Kan du se dig selv i et dynamisk miljø med et højt arbejdstempo?
Kan du træffe hurtige beslutninger når det gælder?
Kan du bevare overblikket og roen – også i pressede situationer?
Vil du være med til at tegne fremtiden for 1-1-2 Alarm- og Operationscentret?
Så er jobbet som alarmoperatør måske det helt rigtige for dig.
Hovedstadens Beredskab arbejder døgnet rundt på at levere den højeste kvalitet til borgerne såvel som samarbejdspartnere, og operationscentret søger nu et antal nye alarmoperatører.
Alarmoperatørens opgave er at kommunikere professionelt til borgerne på 1-1-2 Alarmcentralen samt koordinere indsatserne for de 10 sjællandske beredskaber, som Operationscentret betjener døgnet rundt.
For at blive en af vores nye kollegaer, er det vigtigt, at du trives i en omskiftelig hverdag, hvor dagene aldrig er ens, og hvor tillid og samarbejde er alfa og omega.
Dine egenskaber- Gode kommunikations- og samarbejdsevner
- Menneskelig og social forståelse
- Fleksibel, serviceminded og stabil
- Ro og overblik i pressede situationer
- Gode formuleringsevner i tale og på skrift
- Taler og forstår engelsk og gerne andre sprog
- Selvstændig og ansvarsbevidst
- Interesse for personlig udvikling samt efter- og videreuddannelse
Vi forventer, at- Du har beredskabsfagligt kendskab, gerne med erfaring fra operative indsatser.
- Du har praktisk vagtcentralerfaring, som fx operatør fra kommandocentral, operationscenter eller lignende.
- Du har flair og interesse for IT og erfaring med brug af forskellige programmer/systemer, som Office pakken, GIS, IHM, IBS.
UddannelseVed ansættelse skal du gennemgå Hovedstadens Beredskab uddannelse til Alarmoperatør.
Uddannelsen varer 4-6 måneder og foregår som praktisk og teoretisk uddannelse.
Efter tilfredsstillende gennemførelse af Alarmoperatøruddannelsen kvalificerer den samlede uddannelse til arbejdet på 1-1-2 Alarm og Operationscentret.
Du får fuld løn under hele uddannelsesforløbet.
Vi tilbyderEt spændende job hvor vi sætter faglighed, fællesskab og ordnede forhold i højsæde. Vi er en dynamisk arbejdsplads med engagerede kolleger, der handler professionelt og leverer en høj kvalitet til borgerne i hovedstadsområdet.
Løn og ansættelsesvilkårLøn fastsættes i henhold til regler om Ny Løn og gældende overenskomst.
Der ydes tillæg for forskudt arbejdstid og weekendarbejde.
Stillingen er omfattet af nogle særlige vilkår, herunder at du skal kunne sikkerhedsgodkendes på minimum HEM-niveau. Straffeattest vil blive indhentet i forbindelse med den endelige ansættelse. Der er en gensidig prøvetid på 3 måneder.
AnsøgningDu søger stillingen online i vores rekrutteringssystem via ansøgningsknappen nedenfor.
Du skal vedhæfte CV, og uddannelsesbeviser, når du søger stillingen.
Der er ansøgningsfrist til stillingen den 02-12-2022 12:00
Vi forventer at afholde samtaler i uge 50.
Har du spørgsmål til opslaget, er du velkommen til at kontakte Christoffer van Zeijst Nygaard på +4520295681.
Om Hovedstadens BeredskabHovedstadens Beredskab er Danmarks største beredskab med næsten 1.000 medarbejdere og frivillige og har et samlet budget på ca. 550 mio. kr. Beredskabets opgave er at forebygge, begrænse og afhjælpe skader på personer, ejendom og miljøet ved ulykker og katastrofer.
Vi dækker 8 kommuner og ca. 1 mio. borgere, og vores ambition er at være på forkant med udviklingen af fremtidens beredskab og være en stærk medspiller i forhold til kommunernes visioner om at skabe tryghed og robusthed til gavn for borgerne.
Hovedstadens Beredskab ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.
Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk