HR-udviklingskonsulent til HR & Løn Afdeling

Forskning viser, at kun 10 % af alle forandrings- og udviklingsprocesser er succesfulde. Vil du være med til at gøre det bedre?

Formår du at se og formidle de store sammenhænge på tværs af individ, gruppe, leder og organisation? Har du dertil en velassorteret HR-værkstøjkasse, mod til at træde ind i forskellige kontekster, arbejde fleksibelt med frustrationsniveauet i rummet og bruge redskaberne? Så hører vi i Faxe Kommune gerne fra dig!

Lidt om os og stillingen:
Stillingen er placeret i HR & Løn Afdelingen, som organisatorisk er forankret i Center for HR, Økonomi & IT. Centeret bidrager til drift og udvikling, gennem koordination og tværgående indsatser, i kommunens øvrige centre.

HR & Løn Afdelingen leverer en bred vifte af ydelser, bl.a. løn, personalejura, og for HR-udviklingsteamet, som du bliver en del af, bl.a. ledelses- og organisationsudvikling, intern uddannelse, MED- og arbejdsmiljø samt trivsel og sundhed. Vi samarbejder på tværs af opgaver og faggrænser. For at varetage stillingen er det vigtigt, at du har erfaring med at facilitere processer, begå dig i en politisk styret organisation på flere niveauer, lede mindre projekter samt undervise. Du har relevant uddannelsesmæssig baggrund og erfaring, f.eks. indenfor det psykosociale område, HR, humaniora, jura, samfundsvidenskab eller lignende.

Vi bringer os selv i spil med løsninger af høj kvalitet, som matcher vore arbejdspladsers  behov. Vi evaluerer og udvikler løbende på løsninger og egen praksis. Vi hjælper hinanden på vejen fra ide til handling, og forventer, at du selvstændigt tager ansvar for konsulentopgaverne, og evaluerer på effekten af din intervention.

Din opgaveportefølje vil bl.a. bestå af flg.:

  • Ledelsesrådgivning- og sparring
  • Konflikthåndtering og mediation, også i grupper
  • Ledelses- og organisationsudviklingsforløb, inkl. projektledelse
  • Facilitering og undervisning
  • Drift og udvikling af arbejdsmiljøområdet
  • Undervisning på interne kurser og uddannelser, afholdelse af workshops og temadage
  • Administration og brug af psykometriske tests i rekrutterings- og udviklingsøjemed
  • Øvrige administrative opgaver

Du vil få et tæt samarbejde på flere niveauer, både indenfor og udenfor afdelingen, hvilket betyder, at du geografisk ofte vil befinde dig ude på arbejdspladserne i kommunen. Der vil indgå administrative elementer i dine opgaver.

I din professionelle værktøjskasse forventer vi, at du:

  • Har gode relationsevner, på alle niveauer
  • Kan koble strategisk forståelse med operationel praksis
  • Har et knivskarpt opgavefokus, i tæt samarbejde med arbejdspladsen
  • Udfører fleksibel procesledelse og – konsultation, med dybde og kant
  • Har en stærk kommunikations- og formidlingsevne, både på skrift og i tale

Som person i denne professionelle rolle er du god til at:

  • Skabe tillid – du lytter og indgår i dialog, og udfordrer konstruktivt
  • Smitte med dit faglige engagement – du kan begejstre og begejstres
  • Bevæge dig i kompleksitet – du kan håndtere helheden med fokus på detaljen
  • Trives med et højt tempo, tætte deadlines og til tider høje følelsesmæssige krav
  • Spille dine kolleger og dig selv god – du bidrager positivt til samarbejdet og sagen

Herudover lægger vi stor vægt på at du:

  • Er teamorienteret, du kan arbejde tværfagligt
  • Har erfaring fra en politisk styret organisation, gerne kommune
  • Er risikovillig og har et syn på fejl som en del af enhver læringsproces
  • Er kompetent med elementer i Microsoft Office-pakken; Outlook, PPT, Excel, etc.
  • Er bidragende til det positive arbejdsmiljø i afdelingen

