Handicaprådgiver/socialformidler

Vil du være en del af et travlt og vigtigt kontor? Og har du lyst til at skabe merværdi for familier med særlige behov i et tæt samarbejde med andre? Så er du måske vores nye handicaprådgiver.

Om jobbet

I jobbet som handicaphjælper/ socialformidler vil dine opgaver blandt andet bestå i at bidrage til en kontinuerlig udvikling af den faglige kvalitet – både i forhold til eget center og på tværs af det samlede specialiserede socialområde.

Som en del af dit arbejde skal du have blik for sammenhæng mellem foranstaltninger og økonomi.

Derudover vil du komme til at arbejde med disse opgaver:

  • Behandle ansøgninger og udføre målgruppevurderinger

  • Vurdere og iværksætte handicapkompenserende ydelser efter §§ 41, 42, 32, 84 m.fl

  • Familieorienteret rådgivning og vejledning

  • Udarbejde børnefaglige undersøgelser

  • Iværksætte foranstaltninger og følge op ud fra en handleplan

  • Behandle ansøgninger

Deltage i tværfaglige samarbejde både internt i kommunen og med eksterne parter.

Om dig

Vi søger dig, der:

  • Har en relevant socialfaglig uddannelse og relevant erfaring indenfor de beskrevne opgaver, samt erfaring med DUBU

  • Formår at samarbejde bredt – både i forhold til kolleger internt i organisationen og i forhold til eksterne samarbejdspartnere såsom andre kommuner, regionen, eksterne leverandører etc.

  • Kan arbejde systematisk

Du vil blive en del af vores fælles arbejde med kvalitetsudvikling på hele det specialiserede børn- og ungeområde, og du vil indgå i vores igangværende arbejde med at kompetenceudvikle nye måder at skabe samarbejde på. I vores faglige arbejde med udsatte børn og familier, bruger vi ICS-modellen.

Vi ønsker os, at du:

  • Kan sætte barnet / den unge i centrum

  • Kan samarbejde med familierne og netværket som en aktiv og kreativ medspiller og kan udvikle nye metoder i det professionelle relationsarbejde

  • Trives godt med at have travlt og ser en udfordring i konstant at udvikle dit arbejde

  • Kan arbejde selvstændigt og systematisk med både de administrative og de borgerrettede dele af dine opgaver

  • Vægter høj faglighed, god forvaltningsskik, samarbejde og videreformidling af viden

  • Har kendskab til DUBU og ICS-modellen

  • Samarbejder på tværs af kommunen

  • Ser muligheder frem for begrænsninger

Om os

Lejre Kommune er et sted – eller rettere 49 landsbyer, hvor vi vælger det nære og lokale fællesskab. Fra midten af København til Hvalsø rådhus i Lejre Kommune på 40 minutter i bil og med gode offentlige transportmuligheder. Lejre Kommune er en oplagt mulighed for de mange der arbejder i København, eller som bor i København og vil arbejde i Lejre Kommune.

Børn- og Ungerådgivningen har gennemført en gennemgribende kvalitetsudvikling på hele det specialiserede børne- og ungeområde, og har i dag et solidt administrativt grundlag, at udvikle fra. Vi søger en, der kan og vil være med til at fortsætte den positive udvikling af kvalitet i sagsarbejdet og blandt andet visionen i Lejre Kommune om hvordan vi samarbejder.

Som ansat i Børn- og Ungerådgivningen bliver du en del af fællesskabet i Center for Job – og Social i Lejre Kommune – et fællesskab som også strækker sig på tværs af hele den kommunale organisation, når vi samarbejder om familier, børn og unge.

Løn og ansættelse

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 26.

Vores nye kollega skal helst begynde 1. august 2019. Du vil blive ansat på 37 timer om ugen efter gældende overenskomst. .


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330033608Phoenix-c935b43a12019-05-29T00:00:00Handicaprådgiver/socialformidler

Vil du være en del af et travlt og vigtigt kontor? Og har du lyst til at skabe merværdi for familier med særlige behov i et tæt samarbejde med andre? Så er du måske vores nye handicaprådgiver.

Om jobbet

I jobbet som handicaphjælper/ socialformidler vil dine opgaver blandt andet bestå i at bidrage til en kontinuerlig udvikling af den faglige kvalitet – både i forhold til eget center og på tværs af det samlede specialiserede socialområde.

Som en del af dit arbejde skal du have blik for sammenhæng mellem foranstaltninger og økonomi.

Derudover vil du komme til at arbejde med disse opgaver:

  • Behandle ansøgninger og udføre målgruppevurderinger

  • Vurdere og iværksætte handicapkompenserende ydelser efter §§ 41, 42, 32, 84 m.fl

  • Familieorienteret rådgivning og vejledning

  • Udarbejde børnefaglige undersøgelser

  • Iværksætte foranstaltninger og følge op ud fra en handleplan

  • Behandle ansøgninger

Deltage i tværfaglige samarbejde både internt i kommunen og med eksterne parter.

Om dig

Vi søger dig, der:

  • Har en relevant socialfaglig uddannelse og relevant erfaring indenfor de beskrevne opgaver, samt erfaring med DUBU

  • Formår at samarbejde bredt – både i forhold til kolleger internt i organisationen og i forhold til eksterne samarbejdspartnere såsom andre kommuner, regionen, eksterne leverandører etc.

