HE Studier søger sagsbehandler (AC-fuldmægtig) - 1023526

Trives du i samspillet mellem studerende, fagmiljø og studieadministration? Er du god til at forstå komplekse regler og forklare dem på en forståelig måde? Er du grundig og systematisk i din undersøgelse af en sag?

Hvis du kan svare ja til ovenstående og samtidig er skarp med et godt humør, er du måske den sagsbehandler, som vi søger.

Opgaverne omfatter

  • Sagsbehandling af de studerendes ansøgninger vedr. dispensationer, merit og klager
  • Udredning af sager og rådgivning i sagsbehandlingsspørgsmål
  • Udarbejdelse af sagsfremstillinger og afgørelsesbreve
  • Udarbejdelse af procedurer for og anden dokumentation af sagsgange
  • Betjening af studieledelse og studienævn i forhold til sagsafgørelser
  • Deltagelse i studieadministrative projekter
  • Sparring med kolleger i studieadministrationen og i de faglige miljøer

Kvalifikationer
  • Viden om sagsbehandling i forhold til studerende, herunder indsigt i forvaltningsret og de relevante bekendtgørelser for universitetsuddannelser
  • En relevant videregående uddannelse
  • Evne til at arbejde hurtigt og grundigt med at vurdere og udrede sager samt at udarbejde afgørelser
  • Evne til at formidle klart, kortfattet og præcist (skriftligt og mundtligt)
  • Gode digitale kompetencer (journalisering, sagsstyring, arkivering, mm)
  • Evne til at arbejde systematisk, selvstændigt og opsøgende

I HE Studier understøtter vi gode studieforløb for alle studerende på Health gennem planlægning, vejledning sagsbehandling og uddannelsestilrettelæggelse, og vi understøtter faglige og ledelsesmæssige beslutninger på uddannelsesområdet. Vi er en afdeling præget af stærk faglighed, fleksibilitet, nysgerrighed, og vi har et tæt samarbejde både med hinanden og med de faglige miljøer på fakultetet. I HE Studier er vi cirka 40 faste medarbejdere og 15 studenterstudievejledere og medhjælpere, og du kan se frem til en arbejdsdag med højt humør, gode kollegaer og udfordrende opgaver, som du selv er med til at præge og udvikle.

Der forventes afholdt samtaler uge 9 og 10.

Yderligere oplysninger kan fås hos afsnitsleder Lisette Prins på 2452 6913 eller lp@au.dk.

Formalia
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i Staten.

Ansøgning
  • Ansøgningen skal vedlægges CV og angivelse af uddannelse (kopi af relevante eksamensbeviser). Anbefalinger/referencer kan uploades særskilt.
  • Ansøgninger, der indsendes på anden vis end via nedenstående online ansøgningsformular eller som modtages senere end ansøgningsfristen, vil ikke blive taget i betragtning.
  • Vejledning for ansøgere samt vejledning i udfyldelse af ansøgningsformular kan ses her. (https://signatur.frontlab.com/AarhusUniversitet/Jobs/WebAdFile.aspx?Id=e60c470612124bc5a4a28ca55cf3f5bc.pdf)

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Ansøgningsfrist
Alle ansøgninger skal være lavet online og modtaget senest: 17.02.2019

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329942392Phoenix-2cf31b9e12019-01-14T00:00:00HE Studier søger sagsbehandler (AC-fuldmægtig) - 1023526Trives du i samspillet mellem studerende, fagmiljø og studieadministration? Er du god til at forstå komplekse regler og forklare dem på en forståelig måde? Er du grundig og systematisk i din undersøgelse af en sag?

Hvis du kan svare ja til ovenstående og samtidig er skarp med et godt humør, er du måske den sagsbehandler, som vi søger.

Opgaverne omfatter
  • Sagsbehandling af de studerendes ansøgninger vedr. dispensationer, merit og klager
  • Udredning af sager og rådgivning i sagsbehandlingsspørgsmål
  • Udarbejdelse af sagsfremstillinger og afgørelsesbreve
  • Udarbejdelse af procedurer for og anden dokumentation af sagsgange
  • Betjening af studieledelse og studienævn i forhold til sagsafgørelser
  • Deltagelse i studieadministrative projekter
  • Sparring med kolleger i studieadministrationen og i de faglige miljøer

Kvalifikationer
  • Viden om sagsbehandling i forhold til studerende, herunder indsigt i forvaltningsret og de relevante bekendtgørelser for universitetsuddannelser
  • En relevant videregående uddannelse
  • Evne til at arbejde hurtigt og grundigt med at vurdere og udrede sager samt at udarbejde afgørelser
  • Evne til at formidle klart, kortfattet og præcist (skriftligt og mundtligt)
  • Gode digitale kompetencer (journalisering, sagsstyring, arkivering, mm)
  • Evne til at arbejde systematisk, selvstændigt og opsøgende

I HE Studier understøtter vi gode studieforløb for alle studerende på Health gennem planlægning, vejledning sagsbehandling og uddannelsestilrettelæggelse, og vi understøtter faglige og ledelsesmæssige beslutninger på uddannelsesområdet. Vi er en afdeling præget af stærk faglighed, fleksibilitet, nysgerrighed, og vi har et tæt samarbejde både med hinanden og med de faglige miljøer på fakultetet. I HE Studier er vi cirka 40 faste medarbejdere og 15 studenterstudievejledere og medhjælpere, og du kan se frem til en arbejdsdag med højt humør, gode kollegaer og udfordrende opgaver, som du selv er med til at præge og udvikle.

Der forventes afholdt samtaler uge 9 og 10.

Yderligere oplysninger kan fås hos afsnitsleder Lisette Prins på 2452 6913 eller lp@au.dk.

Formalia
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i Staten.

Ansøgning
  • Ansøgningen skal vedlægges CV og angivelse af uddannelse (kopi af relevante eksamensbeviser). Anbefalinger/referencer kan uploades særskilt.
  • Ansøgninger, der indsendes på anden vis end via nedenstående online ansøgningsformular eller som modtages senere end ansøgningsfristen, vil ikke blive taget i betragtning.
  • Vejledning for ansøgere samt vejledning i udfyldelse af ansøgningsformular kan ses her. (https://signatur.frontlab.com/AarhusUniversitet/Jobs/WebAdFile.aspx?Id=e60c470612124bc5a4a28ca55cf3f5bc.pdf)

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Ansøgningsfrist
Alle ansøgninger skal være lavet online og modtaget senest: 17.02.2019

 