Din ansøgning:
Din ansøgning må fylde maksimalt én A4 side, fulgt af dit CV. Du skal dertil skrive en synopsis på maksimalt én A4 side over din opfattelse af, hvad der er særligt vigtigt ved enten:

  1. Succesfuld forandringsledelse i en politisk styret organisation, eller
  2. Nedbringelse af sygefraværet i en stramt skåret økonomi, eller
  3. Lederudvikling i en travl hverdag med en innovationsdagsorden

Ansøgning og synopsis skal være samlet i ét dokument. Derudover vil vi bede dig om at vedhæfte CV og relevante eksamenspapirer, kompetencebeviser, diplomer og evt. autorisationsbevis.

Rekrutteringsprocessen kort:
Der afholdes 1. og 2. samtale i processen. Går du videre til 2. samtale, vil der være både case-arbejde og en lille faciliteringsøvelse som en del af denne. Du vil i så fald også blive bedt om at udfylde en personlighedstest (Human Developer). Feedback på testresultat gives op til 2. samtale. Der vil blive indhentet referencer i forbindelse med 2. samtale.

Ansøgningsfrist:
Der er ansøgningsfrist fredag den 18. oktober 2019. Der vil blive afholdt 1. ansættelsessamtale onsdag den 23. oktober 2019. Invitation til samtalen udsendes mandag den 21. oktober 2019. 2. ansættelsessamtale gennemføres mandag den 28. oktober 2019. Tiltrædelse hurtigst muligt. Stillingen er på gennemsnitligt 37 timer om ugen.

Vilkår:
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der er gode kompetenceudviklingsmuligheder i Faxe Kommune.

Få mere information om Faxe Kommune på vores hjemmeside: www.faxekommune.dk eller kontakt Afdelingsleder, Imran Akbar på telefon 40 46 23 33 for yderligere oplysninger.

Du søger stillingen, ved at trykke på ”Ansøg”. Udfyld formularen, og vedhæft udover din ansøgning og synopsis i ét dokument, CV og relevante bilag, for eksempel eksamensbeviser m.m.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330091527Phoenix-d27bb4aa12019-09-17T18:02:56.610HR-udviklingskonsulent til HR & Løn Afdeling

Forskning viser, at kun 10 % af alle forandrings- og udviklingsprocesser er succesfulde. Vil du være med til at gøre det bedre?

Formår du at se og formidle de store sammenhænge på tværs af individ, gruppe, leder og organisation? Har du dertil en velassorteret HR-værkstøjkasse, mod til at træde ind i forskellige kontekster, arbejde fleksibelt med frustrationsniveauet i rummet og bruge redskaberne? Så hører vi i Faxe Kommune gerne fra dig!

Lidt om os og stillingen:
Stillingen er placeret i HR & Løn Afdelingen, som organisatorisk er forankret i Center for HR, Økonomi & IT. Centeret bidrager til drift og udvikling, gennem koordination og tværgående indsatser, i kommunens øvrige centre.

HR & Løn Afdelingen leverer en bred vifte af ydelser, bl.a. løn, personalejura, og for HR-udviklingsteamet, som du bliver en del af, bl.a. ledelses- og organisationsudvikling, intern uddannelse, MED- og arbejdsmiljø samt trivsel og sundhed. Vi samarbejder på tværs af opgaver og faggrænser. For at varetage stillingen er det vigtigt, at du har erfaring med at facilitere processer, begå dig i en politisk styret organisation på flere niveauer, lede mindre projekter samt undervise. Du har relevant uddannelsesmæssig baggrund og erfaring, f.eks. indenfor det psykosociale område, HR, humaniora, jura, samfundsvidenskab eller lignende.