  • Kan arbejde systematisk

Du vil blive en del af vores fælles arbejde med kvalitetsudvikling på hele det specialiserede børn- og ungeområde, og du vil indgå i vores igangværende arbejde med at kompetenceudvikle nye måder at skabe samarbejde på. I vores faglige arbejde med udsatte børn og familier, bruger vi ICS-modellen.

Vi ønsker os, at du:

  • Kan sætte barnet / den unge i centrum

  • Kan samarbejde med familierne og netværket som en aktiv og kreativ medspiller og kan udvikle nye metoder i det professionelle relationsarbejde

  • Trives godt med at have travlt og ser en udfordring i konstant at udvikle dit arbejde

  • Kan arbejde selvstændigt og systematisk med både de administrative og de borgerrettede dele af dine opgaver

  • Vægter høj faglighed, god forvaltningsskik, samarbejde og videreformidling af viden

  • Har kendskab til DUBU og ICS-modellen

  • Samarbejder på tværs af kommunen

  • Ser muligheder frem for begrænsninger

Om os

Lejre Kommune er et sted – eller rettere 49 landsbyer, hvor vi vælger det nære og lokale fællesskab. Fra midten af København til Hvalsø rådhus i Lejre Kommune på 40 minutter i bil og med gode offentlige transportmuligheder. Lejre Kommune er en oplagt mulighed for de mange der arbejder i København, eller som bor i København og vil arbejde i Lejre Kommune.

Børn- og Ungerådgivningen har gennemført en gennemgribende kvalitetsudvikling på hele det specialiserede børne- og ungeområde, og har i dag et solidt administrativt grundlag, at udvikle fra. Vi søger en, der kan og vil være med til at fortsætte den positive udvikling af kvalitet i sagsarbejdet og blandt andet visionen i Lejre Kommune om hvordan vi samarbejder.

Som ansat i Børn- og Ungerådgivningen bliver du en del af fællesskabet i Center for Job – og Social i Lejre Kommune – et fællesskab som også strækker sig på tværs af hele den kommunale organisation, når vi samarbejder om familier, børn og unge.

Løn og ansættelse

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 26.

Vores nye kollega skal helst begynde 1. august 2019. Du vil blive ansat på 37 timer om ugen efter gældende overenskomst. .

Vil du være en del af et travlt og vigtigt kontor? Og har du lyst til at skabe merværdi for familier med særlige behov i et tæt samarbejde med andre? Så er du måske vores nye handicaprådgiver. Om jobbet I jobbet som handicaphjælper socialformidler vil dine opgaver blandt andet bestå i at bidrage til en kontinuerlig udvikling af den faglige kvalitet både i forhold til eget center og på tværs af det samlede specialiserede socialområde. Som en del af dit arbejde skal du have blik for sammenhæng mellem foranstaltninger og økonomi. Derudover vil du komme til at arbejde med disse opgaver: Behandle ansøgninger og udføre målgruppevurderinger Vurdere og iværksætte handicapkompenserende ydelser efter 41, 42, 32, 84 m.fl Familieorienteret rådgivning og vejledning Udarbejde børnefaglige undersøgelser Iværksætte foranstaltninger og følge op ud fra en handleplan Behandle ansøgninger Deltage i tværfaglige samarbejde både internt i kommunen og med eksterne parter. Om dig Vi søger dig, der: Har en relevant socialfaglig uddannelse og relevant erfaring indenfor de beskrevne opgaver, samt erfaring med DUBU Formår at samarbejde bredt både i forhold til kolleger internt i organisationen og i forhold til eksterne samarbejdspartnere såsom andre kommuner, regionen, eksterne leverandører etc. Kan arbejde systematisk Du vil blive en del af vores fælles arbejde med kvalitetsudvikling på hele det specialiserede børn- og ungeområde, og du vil indgå i vores igangværende arbejde med at kompetenceudvikle nye måder at skabe samarbejde på. I vores faglige arbejde med udsatte børn og familier, bruger vi ICS-modellen. Vi ønsker os, at du: Kan sætte barnet den unge i centrum Kan samarbejde med familierne og netværket som en aktiv og kreativ medspiller og kan udvikle nye metoder i det professionelle relationsarbejde Trives godt med at have travlt og ser en udfordring i konstant at udvikle dit arbejde Kan arbejde selvstændigt og systematisk med både de administrative og de borgerrettede dele af dine opgaver Vægter høj faglighed, god forvaltningsskik, samarbejde og videreformidling af viden Har kendskab til DUBU og ICS-modellen Samarbejder på tværs af kommunen Ser muligheder frem for begrænsninger Om os Lejre Kommune er et sted eller rettere 49 landsbyer, hvor vi vælger det nære og lokale fællesskab. Fra midten af København til Hvalsø rådhus i Lejre Kommune på 40 minutter i bil og med gode offentlige transportmuligheder. Lejre Kommune er en oplagt mulighed for de mange der arbejder i København, eller som bor i København og vil arbejde i Lejre Kommune. Børn- og Ungerådgivningen har gennemført en gennemgribende kvalitetsudvikling på hele det specialiserede børne- og ungeområde, og har i dag et solidt administrativt grundlag, at udvikle fra. Vi søger en, der kan og vil være med til at fortsætte den positive udvikling af kvalitet i sagsarbejdet og blandt andet visionen i Lejre Kommune om hvordan vi samarbejder. Som ansat i Børn- og Ungerådgivningen bliver du en del af fællesskabet i Center for Job og Social i Lejre Kommune et fællesskab som også strækker sig på tværs af hele den kommunale organisation, når vi samarbejder om familier, børn og unge. Løn og ansættelse Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 26. Vores nye kollega skal helst begynde 1. august 2019. Du vil blive ansat på 37 timer om ugen efter gældende overenskomst. .11jobnetc935b43a100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-19T00:00:000000https://www.lejre.dk/job/?hr=show-job/443990EuropaDanmarkSjælland & øerVestsjællandHolbækEuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandLejreEuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandRingsted3536763Lejre Kommune11Møllebjergvej 44330HvalsøDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent769346JobNet4996679499667910028-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c935b43ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=c935b43ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c935b43a&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c935b43a&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale344302Socialformidler10Sundhed361937976Loneltha@lejre.dkDKDanmarkDKDanmark330040215Styrket socialfaglig indsats på voksenområdet - skal du være med?Basic I Roskilde Kommune, Voksenservice arbejder vi målrettet med stærkt fokus på rehabilitering og hjælp til selvhjælp. Vi har fået mulighed for at styrke dette arbejde yderligere ved ansættelse af 3 rådgivere, så vi kan lave en tidligere og hyppigere opfølgning i vores sager, og dermed sikre et endnu bedre udviklingsforløb for vores borgere. Du bliver en del af et kompetent og stærkt engageret team af rådgivere på socialpsykiatri- og handicap-området. Vi forventer, at du kan være med til at gøre en forskel i forhold til borgere og pårørende på området. Voksenservice er en del af direktørområdet Social, Job og Sundhed, er myndighedsafdeling på handicap- og socialpsykiatriområdet. Dine arbejdsopgaver vil blive inden for det specialiserede sociale område med myndighedsopgaver i for-hold til målgruppen voksne psykisk syge, udviklingshæmmede og fysisk handicappede. Kontakt samtaler kan foregå i borgerens eget hjem, i borgerens botilbud såvel som på rådhuset. Du vil blive tilknyttet et team bestående af 16 rådgivere, og du vil bl.a. skulle give råd og vejledning samt træffe afgørelser inden for serviceloven på følgende områder: Hjemmevejledning Merudgiftsydelser Botilbud Beskyttet beskæftigelse Dag- og samværstilbud Ledsage- og hjælperordninger samt støttepersonordninger Evt. førtidspensionssager Vi forventer, at du: er uddannet socialrådgiver socialformidler med solid sagsbehandlingserfaring har gode samarbejdsevner og kan se en sag fra flere vinkler har et bredt kendskab til den sociale lovgivning, herunder VUM viden om unge med misbrugsudfordringer og autismespektrumforstyrrelser har fokus på borgernes ressourcer og medinddragelse trives med en travl og uforudsigelig hverdag har gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner er udadvendt og har et godt humør har kørekort Til gengæld kan vi tilbyde en afvekslende hverdag i et velfungerende og travlt arbejdsmiljø, hvor vi i tæt samarbejde og dialog med vores samarbejdspartnere skaber gode løsninger til gavn for borgerne. Der er mulighed for at tilrettelægge egen arbejdsdag, og vi har fokus på at skabe sammenhæng mellem arbejdsliv og familieliv samt at give plads til faglig udvikling. Vi bor i lokaler tæt på stationen og tilkørsel til motorvejen. Ansøgningsfristen er d. 21. juni 2019. Samtaler forventes afholdt tirsdag den 25. juni 2019. Du kan høre mere om stillingerne ved at ringe til Voksenservice, leder Lene Damborg Ibsen på tlf. 4631 6875 eller rådgiver Pernille Skov på 4131 5398

I Roskilde Kommune, Voksenservice arbejder vi målrettet med stærkt fokus på rehabilitering og hjælp til selvhjælp. Vi har fået mulighed for at styrke dette arbejde yderligere ved ansættelse af 3 rådgivere, så vi kan lave en tidligere og hyppigere opfølgning i vores sager, og dermed sikre et endnu bedre udviklingsforløb for vores borgere.

 

Du bliver en del af et kompetent og stærkt engageret team af rådgivere på socialpsykiatri- og handicap-området. Vi forventer, at du kan være med til at gøre en forskel i forhold til borgere og pårørende på området.

 

Voksenservice er en del af direktørområdet Social, Job og Sundhed, er myndighedsafdeling på handicap- og socialpsykiatriområdet.

Dine arbejdsopgaver vil blive inden for det specialiserede sociale område med myndighedsopgaver i for-hold til målgruppen – voksne psykisk syge, udviklingshæmmede og fysisk handicappede. Kontakt/samtaler kan foregå i borgerens eget hjem, i borgerens botilbud såvel som på rådhuset.