Trives du i samspillet mellem studerende, fagmiljø og studieadministration? Er du god til at forstå komplekse regler og forklare dem på en forståelig måde? Er du grundig og systematisk i din undersøgelse af en sag? Hvis du kan svare ja til ovenstående og samtidig er skarp med et godt humør, er du måske den sagsbehandler, som vi søger. Opgaverne omfatterSagsbehandling af de studerendes ansøgninger vedr. dispensationer, merit og klagerUdredning af sager og rådgivning i sagsbehandlingsspørgsmålUdarbejdelse af sagsfremstillinger og afgørelsesbreveUdarbejdelse af procedurer for og anden dokumentation af sagsgangeBetjening af studieledelse og studienævn i forhold til sagsafgørelserDeltagelse i studieadministrative projekterSparring med kolleger i studieadministrationen og i de faglige miljøer KvalifikationerViden om sagsbehandling i forhold til studerende, herunder indsigt i forvaltningsret og de relevante bekendtgørelser for universitetsuddannelserEn relevant videregående uddannelseEvne til at arbejde hurtigt og grundigt med at vurdere og udrede sager samt at udarbejde afgørelserEvne til at formidle klart, kortfattet og præcist (skriftligt og mundtligt)Gode digitale kompetencer (journalisering, sagsstyring, arkivering, mm)Evne til at arbejde systematisk, selvstændigt og opsøgende I HE Studier understøtter vi gode studieforløb for alle studerende på Health gennem planlægning, vejledning sagsbehandling og uddannelsestilrettelæggelse, og vi understøtter faglige og ledelsesmæssige beslutninger på uddannelsesområdet. Vi er en afdeling præget af stærk faglighed, fleksibilitet, nysgerrighed, og vi har et tæt samarbejde både med hinanden og med de faglige miljøer på fakultetet. I HE Studier er vi cirka 40 faste medarbejdere og 15 studenterstudievejledere og medhjælpere, og du kan se frem til en arbejdsdag med højt humør, gode kollegaer og udfordrende opgaver, som du selv er med til at præge og udvikle. Der forventes afholdt samtaler uge 9 og 10. Yderligere oplysninger kan fås hos afsnitsleder Lisette Prins på 2452 6913 eller lp@au.dk. Formalia Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i Staten. AnsøgningAnsøgningen skal vedlægges CV og angivelse af uddannelse (kopi af relevante eksamensbeviser). Anbefalinger referencer kan uploades særskilt.Ansøgninger, der indsendes på anden vis end via nedenstående online ansøgningsformular eller som modtages senere end ansøgningsfristen, vil ikke blive taget i betragtning.Vejledning for ansøgere samt vejledning i udfyldelse af ansøgningsformular kan ses her. (https: signatur.frontlab.com AarhusUniversitet Jobs WebAdFile.aspx?Id e60c470612124bc5a4a28ca55cf3f5bc.pdf) Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge. Ansøgningsfrist Alle ansøgninger skal være lavet online og modtaget senest: 17.02.201911Jobnet2cf31b9e100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-17T00:00:000000https://au.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=600140fb-1a59-40b6-8406-b1ab0d839b39&languageKey=da-DK0EuropaDanmarkEuropaDanmarkJyllandØstjyllandAarhus3435389Aarhus Universitet11Nordre Ringgade 18000Aarhus CDKDanmark0lp@au.dkDKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent694033JobNet493025649302561000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=2cf31b9ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=2cf31b9ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=2cf31b9e&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=2cf31b9e&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/9.jpgØnsker du et spændende job som Akademisk medarbejder? Hos Aarhus Universitet tilbyder vi arbejdsplads med fokus på den enkelte medarbejder.12007991Dansk3Læse/ tale241210Akademisk medarbejder5Kontor og administration360114196Lisettelp@au.dkDKDanmarkDKDanmark329948213Seniorrådgiver ved formidlingsportalen danmarkshistorien.dk 1025236Robot Afdeling for Historie og Klassiske Studier, Institut for Kultur og Samfund, Aarhus Universitet opslår hermed en stilling som seniorrådgiver med ansvar for drift og administration af historieformidlingsportalen (http: www.danmarkshistorien.dk).Stillingen er ledig til besættelse pr. 1. august 2019 eller snarest herefter. Der er tale om en fuldtidsstilling (37 timer ugentligt)Arbejdssted: Jens Chr. Schous Vej 3-7, 8000 Aarhus C.StillingenVi søger en dedikeret og fagligt engageret medarbejder, der kan stå for den daglige drift samt for videreudvikling af historieformidling gennem formidlingsportalen danmarkshistorien.dk. som er en af Danmarks mest besøgte historieformidlingsportaler, med ca. 10.000 daglige brugere.En væsentlig del af stillingen vil være udvikling af historiefaglige og didaktisk orienterede projekter, herunder it-understøttet læring og formidling (Educational it), samt udarbejdelse af et Open Online Course i Danmarkshistorie. Det forventes endvidere, at den ansatte i stillingen deltager aktivt i forskningsbaseret formidling af historiefaglig viden og publicerer i relation til dette og beslægtede felter.Der indgår ikke egentlig personaleledelse i stillingen.Herudover inkluderer arbejdsopgaverne:Faglig ledelse af de medarbejdere, som er ansat i projekter med direkte tilknytning til danmarkshistorien.dk, eller som knyttes til danmarkshistorien.dk som en del af deres ansættelse på Aarhus Universitet (f.eks. ph.d. stipendiater)Ansvar for drift og administration af danmarkshistorien.dkSamarbejde med afdelingens øvrige videnskabelige medarbejdere om portalens faglige indhold, redaktion og udviklingVaretagelse og udvikling af samarbejdsrelationer til såvel eksterne som interne samarbejdspartnereAnsøgninger om eksterne midlerVejledningsopgaver over for studerende.KvalifikationskravAnsættelse som seniorrådgiver forudsætter en ph.d.-grad i historie eller beslægtede fag samt forskningsmæssige kvalifikationer på det niveau, der kan opnås på grundlag af en tilfredsstillende gennemført ansættelse som adjunkt forsker.Ansøgere forventes endvidere at kunne dokumentere:En relevant forsknings- og formidlingsproduktion på lektorniveauErfaringer med og visioner for historiefaglig forskningsformidling dokumenteret ved en kort redegørelseErfaring med redaktionelt arbejde i forbindelse med historiefaglig forskningsformidlingErfaring med selvstændige rådgivnings- og formidlingsopgaverErfaring med og visioner for udvikling af Educational IT, digitalt design og brugervenlighed, dokumenteret ved en kort redegørelseErfaring med projektledelse og eller projektarbejde i digitale formidlingsprojekterErfaring med ansøgninger om eksterne midlerBeherskelse af skriftligt dansk på højt niveau.Vær opmærksom på, at kun vedlagte publikationer vil blive bedømt en publikationsliste er således ikke tilstrækkelig. Ansøgninger uden vedhæftede publikationer (max 8 stk.) vil ikke komme i betragtning.Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos Afdelingsleder, Niels Brimnes, hisnb@cas.au.dk Yderligere oplysning om ansøgning kan fås hos HR-supporter Marianne Birn, e-mail mbb@au.dkAnsøgningen uploades på danskDanmarkshistorien.dkdanmarkshistorien.dk er en del af Historisk Afdeling ved Institut for Kultur og Samfund på Aarhus Universitet. Hjemmesiden blev lanceret den 14. maj 2009 og har siden da formidlet forskningsbaseret viden om Danmarks historie udarbejdet af historikere, arkæologer og andre forskere primært fra Aarhus Universitet. Formålet med danmarkshistorien.dk er at give offentligheden og undervisningssektoren mulighed for at få kvalificeret og tilgængelig information om Danmarks historie fra oldtiden til i dag formidlet af fagfolk.Historie og Klassiske studierSe venligst følgende link: http: cas.au.dk om-instituttet afdelinger historie-og-klassiske-studier Institut for Kultur og SamfundSe venligst følgende link: http: cas.au.dk Application procedure:Shortlisting is used. This means that after the deadline for applications and with the assistance from the assessment committee chairman, and the assessment committee if necessary, the head of department selects the candidates to be evaluated. The selection is made on the basis of an assessment of who of the candidates are most relevant considering the requirements of the advertisement. All applicants will be notified within 6 weeks whether or not their applications have been sent to an expert assessment committee for evaluation. The selected applicants will be informed about the composition of the committee and will receive his her assessment. Once the recruitment process is completed a final letter of rejection is sent to the deselected applicants, including the main considerations emphasized during the selection process.Formalities and salary range:Arts refers to the Ministerial Order on the Appointment of Academic Staff at Danish Universities under the Danish Ministry of Science, Technology and Innovation.The application must be in Danish and include a curriculum vitae, degree certificate, a complete list of publications, a statement of future research plans and information about research activities, teaching portfolio and verified information on previous teaching experience (if any). Guidelines for applicants can be found here:http: arts.au.dk en about-arts vacant-positions application-guidelines-academic-positions-2014 .Appointment shall be in accordance with the collective labour agreement between the Danish Ministry of Finance and the Danish Confederation of Professional Associations. Further information on qualification requirements and job content may be found in the Memorandum on Job Structure for Academic Staff at Danish Universities.Salary depends on seniority as agreed between the Danish Ministry of Finance and the Confederation of Professional Associations.Research activities will be evaluated in relation to actual research time. Thus, we encourage applicants to specify periods of leave without research activities, in order to be able to subtract these periods from the span of the scientific career during the evaluation of scientific productivity.All interested candidates are encouraged to apply, regardless of their personal background.Shortlists may be prepared with the candidates that have been selected for a detailed academic assessment. A committee set up by the head of school is responsible for selecting the most qualified candidates. See this link for further information about shortlisting at the Faculty of Arts: http: medarbejdere.au.dk fileadmin user_upload Proces_for_shortlisting_december_2017.pdfAnsøgningsfristAlle ansøgninger skal være lavet online og modtaget senest: 19.02.2019Faculty of ArtsArts er et af fire hovedområder på Aarhus Universitet. Arts bidrager til Aarhus Universitets forskning, talentudvikling, videnudveksling og uddannelser.Med omkring 500 videnskabelige medarbejdere, 260 ph.d.-studerende, 10.500 bachelor- og kandidatstuderende samt 1.500 studerende på efter videreuddannelse udgør Arts et stærkt og mangfoldigt forsknings- og uddannelsesmiljø.Arts består af Institut for Kommunikation og Kultur, Institut for Kultur og Samfund, Danmarks institut for Pædagogik og uddannelse, Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier. Enhederne huser hver især stærke fagmiljøer og danner udgangspunkt for interdisciplinær forskning og uddannelse.Fagmiljøerne og uddannelserne på Arts indgår i internationale samarbejder og har et fælles mål om at bidrage til udviklingen af viden, velfærd og kultur i interaktion med det omgivende samfund.Læs mere på http: www.arts.au.dkAfdeling for Historie og Klassiske Studier, Institut for Kultur og Samfund, Aarhus Universitet opslår hermed en stilling som seniorrådgiver med ansvar for drift og administration af historieformidlingsportalen (http://www.danmarkshistorien.dk).

