Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Hjemmeværnet søger erfaren rekrutteringsspecialist

Er du fuld af beundring over frivillig indsats til gavn for det danske samfund? Har du store ideer, kompetencer og erfaring med rekruttering og fastholdelse af frivillige? Kan du forbinde strategiske tanker med praktisk udførelse?

Så er stillingen som rekrutteringsspecialist i Hjemmeværnets kommunikationsafdeling lige noget for dig.

Om os

Hjemmeværnskommandoen kommunikationsafdeling er strategisk ansvarlig for udvikling og drift af Hjemmeværnets eksterne og interne kommunikation og rekruttering af frivillige gennem kampagner, koordinering og overvågning af alle dele af optagelsesprocesserne i Hjemmeværnet.

Kommunikationsafdelingens væsentligste opgaver er pressekontakt, rekrutteringskampagner, produktion af journalistisk indhold til Hjemmeværnets egne platforme som for eksempel HJV-magasinet, HJV.dk og sociale medier.

Kommunikationsafdelingen tæller i alt otte centrale og otte decentrale medarbejdere bestående af civile akademiske kommunikationsmedarbejdere, journalister og kontorfunktionærer. Afdelingen har en fri omgangstone og et uformelt socialt miljø.


Om stillingen

Du vil lande midt i udviklingen af vores nye kampagneunivers, der udvikles i samarbejde med vores eksterne bureau. Derfor vil din opgave primært være projektledelse i forbindelse med udvikling og implementering af vores nye kampagne, eksempelvis ”casting ”af de rette frivillige profiler til kampagnefilm.

En anden vigtig del af dit arbejde vil være analyse af tilgang og afgang af frivillige i Hjemmeværnet for at udvikle og skabe de bedste rammer for rekrutteringen.
I det daglige vil du være den primære medarbejder, når det gælder udvikling, koordination og integration af rekrutteringsarbejdet med vores øvrige kommunikation.

Du vil i den forbindelse både skulle samarbejde med vores eksterne bureau, de øvrige fastansatte i Hjemmeværnet samt de mange tusinde frivillige rundt om i landet.

Det er dine ideer og din indsats, som er afgørende for, at vi får de skarpeste og mest dedikerede frivillige. For det er altafgørende, at vores brand og tilbud fremstår som et attraktivt alternativ – også for dem som ikke har været værnepligtige.


Om dig

Du er uddannet journalist eller har en anden relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau med en baggrund indenfor kommunikation, HR og rekruttering eller marketing.

Du har sandsynligvis mindst fem års relevant erhvervserfaring fra eksempelvis en frivillig organisation eller et bureau, hvor du har dokumenteret erfaring med projektledelse.
Har du erfaring med branding og marketing, gerne fra en politisk ledet organisation, vil det være et plus.

Du har lyst til og brænder for at arbejde i Danmarks største frivillige militære beredskabsorganisation, og er dermed ikke bange for at få mudder på støvlerne.

Ansættelsesvilkår

Du bliver, alt efter erfaring, ansat og aflønnet som enten specialist på trin 4-8 eller specialkonsulent efter den til enhver tid gældende Akademikeroverenskomst mellem Finansministeriet og akademikere i Staten. Derudover vil der, afhængig af dine kvalifikationer, være mulighed for at forhandle tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning på 17,1 %.

Er du journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole bliver du ansat og aflønnet efter den gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Dansk Journalist Forbund. Lønindplacering vil være afhængig af din anciennitet. Ved ansættelser i Forsvaret er der mulighed for at forhandle et tillæg. Til stillingen hører en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Øvrige vil blive aflønnet i henhold til gældende protokollat til aftale af 5. marts 2014 mellem Forsvarets Personeltjeneste og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om nyt løn lønsystem for kommunikations- og rekrutteringsrådgivere. Afhængigt af din anciennitet udgør din basisløn kr. 30.340,14 eller kr. 33.840,52. Til kommunikations- og rekrutteringsrådgivere ydes et pensionsgivende anciennitetsafhængigt fleksibilitets- og rådighedstillæg. Der vil være mulighed for at forhandle et tillæg i forhold til dine kvalifikationer. Til ansættelsen er der knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning på 16,8 pct.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til Hjemmeværnets kommunikationschef Carsten Engedal på tlf. 41 74 67 96 eller souschef Kristian Lykkestrand på tlf. 22 20 78 64.

Hvis du har spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Anett Brund Kronborg på tlf. 72 81 91 35.

Ansøgningsfristen er 20. februar 2018. Vi forventer at holde samtaler i uge 8.

Om Hjemmeværnskommandoen (HJK):

Hjemmeværnskommandoen (HJK) er Hjemmeværnets øverste myndighed, og er en værnsfælles styrelse under Forsvarsministeriet. HJK er ansvarlige for den strategiske og operative ledelse af Hjemmeværnet som organisation, og omfatter Chefen for Hjemmeværnet og den Kommitterede for Hjemmeværnet, der tilsammen udgør Hjemmeværnsledelsen, samt Hjemmeværnsstaben.

HJK er ansvarlige for opstilling og uddannelse af personel og enheder, herunder løsning af militære opgaver for Hæren, Søværnet og Flyvevåbnet, samt hjælp til civile myndigheder. HJK står for information om Hjemmeværnet, planer, programmer og studievirksomhed for Hjemmeværnets udvikling. HJK med Hjemmeværnsstab, afdelinger og divisioner har til huse på Vordingborg Kaserne.

Læs mere om Hjemmeværnet på www.hjv.dk


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her