Vi bringer os selv i spil med løsninger af høj kvalitet, som matcher vore arbejdspladsers  behov. Vi evaluerer og udvikler løbende på løsninger og egen praksis. Vi hjælper hinanden på vejen fra ide til handling, og forventer, at du selvstændigt tager ansvar for konsulentopgaverne, og evaluerer på effekten af din intervention.

Din opgaveportefølje vil bl.a. bestå af flg.:

  • Ledelsesrådgivning- og sparring
  • Konflikthåndtering og mediation, også i grupper
  • Ledelses- og organisationsudviklingsforløb, inkl. projektledelse
  • Facilitering og undervisning
  • Drift og udvikling af arbejdsmiljøområdet
  • Undervisning på interne kurser og uddannelser, afholdelse af workshops og temadage
  • Administration og brug af psykometriske tests i rekrutterings- og udviklingsøjemed
  • Øvrige administrative opgaver

Du vil få et tæt samarbejde på flere niveauer, både indenfor og udenfor afdelingen, hvilket betyder, at du geografisk ofte vil befinde dig ude på arbejdspladserne i kommunen. Der vil indgå administrative elementer i dine opgaver.

I din professionelle værktøjskasse forventer vi, at du:

  • Har gode relationsevner, på alle niveauer
  • Kan koble strategisk forståelse med operationel praksis
  • Har et knivskarpt opgavefokus, i tæt samarbejde med arbejdspladsen
  • Udfører fleksibel procesledelse og – konsultation, med dybde og kant
  • Har en stærk kommunikations- og formidlingsevne, både på skrift og i tale

Som person i denne professionelle rolle er du god til at:

  • Skabe tillid – du lytter og indgår i dialog, og udfordrer konstruktivt
  • Smitte med dit faglige engagement – du kan begejstre og begejstres
  • Bevæge dig i kompleksitet – du kan håndtere helheden med fokus på detaljen
  • Trives med et højt tempo, tætte deadlines og til tider høje følelsesmæssige krav
  • Spille dine kolleger og dig selv god – du bidrager positivt til samarbejdet og sagen

Herudover lægger vi stor vægt på at du:

  • Er teamorienteret, du kan arbejde tværfagligt
  • Har erfaring fra en politisk styret organisation, gerne kommune
  • Er risikovillig og har et syn på fejl som en del af enhver læringsproces
  • Er kompetent med elementer i Microsoft Office-pakken; Outlook, PPT, Excel, etc.
  • Er bidragende til det positive arbejdsmiljø i afdelingen

Din ansøgning:
Din ansøgning må fylde maksimalt én A4 side, fulgt af dit CV. Du skal dertil skrive en synopsis på maksimalt én A4 side over din opfattelse af, hvad der er særligt vigtigt ved enten:

  1. Succesfuld forandringsledelse i en politisk styret organisation, eller
  2. Nedbringelse af sygefraværet i en stramt skåret økonomi, eller
  3. Lederudvikling i en travl hverdag med en innovationsdagsorden

Ansøgning og synopsis skal være samlet i ét dokument. Derudover vil vi bede dig om at vedhæfte CV og relevante eksamenspapirer, kompetencebeviser, diplomer og evt. autorisationsbevis.

Rekrutteringsprocessen kort:
Der afholdes 1. og 2. samtale i processen. Går du videre til 2. samtale, vil der være både case-arbejde og en lille faciliteringsøvelse som en del af denne. Du vil i så fald også blive bedt om at udfylde en personlighedstest (Human Developer). Feedback på testresultat gives op til 2. samtale. Der vil blive indhentet referencer i forbindelse med 2. samtale.

Ansøgningsfrist:
Der er ansøgningsfrist fredag den 18. oktober 2019. Der vil blive afholdt 1. ansættelsessamtale onsdag den 23. oktober 2019. Invitation til samtalen udsendes mandag den 21. oktober 2019. 2. ansættelsessamtale gennemføres mandag den 28. oktober 2019. Tiltrædelse hurtigst muligt. Stillingen er på gennemsnitligt 37 timer om ugen.

Vilkår:
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der er gode kompetenceudviklingsmuligheder i Faxe Kommune.

Få mere information om Faxe Kommune på vores hjemmeside: www.faxekommune.dk eller kontakt Afdelingsleder, Imran Akbar på telefon 40 46 23 33 for yderligere oplysninger.

Du søger stillingen, ved at trykke på ”Ansøg”. Udfyld formularen, og vedhæft udover din ansøgning og synopsis i ét dokument, CV og relevante bilag, for eksempel eksamensbeviser m.m.

Forskning viser, at kun 10 af alle forandrings- og udviklingsprocesser er succesfulde. Vil du være med til at gøre det bedre? Formår du at se og formidle de store sammenhænge på tværs af individ, gruppe, leder og organisation? Har du dertil en velassorteret HR-værkstøjkasse, mod til at træde ind i forskellige kontekster, arbejde fleksibelt med frustrationsniveauet i rummet og bruge redskaberne? Så hører vi i Faxe Kommune gerne fra dig! Lidt om os og stillingen: Stillingen er placeret i HR & Løn Afdelingen, som organisatorisk er forankret i Center for HR, Økonomi & IT. Centeret bidrager til drift og udvikling, gennem koordination og tværgående indsatser, i kommunens øvrige centre. HR & Løn Afdelingen leverer en bred vifte af ydelser, bl.a. løn, personalejura, og for HR-udviklingsteamet, som du bliver en del af, bl.a. ledelses- og organisationsudvikling, intern uddannelse, MED- og arbejdsmiljø samt trivsel og sundhed. Vi samarbejder på tværs af opgaver og faggrænser. For at varetage stillingen er det vigtigt, at du har erfaring med at facilitere processer, begå dig i en politisk styret organisation på flere niveauer, lede mindre projekter samt undervise. Du har relevant uddannelsesmæssig baggrund og erfaring, f.eks. indenfor det psykosociale område, HR, humaniora, jura, samfundsvidenskab eller lignende. Vi bringer os selv i spil med løsninger af høj kvalitet, som matcher vore arbejdspladsers behov. Vi evaluerer og udvikler løbende på løsninger og egen praksis. Vi hjælper hinanden på vejen fra ide til handling, og forventer, at du selvstændigt tager ansvar for konsulentopgaverne, og evaluerer på effekten af din intervention. Din opgaveportefølje vil bl.a. bestå af flg.: Ledelsesrådgivning- og sparring Konflikthåndtering og mediation, også i grupper Ledelses- og organisationsudviklingsforløb, inkl. projektledelse Facilitering og undervisning Drift og udvikling af arbejdsmiljøområdet Undervisning på interne kurser og uddannelser, afholdelse af workshops og temadage Administration og brug af psykometriske tests i rekrutterings- og udviklingsøjemed Øvrige administrative opgaver Du vil få et tæt samarbejde på flere niveauer, både indenfor og udenfor afdelingen, hvilket betyder, at du geografisk ofte vil befinde dig ude på arbejdspladserne i kommunen. Der vil indgå administrative elementer i dine opgaver. I din professionelle værktøjskasse forventer vi, at du: Har gode relationsevner, på alle niveauer Kan koble strategisk forståelse med operationel praksis Har et knivskarpt opgavefokus, i tæt samarbejde med arbejdspladsen Udfører fleksibel procesledelse og konsultation, med dybde og kant Har en stærk kommunikations- og formidlingsevne, både på skrift og i tale Som person i denne professionelle rolle er du god til at: Skabe tillid du lytter og indgår i dialog, og udfordrer konstruktivt Smitte med dit faglige engagement du kan begejstre og begejstres Bevæge dig i kompleksitet du kan håndtere helheden med fokus på detaljen Trives med et højt tempo, tætte deadlines og til tider høje følelsesmæssige krav Spille dine kolleger og dig selv god du bidrager positivt til samarbejdet og sagen Herudover lægger vi stor vægt på at du: Er teamorienteret, du kan arbejde tværfagligt Har erfaring fra en politisk styret organisation, gerne kommune Er risikovillig og har et syn på fejl som en del af enhver læringsproces Er kompetent med elementer i Microsoft Office-pakken Outlook, PPT, Excel, etc. Er bidragende til det positive arbejdsmiljø i afdelingen Din ansøgning: Din ansøgning må fylde maksimalt én A4 side, fulgt af dit CV. Du skal dertil skrive en synopsis på maksimalt én A4 side over din opfattelse af, hvad der er særligt vigtigt ved enten: Succesfuld forandringsledelse i en politisk styret