 

Du vil blive tilknyttet et team bestående af 16 rådgivere, og du vil bl.a. skulle give råd og vejledning samt træffe afgørelser inden for serviceloven på følgende områder:

  • Hjemmevejledning
  • Merudgiftsydelser
  • Botilbud
  • Beskyttet beskæftigelse
  • Dag- og samværstilbud
  • Ledsage- og hjælperordninger samt støttepersonordninger
  • Evt. førtidspensionssager

 

Vi forventer, at du:

  • er uddannet socialrådgiver/socialformidler med solid sagsbehandlingserfaring
  • har gode samarbejdsevner og kan se en sag fra flere vinkler
  • har et bredt kendskab til den sociale lovgivning, herunder VUM
  • viden om unge med misbrugsudfordringer og autismespektrumforstyrrelser
  • har fokus på borgernes ressourcer og medinddragelse
  • trives med en travl og uforudsigelig hverdag
  • har gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner
  • er udadvendt og har et godt humør
  • har kørekort

 

Til gengæld kan vi tilbyde en afvekslende hverdag i et velfungerende og travlt arbejdsmiljø, hvor vi i tæt samarbejde og dialog med vores samarbejdspartnere skaber gode løsninger til gavn for borgerne. Der er mulighed for at tilrettelægge egen arbejdsdag, og vi har fokus på at skabe sammenhæng mellem arbejdsliv og familieliv samt at give plads til faglig udvikling. Vi bor i lokaler tæt på stationen og tilkørsel til motorvejen.

 

Ansøgningsfristen er d. 21. juni 2019. Samtaler forventes afholdt tirsdag den 25. juni 2019.

 

Du kan høre mere om stillingerne ved at ringe til Voksenservice, leder Lene Damborg Ibsen på tlf. 4631 6875 eller rådgiver Pernille Skov på 4131 5398

 

ORS/Small/dd61cd31_logo.pngRoskilde Kommune - SocialafdelingRoskilde2019-06-08T00:00:29.8732019-06-21T00:00:00
330041640SAGSBEHANDLER MED ERFARING INDENFOR AKTIVERING OG BESKÆFTIGELSERobot Er du uddannet socialrådgiver eller har du solid erfaring som sagsbehandler indenfor beskæftigelsesområdet, og vil du skabe meningsfuldhed omkring borgeres forløb i aktivering og beskæftigelse? Så har vi det perfekte job til dig. Vi søger en sagsbehandler til vores Rehabiliterings- og aktivitetscenter (REBOA) i Nykøbing Sjælland. Borgerne kommer med meget forskellige forudsætninger for at deltage i beskæftigelse og aktivering, og der ligger her et spændende arbejde ift. at skabe samarbejde, motivation, udvikling og finde det helt rigtige match mellem borger og beskæftigelse. I REBOA danner vi rammen for beskæftigelse og aktivering som sociale forpligtende fællesskaber, hvor borgeren bliver anerkendt, udvikler en arbejdsidentitet og har noget at stå op til. Dine primære arbejdsopgaver vil være: Holde beskæftigelsesmøder med borgere og kontaktpersoner, og derefter udfærdige beskæftigelsesplaner Dokumentere i Planner4You Deltage i diverse møder med jobcentre, kommuner og beskæftigelsessteder Udfærdige arbejdsevnevurderinger Være opdateret på gældende lovgivning og nyt lovstof på beskæftigelsesområdet og deltage i relevante kurser og temadage Vi forventer, at du: Er uddannet socialrådgiver eller med erfaring som sagsbehandler eller lignende Er i stand til at arbejde selvstændigt Er ansvarsfuld, stabil, fleksibel og initiativrig Kan kommunikere tydeligt, stille krav og holde strukturen i hverdagen Har vilje og lyst til at udvikle dig fagligt, samt medvirke til at skabe et godt arbejdsmiljø Kan håndtere uforudsigelighed og have mange bolde i luften Kan fremvise straffeattest og kørekort. Granhøjen tilbyder: Løbende kompetenceudvikling, hvor kurser og uddannelse har høj prioritet Et godt arbejds- og læringsmiljø med gode kollegaer Faglige ambitioner og engagement Et stærkt værdigrundlag med fokus på at gøre borgere så selvstændige som muligt En arbejdsplads, der giver mulighed for at øge viden og kompetence indenfor psykiatrien. Det er muligt at arbejde mellem 30 og 37 timer om ugen. Lyder det som noget for dig, hører vi meget gerne fra dig. Motiveret ansøgning og CV sendes til ansoegning@granhojen.dk hurtigst muligt og senest d.23. juni. Samtaler vil blive afholdt i uge 26 og 27. I emnefeltet skrives: Ansøgning Sagsbehandler. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte, afdelingsleder Helle Houg på mail heho@reboa-granhojen.dk. Om Granhøjen Granhøjen er med 150 beboere et af landets største private opholdssteder for socialt og psykisk udsatte. Vores kunder er kommuner landet over, der køber ydelser inden for botilbud, beskæftigelse og behandling. Granhøjen har hovedkontor i Holbæk, hvor administrationen er samlet. Omkring 250 medarbejdere har deres daglige gang i vores botilbud og beskæftigelsestilbud, der ligger i Vestsjælland. Granhøjen er stiftet i 1985 og drives i dag som en ejerledet virksomhed. Virksomheden har fra start været præget af socialt entreprenørskab, der har skabt en række virksomheder, som i dag arbejder tæt sammen med Granhøjen. Læs mere på www.granhøjen.dk.

Er du uddannet socialrådgiver eller har du solid erfaring som sagsbehandler indenfor beskæftigelsesområdet, og vil du skabe meningsfuldhed omkring borgeres forløb i aktivering og beskæftigelse? Så har vi det perfekte job til dig.

Vi søger en sagsbehandler til vores Rehabiliterings- og aktivitetscenter (REBOA) i Nykøbing Sjælland. Borgerne kommer med meget forskellige forudsætninger for at deltage i beskæftigelse og aktivering, og der ligger her et spændende arbejde ift. at skabe samarbejde, motivation, udvikling og finde det helt rigtige match mellem borger og beskæftigelse.

