. Vi arbejder teambaseret og tværfagligt og med fokus på at sikre et fagligt udviklende miljø, som grundlag for høj trivsel og arbejdsglæde. Kollegerne består af socialrådgivere, socialformidlere, virksomhedskonsulenter, ergoterapeut, fysioterapeut, afhængighedskonsulent, psykologer samt administration.

Vi tilbyder:

  • Barselsvikariat på 37 timer/ugen med start 1. november 2019
  • Ca. 20-25 borgere pr. jobformidler på en fuldtidsstilling
  • Faglig sparring
  • Åbne-døre-politik og en holdning til, at vi sammen har ansvar for opgaverne i afsnittet
  • Grundig introduktion og støtte fra dine kolleger
  • Et højt fagligt niveau hos humørfyldte og engagerede kollegaer i alle aldersgrupper
  • At du bliver en del af projekterne ”Frontrunner” og forhåbentlig ”Flere skal med II”, som vi ansøger om
  • Flextid uden lang torsdag

Vi ser gerne, at:

  • du er uddannet socialrådgiver/socialformidler eller har tilsvarende kompetencer
  • du har erfaring inden for målgruppen eller har en særlig faglig interesse for området
  • du har erfaring med opsøgende og vedligeholdende virksomhedskontakt
  • du har erfaring med match af borgere og virksomheder
  • du kan arbejde selvstændigt, bevare overblikket og samtidig er en teamplayer
  • du er engageret og har lyst til at arbejde helhedsorienteret, systemisk og tværfagligt
  • du betragter dokumentationskravene til sagsbehandlingen som en integreret del af din faglige praksis
  • du har IT kompetencer og helst indgående kendskab til Fasit.

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte faglig koordinator Rikke Pedersen på tlf. 3084 1322 eller afsnitsleder Jørgen Dan Pedersen på tlf. 2139 6976.

Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer ugentlig i barselsvikariat. Løn- og ansættelsesvilkår iht overenskomst mellem DS/HK og KL. Roskilde Kommune indhenter straffe- og børneattest inden evt. ansættelse.

Ansøgningsfristen er torsdag d. 19. september 2019, kl. 12. Vi afholder ansættelsessamtaler onsdag den 25. september 2019.

 

ORS/Small/af90242e_logo.pngRoskilde Kommune - Job og afklaringRoskilde2019-08-09T17:01:13.1002019-09-19T00:00:00
330084987Socialrådgiver/socialformidler søges til Job og Afklaring i Roskilde KommuneBasic Vil du være med til at skabe forandring og udvikling for kontanthjælpsmodtagere? Kan du arbejde systematisk, og konstant have fokus på borgernes ressourcer og jobmuligheder, så vil vi meget gerne høre fra dig. I Job og Afklaring - Pulsen, som er en del af jobcentret i Roskilde kommune, er vi et tilbud der etablerer virksomhedspraktik, laver tværfaglig afklaring og iværksætter indsatser, der kan støtte borgernes vej til arbejdsmarkedet. Målgruppen er primært aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere i alle aldre men er bred og omfatter også unge under 30, jobparate m.fl. Vores faglige praksis er ressourceorienteret med fokus på empowerment. Vi arbejder tæt sammen med myndighedsafdelingerne om gode og stærke planer og prioriterer det gode kollegiale samarbejde på tværs i organisationen. Vi er i øjeblikket 39 medarbejdere, heraf en afsnitsleder og 3 faglige koordinatorer. Vi arbejder teambaseret og tværfagligt og med fokus på at sikre et fagligt udviklende miljø, som grundlag for høj trivsel og arbejdsglæde. Kollegerne består af socialrådgivere, socialformidlere, virksomhedskonsulenter, ergoterapeut, fysioterapeut, afhængighedskonsulent, psykologer samt administration. Vi tilbyder: Fast stilling på 37 timer ugen med start hurtigst muligt dog senest 1. november 2019 Ca. 25 borgere i sagsstammen Faglig sparring Åbne-døre-politik og en holdning til, at vi sammen har ansvar for opgaverne i afsnittet Grundig introduktion og støtte fra dine kolleger Et højt fagligt niveau hos humørfyldte og engagerede kollegaer i alle aldersgrupper At du bliver en del af projekterne Frontrunner og forhåbentlig Flere skal med II , som vi ansøger om Flextid uden lang torsdag Vi ser gerne, at: du er uddannet socialrådgiver socialformidler eller har tilsvarende kompetencer du har erfaring inden for målgruppen eller har en særlig faglig interesse for området du har erfaring med opsøgende og vedligeholdende virksomhedskontakt du har erfaring med match af borgere og virksomheder du kan arbejde selvstændigt, bevare overblikket og samtidig er en teamplayer du er engageret og har lyst til at arbejde helhedsorienteret, systemisk og tværfagligt du betragter dokumentationskravene til sagsbehandlingen som en integreret del af din faglige praksis du har IT kompetencer og helst indgående kendskab til Fasit Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte faglig koordinator Rikke Pedersen på tlf. 3084 1322 eller afsnitsleder Jørgen Dan Pedersen på tlf. 2139 6976. Der er tale om en fast fuldtidsstilling på 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesvilkår iht overenskomst mellem DS HK og KL. Roskilde Kommune indhenter offentlig straffeattest inden ansættelse. Ansøgningsfristen er torsdag d. 19. september 2019, kl. 12. Vi afholder ansættelsessamtaler onsdag den 25. september 2019.

