Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Hands-on regnskabs- & økonomichef søges til veletableret handelsvirksomhed beliggende ved Helsingør

Beskrivelse

Til en spændende handelsvirksomhed i stor udvikling søges en erfaren regnskabs- & økonomichef, der kan opbygge og systematisere bogholderiet og bidrage til virksomhedens fremtidige vækst. Du vil få ansvaret for regnskabet fra A-Z samtidig med, at du vil være sparringspartner for direktøren, der vil træffe beslutninger på baggrund af de tal og analyser du byder ind med. Du bliver således nøglefiguren i en opgradering af virksomhedens økonomistyring, således at økonomifunktionen kan understøtte ledelsen med retvisende beslutningsmateriale. Stillingen er nyoprettet, hvorfor der er gode muligheder for at sætte dit eget præg på stillingen og processerne. Opgaverne er bl.a.

Arbejdsopgaver

  • Økonomisk sparringspartner for direktøren
  • Budget
  • Forecast
  • Lager- og kontraktstyring
  • Kvartals- og månedsrapportering
  • Likviditetsanalyser
  • Årsregnskab og kontakt til revisor
  • Lønkørsel
  • Bogføring
  • Betalinger
  • Kontakt til bank, myndigheder etc.
  • Optimering og opbygning af processer i regnskabsafdelingen
  • IT-ansvarlig
  • Ad hoc

Om virksomheden

Der er her tale om en veletableret handelsvirksomhed, der har en markedsledende position i Danmark. Virksomheden oplever desuden øget efterspørgsel fra det europæiske marked. I organisationen eksisterer en uformel og afslappet stemning, der bærer træg af frihed under ansvar samt tillid. Der tilbydes gode forhold i form af sundhedsordning, mulighed for hjemmearbejdsplads, stor fleksibilitet samt pensionsordning.

Personlige kompetencer

Som person er du proaktiv, selvstændig og tager ansvar for dine opgaver. Du har værktøjskassen i orden og er selvkørende, så du kan se, hvor det er nødvendigt at tage fat. Du har en praktisk tilgang til dine arbejdsopgaver og trives med at være en del af den daglige drift. Dertil er du struktureret og forretningsorienteret, og har pondus, der gør dig i stand til at udvikle økonomifunktionen, så den bliver en aktiv spiller i virksomhedens daglige virke og fremtidige udvikling.

IT-kompetencer

Du har stærke IT-kompetencer. Erfaring med C5 og dataløn er en fordel, men ikke et krav.

Erfaring & uddannelse

Merkonom, HD-R, cand.merc. eller tilsvarende. Dertil har du erfaring fra en lignede stilling.

Sprog

Engelsk i skrift og tale

Kontaktpersoner

Søren Billeschou Christiansen og Nikita Nielsen

Ansøgningsproces

Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden.

Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330047874Phoenix-846cbe8112019-06-21T18:00:07.043Hands-on regnskabs- & økonomichef søges til veletableret handelsvirksomhed beliggende ved Helsingør

Beskrivelse

Til en spændende handelsvirksomhed i stor udvikling søges en erfaren regnskabs- & økonomichef, der kan opbygge og systematisere bogholderiet og bidrage til virksomhedens fremtidige vækst. Du vil få ansvaret for regnskabet fra A-Z samtidig med, at du vil være sparringspartner for direktøren, der vil træffe beslutninger på baggrund af de tal og analyser du byder ind med. Du bliver således nøglefiguren i en opgradering af virksomhedens økonomistyring, således at økonomifunktionen kan understøtte ledelsen med retvisende beslutningsmateriale. Stillingen er nyoprettet, hvorfor der er gode muligheder for at sætte dit eget præg på stillingen og processerne. Opgaverne er bl.a.

Arbejdsopgaver

  • Økonomisk sparringspartner for direktøren
  • Budget
  • Forecast
  • Lager- og kontraktstyring
  • Kvartals- og månedsrapportering
  • Likviditetsanalyser
  • Årsregnskab og kontakt til revisor
  • Lønkørsel
  • Bogføring
  • Betalinger
  • Kontakt til bank, myndigheder etc.
  • Optimering og opbygning af processer i regnskabsafdelingen
  • IT-ansvarlig
  • Ad hoc

Om virksomheden

Der er her tale om en veletableret handelsvirksomhed, der har en markedsledende position i Danmark. Virksomheden oplever desuden øget efterspørgsel fra det europæiske marked. I organisationen eksisterer en uformel og afslappet stemning, der bærer træg af frihed under ansvar samt tillid. Der tilbydes gode forhold i form af sundhedsordning, mulighed for hjemmearbejdsplads, stor fleksibilitet samt pensionsordning.

