Gem job

HR- forhandlingskonsulent - genopslag

Om jobbet

Kunne du tænke dig en afvekslende hverdag, hvor du får en række varierende opgaver med at yde professionel rådgivning og vejlede ledere, fortolke overenskomster og varetage forskellige løn- og vilkårsforhandlinger?

Som forhandlingskonsulent bliver du en del af det team i vores HR & Løn afdeling, som varetager løn- og personaleadministration, forhandlinger, overenskomstfortolkning og personalejuridiske forhold. Du kommer til at arbejde nært sammen med kolleger og samarbejdspartnere med forskellig baggrund, blandt andet personalejuridiske konsulenter, løn- og personalekonsulenter, ledere, tillidsfolk med flere. Sammen er vi her for at understøtte vores institutioner i at levere bæredygtig velfærd til kommunens borgere. Du får en afvekslende hverdag, hvor du selv er med til at præge opgaver og måder at gøre tingene på.

Dine opgaver vil blandt andet være:

  • Fungere som omdrejningspunkt i forhold til forhandling af nye ansættelser, konstitueringer, løntillæg, forlængelser, forhåndsaftaler, lokalaftaler, tvistsager, processer med mere.
  • Tovholder på omplacering af medarbejdere.
  • Rådgivning af Direktion, chefer og ledere i forbindelse med konkrete sager.
  • Fortolkning - og formidling af overenskomster og hvordan kommunen bedst muligt implementerer ændringer.
  • Fortolkning af og eventuel undervisning i arbejdstidsregler.
  • Deltage i netværksmøder med det formål at blive inspireret til effektivisering af vores egen drift.
  • Facilitering af den årlige forhandlingsrunde.
  • Sagsbehandling og servicering af det interne ledelsessystem.

Vores organisering gør, at der i alle funktioner er en række ad hoc/praktiske opgaver forbundet med de fag-faglige opgaver. Således er det også dig, der eksempelvis booker lokaler og forplejning til møderne og skriver referaterne. Du må med andre ord forvente at være tovholder på hele processen.

Til efteråret 2022 planlægger vi en gennemgang af vores ansættelsesproces fra den endelige kandidat er fundet og til vedkommende har modtaget et ansættelsesbevis. Her vil du komme til at spille en central rolle i at sikre, at alle interessenter bliver hørt og i at vi finder den mest smidige proces.

Din profil

  • Du trives i en hverdag, hvor opgaverne kan variere fra dag til dag. Det, du havde planlagt, kan blive udskudt pga. en anden presserende opgave.
  • Der vil ofte ligge mange forhandlinger sidst på måneden med korte deadlines, og du formår at prioritere din arbejdstid, så du kan jonglere med mange bolde på én gang - du skal kunne strukturere og holde styr på mange del-opgaver.
  • Du har blik for effektiviseringsprocesser - også for din egen funktion og arbejdsgange - og bidrager med løsningsforslag på opgaver, inden for det samlede teams opgaveportefølje.
  • Din opgaveløsning er helhedsorienteret, og du anvender dine kompetencer i samspil med andre fagligheder, så vi sammen opnår gode og holdbare løsninger. Du er nysgerrig på, hvordan vi løser opgaverne i dag og kommer gerne med input til forbedringsforslag. Du har mod på at løse opgaver, som du måske ikke lige kender svaret på.
  • Du har blik for organisationens behov, og forstår at prioritere. Du formår at navigere i spændingsfeltet mellem strategiske opgaver, projektopgaver og driftsopgaver. Du er nysgerrig og evner at samarbejde på alle niveauer.
  • Din uddannelsesmæssige baggrund er HK'er eller AC'er, og du har erfaring med administrativ sagsbehandling. Du kan eksempelvis være løn- og personalekonsulent med erfaring fra jura og overenskomster, konsulent i en faglig organisation eller jurist med erfaring inden for området.
  • Du har erfaring fra arbejde med både overenskomster og forhandling, herunder et tæt samarbejde med fagforeninger, ledere, Direktion og tillidsfolk og kan sætte forskellige forhandlingsstrategier i spil. I dine arbejdsprocesser kan du udfordre og forpligte dine "kunder" på kommunens ledelsesværdier og formår at opnå gode, konstruktive løsninger.

Derfor skal du vælge os

Du får mulighed for at præge udviklingen i HR & Løns opgaveportefølje, i kraft af det du ser organisationen har brug for. Du får et stort ansvar i at drive den effektfulde udvikling i takt med organisationens modenhed. Der vil således være rig mulighed for at få indflydelse på den måde, vi gør tingene på i dag og på helt nye tiltag. Vi har en flad organisering med korte beslutningsprocesser, og du vil have mulighed for at søge særlige interessefelter og få andel i opgaveplanlægningen og løsningen. Sparring er for os et vigtigt arbejdsprincip.