Vil du være med til at skabe forandring og udvikling for kontanthjælpsmodtagere? Kan du arbejde systematisk, og konstant have fokus på borgernes ressourcer og jobmuligheder, så vil vi meget gerne høre fra dig.

I Job og Afklaring - Pulsen, som er en del af jobcentret i Roskilde kommune, er vi et tilbud der etablerer virksomhedspraktik, laver tværfaglig afklaring og iværksætter indsatser, der kan støtte borgernes vej til arbejdsmarkedet. Målgruppen er primært aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere i alle aldre men er bred og omfatter også unge under 30, jobparate m.fl. Vores faglige praksis er ressourceorienteret med fokus på empowerment. Vi arbejder tæt sammen med myndighedsafdelingerne om gode og stærke planer og prioriterer det gode kollegiale samarbejde på tværs i organisationen.

Vi er i øjeblikket 39 medarbejdere, heraf en afsnitsleder og 3 faglige koordinatorer. Vi arbejder teambaseret og tværfagligt og med fokus på at sikre et fagligt udviklende miljø, som grundlag for høj trivsel og arbejdsglæde. Kollegerne består af socialrådgivere, socialformidlere, virksomhedskonsulenter, ergoterapeut, fysioterapeut, afhængighedskonsulent, psykologer samt administration.

Vi tilbyder:

  • Fast stilling på 37 timer/ugen med start hurtigst muligt dog senest 1. november 2019
  • Ca. 25 borgere i sagsstammen
  • Faglig sparring
  • Åbne-døre-politik og en holdning til, at vi sammen har ansvar for opgaverne i afsnittet
  • Grundig introduktion og støtte fra dine kolleger
  • Et højt fagligt niveau hos humørfyldte og engagerede kollegaer i alle aldersgrupper
  • At du bliver en del af projekterne ”Frontrunner” og forhåbentlig ”Flere skal med II”, som vi ansøger om
  • Flextid uden lang torsdag

Vi ser gerne, at:

  • du er uddannet socialrådgiver/socialformidler eller har tilsvarende kompetencer
  • du har erfaring inden for målgruppen eller har en særlig faglig interesse for området
  • du har erfaring med opsøgende og vedligeholdende virksomhedskontakt
  • du har erfaring med match af borgere og virksomheder
  • du kan arbejde selvstændigt, bevare overblikket og samtidig er en teamplayer
  • du er engageret og har lyst til at arbejde helhedsorienteret, systemisk og tværfagligt
  • du betragter dokumentationskravene til sagsbehandlingen som en integreret del af din faglige praksis
  • du har IT kompetencer og helst indgående kendskab til Fasit

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte faglig koordinator Rikke Pedersen på tlf. 3084 1322 eller afsnitsleder Jørgen Dan Pedersen på tlf. 2139 6976.

Der er tale om en fast fuldtidsstilling på 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesvilkår iht overenskomst mellem DS/HK og KL. Roskilde Kommune indhenter offentlig straffeattest inden ansættelse.

Ansøgningsfristen er torsdag d. 19. september 2019, kl. 12. Vi afholder ansættelsessamtaler onsdag den 25. september 2019.

 

