HR-koordinator til Datalogisk Institut

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

På Datalogisk Institut på Københavns Universitet (DIKU) søger vi en HR-koordinator til Sekretariatet, som skal bidrage til drift og udvikling af vores HR-indsatser på instituttet især med fokus på rekruttering og onboarding.

Er du en dygtig koordinator og tovholder, som kan holde overblikket over mange sager og igangværende processer? Har du erfaring med eller interesse for HR-området? Og kan du se dig selv arbejde på landets største uddannelsesinstitution med forskning og uddannelse i ny og banebrydende it på områder som kunstig intelligens og virtual reality?

Så er jobbet som HR-koordinator på Datalogisk Institut, Københavns Universitet (DIKU) måske noget for dig.

Du bliver en del af DIKUs HR-team bestående af to fuldtidsansatte og en studentermedarbejder. En af teamets vigtigste opgaver er at håndtere rekrutteringsforløb af alle typer ansættelser på instituttet fra A-Z i samarbejde med fakultetets HR-center. Vi koordinerer og rådgiver DIKU’s forskere om rekrutteringsprocessen samt indhenter data og klargør dokumenter til ansættelsen.

Derudover er HR-teamet tovholder på planlægning, registrering og rådgivning om ferie og fravær. Vi sikrer professionel onboarding af nye medarbejdere, administrerer gæster af længere varighed, administrerer lokaleallokering samt godkender udbetalinger til timelønnede og diverse engangsudbetalinger.

Vi samarbejder tæt med fakultetets HR-center, som er ansvarlig for den administrative og lønmæssige håndtering af medarbejdernes ansættelse på fakultetet. Vi har løbende møder med vores HR-partner omkring til-og afgang af ansatte og gæster, fraværssager og generel gennemgang af HR-sager.

Arbejdsopgaver

Du vil blive tilknyttet vores lokale HR-team i Sekretariatet. Du vil få dine egne ansvarsområder, men skal kunne understøtte dine kolleger i teamet. Dine arbejdsopgaver vil omfatte:

  • Rekruttering af forskere fra strategiske planer til opslag og ansættelse, herunder understøttelse af ledere igennem rekrutteringsprocessen
  • Ansvarlig for onboardingprocessen, herunder understøttelse af ansættende leder og den nye medarbejder
  • Administration af Tenure-Track-forløb
  • Indgå i administrative processer omkring eksterne tilknytninger og gæster
  • Understøttelse af adjungerings-og meriteringsprocesser
  • Administration af emeritusaftaler
  • Understøttelse af det nye Pionercenter for kunstig intelligens på HR-området
  • Mødeledelse af en række HR-koordineringsmøder med forskningssektioner og andre administrative teams i samarbejde med din kollega i HR-teamet samt understøttelse af diverse relevante mødefora
  • Bidrage til at sikre god koordinering og samarbejde med resten af HR-organisationen på KU bl.a. via regelmæssige møder og dag-til-dag kommunikation med fakultetets HR-center
  • Understøttelse af dine kollegaer i HR-teamet efter behov på områder som ferie/fravær, offboarding og rekruttering af administrative og timelønnede medarbejdere
  • Alt efter din profil vil du kunne få rollen som projektleder på vores genhusningsprojekt samt bidrage til lokaleallokering som en del af din opgaveportefølje i samarbejde med vores Facility Management team
  • Deltagelse i og ledelse af små og større udviklingsprojekter inden for HR-området samt varetagelse af administrative opgaver, der løbende måtte opstå på HR-området
  • Ad hoc analyseopgaver og ledelsesinformation til drifts-og strategisk styring af personaleområdet.
Vi forventer, at du