organisation, eller Nedbringelse af sygefraværet i en stramt skåret økonomi, eller Lederudvikling i en travl hverdag med en innovationsdagsorden Ansøgning og synopsis skal være samlet i ét dokument. Derudover vil vi bede dig om at vedhæfte CV og relevante eksamenspapirer, kompetencebeviser, diplomer og evt. autorisationsbevis. Rekrutteringsprocessen kort: Der afholdes 1. og 2. samtale i processen. Går du videre til 2. samtale, vil der være både case-arbejde og en lille faciliteringsøvelse som en del af denne. Du vil i så fald også blive bedt om at udfylde en personlighedstest (Human Developer). Feedback på testresultat gives op til 2. samtale. Der vil blive indhentet referencer i forbindelse med 2. samtale. Ansøgningsfrist: Der er ansøgningsfrist fredag den 18. oktober 2019. Der vil blive afholdt 1. ansættelsessamtale onsdag den 23. oktober 2019. Invitation til samtalen udsendes mandag den 21. oktober 2019. 2. ansættelsessamtale gennemføres mandag den 28. oktober 2019. Tiltrædelse hurtigst muligt. Stillingen er på gennemsnitligt 37 timer om ugen. Vilkår: Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der er gode kompetenceudviklingsmuligheder i Faxe Kommune. Få mere information om Faxe Kommune på vores hjemmeside: www.faxekommune.dk eller kontakt Afdelingsleder, Imran Akbar på telefon 40 46 23 33 for yderligere oplysninger. Du søger stillingen, ved at trykke på Ansøg . Udfyld formularen, og vedhæft udover din ansøgning og synopsis i ét dokument, CV og relevante bilag, for eksempel eksamensbeviser m.m.10Phoenixd27bb4aa101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-10-18T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1372&ProjectId=144450&DepartmentId=20021&MediaId=4618&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerSydsjælland inkl. MønNæstvedEuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandRingstedEuropaDanmarkSjælland & øerSydsjælland inkl. MønFaxe3613845Faxe Kommune11Frederiksgade 94690HaslevDKDanmarkORS/faxe.gifORS/faxe.gif0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent825234FaxeKommunePremium14445001117-09-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=d27bb4aahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=d27bb4aahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=d27bb4aa&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=d27bb4aa&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Human_Resources/1.jpgHR-udviklingskonsulent til HR & Løn Afdeling12008491Dansk3Læse/ tale938331Udviklingskonsulent5Kontor og administration30Human Resources362747992akbar@faxekommune.dkDanmarkDanmark330102704Kom og vær med: Processtærk udviklingskonsulent til Furesø KommuneProfile I Furesø Kommunes afdeling for Udvikling og Kommunikation har vi brug for en skarp og serviceminded konsulent, der har flair for tværgående udviklingsopgaver og facilitering af processer.Vi mangler dig, som ved, at forandringer og organisationsudvikling handler om mennesker, og som brænder for at udvikle en arbejdsplads, hvor arbejdsglæde, kompetencer og motivation gør en forskel for vores borgere hver eneste dag. I Furesø har vi en vision og tradition for at skabe løsninger sammen.Vi har et byråd, som vil det politiske lederskab og aktivt inddragende medborgerskab. Du bliver derfor en del af en levende fortælling om fremdrift på cykelstierne, om innovation og nye vinde i kernevelfærden og om anderledes måder at inddrage og engagere vores borgere på. I Furesø Kommunes afdeling for Udvikling og Kommunikation er det vores fornemmeste opgave at understøtte kommunens udvikling, implementere politiske mål og sikre, at vi har en effektiv, sund og attraktiv arbejdsplads. I dagligdagen bidrager vi til at skabe beslutningsgrundlag og holdbare løsninger gennem rammesætning, implementeringskraft, overblik, nysgerrig undren og passende forstyrrelser. Vi har ansvaret for at drive større processer, understøtte organisationens arbejde med kvalitet og effektivitet samt at drive kommunens tværgående ledelses- og kompetenceudvikling. Vi faciliterer og skaber rammer for vores MED-organisation og kommunens arbejdsmiljøarbejde.Og vores tilgang er, at succes skaber arbejdsglæde. Dine opgaverSom udviklingskonsulent bliver din primære