ORS/Small/8876d850_logo.pngRoskilde Kommune - Job og afklaringRoskilde2019-09-05T16:04:08.0502019-09-19T00:00:00
330081019Alkohol- og stofbehandlere til lokalt forankrede & forebyggende tiltagRobot Vil du være med til at udvikle og styrke lokalt forankrede og forebyggende tiltag inden for alkohol- og stofbehandlingen i Slagelse Kommune?Rusmiddelcenter Slagelse søger tre nye medarbejdere 37 timer om ugen, der kan udvikle nye tiltag og initiativer, der kan understøtte forebyggende og mere lokale indsatser inden for alkohol- og stofbehandlingsområdet (primært centralstimulerende stoffer og hash) rundt omkring i Slagelse Kommune.Tanken er, at dette nyetablerede team skal yde og udvikle forebyggende tiltag og behandling (jf. § 101 i serviceloven og §141 i sundhedsloven) samt rådgivning til borgere over 18 år med et problematisk forbrug af rusmidler og rådgivning og støtte til deres pårørende og netværk inklusiv andre professionelle omkring borgeren. Indsatserne skal primært foregå som aktiviteter i grupper, eller eventuelt som individuelle samtaleforløb, i nærheden af borgernes bopæl.Vi ønsker med denne opnormering at styrke vores indsatser ved at være nærværende, synligt og tættere tilstede på borgerne rundt omkring i lokalsamfundene. Vi ønsker at arbejde ud fra en familieorienteret og recovery orienteret rehabiliterende tilgang, hvor borgernes håb og drømme er i fokus.Du skal være god til at samarbejde, dels på tværs af organisationen, men også med eksterne samarbejdspartnere eksempelvis psykiatri, børn og unge, jobcenter og mange øvrige aktører. Et vigtigt kriterie er derfor at evne og have forståelse for samarbejdets kunst.Der arbejdes med Feedback Informed Treatment (FIT) i alle borgerforløb og derfor forventes det, at man har kendskab eller lyst til at arbejde med evidens og feedback.Rusmiddelcenter Slagelse er systemisk narrativt funderet, men anvender flere forskellige metoder, herunder kognitiv, dialektisk adfærdsterapi og neuro-affektive tilgange. Det vil derfor være en fordel, hvis du har kendskab til en eller flere af nævnt metoder, eller alternativt er indstillet på at tilegne dig viden herom.Vi forventer, at du har en socialfaglig eller sundhedsfaglig grunduddannelse på minimum bachelorniveau. Den ene af de tre stillinger tænkes at være faglig koordinator for teamet og du bedes derfor angive om du er interesseret i og kvalificeret til denne funktion.Du vil blive tilbudt oplæring, sparring og supervisionFagligtgrunduddannelse som eksempelvis socialrådgiver, pædagog, psykolog eller sygeplejersketerapeutisk efteruddannelse er en fordelgerne erfaring og eller viden inden for alkohol- og eller stofbehandling, herunder kendskab til den familieorienterede tilgang, men ikke et kravgode relationelle kompetencer til alle type borgeregerne erfaring fra børne- og familieområdet eller psykiatrienadministrative og skriftlige kompetencer i forhold til udarbejdelse af behandlingsplan, journalisering, statusskrivelser m.m.god til at arbejde innovativt, samskabende og nytænkende i forhold til socialfaglige indsatser på områdetdu er god til at opsamle, formidle og dokumentere viden.Personlige kvalifikationerdu har interesse og engagement for at arbejde forebyggende, udgående og opsøgende i forhold til borgere og deres netværk, hvor rusmiddelproblematikker fylderdu evner at rumme mennesker, der til tider står i vanskelige situationerdu har gode samarbejdsevner og er indstillet på tværfagligt samarbejdedu trives med at arbejde selvstændigt, men samtidig koordineret med dit team og andre interessenter.Ansøgningsfristfredag den 20. september 2019 kl. 08.00Ansættelsessamtalerforventes afholdt torsdag den 26. september 2019Tiltrædelseden 1. november 2019 eller hurtigst muligtLøn og ansættelse efter gældende overenskomst.Flere informationerYderligere oplysninger omkring stillingen eller svar på spørgsmål fås ved henvendelse tilområdeleder Mette Plato Spælling på mobil tlf. 40 42 00 67 områdeleder, Søren Drasbek Martinussen på mobil tlf. 29 46 31 97.Vil du være med til at udvikle og styrke lokalt forankrede og forebyggende tiltag inden for alkohol- og stofbehandlingen i Slagelse Kommune?

Rusmiddelcenter Slagelse søger tre nye medarbejdere 37 timer om ugen, der kan udvikle nye tiltag og initiativer, der kan understøtte forebyggende og mere lokale indsatser inden for alkohol- og stofbehandlingsområdet (primært centralstimulerende stoffer og hash) rundt omkring i Slagelse Kommune.

Tanken er, at dette nyetablerede team skal yde og udvikle forebyggende tiltag og behandling (jf. § 101 i serviceloven og §141 i sundhedsloven) samt rådgivning til borgere over 18 år med et problematisk forbrug af rusmidler og rådgivning og støtte til deres pårørende og netværk inklusiv andre professionelle omkring borgeren. Indsatserne skal primært foregå som aktiviteter i grupper, eller eventuelt som individuelle samtaleforløb, i nærheden af borgernes bopæl.

Vi ønsker med denne opnormering at styrke vores indsatser ved at være nærværende, synligt og tættere tilstede på borgerne rundt omkring i lokalsamfundene. Vi ønsker at arbejde ud fra en familieorienteret og recovery orienteret rehabiliterende tilgang, hvor borgernes håb og drømme er i fokus.

