Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

HR kontormedarbejder med en faglig stærk profil

Har du interesse for og erfaring med et bredt spektrum af administrative HR opgaver, og brænder du for at sætte din HR viden i spil i samarbejde med andre dygtige kolleger? Trives du med en hverdag, hvor to dage aldrig er ens? Så har vi en spændende stilling i Koncern HR.



Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Sammen med styrelserne har vi ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidig vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse.
Her kommer du altså helt ind i centrum af den faglige og politiske proces og får fingrene ned i problemstillinger og løsninger, som involverer milliarder af skattekroner med stor betydning for tusindvis af mennesker.
Du kan læse mere om os på www.bm.dk



Jobbeskrivelse I Koncern HR servicerer vi ministeriets enheder og ministeriets ca. 1.500 ansatte med alle typer af HR-opgaver, og vi er organisatorisk forankret i departementet. Vi er 24 medarbejdere, som arbejder tæt sammen for at understøtte, at Beskæftigelsesministeriet skal være en attraktiv arbejdsplads. Vi er ambitiøse og vil være i front, når det gælder udvikling af offentlig ledelse og HR. Vi går op i at bidrage til de bedste løsninger og skabe resultater sammen i HR og med enhederne.

I administrationsteamet er vores opgave at levere sikker og korrekt administration af mange HR sagsbehandlingsopgaver. Du bliver en del af et fagligt stærkt administrativt team med stor erfaring, og du får mulighed for spændende arbejdsopgaver med selvstændigt ansvar samt faglig og personlig udvikling. Du får en bred samarbejdsflade ud ad til og internt i HR, og vores opgaver giver os stort kendskab til Beskæftigelsesministeriets organisation og forskellige faggrupper. Vi hjælpes ad og giver hinanden sparring og videndeling, og vi sætter pris på en humørfyldt hverdag med højt til loftet og plads til hinandens forskelligheder.
Dine primære opgaver bliver, at

  • foretage administrativ sagsbehandling af ansættelser, herunder skrive ansættelsesbreve mv. til forskellige faggrupper med forskellige vilkår samt anciennitetsberegninger og lønindplaceringer,
  • foretage anden administrativ sagsbehandling af ansættelsesforhold og skrive breve vedrørende fx arbejdstid, rokering, løn og pension samt ophør af ansættelse,
  • udmønte årlige lønforhandlinger, herunder breve til medarbejderne og
  • besvare spørgsmål fra medarbejdere og chefer inden for vores område.

Bliv vores nye kollega Vi forestiller os, at du:

  • har en kontorfaglig uddannelse eller anden relevant uddannelsesmæssig baggrund,
  • har erfaring med løn- og personaleadministration samt statslige løn- og HR-systemer, fx SLS og HR-Løn, mTime og Statens HR,
  • er vant til at arbejde med overenskomster og øvrige regelsæt og kan anvende det i det daglige arbejde,
  • er god til at formulere dig på skrift og er optaget af høj kvalitet i opgaveløsningen,
  • er god til at arbejde både selvstændigt og i grupper og kan overholde deadlines og få opgaverne afsluttet og
  • er serviceminded og hjælpsom og naturligt deler din viden med dine kolleger, som også er optaget af at videndele og hjælpe dig.
Vi finder løsninger sammen Som en del af Beskæftigelsesministeriet er departementet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.
Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.


Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er varig og på fuld tid. Vi vil gerne have, at du starter den 1. marts 2021.
Du bliver ansat som kontorfunktionær efter OAO-S-fællesoverenskomsten, organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) i statens tjeneste.
Dit daglige arbejdssted er Holmens Kanal 20, 1060 København K.



Spørgsmål og ansøgning Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål?
Så er du velkommen til at kontakte souschef Lone Clausen på tlf. 22503847.
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk via linket senest 14. januar 2021.
Vi forventer at holde samtaler den 19. januar 2021.






Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.