opgave at understøtte udviklingen af organisationen ved at planlægge, designe og gennemføre udviklingsprocesser - typisk i tæt samarbejde med ledere og medarbejdere i organisation og dine kolleger i afdelingen.Opgaverne skifter over tid, men lige nu er vi bl.a. optagede af facilitering af vores eget skræddersyede ledelsesudviklingsforløb, udvikling af MED-systemet, rekruttering og fastholdelse af medarbejdere samt tværgående kompetenceudvikling. Udvikling af velfærd for færre ressourcer er et spændende rammevilkår. Arbejdsopgaver du også vil løse kunne fx være: at planlægge og facilitere temadage om arbejdsmiljø at planlægge og koordinere kurser og uddannelser at gennemføre og følge op på medarbejderundersøgelser, APV og ledelsesevaluering at facilitere og understøtte borgerinddragelse og evalueringer at lave oplæg og sagsfremstillinger til de politiske udvalg, direktion og chefgruppe at lave analyser, evalueringer og lign. Hvem er du?For os er det vigtigt at få en dygtig, engageret kollega og sparringspartner, der sætter pris på den brede kontakt til hele organisationen. Vi forestiller os, at du har en del års erfaring i rollen som udviklings- eller proceskonsulent gerne fra en politisk styret organisation.Du kommer med en relevant kandidatuddannelse, men det er ikke afgørende, om du er antropolog, cand. soc eller noget helt tredje. Vi vægter din gennemslagskraft og evne til at omsætte faglighed højere end din formelle uddannelsesbaggrund. På det personlige plan: Du er dygtig til at lede og facilitere processer både når der skal brainstormes og males med den brede pensel, og når sækken skal snøres og resultaterne føres sikkert i mål. Du kan se dig selv i både de store langsigtede udviklingsopgaver, og de mindre, konkrete opgaver hvor der skal sikres fremdrift, afsluttes og nås resultater på den korte bane. Du skriver godt, præcist og flydende. Du er nysgerrig på dine kolleger og organisationen. Du formår at lytte med kant og skabe tillid omkring din person og din faglighed. Du har måske erfaring med innovative arbejdsmetoder, som du kan bringe i spil hos os. Vi stiller ikke krav om, at du er personligt robust. For vi tror på, at arbejdsglæde og trivsel kommer, når vi sammen lykkes med vores kerneopgaver snarere end gennem personlig robusthed. Hvem er vi, og hvad kan vi tilbyde?Du bliver en del af en afdeling, hvor arbejdsomhed og godt humør går hånd i hånd. Vi har nok at lave, og vægter smil, fleksibilitet, empati og en vis portion selvironi og at få ting fra hånden i en travl hverdag. Vi sætter os i andres sted også gerne fysisk. Vi arbejder i et åbent, fleksibelt arbejdsfællesskab i et borgervendt, moderne og bæredygtigt rådhus. Dine nærmeste kolleger tæller kommunikations-, udviklings- og proceskonsulenter, som har et bredt samarbejde ud i hele organisation. Du bliver samtidig en del af Furesø Kommunes samlede ressourcecenter, som foruden Udvikling og Kommunikation omfatter følgende afdelinger: Økonomi, Personale, Digitalisering samt Ledelsessekretariat. Sammen bidrager vi med rammer, retning og ressourcer til de øvrige fagområder. Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen. Løn og ansættelsesvilkår bliver efter gældende overenskomst. Har du spørgsmål til jobbet eller organisationen, er du velkommen til at kontakte udviklings- og kommunikationschef Claus Holm tlf. 7216 4048, clho@furesoe.dk, eller programleder Ane Hag tlf. 7216 5482, apha@furesoe.dkSådan ansøger du:Hvis du kan se dig selv i jobbet og har lyst til at prøve kræfter med en spændende og udviklingsorienteret arbejdsplads, skal du sende os din ansøgning og CV senest d. 5. november. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 13. november og evt. 2. runde den 18. november. Søg stillingen via furesoe.dk job Vi glæder os til at høre fra dig!I Furesø Kommunes afdeling for Udvikling og Kommunikation har vi brug for en skarp og serviceminded konsulent, der har flair for tværgående udviklingsopgaver og facilitering af processer.
Vi mangler dig, som ved, at forandringer og organisationsudvikling handler om mennesker, og som brænder for at udvikle en arbejdsplads, hvor arbejdsglæde, kompetencer og motivation gør en forskel for vores borgere hver eneste dag.