  • Er kontorfunktionær eller har en relevant akademisk uddannelse. Vægtningen af arbejdsopgaver vil blive tilpasset afhængigt af uddannelsesbaggrund
  • Har relevant erfaring, gerne fra en politisk ledet organisation, eller er nyuddannet medkendskab til eller interesse for HR-området
  • Er koordinator med stort K og en tovholder, der kan holde overblikket over mange forespørgsler og igangværende sager og sikre, at en proces kører, som den skal, og når godt i mål
  • Er serviceminded, imødekommende og sætter en ære i at understøtte instituttets forskere
  • Er udadvendt og god til at skabe positive relationer til alle, du samarbejder med
  • Er vant til og har gerne flair for at arbejde med digitale systemer – du vil bl.a. komme til at arbejde med KUPA (personaleadministration), WorkZone (journalisering), Office-pakken,Trello og Microsoft Teams. Det er en fordel, hvis du har erfaring med disse eller lignende systemer
  • Har lyst til at arbejde med drift og udvikling af personaleområdet i et multikulturelt miljø, herunder ønsker at effektivisere arbejdsgange og understøtte ledelse og medarbejdere i HR-relaterede sager
  • Kan arbejde selvstændigt med egne opgaver, men samtidig være en holdspiller, der bidrager til godt samarbejde og understøttelse af hinanden internt i HR-teamet
  • Er vant til rollen som mødeleder, også gerne online (vi benytter Zoom og Microsoft Teams)
  • Har gode formuleringsevner på både dansk og engelsk (meget kommunikation vil foregå på engelsk)
  • Er fleksibel, da behov og fokus kan ændre sig hurtigt, og du skal være parat til løbende at få nye opgaver
Vi tilbyder

  • Et alsidigt job med stor selvstændighed og afveksling i opgaverne, men hvor du også skal være forberedt på at køre en række faste processer og driftsopgaver
  • At blive en del af en arbejdsplads i vækst, som løbende medfører nye typer af opgaver, hvor du kan være med til at sætte dit præg på, hvordan de skal løses
  • Et udviklingsorienteret og godt socialt miljø
  • Engagerede kolleger, som vægter faglig sparring og samarbejde højt, og som har en uhøjtidelig, åben og respektfuld omgangstone
  • Gode faglige og personlige udviklingsmuligheder, herunder kurser og relevant videre- og efteruddannelse
  • Stor fleksibilitet og flekstid med mulighed for en ugentlig hjemmearbejdsdag, men også en rolle der kræver fysisk tilstedeværelse på arbejdspladsen
Hvem er vi?

DIKU er Danmarks første datalogiske institut, som blev oprettet i 1970. Vores forskere og kandidater har bidraget til samfundets accelererende teknologiske transformation, og vores forskningsmiljø og -resultater har gjort os til et af Europas førende datalogiske institutter med international indflydelse.

DIKU er beliggende på Østerbro i Universitetsparken 1, hvor vi deler campus med en række andre naturvidenskabelige uddannelser og institutter. Vi er ca. 400 ansatte (inklusive ph.d.-studerende og instruktorer), heraf udgør administrationen ca. 35 fastansatte medarbejdere.

Du bliver en del af DIKUs HR-team, der består af to HR-medarbejdere, en studentermedarbejder og understøttelse fra sekretariatsleder. HR-teamet er en del af Sekretariatet, der omfatter HR, Kommunikation, Event, Facility Management og Administrativ support. Vi arbejder tæt sammen med DIKUs øvrige administration, ledelse, forskere og undervisere samt HR-centeret og KU’s øvrige institutter.

Løn- og ansættelsesforhold

Hvis du har en kontoruddannelse, vil du blive ansat som kontorfunktionær i løngruppe efter kvalifikationer i henhold til Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK/stat).

Hvis du har en akademisk uddannelse, sker ansættelsen som fuldmægtig i henhold til overenskomst for Akademikere i Staten. Aflønning i henhold til AC-overenskomst er anciennitetsbestemt. Der vil desuden blive givet rådighedstillæg. Tillæggets størrelse afhænger af anciennitet.

Der vil være mulighed for forhandling af yderligere tillæg efter kvalifikationer.

Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer. Vi har flekstid.

Vil du vide mere?

Spørgsmål til stillingen kan rettes til sekretariatsleder Tina Virenfeldt Kristensen på tlf. 40 59 40 54 / tikr@di.ku.dk eller HR-koordinator Malene Skovsgaard, tlf. 93 50 91 72 / m.skovsgaard@di.ku.dk.

Ansøgnings- og ansættelsesprocedure

Er du interesseret i stillingen, beder vi dig sende en elektronisk ansøgning, CV og relevant dokumentation ved at klikke på "SØG STILLINGEN" nederst i opslaget senest onsdag den 24. august 2022. Vi modtager kun elektroniske ansøgninger.

Samtaler vil finde sted fra den 26.-31. august. Tiltrædelse pr. 1. oktober 2022 eller før hvis muligt.

