Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

HR-konsulent med høj faglighed og stærke samarbejdsevner søges til Organisation og Ledelse i Teknik- og Miljøforvaltningen

Vi søger en HR-konsulent til Team HR og Arbejdsgiver i den nyetablerede enhed Organisation og Ledelse i Teknik- og Miljøforvaltningens centrale stab. Vi er ambitiøse og drevet af at ville gøre en konkret og understøttende forskel for forvaltningens cirka 100 ledere og 2000 medarbejdere.

Om jobbet
Du bliver en del af Team HR og Arbejdsgiver, som pt. består af fire engagerede kollegaer. Team HR og Arbejdsgiver er nyetableret og drevet af ønsket om både at sikre understøttelse af forvaltningen og samtidig sikre, at vi agerer som én fælles arbejdsgiver og med korrekt anvendelse af regler, overenskomst og lovgivning.

Vi forestiller os, at du har lyst til at arbejde med følgende opgaver:

  • Vejlede og understøtte forvaltningens arbejdsmiljøorganisation og MED
  • Udvikle og formidle konkrete HR-værktøjer, processer og arbejdsgange
  • Udvikle og understøtte forvaltningens sygefraværsindsats og anvendelsen af job på særlige vilkår
  • Indgå i forhandlinger med de faglige organisationer
  • Bidrage til at udvikle analyser af HR-data
  • Være tovholder på personalepolitiske projekter og udarbejde retningslinjer, politikker m.m.
  • Udvikle og vejlede i personalepolitik, retningslinjer, arbejdsgange mv.

Du får som HR-konsulent egne ansvarsområder, som du i tæt samarbejde med teamleder og relevante kolleger får ansvaret for at løse – ofte fra A-Z. Teamet er under opbygning, og vi arbejder ofte på tværs af teams i enheden. Vi udvikler opgaveløsningen i dialog og tager hver især ansvar for vores konkrete bidrag til den fælles løsning. Vi arbejder på at understøtte ledelsen i datainformeret ledelse.

Du vil få en central rolle i, at vi i den kommende tid lykkes med at:

  • Skabe de bedste rammer for, at ledere og medarbejdere kan lykkes og at implementere en arbejdsform, som yderligere understøtter forvaltningens fire afdelinger
  • Udvikle ensartede, transparente end-to-end-processer og arbejdsgange, så forvaltningen fremstår som én arbejdsgiver i relationerne til medarbejderne, de faglige organisationer og Københavns Kommunes Koncernservice
  • Udvikle os som nyetableret enhed og få en fælles forståelse af, hvordan vi samarbejder i teamet, og hvad vores kerneopgaver er

Din profil

  • Du har en relevant akademisk kandidatuddannelse – gerne inden for HR eller arbejdsmiljø
  • Du har minimum 2-5 års relevant HR-erfaring med en eller flere af følgende: MED og arbejdsmiljø, HR-udvikling, det personalepolitiske område, anvendelse af overenskomst og forhandling
  • Du skriver godt og kan formidle komplekse faglige dagsordner til forskellige modtagere
  • Du har en naturlig sans for at skabe struktur og processer, som skaber værdi og forudsigelighed
  • Du har evner for at strukturere og analysere store datamængder
  • Du tager ansvar
  • Du skal kunne trives i uforudsete situationer og til tider under pres
  • Du skal kunne have mange bolde i luften
  • Du tilegner dig let ny viden og trives ved at løse organisatoriske udfordringer

Det er en fordel, hvis du har erfaring fra det offentlige, en faglig organisation, en arbejdsgiverforening eller en stor privat virksomhed.

Om os
Enheden Organisation og Ledelse består af fire teams: ’HR og Arbejdsgiver’, ’Organisation’, ’Ledelsesstøtte’ og ’Service og Drift’. Vi er mange forskellige fagligheder, men alle er engagerede og kompetente. Vi har som ny-fusioneret enhed og teams fokus på at definere vores opgaver, ansvarsområder, snitflader og samarbejdsform.

Vi forventer derfor, at du kan se dig selv i en enhed, hvor arbejdsfællesskabet løbende udvikles, og hvor vi lykkes sammen. Som enhed er vores målsætning at understøtte og servicere forvaltningen, at vi er forudsigelige og transparente i samarbejdet, og at vi er lydhøre i samarbejdet.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til overenskomst for akademikere ansat i kommuner. Det forventes, at din erfaring matcher en indplacering som fuldmægtig med rådighedsforpligtelse og med 2-5 års erfaring. Hertil kan der forhandles kvalifikationstillæg. Tiltrædelse hurtigst muligt, dog senest den 1. maj 2021. Dit arbejdssted vil som udgangspunkt være på Islands Brygge.

Spørgsmål
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Stine Søndergaard på 2780 1730.

Om rekrutteringsprocessen

Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 1. marts 2021

Der indkaldes til samtaler senest torsdag den 11. marts 2021.

Første runde samtaler afholdes tirsdag den 16. marts i tidsrummet kl. 08:00-16:00.
Anden runde samtaler afholdes mandag den 22. marts i tidsrummet kl. 08:00-16:00.

Der indhentes referencer inden 2. samtale, og der vil være en case.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr. 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.