Vi lægger vægt på balance mellem arbejdsliv og privatliv og har fleksible arbejdstider. Du har dermed mulighed for at tilrettelægge dit arbejde inden for vores overordnede rammer, aftaler og deadlines.

Vores geografiske rammer og gode erfaringer fra covid har medvirket, at det vil være muligt at arbejde hjemmefra i et passende omfang, ud fra opgaveløsningen.

Du får fagligt kompetente kollegaer, som værdsætter et tæt samarbejde og godt humør. Med jobbet følger faglige udfordringer og muligheder for personlig udvikling.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelse i henhold til gældende overenskomst. Der kan forhandles kvalifikations- og funktionsløn.

Stillingen er på 37 timer om ugen og ønskes besat snarest muligt og senest den 1. oktober 2022.

Hedensted kommune har enheder fordelt i hele kommunen, så en del kørsel i arbejdstiden i tjenestebil må påregnes, og det er derfor en forudsætning, at du har gyldigt kørekort. Dit daglige arbejdssted vil være rådhuset i Juelsminde, men der vil være meget aktivitet i Hedensted, hvorfor du nogle dage møder ind på rådhuset her.

Hvis du vil vide mere

Har du spørgsmål til stillingen, eller ønsker du flere oplysninger, er du velkommen til at kontakte leder af HR & Løn, Mette Nedergaard Knudsen, tlf. 2329 0042 eller Personalejuridisk konsulent, Thora Sørensen, tlf. 2962 3560.

Ansøgning

Der er ansøgningsfrist tirsdag den 9. august 2022.

Samtaler forventes afholdt onsdag den 17. august 2022.

Eventuelle 2. samtaler afholdes efter nærmere aftale.

Alle kvalificerede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handikap opfordres til at søge stillingen.

Om os

I HR & Løn får du 15 motiverede kollegaer. Vi er en del af Kommunens centrale, administrative stab Økonomi, Personale & IT, og har til huse på Juelsminde Rådhus.

HR & Løn varetager alle funktioner inden for løn- og personaleadministration. Derudover spænder opgaverne i HR & Løn bredt over kompetenceudvikling, rekruttering, arbejdsmiljø, forhandlinger, overenskomstfortolkning, ledelsesrådgivning og -sparring samt personalejura.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


ellerGem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

HR- forhandlingskonsulent - genopslag

Om jobbet

Kunne du tænke dig en afvekslende hverdag, hvor du får en række varierende opgaver med at yde professionel rådgivning og vejlede ledere, fortolke overenskomster og varetage forskellige løn- og vilkårsforhandlinger?

Som forhandlingskonsulent bliver du en del af det team i vores HR & Løn afdeling, som varetager løn- og personaleadministration, forhandlinger, overenskomstfortolkning og personalejuridiske forhold. Du kommer til at arbejde nært sammen med kolleger og samarbejdspartnere med forskellig baggrund, blandt andet personalejuridiske konsulenter, løn- og personalekonsulenter, ledere, tillidsfolk med flere. Sammen er vi her for at understøtte vores institutioner i at levere bæredygtig velfærd til kommunens borgere. Du får en afvekslende hverdag, hvor du selv er med til at præge opgaver og måder at gøre tingene på.

Dine opgaver vil blandt andet være:

  • Fungere som omdrejningspunkt i forhold til forhandling af nye ansættelser, konstitueringer, løntillæg, forlængelser, forhåndsaftaler, lokalaftaler, tvistsager, processer med mere.
  • Tovholder på omplacering af medarbejdere.
  • Rådgivning af Direktion, chefer og ledere i forbindelse med konkrete sager.
  • Fortolkning - og formidling af overenskomster og hvordan kommunen bedst muligt implementerer ændringer.
  • Fortolkning af og eventuel undervisning i arbejdstidsregler.
  • Deltage i netværksmøder med det formål at blive inspireret til effektivisering af vores egen drift.
  • Facilitering af den årlige forhandlingsrunde.
  • Sagsbehandling og servicering af det interne ledelsessystem.

Vores organisering gør, at der i alle funktioner er en række ad hoc/praktiske opgaver forbundet med de fag-faglige opgaver. Således er det også dig, der eksempelvis booker lokaler og forplejning til møderne og skriver referaterne. Du må med andre ord forvente at være tovholder på hele processen.

Til efteråret 2022 planlægger vi en gennemgang af vores ansættelsesproces fra den endelige kandidat er fundet og til vedkommende har modtaget et ansættelsesbevis. Her vil du komme til at spille en central rolle i at sikre, at alle interessenter bliver hørt og i at vi finder den mest smidige proces.