Universitetet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


HR-koordinator til Datalogisk Institut

På Datalogisk Institut på Københavns Universitet (DIKU) søger vi en HR-koordinator til Sekretariatet, som skal bidrage til drift og udvikling af vores HR-indsatser på instituttet især med fokus på rekruttering og onboarding.

Er du en dygtig koordinator og tovholder, som kan holde overblikket over mange sager og igangværende processer? Har du erfaring med eller interesse for HR-området? Og kan du se dig selv arbejde på landets største uddannelsesinstitution med forskning og uddannelse i ny og banebrydende it på områder som kunstig intelligens og virtual reality?

Så er jobbet som HR-koordinator på Datalogisk Institut, Københavns Universitet (DIKU) måske noget for dig.

Du bliver en del af DIKUs HR-team bestående af to fuldtidsansatte og en studentermedarbejder. En af teamets vigtigste opgaver er at håndtere rekrutteringsforløb af alle typer ansættelser på instituttet fra A-Z i samarbejde med fakultetets HR-center. Vi koordinerer og rådgiver DIKU’s forskere om rekrutteringsprocessen samt indhenter data og klargør dokumenter til ansættelsen.

Derudover er HR-teamet tovholder på planlægning, registrering og rådgivning om ferie og fravær. Vi sikrer professionel onboarding af nye medarbejdere, administrerer gæster af længere varighed, administrerer lokaleallokering samt godkender udbetalinger til timelønnede og diverse engangsudbetalinger.

Vi samarbejder tæt med fakultetets HR-center, som er ansvarlig for den administrative og lønmæssige håndtering af medarbejdernes ansættelse på fakultetet. Vi har løbende møder med vores HR-partner omkring til-og afgang af ansatte og gæster, fraværssager og generel gennemgang af HR-sager.

Arbejdsopgaver

Du vil blive tilknyttet vores lokale HR-team i Sekretariatet. Du vil få dine egne ansvarsområder, men skal kunne understøtte dine kolleger i teamet. Dine arbejdsopgaver vil omfatte:

  • Rekruttering af forskere fra strategiske planer til opslag og ansættelse, herunder understøttelse af ledere igennem rekrutteringsprocessen
  • Ansvarlig for onboardingprocessen, herunder understøttelse af ansættende leder og den nye medarbejder
  • Administration af Tenure-Track-forløb
  • Indgå i administrative processer omkring eksterne tilknytninger og gæster
  • Understøttelse af adjungerings-og meriteringsprocesser
  • Administration af emeritusaftaler
  • Understøttelse af det nye Pionercenter for kunstig intelligens på HR-området
  • Mødeledelse af en række HR-koordineringsmøder med forskningssektioner og andre administrative teams i samarbejde med din kollega i HR-teamet samt understøttelse af diverse relevante mødefora
  • Bidrage til at sikre god koordinering og samarbejde med resten af HR-organisationen på KU bl.a. via regelmæssige møder og dag-til-dag kommunikation med fakultetets HR-center
  • Understøttelse af dine kollegaer i HR-teamet efter behov på områder som ferie/fravær, offboarding og rekruttering af administrative og timelønnede medarbejdere
  • Alt efter din profil vil du kunne få rollen som projektleder på vores genhusningsprojekt samt bidrage til lokaleallokering som en del af din opgaveportefølje i samarbejde med vores Facility Management team
  • Deltagelse i og ledelse af små og større udviklingsprojekter inden for HR-området samt varetagelse af administrative opgaver, der løbende måtte opstå på HR-området
  • Ad hoc analyseopgaver og ledelsesinformation til drifts-og strategisk styring af personaleområdet.
Vi forventer, at du

  • Er kontorfunktionær eller har en relevant akademisk uddannelse. Vægtningen af arbejdsopgaver vil blive tilpasset afhængigt af uddannelsesbaggrund
  • Har relevant erfaring, gerne fra en politisk ledet organisation, eller er nyuddannet medkendskab til eller interesse for HR-området
  • Er koordinator med stort K og en tovholder, der kan holde overblikket over mange forespørgsler og igangværende sager og sikre, at en proces kører, som den skal, og når godt i mål
  • Er serviceminded, imødekommende og sætter en ære i at understøtte instituttets forskere
  • Er udadvendt og god til at skabe positive relationer til alle, du samarbejder med
  • Er vant til og har gerne flair for at arbejde med digitale systemer – du vil bl.a. komme til at arbejde med KUPA (personaleadministration), WorkZone (journalisering), Office-pakken,Trello og Microsoft Teams. Det er en fordel, hvis du har erfaring med disse eller lignende systemer
  • Har lyst til at arbejde med drift og udvikling af personaleområdet i et multikulturelt miljø, herunder ønsker at effektivisere arbejdsgange og understøtte ledelse og medarbejdere i HR-relaterede sager
  • Kan arbejde selvstændigt med egne opgaver, men samtidig være en holdspiller, der bidrager til godt samarbejde og understøttelse af hinanden internt i HR-teamet
  • Er vant til rollen som mødeleder, også gerne online (vi benytter Zoom og Microsoft Teams)
  • Har gode formuleringsevner på både dansk og engelsk (meget kommunikation vil foregå på engelsk)
  • Er fleksibel, da behov og fokus kan ændre sig hurtigt, og du skal være parat til løbende at få nye opgaver
Vi tilbyder

  • Et alsidigt job med stor selvstændighed og afveksling i opgaverne, men hvor du også skal være forberedt på at køre en række faste processer og driftsopgaver
  • At blive en del af en arbejdsplads i vækst, som løbende medfører nye typer af opgaver, hvor du kan være med til at sætte dit præg på, hvordan de skal løses
  • Et udviklingsorienteret og godt socialt miljø
  • Engagerede kolleger, som vægter faglig sparring og samarbejde højt, og som har en uhøjtidelig, åben og respektfuld omgangstone
  • Gode faglige og personlige udviklingsmuligheder, herunder kurser og relevant videre- og efteruddannelse
  • Stor fleksibilitet og flekstid med mulighed for en ugentlig hjemmearbejdsdag, men også en rolle der kræver fysisk tilstedeværelse på arbejdspladsen
Hvem er vi?

DIKU er Danmarks første datalogiske institut, som blev oprettet i 1970. Vores forskere og kandidater har bidraget til samfundets accelererende teknologiske transformation, og vores forskningsmiljø og -resultater har gjort os til et af Europas førende datalogiske institutter med international indflydelse.

DIKU er beliggende på Østerbro i Universitetsparken 1, hvor vi deler campus med en række andre naturvidenskabelige uddannelser og institutter. Vi er ca. 400 ansatte (inklusive ph.d.-studerende og instruktorer), heraf udgør administrationen ca. 35 fastansatte medarbejdere.

Du bliver en del af DIKUs HR-team, der består af to HR-medarbejdere, en studentermedarbejder og understøttelse fra sekretariatsleder. HR-teamet er en del af Sekretariatet, der omfatter HR, Kommunikation, Event, Facility Management og Administrativ support. Vi arbejder tæt sammen med DIKUs øvrige administration, ledelse, forskere og undervisere samt HR-centeret og KU’s øvrige institutter.

Løn- og ansættelsesforhold

Hvis du har en kontoruddannelse, vil du blive ansat som kontorfunktionær i løngruppe efter kvalifikationer i henhold til Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK/stat).

Hvis du har en akademisk uddannelse, sker ansættelsen som fuldmægtig i henhold til overenskomst for Akademikere i Staten. Aflønning i henhold til AC-overenskomst er anciennitetsbestemt. Der vil desuden blive givet rådighedstillæg. Tillæggets størrelse afhænger af anciennitet.

Der vil være mulighed for forhandling af yderligere tillæg efter kvalifikationer.

Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer. Vi har flekstid.

Vil du vide mere?

Spørgsmål til stillingen kan rettes til sekretariatsleder Tina Virenfeldt Kristensen på tlf. 40 59 40 54 / tikr@di.ku.dk eller HR-koordinator Malene Skovsgaard, tlf. 93 50 91 72 / m.skovsgaard@di.ku.dk.

Ansøgnings- og ansættelsesprocedure

Er du interesseret i stillingen, beder vi dig sende en elektronisk ansøgning, CV og relevant dokumentation ved at klikke på "SØG STILLINGEN" nederst i opslaget senest onsdag den 24. august 2022. Vi modtager kun elektroniske ansøgninger.

Samtaler vil finde sted fra den 26.-31. august. Tiltrædelse pr. 1. oktober 2022 eller før hvis muligt.

Universitetet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.