Personlige kompetencer

Som person er du proaktiv, selvstændig og tager ansvar for dine opgaver. Du har værktøjskassen i orden og er selvkørende, så du kan se, hvor det er nødvendigt at tage fat. Du har en praktisk tilgang til dine arbejdsopgaver og trives med at være en del af den daglige drift. Dertil er du struktureret og forretningsorienteret, og har pondus, der gør dig i stand til at udvikle økonomifunktionen, så den bliver en aktiv spiller i virksomhedens daglige virke og fremtidige udvikling.

IT-kompetencer

Du har stærke IT-kompetencer. Erfaring med C5 og dataløn er en fordel, men ikke et krav.

Erfaring & uddannelse

Merkonom, HD-R, cand.merc. eller tilsvarende. Dertil har du erfaring fra en lignede stilling.

Sprog

Engelsk i skrift og tale

Kontaktpersoner

Søren Billeschou Christiansen og Nikita Nielsen

Ansøgningsproces

Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden.

Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

2019-07-27T00:51:52.827 Beskrivelse Til en spændende handelsvirksomhed i stor udvikling søges en erfaren regnskabs- & økonomichef, der kan opbygge og systematisere bogholderiet og bidrage til virksomhedens fremtidige vækst. Du vil få ansvaret for regnskabet fra A-Z samtidig med, at du vil være sparringspartner for direktøren, der vil træffe beslutninger på baggrund af de tal og analyser du byder ind med. Du bliver således nøglefiguren i en opgradering af virksomhedens økonomistyring, således at økonomifunktionen kan understøtte ledelsen med retvisende beslutningsmateriale. Stillingen er nyoprettet, hvorfor der er gode muligheder for at sætte dit eget præg på stillingen og processerne. Opgaverne er bl.a. Arbejdsopgaver Økonomisk sparringspartner for direktøren Budget Forecast Lager- og kontraktstyring Kvartals- og månedsrapportering Likviditetsanalyser Årsregnskab og kontakt til revisor Lønkørsel Bogføring Betalinger Kontakt til bank, myndigheder etc. Optimering og opbygning af processer i regnskabsafdelingen IT-ansvarlig Ad hoc Om virksomheden Der er her tale om en veletableret handelsvirksomhed, der har en markedsledende position i Danmark. Virksomheden oplever desuden øget efterspørgsel fra det europæiske marked. I organisationen eksisterer en uformel og afslappet stemning, der bærer træg af frihed under ansvar samt tillid. Der tilbydes gode forhold i form af sundhedsordning, mulighed for hjemmearbejdsplads, stor fleksibilitet samt pensionsordning. Personlige kompetencer Som person er du proaktiv, selvstændig og tager ansvar for dine opgaver. Du har værktøjskassen i orden og er selvkørende, så du kan se, hvor det er nødvendigt at tage fat. Du har en praktisk tilgang til dine arbejdsopgaver og trives med at være en del af den daglige drift. Dertil er du struktureret og forretningsorienteret, og har pondus, der gør dig i stand til at udvikle økonomifunktionen, så den bliver en aktiv spiller i virksomhedens daglige virke og fremtidige udvikling. IT-kompetencer Du har stærke IT-kompetencer. Erfaring med C5 og dataløn er en fordel, men ikke et krav. Erfaring & uddannelse Merkonom, HD-R, cand.merc. eller tilsvarende. Dertil har du erfaring fra en lignede stilling. Sprog Engelsk i skrift og tale Kontaktpersoner Søren Billeschou Christiansen og Nikita Nielsen Ansøgningsproces Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument. ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden. Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.10Phoenix846cbe81101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-26T00:00:000000http://proselection.dk/?option=com_neorecruit&view=offer&id=9230EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3551231Proselection11Hammerensgade 11267København KDKDanmarkORS/846cbe81_logo.jpegORS/Small/846cbe81_logo.jpeg0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent782398ProselectionMinimum92300121-06-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=846cbe81https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=846cbe81https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=846cbe81&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=846cbe81&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Finans_og_oekonomi/Oekonomi/3.jpgHands-on regnskabs- & økonomichef søges til veletableret handelsvirksomhed beliggende ved Helsingør12008001Dansk3Læse/ tale123117Økonomichef3Økonomi362116940kontakt@proselection.dkDanmarkDanmark330122142Teamleder økonomiteametRobot Institut for Plante- og Miljøvidenskab, Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet søger en teamleder til Økonomiteamet (37 timer) med tiltrædelse d. 1. januar 2020 eller snarest derefter. Om os Institut for Plante- og Miljøvidenskab er et institut med ca. 550 medarbejdere, der forsker, underviser og formidler med fokus på planter, mikroorganismer, dyr og miljø som grundlag for en bæredygtig produktion af fødevarer og andre biologiske produkter. Stillingen bliver organisatorisk placeret i instituttets sekretariat med reference til administrationschefen. Instituttets sekretariat har ca. 35 medarbejdere fordelt på 7 teams: Ud over økonomiteamet er det følgende teams Ph.d., Uddannelse, Service, Strategi & Kommunikation, Sektionssekretærer og Funding, Innovation & Support. Se mere på vores hjemmeside: www.plen.ku.dk. Økonomiteamet består af 8 dygtige medarbejdere. Økonomiteamets hovedopgave er at bistå de 9 forskningssektioner med styringen af deres økonomi. Vi har i alt ca. 320 aktive eksterne forskningsbevillinger fra danske og internationale finansieringskilder fx Innovationsfonden, Det Frie Forskningsråd, Novo Nordisk Fonden, Villum fonden, EU mfl. Derudover har sektionerne interne projektmidler og sektionsmidler. Styringen er kompleks, og det er vigtigt, at man kan holde overblikket i en mangeartet økonomistyring. Ud over den sektionsspecifikke økonomi er der styring af økonomien for de tværgående aktiviteter på instituttet. Denne økonomi er baseret på en række finansieringskilder uddannelsesindtægter (STÅ), overhead fra eksterne bevillinger, ph.d.-bevilling, finanslovsmidler og en række øremærkede tilskud. Arbejdsopgaver Teamlederen skal varetage den daglige koordination af opgaverne i teamet herunder: Budgetlægning Budgetopfølgning Forberedelse af og deltagelse i budgetmøder Udarbejdelse af nøgletal mv. Teamlederen varetager også de daglige ledelsesopgaver og afholdelse af MUS i teamet mv. Vi lægger derudover stor vægt på deltagelse i det fælles ansvar for den samlede opgaveportefølje i sekretariatet og samarbejde med de øvrige teamledere. Du vil afhængig af dine kompetencer også have mulighed for at varetage andre opgaver ud over de konkrete arbejdsopgaver, der knytter sig til stillingen. Jobbet indebærer desuden deltagelse i den interne teamledergruppe og forskellige arbejdsgrupper og fora i forhold til andre institutter og Science fakultet. Der er derfor tale om en stor berøringsflade både internt på instituttet og i forhold til KU i øvrigt. Jobbet kræver en stor arbejdsindsats, gåpåmod og fleksibilitet, da udfordringerne er mange og tempoet til tider højt. Vi forventer at du har følgende kompetencer: en relevant uddannelse ledelsesmæssig erfaring eller lyst til ledelse indgående erfaring med økonomistyring. Det er en fordel at kende til økonomistyring i universitetsregi men ikke et krav er udadvendt, fleksibel og initiativrig med gode samarbejdsevner og gennemslagskraft er struktureret og systematisk i din arbejdsform tager ansvar og følger opgaverne helt til dørs har organisatorisk forståelse har gode sociale kompetencer og erfaring med en stor kontaktflade. har gode kommunikative evner, mundtligt og skriftligt på både dansk og engelsk Vi tilbyder: et interessant, ansvarsfuldt og udfordrende job engagerede og gode kolleger udviklingsorienteret og godt socialt miljø med en uhøjtidelig og høflig omgangstone en fleksibel arbejdsplads Ansættelsesforhold Ansættelse sker som Chefkonsulent med personaleansvar efter AC overenskomsten. Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer. Aflønning i henhold til AC overenskomst er anciennitetsbestemt. Der vil være mulighed for forhandling af yderligere tillæg efter kvalifikationer. Vi har flekstid. Spørgsmål til stillingen kan rettes til Administrationschef Marianne Petersen telefon: 35333420. Se desuden instituttets hjemme side på: http: plen.ku.dk Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund, til at søge stillingen. Ansøgning skal sendes via hjemmesiden https: jobportal.ku.dk administrative-og-forskningsunderstoettende-stillinger administration-it-og-service (tryk på linket SØG STILLINGEN nederst i opslaget), senest den 28. november 2019. Ansættelsessamtaler vil finde sted i ugerne 49 og 50.Institut for Plante- og Miljøvidenskab, Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet søger en teamleder til Økonomiteamet (37 timer) med tiltrædelse d. 1. januar 2020 eller snarest derefter.

Om os
Institut for Plante- og Miljøvidenskab er et institut med ca. 550 medarbejdere, der forsker, underviser og formidler med fokus på planter, mikroorganismer, dyr og miljø som grundlag for en bæredygtig produktion af fødevarer og andre biologiske produkter.
Stillingen bliver organisatorisk placeret i instituttets sekretariat med reference til administrationschefen.