Stillingen er ledig til besættelse pr. 1. august 2019 eller snarest herefter. Der er tale om en fuldtidsstilling (37 timer ugentligt)

Arbejdssted: Jens Chr. Schous Vej 3-7, 8000 Aarhus C.

Stillingen
Vi søger en dedikeret og fagligt engageret medarbejder, der kan stå for den daglige drift samt for videreudvikling af historieformidling gennem formidlingsportalen danmarkshistorien.dk. som er en af Danmarks mest besøgte historieformidlingsportaler, med ca. 10.000 daglige brugere.
En væsentlig del af stillingen vil være udvikling af historiefaglige og didaktisk orienterede projekter, herunder it-understøttet læring og formidling (Educational it), samt udarbejdelse af et ’Open Online Course’ i Danmarkshistorie. Det forventes endvidere, at den ansatte i stillingen deltager aktivt i forskningsbaseret formidling af historiefaglig viden og publicerer i relation til dette og beslægtede felter.

Der indgår ikke egentlig personaleledelse i stillingen.

Herudover inkluderer arbejdsopgaverne:
  • Faglig ledelse af de medarbejdere, som er ansat i projekter med direkte tilknytning til danmarkshistorien.dk, eller som knyttes til danmarkshistorien.dk som en del af deres ansættelse på Aarhus Universitet (f.eks. ph.d. stipendiater)
  • Ansvar for drift og administration af danmarkshistorien.dk
  • Samarbejde med afdelingens øvrige videnskabelige medarbejdere om portalens faglige indhold, redaktion og udvikling
  • Varetagelse og udvikling af samarbejdsrelationer til såvel eksterne som interne samarbejdspartnere
  • Ansøgninger om eksterne midler
  • Vejledningsopgaver over for studerende.

Kvalifikationskrav
Ansættelse som seniorrådgiver forudsætter en ph.d.-grad i historie eller beslægtede fag samt forskningsmæssige kvalifikationer på det niveau, der kan opnås på grundlag af en tilfredsstillende gennemført ansættelse som adjunkt/forsker.

Ansøgere forventes endvidere at kunne dokumentere:
  • En relevant forsknings- og formidlingsproduktion på lektorniveau
  • Erfaringer med og visioner for historiefaglig forskningsformidling dokumenteret ved en kort redegørelse
  • Erfaring med redaktionelt arbejde i forbindelse med historiefaglig forskningsformidling
  • Erfaring med selvstændige rådgivnings- og formidlingsopgaver
  • Erfaring med og visioner for udvikling af Educational IT, digitalt design og brugervenlighed, dokumenteret ved en kort redegørelse
  • Erfaring med projektledelse og/eller projektarbejde i digitale formidlingsprojekter
  • Erfaring med ansøgninger om eksterne midler
  • Beherskelse af skriftligt dansk på højt niveau.

Vær opmærksom på, at kun vedlagte publikationer vil blive bedømt; en publikationsliste er således ikke tilstrækkelig. Ansøgninger uden vedhæftede publikationer (max 8 stk.) vil ikke komme i betragtning.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos Afdelingsleder, Niels Brimnes, hisnb@cas.au.dk

Yderligere oplysning om ansøgning kan fås hos HR-supporter Marianne Birn, e-mail mbb@au.dk

Ansøgningen uploades på dansk

Danmarkshistorien.dk
danmarkshistorien.dk er en del af Historisk Afdeling ved Institut for Kultur og Samfund på Aarhus Universitet. Hjemmesiden blev lanceret den 14. maj 2009 og har siden da formidlet forskningsbaseret viden om Danmarks historie udarbejdet af historikere, arkæologer og andre forskere primært fra Aarhus Universitet. Formålet med danmarkshistorien.dk er at give offentligheden og undervisningssektoren mulighed for at få kvalificeret og tilgængelig information om Danmarks historie fra oldtiden til i dag formidlet af fagfolk.

Historie og Klassiske studier
Se venligst følgende link: http://cas.au.dk/om-instituttet/afdelinger/historie-og-klassiske-studier/

Institut for Kultur og Samfund
Se venligst følgende link: http://cas.au.dk/

Application procedure:
Shortlisting is used. This means that after the deadline for applications and with the assistance from the assessment committee chairman, and the assessment committee if necessary, the head of department selects the candidates to be evaluated. The selection is made on the basis of an assessment of who of the candidates are most relevant considering the requirements of the advertisement. All applicants will be notified within 6 weeks whether or not their applications have been sent to an expert assessment committee for evaluation. The selected applicants will be informed about the composition of the committee and will receive his/her assessment. Once the recruitment process is completed a final letter of rejection is sent to the deselected applicants, including the main considerations emphasized during the selection process.

Formalities and salary range:
Arts refers to the Ministerial Order on the Appointment of Academic Staff at Danish Universities under the Danish Ministry of Science, Technology and Innovation.

The application must be in Danish and include a curriculum vitae, degree certificate, a complete list of publications, a statement of future research plans and information about research activities, teaching portfolio and verified information on previous teaching experience (if any). Guidelines for applicants can be found here:http://arts.au.dk/en/about-arts/vacant-positions/application-guidelines-academic-positions-2014/.

Appointment shall be in accordance with the collective labour agreement between the Danish Ministry of Finance and the Danish Confederation of Professional Associations. Further information on qualification requirements and job content may be found in the Memorandum on Job Structure for Academic Staff at Danish Universities.

Salary depends on seniority as agreed between the Danish Ministry of Finance and the Confederation of Professional Associations.
Research activities will be evaluated in relation to actual research time. Thus, we encourage applicants to specify periods of leave without research activities, in order to be able to subtract these periods from the span of the scientific career during the evaluation of scientific productivity.

All interested candidates are encouraged to apply, regardless of their personal background.

Shortlists may be prepared with the candidates that have been selected for a detailed academic assessment. A committee set up by the head of school is responsible for selecting the most qualified candidates. See this link for further information about shortlisting at the Faculty of Arts: http://medarbejdere.au.dk/fileadmin/user_upload/Proces_for_shortlisting_december_2017.pdf

Ansøgningsfrist
Alle ansøgninger skal være lavet online og modtaget senest: 19.02.2019

Faculty of Arts
Arts er et af fire hovedområder på Aarhus Universitet. Arts bidrager til Aarhus Universitets forskning, talentudvikling, videnudveksling og uddannelser.

Med omkring 500 videnskabelige medarbejdere, 260 ph.d.-studerende, 10.500 bachelor- og kandidatstuderende samt 1.500 studerende på efter/videreuddannelse udgør Arts et stærkt og mangfoldigt forsknings- og uddannelsesmiljø.

Arts består af Institut for Kommunikation og Kultur, Institut for Kultur og Samfund, Danmarks institut for Pædagogik og uddannelse, Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier. Enhederne huser hver især stærke fagmiljøer og danner udgangspunkt for interdisciplinær forskning og uddannelse.
Fagmiljøerne og uddannelserne på Arts indgår i internationale samarbejder og har et fælles mål om at bidrage til udviklingen af viden, velfærd og kultur i interaktion med det omgivende samfund.

