Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

HR controller (barselsvikariat) til Kriminalforsorgens Center for HR og Uddannelse.

Til et 1 årigt barselsvikariat søger vi en forretningsorienteret controller, som kan kombinere ledelsesinformation og analyse med HR og IT. Kan du samtidig navigere i et hav af forskellige interessenter i en statslig organisation? Så har vi den udfordring, du søger!



Center for HR og uddannelse er centralt placeret i Direktoratet for Kriminalforsorgen. Vi er pt. 26 medarbejdere opdelt i fire teams, som beskæftiger sig med kompetenceudvikling, rekruttering, arbejdsmiljø, lederudvikling, forhandling og jura. Derudover har vi et Uddannelsescenter beliggende i Birkerød og Møgelkær med 51 medarbejdere, som blandt andet uddanner fængselsbetjente og arbejder med efteruddannelse og kompetenceudvikling.



Du kommer til at indgå i teamet HR Strategi og Implementering.



Center for HR og Uddannelse har et stort fokus på at øge kvaliteten i opgaveløsningen og sikre sammenhæng og fælles retning i HR indsatsen, hvilket skal styrke og understøtte kriminalforsorgens kerneopgave og vision; at fuldbyrde straffe og bringe mennesker sikkert videre til et liv uden kriminalitet.



Dine opgaver

Vi søger en HR Controller der foruden varetagelsen af de klassiske controllingopgaver, som afrapportering og overvågning af nøgletal, ønsker at bidrage til udviklingen af ledelsesinformationen på HR-området, med fokus på effektive procedurer for vedligeholdelse af HR data samt formidling og opfølgning.



Dine opgaver bliver bl.a. at:

  • Controlle på en række HR-forretningsområder, som eksempelvis sygefravær, MUS, medarbejderomsætning m.m.
  • Udarbejde og udvikle relevant beslutningsinformation til de forskellige ledelsesniveauer i organisationen. Herunder månedlige og løbende HR-rapporter og -analyser til ledere og HR-partnere.
  • Gennemføre konkrete analyser og rapportering på medarbejderdata i tæt samarbejde med andre teams i HR og de øvrige enheder i Direktoratet for Kriminalforsorgen.
  • Identificere og bidrage til effektivisering af de vigtigste HR-processer, herunder medvirke til at styrke analyseberedskabet i kontoret.
  • Vurdere hvordan ledelsesrapportering kan udarbejdes i givne situationer, herunder format, struktur og indhold. Det skal ske i samarbejde med direktoratets strategiske controllerenhed og med udviklingssekretariatet.
  • Sikre at oprettelsen af nye organisationsenheder og øvrige organisationsændringer implementeres hensigtsmæssigt ift. HR-dataunderstøttelsen.
  • Indgå i Koncern-projekt omkring implementering af Statens HR.
  • Bidrage til udviklingen og definitionen af de statistikker, processer og retningslinjer, der formidles og understøttes via den kommende fælles statslige HR-systemløsning (Statens HR).
  • Foretage oprydning i eksisterende personaledata forud for implementeringen af Statens HR.
  • Udarbejde procedure for og bistå med vedligeholdelse af organisations- og ledelseshierarkiet i forbindelse med implementering af Statens HR.




Om dig

Fagligt søger vi en kollega, som:

  • har en relevant akademisk uddannelse og derfra har erfaring med bearbejdning, rapportering og optimering af kvantitative data
  • har erfaring med udvikling og optimering af ledelsesinformation samt relevante rapporter og analyser inden for HR området.
  • har gode samarbejdsevner, og trives med at arbejde på tværs af Kriminalforsorgens øvrige enheder.
  • har veludviklede evner inden for både skriftlig og mundtlig kommunikation.
  • har gode evner inden for Excel og sans for detaljen
  • du har et stort gå-på-mod og trives i en travl hverdag, med mange kontaktflader på tværs af organisationen og forskellige typer af opgaver. Som person er du
  • robust og vant til at arbejde selvstændigt.
  • serviceminded, venlig og relationsskabende.
  • omstillingsparat, imødekommende og kan bevare overblik selv med mange bolde i luften.
  • struktureret, og du trives i rollen som rådgiver og sparringspartner på alle niveauer i organisationen.


Vi tilbyder

En alsidig arbejdsdag med faglige udfordringer og et godt arbejdsmiljø præget af en uformel omgangstone og hjælpsomhed. Arbejdsvilkårene er fleksible og familievenlige.



Ansættelsesvilkår

Det er tale om et barselsvikariat på et år på fuld tid med en gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer om ugen med tiltrædelse 1. september 2019.



Ansættelse sker i henhold til overenskomst for akademikere i staten. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg.



Arbejdspladsen er beliggende i Direktoratet for Kriminalforsorgen, Strandgade 100, 1401 København K.



Ansøgning

Ønsker du at søge stillingen så send ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse og forudgående erfaring samt andet relevant materiale senest den 27. juni 2019 via linket til højre.



Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 27 (første uge af juli):





Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.




Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330039074Phoenix-cc3cb83a12019-06-06T00:00:00HR controller (barselsvikariat) til Kriminalforsorgens Center for HR og Uddannelse.Til et 1 årigt barselsvikariat søger vi en forretningsorienteret controller, som kan kombinere ledelsesinformation og analyse med HR og IT. Kan du samtidig navigere i et hav af forskellige interessenter i en statslig organisation? Så har vi den udfordring, du søger!



Center for HR og uddannelse er centralt placeret i Direktoratet for Kriminalforsorgen. Vi er pt. 26 medarbejdere opdelt i fire teams, som beskæftiger sig med kompetenceudvikling, rekruttering, arbejdsmiljø, lederudvikling, forhandling og jura. Derudover har vi et Uddannelsescenter beliggende i Birkerød og Møgelkær med 51 medarbejdere, som blandt andet uddanner fængselsbetjente og arbejder med efteruddannelse og kompetenceudvikling.



Du kommer til at indgå i teamet HR Strategi og Implementering.



Center for HR og Uddannelse har et stort fokus på at øge kvaliteten i opgaveløsningen og sikre sammenhæng og fælles retning i HR indsatsen, hvilket skal styrke og understøtte kriminalforsorgens kerneopgave og vision; at fuldbyrde straffe og bringe mennesker sikkert videre til et liv uden kriminalitet.



Dine opgaver

Vi søger en HR Controller der foruden varetagelsen af de klassiske controllingopgaver, som afrapportering og overvågning af nøgletal, ønsker at bidrage til udviklingen af ledelsesinformationen på HR-området, med fokus på effektive procedurer for vedligeholdelse af HR data samt formidling og opfølgning.



Dine opgaver bliver bl.a. at:

  • Controlle på en række HR-forretningsområder, som eksempelvis sygefravær, MUS, medarbejderomsætning m.m.
  • Udarbejde og udvikle relevant beslutningsinformation til de forskellige ledelsesniveauer i organisationen. Herunder månedlige og løbende HR-rapporter og -analyser til ledere og HR-partnere.
  • Gennemføre konkrete analyser og rapportering på medarbejderdata i tæt samarbejde med andre teams i HR og de øvrige enheder i Direktoratet for Kriminalforsorgen.
  • Identificere og bidrage til effektivisering af de vigtigste HR-processer, herunder medvirke til at styrke analyseberedskabet i kontoret.
  • Vurdere hvordan ledelsesrapportering kan udarbejdes i givne situationer, herunder format, struktur og indhold. Det skal ske i samarbejde med direktoratets strategiske controllerenhed og med udviklingssekretariatet.
  • Sikre at oprettelsen af nye organisationsenheder og øvrige organisationsændringer implementeres hensigtsmæssigt ift. HR-dataunderstøttelsen.
  • Indgå i Koncern-projekt omkring implementering af Statens HR.
  • Bidrage til udviklingen og definitionen af de statistikker, processer og retningslinjer, der formidles og understøttes via den kommende fælles statslige HR-systemløsning (Statens HR).
  • Foretage oprydning i eksisterende personaledata forud for implementeringen af Statens HR.
  • Udarbejde procedure for og bistå med vedligeholdelse af organisations- og ledelseshierarkiet i forbindelse med implementering af Statens HR.




Om dig

Fagligt søger vi en kollega, som:

  • har en relevant akademisk uddannelse og derfra har erfaring med bearbejdning, rapportering og optimering af kvantitative data
  • har erfaring med udvikling og optimering af ledelsesinformation samt relevante rapporter og analyser inden for HR området.
  • har gode samarbejdsevner, og trives med at arbejde på tværs af Kriminalforsorgens øvrige enheder.
  • har veludviklede evner inden for både skriftlig og mundtlig kommunikation.
  • har gode evner inden for Excel og sans for detaljen
  • du har et stort gå-på-mod og trives i en travl hverdag, med mange kontaktflader på tværs af organisationen og forskellige typer af opgaver. Som person er du
  • robust og vant til at arbejde selvstændigt.
  • serviceminded, venlig og relationsskabende.
  • omstillingsparat, imødekommende og kan bevare overblik selv med mange bolde i luften.
  • struktureret, og du trives i rollen som rådgiver og sparringspartner på alle niveauer i organisationen.


Vi tilbyder

En alsidig arbejdsdag med faglige udfordringer og et godt arbejdsmiljø præget af en uformel omgangstone og hjælpsomhed. Arbejdsvilkårene er fleksible og familievenlige.



Ansættelsesvilkår

Det er tale om et barselsvikariat på et år på fuld tid med en gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer om ugen med tiltrædelse 1. september 2019.



Ansættelse sker i henhold til overenskomst for akademikere i staten. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg.



Arbejdspladsen er beliggende i Direktoratet for Kriminalforsorgen, Strandgade 100, 1401 København K.



Ansøgning

Ønsker du at søge stillingen så send ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse og forudgående erfaring samt andet relevant materiale senest den 27. juni 2019 via linket til højre.



Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 27 (første uge af juli):





Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.