Du skal være god til at samarbejde, dels på tværs af organisationen, men også med eksterne samarbejdspartnere eksempelvis psykiatri, børn og unge, jobcenter og mange øvrige aktører. Et vigtigt kriterie er derfor at evne og have forståelse for samarbejdets kunst.

Der arbejdes med Feedback Informed Treatment (FIT) i alle borgerforløb og derfor forventes det, at man har kendskab eller lyst til at arbejde med evidens og feedback.

Rusmiddelcenter Slagelse er systemisk/narrativt funderet, men anvender flere forskellige metoder, herunder kognitiv, dialektisk adfærdsterapi og neuro-affektive tilgange. Det vil derfor være en fordel, hvis du har kendskab til en eller flere af nævnt metoder, eller alternativt er indstillet på at tilegne dig viden herom.

Vi forventer, at du har en socialfaglig eller sundhedsfaglig grunduddannelse på minimum bachelorniveau. Den ene af de tre stillinger tænkes at være faglig koordinator for teamet og du bedes derfor angive om du er interesseret i og kvalificeret til denne funktion.

Du vil blive tilbudt oplæring, sparring og supervision

Fagligt
  • grunduddannelse som eksempelvis socialrådgiver, pædagog, psykolog eller sygeplejerske
  • terapeutisk efteruddannelse er en fordel
  • gerne erfaring og/eller viden inden for alkohol- og/eller stofbehandling, herunder kendskab til den familieorienterede tilgang, men ikke et krav
  • gode relationelle kompetencer til alle type borgere
  • gerne erfaring fra børne- og familieområdet eller psykiatrien
  • administrative og skriftlige kompetencer i forhold til udarbejdelse af behandlingsplan, journalisering, statusskrivelser m.m.
  • god til at arbejde innovativt, samskabende og nytænkende i forhold til socialfaglige indsatser på området
  • du er god til at opsamle, formidle og dokumentere viden.

Personlige kvalifikationer
  • du har interesse og engagement for at arbejde forebyggende, udgående og opsøgende i forhold til borgere og deres netværk, hvor rusmiddelproblematikker fylder
  • du evner at rumme mennesker, der til tider står i vanskelige situationer
  • du har gode samarbejdsevner og er indstillet på tværfagligt samarbejde
  • du trives med at arbejde selvstændigt, men samtidig koordineret med dit team og andre interessenter.

Ansøgningsfrist
  • fredag den 20. september 2019 kl. 08.00

Ansættelsessamtaler

forventes afholdt torsdag den 26. september 2019

Tiltrædelse
den 1. november 2019 eller hurtigst muligt

Løn og ansættelse efter gældende overenskomst.

Flere informationer
Yderligere oplysninger omkring stillingen eller svar på spørgsmål fås ved henvendelse til
  • områdeleder Mette Plato Spælling på mobil tlf. 40 42 00 67
  • områdeleder, Søren Drasbek Martinussen på mobil tlf. 29 46 31 97.

 

Slagelse KommuneSlagelse2019-09-02T00:00:002019-09-20T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Engageret og dygtig socialrådgiver/socialformidler søges til barselsvikariat i Job og Afklaring - Pulsen

Roskilde Kommune - Job og afklaring

Roskilde
Vil du være med til at skabe forandring og udvikling for kontanthjælpsmodtagere? Kan du arbejde systematisk, og konstant have fokus på borgernes ressourcer og jobmuligheder, så vil vi meget gerne høre fra dig. I Job og Afklaring - Pulsen, som er en ...
Indrykket:9. august 2019
Udløbsdato:19. september 2019

Socialrådgiver/socialformidler søges til Job og Afklaring i Roskilde Kommune

Roskilde Kommune - Job og afklaring

Roskilde
Vil du være med til at skabe forandring og udvikling for kontanthjælpsmodtagere? Kan du arbejde systematisk, og konstant have fokus på borgernes ressourcer og jobmuligheder, så vil vi meget gerne høre fra dig. I Job og Afklaring - Pulsen, som er en ...
Indrykket:5. september 2019
Udløbsdato:19. september 2019

Alkohol- og stofbehandlere til lokalt forankrede & forebyggende tiltag

Slagelse Kommune

Slagelse
Vil du være med til at udvikle og styrke lokalt forankrede og forebyggende tiltag inden for alkohol- og stofbehandlingen i Slagelse Kommune?Rusmiddelcenter Slagelse søger tre nye medarbejdere 37 timer om ugen, der kan udvikle nye tiltag og initiativ...
Indrykket:2. september 2019
Udløbsdato:20. september 2019