I REBOA danner vi rammen for beskæftigelse og aktivering som sociale forpligtende fællesskaber, hvor borgeren bliver anerkendt, udvikler en arbejdsidentitet og har noget at stå op til.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Holde beskæftigelsesmøder med borgere og kontaktpersoner, og derefter udfærdige beskæftigelsesplaner
  • Dokumentere i Planner4You
  • Deltage i diverse møder med jobcentre, kommuner og beskæftigelsessteder
  • Udfærdige arbejdsevnevurderinger
  • Være opdateret på gældende lovgivning og nyt lovstof på beskæftigelsesområdet og deltage i relevante kurser og temadage

Vi forventer, at du:

  • Er uddannet socialrådgiver eller med erfaring som sagsbehandler eller lignende
  • Er i stand til at arbejde selvstændigt
  • Er ansvarsfuld, stabil, fleksibel og initiativrig
  • Kan kommunikere tydeligt, stille krav og holde strukturen i hverdagen
  • Har vilje og lyst til at udvikle dig fagligt, samt medvirke til at skabe et godt arbejdsmiljø
  • Kan håndtere uforudsigelighed og have mange bolde i luften
  • Kan fremvise straffeattest og kørekort.

Granhøjen tilbyder:

  • Løbende kompetenceudvikling, hvor kurser og uddannelse har høj prioritet
  • Et godt arbejds- og læringsmiljø med gode kollegaer
  • Faglige ambitioner og engagement
  • Et stærkt værdigrundlag med fokus på at gøre borgere så selvstændige som muligt
  • En arbejdsplads, der giver mulighed for at øge viden og kompetence indenfor psykiatrien.

Det er muligt at arbejde mellem 30 og 37 timer om ugen.

Lyder det som noget for dig, hører vi meget gerne fra dig.

Motiveret ansøgning og CV sendes til ansoegning@granhojen.dk hurtigst muligt og senest d.23. juni. Samtaler vil blive afholdt i uge 26 og 27.
I emnefeltet skrives: Ansøgning Sagsbehandler.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte, afdelingsleder Helle Houg på mail heho@reboa-granhojen.dk.

Om Granhøjen

Granhøjen er med 150 beboere et af landets største private opholdssteder for socialt og psykisk udsatte. Vores kunder er kommuner landet over, der køber ydelser inden for botilbud, beskæftigelse og behandling. 

Granhøjen har hovedkontor i Holbæk, hvor administrationen er samlet. Omkring 250 medarbejdere har deres daglige gang i vores botilbud og beskæftigelsestilbud, der ligger i Vestsjælland.

Granhøjen er stiftet i 1985 og drives i dag som en ejerledet virksomhed. Virksomheden har fra start været præget af socialt entreprenørskab, der har skabt en række virksomheder, som i dag arbejder tæt sammen med Granhøjen.   

Læs mere på www.granhøjen.dk.

GRANHØJEN A/SNykøbing Sj2019-06-12T00:00:002019-06-23T00:00:00
330038689Socialrådgiver til barselsvikariat på Platangårdens Ungdomscenter ved VordingborgRobot Vi har brug for en vikar fra den 1. august 2019 og minimum til 1. maj 2020. Platangården er et specialiseret socialt tilbud, som organisatorisk er en del af Region Sjællands Socialafdeling. Vores opgave er at skabe løsninger til målgruppen, der er unge i aldersgruppen 14 25 år, som viser en kompleksitet af psykiske, sociale og identitetsmæssige udfordringer i deres relationer og ungdomsliv. Det er kendetegnende, at målgruppen benytter strategier, som på det almene område kan synes voldsomme og uforståelige. Derfor oplever de unge og eller deres omgivelser ofte fastlåsthed og afmagt. Omdrejningspunktet i Platangårdens specialiserede rehabiliterende indsats er et insisterende fokus på øget trivsel og udvikling. Dette fokus skabes i et tæt og forpligtende samarbejde med den unge og de relationer og fællesskaber som den unge er - og kan blive - en del af. (læs mere om tilgang og metode på www.platangaarden.dk ) Som socialrådgiver hos os indgår du som central aktør i forskellige typer af samarbejde. Dine væsentligste faglige fokuspunkter er sagsstyring og dokumentation og du har 3 hovedopgaver: At kvalificere den pædagogiske opgave ift. beboerne i form af skriftlig dokumentation og løbende koordineret samarbejde med den kommunale myndighed. At være udførende visitator ved henvendelser frakommunal myndighed ifm. henvisning af unge til Platangårdens forskellige tilbud. At være sagsstyrende og udførende specialist i VISO-sager. I det daglige har du kontor i døgnmiljøet, hvilket skaber gode forudsætninger for et tæt koordineret samarbejde med både de unge, deres netværk, dine kollegaer og med eksterne samarbejdspartnere. Du har 2 fagfæller i organisationen, og I hjælper og supplerer hinanden ved fravær. Syntes du denne form for socialrådgiverfunktion lyder spændende og udfordrende? Send os en ansøgning. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 26. Ansættelsen kræver kørekort og er betinget af modtagelse af tilfredsstillende straffeattest til offentlig brug samt børneattest. Hvis du er interesseret i at vide mere om Platangården, kan du gå ind på www.platangaarden.dk Om Platangården På Platangården arbejder vi med psykosocial rehabilitering ud fra en fælles systemisk referenceramme. Vores fælles teoretiske og metodiske referenceramme indeholder også et løbende fokus på at samarbejde med det netværk, som har betydning for de unge. Målet er, at den unge finder eller genfinder muligheden for at have et socialt fungerende hverdagsliv med uddannelse eller arbejde, socialt netværk og relationer.