2019-06-28T00:51:57.080 Til et 1 årigt barselsvikariat søger vi en forretningsorienteret controller, som kan kombinere ledelsesinformation og analyse med HR og IT. Kan du samtidig navigere i et hav af forskellige interessenter i en statslig organisation? Så har vi den udfordring, du søger! Center for HR og uddannelse er centralt placeret i Direktoratet for Kriminalforsorgen. Vi er pt. 26 medarbejdere opdelt i fire teams, som beskæftiger sig med kompetenceudvikling, rekruttering, arbejdsmiljø, lederudvikling, forhandling og jura. Derudover har vi et Uddannelsescenter beliggende i Birkerød og Møgelkær med 51 medarbejdere, som blandt andet uddanner fængselsbetjente og arbejder med efteruddannelse og kompetenceudvikling. Du kommer til at indgå i teamet HR Strategi og Implementering. Center for HR og Uddannelse har et stort fokus på at øge kvaliteten i opgaveløsningen og sikre sammenhæng og fælles retning i HR indsatsen, hvilket skal styrke og understøtte kriminalforsorgens kerneopgave og vision at fuldbyrde straffe og bringe mennesker sikkert videre til et liv uden kriminalitet. Dine opgaver Vi søger en HR Controller der foruden varetagelsen af de klassiske controllingopgaver, som afrapportering og overvågning af nøgletal, ønsker at bidrage til udviklingen af ledelsesinformationen på HR-området, med fokus på effektive procedurer for vedligeholdelse af HR data samt formidling og opfølgning. Dine opgaver bliver bl.a. at: Controlle på en række HR-forretningsområder, som eksempelvis sygefravær, MUS, medarbejderomsætning m.m. Udarbejde og udvikle relevant beslutningsinformation til de forskellige ledelsesniveauer i organisationen. Herunder månedlige og løbende HR-rapporter og -analyser til ledere og HR-partnere. Gennemføre konkrete analyser og rapportering på medarbejderdata i tæt samarbejde med andre teams i HR og de øvrige enheder i Direktoratet for Kriminalforsorgen. Identificere og bidrage til effektivisering af de vigtigste HR-processer, herunder medvirke til at styrke analyseberedskabet i kontoret. Vurdere hvordan ledelsesrapportering kan udarbejdes i givne situationer, herunder format, struktur og indhold. Det skal ske i samarbejde med direktoratets strategiske controllerenhed og med udviklingssekretariatet. Sikre at oprettelsen af nye organisationsenheder og øvrige organisationsændringer implementeres hensigtsmæssigt ift. HR-dataunderstøttelsen. Indgå i Koncern-projekt omkring implementering af Statens HR. Bidrage til udviklingen og definitionen af de statistikker, processer og retningslinjer, der formidles og understøttes via den kommende fælles statslige HR-systemløsning (Statens HR). Foretage oprydning i eksisterende personaledata forud for implementeringen af Statens HR. Udarbejde procedure for og bistå med vedligeholdelse af organisations- og ledelseshierarkiet i forbindelse med implementering af Statens HR. Om dig Fagligt søger vi en kollega, som: har en relevant akademisk uddannelse og derfra har erfaring med bearbejdning, rapportering og optimering af kvantitative data har erfaring med udvikling og optimering af ledelsesinformation samt relevante rapporter og analyser inden for HR området. har gode samarbejdsevner, og trives med at arbejde på tværs af Kriminalforsorgens øvrige enheder. har veludviklede evner inden for både skriftlig og mundtlig kommunikation. har gode evner inden for Excel og sans for detaljen du har et stort gå-på-mod og trives i en travl hverdag, med mange kontaktflader på tværs af organisationen og forskellige typer af opgaver. Som person er du robust og vant til at arbejde selvstændigt. serviceminded, venlig og relationsskabende. omstillingsparat, imødekommende og kan bevare overblik selv med mange bolde i luften. struktureret, og du trives i rollen som rådgiver og sparringspartner på alle niveauer i organisationen. Vi tilbyder En alsidig arbejdsdag med faglige udfordringer og et godt arbejdsmiljø præget af en uformel omgangstone og hjælpsomhed. Arbejdsvilkårene er fleksible og familievenlige. Ansættelsesvilkår Det er tale om et barselsvikariat på et år på fuld tid med en gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer om ugen med tiltrædelse 1. september 2019. Ansættelse sker i henhold til overenskomst for akademikere i staten. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg. Arbejdspladsen er beliggende i Direktoratet for Kriminalforsorgen, Strandgade 100, 1401 København K. Ansøgning Ønsker du at søge stillingen så send ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse og forudgående erfaring samt andet relevant materiale senest den 27. juni 2019 via linket til højre. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 27 (første uge af juli): Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.11jobnetcc3cb83a100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-27T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123470&DepartmentId=9248&MediaId=2733&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3542867DIREKTORATET FOR KRIMINALFORSORGEN11Strandgade 1001401København KDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid47Tidsbegrænset774339JobNet5001438500143810006-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=cc3cb83ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=cc3cb83ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=cc3cb83a&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=cc3cb83a&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale241210Akademisk medarbejder5Kontor og administration362028943Eva.Worm@krfo.dkDKDanmarkDKDanmarkda-DK