Gem job

HEAD OF PROCUREMENT - INDKØBSCHEF - Projektorienteret virksomhed i vækst

International projektorienteret virksomhed i vækst

- med reference til CFO

Altrad Services A/S
Bavnehøjvej 6
DK- 6700 Esbjerg

https://uk.altradservices.com

VIRKSOMHEDEN
Altrad Services A/S (ASAS) er den del af den franske koncern Altrad – der beskæftiger 52.000 ansatte globalt, hvoraf den danske del består pt. af cirka 750 medarbejdere.

Virksomhedens aktiviteter er delt op på 2 forretningsområder:

  1. Onshore, hvor der er tilknyttet ca. 100 medarbejdere indenfor stilladser som servicerer større industrikoncerner, byggeprojekter og ligeledes en mobilafdeling, der udfører overfladebehandling på større broer, tanke og lignende metalliske overflader.
  2. Offshore, hvor der er tilknyttet ca. 650 medarbejdere indenfor vedligeholdelse af boreplatforme i den danske del af Nordsøen.

Virksomheden er førende indenfor sit felt. Den faglige viden og kunnen, modsvarer tidens krav indenfor kvalitet, effektivitet, produktivitet, samt samfundets stadigt stigende krav til at værne om miljøet.

ASAS er kendt for at levere høj kvalitet indenfor de af kunden specificerede tidsfrister.

Selskabet er økonomisk velfunderet og har i kraft af ovenstående, vækst på alle fronter. Kundeporteføljen består af få, men store internationale / globale kunder, hvorfor serviceniveauet, og rettidig levering af ydelserne og relationen til kunderne selvsagt er helt afgørende for den videre udvikling af virksomheden.

For at styrke indkøbsfunktionen leder vi nu efter en resultatorienteret/kommercielt orienteret Head of Procurement (HOP) med placering på Esbjerg kontoret. HOP vil blive en nøgleprofil i forhold til at sammensætte de bedste kategoristrategier.

STILLINGEN
Stillingen er ny i organisationen og vil referere til CFO.
Stillingen indgår som en del af et indkøbs- og planlægningsteam, der består af 7 kollegaer
Stillingens placering vil være i Esbjerg.
Der ligger en stor grad af frihed i stillingen, som indebærer, at man kan være med til at sætte sit eget præg.

OPGAVEN
Hovedopgaven ligger i at finde og evaluere leverandører, produkter og services/ydelser, forhandle kontrakter og dermed opnå de mest omkostningseffektive aftaler uden at gå på kompromis med kvaliteten.

Med andre ord: Den nye HOP bliver ansvarlig for virksomhedens leverandørsamarbejdsaftaler.

Arbejdsopgaverne består ligeledes af:

  • Håndtering af produkt- og servicekategorier samt leverandører.
  • Udvælgelse af leverandører
  • Forhandling og indgåelse af kontrakter.
  • Forhåndsgodkendelse af leverandører, samt løbende optimering af og opfølgning på leverandørperformance.
  • Sikre den rette produktportefølje i tæt samarbejde med organisationen.
  • KPI’er og kategoristrategier inden for området.
  • Løbende optimering af og opfølgning på leverandør-performance.
  • Udarbejdelse af diverse analyser.

Kompetent sparringspartner til ledelsen, er ligeledes en vigtig del af hverdagen.

Forventningen til rejseaktiviteten vil være minimal.

KANDIDATEN
Kandidaten skal meget gerne komme fra en lignende stilling, dvs. med erfaring fra en international orienteret projektorganisation.

Der vil absolut være en fordel med kendskab til emner fra energisektoren herunder Olie & Gas Industrien med tilhørende certificeringer og godkendelser.

Ikke mindst: Besiddelse af godt købmandskab, der skal understøtte ambitionerne om fortsat vækst og høj kundetilfredshed.

Følgende erfaringer og evner vil blive højt værdsat i stillingen:

  • Kommerciel tilgang til opgaverne
  • En stærk forhandlingsstyrke som skinner igennem.
  • Erfaring fra lignende stilling er vigtigere end din uddannelse.
  • Gerne erfaring inden for energisektoren.
  • Resultatorienteret og vedholdende
  • Går som en naturlig ting forrest og tager ansvar.
  • God til kommunikation og i forhandlinger
  • Udadvendt og god til at netværke
  • God til at skabe samarbejdsrelationer.
  • Struktureret, analytisk og med fokus på detaljen.

Desuden forventer vi følgende personlige egenskaber:

  • Positivt mindset.
  • Vant til tight deadlines.
  • Kan holde hovedet koldt med mange bolde i luften.
  • Agil / omstillingsparat.
  • Evner at sige fra.

SPROG
Koncernsproget er engelsk, hvorfor dette skal beherskes flydende i både skrift og tale.

IT
MSOffice beherskes på brugerniveau, samt en fordel med kendskab til Navision/BusinessCentral eller tilsvarende systemer.

UDDANNELSE
En relevant videregående uddannelse indenfor indkøb /Supply Chain Management vil være at foretrække.

DOMICIL
Kandidaten forventes at have bopæl med max. 1 times kørsel til Esbjerg.

TILTRÆDELSE
Snarest, men vi venter selvfølgelig gerne på den rette kandidat.

DIN NYE ARBEJDSPLADS
En spædende virksomhed i vækst med gode muligheder for både personlig og faglig udvikling. Der afholdes sociale arrangementer og der hyldes et uformelt og behageligt arbejdsmiljø, hvor man hjælper hinanden på tværs af funktionerne.

GAGEPAKKE
Attraktiv gage der modsvarer ansvaret samt pension inklusive sundhedssikring.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


ellerGem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

HEAD OF PROCUREMENT - INDKØBSCHEF - Projektorienteret virksomhed i vækst

International projektorienteret virksomhed i vækst

- med reference til CFO

Altrad Services A/S
Bavnehøjvej 6
DK- 6700 Esbjerg

https://uk.altradservices.com

VIRKSOMHEDEN
Altrad Services A/S (ASAS) er den del af den franske koncern Altrad – der beskæftiger 52.000 ansatte globalt, hvoraf den danske del består pt. af cirka 750 medarbejdere.

Virksomhedens aktiviteter er delt op på 2 forretningsområder:

  1. Onshore, hvor der er tilknyttet ca. 100 medarbejdere indenfor stilladser som servicerer større industrikoncerner, byggeprojekter og ligeledes en mobilafdeling, der udfører overfladebehandling på større broer, tanke og lignende metalliske overflader.
  2. Offshore, hvor der er tilknyttet ca. 650 medarbejdere indenfor vedligeholdelse af boreplatforme i den danske del af Nordsøen.

Virksomheden er førende indenfor sit felt. Den faglige viden og kunnen, modsvarer tidens krav indenfor kvalitet, effektivitet, produktivitet, samt samfundets stadigt stigende krav til at værne om miljøet.

ASAS er kendt for at levere høj kvalitet indenfor de af kunden specificerede tidsfrister.

Selskabet er økonomisk velfunderet og har i kraft af ovenstående, vækst på alle fronter. Kundeporteføljen består af få, men store internationale / globale kunder, hvorfor serviceniveauet, og rettidig levering af ydelserne og relationen til kunderne selvsagt er helt afgørende for den videre udvikling af virksomheden.

For at styrke indkøbsfunktionen leder vi nu efter en resultatorienteret/kommercielt orienteret Head of Procurement (HOP) med placering på Esbjerg kontoret. HOP vil blive en nøgleprofil i forhold til at sammensætte de bedste kategoristrategier.

STILLINGEN
Stillingen er ny i organisationen og vil referere til CFO.
Stillingen indgår som en del af et indkøbs- og planlægningsteam, der består af 7 kollegaer
Stillingens placering vil være i Esbjerg.
Der ligger en stor grad af frihed i stillingen, som indebærer, at man kan være med til at sætte sit eget præg.

OPGAVEN
Hovedopgaven ligger i at finde og evaluere leverandører, produkter og services/ydelser, forhandle kontrakter og dermed opnå de mest omkostningseffektive aftaler uden at gå på kompromis med kvaliteten.

Med andre ord: Den nye HOP bliver ansvarlig for virksomhedens leverandørsamarbejdsaftaler.

Arbejdsopgaverne består ligeledes af:

  • Håndtering af produkt- og servicekategorier samt leverandører.
  • Udvælgelse af leverandører
  • Forhandling og indgåelse af kontrakter.
  • Forhåndsgodkendelse af leverandører, samt løbende optimering af og opfølgning på leverandørperformance.
  • Sikre den rette produktportefølje i tæt samarbejde med organisationen.
  • KPI’er og kategoristrategier inden for området.
  • Løbende optimering af og opfølgning på leverandør-performance.
  • Udarbejdelse af diverse analyser.

Kompetent sparringspartner til ledelsen, er ligeledes en vigtig del af hverdagen.

Forventningen til rejseaktiviteten vil være minimal.

KANDIDATEN
Kandidaten skal meget gerne komme fra en lignende stilling, dvs. med erfaring fra en international orienteret projektorganisation.

Der vil absolut være en fordel med kendskab til emner fra energisektoren herunder Olie & Gas Industrien med tilhørende certificeringer og godkendelser.

Ikke mindst: Besiddelse af godt købmandskab, der skal understøtte ambitionerne om fortsat vækst og høj kundetilfredshed.

Følgende erfaringer og evner vil blive højt værdsat i stillingen:

  • Kommerciel tilgang til opgaverne
  • En stærk forhandlingsstyrke som skinner igennem.
  • Erfaring fra lignende stilling er vigtigere end din uddannelse.
  • Gerne erfaring inden for energisektoren.
  • Resultatorienteret og vedholdende
  • Går som en naturlig ting forrest og tager ansvar.
  • God til kommunikation og i forhandlinger
  • Udadvendt og god til at netværke
  • God til at skabe samarbejdsrelationer.
  • Struktureret, analytisk og med fokus på detaljen.

Desuden forventer vi følgende personlige egenskaber:

  • Positivt mindset.
  • Vant til tight deadlines.
  • Kan holde hovedet koldt med mange bolde i luften.
  • Agil / omstillingsparat.
  • Evner at sige fra.

SPROG
Koncernsproget er engelsk, hvorfor dette skal beherskes flydende i både skrift og tale.

IT
MSOffice beherskes på brugerniveau, samt en fordel med kendskab til Navision/BusinessCentral eller tilsvarende systemer.

UDDANNELSE
En relevant videregående uddannelse indenfor indkøb /Supply Chain Management vil være at foretrække.

DOMICIL
Kandidaten forventes at have bopæl med max. 1 times kørsel til Esbjerg.

TILTRÆDELSE
Snarest, men vi venter selvfølgelig gerne på den rette kandidat.

DIN NYE ARBEJDSPLADS
En spædende virksomhed i vækst med gode muligheder for både personlig og faglig udvikling. Der afholdes sociale arrangementer og der hyldes et uformelt og behageligt arbejdsmiljø, hvor man hjælper hinanden på tværs af funktionerne.

GAGEPAKKE
Attraktiv gage der modsvarer ansvaret samt pension inklusive sundhedssikring.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+
Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.