Vi har brug for en vikar fra den 1. august 2019 og minimum til 1. maj 2020.

Platangården er et specialiseret socialt tilbud, som organisatorisk er en del af Region Sjællands Socialafdeling.

Vores opgave er at skabe løsninger til målgruppen, der er unge i aldersgruppen 14 – 25 år, som viser en kompleksitet af psykiske, sociale og identitetsmæssige udfordringer i deres relationer og ungdomsliv. Det er kendetegnende, at målgruppen benytter strategier, som på det almene område kan synes voldsomme og uforståelige. Derfor oplever de unge og/eller deres omgivelser ofte fastlåsthed og afmagt.

Omdrejningspunktet i Platangårdens specialiserede rehabiliterende indsats er et insisterende fokus på øget trivsel og udvikling. Dette fokus skabes i et tæt og forpligtende samarbejde med den unge og de relationer og fællesskaber som den unge er - og kan blive - en del af. (læs mere om tilgang og metode på www.platangaarden.dk )

Som socialrådgiver hos os indgår du som central aktør i forskellige typer af samarbejde. Dine væsentligste faglige fokuspunkter er sagsstyring og dokumentation og du har 3 hovedopgaver:

  • At kvalificere den pædagogiske opgave ift. beboerne i form af skriftlig dokumentation og løbende koordineret samarbejde med den kommunale myndighed.

  • At være udførende visitator ved henvendelser frakommunal myndighed ifm. henvisning af unge til Platangårdens forskellige tilbud.

  • At være sagsstyrende og udførende specialist i VISO-sager.

I det daglige har du kontor i døgnmiljøet, hvilket skaber gode forudsætninger for et tæt koordineret samarbejde med både de unge, deres netværk, dine kollegaer og med eksterne samarbejdspartnere. Du har 2 fagfæller i organisationen, og I hjælper og supplerer hinanden ved fravær.

Syntes du denne form for socialrådgiverfunktion lyder spændende og udfordrende? Send os en ansøgning.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 26.

Ansættelsen kræver kørekort og er betinget af modtagelse af tilfredsstillende straffeattest til offentlig brug samt børneattest.

Hvis du er interesseret i at vide mere om Platangården, kan du gå ind på www.platangaarden.dk

Om Platangården
På Platangården arbejder vi med psykosocial rehabilitering ud fra en fælles systemisk referenceramme. Vores fælles teoretiske og metodiske referenceramme indeholder også et løbende fokus på at samarbejde med det netværk, som har betydning for de unge. 

Målet er, at den unge finder eller genfinder muligheden for at have et socialt fungerende hverdagsliv med uddannelse eller arbejde, socialt netværk og relationer.