Læs mere på http://www.arts.au.dk

 

Aarhus UniversitetAarhus C2019-01-24T00:00:002019-02-19T00:00:00
329947976Seniorrådgiver ved formidlingsportalen danmarkshistorien.dk 1025187Robot Afdeling for Historie og Klassiske Studier, Institut for Kultur og Samfund, Aarhus Universitet opslår hermed en stilling som seniorrådgiver ved historieformidlingsportalen (http: www.danmarkshistorien.dk).Stillingen er ledig til besættelse pr. 1. august 2019 eller snarest herefter. Der er tale om en deltidsstilling (30 timer ugentligt).Arbejdssted: Jens Chr. Schous Vej 3-7, 8000 Aarhus C.StillingenVi søger en dedikeret og fagligt engageret medarbejder, til drift og videreudvikling af historieformidling gennem formidlingsportalen danmarkshistorien.dk. som er en af Danmarks mest besøgte historieformidlingsportaler, med ca. 10.000 daglige brugere.En væsentlig del af stillingen vil være udvikling af historiefaglige og didaktisk orienterede projekter, herunder it-understøttet læring og formidling (Educational it), samt udarbejdelse af et Open Online Course i Danmarkshistorie. Det forventes endvidere, at den ansatte i stillingen deltager aktivt i forskningsbaseret formidling af historiefaglig viden og publicerer i relation til dette og beslægtede felter.Herudover inkluderer arbejdsopgaverne:Faglig vejledning af de medarbejdere, som er ansat i projekter med direkte tilknytning til danmarkshistorien.dk, eller som knyttes til danmarkshistorien.dk som en del af deres ansættelse på Aarhus Universitet (f.eks. ph.d. stipendiater)Drift og redaktionelle opgaver ved danmarkshistorien.dkSamarbejde med afdelingens øvrige videnskabelige medarbejdere om portalens faglige indhold, redaktion og udviklingVaretagelse og udvikling af samarbejdsrelationer til såvel eksterne som interne samarbejdspartnereAnsøgninger om eksterne midlerVejledningsopgaver over for studerende.KvalifikationskravAnsættelse som seniorrådgiver forudsætter en ph.d.-grad i historie eller beslægtede fag samt forskningsmæssige kvalifikationer på det niveau, der kan opnås på grundlag af en tilfredsstillende gennemført ansættelse som adjunkt forsker.Ansøgere forventes endvidere at kunne dokumentere:En relevant forsknings- og formidlingsproduktion på lektorniveauErfaringer med og visioner for historiefaglig forskningsformidling dokumenteret ved en kort redegørelseErfaring med redaktionelt arbejde i forbindelse med historiefaglig forskningsformidlingErfaring med selvstændige rådgivnings- og formidlingsopgaverErfaring med og visioner for udvikling af Educational IT, digitalt design og brugervenlighed, dokumenteret ved en kort redegørelseErfaring med projektarbejde i digitale formidlingsprojekterBeherskelse af skriftligt dansk på højt niveau.Vær opmærksom på, at kun vedlagte publikationer vil blive bedømt en publikationsliste er således ikke tilstrækkelig. Ansøgninger uden vedhæftede publikationer (max 8 stk.) vil ikke komme i betragtning.Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos Afdelingsleder, Niels Brimnes, hisnb@cas.au.dkYderligere oplysning om ansøgning kan fås hos HR-supporter Marianne Birn, e-mail mbb@au.dkAnsøgningen uploades på danskDanmarkshistorien.dkdanmarkshistorien.dk er en del af Historisk Afdeling ved Institut for Kultur og Samfund på Aarhus Universitet. Hjemmesiden blev lanceret den 14. maj 2009 og har siden da formidlet forskningsbaseret viden om Danmarks historie udarbejdet af historikere, arkæologer og andre forskere primært fra Aarhus Universitet. Formålet med danmarkshistorien.dk er at give offentligheden og undervisningssektoren mulighed for at få kvalificeret og tilgængelig information om Danmarks historie fra oldtiden til i dag formidlet af fagfolk.Historie og Klassiske studierSe venligst følgende link: http: cas.au.dk om-instituttet afdelinger historie-og-klassiske-studier Institut for Kultur og SamfundSe venligst følgende link: http: cas.au.dk Application procedure:Shortlisting is used. This means that after the deadline for applications and with the assistance from the assessment committee chairman, and the assessment committee if necessary, the head of department selects the candidates to be evaluated. The selection is made on the basis of an assessment of who of the candidates are most relevant considering the requirements of the advertisement. All applicants will be notified within 6 weeks whether or not their applications have been sent to an expert assessment committee for evaluation. The selected applicants will be informed about the composition of the committee and will receive his her assessment. Once the recruitment process is completed a final letter of rejection is sent to the deselected applicants, including the main considerations emphasized during the selection process.Formalities and salary range:Arts refers to the Ministerial Order on the Appointment of Academic Staff at Danish Universities under the Danish Ministry of Science, Technology and Innovation.The application must be in Danish and include a curriculum vitae, degree certificate, a complete list of publications, a statement of future research plans and information about research activities, teaching portfolio and verified information on previous teaching experience (if any). Guidelines for applicants can be found here: http: arts.au.dk en about-arts vacant-positions application-guidelines-academic-positions-2014 .Appointment shall be in accordance with the collective labour agreement between the Danish Ministry of Finance and the Danish Confederation of Professional Associations. Further information on qualification requirements and job content may be found in the Memorandum on Job Structure for Academic Staff at Danish Universities.Salary depends on seniority as agreed between the Danish Ministry of Finance and the Confederation of Professional Associations.Research activities will be evaluated in relation to actual research time. Thus, we encourage applicants to specify periods of leave without research activities, in order to be able to subtract these periods from the span of the scientific career during the evaluation of scientific productivity.All interested candidates are encouraged to apply, regardless of their personal background.Shortlists may be prepared with the candidates that have been selected for a detailed academic assessment. A committee set up by the head of school is responsible for selecting the most qualified candidates. See this link for further information about shortlisting at the Faculty of Arts: http: medarbejdere.au.dk fileadmin user_upload Proces_for_shortlisting_december_2017.pdfAnsøgningsfristAlle ansøgninger skal være lavet online og modtaget senest: 19.02.2019Faculty of ArtsArts er et af fire hovedområder på Aarhus Universitet. Arts bidrager til Aarhus Universitets forskning, talentudvikling, videnudveksling og uddannelser.Med omkring 500 videnskabelige medarbejdere, 260 ph.d.-studerende, 10.500 bachelor- og kandidatstuderende samt 1.500 studerende på efter videreuddannelse udgør Arts et stærkt og mangfoldigt forsknings- og uddannelsesmiljø.Arts består af Institut for Kommunikation og Kultur, Institut for Kultur og Samfund, Danmarks institut for Pædagogik og uddannelse, Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier. Enhederne huser hver især stærke fagmiljøer og danner udgangspunkt for interdisciplinær forskning og uddannelse.Fagmiljøerne og uddannelserne på Arts indgår i internationale samarbejder og har et fælles mål om at bidrage til udviklingen af viden, velfærd og kultur i interaktion med det omgivende samfund.Læs mere på http: www.arts.au.dkAfdeling for Historie og Klassiske Studier, Institut for Kultur og Samfund, Aarhus Universitet opslår hermed en stilling som seniorrådgiver ved historieformidlingsportalen (http://www.danmarkshistorien.dk).

Stillingen er ledig til besættelse pr. 1. august 2019 eller snarest herefter. Der er tale om en deltidsstilling (30 timer ugentligt).

Arbejdssted: Jens Chr. Schous Vej 3-7, 8000 Aarhus C.

Stillingen
Vi søger en dedikeret og fagligt engageret medarbejder, til drift og videreudvikling af historieformidling gennem formidlingsportalen danmarkshistorien.dk. som er en af Danmarks mest besøgte historieformidlingsportaler, med ca. 10.000 daglige brugere.
En væsentlig del af stillingen vil være udvikling af historiefaglige og didaktisk orienterede projekter, herunder it-understøttet læring og formidling (Educational it), samt udarbejdelse af et ’Open Online Course’ i Danmarkshistorie. Det forventes endvidere, at den ansatte i stillingen deltager aktivt i forskningsbaseret formidling af historiefaglig viden og publicerer i relation til dette og beslægtede felter.

Herudover inkluderer arbejdsopgaverne:
  • Faglig vejledning af de medarbejdere, som er ansat i projekter med direkte tilknytning til danmarkshistorien.dk, eller som knyttes til danmarkshistorien.dk som en del af deres ansættelse på Aarhus Universitet (f.eks. ph.d. stipendiater)
  • Drift og redaktionelle opgaver ved danmarkshistorien.dk
  • Samarbejde med afdelingens øvrige videnskabelige medarbejdere om portalens faglige indhold, redaktion og udvikling
  • Varetagelse og udvikling af samarbejdsrelationer til såvel eksterne som interne samarbejdspartnere
  • Ansøgninger om eksterne midler
  • Vejledningsopgaver over for studerende.

Kvalifikationskrav
Ansættelse som seniorrådgiver forudsætter en ph.d.-grad i historie eller beslægtede fag samt forskningsmæssige kvalifikationer på det niveau, der kan opnås på grundlag af en tilfredsstillende gennemført ansættelse som adjunkt/forsker.