 
I Furesø har vi en vision og tradition for at skabe løsninger sammen.
Vi har et byråd, som vil det politiske lederskab og aktivt inddragende medborgerskab. Du bliver derfor en del af en levende fortælling om fremdrift på cykelstierne, om innovation og nye vinde i kernevelfærden og om anderledes måder at inddrage og engagere vores borgere på.
 
I Furesø Kommunes afdeling for Udvikling og Kommunikation er det vores fornemmeste opgave at understøtte kommunens udvikling, implementere politiske mål og sikre, at vi har en effektiv, sund og attraktiv arbejdsplads.  
I dagligdagen bidrager vi til at skabe beslutningsgrundlag og holdbare løsninger gennem rammesætning, implementeringskraft, overblik, nysgerrig undren og passende forstyrrelser. Vi har ansvaret for at drive større processer, understøtte organisationens arbejde med kvalitet og effektivitet samt at drive kommunens tværgående ledelses- og kompetenceudvikling. Vi faciliterer og skaber rammer for vores MED-organisation og kommunens arbejdsmiljøarbejde.
Og vores tilgang er, at succes skaber arbejdsglæde.
 
Dine opgaver
Som udviklingskonsulent bliver din primære opgave at understøtte udviklingen af organisationen ved at planlægge, designe og gennemføre udviklingsprocesser - typisk i tæt samarbejde med ledere og medarbejdere i organisation og dine kolleger i afdelingen.

Opgaverne skifter over tid, men lige nu er vi bl.a. optagede af facilitering af vores eget skræddersyede ledelsesudviklingsforløb, udvikling af MED-systemet, rekruttering og fastholdelse af medarbejdere samt tværgående kompetenceudvikling. Udvikling af velfærd for færre ressourcer er et spændende rammevilkår.               
 
Arbejdsopgaver du også vil løse kunne fx være:
 
  • at planlægge og facilitere temadage om arbejdsmiljø
  • at planlægge og koordinere kurser og uddannelser
  • at gennemføre og følge op på medarbejderundersøgelser, APV og ledelsesevaluering
  • at facilitere og understøtte borgerinddragelse og evalueringer
  • at lave oplæg og sagsfremstillinger til de politiske udvalg, direktion og chefgruppe
  • at lave analyser, evalueringer og lign.