Region SjællandVordingborg2019-06-07T00:00:002019-06-20T00:00:00
330034514Socialrådgiver, fuld tid, Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri, Ungdomspsykiatrisk Døgnafsnit, U1, RoskildeRobot Ved Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri, Ungdomspsykiatrisk døgnafsnit (U1), Roskilde, er en stilling som socialrådgiver ledig fra 1. august 2019. Stillingen er på 37 timer pr. uge. Vi er i den heldige situation, at vi grundet nye midler og nye opgavefunktioner kan ansætte en ekstra socialrådgiver i vores døgnafsnit for unge. I tæt samarbejde skal vi finde ud af, hvordan vi løser de klassiske socialrådgiveropgaver på vores døgnafsnit, varetager en udgående funktion og tilbyder vores OPUS-team socialfaglig bistand. Du får mulighed for at arbejde i et alsidigt ungdomspsykiatrisk døgnafsnit, hvor det gode patientforløb er i fokus. Du får mulighed for at arbejde med unge med et bredt udsnit af psykiatriske diagnoser og problemstillinger i både akutte, intensive, almene og efterambulante funktioner. Desuden vil der være en del kontakt til det såkaldte OPUS-team i denne stilling. Læs mere om OPUS her. Vi kan love dig spændende og varierede arbejdsdage, hvor ikke to dage er ens. Kompetencer Uddannet socialrådgiver eller socialformidler Gerne erfaring fra arbejdet med børn og unge med psykiske vanskeligheder og deres familier Erfaring med familiearbejde Forvaltningserfaring, gerne fra børne- og familieområdet Evne til konstruktivt og udviklende samarbejde Selvstændigt kunne varetage specifikke socialrådgiveropgaver i forbindelse med udredning, undersøgelse og behandling Bidrage med socialrådgiverfagets specialviden i forhold til de tværfaglige teams i afsnittet Gode skriftlige formuleringsevner Ungdomspsykiatrisk Døgnafsnit, Roskilde Afsnittet har 20 sengepladser og modtager patienter i såvel akutte som elektive forløb. En del af afsnittet giver mulighed for skærmning. Bygningen understøtter på bedste måde de børne- og ungdomspsykiatriske opgaver i relation til døgnregi, herunder både individuel behandling og miljøterapi. Personalet arbejder ud fra en dynamisk, miljøterapeutisk tilgang og har kontinuerlig uddannelse og udvikling i dette felt. I samme bygning er der desuden et selvstændigt afsnit til børn med ni pladser. Nærmere oplysninger findes her Arbejdsopgaver Indgå i afsnittes kontinuerlige undersøgelses- og behandlingsplanlægning og bidrage i dette med solid monofaglig viden Varetage specifikke socialrådgiveropgaver i forbindelse med udredning, undersøgelse og behandling Samarbejde med patientens netværk Være ansvarlig for kontakt til og samarbejde med socialforvaltning kommune og andre relevante samarbejdspartnere Være ansvarlig for udarbejdelse af skriftlig materiale til socialforvaltning kommune og andre relevante samarbejdspartnere Have relevant patient- og pårørendekontakt Kontinuerligt indgå i samarbejde i behandlertemaet Vi tilbyder dig En grundig introduktion At indgå i et engageret og fagligt højt kvalificeret behandlerteam Et fagligt udfordrende arbejdsmiljø med dygtige monofaglige og tværfaglige kollegaer Faglig tilknytning til socialrådgivere i Afdeling for Børne- Ungdomspsykiatri, Region Sjælland Inddragelse i arbejdsopgaver vedrørende undervisning og supervision i relation til faglig viden og erfaring Løn- og ansættelsesvilkår Løn i henhold til overenskomst. Ansættelse er betinget af, at der senest ved tiltrædelsen foreligger tilfredsstillende børne- og straffeattest til offentligt brug. Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri dækker hele Region Sjælland. I Regionen bor der ca. 185.000 børn og unge. Afdelingen består af otte kliniske afsnit, og de enkelte afsnit har selvstændig daglig ledelse, der alle refererer til afdelingsledelsen. Der er ca. 300 ansatte. Afdelingsledelsen og ledelsessekretariatet er placeret i Roskilde. Yderligere oplysninger Henvendelse til overlæge, afsnitsleder Christine Anhøj og afdelingssygeplejerske Tina Fibiger Gildberg, 58 53 80 20 eller ledende oversygeplejerske Poul Erik Ravnsmed, 29 27 12 66. Ansøgning Ansøgning vedlagt dokumentation for uddannelse og tidligere beskæftigelse fremsendes elektronisk via søg jobbet . Ansøgningsfrist: 20. juni 2019 Samtaler: uge 26 Ansættelse pr.: 1. august 2019 Om Psykiatrien Psykiatrien Region Sjælland er en behandlingspsykiatri, der består af en række sengeafsnit og ambulante enheder rundt omkring i regionen. Vi varetager den psykiatriske forsknings-, uddannelses- og akutforpligtelse i Region Sjælland. Vi udvikler og formidler løbende en bred vifte af psykiatriske tilbud til regionens borgere. Med ibrugtagning af det nye psykiatrisygehus i Slagelse i 2015 har Psykiatrien samlet sengeafsnit og specialiserede funktioner tre steder: Slagelse, Roskilde og Vordingborg. De ambulante enheder er placeret i de større byer i regionen. Psykiatrisygehuset i Slagelse er et af Europas største og mest moderne sygehuse. I byggeriet er inddraget banebrydende elementer indenfor arkitektur, brugen af lys samt kunst og natur, der også har behandlingsmæssig betydning.

Ved Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri, Ungdomspsykiatrisk døgnafsnit (U1), Roskilde, er en stilling som socialrådgiver ledig fra 1. august 2019. Stillingen er på 37 timer pr. uge.

Vi er i den heldige situation, at vi grundet nye midler og nye opgavefunktioner kan ansætte en ekstra socialrådgiver i vores døgnafsnit for unge. I tæt samarbejde skal vi finde ud af, hvordan vi løser de klassiske socialrådgiveropgaver på vores døgnafsnit, varetager en udgående funktion og tilbyder vores OPUS-team socialfaglig bistand.

Du får mulighed for at arbejde i et alsidigt ungdomspsykiatrisk døgnafsnit, hvor det gode patientforløb er i fokus. Du får mulighed for at arbejde med unge med et bredt udsnit af psykiatriske diagnoser og problemstillinger i både akutte, intensive, almene og efterambulante funktioner. Desuden vil der være en del kontakt til det såkaldte OPUS-team i denne stilling. Læs mere om OPUS her.

Vi kan love dig spændende og varierede arbejdsdage, hvor ikke to dage er ens.

Kompetencer

  • Uddannet socialrådgiver eller socialformidler

  • Gerne erfaring fra arbejdet med børn og unge med psykiske vanskeligheder og deres familier

  • Erfaring med familiearbejde

  • Forvaltningserfaring, gerne fra børne- og familieområdet

  • Evne til konstruktivt og udviklende samarbejde

  • Selvstændigt kunne varetage specifikke socialrådgiveropgaver i forbindelse med udredning, undersøgelse og behandling
  • Bidrage med socialrådgiverfagets specialviden i forhold til de tværfaglige teams i afsnittet
  • Gode skriftlige formuleringsevner

Ungdomspsykiatrisk Døgnafsnit, Roskilde

Afsnittet har 20 sengepladser og modtager patienter i såvel akutte som elektive forløb. En del af afsnittet giver mulighed for skærmning. Bygningen understøtter på bedste måde de børne- og ungdomspsykiatriske opgaver i relation til døgnregi, herunder både individuel behandling og miljøterapi. Personalet arbejder ud fra en dynamisk, miljøterapeutisk tilgang og har kontinuerlig uddannelse og udvikling i dette felt.