Ansøgere forventes endvidere at kunne dokumentere:
  • En relevant forsknings- og formidlingsproduktion på lektorniveau
  • Erfaringer med og visioner for historiefaglig forskningsformidling dokumenteret ved en kort redegørelse
  • Erfaring med redaktionelt arbejde i forbindelse med historiefaglig forskningsformidling
  • Erfaring med selvstændige rådgivnings- og formidlingsopgaver
  • Erfaring med og visioner for udvikling af Educational IT, digitalt design og brugervenlighed, dokumenteret ved en kort redegørelse
  • Erfaring med projektarbejde i digitale formidlingsprojekter
  • Beherskelse af skriftligt dansk på højt niveau.

Vær opmærksom på, at kun vedlagte publikationer vil blive bedømt; en publikationsliste er således ikke tilstrækkelig. Ansøgninger uden vedhæftede publikationer (max 8 stk.) vil ikke komme i betragtning.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos Afdelingsleder, Niels Brimnes, hisnb@cas.au.dk

Yderligere oplysning om ansøgning kan fås hos HR-supporter Marianne Birn, e-mail mbb@au.dk

Ansøgningen uploades på dansk

Danmarkshistorien.dk
danmarkshistorien.dk er en del af Historisk Afdeling ved Institut for Kultur og Samfund på Aarhus Universitet. Hjemmesiden blev lanceret den 14. maj 2009 og har siden da formidlet forskningsbaseret viden om Danmarks historie udarbejdet af historikere, arkæologer og andre forskere primært fra Aarhus Universitet. Formålet med danmarkshistorien.dk er at give offentligheden og undervisningssektoren mulighed for at få kvalificeret og tilgængelig information om Danmarks historie fra oldtiden til i dag formidlet af fagfolk.

Historie og Klassiske studier
Se venligst følgende link: http://cas.au.dk/om-instituttet/afdelinger/historie-og-klassiske-studier/

Institut for Kultur og Samfund
Se venligst følgende link: http://cas.au.dk/

Application procedure:
Shortlisting is used. This means that after the deadline for applications and with the assistance from the assessment committee chairman, and the assessment committee if necessary, the head of department selects the candidates to be evaluated. The selection is made on the basis of an assessment of who of the candidates are most relevant considering the requirements of the advertisement. All applicants will be notified within 6 weeks whether or not their applications have been sent to an expert assessment committee for evaluation. The selected applicants will be informed about the composition of the committee and will receive his/her assessment. Once the recruitment process is completed a final letter of rejection is sent to the deselected applicants, including the main considerations emphasized during the selection process.

Formalities and salary range:
Arts refers to the Ministerial Order on the Appointment of Academic Staff at Danish Universities under the Danish Ministry of Science, Technology and Innovation.

The application must be in Danish and include a curriculum vitae, degree certificate, a complete list of publications, a statement of future research plans and information about research activities, teaching portfolio and verified information on previous teaching experience (if any). Guidelines for applicants can be found here: http://arts.au.dk/en/about-arts/vacant-positions/application-guidelines-academic-positions-2014/.

Appointment shall be in accordance with the collective labour agreement between the Danish Ministry of Finance and the Danish Confederation of Professional Associations. Further information on qualification requirements and job content may be found in the Memorandum on Job Structure for Academic Staff at Danish Universities.

Salary depends on seniority as agreed between the Danish Ministry of Finance and the Confederation of Professional Associations.

Research activities will be evaluated in relation to actual research time. Thus, we encourage applicants to specify periods of leave without research activities, in order to be able to subtract these periods from the span of the scientific career during the evaluation of scientific productivity.

All interested candidates are encouraged to apply, regardless of their personal background.

Shortlists may be prepared with the candidates that have been selected for a detailed academic assessment. A committee set up by the head of school is responsible for selecting the most qualified candidates. See this link for further information about shortlisting at the Faculty of Arts: http://medarbejdere.au.dk/fileadmin/user_upload/Proces_for_shortlisting_december_2017.pdf

Ansøgningsfrist
Alle ansøgninger skal være lavet online og modtaget senest: 19.02.2019

Faculty of Arts
Arts er et af fire hovedområder på Aarhus Universitet. Arts bidrager til Aarhus Universitets forskning, talentudvikling, videnudveksling og uddannelser.

Med omkring 500 videnskabelige medarbejdere, 260 ph.d.-studerende, 10.500 bachelor- og kandidatstuderende samt 1.500 studerende på efter/videreuddannelse udgør Arts et stærkt og mangfoldigt forsknings- og uddannelsesmiljø.

Arts består af Institut for Kommunikation og Kultur, Institut for Kultur og Samfund, Danmarks institut for Pædagogik og uddannelse, Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier. Enhederne huser hver især stærke fagmiljøer og danner udgangspunkt for interdisciplinær forskning og uddannelse.
Fagmiljøerne og uddannelserne på Arts indgår i internationale samarbejder og har et fælles mål om at bidrage til udviklingen af viden, velfærd og kultur i interaktion med det omgivende samfund.

Læs mere på http://www.arts.au.dk

 

Aarhus UniversitetAarhus C2019-01-24T00:00:002019-02-19T00:00:00
329947939AC medarbejder (rådgiver på området Myndighedsrådgivning) til fakultetssekretariatet ved Science and Technology, Aarhus Universitet 1025478Robot Vi søger en akademisk uddannet medarbejder, som skal være rådgiver for prodekanen for Myndighedsrådgivning. Stillingen er placeret i fakultetssekretariatet ved Science and Technology, Aarhus Universitet og ønskes besat pr. 1. april eller snarest muligt.Om stillingenDu bliver som rådgiver for prodekanen på området for Myndighedsrådgivning inddraget i håndteringen af universitetets forskningsbaserede rådgivning til myndigheder og organisationer inden for forskningsfelterne fødevarer, jordbrug, miljø, natur og klima.Dine primære opgaver bliver at varetage rollen som rådgiver og højre hånd for prodeka-nen. Det indebærer bl.a. at understøtte prodekanens samspil med områdets to nationale centre, DCA (Fødevarer Jordbrug) og DCE (Miljø Energi) samt de respektive syv institutter, der leverer myndighedsrådgivning. Du får desuden en central opgave med at understøtte det løbende samspil med Miljø- og Fødevareministeriet, Uddannelses og Forskningsministeriet, samt interesseorganisationer.Du vil i dagligdagen skulle varetage i en bred vifte af opgaver, der kræver, at du udvikler og analyser centrale problemstillinger inden for myndighedsrådgivning og endvidere samarbejder med mange interne og eksterne nøgleinteressenter. Du vil bl.a. arbejde med kontrakt- og opgavekoordination ift. Miljø- og Fødevareministeriet. Du får et dagligt samarbejde med prodekanen for myndighedsrådgivning, fakultetets forskere, bl.a. i forhold til koordinering, analyser, kvalitetssikring og formidling af rådgivnings- og forskningsresultater, og du får et tæt samspil med andre områder på Aarhus Universitet og andre danske universiteter, ligesom du deltager i relevante nationale og internationale fora.Dine kvalifikationerDu har en uddannelse på kandidat- eller Ph.d.-niveau, gerne inden for landbrugs- eller miljøområdet, og har erfaring fra myndighedsrådgivning, politiske processer og kontrakt-håndtering. Relevant erfaring med forskning og udvikling (egen forskning og eller samspil med forskningsverdenen) samt erfaring fra en større, kompleks organisation med bred intern- og ekstern interessesfære vil være en stor fordel i stillingen. Du er desuden en dygtig formidler i skrift og tale på både dansk og engelsk.Som person er du analytisk stærk, arbejder med ro og overblik og har en udadvendt arbejdsform. Du er en dygtig holdspiller, men arbejder også med stor selvstændighed. Du har en veludviklet strategisk forståelse og ved, hvordan man agerer i et politisk- og interessentdrevet miljø. Vi tilbyderEn stilling med en selvstændig og indflydelsesrig rolle, tæt på ledelsen og i spændings-feltet mellem forskning, myndigheder, interesseorganisationer og erhvervslivet. Stillingen er organisatorisk placeret i fakultetssekretariatet i Århus. I fakultetssekretariatet vil du få engagerede kolleger, som lægger vægt på at have et godt arbejdsmiljø med godt kollega-skab, faglig sparring, respekt for hinanden og humor i hverdagen. Fakultetssekretariatet består pt af en chefrådgiver (leder af sekretariatet) og 11 medarbejdere.AnsøgningAnsøgningen skal vedlægges et CV samt kopi af relevant eksamensbevis og evt. anbefalinger referencerSamtaler afholdes i uge 8 og 9.Læs mere om fakultetet og universitetet på http: www.au.dkYderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse prodekan Kurt Nielsen, tlf. 4084 1780. mail: kni@au.dk eller chefrådgiver Marianne Fejerskov Løyche, tlf. 2899 2590, mail: mfl@au.dkFormaliaLøn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Der vil afhængig af dine kvalifikationer være mulighed for ansættelse som konsulentAlle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.AnsøgningsfristAlle ansøgninger skal være lavet online og modtaget senest: 19.02.2019Vi søger en akademisk uddannet medarbejder, som skal være rådgiver for prodekanen for Myndighedsrådgivning. Stillingen er placeret i fakultetssekretariatet ved Science and Technology, Aarhus Universitet og ønskes besat pr. 1. april eller snarest muligt.