Hvem er du?
For os er det vigtigt at få en dygtig, engageret kollega og sparringspartner, der sætter pris på den brede kontakt til hele organisationen.
 
Vi forestiller os, at du har en del års erfaring i rollen som udviklings- eller proceskonsulent – gerne fra en politisk styret organisation.
Du kommer med en relevant kandidatuddannelse, men det er ikke afgørende, om du er antropolog, cand. soc eller noget helt tredje. Vi vægter din gennemslagskraft og evne til at omsætte faglighed højere end din formelle uddannelsesbaggrund. 
 
På det personlige plan:
  • Du er dygtig til at lede og facilitere processer – både når der skal brainstormes og males med den brede pensel, og når sækken skal snøres og resultaterne føres sikkert i mål.
  • Du kan se dig selv i både de store langsigtede udviklingsopgaver, og de mindre, konkrete opgaver hvor der skal sikres fremdrift, afsluttes og nås resultater på den korte bane.
  • Du skriver godt, præcist og flydende.
  • Du er nysgerrig på dine kolleger og organisationen.
  • Du formår at lytte med ”kant” og skabe tillid omkring din person og din faglighed.
  • Du har måske erfaring med innovative arbejdsmetoder, som du kan bringe i spil hos os.
     
Vi stiller ikke krav om, at du er personligt robust. For vi tror på, at arbejdsglæde og trivsel kommer, når vi sammen lykkes med vores kerneopgaver snarere end gennem personlig robusthed.
 
Hvem er vi, og hvad kan vi tilbyde?
Du bliver en del af en afdeling, hvor arbejdsomhed og godt humør går hånd i hånd. Vi har nok at lave, og vægter smil, fleksibilitet, empati og en vis portion selvironi – og at få ting fra hånden i en travl hverdag. Vi sætter os i andres sted – også gerne fysisk. Vi arbejder i et åbent, fleksibelt arbejdsfællesskab i et borgervendt, moderne og bæredygtigt rådhus.
 
Dine nærmeste kolleger tæller kommunikations-, udviklings- og proceskonsulenter, som har et bredt samarbejde ud i hele organisation. Du bliver samtidig en del af Furesø Kommunes samlede ressourcecenter, som foruden Udvikling og Kommunikation omfatter følgende afdelinger: Økonomi, Personale, Digitalisering samt Ledelsessekretariat. Sammen bidrager vi med rammer, retning og ressourcer til de øvrige fagområder.
 
Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen. Løn og ansættelsesvilkår bliver efter gældende overenskomst.
 
Har du spørgsmål til jobbet eller organisationen, er du velkommen til at kontakte udviklings- og kommunikationschef Claus Holm tlf. 7216 4048, clho@furesoe.dk, eller programleder Ane Hag tlf. 7216 5482, apha@furesoe.dk

Sådan ansøger du:
Hvis du kan se dig selv i jobbet og har lyst til at prøve kræfter med en spændende og udviklingsorienteret arbejdsplads, skal du sende os din ansøgning og CV senest d. 5. november.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 13. november og evt. 2. runde den 18. november. Søg stillingen via furesoe.dk/job
 
Vi glæder os til at høre fra dig!

ORS/Small/c94bd7f1_logo.jpegUdvikling og KommunikationVærløse2019-10-08T14:01:30.2872019-11-05T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Kom og vær med: Processtærk udviklingskonsulent til Furesø Kommune

Udvikling og Kommunikation

Værløse
I Furesø Kommunes afdeling for Udvikling og Kommunikation har vi brug for en skarp og serviceminded konsulent, der har flair for tværgående udviklingsopgaver og facilitering af processer.Vi mangler dig, som ved, at forandringer og organisationsudvik...
Indrykket:8. oktober 2019
Udløbsdato:5. november 2019