Din profil

  • Du trives i en hverdag, hvor opgaverne kan variere fra dag til dag. Det, du havde planlagt, kan blive udskudt pga. en anden presserende opgave.
  • Der vil ofte ligge mange forhandlinger sidst på måneden med korte deadlines, og du formår at prioritere din arbejdstid, så du kan jonglere med mange bolde på én gang - du skal kunne strukturere og holde styr på mange del-opgaver.
  • Du har blik for effektiviseringsprocesser - også for din egen funktion og arbejdsgange - og bidrager med løsningsforslag på opgaver, inden for det samlede teams opgaveportefølje.
  • Din opgaveløsning er helhedsorienteret, og du anvender dine kompetencer i samspil med andre fagligheder, så vi sammen opnår gode og holdbare løsninger. Du er nysgerrig på, hvordan vi løser opgaverne i dag og kommer gerne med input til forbedringsforslag. Du har mod på at løse opgaver, som du måske ikke lige kender svaret på.
  • Du har blik for organisationens behov, og forstår at prioritere. Du formår at navigere i spændingsfeltet mellem strategiske opgaver, projektopgaver og driftsopgaver. Du er nysgerrig og evner at samarbejde på alle niveauer.
  • Din uddannelsesmæssige baggrund er HK'er eller AC'er, og du har erfaring med administrativ sagsbehandling. Du kan eksempelvis være løn- og personalekonsulent med erfaring fra jura og overenskomster, konsulent i en faglig organisation eller jurist med erfaring inden for området.
  • Du har erfaring fra arbejde med både overenskomster og forhandling, herunder et tæt samarbejde med fagforeninger, ledere, Direktion og tillidsfolk og kan sætte forskellige forhandlingsstrategier i spil. I dine arbejdsprocesser kan du udfordre og forpligte dine "kunder" på kommunens ledelsesværdier og formår at opnå gode, konstruktive løsninger.

Derfor skal du vælge os

Du får mulighed for at præge udviklingen i HR & Løns opgaveportefølje, i kraft af det du ser organisationen har brug for. Du får et stort ansvar i at drive den effektfulde udvikling i takt med organisationens modenhed. Der vil således være rig mulighed for at få indflydelse på den måde, vi gør tingene på i dag og på helt nye tiltag. Vi har en flad organisering med korte beslutningsprocesser, og du vil have mulighed for at søge særlige interessefelter og få andel i opgaveplanlægningen og løsningen. Sparring er for os et vigtigt arbejdsprincip.

Vi lægger vægt på balance mellem arbejdsliv og privatliv og har fleksible arbejdstider. Du har dermed mulighed for at tilrettelægge dit arbejde inden for vores overordnede rammer, aftaler og deadlines.

Vores geografiske rammer og gode erfaringer fra covid har medvirket, at det vil være muligt at arbejde hjemmefra i et passende omfang, ud fra opgaveløsningen.

Du får fagligt kompetente kollegaer, som værdsætter et tæt samarbejde og godt humør. Med jobbet følger faglige udfordringer og muligheder for personlig udvikling.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelse i henhold til gældende overenskomst. Der kan forhandles kvalifikations- og funktionsløn.

Stillingen er på 37 timer om ugen og ønskes besat snarest muligt og senest den 1. oktober 2022.

Hedensted kommune har enheder fordelt i hele kommunen, så en del kørsel i arbejdstiden i tjenestebil må påregnes, og det er derfor en forudsætning, at du har gyldigt kørekort. Dit daglige arbejdssted vil være rådhuset i Juelsminde, men der vil være meget aktivitet i Hedensted, hvorfor du nogle dage møder ind på rådhuset her.

Hvis du vil vide mere

Har du spørgsmål til stillingen, eller ønsker du flere oplysninger, er du velkommen til at kontakte leder af HR & Løn, Mette Nedergaard Knudsen, tlf. 2329 0042 eller Personalejuridisk konsulent, Thora Sørensen, tlf. 2962 3560.

Ansøgning

Der er ansøgningsfrist tirsdag den 9. august 2022.

Samtaler forventes afholdt onsdag den 17. august 2022.

Eventuelle 2. samtaler afholdes efter nærmere aftale.

Alle kvalificerede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handikap opfordres til at søge stillingen.

Om os

I HR & Løn får du 15 motiverede kollegaer. Vi er en del af Kommunens centrale, administrative stab Økonomi, Personale & IT, og har til huse på Juelsminde Rådhus.

HR & Løn varetager alle funktioner inden for løn- og personaleadministration. Derudover spænder opgaverne i HR & Løn bredt over kompetenceudvikling, rekruttering, arbejdsmiljø, forhandlinger, overenskomstfortolkning, ledelsesrådgivning og -sparring samt personalejura.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+
Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.