Om stillingen
Du bliver som rådgiver for prodekanen på området for Myndighedsrådgivning inddraget i håndteringen af universitetets forskningsbaserede rådgivning til myndigheder og organisationer inden for forskningsfelterne fødevarer, jordbrug, miljø, natur og klima.

Dine primære opgaver bliver at varetage rollen som rådgiver og ”højre hånd” for prodeka-nen. Det indebærer bl.a. at understøtte prodekanens samspil med områdets to nationale centre, DCA (Fødevarer & Jordbrug) og DCE (Miljø & Energi) samt de respektive syv institutter, der leverer myndighedsrådgivning. Du får desuden en central opgave med at understøtte det løbende samspil med Miljø- og Fødevareministeriet, Uddannelses – og Forskningsministeriet, samt interesseorganisationer.

Du vil i dagligdagen skulle varetage i en bred vifte af opgaver, der kræver, at du udvikler og analyser centrale problemstillinger inden for myndighedsrådgivning og endvidere samarbejder med mange interne og eksterne nøgleinteressenter. Du vil bl.a. arbejde med kontrakt- og opgavekoordination ift. Miljø- og Fødevareministeriet. Du får et dagligt samarbejde med prodekanen for myndighedsrådgivning, fakultetets forskere, bl.a. i forhold til koordinering, analyser, kvalitetssikring og formidling af rådgivnings- og forskningsresultater, og du får et tæt samspil med andre områder på Aarhus Universitet og andre danske universiteter, ligesom du deltager i relevante nationale og internationale fora.

Dine kvalifikationer
Du har en uddannelse på kandidat- eller Ph.d.-niveau, gerne inden for landbrugs- eller miljøområdet, og har erfaring fra myndighedsrådgivning, politiske processer og kontrakt-håndtering. Relevant erfaring med forskning og udvikling (egen forskning og/eller samspil med forskningsverdenen) samt erfaring fra en større, kompleks organisation med bred intern- og ekstern interessesfære vil være en stor fordel i stillingen. Du er desuden en dygtig formidler i skrift og tale på både dansk og engelsk.

Som person er du analytisk stærk, arbejder med ro og overblik og har en udadvendt arbejdsform. Du er en dygtig holdspiller, men arbejder også med stor selvstændighed. Du har en veludviklet strategisk forståelse og ved, hvordan man agerer i et politisk- og interessentdrevet miljø.

Vi tilbyder
En stilling med en selvstændig og indflydelsesrig rolle, tæt på ledelsen og i spændings-feltet mellem forskning, myndigheder, interesseorganisationer og erhvervslivet. Stillingen er organisatorisk placeret i fakultetssekretariatet i Århus. I fakultetssekretariatet vil du få engagerede kolleger, som lægger vægt på at have et godt arbejdsmiljø med godt kollega-skab, faglig sparring, respekt for hinanden og humor i hverdagen. Fakultetssekretariatet består pt af en chefrådgiver (leder af sekretariatet) og 11 medarbejdere.

Ansøgning
Ansøgningen skal vedlægges et CV samt kopi af relevant eksamensbevis og evt. anbefalinger/referencer

Samtaler afholdes i uge 8 og 9.

Læs mere om fakultetet og universitetet på http://www.au.dk

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse prodekan Kurt Nielsen, tlf. 4084 1780. mail: kni@au.dk eller chefrådgiver Marianne Fejerskov Løyche, tlf. 2899 2590, mail: mfl@au.dk

Formalia
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Der vil afhængig af dine kvalifikationer være mulighed for ansættelse som konsulent

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Ansøgningsfrist
Alle ansøgninger skal være lavet online og modtaget senest: 19.02.2019

 

Aarhus UniversitetAarhus C2019-01-24T00:00:002019-02-19T00:00:00
329947933AC medarbejder (rådgiver) til fakultetssekretariatet ved Science and Technology, Aarhus Universitet 1025487Robot Vi søger en akademisk uddannet medarbejder (rådgiver) til fakultetssekretariatet ved Science and Technology, Aarhus Universitet til ansættelse pr. 1. april eller snarest muligt.Om opgaverneDu vil som rådgiver i fakultetssekretariatet have en bred vifte af opgaver. Du vil primært skulle bistå med løsning af opgaver i relation til dekanen i tæt samarbejde med chefrådgiveren, og således have en understøttende sagsbehandlende funktion i forhold til fakultetet generelt. Du vil bl.a. få ansvar for løsning af opgaver i relation til fakultetsledelsen og fakultetets Akademiske råd, herunder planlægning og opfølgning på møderne. Du får desuden en central opgave i analyse og opfølgning på fakultetets strategi og opstillede mål. Endvidere vil du få ansvar for tilrettelæggelse og gennemførsel af længerevarende udviklingsprojekter og bidrage til løsningen af ad hoc opgaver i sekretariatet. Det vil være et led i opgaveløsningen, at du opbygger en god kontakt med fakultetets institutter og centre samt relevante administrative medarbejdere på institutterne, det administrative center og universitetet.Ansøgers kvalifikationerDu har en akademisk uddannelse på mindst kandidatniveau. Vi forventer, at du er hurtig til at analysere komplekse problemstillinger, er systematisk og resultatorienteret med en høj kvalitet i opgaveløsningen. Du er en dygtig holdspiller, men arbejder også med stor selvstændighed og forstår at strukturere opgaverne i forhold til tiden. Vi lægger vægt på, at du har en god strategiske forståelse, situationsfornemmelse og forstår at navigere i en kompleks organisation. Du er desuden en dygtig formidler både på dansk og engelsk.Vi har en travl hverdag med mange bolde i luften, som kræver, at du er robust, kan bevare overblikket og har en konstruktiv tilgang til opgaverne, samt at du er initiativrig og proaktiv i forhold til dekanen, prodekanerne og øvrige samarbejdspartnere.Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med ledelsesbetjening, herunder særligt udviklings og strategiarbejde samt projektdeltagelse -ledelse.Vi tilbyderEt spændende og udfordrende job i tæt samspil med dekanen og fakultetets øvrige ledelse samt engagerede kolleger. Vi lægger vægt på at have et godt arbejdsmiljø med samarbejde og fællesskab, faglig sparring, respekt for hinanden og humor i hverdagen. Fakultetssekretariatet består pt af en chefrådgiver (leder af sekretariatet) og 11 medarbejdere.Læs mere om fakultetet og universitetet på http: www.au.dkYderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til chefrådgiver Marianne Fejerskov Løyche, tlf. 2899 2590, mail: mfl@au.dk.Ansøgningen skal vedlægges et c.v. samt kopi af relevant eksamensbevis og evt. anbefalinger referencerDer vil blive afholdt samtaler i uge 8-9.FormaliaLøn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Der vil afhængig af dine kvalifikationer være mulighed for ansættelse som specialkonsulent.Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.AnsøgningsfristAlle ansøgninger skal være lavet online og modtaget senest: 19.02.2019Vi søger en akademisk uddannet medarbejder (rådgiver) til fakultetssekretariatet ved Science and Technology, Aarhus Universitet til ansættelse pr. 1. april eller snarest muligt.