Instituttets sekretariat har ca. 35 medarbejdere fordelt på 7 teams: Ud over økonomiteamet er det følgende teams Ph.d., Uddannelse, Service, Strategi & Kommunikation, Sektionssekretærer og Funding, Innovation & Support. Se mere på vores hjemmeside: www.plen.ku.dk. Økonomiteamet består af 8 dygtige medarbejdere.

Økonomiteamets hovedopgave er at bistå de 9 forskningssektioner med styringen af deres økonomi. Vi har i alt ca. 320 aktive eksterne forskningsbevillinger fra danske og internationale finansieringskilder fx Innovationsfonden, Det Frie Forskningsråd, Novo Nordisk Fonden, Villum fonden, EU mfl. Derudover har sektionerne interne projektmidler og sektionsmidler.

Styringen er kompleks, og det er vigtigt, at man kan holde overblikket i en mangeartet økonomistyring.

Ud over den sektionsspecifikke økonomi er der styring af økonomien for de tværgående aktiviteter på instituttet. Denne økonomi er baseret på en række finansieringskilder; uddannelsesindtægter (STÅ), overhead fra eksterne bevillinger, ph.d.-bevilling, finanslovsmidler og en række øremærkede tilskud.

Arbejdsopgaver
Teamlederen skal varetage den daglige koordination af opgaverne i teamet herunder:

  • Budgetlægning
  • Budgetopfølgning
  • Forberedelse af og deltagelse i budgetmøder
  • Udarbejdelse af nøgletal mv.
  • Teamlederen varetager også de daglige ledelsesopgaver og afholdelse af MUS i teamet mv.
Vi lægger derudover stor vægt på deltagelse i det fælles ansvar for den samlede opgaveportefølje i sekretariatet og samarbejde med de øvrige teamledere. Du vil afhængig af dine kompetencer også have mulighed for at varetage andre opgaver ud over de konkrete arbejdsopgaver, der knytter sig til stillingen.

Jobbet indebærer desuden deltagelse i den interne teamledergruppe og forskellige arbejdsgrupper og fora i forhold til andre institutter og Science fakultet. Der er derfor tale om en stor berøringsflade både internt på instituttet og i forhold til KU i øvrigt.

Jobbet kræver en stor arbejdsindsats, gåpåmod og fleksibilitet, da udfordringerne er mange og tempoet til tider højt.

Vi forventer at du har følgende kompetencer:

  • en relevant uddannelse
  • ledelsesmæssig erfaring eller lyst til ledelse
  • indgående erfaring med økonomistyring. Det er en fordel at kende til økonomistyring i universitetsregi men ikke et krav
  • er udadvendt, fleksibel og initiativrig med gode samarbejdsevner og gennemslagskraft
  • er struktureret og systematisk i din arbejdsform
  • tager ansvar og følger opgaverne helt til dørs
  • har organisatorisk forståelse
  • har gode sociale kompetencer og erfaring med en stor kontaktflade.
  • har gode kommunikative evner, mundtligt og skriftligt på både dansk og engelsk
Vi tilbyder:

  • et interessant, ansvarsfuldt og udfordrende job
  • engagerede og gode kolleger
  • udviklingsorienteret og godt socialt miljø med en uhøjtidelig og høflig omgangstone
  • en fleksibel arbejdsplads
Ansættelsesforhold
Ansættelse sker som Chefkonsulent med personaleansvar efter AC overenskomsten. Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer. Aflønning i henhold til AC overenskomst er anciennitetsbestemt. Der vil være mulighed for forhandling af yderligere tillæg efter kvalifikationer. Vi har flekstid.

Spørgsmål til stillingen kan rettes til Administrationschef Marianne Petersen telefon: 35333420. Se desuden instituttets hjemme side på: http://plen.ku.dk/

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund, til at søge stillingen.

Ansøgning skal sendes via hjemmesiden https://jobportal.ku.dk/administrative-og-forskningsunderstoettende-stillinger/administration-it-og-service/ (tryk på linket "SØG STILLINGEN" nederst i opslaget), senest den 28. november 2019. Ansættelsessamtaler vil finde sted i ugerne 49 og 50.



KU - SCIENCE - NBIKøbenhavn Ø2019-11-11T00:00:002019-11-28T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Teamleder økonomiteamet

KU - SCIENCE - NBI

København Ø
Institut for Plante- og Miljøvidenskab, Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet søger en teamleder til Økonomiteamet (37 timer) med tiltrædelse d. 1. januar 2020 eller snarest derefter. Om os Institut for Plante- og Miljøv...
Indrykket:11. november 2019
Udløbsdato:28. november 2019