Har du lyst til at arbejde med juridiske opgaver inden for ejendomsvurdering?

Har du lyst til at arbejde med værdiansættelse af grunde og bygninger? Vil du være med til at gøre en forskel og bidrage til udviklingen af Vurderingsstyrelsen og trives du med et arbejdsliv i bevægelse?

Vi har i Vurderingsstyrelsen i Haderslev brug for medarbejdere, som selvstændigt, med høj kvalitet og et godt flow i afviklingen af sager, kan arbejde med konkret juridisk sagsbehandling indenfor bl.a. vurderinger, genoptagelsessager og klagesager.

Lovlige, forståelige og ensartede ejendomsvurderinger
Vurderingsstyrelsen har ansvaret for at vurdere alle landets ejendomme og dermed et bredt spænd af opgaver i forbindelse med vurderingen, som indebærer lovfortolkning, skøn, talforståelse, formidling og ikke mindst godt samarbejde.

Din rolle vil, udover at løse komplicerede juridiske opgaver, også være at sparre om juridiske spørgsmål med de af dine kollegaer, som ikke har en juridisk baggrund.

Vores ambition om altid at lave korrekte ejendomsvurderinger står på tre ben – de skal være lovlige, forståelige og ensartede. Derudover lægger vi stor vægt på, at vores sagsbehandling er gennemskuelig for borgere og virksomheder. Sammen med eksisterende og nye kolleger er du med til at sætte en høj standard som har stor samfundsmæssig betydning.

Medarbejdere med gode formidlingsevner på alle niveauer
Vi har brug for nye dygtige medarbejdere med stærke juridiske kompetencer, herunder med godt kendskab til forvaltningsret, og som dedikeret kan arbejde med at sikre et højt niveau i Vurderingsstyrelsens opgaver.

Din uddannelsesmæssige baggrund kan være cand. jur. eller cand.merc.jur. Du kan også gennem arbejdet med juridisk sagsbehandling have opnået en høj faglighed. Du skal have et godt overblik men samtidig have sans for detaljer og kvalitet i din opgaveløsning. Du skal have viden om retssikkerhed og god forvaltningsskik og skal kunne anvende den viden i opgaveløsningen.

Du kommunikerer ubesværet og præcist både skriftligt og mundtligt med såvel med borgere og virksomheder, som internt i organisationen. Og så har du den nødvendige strukturerede tilgang til opgaver, er god til at planlægge og arbejder grundigt og fokuseret.

Vi arbejder i enheder med 20-25 sagsbehandlere i hver og med forskellig faglig baggrund. I Haderslev har vi 7 enheder.
Vi har stærke faglige miljøer og du vil få rig mulighed for at indgå i faglige netværk.

Vi har et travlt år foran os, hvor vi samtidig skal sikre en stabil drift, så du skal kunne holde kursen i de mange forandringer. Det bliver udfordrende, og du bliver en væsentlig del af en stor og spændende udvikling.

Hvem er vi?
Du bliver en del af Vurderingsstyrelsen, som blev etableret som en selvstændig styrelse under Skatteforvaltningen den 1. juli 2018. Vi implementerer et nyt ejedomsvurderingssystem, som skal i drift i 2020 og de kommende år bliver stærkt præget af denne omstilling. Vi står overfor at skulle vurdere ca. 1,7 millioner ejerboliger, og vores strategi er samtidig at forbedre og forny de offentlige ejendomsvurderinger. Vores vision er ambitionerne om korrekte ejendomsvurderinger, klar kommunikation og effektiv sagsbehandling, så boligejerne modtager en ensartet og forståelig ejendomsvurdering. Derudover prioriterer vi gennemskuelig sagsbehandling for borgere og virksomheder.

Du kan se frem til en solid introduktion til området, så du bliver i stand til at varetage dine opgaver med stor kvalitet og grundighed. Du får spændende arbejdsopgaver i et fagligt interessant og udviklende miljø med gode kollegaer, og gode muligheder for fleksibel tilrettelæggelse af opgaverne i dialog med din leder.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning og dit CV via linket ”Søg stillingen” senest den 25. maj 2019 og gerne før, da vi indkalder til samtaler løbende.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Lone Byg på tlf. 7237 1772 eller funktionsleder Tim Hauge på tlf. 7237 3044

Vi forventer at holde samtaler fra uge 20 og det er planen at vores nye kolleger starter snarest muligt. Der kan indgå test som et led i ansættelsessamtalen. Forud for ansættelsen indhenter vi straffeattest.

Arbejdsstedet er indtil videre Christian X's Vej 22, 6100 Haderslev.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende AC-overenskomst, HK-overenskomst eller DTS-overenskomst. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet, og ansættelsesområdet afhænger i øvrigt af ansættelsesformen.


Om Vurderingsstyrelsen
’Vi sikrer, at boligejerne får en mere retvisende og gennemskuelig ejendomsvurdering’

Vurderingsstyrelsen har til opgave at udarbejde mere retvisende og gennemskuelige offentlige vurderinger af grunde og ejendomme. Fremtidens vurderinger bliver baseret på nye og detaljerede data. Det skal sikre, at borgere og virksomheder kan have tillid til, at de bliver beskattet på et korrekt grundlag.

Vi er en arbejdsplads med mange forskellige fagligheder. De er alle i spil i dagligdagen, hvor vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø og en stærk samarbejdskultur, hvor alle trives, tager ansvar og bidrager til den fælles opgave. Vores værdier er ansvar, udsyn, faglighed og samarbejde.

Vurderingsstyrelsen er en arbejdsplads i vækst, og vi har derfor løbende brug for nye engagerede kolleger.

Læs mere om Vurderingsstyrelsen på www.vurdst.dk

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330013834Phoenix-1b5ffcbb12019-04-30T00:00:00Har du lyst til at arbejde med juridiske opgaver inden for ejendomsvurdering?Har du lyst til at arbejde med værdiansættelse af grunde og bygninger? Vil du være med til at gøre en forskel og bidrage til udviklingen af Vurderingsstyrelsen og trives du med et arbejdsliv i bevægelse?

Vi har i Vurderingsstyrelsen i Haderslev brug for medarbejdere, som selvstændigt, med høj kvalitet og et godt flow i afviklingen af sager, kan arbejde med konkret juridisk sagsbehandling indenfor bl.a. vurderinger, genoptagelsessager og klagesager.

Lovlige, forståelige og ensartede ejendomsvurderinger
Vurderingsstyrelsen har ansvaret for at vurdere alle landets ejendomme og dermed et bredt spænd af opgaver i forbindelse med vurderingen, som indebærer lovfortolkning, skøn, talforståelse, formidling og ikke mindst godt samarbejde.

Din rolle vil, udover at løse komplicerede juridiske opgaver, også være at sparre om juridiske spørgsmål med de af dine kollegaer, som ikke har en juridisk baggrund.

Vores ambition om altid at lave korrekte ejendomsvurderinger står på tre ben – de skal være lovlige, forståelige og ensartede. Derudover lægger vi stor vægt på, at vores sagsbehandling er gennemskuelig for borgere og virksomheder. Sammen med eksisterende og nye kolleger er du med til at sætte en høj standard som har stor samfundsmæssig betydning.

Medarbejdere med gode formidlingsevner på alle niveauer
Vi har brug for nye dygtige medarbejdere med stærke juridiske kompetencer, herunder med godt kendskab til forvaltningsret, og som dedikeret kan arbejde med at sikre et højt niveau i Vurderingsstyrelsens opgaver.

Din uddannelsesmæssige baggrund kan være cand. jur. eller cand.merc.jur. Du kan også gennem arbejdet med juridisk sagsbehandling have opnået en høj faglighed. Du skal have et godt overblik men samtidig have sans for detaljer og kvalitet i din opgaveløsning. Du skal have viden om retssikkerhed og god forvaltningsskik og skal kunne anvende den viden i opgaveløsningen.

Du kommunikerer ubesværet og præcist både skriftligt og mundtligt med såvel med borgere og virksomheder, som internt i organisationen. Og så har du den nødvendige strukturerede tilgang til opgaver, er god til at planlægge og arbejder grundigt og fokuseret.

Vi arbejder i enheder med 20-25 sagsbehandlere i hver og med forskellig faglig baggrund. I Haderslev har vi 7 enheder.
Vi har stærke faglige miljøer og du vil få rig mulighed for at indgå i faglige netværk.

Vi har et travlt år foran os, hvor vi samtidig skal sikre en stabil drift, så du skal kunne holde kursen i de mange forandringer. Det bliver udfordrende, og du bliver en væsentlig del af en stor og spændende udvikling.

Hvem er vi?
Du bliver en del af Vurderingsstyrelsen, som blev etableret som en selvstændig styrelse under Skatteforvaltningen den 1. juli 2018. Vi implementerer et nyt ejedomsvurderingssystem, som skal i drift i 2020 og de kommende år bliver stærkt præget af denne omstilling. Vi står overfor at skulle vurdere ca. 1,7 millioner ejerboliger, og vores strategi er samtidig at forbedre og forny de offentlige ejendomsvurderinger. Vores vision er ambitionerne om korrekte ejendomsvurderinger, klar kommunikation og effektiv sagsbehandling, så boligejerne modtager en ensartet og forståelig ejendomsvurdering. Derudover prioriterer vi gennemskuelig sagsbehandling for borgere og virksomheder.

Du kan se frem til en solid introduktion til området, så du bliver i stand til at varetage dine opgaver med stor kvalitet og grundighed. Du får spændende arbejdsopgaver i et fagligt interessant og udviklende miljø med gode kollegaer, og gode muligheder for fleksibel tilrettelæggelse af opgaverne i dialog med din leder.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning og dit CV via linket ”Søg stillingen” senest den 25. maj 2019 og gerne før, da vi indkalder til samtaler løbende.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Lone Byg på tlf. 7237 1772 eller funktionsleder Tim Hauge på tlf. 7237 3044

Vi forventer at holde samtaler fra uge 20 og det er planen at vores nye kolleger starter snarest muligt. Der kan indgå test som et led i ansættelsessamtalen. Forud for ansættelsen indhenter vi straffeattest.

Arbejdsstedet er indtil videre Christian X's Vej 22, 6100 Haderslev.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende AC-overenskomst, HK-overenskomst eller DTS-overenskomst. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet, og ansættelsesområdet afhænger i øvrigt af ansættelsesformen.


Om Vurderingsstyrelsen
’Vi sikrer, at boligejerne får en mere retvisende og gennemskuelig ejendomsvurdering’

Vurderingsstyrelsen har til opgave at udarbejde mere retvisende og gennemskuelige offentlige vurderinger af grunde og ejendomme. Fremtidens vurderinger bliver baseret på nye og detaljerede data. Det skal sikre, at borgere og virksomheder kan have tillid til, at de bliver beskattet på et korrekt grundlag.

Vi er en arbejdsplads med mange forskellige fagligheder. De er alle i spil i dagligdagen, hvor vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø og en stærk samarbejdskultur, hvor alle trives, tager ansvar og bidrager til den fælles opgave. Vores værdier er ansvar, udsyn, faglighed og samarbejde.

Vurderingsstyrelsen er en arbejdsplads i vækst, og vi har derfor løbende brug for nye engagerede kolleger.

Læs mere om Vurderingsstyrelsen på www.vurdst.dk

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Har du lyst til at arbejde med værdiansættelse af grunde og bygninger? Vil du være med til at gøre en forskel og bidrage til udviklingen af Vurderingsstyrelsen og trives du med et arbejdsliv i bevægelse? Vi har i Vurderingsstyrelsen i Haderslev brug for medarbejdere, som selvstændigt, med høj kvalitet og et godt flow i afviklingen af sager, kan arbejde med konkret juridisk sagsbehandling indenfor bl.a. vurderinger, genoptagelsessager og klagesager. Lovlige, forståelige og ensartede ejendomsvurderinger Vurderingsstyrelsen har ansvaret for at vurdere alle landets ejendomme og dermed et bredt spænd af opgaver i forbindelse med vurderingen, som indebærer lovfortolkning, skøn, talforståelse, formidling og ikke mindst godt samarbejde. Din rolle vil, udover at løse komplicerede juridiske opgaver, også være at sparre om juridiske spørgsmål med de af dine kollegaer, som ikke har en juridisk baggrund. Vores ambition om altid at lave korrekte ejendomsvurderinger står på tre ben de skal være lovlige, forståelige og ensartede. Derudover lægger vi stor vægt på, at vores sagsbehandling er gennemskuelig for borgere og virksomheder. Sammen med eksisterende og nye kolleger er du med til at sætte en høj standard som har stor samfundsmæssig betydning. Medarbejdere med gode formidlingsevner på alle niveauer Vi har brug for nye dygtige medarbejdere med stærke juridiske kompetencer, herunder med godt kendskab til forvaltningsret, og som dedikeret kan arbejde med at sikre et højt niveau i Vurderingsstyrelsens opgaver. Din uddannelsesmæssige baggrund kan være cand. jur. eller cand.merc.jur. Du kan også gennem arbejdet med juridisk sagsbehandling have opnået en høj faglighed. Du skal have et godt overblik men samtidig have sans for detaljer og kvalitet i din opgaveløsning. Du skal have viden om retssikkerhed og god forvaltningsskik og skal kunne anvende den viden i opgaveløsningen. Du kommunikerer ubesværet og præcist både skriftligt og mundtligt med såvel med borgere og virksomheder, som internt i organisationen. Og så har du den nødvendige strukturerede tilgang til opgaver, er god til at planlægge og arbejder grundigt og fokuseret. Vi arbejder i enheder med 20-25 sagsbehandlere i hver og med forskellig faglig baggrund. I Haderslev har vi 7 enheder. Vi har stærke faglige miljøer og du vil få rig mulighed for at indgå i faglige netværk. Vi har et travlt år foran os, hvor vi samtidig skal sikre en stabil drift, så du skal kunne holde kursen i de mange forandringer. Det bliver udfordrende, og du bliver en væsentlig del af en stor og spændende udvikling. Hvem er vi? Du bliver en del af Vurderingsstyrelsen, som blev etableret som en selvstændig styrelse under Skatteforvaltningen den 1. juli 2018. Vi implementerer et nyt ejedomsvurderingssystem, som skal i drift i 2020 og de kommende år bliver stærkt præget af denne omstilling. Vi står overfor at skulle vurdere ca. 1,7 millioner ejerboliger, og vores strategi er samtidig at forbedre og forny de offentlige ejendomsvurderinger. Vores vision er ambitionerne om korrekte ejendomsvurderinger, klar kommunikation og effektiv sagsbehandling, så boligejerne modtager en ensartet og forståelig ejendomsvurdering. Derudover prioriterer vi gennemskuelig sagsbehandling for borgere og virksomheder. Du kan se frem til en solid introduktion til området, så du bliver i stand til at varetage dine opgaver med stor kvalitet og grundighed. Du får spændende arbejdsopgaver i et fagligt interessant og udviklende miljø med gode kollegaer, og gode muligheder for fleksibel tilrettelæggelse af opgaverne i dialog med din leder. Ansøgning og kontakt Send din ansøgning og dit CV via linket Søg stillingen senest den 25. maj 2019 og gerne før, da vi indkalder til samtaler løbende. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Lone Byg på tlf. 7237 1772 eller funktionsleder Tim Hauge på tlf. 7237 3044 Vi forventer at holde samtaler fra uge 20 og det er planen at vores nye kolleger starter snarest muligt. Der kan indgå test som et led i ansættelsessamtalen. Forud for ansættelsen indhenter vi straffeattest. Arbejdsstedet er indtil videre Christian X s Vej 22, 6100 Haderslev. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende AC-overenskomst, HK-overenskomst eller DTS-overenskomst. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet, og ansættelsesområdet afhænger i øvrigt af ansættelsesformen. Om Vurderingsstyrelsen Vi sikrer, at boligejerne får en mere retvisende og gennemskuelig ejendomsvurdering Vurderingsstyrelsen har til opgave at udarbejde mere retvisende og gennemskuelige offentlige vurderinger af grunde og ejendomme. Fremtidens vurderinger bliver baseret på nye og detaljerede data. Det skal sikre, at borgere og virksomheder kan have tillid til, at de bliver beskattet på et korrekt grundlag. Vi er en arbejdsplads med mange forskellige fagligheder. De er alle i spil i dagligdagen, hvor vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø og en stærk samarbejdskultur, hvor alle trives, tager ansvar og bidrager til den fælles opgave. Vores værdier er ansvar, udsyn, faglighed og samarbejde. Vurderingsstyrelsen er en arbejdsplads i vækst, og vi har derfor løbende brug for nye engagerede kolleger. Læs mere om Vurderingsstyrelsen på www.vurdst.dk Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11star1b5ffcbb100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-25T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=122346&DepartmentId=9410&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandHaderslev3516508Skatteforvaltningen, Haderslev11Christian X's Vej 226100Haderslev72373044DKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent751315JobNet4980766498076610030-04-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1b5ffcbbhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=1b5ffcbbhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1b5ffcbb&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1b5ffcbb&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Jura_og_retsvaesen/4.jpgSøger du nye udfordringer indenfor Jura og retsvæsen?12007991Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen361628021Timnoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330024795Jurist søges til Den Uvildige Konsulentordning på HandicapområdetRobot Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet (DUKH) har til formål at styrke retssikkerheden for mennesker med handicap. Det gør vi ved at yde uvildig rådgivning til mennesker med handicap, deres pårørende samt fag- og kontaktpersoner i kommuner og institutioner. DUKH skal desuden medvirke til at forbedre sagsbehandlingen i kommunerne og formidle DUKHs erfaringer og viden om udviklingen på handicapområdet. DUKH søger netop nu en jurist, der i det daglige skal være juridisk sparringspartner for DUKHs centerchef og øvrige medarbejdere, kontaktperson til relevante samarbejdspartnere og fagperson inden for relevante lovgivningsområder. Du indgår i et tæt samarbejde med centerchefen, faglig leder og kommunikationskonsulenten. Vi er en lille arbejdsplads - 17 medarbejdere - med en ambition om at blive en stærk netværksorganisation, der bidrager til at forbedre vilkårene for målgrupperne gennem påvirkning af beslutningstagere og øget synlighed. Vi ønsker derfor også at etablere bæredygtige netværk, der understøtter de primære aktører. Juristens kvalifikationer og kompetencer Konkret har vi følgende forventninger til dig: Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur. Du har erfaring inden for offentlig ret, herunder forvaltningsret, socialret og eller beskæftigelseslovgivningen Du er i stand til at identificere juridiske problemstillinger i relation til retssikkerhed og god forvaltningsskik Du har erfaring fra en politisk styret organisation og med offentlig administration Det vil være en fordel om du har erfaring med kontrakter, personaleretlige forhold og selvejende institutioner. Juristens opgaver Du vil bl.a. skulle løse opgaver på følgende områder: Juridisk rådgivning og sparring til DUKHs socialfaglige konsulenter og centerchef Juridisk rådgivning i sager i særlige situationer Være fagperson - bl.a. i forhold til retssikkerhed, uvildighed, forvaltningsret, GDPR, værgemål og magtanvendelse Udarbejde notater og redegørelser til ledelse og bestyrelse Holde eksterne oplæg og undervise i lovgivningen på handicapområdet Bidrage til udarbejdelse af artikler, nyhedsbreve og indhold på DUKHs hjemmeside Være kontaktperson i forhold til Ankestyrelsen, ministerier, Ombudsmanden og Tilsynet, ligesom du i samarbejde med de socialfaglige konsulenter udarbejder høringssvar Vi har desuden en forventning om, at alle medarbejdere bidrager aktivt til opgaveløsningen i organisationen med udgangspunkt i egen faglighed. Som person skal du kunne arbejde selvstændigt og effektivt samt agere troværdigt og med personlig integritet. Og så er du ambitiøs på organisationens vegne, har et godt humør og er villig til at gi en håndsrækning for at opnå resultater. Yderligere information Yderligere information om DUKH, herunder Målplan 2019, findes på (http: www.dukh.dk). Stillingen er en fuldtidsstilling som specialkonsulent og følger løn- og ansættelsesvilkår i den aftale eller overenskomst, der er indgået mellem Staten og din faglige organisation. Vi opfordrer alle til at søge uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold. Du kan få yderligere oplysninger om DUKH og om stillingen hos centerchef Anne Kirk eller faglig leder Hanne Petersen ved at: sende en mail til anne.kirk@dukh.dk med dine konkrete spørgsmål eller ringe direkte til 2268 2310 sende en mail til hanne.petersen@dukh.dk med dine konkrete spørgsmål eller ringe direkte til 2268 2303 I perioden fra den 22 7 til den 7 8 er det grundet ferie, ikke muligt med telefonisk kontakt. Ansøgning Stillingen ønskes besat pr. 1. oktober. Send din ansøgning og dit cv til: anja.nielsen@dukh.dk Deadline for modtagelse af ansøgning og cv er onsdag den 7. august 2019 kl. 12.00 Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 34.

Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet (DUKH) har til formål at styrke retssikkerheden for mennesker med handicap. Det gør vi ved at yde uvildig rådgivning til mennesker med handicap, deres pårørende samt fag- og kontaktpersoner i kommuner og institutioner. DUKH skal desuden medvirke til at forbedre sagsbehandlingen i kommunerne og formidle DUKHs erfaringer og viden om udviklingen på handicapområdet.

DUKH søger netop nu en jurist, der i det daglige skal være juridisk sparringspartner for DUKHs centerchef og øvrige medarbejdere, kontaktperson til relevante samarbejdspartnere og fagperson inden for relevante lovgivningsområder. Du indgår i et tæt samarbejde med centerchefen, faglig leder og kommunikationskonsulenten.

Vi er en lille arbejdsplads - 17 medarbejdere - med en ambition om at blive en stærk netværksorganisation, der bidrager til at forbedre vilkårene for målgrupperne gennem påvirkning af beslutningstagere og øget synlighed. Vi ønsker derfor også at etablere bæredygtige netværk, der understøtter de primære aktører.

Juristens kvalifikationer og kompetencer

Konkret har vi følgende forventninger til dig:

  • Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur.
  • Du har erfaring inden for offentlig ret, herunder forvaltningsret, socialret og/eller beskæftigelseslovgivningen
  • Du er i stand til at identificere juridiske problemstillinger i relation til retssikkerhed og god forvaltningsskik
  • Du har erfaring fra en politisk styret organisation og med offentlig administration

Det vil være en fordel om du har erfaring med kontrakter, personaleretlige forhold og selvejende institutioner.

Juristens opgaver

Du vil bl.a. skulle løse opgaver på følgende områder:

  • Juridisk rådgivning og sparring til DUKHs socialfaglige konsulenter og centerchef
  • Juridisk rådgivning i sager i særlige situationer
  • Være fagperson - bl.a. i forhold til retssikkerhed, uvildighed, forvaltningsret, GDPR, værgemål og magtanvendelse
  • Udarbejde notater og redegørelser til ledelse og bestyrelse
  • Holde eksterne oplæg og undervise i lovgivningen på handicapområdet
  • Bidrage til udarbejdelse af artikler, nyhedsbreve og indhold på DUKHs hjemmeside
  • Være kontaktperson i forhold til Ankestyrelsen, ministerier, Ombudsmanden og Tilsynet, ligesom du i samarbejde med de socialfaglige konsulenter udarbejder høringssvar

Vi har desuden en forventning om, at alle medarbejdere bidrager aktivt til opgaveløsningen i organisationen med udgangspunkt i egen faglighed.

Som person skal du kunne arbejde selvstændigt og effektivt samt agere troværdigt og med personlig integritet. Og så er du ambitiøs på organisationens vegne, har et godt humør og er villig til at gi en håndsrækning for at opnå resultater.

Yderligere information

Yderligere information om DUKH, herunder Målplan 2019, findes på (http://www.dukh.dk). Stillingen er en fuldtidsstilling som specialkonsulent og følger løn- og ansættelsesvilkår i den aftale eller overenskomst, der er indgået mellem Staten og din faglige organisation. Vi opfordrer alle til at søge uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Du kan få yderligere oplysninger om DUKH og om stillingen hos centerchef Anne Kirk eller faglig leder Hanne Petersen ved at:

  • sende en mail til anne.kirk@dukh.dk med dine konkrete spørgsmål eller ringe direkte til 2268 2310
  • sende en mail til hanne.petersen@dukh.dk med dine konkrete spørgsmål eller ringe direkte til 2268 2303

I perioden fra den 22/7 til den 7/8 er det grundet ferie, ikke muligt med telefonisk kontakt.

Ansøgning

Stillingen ønskes besat pr. 1. oktober. Send din ansøgning og dit cv til:

anja.nielsen@dukh.dk

Deadline for modtagelse af ansøgning og cv er onsdag den 7. august 2019 kl. 12.00 Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 34.

Den Uvildige KonsulentordningKolding2019-05-15T00:00:002019-07-10T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Jurist søges til Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet

Den Uvildige Konsulentordning

Kolding
Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet (DUKH) har til formål at styrke retssikkerheden for mennesker med handicap. Det gør vi ved at yde uvildig rådgivning til mennesker med handicap, deres pårørende samt fag- og kontaktpersoner i kommuner...
Indrykket:15. maj 2019
Udløbsdato:10. juli 2019