Om opgaverne
Du vil som rådgiver i fakultetssekretariatet have en bred vifte af opgaver. Du vil primært skulle bistå med løsning af opgaver i relation til dekanen i tæt samarbejde med chefrådgiveren, og således have en understøttende sagsbehandlende funktion i forhold til fakultetet generelt. Du vil bl.a. få ansvar for løsning af opgaver i relation til fakultetsledelsen og fakultetets Akademiske råd, herunder planlægning og opfølgning på møderne. Du får desuden en central opgave i analyse og opfølgning på fakultetets strategi og opstillede mål. Endvidere vil du få ansvar for tilrettelæggelse og gennemførsel af længerevarende udviklingsprojekter og bidrage til løsningen af ad hoc opgaver i sekretariatet. Det vil være et led i opgaveløsningen, at du opbygger en god kontakt med fakultetets institutter og centre samt relevante administrative medarbejdere på institutterne, det administrative center og universitetet.

Ansøgers kvalifikationer
Du har en akademisk uddannelse på mindst kandidatniveau. Vi forventer, at du er hurtig til at analysere komplekse problemstillinger, er systematisk og resultatorienteret med en høj kvalitet i opgaveløsningen. Du er en dygtig holdspiller, men arbejder også med stor selvstændighed og forstår at strukturere opgaverne i forhold til tiden. Vi lægger vægt på, at du har en god strategiske forståelse, situationsfornemmelse og forstår at navigere i en kompleks organisation. Du er desuden en dygtig formidler både på dansk og engelsk.

Vi har en travl hverdag med mange bolde i luften, som kræver, at du er robust, kan bevare overblikket og har en konstruktiv tilgang til opgaverne, samt at du er initiativrig og proaktiv i forhold til dekanen, prodekanerne og øvrige samarbejdspartnere.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med ledelsesbetjening, herunder særligt udviklings og strategiarbejde samt projektdeltagelse/-ledelse.

Vi tilbyder
Et spændende og udfordrende job i tæt samspil med dekanen og fakultetets øvrige ledelse samt engagerede kolleger. Vi lægger vægt på at have et godt arbejdsmiljø med samarbejde og fællesskab, faglig sparring, respekt for hinanden og humor i hverdagen. Fakultetssekretariatet består pt af en chefrådgiver (leder af sekretariatet) og 11 medarbejdere.

Læs mere om fakultetet og universitetet på http://www.au.dk

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til chefrådgiver Marianne Fejerskov Løyche, tlf. 2899 2590, mail: mfl@au.dk.

Ansøgningen skal vedlægges et c.v. samt kopi af relevant eksamensbevis og evt. anbefalinger/referencer

Der vil blive afholdt samtaler i uge 8-9.

Formalia
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Der vil afhængig af dine kvalifikationer være mulighed for ansættelse som specialkonsulent.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Ansøgningsfrist
Alle ansøgninger skal være lavet online og modtaget senest: 19.02.2019

 

Aarhus UniversitetAarhus C2019-01-24T00:00:002019-02-19T00:00:00
329950826Medarbejder med erfaring indenfor selskabsskat i store selskaber i Danmark og udlandetRobot Har du viden om og erfaring med dansk og international selskabsskatteret, regnskabsforståelse og revision? Og kan du kombinere det med dine kompetencer indenfor kommunikation og samarbejde, så opgaverne løses i en god dialog med selskaberne og deres rådgivere? Så er det måske dig vi søger til denne nye stilling. Sammen med kontorets øvrige medarbejdere indgår du i den løbende opgaveløsning og sagsbehandling omkring store virksomheders skatteforhold. Flere af de store virksomheder indgår i en udvidet samarbejdsform, Tax Governance, hvor vi sammen med virksomhederne i en åben og dialogbaseret proces sørger for, at de afregner til tiden. Om os, Store Selskaber Store Selskaber er en af tre afdelinger i søjlen Selskaber i Skattestyrelsen og har til opgave at sikre, at de 10.000 største virksomheder betaler den rigtige skat hverken mere eller mindre. Vi har ansvaret for virksomhedernes skattebetaling og det omfatter flere speciale-områder. Et af Store Selskabers specialer består i at vejlede og kontrollere de skattemæssige forhold. Flere af virksomhederne fungerer på tværs af landegrænserne og vi arbejder derfor med internationale skatteforhold. Derfor skal du også bidrage med revisionsmæssig viden og erfaring samt med den juridiske analyse af de forskellige love. Afdelingen I vores del af Store Selskaber arbejder vi med skattemæssige forhold inden for pengeinstitutter, forsyningssektoren og inden for andre store virksomheder. Vi er særligt gode til at kombinere vores viden om forretning, revision, regnskab og skattereglerne, og har stort fokus på at kvaliteten også kommer af det gode samarbejde og den gode dialog, såvel internt i enheden og Skattestyrelsen, som med virksomhederne og deres rådgivere. Vi er 21 kolleger med en baggrund som spænder over såvel jura og revision, og vi har adskillige års erfaring med at arbejde indenfor kontrol og servicering af de store virksomheder. Vi har en åben men god tone og et dejligt socialt samvær. Vi løfter i flok, prioriterer trivsel og passer i det hele taget på hinanden. Vi lægger vægt på, at vi hele tiden udvikler os såvel fagligt som menneskeligt. At vi udvikler vores opgaver og speciale, så vi hele tiden arbejder effektivt og med høj kvalitet. Vi vil gøre alt for at du får succes i jobbet, går glad på arbejde, trives med at tackle forandringer og får et fagligt og socialt netværk, så du bliver hos os længst muligt. Dit nye job Helt konkret består din opgave i sagsbehandling af selskabsskatteretlige problemstillinger. Sagerne opstår på enten Skattestyrelsens eller virksomhedernes initiativ. På områder hvor der vurderes at være en høj risiko for fejl i virksomheders indkomstopgørelse udsøges virksomheder til kontrol. Sagsbehandlingen og dermed din opgave består herefter i i dialog med virksomheden at kontrollere, om der er fejl i selvangivelsen. Det kræver regnskabsmæssig forståelse kombineret med viden om, hvordan regnskabets tal kan brydes ned og efterprøves, ligesom det fremfundne faktum skal kunne vurderes i forhold til relevant lovgivning. Tilsvarende kan gøre sig gældende hvor virksomheder eller rådgivere henvender sig med et spørgsmål eller en anmodning om genoptagelse af skatteansættelsen. Du skal være indstillet på at arbejde i et miljø, der er kendetegnet ved høje forventninger til kvalitet og som undtagelsesvist har stramme deadlines. Nogle sager løses individuelt dog altid med nye øjne fra en kollega, mens andre som følge af sagens omfang og kompleksitet løses i et team. Din profil Du er fagligt velfunderet med en universitetsuddannelse i enten jura eller økonomi som f.eks. cand. jur., cand. merc. jur. eller cand. merc. aud., gerne kombineret med erfaringer fra et job i et revisionsfirma. Du forstår at omsætte teori til praksis og har deltaget i opgørelse af den skattepligtige indkomstopgørelse for selskaber. Dine resultater er skabt i kraft af en kombination af din faglighed og din målrettede, analytiske tilgang til opgaver og virksomheder. Du er dynamisk, ansvarsbevidst og kendt for dine evner til at skabe gode relationer med alle. Vi forventer desuden at du: kan lide det særlige i både at arbejde med spidskompetencer indenfor selskabsskatteretten og samtidigt bredt om andre skatter og afgifter har evnen og viljen til at sætte dig ind i denne foranderlige og globaliserede verden tager et stort medansvar og bidrager selvstændigt til opgaveløsningen er i stand til at arbejde intensivt i et team løbende vedligeholder og udvikler dine kompetencer om skat, IFRS og revisionsteknik, kommunikation og meget andet Kort fortalt får du succes i stillingen, hvis du brænder for selskabsskatteretten, har en god regnskabs- og revisionsforståelse, er engageret og udviklingsorienteret, og har fokus på den gode dialog og samarbejde med såvel kollegaer som virksomhederne og deres rådgivere. Ansøgning og yderligere oplysninger Har du spørgsmål mv. er du velkommen til at kontakte kontorchef Lars Andersen på tlf. 72 38 22 03 eller Lars.Andersen@SKTST.dk. Vi ser frem til at modtage din ansøgning sammen med CV, eksamenspapirer og evt. yderligere materiale senest den 18. februar 2019 via linket Søg stillingen . Der vil muligvis indgå en test i ansættelsesforløbet. Dit arbejdssted vil være Skattestyrelsen, Lyseng Alle 1, 8270 Højbjerg. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den enhver tid gældende AC-overenskomst, HK-overenskomst eller DTS-overenskomst. Ansættelsen sker på baggrund af relevant uddannelsesmæssig baggrund og er betinget af, at du har en tilfredsstillende straffeattest. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet, og ansættelsesområdet afhænger i øvrigt af ansættelsesformen. Skattestyrelsen Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Har du viden om og erfaring med dansk og international selskabsskatteret, regnskabsforståelse og revision? Og kan du kombinere det med dine kompetencer indenfor kommunikation og samarbejde, så opgaverne løses i en god dialog med selskaberne og deres rådgivere? Så er det måske dig vi søger til denne nye stilling.

