Indkøbsassistent og Udbudskonsulent til Vejle Kommune (vikariater)

Vil du hjælpe Vejle Kommune med at købe bæredygtigt, effektivt og professionelt ind? Har du din udbudsretlige eller indkøbsfaglige værktøjskasse i orden, og har du lyst til at prøve kræfter med en bred vifte af spændende udbuds- og indkøbsrelaterede opgaver? Så er det dig vi søger.
Om jobbet som Indkøbsassistent (barselsvikariat)
I jobbet som indkøbsassistent kommer du både til at arbejde selvstændigt og som en del af et team. Du vil blive en nøglefigur for udbudskonsulenterne i teamet – særligt i relation til den daglige drift af kommunens aftaler og e-handelssystem.
Opgaverne bliver bl.a.:
- implementering og drift af indkøbsaftaler internt i Vejle Kommune
- opdatering af e-kataloger i e-handelssystemet
- indkøbssupport og rådgivning til organisationen om brugen af indkøbsaftaler i e-handelssystemet, herunder til mange forskellige brugere og institutioner
- at støtte udbudskonsulenterne med indkøbsdata mv. ved gennemførsel af EU-udbud
- Indgåelse af indkøbsaftaler
- udførsel af indkøbs- og markedsanalyser
- controlling på større indkøbsaftaler i forhold til pristjek og aftaleoverholdelse
- at bidrage til den bæredygtige dagsorden, fx via klimaoptimering af kommunens aftaler
Vi sørger for, at du får en god oplæring inden du selvstændigt tager fat om opgaverne.
Din profil:
Vi forestiller os, at du har relevant erfaring og/eller uddannelse i forhold til flere af opgaverne, måske er du uddannet handelsøkonom eller kontoruddannet, men vi har ingen specifikke krav, da det vigtigste for os er, at du har den rette indstilling og interesse for opgaverne. Det er dog vigtigt for os, at du kan genkende dig selv i flere af følgende kompetencer:
- Du skaber naturlig struktur og systematik i dine opgaver, og er hurtig til at sætte dig ind i nye opgaver og systemer
- Du kan kommunikere klart og tydeligt mundtligt og skriftligt og skabe gode relationer både i og uden for organisationen
- Du bevarer overblikket og formår at se tingene i helheder
- Du er naturligt nysgerrig og undersøgende i din arbejdsform
- Du er omhyggelig og ansvarsbevidst og kan arbejde selvstændigt, men ligeledes indgå i samarbejde med kollegaerne
- Du har en talmæssig forståelse, analytisk sans og gode IT-kundeskaber.
Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en kommunal eller anden politisk styret organisation, og hvis du har erfaring med, eller forståelse for offentlig administration og styring af kontrakter.
Om jobbet som Udbudskonsulent (barselsvikariat)
I jobbet som udbudskonsulent kommer du både til at arbejde selvstændigt og som en del af et team. Nogle udbudsprocesser vil have dig for bordenden hvor din primære opgave er at sikre fremdrift i en projektgruppe med forskellige fagkompetencer. I andre opgaver vil du indgå som en del af en større proces hvor det forventes, at du kan svare konkret på udbudsretlige spørgsmål.
Opgaverne bliver bl.a. at:
- gennemføre EU-udbud i samarbejde med forvaltninger og projektgrupper
- bidrage til at Vejle Kommune lykkes med den grønne omstilling
- udføre indkøbs- og markedsanalyser samt udarbejde business cases
- opdyrke nye aftaleområder med henblik på konkurrenceudsættelse
- implementere indkøbsaftaler internt i Vejle Kommune
- dokumentere og afrapportere indkøbsfunktionens resultater
- projektlede på de udbudsområder og besparelsesprojekter, hvor du er hovedansvarlig
- sikre løbende drift af kontrakter i samarbejde med leverandører og interessenter i Vejle Kommune
Vi forventer af dig, at du:
- har kendskab til udbuds- og kontraktret
- har evner der bidrager til den grønne omstilling i en politisk organisation
- har forståelse for styring af kontrakter
- har gode kommunikative evner
- har gode it-kundskaber, primært MS Office men også generel forståelse for it-systemer og data
- har erfaring med eller lyst til at blive ekspert i EU’s- udbudsregler
Vi har en forventning om, at du vil være i stand til at begå dig i en politisk styret organisation da der vil være ad hoc opgaver opad i systemet.
Vi forestiller os du har en uddannelse på, som f.eks. HA(jur.), Cand.merc.(jur.), Cand.jur. eller lignende og/eller gerne praktisk erfaring med udbud. Er du nyuddannet skal du som minimum have interesse og flair for udbuds- og kontraktret.
Vi tilbyder
To spændende og udviklende job på et område, i konstant udvikling.
Du bliver en del af en organisation, der har lyst til at udvikle sine medarbejdere. Vi lægger vægt på kontinuerlig og relevant kompetenceudvikling, og du vil mærke at dine ønsker i den retning vil blive taget seriøst.
Vi har fokus på at skabe et stærkt samarbejde og sammenhold i teamet, med et særligt fokus på trivsel og psykologisk tryghed. Vi lægger vægt på at have en uformel omgangstone, hvor humor og faglighed går hånd-i-hånd.
Du får mulighed for løbende at tilrettelægge dit arbejde med brug af flextid, samt med mulighed for hjemmearbejdsdage.
Ansættelsesvilkår
Der er tale om 2 barselsvikariater på op til 37 timer om ugen. Der er mulighed for deltid, hvis den rette kandidat ønsker dette.
Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og aftale om lokal løn.
Tiltrædelse den 15. januar eller snarest muligt derefter.
Om os
Du bliver en del af et engageret team på i alt 9 medarbejdere i Udbud & Jura, der har til opgave at udvikle Vejle Kommunes indkøb, drive udbudsforretninger og implementere byrådets grønne ambitioner på indkøbsområdet.
Udbud & Jura teamet er en del af afdelingen Strategi & Udbud i forvaltningen Økonomi & Arbejdsmarked. Vi refererer direkte til Økonomi- og arbejdsmarkedsdirektøren men arbejder på tværs af alle kommunens forvaltninger.
Flere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte:
Udbudsjurist i Udbud & Jura Mathias Egekov på tlf. 20334664 eller mail
maege@vejle.dkPå Vejle Kommunes hjemmeside:
www.vejle.dk kan du under ”erhverv” – ”Udbud og Indkøb” læse mere om Vejle Kommunes indkøb.
Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest den 4. december 2022 og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 12. december 2022.
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning.
Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk