Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Horsens Kommune søger Jobformidler til indsatsen sammen med jobparate kontanthjælpsmodtagere

Vi søger en Jobformidler til:

  • Arbejdet med indsatsen sammen med jobparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år
  • Arbejdet med virksomhedsrettet indsats sammen med lokale og regionale virksomheder

Der er ikke krav om en specifik uddannelse. Ansøgere med erfaring indenfor området vil dog blive foretrukket.

Jobformidlerens opgaver og ansvar:
Målgruppen er jobparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år, som er klar til en indsats.
Jobformidleren varetager overordnet alle de opgaver der er forbundet med en borgers jobsøgning.
  
Jobformidleren er derfor både:
  • Borgerens tætte kontaktperson og virksomhedskonsulent, der arbejder med en virksomhedsplacering i samarbejde med borgeren, og med udgangspunkt i borgerens ressourcer og ønsker frem mod det lokale arbejdsmarked
  • Samtidig faciliterer jobformidleren borgerens udvikling frem mod arbejdsmarkedet
 
Jobformidler har fokus på inddragelse af borgerens eget perspektiv, og involvering i vejen frem mod arbejdsmarkedet. Jobformidler har desuden fokus på inddragelse af borgerens netværk, dokumentation af borgerens progression, og støtter borgeren i at have en aktiv tilgang til egen tilknytning til arbejdsmarkedet, herunder jobsøgning.
 
Jobformidleren skal:
  • Afholde og registrere jobsamtaler
  • Afgive og registrere virksomhedsstilbud og nødvendige parallelle tilbud
  • Etablere aftaler med virksomheder om lønnede timer, virksomhedspraktikker og løntilskud med henblik på ordinære ansættelser
  • Følge op på aftaler og beskrive borgerens progression, understøtte fastholdelse og opnåelse af lønnede timer
  • Deltage i visitationssamtaler
  • Forvalte en sagsstamme på ca. 40 borgere
 
Som Jobformidler skal du besidde én eller flere af nedenstående kompetencer:
  •  Formår at skabe forandringer i menneskers liv i retning mod arbejdsmarkedet
  • Har en individuel tilgang, og er god til at skræddersy beskæftigelsesfremmende løsninger
  • Evner at skabe mening sammen med borgere ved at medinddrage og samskabe
  • Har fokus på progression og i ressourcer fremfor barrierer
  • Er klar til at tilbyde virksomhederne kompetent partnerskab
  • Mestrer at skabe en rød tråd på tværs af indsatser og tid, frem mod borgerens tilknytning til arbejdsmarkedet
  • Er i stand til at skabe en tillidsbaseret og troværdig relation der kan føre til resultater
  • Du er omstillingsparat og vant til at have mange bolde i luften
  • Du har kendskab til it-værktøjer som Fasit, Vitas og Jobnet.dk
 
Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Sten Tygesen, tlf. 24 52 01 57 eller Faglig leder Cecilie Pedersen, tlf.  24 40 94 27

Jobbet aflønnes efter gældende overenskomst.
 
Ansøgningsfrist den 21/2 2020. Vi forventer at afholde samtaler i uge 9.
 
Din ansøgning bedes indeholde en motivering af din ansøgning; dokumentation på den efterspurgte beskæftigelsesfaglige profil samt overskueligt CV.
 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.