Sammen med kontorets øvrige medarbejdere indgår du i den løbende opgaveløsning og sagsbehandling omkring store virksomheders skatteforhold. Flere af de store virksomheder indgår i en udvidet samarbejdsform, Tax Governance, hvor vi sammen med virksomhederne i en åben og dialogbaseret proces sørger for, at de afregner til tiden.

Om os, Store Selskaber
Store Selskaber er en af tre afdelinger i søjlen Selskaber i Skattestyrelsen og har til opgave at sikre, at de 10.000 største virksomheder betaler den rigtige skat – hverken mere eller mindre. Vi har ansvaret for virksomhedernes skattebetaling og det omfatter flere speciale-områder.
Et af Store Selskabers specialer består i at vejlede og kontrollere de skattemæssige forhold. Flere af virksomhederne fungerer på tværs af landegrænserne og vi arbejder derfor med internationale skatteforhold. Derfor skal du også bidrage med revisionsmæssig viden og erfaring samt med den juridiske analyse af de forskellige love.

Afdelingen
I vores del af Store Selskaber arbejder vi med skattemæssige forhold inden for pengeinstitutter, forsyningssektoren og inden for andre store virksomheder. Vi er særligt gode til at kombinere vores viden om forretning, revision, regnskab og skattereglerne, og har stort fokus på at kvaliteten også kommer af det gode samarbejde og den gode dialog, såvel internt i enheden og Skattestyrelsen, som med virksomhederne og deres rådgivere.

Vi er 21 kolleger med en baggrund som spænder over såvel jura og revision, og vi har adskillige års erfaring med at arbejde indenfor kontrol og servicering af de store virksomheder. Vi har en åben men god tone og et dejligt socialt samvær. Vi løfter i flok, prioriterer trivsel og passer i det hele taget på hinanden. Vi lægger vægt på, at vi hele tiden udvikler os såvel fagligt som menneskeligt. At vi udvikler vores opgaver og speciale, så vi hele tiden arbejder effektivt og med høj kvalitet.

Vi vil gøre alt for at du får succes i jobbet, går glad på arbejde, trives med at tackle forandringer og får et fagligt og socialt netværk, så du bliver hos os længst muligt.

Dit nye job
Helt konkret består din opgave i sagsbehandling af selskabsskatteretlige problemstillinger. Sagerne opstår på enten Skattestyrelsens eller virksomhedernes initiativ. På områder hvor der vurderes at være en høj risiko for fejl i virksomheders indkomstopgørelse udsøges virksomheder til kontrol. Sagsbehandlingen og dermed din opgave består herefter i – i dialog med virksomheden – at kontrollere, om der er fejl i selvangivelsen. Det kræver regnskabsmæssig forståelse kombineret med viden om, hvordan regnskabets tal kan brydes ned og efterprøves, ligesom det fremfundne faktum skal kunne vurderes i forhold til relevant lovgivning.

Tilsvarende kan gøre sig gældende hvor virksomheder eller rådgivere henvender sig med et spørgsmål eller en anmodning om genoptagelse af skatteansættelsen. Du skal være indstillet på at arbejde i et miljø, der er kendetegnet ved høje forventninger til kvalitet og som undtagelsesvist har stramme deadlines.

Nogle sager løses individuelt dog altid med nye øjne fra en kollega, mens andre som følge af sagens omfang og kompleksitet løses i et team.

Din profil
Du er fagligt velfunderet med en universitetsuddannelse i enten jura eller økonomi som f.eks. cand. jur., cand. merc. jur. eller cand. merc. aud., gerne kombineret med erfaringer fra et job i et revisionsfirma. Du forstår at omsætte teori til praksis og har deltaget i opgørelse af den skattepligtige indkomstopgørelse for selskaber.

Dine resultater er skabt i kraft af en kombination af din faglighed og din målrettede, analytiske tilgang til opgaver og virksomheder. Du er dynamisk, ansvarsbevidst og kendt for dine evner til at skabe gode relationer med alle.

Vi forventer desuden at du:

  • kan lide det særlige i både at arbejde med spidskompetencer indenfor selskabsskatteretten og samtidigt bredt om andre skatter og afgifter
  • har evnen og viljen til at sætte dig ind i denne foranderlige og globaliserede verden
  • tager et stort medansvar og bidrager selvstændigt til opgaveløsningen
  • er i stand til at arbejde intensivt i et team
  • løbende vedligeholder og udvikler dine kompetencer om skat, IFRS og revisionsteknik, kommunikation og meget andet

Kort fortalt får du succes i stillingen, hvis du brænder for selskabsskatteretten, har en god regnskabs- og revisionsforståelse, er engageret og udviklingsorienteret, og har fokus på den gode dialog og samarbejde med såvel kollegaer som virksomhederne og deres rådgivere.

Ansøgning og yderligere oplysninger
Har du spørgsmål mv. er du velkommen til at kontakte kontorchef Lars Andersen på tlf. 72 38 22 03 eller Lars.Andersen@SKTST.dk.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning sammen med CV, eksamenspapirer og evt. yderligere materiale senest den 18. februar 2019 via linket ”Søg stillingen”.

Der vil muligvis indgå en test i ansættelsesforløbet.

Dit arbejdssted vil være Skattestyrelsen, Lyseng Alle 1, 8270 Højbjerg.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den enhver tid gældende AC-overenskomst, HK-overenskomst eller DTS-overenskomst. Ansættelsen sker på baggrund af relevant uddannelsesmæssig baggrund og er betinget af, at du har en tilfredsstillende straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet, og ansættelsesområdet afhænger i øvrigt af ansættelsesformen.

Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng AlléHøjbjerg2019-01-29T00:00:002019-02-18T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Seniorrådgiver ved formidlingsportalen danmarkshistorien.dk 1025236

Aarhus Universitet

Aarhus C
Afdeling for Historie og Klassiske Studier, Institut for Kultur og Samfund, Aarhus Universitet opslår hermed en stilling som seniorrådgiver med ansvar for drift og administration af historieformidlingsportalen (http: www.danmarkshistorien.dk).Stilli...
Indrykket:24. januar 2019
Udløbsdato:19. februar 2019

Seniorrådgiver ved formidlingsportalen danmarkshistorien.dk 1025187

Aarhus Universitet

Aarhus C
Afdeling for Historie og Klassiske Studier, Institut for Kultur og Samfund, Aarhus Universitet opslår hermed en stilling som seniorrådgiver ved historieformidlingsportalen (http: www.danmarkshistorien.dk).Stillingen er ledig til besættelse pr. 1. au...
Indrykket:24. januar 2019
Udløbsdato:19. februar 2019

AC medarbejder (rådgiver på området Myndighedsrådgivning) til fakultetssekretariatet ved Science and Technology, Aarhus Universitet 1025478

Aarhus Universitet

Aarhus C
Vi søger en akademisk uddannet medarbejder, som skal være rådgiver for prodekanen for Myndighedsrådgivning. Stillingen er placeret i fakultetssekretariatet ved Science and Technology, Aarhus Universitet og ønskes besat pr. 1. april eller snarest mul...
Indrykket:24. januar 2019
Udløbsdato:19. februar 2019

AC medarbejder (rådgiver) til fakultetssekretariatet ved Science and Technology, Aarhus Universitet 1025487

Aarhus Universitet

Aarhus C
Vi søger en akademisk uddannet medarbejder (rådgiver) til fakultetssekretariatet ved Science and Technology, Aarhus Universitet til ansættelse pr. 1. april eller snarest muligt.Om opgaverneDu vil som rådgiver i fakultetssekretariatet have en bred vi...
Indrykket:24. januar 2019
Udløbsdato:19. februar 2019

Medarbejder med erfaring indenfor selskabsskat i store selskaber i Danmark og udlandet

Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé

Højbjerg
Har du viden om og erfaring med dansk og international selskabsskatteret, regnskabsforståelse og revision? Og kan du kombinere det med dine kompetencer indenfor kommunikation og samarbejde, så opgaverne løses i en god dialog med selskaberne og deres...
Indrykket:29. januar 2019
Udløbsdato:18. februar 2019