I samme bygning er der desuden et selvstændigt afsnit til børn med ni pladser.

Nærmere oplysninger findes her

Arbejdsopgaver

  • Indgå i afsnittes kontinuerlige undersøgelses- og behandlingsplanlægning og bidrage i dette med solid monofaglig viden
  • Varetage specifikke socialrådgiveropgaver i forbindelse med udredning, undersøgelse og behandling

  • Samarbejde med patientens netværk

  • Være ansvarlig for kontakt til og samarbejde med socialforvaltning/kommune og andre relevante samarbejdspartnere

  • Være ansvarlig for udarbejdelse af skriftlig materiale til socialforvaltning/kommune og andre relevante samarbejdspartnere

  • Have relevant patient- og pårørendekontakt

  • Kontinuerligt indgå i samarbejde i behandlertemaet

Vi tilbyder dig

  • En grundig introduktion
  • At indgå i et engageret og fagligt højt kvalificeret behandlerteam

  • Et fagligt udfordrende arbejdsmiljø med dygtige monofaglige og tværfaglige kollegaer

  • Faglig tilknytning til socialrådgivere i Afdeling for Børne- Ungdomspsykiatri, Region Sjælland

  • Inddragelse i arbejdsopgaver vedrørende undervisning og supervision i relation til faglig viden og erfaring

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn i henhold til overenskomst.

Ansættelse er betinget af, at der senest ved tiltrædelsen foreligger tilfredsstillende børne- og straffeattest til offentligt brug.

Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri

Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri dækker hele Region Sjælland. I Regionen bor der ca. 185.000 børn og unge. Afdelingen består af otte kliniske afsnit, og de enkelte afsnit har selvstændig daglig ledelse, der alle refererer til afdelingsledelsen. Der er ca. 300 ansatte. Afdelingsledelsen og ledelsessekretariatet er placeret i Roskilde.

Yderligere oplysninger

Henvendelse til overlæge, afsnitsleder Christine Anhøj og afdelingssygeplejerske Tina Fibiger Gildberg, 58 53 80 20 eller ledende oversygeplejerske Poul Erik Ravnsmed, 29 27 12 66.

Ansøgning

Ansøgning vedlagt dokumentation for uddannelse og tidligere beskæftigelse fremsendes elektronisk via ’søg jobbet’.

Ansøgningsfrist: 20. juni 2019

Samtaler: uge 26

Ansættelse pr.: 1. august 2019

Om Psykiatrien
Psykiatrien Region Sjælland er en behandlingspsykiatri, der består af en række sengeafsnit og ambulante enheder rundt omkring i regionen. Vi varetager den psykiatriske forsknings-, uddannelses- og akutforpligtelse i Region Sjælland. Vi udvikler og formidler løbende en bred vifte af psykiatriske tilbud til regionens borgere.

Med ibrugtagning af det nye psykiatrisygehus i Slagelse i 2015 har Psykiatrien samlet sengeafsnit og specialiserede funktioner tre steder: Slagelse, Roskilde og Vordingborg. De ambulante enheder er placeret i de større byer i regionen.

Psykiatrisygehuset i Slagelse er et af Europas største og mest moderne sygehuse. I byggeriet er inddraget banebrydende elementer indenfor arkitektur, brugen af lys samt kunst og natur, der også har behandlingsmæssig betydning. 

Region SjællandRoskilde2019-06-03T00:00:002019-06-20T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Styrket socialfaglig indsats på voksenområdet - skal du være med?

Roskilde Kommune - Socialafdeling

Roskilde
I Roskilde Kommune, Voksenservice arbejder vi målrettet med stærkt fokus på rehabilitering og hjælp til selvhjælp. Vi har fået mulighed for at styrke dette arbejde yderligere ved ansættelse af 3 rådgivere, så vi kan lave en tidligere og hyppigere op...
Indrykket:8. juni 2019
Udløbsdato:21. juni 2019

SAGSBEHANDLER MED ERFARING INDENFOR AKTIVERING OG BESKÆFTIGELSE

GRANHØJEN A/S

Nykøbing Sj
Er du uddannet socialrådgiver eller har du solid erfaring som sagsbehandler indenfor beskæftigelsesområdet, og vil du skabe meningsfuldhed omkring borgeres forløb i aktivering og beskæftigelse? Så har vi det perfekte job til dig. Vi søger en sagsbeh...
Indrykket:12. juni 2019
Udløbsdato:23. juni 2019

Socialrådgiver til barselsvikariat på Platangårdens Ungdomscenter ved Vordingborg

Region Sjælland

Vordingborg
Vi har brug for en vikar fra den 1. august 2019 og minimum til 1. maj 2020. Platangården er et specialiseret socialt tilbud, som organisatorisk er en del af Region Sjællands Socialafdeling. Vores opgave er at skabe løsninger til målgruppen, der er u...
Indrykket:7. juni 2019
Udløbsdato:20. juni 2019

Socialrådgiver, fuld tid, Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri, Ungdomspsykiatrisk Døgnafsnit, U1, Roskilde

Region Sjælland

Roskilde
Ved Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri, Ungdomspsykiatrisk døgnafsnit (U1), Roskilde, er en stilling som socialrådgiver ledig fra 1. august 2019. Stillingen er på 37 timer pr. uge. Vi er i den heldige situation, at vi grundet nye midler og nye ...
Indrykket:3. juni 2019
Udløbsdato:20. juni 2019