Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Har du erfaringer med skat og moms for selvstændig erhvervsdrivende?

Har du lyst til at blive en del af en myndighed, som sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund? Vil du være en del af en arbejdsplads, der har fokus på at bruge dine kompetencer og udvikle din faglighed? Så ser vi frem til at høre fra dig hos Skattestyrelsen i Skive.

Interessante og udviklende opgaver

Du får en væsentlig rolle med at sikre, at der sker korrekt indberetning og afregning, når selvstændige erhvervsdrivende efter anmodning får genoptaget deres skatteansættelse. Du bliver udfordret af forskelligartede og komplicerede faglige problemstillinger som fx privatforbrugsberegninger, virksomhedsskatteordningen, afskrivningsloven og meget mere, herunder også momsmæssige problemstillinger.

Holdspiller med stor faglighed

Vigtigt for os er, at du motiveres af at gå i dybden, engagerer dig i de mange facetter og udfordringer, er åben for kollegial sparring, og deler din viden og dine erfaringer.

Hvis du har en god regnskabsmæssig forståelse, måske kombineret med skatte- eller momsfaglighed, er du allerede et skridt på vej i vores retning. Du skal naturligvis starte med hurtigt at sætte dig ind i relevante regler, så du kommer til at arbejde på et højt fagligt niveau. Du får brug for dit overblik, da informationsmængden til tider er kompleks og omfattende.

Uddannelsesmæssigt kan der være mange tilgange til stillingen og vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse indenfor og gerne erfaring med regnskab, skat, moms, revision.

Om du er nyuddannet eller erfaren er ikke afgørende. Det er dog en fordel, hvis du har en skattemæssig baggrund, som fx fuldmægtig i skat, skatterevisor eller lignende. Du kan også have en uddannelse som fx revisor eller revisorassistent, HD-R, cand.merc.aud. eller lignende.

Vi forventer at du:

  • kan håndtere travlhed og styre opgavernes flow
  • prioriterer dine arbejdsopgaver
  • tænker i helheder og overskuer store sagsmængder
  • udtrykker dig præcist i skrift og tale
  • går i dialog med de erhvervsdrivende og interne interessenter
  • deler din viden og deltager i sparring
  • har gode samarbejdsevner, er udadvendt og kommunikerer åbent
Din nye arbejdsplads

Vi er p.t. 21 medarbejdere og beskæftiger os med mange forskelligartede opgaver, hvor hovedopgaven er at behandle anmodning om ordinære genoptagelser fra erhvervsdrivende.

Du bliver en del af en spændende og energisk arbejdsplads, hvor vi er fagligt stolte – og det med god grund. Vi er kvalitetsbevidste og udvikler os fagligt løbende og er dermed en vigtig del af skatteforvaltningens primære opgaver, som er finansieringen af det danske velfærdssamfund. Vi løfter i flok, da vi har det landsdækkende ansvar, når vi løser disse opgaver. Og så har vi fokus på, at der er balance mellem dit jobliv og din fritid.

Vi tilbyder:

  • effektiv sparring og videndeling
  • kompetenceudvikling og efteruddannelse
  • selvstændig planlægning af din arbejdsdag
  • variation og udfordrende arbejdsopgaver
  • et godt arbejdsmiljø, hvor tillid og ansvar går hånd i hånd
Vi glæder os til at se dig

Du kommer ind i en enhed med en uformel omgangstone, hvor der også er plads til et godt grin. Vi prioriterer også det sociale fællesskab på jobbet og i fritiden. Vi dækker mange forskellige opgaver og er afhængige af hinandens kompetencer, ikke mindst i kraft af sparring og et tæt samarbejde med andre enheder i Skatteforvaltningen, herunder vores to søster-enheder i Fredensborg.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer elektronisk via linket ”Søg stillingen”. Vi skal have din ansøgning senest søndag d. 28. februar 2021. Samtaler forventes afholdt uge 9 eller 10 og tiltrædelse er planlagt til 1. maj 2021 eller snarest muligt.

Du er velkommen til at kontakte funktionsleder Ulla B. Thomassen på telefon 72 37 76 22, hvis du har spørgsmål.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.

Dit arbejdssted bliver indtil videre Jægervej 2, 7800 Skive.

Om Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du bygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.